Tudtad, hogy egy rakás autó navija hazánkban készül?

Demo day az NNG-nél - mert egyre több autóba kell navigáció

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ma is kemény a harc a navigációs eszközök piacán. Az okostelefon már temérdek készüléket kiszorított, de az autók rendszerei öröknek tűnnek.


Tavasszal számoltunk be arról, hogy 10 éves az iGO navigációs szoftvert létrehozó NNG, igaz, a cég kezdetben Nav N Go névre hallgatott. A cég sikertörténete országos példakép lehetne: az első verziót négy programozó egy budapesti lakásban fejlesztette, ma pedig már világszerte összesen 12 helyen vannak irodái az NNG-nek, mintegy ezer dolgozóval. Ennek eredménye, hogy a budapesti központban is közel 800 ember dolgozik, s természetes, hogy a cégben csomó olyan terület van, amiről a dolgozók nagyja még csak nem is hallott. Ezért aztán évről évre demo day napot tartanak, ahol minden csapat bemutatkozhat, ahol mindenki kitekinthet egy kicsit, hogy mi is az a terület, amin a többiek dolgoznak. Az NNG most először a sajtóképviselőket is beengedte, hogy megmutassa, még mindig van potenciál a cégben.
De még mennyire, hogy van! Ma a világ 10 legnagyobb autógyártójából 7 számára szállít navigációs szoftvereket az NNG. Itt érdemes megállni egy szóra, a cég koncepciója a mai napig változatlan: a térképeket külső beszállítóktól vásárolják, ők "forgatják" az általuk gyártott szoftverhez, majd utolsó lépésben bármely, a megrendelő által szállított hardverre telepítik. Az pedig a világ változása, hogy míg 8-10 évvel ezelőtt zömében PNA-k voltak a hardverek, amelyekre iGo került, ma zömében autómodellek, s számos esetben a felhasználónak fogalma sincs arról, hogy iGo alapú szoftvert használ, ő csak bekapcsolja a navigációt Daciájában, Jaguárjában vagy Mazdájában, s használja azt. Igaz, a Jaguar kapcsán most épp kérőjelek vannak a cégnél, a hazai csapat a tesztemig úgy tudta, hogy annak Európai verziójában nem, csak a távol-keletiekben fut iGo.
Hirdetés

Hamarosan megtudjuk az igazságot, de rögtön bele is futottunk egy következő érdekes témakörbe. A vásárlói szokások piaconként elértőek. A Nav N Go pedig nem megváltoztatni szeretné azokat, hanem inkább azok szerinti terméket kíván adni. Ezért vannak fejlesztői Kínában és Japánban is, ezért alkalmaz az említett országokból való fejlesztőket budapesti irodájában is. A cég célja, hogy piactól függetlenül megkerülhetetlen tényező legyen az autóiparban. A trend ugyanis egyértelműen az, hogy akkor is egyre több autóba kerül navigációs rendszer, ha amúgy ma már az összes okostelefonban is megkapjuk azt. Mármint a navigációs szoftver valamilyen formáját. Szeretjük is a mobiltelefonos navigációkat, hiszen valós idejű forgalmi információjukkal sokszor úgy érezzük, hogy többet kapunk tőlük, mint a hagyományos navigációktól. Az NNG persze utóbbira is tud cáfolatot: melyik ingyenes mobiltelefonos navigáció ad nekünk sávinformációt? Melyik működik határokon át anélkül, hogy mobilinternetet vásárolnánk országról országra?
A jövőt így az NNG-nél inkább a mobiltelefonok és a navigációs rendszerek összekötésében látják. És ez helyes iránynak is tűnik, hiszen valós idejű forgalmi információra kétségtelenül szükség van, de az sem árt, ha erős navigációs szoftverrel dolgozik az együtt, ha látja azt, hogy egy torlódás kétsávos, elágazó út esetén nem jelent mindkét sávban buktát, meg az sem árt persze, ha nem csupán irányokat látunk és hallunk, hogy merre kellene mennünk, hanem sávokat is. Ezért aztán az NNG nem fél attól, hogy agyonnyomná a Google Navigáció vagy a Waze, már csak azért sem, mert például a tavasszal kiadott SzülinApp névre keresztelt ingyenes hazai iGO-t csaknem félmillió felhasználó töltötte le. Van tehát igény az offline is működő navigációra, kényelmi és biztonsági tényező, ha az autónk szerves része. Miként az is, ha hanggal vezérelhető. Utóbbi kapcsán láthattunk is egy elég komoly asszisztenst: az akcentustól függetlenül értő hangfelismerő interaktív, addig pontosítja az akár hibásan megadott címre vonatkozó kérdéseket, amíg legfeljebb 5 találatot tud kiadni a képernyőre, hogy könnyedén választhassunk. De nem csak címet kérhetünk tőle, például randevúzásra alkalmas éttermet is kerestethetünk egy bizonyos régióban. És az a döbbenet, hogy a rendszer talál is. Na, ilyen rendszereken dolgoznak manapság - millió egyéb mellett - az NNG-nél.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:53
    Permalink

    Faternak van egy elég régi Navigon navija.

    5-10 perc mire jelet talál, lassú, több tízezer forintba kerülnek hozzá a térképek (magának a hardver árával összevethető évente!), szar a felbontása, és újkora óta kb fél órát bír töltő nélkül.

    Nokia telefonom van, Here Maps, ingyenes, offline is tud működni (vagy kombinálva is akár a forgalom figyelés miatt), 4 órát kibír folyamatos navigálással, villámgyors, nem kell +1 cuccot hurcolászni.

    Annyi, hogy a forgalmat valamiért csak mutatja, de nem aszerint tervezi az az útvonalat. De ezt a navigon se tudja.

    Ha Bpesten kell bóklászni, akkor WAZE. TMC meg piha…

  • 2017.10.28. at 10:53
    Permalink

    Navigon-t még nem használtam, bár én is jókat hallottam róla egy kollégától, ellenben az újabban agyon hype-olt ingyenes Here-navigációnál az iGo klasszisokkal jobb volt. Nekem nincsenek rossz tapasztalataim vele, pontos, ha gond volt, az sem az ő, hanem iOS hibája volt.

  • 2017.10.28. at 10:53
    Permalink

    Azért az igo hagy némi kívánnivalót maga után… Most Navigon-t használok, sokkal pontosabb és gyorsabb, egész Eu térképpel olcsóbb is volt és offline. Kezelhetőségben és térképekben is fölényesen nyert nálam, pedig azt nem itthon fejlesztik…

  • 2017.10.28. at 10:53
    Permalink

    A kulcsot le is írtad: [[i]b]jó TMC[/b][/i]. Na az nincs itt sehol, de még Európában is kevés helyen, a TrafficNav is olyan, amilyen, elavultak és pontatlanok a jelentéseik… Egyszerűen nincs akkora felhasználói bázis, ami elég lenne, vagy egyáltalán mérhető az ingyenes alternatívákhoz képest.

  • 2017.10.28. at 10:53
    Permalink

    Arra vajon van adat, hogy a “SzülinApp”-ot mennyien használják is? Mert az egy dolog, hogy sokan letöltötték, de kíváncsi vagyok (tényleg), hogy hányan gondolták úgy, hogy az jó és elég is lesz nekik. Mert ahhoz, hogy kipróbáljam és rájöjjek, hogy ez nem jó (nem elég) nekem, ahhoz nyilván letöltöm, használom 1-2 napig, aztán törlöm, vagy hagyom “porosodni” a telefonomon.

  • 2017.10.28. at 10:53
    Permalink

    Az offline naviknak azért van némi hátránya is, pár kiegészítő kérdés a cikkben lévő többihez:
    Melyik ingyenes navigáció képes valós forgalmi helyzetek, lezárások szerint tervezni?
    Melyik ingyenes navi mutatja az ugyanoda tartó barátok helyzetét?
    Melyik ingyenes navi képes percre pontosan előre jelezni az érkezés idejét?
    Melyik ingyenes navi szólt már nekem előre, hogy szétrobbant kamionkerék van előttem az autópályán?

Vélemény, hozzászólás?