Egy kis Dakar: Opel Antara RR anyósteszt

Dakar előtti teszten az Opel Antara

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hatodik közös Dakar-ralijára készül a Szalay, Bunkoczi, Antara trió, s ennek örömére, de még mielőtt alaposan "kimosták" volna, beleülhettünk az egyik Opel tereprali-versenyautóba.

"Az Opel Dakar Team hétfőn reggel 9-kor a Hungaroringhez tartozó off-road pályán teszteli utoljára az Opel Antara RR versenyautót a Dél-Amerikában rendezendő 2012-es Dakar-rali előtt. Itt Bunkoczi Laci akár meg is autóztatja a vállalkozó kedvűeket, a teszt végén pedig a verseny Antara egy különleges mosógépbe kerül - tisztába teszik a nagy kaland előtt." Így szólt a pénteki "last minute" meghívó az Opel magyarországi importőrétől, és nyilván nem a mosás vonzott a programban. Utólag a csípős hidegre is azt mondom, hogy nem érdekelt (pedig bizony kockára fagytam), mert az élmény egy komolyabb megfázást is kiegyenlített volna. Utaztam egyet a jobb egyben, de ezúttal nem holmi tökéletes menetkomfort, zajtalan, pihentető siklás, hanem a durvamurvás ámokfutás volt a lényeg. [kepallobal=420647]A száguldozás után tényleg ki-, azaz lemosták az autót ebben a nem kis mosógépben, hogy aztán tisztán pózolhasson majd egy fővárosi bevásárlóközpontban[/kepallobal] Nem ez volt az első alkalom, hogy lehetőségem nyílt bepofátlankodni egy tereprali-autóba, mégis őszinte lelkesedéssel csatoltam be magam az Antara kőkemény kagylóülésébe. Az igazat megvallva ez az Antara nem az volt, mellyel Szalay Balázs és Bunkoczi László újfent nekivág a sivatagi kalandnak, "csak" a kistestvére, egy 3,2 literes, V6-os, 210 lóerős edzőkocsi, de sem ez, sem a meglepő tény nem lombozott le, hogy a navigátor vezet, s én (nem) diktálom neki az itinert. Bunkoczi Laci ugyanis szintén profin terelgette az "éles" versenyautótól azért csak eltérő Opelt - és a Hungaroringen kívüli földes, murvás utakon - szerintem legalábbis - egy jóízűt autóztunk.
A gyorsulástól és a lassulástól nem kaptam szívszélhűdést, ami bezzeg letaglózott, hogy az Antara - értő kezek közt - milyen könnyeden és könnyedén fordul, továbbá egyáltalán nem "érdekli", hogy fél méter mély gödrökön vagy épp autónyi bokrokon át kell gázolni. Közben dobál, ráz, csattog és zörög, a motor-, a kipufogó- és a váltási hang is mind zseniális. Ez a kocsi persze biztosan nem volt 2 tonnás, de akkor is bámulatos, milyen csodákra képes a hajtás, a felfüggesztés és az építés!
Az Opel Antara RR 1 versenyautó főbb paraméterei
motor LS7 alumínium V8-as, 7000 köbcentis benzinmotor, Motec M800 vezérlés, Bosch befecskendezők, 37,2 mm-es szűkítő
teljesítmény/nyomaték 395 LE (szűkítővel)/700 Nm (szűkítővel)
végsebesség/gyorsulás 200 km/h, 6,9 mp 0-100 km/h
váltó/kuplung/osztomű X-track, 6 fokozatú szekvenciális/Tilton 3 tárcsás/X-track egybeépítve a sebességváltóval
futómű elöl-hátul független felfüggesztés, kerekenként 2 db 4.42, lengéscsillapító, Einbach spirálrugók, rugóút elöl-hátul 250 mm
benzintank ATL 550 literes biztonsági gumitank
menetkész tömeg 2180 kg pótkerekekkel és 50 liter üzemanyaggal
hosszúság/szélesség/magasság 4200/1997/1750 mm
gumi/felni BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm/Speedline, 16 col
felépítmény karbon-kevlár, összesen 62 kg

Mit vettem még észre azt leszámítva, hogy igen tempósan és magabiztosan haladtunk olyan úton, ahol igazából egy sima Corsa is elboldogult volna, csak úgy ötödekkora sebességgel és a tengelytörés reális esélyével? Azt, hogy finom meleg lett odabent. Sofőröm a technikát kímélve többször is kuplungolt, pedig nem lett volna muszáj, a kismillió kapcsoló számtalan funkciója viszont maradjon a Szalay-Bunkoczi duó titka - úgyis ők nyúzzák, nekik kell tudniuk, mi mire való...
Az Antara RR-ben töltött bő 10 perc után még bekukkantottam az Opel Dakar Team egyik MAN kamionjába is, a bekukkantást mondjuk úgy tessék érteni, hogy minden erőmet összeszedve törtem, másztam fel a kabinba, sőt lentről is toltak és segítettek, nehogy alázuhanjak a mélybe. Kettő plusz egy versenyülés kontrasztos, bőségtál-méretű műanyag kormánnyal, műszererdő és gigászi taposólemezek, ennyit vettem le a gyors képből. A 18.285 típusnévre hallgató, Darázsi Zsolt vezette versenykamion egyébként 450 lóerővel és 1650 Nm-rel szántja fel a földet, futóműve "természetesen" elöl-hátul merevhidas, kerekenként 2 Öhlins lengéscsillapítóval. Végsebessége 170 km/h, 100-as sprintideje 13,8 mp, kettő darab benzintankjába összesen 1000 liter üzemanyag fér. És a legmókásabb: üres tömege 7 tonna, alkatrészekkel, mindennel felpakolva meg már 9 tonnát nyom.
Hirdetés
Szalay Balázs, az eddigi 11 rajtjával a legrutinosabb magyar dakaros 1996-ban indult először a világ leghosszabb és legnehezebb tereprali-versenyén, Bunkoczi Lászlóval ez lesz a hatodik viadaluk a Szahara- vagy az Atacama-sivatagban. Az elmúlt két - már dél-amerikai - Dakart anyagi okokból kihagyták, de most visszatérnek - a január 1-jén kezdődő verseny újítása különben az, hogy Argentínán és Chilén kívül Peruban is porol a mezőny.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 06:55
    Permalink

    Csak néhány észrevétel a cikkel kapcsolatban:
    Azért a súly Le arány szerintem nem olyan csodás, bár a nyomaték meggyőző és itt ez a lényegesebb.
    Nem kell elájulni a ( akár szigorúbb földúton is ) 100-130-as tempótól, ha az autó jó akkor szépen lehet vele fogni az utat. Saját tapasztalat, a Patrolom símán 140-150 körül ment ilyen körülmények között, Alfával is tudtunk vígan 120-130-at.
    Viszont ha erdőbe megy az ember, akkor a 80 is észvesztően soknak tűnik, ugyanis jönnek a fák !! Ott próbáljátok ki !

    Uff!

  • 2017.10.31. at 06:55
    Permalink

    Én meg pont azért nem értem miért is nem dicsekszel vele.
    ha saját kezed munkája, ha úgyis kevés van belőle, gondolom most sem a csillaggarázsodban tartod. nem hiszem, jobban be lehetne azonosítani egy ilyen autót cikk után mint egyébként egy hozzáértő által az utcán.
    Természetesen Te tudod, de a magam részéről sajnálom, hogy nem láthatok egy ilyen szörnyet, még ha képen is.

    Uff.

  • 2017.10.31. at 06:55
    Permalink

    Der Milan
    ha a képen nem is szerepelne a rendszám akkor is azonnal be lehetne azonosítani mert egyedi rajta szinte minden elem első lökös hátsó lökös oldalszoknya és a nagy szárny hátul ilyen nincs még egy tudom. mert a saját kezemmel csináltam és pont nemszeretném mutogatni mert akkor azonnal felismerhetővé válna mindenki számára és pont ezt nem szeretném. ha bmw ről lenne szó az még okés mert abból nagyon sok van, és van elég sok tuningolt hasonlít is egymásra mert gyártanak hozzá cuccokat. saabból nincs amúgy se sok tuningolt nagyon ritka belőle ami meg ilyen mértékben módosítva van akkor abból kb 10 lehet az országban abból úgy 6 9-5 ös és a 6ból eggy a mattfekete az enyém ergo azonnal még egy szöszi is kiszúrna. pont ezt szeretném elkerülni

  • 2017.10.31. at 06:55
    Permalink

    kedves szerkesztő!
    sajnos nemet kell mondanom pedig már egy pár tuning magazintól ( nem termékmegjelenítek) is megkerestek de nemet mondtam nekik is. egyébként ha mutogatni szeretném rég készült volna róla weblap apropó weblap ajánlom szives figyelmébe a következő weblapokat amik bemutatják a legbizarrab saabszörnyeket többekközött a neo brothers híres 9-3 as autóját: http://www.trolltuner.com http://www.maptun.com http://www.hirsch-performance.ch http://www.abbottacing.com http://www.nordictuning.com http://www.neobrothers.co.uk http://www.genuinesaab.com ezek a legnagyobb saab specialisták oldalai. itt látni lehet hogy mi mennyibe kerül, és miket lehet kihozni egy adott típusból. persze az összeállított tuningcsomagokon kívül egyedi igényeket is kielégítenek a cégek

  • 2017.10.31. at 06:55
    Permalink

    Kedves saabracinghungary, nem először jut eszembe, de most megragadnám az alkalmat, hogy megkérdezzem: volna kedve megmutatni nekünk és az olvasóknak is az autóját? Azt hiszem, a többség nevében mondom, hogy nagyon érdekelne, milyen ez a csúcs Saab! Akár itt, akár privátabban a sajto@autonavigator.hu címre várnánk a levelét.

    Különben egy versenymotor nem feltétlen teljesítményre van hegyezve, röviden én ennyit válaszolnék a témában.

Vélemény, hozzászólás?