Új rendszámok röpke 12 milliárd forintért

Bevételnövelés rendszámcserével

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bevételnövelést és jobb azonosíthatóságot, magyarán rövidebb pórázt célzó új rendszám kerülhet bevezetésre - akár már idén.

Épp az imént foglalkoztunk azzal, hogy tavaly ősz óta egyrészt nehezebb ideiglenes rendszámmal elkerülni a regisztrációs adó megfizetését, másrészt kisebb is a megspórolható összeg, és rögtön újabb, rendszámügyben sorsfordító hír lebbent fel.
A hvg.hu információi szerint a Nemzetgazdasági Minisztérium által tavaly decemberben, a "túlzotthiány-eljárás" keretében az Európai Bizottságnak küldött, a 2012-es kiadáscsökkentő és bevételnövelő intézkedéseket összesítő jelentésben a konyhára 12 milliárd forintot hozó tételként szerepel a rendszámok lecserélése. Gyakorlatilag ennyi tekinthető hivatalos információnak, a többi egyelőre találgatás, ugyanis míg a többi bevételi forrásnál a jelentés megjelöli, hogy azt mely jogszabály alapozza meg, a rendszám kérdésében ez utóbbi nem szerepel. Magyarán - mint például a fővárosi dugódíj esetében is - a rendszámok lecserélése kapcsán is csupán az tudható egyelőre, hogy lesz, és súlyos pénzbe fog kerülni.
Miként a BKK sem tisztelt még meg minket válasszal (nem csak érdemivel, hanem bármilyennel), a hvg.hu újságírói sem lettek okosabbak az új rendszámok kapcsán, hiába kérdezték a Nemzetgazdasági Minisztériumot, ők elsőre nem kívánták kommentálni a hírt, majd a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős tárcájához irányították a kérdést, akik azonban csak az egymásra mutogatásban voltak partnerek: szerintük a jelentést készítő Nemzetgazdasági Minisztérium az illetékes az új rendszámok kapcsán.
Hirdetés

Miután jelentős közfelháborodást keltett a téma, a korábban az ügyben nem nyilatkozó Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményt adott ki, amely szerint nem lesz kötelező az autók rendszámcseréje. Bővebben ->>[/url]
Így aztán maradnak a régóta élő latolgatások, vélhetően az egyelőre sem méretével, sem betű- és számkombinációjával nem ismert új rendszám (osztrák, német mintára) az üzembentartó lakhelyét is mutatja majd, hogy megye vagy járás szerint, az egyelőre szintén ismeretlen. Az egyedileg kiválasztott vagy akár teljesen egyedi rendszámosok már most kezdhetnek aggódni: vajon az új rendszerbe átvihetik a súlyos összegért (ma 3-3 betű és szám, azaz egyedileg kiválasztott esetén 112 450 forintért, 4 betű + 2 szám vagy 5 betű + 1 szám kombinációjú egyedi plakett esetén 435 000 forintért) mért személyre szóló azonosítójukat. Aggódni persze minden autósnak van miért, a területi hovatartozás hirdetését, ezáltal elviekben a lopott vagy bűnelkövetéshez használt autók könnyebb lefülelhetőségét célzó új rendszám mindenképp költséget fog jelenteni számukra – idén a tervek szerint 12 milliárd forintnyit. Ez nem másból, mint a rendszámcsere kötelezően befizetendő illetékéből adódhat.

Hogy mennyi jutna egy autósra – mint sok egyebet –, ma még csak saccolni lehet, ám mivel az „átrendszámozás” hatósági díja, azaz az új rendszámpár ára 8500 forint, valamint az így cserélendő forgalmi engedély kiállítása további 6000 Ft és ott van még a regisztrációs matrica további 1550 forintért, összességében akár 16000 forintos „különadó” is elképzelhető az autósok számára. Mivel a jelenleg forgalomban lévő, mintegy 3 millió autóra az utóbbi összeget felszorozva 48 milliárd forintot kapunk, vélelmezhetjük, hogy a tervekben valóban az előbb kalkulált összeg és 4 éves átfutás szerepel.
Az előírás szerint is bármikor leszerelhetőként rögzített rendszám cseréjén túl érdekes kérdéseket vet fel a 2004. május 1-től, azaz az Európai Unióhoz csatlakozástól kiadott rendszámok regisztrációs matricája, melyet a szélvédő jobb alsó sarkában kell rögzíteni, és eltávolítása a rendszám érvénytelenné tételét is jelenti. Utóbbi miatt azt valóban úgy gyártották, hogy nem is igen szedhető le, szélvédőcsere esetén rendszerint üveggel együtt kivágva viszik az Okmányirodába az új igényléséhez. Vajon mi lesz ezen matricákkal? Esetleg a területi hovatartozás csak egy kiegészítés lesz a mostani kombinációkhoz, és maradhatnak a matricák? Egyelőre nem tudni, kíváncsian várjuk a részleteket! Egy dolog vehető biztosnak: amennyiben bevezetésre kerül a területi hovatartozást hirdető plakett, a messziről jöttek különös figyelemre számíthatnak a helyi rendőröktől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Az alábbi fikció! Valódi személyekkel, kormányokkal és országokkal való esetleges hasonlóság a véletlen műve:

    A parlamenti kifosztóbrigád legújabb ötlete a rendszámok cseréjéről valahogy így születhetett:
    – Te, Sanyi, köszi a sok utcanév átnevezést, jól ment a táblagyártó vállalkozásom, de kéne még megrendelés!
    – Több utcát már nem tudunk átnevezni, elfogytak az ötletek. Mit csináljunk, mit csináljunk… (Homlokráncolás, gondolkodás, Sanyi kinéz az utcára, arc felderül): – Basszus a megoldás itt van a szemünk előtt, cseréltessük le az összes rendszámot!
    – Sanyi, isten vagy, ebből annyi zsét kapsz majd vissza, hogy megvehetsz még egy biztonságtechnikai céget!
    – Na ja, meg Gézától is, aki a törzskönyveket, és Jenőtől is, aki a forgalmikat gyártja…

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Pedig a gépkocsi adatbázis jó, ezt elhiheted. Ez az oka annak is, hogy ha valamilyen bevételre van szüksége az országnak, akkor egyből az autósokat veszik elő, mert ott van olyan nyilvántartásuk, amiből hamar tudnak jó adatokat kinyerni. Ha az autó 3-4 alkalommal gazdát cserél, és senki nem iratja át, az nem az adatbázis hibája.
    A területi rendszámnak Magyarországon semmi értelme nincs, ezt továbbra is fenntartom. Külföldön azért van ez így, mert ott az átirási díj a helyi, területi, tartományis, stb. önkormányzatot illeti meg. Nálunk meg a központi költségvetésbe megy minden. Bűnügyi szempontból sincs értelme, hiszen egyrészt a rendőr 5 másdoperc alatt megmondja a nyilvántartásból, hogy kié egy adott kocsi, másrészt nyilván a bűnözők általában hamis (lopott, stb.) rendszámmal járnak. Ráadásul a sok céges kocsi miatt teljes lesz a káosz, pl. egy Bp-i telephelyű cég vidéki alkalmazottai is BP-s rendszámmal járnak majd, stb.
    Ráadásul idén megváltoztatták az átírási szabályokat, így most nem a hengerürtartalom, hanem a teljesítmény után kell fizetni, jellemzően sokkal többet, mint eddig, most meg még itt van ez is.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Amit írsz abban az a csodás, hogy lehet, hogy ewgy adatbázis van de az szerintem egy kalap fos. Akkor miért van hogy “egyszerű” átírási problémáknál (nem átíratott, több emberen átment kocsi stb) nem tudják előkeríteni, hogy ki mikor milyen adásvételit adott le? Szerinted ez egy jó adatbázis?
    De mind1 essünk túl, dilettáns vagyok és hülyeséget mondok.
    Lehet létezik egy jó adatbázis,de akkor azt tényleg vmi igazán dilettáns banda kezeli kb 20as iqval

    Még egyszer megfogalmazom:

    a területi rendszám jó, csak rosszkor rossz időben és Mo-n értelmetlenül drága a gépkocsi névre vétele.ű
    Az egész akkor lenne jó, ha nyugati mintájú lennének a költségek(40euro rendszámmal).
    Ekkor már nem háborogna senki.

    Én szeretném ha terület alapú lenne, és a segédmotorokon is lenne rendszám,DE akkor ha ehhez az anyagi feltételek is megváltoznak. Értem ezalatt, hogy az átírási illeték totálisan le lenne redukálva, maximum 20e-ftos költség talán még elfogadott személygépkocsinál.
    Ha ezek teljesülnek akkor van értelme, és akkor senki nem pattogna, mi lesz ha elköltözök egy másik régióban.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Remek ez a rendszámcsere. Arra az időszakra esik, amikor fél évre kinn leszek az USA-ban a gyerekeimnél. Eddig mindig úgy volt, mire visszaértem, a meglévő három járművem közül egyet sem tudtam használni bürokratikus problémák miatt. Vettem egy segédmotort 4-iknek. Úgy tűnik ez sem segít, mert a segédmotorra is rendszámot akarnak bevezetni, tuti arra az időszakra fog az is esni.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Hát ha már el is fogadták, akkor ahhoz csak “gartulálni” tudok a szinte mindenben dilettáns kormányunknak. Nincs a társadalomnak olyan területe, amit ne csesztek volna szét nem egészen 2 év alatt, na jobb ha befejezem a politizálást.
    Nekem pl. egyik megyében van az állandó lakcímem, több száz kilométerrel arrébb lakom egy bérelt lakásban, az a tartózkodási helyen (ideiglenes lakcím), itt a közelben van a munkahelyem is, de az meg éppen egy harmadik megye. Szóval ha nekem új rendszámokért (2 kocsink van) kell mennem, akkor lehet, hogy az elvisz pár nap szabimat, plusz jópár 10 ezer Ft-ot.
    Eszembe jutott, hogy a költözők mennyit fognak majd trükközni jó magyar szokás szerint. Eddig egy lakcímváltoztatásnak nem volt különösebb költsége, most hogy lesz beindul a trükközés. Emlékezzetek csak, hogy a gáz és távfűtés támogatásának idején hányan jelentkeztették be a távhős városi lakásba a falun élő nagyszülőket, hogy minél kevesebb legyen az egy főre jutó jövedelem. Na mindegy, majd meglátjuk.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Na, most néztem a híreket, ősztől már el is rendelték a cserét.Minden rendszámon a megyeszékhely rövidítése lesz feltüntetve.A csere kb 15-16 ezerbe fáj, mert ugye a műszaki matrica díját is ki kell perkálni.
    Szóval halleluja, ezt az összegem már nem fogom az autóm műszaki állapot javítására költeni..
    Korrekt lenne ha valaki fizetne a régi rendszámokért, amit ugye annó szintén ki kellett fizetni, és persze ha leadom , azt felhasználva gyárthatnak újat szinte ingyen..

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    mekkora az esély hogy elköltözöl?
    Ne csak a magad példájára gondolj.
    MI hárman vagyunk testvérek, 6-8 éve úgy voltunk hogy nem költözünk el a szülői házból, mert elég nagy.Aztán 3-an 3 fele mentünk..És akkor itt még nincs benne az hogyha a község, város mondjuk megyét-régiót akar váltani, mert kormányunk épp régiókra osztja, egy másik kormány máshogy osztja, plusz ha veszel kocsit más régióból akkor kell új rendszám is rá mindjárt.
    Mi az hogy egy gyorshajtási tételnél kevesebbe kerül, és az mindjárt ok?Soha semmilyen bírságot nem kellett fizetnem, ezért más hülye ötleteihez sem szívesen asszisztálok ha nem muszáj, pláne ha az én pénzemről van szó ami köszönhetően az adójóváírás eltörlésének, és hogy nem kötelező kompenzálni 12 ezerrel kevesebbet keresek és is és a feleségem is..

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Szerintem, a rendszám most is külön tulajdon, ha a kocsidon pl. SONNY-01 a rendszám amit 80-e vettél, akkor azt nem adod tovább, hanem az új kocsidra teszed, igaz? Na gy lesz ez itt is és így van ez németo. így van ez mindenhol, ha meg elköltözöl akkor leadod a rendszámod se az új helyeden kapsz egy másikak, természetesen pénzért. és ez így logikus. ha ezt 15-20-éve már így hozták volna létre akkor nincs gond.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Eddig mindenki olyan gazdag volt itt a fórumon. 😀 Egy kis adó és máris kiderül, hogy szegénység van. Ez a rendszámdolog már el van döntve. Lesz. És akkor nem lehet majd villogni, hogy új kocsim van. Jaj mekkora probléma. És mi az esélye, hogy elköltözöl? Kevés. Nekem se tetszik, hogy fizetni kell, de valószínűleg egy gyorshajtási büntetéstől olcsóbb tétel lesz. Így már könnyebben fizethető.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    és akkor mi van ha Győrből Miskolcra vásárolok kocsit??????átírás,eredetvizsga meg a t.köm tudja mi mellé még a rendszámot is cserélnem kell,mert nem megfelelő a lakhely????????????kicsit abszurd,nem!?akkor ezek után az isten pénze sem lesz elég egy vastelepi hulladék átírására?

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Szerintem egy Magyarország méretű országnak egészen egyszerűen semmi szüksége területi alapon azonosítható rendszámokra. Hogy Szlovákiában és Horvátországban is ilyen van? Számukra is teljesen felesleges. A németeknél még megértem, nagy az ország, sok az autó, de az nem indok, hogy körülöttünk szinte mindenki ilyet használ, ebben a körben aztán tényleg nem számít a konformitás. Persze értem én, hogy ez a nagy cserekampányt követően is stabil bevétel lenne az országnak, még akkor is, ha “csak” megyei szintű lesz a rendszer, hiszen – mivel a megyék nem túl nagyok – egy autó élete során nagyon könnyen átkerülhet másik megye közigazgatása alá, akár adásvétel, akár a tulaj költözése nyomán. Eddig – elméletileg – egy rendszám kiszolgált egy autót, most majd négy-öt lesz neki. Ennyiszer fizeti ki az aktuális tulaj a rendszámot, a forgalmit, a matricát, a törzskönyvet, meg ki tudja, még mit.

    A bűnmegelőzéssel kapcsolatban pedig csak annyit, hogy vajh mit cserél le először az általa használt autón az, aki rosszban sántikál? Na ugye…

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Ennek a rendszámcserének két oka van. Egyrészt szeretnének lehúzni az emberekről sok-sok milliárd forintot, másrészt pedig így hosszútávon biztos és nagy jövedelemhez lehet juttatni cégeket.
    Ez a rendszámcsere sokba kerül, plusz vehetek ki szabit sorbanállni az okmányirodába, majd a biztosítóba, stb. Egyszerűbb lenne, ha egyszerűen küldenének egy csekket, hogy “na hülye, fizesd be!”. Befizetném, mert mit tehetek.
    Amúgy ennek a területi rendszámozás dolognak nem sok értelme van Magyarországon. A rendőr úgyis kb. 3 másodperc alatt tudja, hogy ki a tulajdonos. Másrészt újabb extra költség keletkezik minden egyes vásárláskor, ha a kocsit más városból/megyéből vesszük (plusz a sorbanállás). És újabb költség jelentkezik költözéskor is (eddig a költözéskor az autóra nem volt semmi költség).

    AndrewT!
    Amit az adatbáziskezelésről írsz, az lehet, hogy jól hangzik, egy dilettáns talán még el is hiszi, de a valósághoz semmi köze. Nincs olyan, hogy kisebb, meg nagyobb adatbázis. A gépjárművekről Magyarországon egy adatbázis van, és azt “látja”, abban dolgozik mindenki, akinek ez a dolga (okmányiroda, rendőrség, önkormányzat adó csoport, stb.). És hiába lenne – ahogy írod – mondjuk Győré a GY betű, ettől még a rendőrnek meg kell tudnia mondani, hogy egy esetleges BP rendszámú kocsi kié.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Kérem nézze el nekem tudatlanságomat… valóban nem tudok rovásírni/olvasni.. Eddigi munkám során sehol sem volt rá szükségem.. Van épp elég információ, amit a fejemben kell tartani..
    Igaza van.. aki nem tud arabusul.. Nos.. Ön ezek szerint magyarul sem nagyon.. Ez írásából kiderül (“maga”), meg abból is, hogy baromira nem tudja értelmezni, amit leírtam..
    De hagyjuk, már így is másfelé ment el itt a fórum, mint ami az eredeti téma..

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    A rohadt tékozló banda még mit ki nem talál hogy teljen az államkassza és amit majd megint kilopnak!!!!!!!Fizessék ők, én már egyszer kifizettem a mostani rendszámom, forgalmistól, törzskönyvestől..most újra és minden lakcim/városváltáskor újra meg újra????!!!!

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Nekem nem tetszik ez az egész rendszám-cserélős dolog.Valaki csak úgy kitalálja.. Érdekes dolog ez .Vala melyik kutyaütő kis cégének munkát és busás jövedelmet vagy is nagy hasznot Hozzon hogy éhen ne haljon szegén feje.Ezért van értelme a személyre szóló (és nem autóra), területi rendszámnak.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Nekem nem tetszik ez az egész renszám-cserélős dolog. Az előttem írók javarészt leírták az okokat. Pl. a régi rendszám az ablakba van gravírozva, stb. A másik, ami nekem eszembe jutott: mi van ha elköltözök Debrecenből Győrbe? Akkor új rendszámot kell majd megint csináltatnom, súlyos pénzekért, mert megváltozik a lakhelyem? Pffff…

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Érdekes dolog ez a rendszámcsere kérdés. Ha nem pusztán az anyagi oldaláról néznénk ( nem lenne ilyen drága), még egyet is lehetne érteni vele. Egész Európában [b]szinte[/b] kivétel nélkül területi alapú rendszámok vannak: Ausztriától Szlovákiáig. Mi kishíján egyedül vagyunk a hülye
    ” noname ” rendszámunkkal. Az lett volna a logikus ha még az előző kabinet az Uniós rendszámok 2004 – es bevezetésekor már eleve a területalapú rendszámokat vezeti be és akkor most nem lehetne arra hivatkozva pénzt beszedni, hogy majd az új rendszám segíteni fogja a bűnügyek felderítését is.

    A cikk írójával pedig annyiban nem értek egyet, hogy én nem sajnálnám az egyedi rendszámok tulajdonosait. Akiknek akkor volt kidobni való pénzük a különcködésre, azoknak valszeg most is lesz.

    Bocs [b]Ikocsi[/b], ezt nem( ! ) Neked címeztem, de már nem gépelem újra az egészet !

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Hát a jóó édes Qwa annyukat!! miket találnak még ki?? Lassan többet költök a kocsi papaírjaira,műszakivizsga,biztosítás stb. mint amit elkocsikázok.(még a növekvő benzinárak ellenére is..)vagy járjak biciklivel??Mellény,csengő,világítás…(amit ha szabályosan fennhagynék naponta lelopnának…)aztán kitalálnának a gyalogosokra is valami jó kis adót…lassan a munkanélkülieknek lesz a legjobb,ők otthon ülnek,nem áznak,fáznak,fizetnek súlyos ezreket mindenféle adókra…pff..

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    A rovásírás a magyarságunk része. Honfoglaló magyarok használták, de még ennél is korábbról ered. Biztos hiányoztál az iskolából mikor ezt tanították.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Mi a fasznak ide rovásírás.Aki ide jön tanuljon meg magyarul.Nekem ki a tököm írja ki külföldön magyarul,hogy mi a helyzet,vagy azt,hogy holvagyok?A rendszámcsere meg egyértelmű pénzhúzás.Ha az okmányirodákben,meg nyilvántartó központokban annyira nagyon akarnák az adatok rendbetételét,okmányirodák közötti adatcserét,adategyeztetést stb,akkor azt a mostani rendszámmall is megtudnák csinálni.Csak hát az akarattal van a legnagyobb baj,mégpedig az,hogy nincs.Csak teljen le a kötelező munkaidő és kész,dolgozni nenagyon kelljen.Nagyot akarnak fingani és a végén beleszarnak mindenbe,csak a pénzt betudják szedni az a lényeg.A dunába lőném mindet kivétel nélkül.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    kk
    egy kis rovancs: rendszámcsere-matrica csere-kgfb módosít-casco/lízing/bérlet/üzembentartói/meghatalmazás mind-mind módosít (ha van)-autópálya matrica módosít-összes járműpapír módosít (pl fuvarengedély, ADR jóváhagyási, CEMT, tachográf, egyedi járműpapírok pl túlsúlyos-túlméretes engedély, behajtási hozzájárulások (Bp!!!), nemzetközi autópályás “csippanyik” OBU egységek módosít, különleges rendszámra szóló hatósági engedélyek módosít…..és a sor végtelen hosszú…barátaim ez nem 16e ft lesz, hanem 30-50 per kocsi, ki mennyit talpal, addig persze a kocsi áll, vagy begyűjt pár büntit itt-ott
    azt nem értem például, hogyan nem szakad el a cérna pl Waberer Úrnál, vagy Horváth Rudolf Úrnál vagy Szemerey Úrnál – náluk így szumma csak 3-4 ezer kamion fut….számítás, kell? a kieső munka, az über ideg, egyébről nem is beszélve……szerintem érik az ólom egyeseknek

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Kedves “graffiti”! Aki nem tud arabusul… Magának lövése sincs a rovásról! Most el tudják olvasni a külföldiek, amit írunk? Kit érdekelnek? Magával foglalkoznak külföldön? Moszkvában, Bagdadban stb. hogy olvassa el? Hagyjuk, maradjon a falfirkánáll!
    Ha az egyén a biztosításához kapná a rendszámot, annak lenne még értelme, de így! Ekkora, szinte földrésznyi országban ezzel fogják megoldani a “bűnözést”? Ugyan már, hiszen két hét alatt rend lett. Vagy tévedek?
    Az állam szerepe a polgárok szolgálata, segítése lenne! Ehelyett csak élősködik és már nem tudnak mit kitalálni: megadóztatják a biztosítást; megemelik a jövedéki adót; útdíjat kell fizetni, amit már a benzinnel korábban kifizettünk, sőt csak tíznapos lesz, mert…; most meg rendszámcsere stb. Miből is származik majd az elvárt 12 MrFt?
    Senki se higgye, hogy csak az autósokat érinti mindez! A kenyér, meg a tej is benzinnel utazik ám! Sőt, a traktor elé sem lovat fognak, amikor felszántja a búzának a földet! Igen, elég lenne a “szopós csekk”, azon csak az összeget kellene emelgetniük.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Igen, szép lenne megtanulni.. tudnék még ezer dolgot, amit nem ártana tudnia mindenkinek, kezdve akár a KRESZ-től a fizikáig, a történelemig, stb.. oké, hogy mi magyarok megtanuljuk, még el is tudjuk pl. olvasni.. de mi a helyzet a külföldiekkel? ők is tanulják meg? így, hogy 20 méterrel a másik tábla mögé rakják, nem sok értelmét látom.. aki nem tudja mi az, nem biztos, h össze tudja kötni…

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Nem kell naívnak lenni.. kitalálják, hogyan lehet kvázi nem kötelező módon a népen átverni…
    most még nincs szó róla.. majd lesz..
    Egyszerű a képlet: kicsit megemeljük az illetéket, és az mondjuk, hogy “mostantól az újonnan üzembe helyezett, vagy vizsgáztatott autókon cseréljük a rendszámot..” ennyi.. ez a jog…

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    A rovás írásos részre csak annyit, (Meg kellene tanulni.Nem ártana) A táblákról meg annyit,hogy magán emberek magán pénzén készülnek, és állítódnak fel.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    nálunk mindig is az autóra lesz minden mert úgy lehet minél több bőrt lehúzni az autósról !! Agyament ötlet és baromi drága lenne. Sok esetben az üvegre van gravírozva a rendszám. Annak a költségével nem számol ez a népnyúzó kormány ? Papírok átírása stb. Az összes adatbázisban átírni. Azon kívül hogy a kormány kaszálna írtózatos költség és összevisszaság lenne belőle ahogy a magyar adatbázis kezelőket ismerem. Mivel Budapesten lakik az ország ötöde kevés lenne a 3 szám-3 betű.
    egyébként meg ha nem lesz kötelező akkor hogy jön össze a 12 milliárd bevételi terv ? Ne a sorok között olvass hanem egyszerűen tudd azt hogy melyik kormány szavazza meg. Ugye rájöttél , hogy melyik ? Akkor nincs semmi sorok között. Ha bele döglesz akkor is úgy lesz. Ma már hallottam valami 42000 ft-os útadóról is csicseregni.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Egyszerűbb lenne, ha minden autós kapna évente egy sárga csekket Szopóadó megnevezéssel, és akkor Kormány Viktornak nem kellene mindig újabb adókon törni a kis buksiját!

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Továbbá kedves Gé, port kolléga leírás alapján, mint nyugaton is ausztria és most már No.-ban is használhatsz 1 rendszámot több kocsidra. Tehát ha van 3 kocsid, elvileg egyet használhatsz 1 rendszámmal elviekben. Tehát ha a családban van egy kis autó városban és egy nagy családi, amivel htévégén kirándul a család, vagy csak egyszerően van egy “szerelem autód” akkor megkíméled magad 2 autó kötelezőjétől, súlyadó/teljesítményadó, elvileg az átírástól is meg kéne (kint ugyebár nincs ilyen illeték)…stb akkor ha ezzel együtt működne a dolog akkor aza 8500ft v fene se tudja mennyibe kerülne már nem is oylan horrorisztikus.
    Ezért van értelme a személyre szóló (és nem autóra), területi rendszámnak.
    Ezek a rendszámok emberre vonatkozank, az sofőr biztosítását takarják és nem az autóét. És szerintem logkusabb az emebrt számba venni mint az autót mert tudtommal mi emberek vezetünk és nem az autóink, habár ez sem lesz így sokáig.

    üdv

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Värtam kicsit, hogy megnyudodj.

    most csak annyit láttok e mögé, hogy megint lehúzás. Ezért írtam, hogy rosszkor rossz időben történik a dolog. ne csak az első mondatig olvassatok légyszi…

    Nem tudom kedves Gé autós kollega észrevetted e, hogy ami a kis hazánkban adatbázis kezelés ként történik az elég gané, össze vissza adják-veszik a kocsikat ugyanazzal a rendszámmal, semmi logika nincs mögötte és még az információ áramlás is megszűnik okmányirodánként is sajnos. A terület alapú rendszám szerintem jó lenne, mert egyrészt ahogy páran írták beazonosítja ki honnan jött. Másrészt ha egy régióban pl : Győr térséghez tartozna mondjuk a GYR-es rendszámok, az egy kisebb kezelhető adatbázist adna amit talán sikerülne a bent ülő hivatalnokoknak kezelni…elvileg. Így talán a sok anomália is kevesebb lenne. De csodát nem várok.

    Én minden robogóra tennék rendszámot, mert ahogy írtad sajnos nem csak kis suhancok robogóznak, de sok “felnőtt2 is lelép baleset esetén, nem tudod azonosítani, emgfoghatalanok. Persze egy rális áron lenne ideális mondjuk 5e ft mindenestül az korrekt. Ők is a közlekedés részei, és akkor már legyen rajtuk is azonosító. Jó leeht jönni a bringásokkal akik sokszor hülyék és én is anyázom őket, de nagyrészt el vannak választva az autósforgalomtól (kiv. keresztezősés) városban.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Tisztelt hozzászólók ,olvasom itt fentebb hogy nem kellene hőbörögni mert nem teszik kötelezővé.Aki ezt elhiszi az nemigen ebben az országban él,hiszen pont arról szól az egész hogy bevételi lehetőség.Mivel abban senki sem érdekelt hogy kicserélje ,hisz úgy is közlekedhet akkor hol a bevétel a 40 rablónak.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Talán a legjobb rendszer …és megfontolandó lenne… Hogy az EMBERNEK van rendszáma és azt arra a járművére teszi fel amelyikkel épp közlekedni akar… A többit úgysem használja egyidőben… Sőt értelmesen azonos rendszámot tehetne az éppen vontatott járművére… Sőt mint az Egyesült Királyságban volt vesz egy alapot a trafikban és megvesz a betüit számait ..összerakja és közlekedik… Tudni fogják ki Ő. A technika pedig mindent le tud követni. Lehet hogy ilyen egyszerű és Bizalmi elvet gondoltak ki? Ha nem , hát akkor majd megtudjuk… Esetleg három év múlva újragondolják? Vagy előbb? Hmmm…

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    azokkal értek egyet,akik azt mondják,gondolják,jó döntés rossz időben.Bünmegelőzés is egy ok lehet,de más okból történő azonosításhoz is jó lehet.Területi rendszám kiadás nem csak nyugati formáció,igy van ez másik két szomszédos országban is.Horvátországban és Szlovéniában megalakulásuk óta.pld. a CK rendszám horvátban,Csáktornyai területet csakovecet jelzi,de így van ez a PU-val a pulai területet jelzi a ZG a zágrábi régiót,vagy az MB a szlovéniai Maribort.Tehát az ötlet jó,de megint mi autosok szivunk.Nem elég a kormánynak a 30%-os beteg,vagy biztositási vagy akármilyen adó,most még ezt is az autosokkal fizetteti meg.Igy már nem annyira szép a dolog.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Ugyanúgy, ahogyan az egyébként átlagember számára olvashatatlan és teljesen felesleges rovásírásos táblák gyártásából (amiket az eddig látottak alapján okosan a lakott terület kezdetét jelző tábla mögé 20 méterrel másik oszlopra helyeztek – több anyag) valaki jól járt, itt is valaki jól jár majd… valaki közelálló rokon, haver, haver haverja..
    Amikor kitalálták ezt a rovásírásos baromságot, akkor miért nem volt szempont a költség

    Kérem szépen, itt a beígért munkahelyteremtés..

    Amit gusztustalannak tartok, hogy hiánycsökkentés címén kötelezővé teszik, úgy, hogy az autós fizeti.. ez olyan, mint a rendőrségi pénzbehajtósdi.
    Indokolni nem tudják, kötelező és kész.. innentől kezdve nem mondhatom, hogy én nem akarok cserélni…

    Komolyan azt kéne elzavarni melegebb éghajlatra, aki unalmában és ötlettelenségében nem tud már mit kitalálni…

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Én is úgy gondolom, hogy már előbb kellett volna!
    Akár a közlekedési morálon is javíthatnánk ezzel. Ha belső sávban feltartják a sort (mert majd másfél km múlva balra kell fordulnia) azonnal látszik , hogy miért! Ezért messzebbről is látható lesz a hovatartozással egybe kötött vezetési stílus, így “mi” megértőbbek leszünk!
    Ill. az eredeti indok sem elhanyagolható. Bűnmegelőzés szempontjából is rengeteg esetben jól jön majd az azonosítás!

    Egy belvárosi autós.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Mégis miért jó a nyugati minta? Ott is különböző szinte minden ország, de miért várod ezt? Nyugati mintára fizetést, azt megérteném, de rendszámot… az is csak betű meg szám, hol van ebbe logika?

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Ez a rendszámcsere jó dolog, erre várok már évek óta, hogy le legyen már a nyugati mintára cserélve. A dolgot beárnyalja a nem túl jó gazdasági és az emberek vagyoni helyzete. Ezt már 2004-ben meg kellett volna tenni. Nem most…

    Azért sok előnye is van, pl a robogókra is felkerüleht a 3 betű -3 szám kombinációja mint nyugaton igy ha valami gebaszt csinál a kis 14éves ltp-s kölök akkor beazonosítható.

    Jó döntés rossz időzítéssel… és főleg nagyon rossz “indokkal”.

    szívás

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Igazad van, utána néztem, tényleg más tulajdona, de nem közvetlenül az Államé, hanem a :
    Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának a tulajdona.
    Tehát akkor szépen fizetheti a tulajdonos az új rendszámot :)))

    Nem veheti el még a rendőr sem ha valami szabálytalan a kocsin, hanem a műszaki érvényességét jelző matricát távolítja el, valamint a forgalmit veszi el 🙂
    Ha veled van a gáz–ittas vezetés, KRESZ durva megsértése stb..– akkor a vezetői engedélyed vonja be 🙂

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    “valami ami az én tulajdonom (gépjármű, és a rajta levő jelenlegi rendszám is!)”

    Biztos vagy te ebben? A rendszám nem a te tulajdonod, az egy állami azonosító, ami az állam tulajdonában van. Ezért is van, hogy bármikor ha nem felel meg műszaki és forgalmi feltételeknek, bármikor levetetheti, bevonhatja, és ezért kell leadnod a rendszámtáblát a legközelebbi okmányirodában, ha kivonatod az autódat a forgalomból.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Nevetséges, már meg sem próbálják indokolni valami átlátszó ürüggyel. A mostani 3 betű 3 számot ugye véletlenül sem lehetne megyénként felvezetni egy nyilvántartásba… MaGyarmatország megint megmutatja, hogy a dolgozó réteg le tud nyúlni szájon át a farzsebig.

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Én annyit nem értek: ha valami ami az én tulajdonom (gépjármű, és a rajta levő jelenlegi rendszám is!) hogy kötelezhet arra hogy bármit is levegyek vagy feltegyek rá a saját költségemen.A lecserélés pedig akár felháborító is lehetne!Azért már a pofátlanság teteje hogyha valamit kitalálnak és kötelezővé tetetik, akkor annak a költségeit a tulajdonos állja.Állja az a költségeket aki kezdeményezi a változásokat.
    Értsd azt: ha az autósok szeretnének jobb utakat, és ezért hajlandóak valahová valamennyi többletet befizetni akkor lelkünk rajra legyen kötelező.De ha más akar valamit a magántulajdonunkkal akkor elöször is : megkérdez engedjük e átalakítani, majd állja a költségeket.
    Érdekes, az utca és házszám táblákért valamiért nem kell fizetni, vagy ha a munkáltatóm azt írja elő hogy zöld pólóban kell dolgoznom akkor megveszi, mert nem kényszeríthet olyan pénzkiadásra amihez csak neki fűződik érdeke.Természetesen én nem vagyok semmi jónak az elrontója, a régi rendszám árát tessék beszámítani az újba, hiszen felhasználható az új gyártásához.
    De lehetne akár ezt úgy intézni hogy tulajdonosváltáskor kap új rendszámot mert:
    –forgalmit, törzskönyvet úgy is cserélni kell
    –ha más régióba veszik meg úgy is másik rendszám kell
    — ezáltal az átirás költségei növekednek, mert eladáskor lehetséges új rendszám is kell az új tulajnak, mivel mondjuk másik régióba lakik.Vagyis a gépkocsi rendszáma marad, csak a régió azonosítója változna (pl veszprém ekc-454 eladása vas ekc-454, VE.-EKC-454 VÁLTOZÁS VA.-EKC-454)

    Sajnos a pletykák fele tuti igaz…

    Minnél hamarabb rakasd be a gázt a kocsiba én azt mondom, mielőtt késő lesz.20 ezren visszajön az ára 🙂

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Az egyedi rendszámosokat őszintén sajnálom én is. Ahogy eddig is lesajnáltam őket.

    A SzSzB megyei autós nem értem. Jó lenne tisztázni, hogy keletről többen közlekednek BP-n mint azt eddig hitted… Érdemes utána nézned, hogy melyik autópálya a legforgalmasabb…

  • 2017.10.31. at 05:11
    Permalink

    Nem értem:

    “Egy dolog vehető biztosnak: amennyiben bevezetésre kerül a területi hovatartozást hirdető plakett, a messziről jöttek különös figyelemre számíthatnak a helyi rendőröktől.”

    Miért büntetnék jobban a messziről jövőket?

Vélemény, hozzászólás?