0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Szavaztak: olcsóbb regisztrációs adó, drágább átírás 2012-ben

Eldőlt a regisztrációs adó és a vagyonszerzési illeték sorsa

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hétfőn megtörtént a 2012-es adótörvények végszavazása. A Parlament gyakorlatilag a már ismert javaslatokat szinte módosítás nélkül fogadta el, így nagy meglepetések nincsenek.

Mostantól vélhetően nem lesz akkora divat a külföldi rendszám, mint eddig, hiszen fokozottabban ellenőrzött csalással, kisebb adót lehet majd csak vele megúszni

Mostantól vélhetően nem lesz akkora divat a külföldi rendszám, mint eddig, hiszen fokozottabban ellenőrzött csalással, kisebb adót lehet majd csak vele megúszni

Eddig bármilyen költség-, illetve adóváltozásról írtunk, csak tapogatóztunk a jövőben, hiszen a 2012-es adótörvények végszavazására e hét első napján került sor. Azóta biztos: regisztrációs adóból nem az év közben ismertetett, az ideinél jelentősebb tételeket, hanem az ősszel, Rogán Antal által javasolt enyhébbeket szavazták meg a képviselők. A gyökeres változásra egy hónappal ezelőtt még legoptimistább álmainkban sem gondolhattunk, főként azután, hogy a regisztrációs adó avultatási táblájának módosítására már a nyáron sor került, így szeptembertől már 15 éves autók is tizednyi sarccal érkezhettek az országba. Jöttek is szép számmal, s az e heti végszavazás várhatóan befagyasztja az idei forgalomba-helyezéseket, aki csak teheti, megvárja majd a jövő évet, hogy ezen spóroljon. Aki pedig idén akart, s a korábbi, emelésről szóló hírek kapcsán vett autót, az kénytelen ismét békát nyelni: itthon nem kiszámíthatóságukról híresek a szabályzások.

Regisztrációs adó − 2012 − [Ft]

Emissziós besorolás / Motorméret 11 felett (Euro5, Euro6) 9-11 (Euro4) 6-8 (Euro3) 4 (Euro2) 4 alatt (Euro2 alatt)
Benzines 1100, dízel 1300 cm3-ig 45 000 180 000 270 000 360 000 540 000
Benzines 1101-1400, dízel 1301-1500 cm3-ig 65 000 260 000 390 000 520 000 780 000
Benzines 1401-1600, dízel 1501-1700 cm3-ig 85 000 340 000 510 000 680 000 1 020 000
Benzines 1601-1800, dízel 1701-2000 cm3-ig 135 000 540 000 810 000 1 080 000 1 620 000
Benzines 1801-2000, dízel 2001-2500 cm3-ig 185 000 740 000 1 110 000 1 480 000 2 220 000
Benzines 2001-2500, dízel 2501-3000 cm3-ig 265 000 1 060 000 1 590 000 2 120 000 3 180 000
Benzines 2500-3000, dízel 3001-3500 cm3 felett 400 000 1 600 000 2 400 000 3 200 000 4 800 000
Benzines 3000 felett, dízel 3500 cm3 felett 400 000 1 600 000 2 400 000 3 200 000 4 800 000
Villanyautók 0 0 0 0 0
Hibridek 76 000 76 000 76 000 76 000 76 000

Míg a regisztrációs adó tételeinek csökkenése örömhír, a vagyonszerzési illetékek − tervezet szerinti − emelkedése még akkor is fájó, ha belegondolunk, a tételek mostantól legalább avulnak, így jobban alkalmazkodnak az autók értékéhez. Aligha vigasztalja majd ez az új vagy újszerű autót vásárlókat, hiszen ők (ahogyan arra korábbi cikkünkben már rámutattunk) a mostani díjak bő kétszeresét is fizethetik jövő év elejétől.

Teljesítmény és életkor alapján változó vagyonszerzési illeték 2012-től [Ft/kW]

kW 0-3 év 4-8 év 8+ év
0-40 550 450 300
41-80 650 550 450
81-120 750 650 550
121- 850 750 650

Ugyancsak emelkedik s, a jövőben nem motorméret, hanem teljesítmény és emissziós norma szerint kerül majd meghatározásra a cégautóadó. A korábbi módosítás-tervezettől eltérés ugyan, hogy nem évente, hanem negyedévente kell majd fizetni e sarcot, ám − főként a kényszervállalkozók számára − ajánlott a díjak átnézése, s annak mérlegelése: nem érdemes-e még idén, a korábbi vagyonszerzési illetékkel magánnévre venni a vállalkozások autóit, melyek adója akár háromszorosára is emelkedhet a módosítások által. Szintén a céges autók ellen szól, hogy jövő évtől a nyílt végű pénzügyi lízing és operatív lízing (tartós bérlet) által igénybe vett autók áfája visszaigényelhető lesz.

Cégautó-adó 2012 [Ft/hó]

Teljesítmény (kW/LE) 0-4 osztály (Euro2, vagy rosszabb) 6-10 osztály (Euro3, Euro4) 5-9, 14-15 osztály (Euro5, vagy jobb, gáz-, villany- és hibrid hajtásúak)
0-50 kW / 0-68 LE 16 500 8 800 7 700
51-90 kW / 90-122 LE 22 000 11 000 8 800
91-120 kW / 123-163 LE 33 000 22 000 11 000
121 kW / 164 LE felett 44 000 33 000 22 000

Ha már áfa: az a mostani 25-ről 27 százalékra emelkedik, így aztán hiába csökken a regisztrációs adó, az új autók árai a bizonytalan forint-euró árfolyam mellett csökkenni aligha fognak, az árakban eddig sem kalkulált "névre írási" költségek pedig várhatóan feljebb fogják tornászni az új autóhoz jutás költségét.

Ez is érdekes lehet:
 

2016-ban érkezik a Bugatti Chiron - 463 km/h végsebességgel

Kezd összeállni a kép a Bugatti Veyron utódjáról, a Chironról. A héten új információk jelentek...

Szolid 3,9 milliárd forintért 550 új autót vesz a rendőrség

Nagyon komoly összegért, zömében prémiumautókat vásárol a rendőrség. Döntően hazai gyártásúak...

A Renault kétütemű kéthengeres dízelmotorral rukkolt elő

A Renault technikai konferenciáján egy sor olyan új technológiát mutattak be, amely a jövő szempontjából...

Régi téligumin a tizenéves autó esélytelen a modern új ellen

Suzukikkal gyakoroltuk a téli vezetést. És ha már pályáztunk, az elmélet felidézése mellett kipróbáltunk...

Ismét teszteltük a Michelin és a Continental téli abroncsait

Hova lett a két prémium abroncs előnye a műgyantán? Erre kerestük a választ, miután lezajlott...

Gyökeresen átalakul a hazai autópályadíj-rendszer 2015-re

Jövő évtől nem csak az M0, az autópályák bevezetőszakaszai is matricakötelesek lesznek, ugyanakkor...

2016-ban jön a BMW 5-ös sorozatának új generációja

Első alkalommal kapták lencsevégre a következő 5-ös BMW gyártásra kész változatát. A prototípust...

Audi A5 Cabrio 2.0 TFSi quattro S tronic, 2012 - használtteszt

Kabriózni télen? Nem butaság, ilyenkor vásárolni pedig kifejezetten bölcs, spórolós döntés. Az...

Győri Audi limuzinokat kap a rendőrség

Hazai autóban eddig csak Opel Astra F-ben és Suzukiban ülhettek a zsaruk, ám hamarosan győri...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (19 db)

Torgyánviktor írta: 2012 február 14., kedd 18:36:51

Ez a vagyonszerzési illeték mekkora szennyedék lehúzás. Ha már adózott jövedelemből fizetjük miféle "vagyonszerzésről" van itt szó. Egy kocsi csak veszíti az értékét, ez tehát inkább vagyonvesztés mint vagyonszerzés. Tolvaj sápszedők!

A válaszoláshoz belépés szükséges
szandi írta: 2012 január 10., kedd 21:36:42

sziasztok. én 1 opel vectra a 1.8i 1991-est akarok behozni nagyon olcsón megkapnám de nem igen értem ezt a regisztrációsvalamit mert milliós tétel jött ki a kalkulátoron.. légyszives segítsetek hogy körülbelül mennyire számitsak a rreg adóra és a eredetiség vizsgálatra. előre is köszönöm /szandi/

A válaszoláshoz belépés szükséges
józsi 1973 írta: 2011 december 06., kedd 21:44:00
Roland635CSi írta: 3 éve

Én akárhogy számolom, kurvára nem lesz olcsóbb a regadó, sőt, baromira megdrágul, illetve azoknak kedvez, akik valami új, fűnyírómotoros fostaligát akarnak behozni.

Egy 1.9tdi passat vagy audi behozásán gondolokodtam, arra eddig 2-3 kiló körül lett volna, ezen tábla alapján meg egymillió-nyolcvanezer.

Most akkor vagy én értem félre, vagy nemtommivan.


Szia Én most hoztam egy Audit az is 1.9 TDI Euro 2 motorral,és 1993-as évjáratú!! Amit te néztél.az 1000800 ft ból még leszámolják az avulást és úgy kapod megg a fizetendő összeget! Nekem KB 150000 ft lesz!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2011 november 30., szerda 00:05:51szerző
Yamahard írta: 3 éve

Kedves cikkíró! Amennyiben valamiben tévedtem,kérem igazítson ki! Köszönettel!


Kedves Yamahard!

Korábbi "" title="http://www.autonavigator.hu/sztori/regisztracios_ado-modositas-6328"]cikkünkben[/url]" href="http://www.autonavigator.hu/sztori/regisztracios_ado-modositas-6328"]cikkünkben[/url]" target="_blank" rel="nofollow">http://www.autonavigator.hu/sztori/regisztracios_ado-modositas-6328"]cikkünkben[/url] mindegyik korábbi összeg is szerepelt, jól látható, hogy nem csak az új autók esetében, a régebbi emissziós normájúaknál is csökkentek a díjak, így minden használt autó regisztrációs adója is kedvezőbb lesz jövő évtől, nem csak az újaké. Továbbá az év során az avultatási tábla is módosult, az is a díjakat csökkentette. Így véleményem szerint csak azok nem örülhetnek, akik korábban vásároltak autót, hiszen a hazai, az európai átlagnál (pontosan az eddigi magas regisztrációs adó miatt) magasabb használt árak jövő évben vélhetően csökkenni fognak. Így abban sajnos egyet kell értsek Önnel, hogy van bőven autós, akinek nem kedvező a változás, ám a vásárlóknak kétségtelenül annak számít.

Üdvözlettel,
Katona Mátyás

A válaszoláshoz belépés szükséges
Yamahard írta: 2011 november 29., kedd 21:00:57

Kedves cikkíró! Amennyiben valamiben tévedtem,kérem igazítson ki! Köszönettel!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Yamahard írta: 2011 november 29., kedd 20:55:14

"kedves" cikkíró! Nem értem mi az aminek örülnünk kellene?! Annak, hogy az 1 évnél öregebb autóknak is megnő, de az idősebb(5-10) éves autóknak a sokszorosára nő a regadója?! Tényleg hatalmas örömmel tölt el hogy az a néhány százezer ember, aki új autót vesz kevesebbet kell majd fizessen, DE A TÖBBI KILENCMILLIÓVAL MI VAN ?! Ez a törvényhozókat nem érdekli, pedig ez a néhány millió szavazott rájuk, és most megfizethetnek a butaságukért! Kedves Árpád az escort euro2-es!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2011 november 28., hétfő 23:46:04szerző
arpadasztalos írta: 3 éve

Hollandiából írok. Egy 1995-ös Ford Escort behozatalán gondolkodm 2012 elején. A kocsit évekig használtam Hollandiában, és meg akarom tartani Mo-n is.

Két kérdésem lenne:

1. Honnan tudom meg pontosan, hogy a kocsi milyen EURO-besorolású. Benzines, 1.6-os, katalizátoros. Az EU vonal ad egy táblázatot (lásd: http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786), de én ebből nem jövök rá, hogy melyik. Csak tippem van: EURO II. Jól gondolom?

2. A regisztrációs adónál ugye az első forgalomba helyezéstől számított hónapokkal arányosan kell a regadót kiszabni? Lásd: http://www.mgoe.hu/index.php Itt úgy nézem, hogy az én esetemben ez kb 96 ezer Ft lenne. Jól gondolom?

Köszi, Árpád


Kedves Árpád!

Jók a meglátásai, pontos felvilágosítást az NKH tud adni, az azonosítók alapján. A regisztrációs adónál valóban a forgalomba helyezéstől eltelt hónapok számítanak, amennyiben jövőre hozza autóját, az már a legjelentősebb avultatással, viszonylag szerény regisztrációs adóval jöhet.

Üdvözlettel,
Katona Mátyás

A válaszoláshoz belépés szükséges
arpadasztalos írta: 2011 november 28., hétfő 23:43:29

Hollandiából írok. Egy 1995-ös Ford Escort behozatalán gondolkodm 2012 elején. A kocsit évekig használtam Hollandiában, és meg akarom tartani Mo-n is.
Két kérdésem lenne:
1. Honnan tudom meg pontosan, hogy a kocsi milyen EURO-besorolású. Benzines, 1.6-os, katalizátoros. Az EU vonal ad egy táblázatot (lásd: http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786), de én ebből nem jövök rá, hogy melyik. Csak tippem van: EURO II. Jól gondolom?
2. A regisztrációs adónál ugye az első forgalomba helyezéstől számított hónapokkal arányosan kell a regadót kiszabni? Lásd: http://www.mgoe.hu/index.php Itt úgy nézem, hogy az én esetemben ez kb 96 ezer Ft lenne. Jól gondolom?
Köszi, Árpád

A válaszoláshoz belépés szükséges
arpadasztalos írta: 2011 november 28., hétfő 23:41:08

Hollandiából írok. Egy 1995-ös Ford Escort behozatalán gondolkodm 2012 elején. A kocsit évekig használtam Hollandiában, és meg akarom tartani Mo-n is.
Két kérdésem lenne:
1. Honnan tudom meg pontosan, hogy a kocsi milyen EURO-besorolású. Benzines, 1.6-os, katalizátoros. Az EU vonal ad egy táblázatot (lásd: http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786), de én ebből nem jövök rá, hogy melyik. Csak tippem van: EURO II. Jól gondolom?
2. A regisztrációs adónál ugye az első forgalomba helyezéstől számított hónapokkal arányosan kell a regadót kiszabni? Lásd: http://www.mgoe.hu/index.php Itt úgy nézem, hogy az én esetemben ez kb 96 ezer Ft lenne. Jól gondolom?
Köszi, Árpád

A válaszoláshoz belépés szükséges
Eredetvizsga írta: 2011 november 27., vasárnap 18:36:55

Ha az átírási illeték extra magas, pl 120 Kw feletti, 4 év alatti autónál, motornál, akkor érdemes úgy tulajdonost váltani, hogy egy EU-s céget vagy magánszemélyt közbeiktatunk. Ekkor a külföldre értékesítés miatt átmenetileg kivonjuk 2 300 Ft-ért, majd az új vevő a külföldön létrejött tulajdonszerzés miatt vagyonszerzési illeték megfizetése nélkül helyezheti újra forgalomba a Magyarországon függőben lévő járművet. Regdíj fizetése nem szükséges, a forgalomba helyezés összege kb 50 000 Ft. A 4 évnél fiatalabb 121 Kw-os járműre 145 200 Ft illetéket kell fizetni, tehát kb 90 000 Ft-ot meg lehet spórolni így.
Hogyan spóroljon az átírással 2012-ben?http://atiras.blog.hu/2011/11/27/atirasi_illetek_2012_brutalis_fizetendo_osszegek_helyett_sporoljon[/url]

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

BMW X4 xDrive 30d teszt

Dögös vörös bömös - BMW X4 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal és háromliteres, 258 lóerős dízelmotorral teszteltük. Nagyon vaddisznó!


Citroën DS5 blueHDi 180 automata teszt

Dizájnból jeles, a többi meg úgysem számít - Citroën DS5 teszt

A Citroën DS5-ön számon lehetne kérni egy csomó dolgot, de ez igazából felesleges. Aki őt választja, úgyis a formáiért fogja megkedvelni.


Nissan Juke 1.5 dCi teszt

Feketén-fehéren is megosztó. Nissan Juke teszt

Négy év után megújult a Nissan Juke. Úgy lett más, hogy ez alig látszik rajta, ám minden téren fejlődött. A legtakarékosabb verziót teszteltük.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Királyi Ibiza: VI. Fülöp egykori autóját felújította a SEAT

Saját autójával lepte meg a spanyol királyt a SEAT Videó

Tegnap – Sztori

Egy laza gyárlátogatásnak indult, aztán VI. Fülöp alig hitt a szemének. 18. szülinapjára kapott első autóját látta viszont újként.


Típustörténet: a Hódgép Puli rövid tündöklése és bukása

Puli - a sosemvolt magyar mikroautó

2 napja – Sztori

Ő lehetett volna a hazai járműgyártás első számú exportslágere, helyette csúnya lebőgés lett belőle. Ez a Hódgép Puli sztorija.


Külföldön béreltek, lopást jelentettek, itthon értékesítettek, most lebuktak

Félmilliárd forintnyi autót ellopó bandát csíptek nyakon Videó

3 napja – Sztori

Bérautókra szakosodott nemzetközi autótolvaj hálózatot derítettek fel a rendőrök itthon. Rajtaütésük videón látható.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ASTRA H 2.0 GTC OPC 240 LE Kifogástalan Állapot

OPEL ASTRA H 2.0 GTC O...

Ár: 2.799.000 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ANTARA 2.0 CDTI Cosmo (Automata) Nagykijelzős gyári GPS

OPEL ANTARA 2.0 CDTI C...

Ár: 3.699.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

OPEL ZAFIRA 1.9 DTI Enjoy GYÁRI NAVIGÁCIÓ ! 1 ÉV GARANCI

OPEL ZAFIRA 1.9 DTI En...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó