Így kerül 13 millióba egy kör a Nordschleifén

Egy elnézett zászló, három összetört kocsi, az annyi, mint 13 millió forint

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly szabályok vannak egy versenypályán. Hiába válthat bárki jegyet a Nordschleiféra, a szabályokat mindenkinek tudnia kell, meg azt is, hogyan kell előre nézni.

Ismét a Nordschleife híres amatőr kőrözéséről készült videó bukkant fel a neten egy szép amatőr hibával a kockáin. Ráadásul a pilóta magyar, nem tudni, miért került fel a videó a balszerencséjéről (vagy bénázásáról?), talán, hogy mindenki tanuljon az ő hibáján, és ne társalogjon, miközben lenyomna egy másik BMW-t? Mindenesetre sofőrünk bérelt M3-asának szélvédője mögül nézhetjük végig az esetet, és hallgathatjuk, ahogy cseveg párjával, ráadásul arról, hogy sárga zászló van érvényben, és valami baj van a pályán. Tehát pontosan tudták jól, hogy baleset van a közelben, és mivel még nem haladtak el mellette, valószínűleg még mindig előttük lesz. Ahogy a videó leírásából is kiderül, az előtte haladó M3-as nagy gázt adott, ezért ő is, fékezni viszont már elfelejtett, így belevágódott, arról meg a mellette haladó TT-be csapódott. A bérelt M3 javítási költsége 35 ezer, a két másik autóé összesen 10 ezer euróba fáj. Egyelőre ennyi a számla, de még lehet, hogy a pálya is kiszab némi bírságot szabálysértésért. Ilyen ez, közúton még elmegy a csevegés, pályán nem.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Bezzgo te a videot is lattad?
    Hanyszor mondja a luvnya a sarga zaszlot? A baleset elotti kanyarban is!?
    Mi az hogy csak a baleset elott lengettek a zaszlot? KB 5x emlitik, + megeloznek egy Safety cart is.
    Jo kis konteot gyartottal arra hogy mindenki hulye de a barom aki a sarga zaszlo ellenere raccsingol es elozget, mert azt hiszi ettol no a libidoja, annak nincs mit magyarazni tovabb!
    Mindenki hulye csak te vagy tokeletes. Csak mondom, nezd meg a videot is mielott okos vagy.

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    azért nem ment rosszul a srác….még ha csak bérelt volt is. mondjuk, így szívta meg igazán.
    a zászló jelentése evidens, nem is ezzel van bajom egyébként. hanem azzal, h mi a holtkórosharcibránerért csak 5 méterrel kb a baleset előtt majomkodnak a zászlóval? ez számomra érthetetlen, de komolyan. nem 1 videót láttam már, hogy kb a balesetnél vagy veszélyes (olajos) szakasszal szinte egyvonalba (vagy csak pár méterrel előtte) lengetik a zászlót, ennek mi az isten értelme van?
    és egyébként mindegyik esetben amit láttam, újabb balesetet is okozott ez tipikusan….most is. ha valaki raccsingol szélárnyékban, az hogy az istenbe fogja meglátni a zászlót? annyit lát, hogy fékez a másik, de nem gondol satufékre hirtelen, mert pl. takarásban van a zászlós, aki kb a balesettel egyvonalban lengeti azt a vackot. miért nem lehet jóval előbb lengetni azt a sz.rt és a baleset helyszínén meg pirossal…..néha úgy érzem, hogy ez direkt van így.

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Nade sarga zaszlo alatt nem kene elozgetni, csakhat fel kellett vagni.
    A veszély jelzésére szolgál és a következők szerint, kétféleképpen mutatják be a versenyzőknek: Egy zászlót lengetve: Lassíts, előzni tilos és készülj fel irányváltoztatásra! A pálya mellett, vagy részben a pályán akadály van. Megkettőzve lengetve: Lassíts, előzni tilos és készülj fel irányváltoztatásra, vagy megállásra! A pálya részben vagy teljesen el van torlaszolva.
    Lehetunk okosak utolag o is biztos nagyon okos volt es biztos hibas sem, csak mondom.

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    nagy arca volt a gyereknek, de azért az a fékbe taposás se volt túl okos az előtte (bmws) lévőktől…..úgy, hogy előttük azért egyértelműen nem volt még akadály….szerencsétlen eset na.

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Ezt keményen benézte, pedig egész jól vezetett a srác.
    Mint a példa is mutatja nem csak jól kell forgatni a volánt, de körültekintőnek is kell lenni.
    Mellesleg a másik kettő elég keményen (szinte indokolatlanul nagyot) fékezett.
    Itt sem árt a tükröt nézni, nem csak a valódi forgalomban, hiszen elég messze volt még a baleset.

Vélemény, hozzászólás?