Érhet valamit a tuning?

Amatőr tuningnapon jártunk, megtudtuk, mire lehet jó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mind népszerűbb téma az autótuningolás, ami minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy egyre kevesebben tudnak új autót vásárolni.

Az elmúlt hétvégén a minden eddiginél nagyobb és jelentősebb Autó, Motor és Tuning Show is mutatta, hogy egyre népszerűbb téma itthon az autótuningolás. Aki valami különlegeset szeretne, az itthon legtöbbször nem a legkomolyabb tuningműhelyek (például G-Power, AC Schnitzer, Alpina, stb.) ajánlataiból választ, hanem magyar módi szerint maga vág bele autója átépítésébe. Hiszen Magyarországon élünk, itt legalább két dologhoz, a focihoz és autókhoz mindenki ért.
Hogy ez azért nem teljesen igaz, arra Almási Zoltán, egy 400 lóerős, 2,0 literes turbómotorjából 500 Newtonméter nyomatékot leadó Saab 9-3 építője, amúgy olimpiai ezüstérmes és nyolcszoros magyar sakkbajnok, valamint a Sziki-Car Saab szerviz és egy szintén nem hétköznapi 9-5 tulajdonosa, Sziki Tamás, továbbá a leginkább japán autók tuningolására és teljesítménymérésre szakosodott Dyno Projekt képviselőjeként Borók Dávid próbált rávilágítani a tuning sajtónap által. Almásit szinte negatív példaként ültették az előadók közé. Nem tudtuk meg tőle, hogy mennyi pénzébe került a gyárilag 205 lóerős teljesítmény közel duplájának elérése, az viszont senki számára sem volt titok, hogy tanulópénz volt bőven a költségvetésben. Aki ugyanis komolyabb felkészülés és tapasztalat nélkül vág bele a tuningolásba, az bizony könnyedén bele fog futni nem az autóba illő alkatrészekbe, s azok optimális esetben be sem szerelhetők, rosszabb esetben pedig a beépítés után hamar kimúlhatnak, s akár egyéb részegységeket is károsíthatnak.
[kepallojobb=365449]Tuningautó esetében fontos a műszerezés kiegészítése[/kepallojobb] Ezért aztán nem árt, ha olyan ember lát az autó finomításához, aki vagy csinált már hasonlót, vagy tudja, hogy hol talál kellően precíz irodalmat hozzá, az internetes fórumok ugyanis sokszor csak fél- vagy fals információkat tartalmaznak. De miért is van szükség egyáltalán a tuningra? Leginkább azért, mert a gyári rendszereknél, lépcsőknél akár olcsóbban kaphatunk többletlóerőket, másrészt mert utólag is előhívhatunk többletteljesítményt a már meglévő autókból. Azokat a gyár ugyanis egy általános norma szerint állítja be. Úgy, hogy a sarkkörtől az egyenlítőig működjön. Ha viszont a használati hely szerinti légnyomás és páratartalom figyelembevételével kalibrálják a motort, az többleterőt és szerényebb fogyasztást adhat.
A tuning tehát nem csupán az elborult agyú emberek kedvtelése, hanem hasznos, józan megoldás is lehet. Első lépcsője a chiptuning, azaz a gyári motorvezérlő elektronika átprogramozása leginkább a turbós (dízel és benzines) motoroknál hoz érezhető eredményt. Jobb, nem feltétlenül nagyobb, de egyenletesebben leadott nyomatékot és teljesítményt, ugyanakkor akár 1-1,5 literrel szerényebb fogyasztást. A profi chiptuning persze nem olcsó, a Dyno Projekt például 190 és 300 ezer forint közötti árakat említett. Ám rövid számolás után kiderül, hogy 1 literes fogyasztáscsökkenés esetén még a 300 ezres „kezelés” is nem egész 70 ezer kilométer alatt megtérül.
Hirdetés
Tuningolni persze csakis teljesen egészséges, hibátlan autót érdemes. Beteg ember konditerembe sem jár, hiszen vélhetően onnan még kevésbé egészségesen jönne ki, s így van ez a tuningnál is. Első lépése az állapotfelmérés és az esetleges hibák javítása, utána van értelme belekezdeni. Számok, például x lóerős teljesítmény helyett jellemzőket érdemes célul tűzni. Például szerényebb fogyasztást, jobb gyorsulást, alacsony fordulaton nagyobb nyomatékot vagy akár izmosabb fékrendszert. Utóbbi az egyedüli olyan, amit önállóan is érdemes lehet tuningolni, a fék sosem baj, ha erősebb a gyárinál. A motorhoz nyúlni viszont csakis úgy érdemes, ha azzal párhuzamosan mindenre kiterjed a teljesítményfokozás. Egy szolid chiptuning után még nyilván nem, de komolyabb lóerőfokozás után már a fék, a futómű, s a kuplung is erősítésre szorulhat. Melyik mennyire? Ez az, ami sok-sok tapasztalatot és szakértelmet igényel.
Jó hír, hogy nem csupán hazai tapasztalatokra lehet támaszkodni, a sajtónapon bemutatott Maptun rendszer például Saabokhoz és Opelekhez kínál többlépcsős teljesítménynövelést. Az alsóbb szintek csupán szoftveresek: az internetről rendelhető Maptuner készülékre számítógépről tölthetjük rá az adott szint szoftverét, a Maptuner pedig OBD-n keresztül adja tovább az autónak. Miként az összes chiptuning, ez is eltávolítható, ám jellemzőbb, hogy a felhasználók további lépcsőket vásárolnak, melyek esetében a Maptun megadja, hogy milyen alkatrészeket szükséges még cserélni a felsőbb lépcsőkhöz. Például turbót, intercoolert vagy kuplungot. A tuningolás így majdhogynem távirányítású, mégis rizikó-minimalizált lehet.

Mint megtudtuk, végül e rendszerrel érte el Almási Zoltán is Saabjának mai teljesítményét. Ő rendkívül magas fokú ügyféltámogatásról számolt be, interneten keresztül bármikor, bármilyen kérdésre zárosan válaszolnak a svéd cég emberei. A jövő héten, április 2. és 5. között pedig a Maptun vezetője és szoftverfejlesztője, Fredrik Bengtsson hazánkba is ellátogat, hogy a Maptun napok[/url] során az érdeklődők autóin helyszíni mérések alapján finombeállításokat is végre tudjon hajtani. Mindez persze keveseknek szól, azon autósoknak, akik már Maptun tuningot vásároltak vagy vásárolnak most autójukhoz - leginkább az elmúlt 20 évből származó Cadillac, Opel és Saab modellekhez. Azt viszont jól mutatja, hogy a tuning, ha nem is feltétlenül az újraeladásnál, hanem inkább a bekerülési vagy az üzemeltetési költség kapcsán, de megtérülő befektetés is lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Húúúh! Ez brutális, elég hamar kiábrándítottál belőle. Ezek szerint 3.0 V6-os CDTI opel signumot, vectrát, renault 3.0V6 os dci-t sem érdemes venni.Mondjuk a renaultba nem vagyok 100% biztos , hogy isuzu blokkos.
    Mi a helyzet a saaboknál az 1.9tid-nél szimpla és a biturbóssal? Mennyire üzemelnek jól a fiat motorok?

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Igen,van! Nem szabd megvenni! Előbb-utóbb,mindegyik úgy jár..Bemásolom neked,hogy mi vele a gond,de ha benézel az indexen a Saab fórumra és rákeresel,akkor azonnal látni fogod..FELEJTŐS!!

    1.
    A Saab és az Isuzu szerint is anyaghibáról van szó, az alumínium öntvény

    és az acél persely között alkalmazott ragasztó nem elég hatékony.

    Ezért nem is hagyta el egyetlen 3.0TiD sem egy teljes éven keresztül a gyártó sort.

    A „kényszerpihenő” után más ragasztót használtak, de az sem hozta meg a kellő hatást,

    és az úgymond javított TiD-ek is hajlamosak a perselysüllyedésre.

    Hogy a nagyságrendről is beszéljünk, a 8 század(!!!) mm süllyedés egyetlen henger esetében is már elegendő a motor totálkárhoz.
    2.

    Első sorban kerülni kell a Németországból behozott TiD-edeket, mert az Autobahn-ozás nem tesz jót nekik. 200km/órás sebességnél hála a rövid ötsebességes váltónak már 4500ford/perc felett pörög a motor. Ilyenkor túl nagy a termikus igénybevétele, ezért háromszor volt motorvezérlő szoftver frissítés.

    Alábbi visszahívások voltak:

    – súrlódó vízcsöveket kellett rögzíteni

    – kuplung kacsolót is cserélték

    – ékszíjat

    – EGR szelep csöve, a hűtésére használt hűtővíz szivároghatott

    – váltókonzol csavarjait utólag menetragasztóval rögzítették

    – kipufogó hátsódob csere

    – légszűrő ház, mert esőben beázhatott
    3.

    Bemásolom a Polár Mobil állásfoglalását a kérdésben:

    “Tisztelt Oláh Úr!
    Szeretném megerősíteni az Ön információját, mely szerint a V6-os diesel motorok kiterjesztett garanciája valóban 5 év, de csak akkor ha az autó 2002-es modellévű.

    Üdvözlettel: Tóth Zsigmond
    ügyfélszolgálati igazgató”

    Öt év vagy 250eKm a határ, HA

    – szervizkönyv vezetve van

    – évente minimum egy szerviz volt az autón

    – nem léptél túl egyetlen szerviz intervallumot sem

    – ha nem márkaszervizbe hordtad az autót, minden szervizről

    meg KELL hogy legyen a számla, amin részletesen a szervizkönyv

    által meghatározott elvégzendő munkák tételesen fel vannak tüntetve,

    hogy elvégezték őket

    Ha nincs garanciád rá, akkor egy esetleges motorkár esetében

    vagy megpróbálsz egy használt motort szerezni, vagy vehetsz új komplett motort, mivel az Isuzu a fűzött shortblock-ot már nem szállítja, csak a 55561439 cikkszámú longblock van 4,75 Millió Ft-ért!

    A motorok várható élettartalma változó, a leghamarabb meghalt motor amiről tudok 47eKm-nél, a legkésőbb meghalt 183eKm-nél volt. Az én első blokkom 155eKm-nél halt meg…

    További meghibásodásra hajlamos alkatrészek a dízel adagoló 920eFt, a porlasztó csúcsok 195eFt, és a pár ezer Forintos fűtés szelep.(Első sorban akkor fogynak, ha hideg indítás után három-négy km megtétele után jelentősen megemelkedik a hűtővíz szintje a kiegyenlítő tartályban. )

    4.

    Vidd el az autót próba útra.

    Előfeltétel, hogy a motor tényleg hideg legyen.

    Nyisd fel indítás előtt a motorház tetőt, és fogd meg valamelyik

    vízcsövet. Nézd meg vagy jelöld meg, hogy pontosan milyen magasan áll a kiegyenlítő tartályban a víz, és ha tényleg hideg, indítsd el a motort, és menjél vele addig, amíg

    a műszerfalon lévő hűtővíz hőmérséklet mutató el kezd felfelé mozogni,

    de még nem éri el az üzemi hőmérsékletet (kb. 1/2 9 óra állás).

    Állj meg, nyisd ki a motorházat, nézd meg a hűtővíz szintjét. Ha emelkedett a vízszint még termosztát nyitás előtt, gyorsan felejtsd el az autót.

    Ha tovább mész, míg bemelegszik teljesen, vissza tér a szint az eredeti állapotba.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Azt írja le valaki, hogy a 3.0 V6 TiD motort miért kell felújítani idő elött?! Sok eladó autót láttam, hogy felújított motorral. Nekem megfordult a fejemben simán, hogy ez 1 jó tuning alap lehetne. Nagy 3 literes V6-os motor. Van ennek a motornak valami típus hibája? Azért újítják fel sokan idő elött? Én ráadásul úgy tudom, hogy ez isuzu blokk, az meg főképp világi jó blokknak kéne legyen.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Egyetértek jelen véleményeddel. Sajnos elszomorító az a kép, amit felvázoltál. Ilyeneket gyakran tapasztal a vevő.
    “Gyári” alkatrész. Ha.
    Sokszor a közvéleményben micsoda elismerés veszi körül, ami egyáltalán nem megalapozott.
    Nem ritka, hogy bizonyos alkatrészek egy “rakoncátlankodó” cég utángyártott termékeként akár dupla élettartamot is kibír, mint a “gyári”. A gyári általában nem jelent mást, mint egy külső (beszállító) cég 100-200%-os felára.
    [i]“…ma már teljesen más az elvárás és a piaci követelmény.” [/i]
    Mármint a gyártó cég piaci követelménye.
    Korábban feszegettem ezt a helyzetet. Az autógyártók gazdasági erőfölényükkel visszaélve próbálják formálni az igényeket, a piacot. Rossz stratégia, egoista magatartás, ami csakis balul sülhet el számukra is.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Köszönöm higgadt és szakszerű válaszát , csak tudja úgy vagyok , mint az egyszeri ember a kocsmai verekedésnél , ha egyszer jól orrba vertek legközelebb nagyon meg gondolja , hogy ott maradjon e .Sok autóm volt , egy se szívatott meg ennyire mint a svéd . Próbáltam magam túl tenni a dolgon , de nehezen megy . Annyi tanulságot viszont leszűrtem , azóta minden autó vásárlást komoly információ gyűjtés és még alaposabb átvizsgálás előzi meg , az autó iránti érzelmek kitárásával .

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Jó látni, hogy néha csillapodnak a kedélyek. Nekem külön tetszik az, ha valaki “csakazértis” azt a régi formát akarja erővel megtölteni ami neki tetszik, magának épít és olyan lesz amilyet szeretne. Kicsit perverznek és fanatikusnak kell lenni hozzá, de vannak sokkal rosszabb hobbik is. Még így is, hogy nem tetszik a saab, tudom tisztelni azt a mennyiségű munkát és ideget amit felemészt egy ilyen projekt, de csak mert végigcsináltam én is. Igaz szívóban maradtam de közel ennyi paci lett és minden ezzel együtt erősödött a kis e30-ban ahogy kell:) Külön tetszik, hogy nincsen semmi külső “csillámpor” és mocskosul meg lehet lepni vele bárkit, gratulálok a kocsihoz:)

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Ez így van,ahogy Sziki úr mondta! Az újabb 9-3-akban már nincs DI panel pl,ami problémát okozhatna! Annak ellenére ott volt a fojtószelepház,légtömegmérő amik szintén nem voltak olcsók,de éljünk álomvilágban. Bemegyünk bármelyik márkához ma már,ahogy említettem,ott is meg fogjuk találni a hibákat és hasonlóan nem lesz olcsóbb! Ez benne van a pakliban sajnos 🙁 Mit mondjunk akkor a driftesek dobálják kia BMW-kből a V8-as,V10es motorokat és japót raknak bele,mert el vannak cseszve a maiak és egy olyan motor,most had ne mondjam mennyibe kerül! Az Audi úgy gyártat izzókat,hogy nehogy véletlenül sokáig tartson és visszaküldi a gyártónak,hogy nem kell annak olyan sokat világítani,kezdjék újra úgy,hogy csak egy bizonyos óraszámot bírjon ki. Vagy féktárcsát úgy gyártatnak egyesek (pedig az nem játék dolog),hogy azért még megfeleljen a vizsgán és átmenjen a minősítésen,de gyorsan kopjon. Reggelig írhatnám a példákat az ilyenekkel kapcsolatban Nem mondom,hogy normális dolog,de sajnos ilyen világban élünk! régen még az örökkévalóságnak gyártottak autókat,ma már teljesen más az elvárás és a piaci követelmény..Most 55 ezer a DI panel 🙂

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Tisztelt Kovács úr! Ebben egyetértünk,talán finomabban kellett volna megközelíteni a témát és nem ajtóstul rontani a házba! Egyébként itt egy nem kívánatos személy van,szerintem mindenki kitalálja,bár tegnap már felvilágosítottak róla..
    Visszatérve a Saab témához,igen amikor az embernek egy kalap pénzt kell költeni az autójára,hajlandó elvetni a sulykot és általánosítani! Ez a példa viszont nem azt jelenti,hogy minden Saab rossz és ócskavas! Lehet kifogott egy rossz példányt,nem volt előtte megfelelően karban tartva..stb. Ettől persze még ahogy ön is írta,meg voltak /vannak MINDEN autónak a típushibái. Zárójelben jegyezném meg! (Ne hogy azt higgyük,azért mert a nagy német presztízsmárkák nem verik nagydobra és jól titkolják ezeket a hibákat,náluk nem fordulnak elő ilyenek,csak ott milliókba kerül egy nagyobb hiba ,a kisebbek meg több száz ezerbe. Ehhez képest egy olcsó játékautó!
    A másik nem elhanyagolható dolog,hogy Ön egy 20 ÉVES konstrukcióról beszél!! Talán 2013-ban nem azzal kellene kezdeni,hogy milyen is szar is pl a BMW,mert anno annak idején az E30 milyen egy rossz autó is volt..
    Ugye ezzel egyetérthetünk? Csak megjegyezném,hogy épp tegnap jelentkezett egy újabb 9000 Areo (1996-os) stage 3 tuningra (290ló/440NM)!! Még mindig egyben van,sőt 17éves korára,még egy ilyen akció is belefér..

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Sziki úrhoz , aki közölte , ez egy ilyen típus , idővel ezek a hibák mind előjönnek . Köszi SAAB ! Egy márkatárs sincs már az ismeretségi körömben , mindenki márkát váltott , ugyan miért ? Egy vélemény : ” igazi SAAB-os nem indul el hosszabb útra tartalék DI panel /gyújtáspanel / nélkül ” – nálam ez a csere akkor 100000 ezer forintba került . Margit nooooormááális ?

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Tisztelt Almási úr ! Sajnálom , hogy ez a vita idáig fajult , és azt is hogy teljesen átment személyeskedésbe , Igen , Almási úr , volt SAAB-om . Eddigi autós életem 5 legsötétebb éve fűződik egy 9000-es szuper járgányhoz . Egy 5 éves , szervizelt , átvizsgált kocsit vettem meg a 2000-es évek elején . Egy ideig nem volt semmi baj , aztán jöttek a bajok sorban . DI panel ,benzinpumpa . elektronikai hibák csőstől , korrózió , stb . A végső ütés : megszűnő olajnyomás miatt ” kikönyökölt ” a motor .A legszebb az volt , amikor egy rahedli pénzért helyre hozták a kocsit , eljutottam

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Szerintem “rossz” futómű alatt hangolást értünk, amit egy jó minőségű rugó-lengéscsillapító (esetleg stabilizátor és szilentek) beépítésével orvosolni lehet. Maga a futómű felépítése szerintem ritkán szab gátat a jó útfekvésnek. Rallyban a torziós hátsó futóművű francia kis hot-hatchekkel versenyeznek, de talán néhány hot hatch is csatolt lengőkarokkal készül még. Karosszériához léteznek torony és néha egyéb beépíthető merevítők is, ha versenyzésre építjük, akkor pedig úgyis komplett csövezést kap. Ez csupán annak a kérdése, hogy valaki kispórolja-e ezeket az autóból, vagy ahogy illik, a motor mellett a többi egységet is tuningolja.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Az a difi jóság, ehhez az erőhöz szinte kötelező. Kíváncsi lennék, milyen egy lamelláshoz képest. Az alapján, hogy így tapad, biztos jól teszi a dolgát. Nekem hátsókerékhez van gyári lamellás, többet nem akarok nyitott diffis autót. Nagyon sokat számít, sokkal több erőt lehet levinni vele az útra, pedig nekem csak fele annyi lóerőm van, mint neked.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    [i]“Én is sokszor elátkoztam a Saabot,mert gyenge a fékje,rossz a futóműve (értsd 94-02 széria)”[/i]
    Jó az észrevétel és a párosítás. A kettő így együtt szerintem édestestvérek. Tehát típusfüggetlenül nagy általánosságban: rossz építésű futóműtől nem igazán várható el jó fék sem. Ezek nagyon összetett dolgok. Rakhatsz rá nagyobb féktárcsákat, erősebb fékhengereket, kicserélheted az egész fékrendszert, a frenetikus javulásnak a gátja éppen a “rossz” futómű lesz.
    Ha már itt tartunk, egy általános szempont:
    Ha három fő egységre bontunk egy autót, úgy mint futómű, karosszéria és motor, akkor a fontossági sorrend a “jó autó” szempontjából a következőképpen alakul.
    1, Futómű
    2 Karosszéria
    3, Csak harmadik helyen a motor.
    Gondolom elég logikus a sorrend. Egy autó aktív biztonsága, stabilitása, annak kiszámíthatósága, irányíthatósága, fékezhetősége és egyáltalán az úton történő viselkedésének alapja a futóműtől ered.
    Ez a legfontosabb szempont, mindennek az alapja, az első számú kritérium.
    Utána jöhet a többi, a karosszéria mint a használhatóság szempontjai, stb. Az hogy mi viszi ezt a két fő egységet, az már egy harmadrangú kérdés.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Van benne Quife difi 🙂 és sok minden más is..első és második fokozat a veszélyes,de egyesben nincs ráengedve a teljes nyomás és kettesben csak a végén kapar el,száraz körülmények között..Utána már tapad és autópályán eléggé elemében van 🙂

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    [i]“és kéne a hátsó kerék hajtás,de nagyon :)”[/i]
    Ezt az egy hiányosságát látom Saabnak. 400 LE nagyon sok az első keréken, főleg ha még önzáró difi sincs benne. Gondolom bármilyen közúton engedélyezett sebességen meg tudod füstöltetni az első kerekeket. 🙂
    A tuningót ellenzőknek:
    Én BMW-s körökben mozgok, és van, aki évek óta megbízhatóan használja az utólag turbósított autóját. Igaz, olyan is van, akinek az első pár km-en lett millió körüli kára. Nem mindegy, az ember kire bízza az építést, és marad-e a bevált módszerek mellett, vagy kísérletezni akar. Gyakran vannak buktatók, de ha valakinek kiforrott a gép, általában még mindig olcsóbban lett 4-500 LE-je, mintha megvenne valami használtan is drága sportkocsit, aminek ráadásul horror a fenntartása. Ha nem is legális, akkor is általában egy ilyen tuningautóra a gyári teljesítményre fizeted a biztosítást, súlyadót, a kopó alkatrészek pedig sokkal olcsóbbak, mint egy ritka sportkocsihoz. Emellett igaz, hogy ez egy hobbi, így nem csak gazdasági szempontból érdemes nézni.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Ez így van! Minden autónak megvannak a maga hátrányai. Én is sokszor elátkoztam a Saabot,mert gyenge a fékje,rossz a futóműve (értsd 94-02 széria) és kéne a hátsó kerék hajtás,de nagyon 🙂
    Meg lehet ezt emberi módon is beszélni! Pont azért nem voltam mindig népszerű a Saab fórumon,mert felróttam a hibáit..
    A cikk,inkább az a amatőr tuningről szól és a sima teljesítmény növelésről az én csak reklám ott.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    A tuning nem más mint hobbi, szórakozás. Ismerős az a lenyűgöző érzés, amikor az illető olyan (tuningolt) autó birtokosa, ami tulajdonságaival típustársai szürkeségéből messze kiemelkedik.
    Ez mindenkinek szíve joga, hogy adózzon ilyen irányú szenvedélyének.
    Viszont technikailag sokkal racionálisabb, stabilabb megoldás, ha pl. én 400 lóerőt akarok, akkor az utolsó csavarig eleve gyárilag ehhez a teljesítményhez épített autót vásárolok.
    Ezt azért te is elfogadhatod, amin nem kell megsértődni.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Igazad van és egy ideig én is próbáltam magam tartani,de ha elkezdik ócsárolni,betámadni és sértegetni az embert,akkor azért had ne nézzem már tétlenül! Persze,mindenkinek szíve joga eldönteni,hogy tetszik-e neki vagy sem,de ezt nem úgy kell kifejezni hogy˝KOHÓTÖLTELÉK és ÓCSKA SAAB,miközben egyébként az embernek fogalma nincs róla,hogy milyen is valójában és a cikk az átlag ember szemszögéből próbálta megvilágítani a tuning (teljesítménynövelés),akár pozitív oldalát,de volt akinek ebből nem jött le semmi, a szájkaratén az elfogult és tudatlan hozzáálláson és balhén kívül..

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Ja, Almási Zoltán balról a második 🙂

    [url]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=332838256808503&set=pb.223233817768948.-2207520000.1364457889&type=3&theater[/url]

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Javaslom hogy akit zavar a dolog, jelentse be az érintett sakkszövetségnél hogy az egyik tagjuk hogy viselkedik.(linkekkel, hozzászólások bemásolásával)..
    Tuti megteszik a szükséges intézkedéseket, hiszen a sportot járatja le ez az ember…

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Nem értelek, egy válogatott sakkozóhoz nem méltó ez a stílus, amit itt képviselsz. Egy (el)ismert embernek inkább példát kéne mutatnia ahelyett, hogy kérkedik a sikereivel, és mindenkivel összerúgja a port, aki nem ért vele egyet. Törődj bele, hogy nem mindenkinek tetszik a projekted. Én sem látom értelmét, ennek a teljesítménynek egy ilyen autóban, de nem is nekem építetted, hanem magadnak.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Itt már nem rólad beszéltek…
    Ha meg a kitiltásra gondolsz, ez itt nem olyan hely mint az index fórum, amit korábban említettél. A szóban forgó “barátunkat”, akiről beszéltek, az indexről annak az 1/20-adáért is végleg kirúgták volna. amit itt művel. Itt mégis vígan elvan lassan 2 éve, és nem kultúremberre jellemző stílusban háborítatlanul trollkodik tovább, pedig több tucatszor kifejezték nemtetszésüket fórumozók és olvasók egyaránt.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Ide figyelj ember. Most neked mi is a problémád velem? Bántottalak? Nem. Akkor miért támadsz be engem? Elhiszem,hogy te vagy az atyaúristen sakkban,de attól még ne offenzíveskedj velem kérlek szépen. Köszi.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Azért erre ne nagyon fogadjál! A barátoddal együtt,nem nagyon fogtok itt többet írni..majd szépen kézen fogva elmentek a játszótérre a homokozóba és az ovisokat oltogathatjátok,na persze ha sikerül és egyikük esetleg nem mond okosabbat nálatok..

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Ritka nagy parasztba botlottam ismét,de már nem újdonság! Az ilyenekkel vannak teli a főrumok ,mint TE,akik itt élik ki magukat! Amellett még buta is vagy ahogy látom és jól elbeszélgetsz a magad által feltett kérdésekre,amiket senki nem állított. Jó szórakozást magadhoz a továbbiakban!

    Belőled akkor sem lehetne,ha 1000x újraszületnél,mert ahhoz nagyon kevés sütnivalód van ahogy látom! Nyugodtan benézhetsz a Saab fórumra az indexen és rákereshetsz a Mantorp névre,hogy kit is rejt valójában..Aztán majd seggre ülhetsz! Nincs időm ilyen emberekre mint TE,felejts el! Bunkó!

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Őszinte tiszteletem a 8X-os magyar sakkbajnoknak! :-))
    Már csak azért is, mert magam is sakkrajongó vagyok, tudom mit jelent.
    A sakk egy külön világ. Nem sok köze van a matematikához, fizikához, és a műszaki dolgokhoz sem.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Tudod mit,akkor ha úgy tartja kedved,gyere el Április 2-5 között a meghirdetett helyre,aztán viszlek egy-két kört az enyémmel,meg lesz ott pár amibe beleülhetsz…
    Utána beszélgetünk a Saab témáról ismét. Na,mit szólsz hozzá?!

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Akkor már had mutatkozzam be neked! Almási Zoltán vagyok 8x magyar bajnok,Olimpiai és Európa bajnoki ezüst és bronzérmes 10x magyar válogatott sakkozó és nem mellesleg enyém a képen látható matt fekete Saab 🙂

    De beszélgethetünk tovább,ha nagyon érzed ezt a témát?? Elemezhetjük pontról-pontra az általad mondottakat. A másik meg jobb lenne,ha normális stílusban írnál,bár általában az minősíti az embert,ha ok nélkül teszi! Szóval akkor most ki a gyökér és a csökkent szellemi képességű? 🙂

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Megfordult nekem is a fejemben következő autónak a saab 9.5 3.0 V6 tid de olyan sok hirdetést átnéztem és sok helyen az szerepel hogy felújított motorral???!! :-(( Nem értem ezt a dolgot , hogy miért kell felújítani 1 3000ccm-es v6-os motort ami ha minden igaz ráadásul 1 megbízható isuzu blokk. Jó tuning alap lenne pedig ez is. Van valakinek esetleg tapasztalata , hogy miért újítják fel ezeket olyan hamar??

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Egy újabb okostojás! Tipikus magyar betegség..Sok ember tud Porschét,meg Maseratit venni igaz?! Egyébként mi a bajod a Sabbal? (azon kívül hogy bunkó módon leszólod) Az ember általában nem azért épít tuning autót,hogy megtérüljön,hanem saját szórakozására! Az utsó mondatod megint egy baromság,mert lehet te olyan körökben forogsz,aki suftnituninggal rohangálnak és leszarják az autójukat,de ez itt nem az a példány!

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Ha ennyire okosnak érzed magad és osztod az észt,megmondanád,hány ilyen autóban ültél,hány évesek voltak,mi volt a hibájuk,kik voltak a tulajok..stb? A szájkaraté az nagyon megy általában,közben meg fogalma sincs az embernek a dolgokról,csak hallott valakitől valami hülyeséget…

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    A hibridre kíváncsi leszek, nem is tudom van-e írható vezérlő ami kezeli ezt, mivel alapvetően a motorsporból kerülnek utcára ilyen dolgok, ott meg nem sok hibrid van:)

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Én írtam nekik 🙂
    Tisztelt Dynoproject!

    Autónavigátoron láttam, hogy vagytok.
    Nekem van egy LPG-s Toyota Prius 1-esem, VEMS szegényítéssel, hideg
    üzem kiiktatással és szívócsonk örvénykeltővel (szelep takarás)

    Érdeklődnék, hogy a gyújtás időzítést és időt betudnánk e lőni LPG-re
    úgy hogy a szegény keverék is jobban égjen tehát, hosszabb szikra
    kellene, főleg hideg motornál.

    Megy bele az 1,3 yaris otto ciklusú szívó oldali tengelye, de a
    vezérlő nem kezeli le megfelelően, ti ebben a részben tudtok
    módosításokat végezni?
    VVTi kerék nem fordul be mert nagy a végnyomás, de gázzal megy
    szegényen szóval nincs kritikus terhelésen túl.

    Lennének olyan apróságok a hibrid vezérlőben, hogy ne legyen
    láblevételkor automaitkus villany fék, meg álló helyzetből elindulás,
    egyéb apróságok.

    Köszönöm,
    Márk

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Ez a dyno projekt cég szerintem nagyon drága. Ettől van profibb cég aki 30-40 év tapasztalatával rendelkezik e téren sőt még tanítja az egyetemen is az illető. Áldott jó hozzáértése van a személynek. Személyautó, teherautó, kamion, busz, épített autót is csinálnak. Teljesen üres computerrel rendelkező autót is felprogramoznak. Ott az én esetemben 70000ft+áfa. Diagnosztika, teljesítménymérés gyári állapotban, gyári adatok kiírási cd-re utána optimalizálás/programozás, és újból teljesítménymérés. Nekem is már csak a programozás van hátra. Én is felpiszkáltam a kocsimat, kapott 1 hibrid turbót, nagyobb intercoolert, rozsdamentes sportdobot egyénileg készítve, levegőszűrő MARAD a GYÁRI. Sajnos nem tudom egyenlőre lecserélni nagyobb autóra ezért is maradt a tuning. De talán 2-3 év múlva ha lecserélem már azon is jár a fejem mit ,hogyan lehetne változtatni.Diesel autóról lévén szó mind 2 esetben.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Megvan a velemenyem az ilyen “fogyasztás csökkentésre és egyéb optimalizálásra is alkalmas” nepi okossagokrol, de nincs veluk bajom, amig ez latszik az auton es nem a diagnosztikan derulnek ki a gyari allapotu, megkimeltnek hirdetett autorol.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    szép a 93 as de azért egy 19 es szett inkább passzona rá. ha már egyszer az ember aftermarket felnit vásárol nem sokkal drágább a nagyobb. inkább megéri úgy mint a kajádába a 3 deci hejett fél liter mánaszörp…

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Egész jó kis cikk lett, végre nem 70 lovas aputól megkapott gépeket akarjuk vasalódeszkával leszorítani:D Külön tetszik, hogy -a teljesítménnyel együtt mindent erősíteni kell- is helyet kapott mert gyakran elfelejti a többség, aki tuning alatt még mindig csak a sport légszűrőig jut el.

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    tuningautó esetében a műszerezésről a véleményem: tegyünk bele computert, amit lehet programozni , és az általunk beírt határértékeknél (alsó-felső), riaszt.A túl sok csicsa, információ a vezetéstől vonja el a figyelmet.
    Azokról a “tuningautókról” amiket hétköznapi életbe nem lehet használni (hangnyomás versenyre építettek, porig van ültetve stb..) megvan az egyéni véleményem…

Vélemény, hozzászólás?