0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Majdnem zöld utat kapnak a külföldi rendszámos autók

Enyhül a külföldi rendszámos autók használati tilalma

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly szeptember óta vadászhatott az adóhatóság és a rendőrség a külföldi rendszámos autók vezetőire, ombudsmani kérésre azonban hamarosan enyhül a tilalom.

Nem állt arányban a bírság a mai regisztrációs adókkal, szeptembertől enyhül a korlátozás

Nem állt arányban a bírság a mai regisztrációs adókkal, szeptembertől enyhül a korlátozás

Tavaly két alkalommal is szigorodott a külföldi rendszámos autók itthoni használatának korlátozása. A legfontosabb változás, hogy 2011 szeptemberétől már nem az igazoltató rendőr, pénzügyőr vagy NKH alkalmazott kellett fogást találjon a külföldi rendszámmal autózó, tehát az államkincstárba regisztrációs adót és az autó után áfát sem fizetett, s a bírságok elől is könnyedén menekülő sofőrön. Azóta ő kell bizonyítsa, hogy életvitelszerűen külföldön él, esetleg autóját munkáltatójától kapta és munkavégzésének helye külföldön van, illetve a bérbe vett gépjármű után befizették a regisztrációs adót. Ha pedig egyik sem igaz, még mindig lehetősége volt korábban 30, később 1 napra szóló felhatalmazást adnia az üzembentartónak a magyarországi használatra.

A szabályzás nemigen ismert pardont, a nem magyar nyelven kiállított papírokat hiteles magyar fordítással együtt fogadta csak el, sőt mi több, a külföldön kiállított közokiratokhoz előírta a kiállítás helye szerinti államban működő magyar külképviseleti hatóság diplomáciai hitelesítését. A mentesülési körülmények utólagos igazolására nem adott módot, amennyiben tehát az ellenőrzés során nem lehetett bebizonyítani a jogos használatot, a rendszám már került is le, s a 2,0 literesnél kisebb motorral szerelt személyautóknál 400, a nagyobbaknál 800 ezer, az egyéb járműveknél pedig 200 ezer forintos közigazgatási bírság került kiszabásra, áprilisig például 766 esetben.

Nem csak a külföldön dolgozó férj, akár a feleség is vezetheti hamarosan a család külföldi rendszámos autóját

Nem csak a külföldön dolgozó férj, akár a feleség is vezetheti hamarosan a család külföldi rendszámos autóját

Szabó Máté ombudsman két alkalommal is felszólalt a külföldi rendszámú autók szankcionálása kapcsán, megállapította, hogy a jogszabályi rendelkezések alkalmasak arra, hogy sértsék a tulajdonhoz, a szabad mozgáshoz és a tartózkodási hely szabad megválasztásához való jogot, valamint közvetlenül veszélyeztessék a tisztességes eljárás jogát, és ezek alapján törvénymódosításra kérte fel a kormányt. A törvénymódosítás meg is született, s ennek eredményeként több ponton enyhült, pontosabban hamarosan enyhül a külföldi rendszámos autókkal szembeni szigor.

Szeptember 21-től fellélegezhetnek azok a háztartások, ahol csak annak egyik tagjáról mondható el, hogy külföldön él. Míg ugyanis eddig – megfelelő meghatalmazással is – csupán 1 napig vezethette a közös vagyonközösség autóját a házastárs, azaz sérült a tulajdonhoz, a szabad mozgáshoz és a tartózkodási hely szabad megválasztásához való joga, szeptember 21-től már félévente 30 napot teheti. További enyhítés, hogy az iratok hiteles fordítása helyett elegendő lesz az egyszerű is, amit persze a hatóság megvizsgáltathat; ha nem találja megfelelőnek, az autóst nem csak bírság, fordítási költség is terheli. A külföldön élők számára viszont a legkomolyabb újítás, hogy módosul a belföldi üzembentartó fogalma, aki külföldi – akár ideiglenes − lakcímmel rendelkezik, az a jövőben jogszerűen vezetheti majd itthon is a külföldi rendszámú autóját, magyarán hazalátogathat, nem kell ahhoz magyarországi lakcímét megszüntetnie.

Panaszok azonban a jövőben is lehetségesek, például augusztus 21-én kelt jelentésében az ombudsman is kiemeli, hogy a schengeni övezetből belépő autók esetében nem ellenőrizhető, hogy mikor léptek be az országba, azaz nem határozható meg az időbeli korlátozás kezdete és vége. A jogszabály immár engedélyezi az utólagos iratbemutatást, abban azonban nincs változás, hogy a szabálysértés miatt külföldi rendszámától megfosztott autók csakis trélerrel szállíthatók ki az országból. Így bár a szabályzás enyhült, az továbbra is igaz, hogy aki külföldi rendszámú autót kíván vezetni Magyarországon, az jól teszi, ha alaposan felkészül az ellenőrzések során számon kérendő papírokból − a teljes szabályzás a rendőrség weboldalán olvasható.

Ez is érdekes lehet:
 

Ifj. Tóth János egy Peugeot 208 T16 R5 volánjánál

Még semmi hivatalos információ sincs ifj. Tóth János visszatéréséről. Az viszont tény, hogy tegnap...

Theophilus Chin virtuáltuner újabb alkotásai: Kiák BMW vesékkel

Eddig is tetszettek a Kiák, de valami hiányzott róluk? Tehophilus Chin BMW vesékre cserélte a...

BMW 320 (E21), 1978 – használtteszt

Már harmincas éveinek felén is túl van a próbált, már OT-rendszámmal eladó BMW 320. Hathengeres...

Volkswagen Golf 1.6 GL, 1989 - használtteszt

Röviden a sztori: állt öt évet, aztán egy néni hajtotta, ma meg a restaurátor óvja. Egy 25 éves...

Milliószámra futnak autók hazai fejlesztésű kormányművel

Magyar mérnökcsapat fejleszti a ThyssenKrupp kormányműveit Budapesten. Bepillanthattunk a munkájukba...

Ötajtós, csinos, farmotoros, és már kapható az új Renault Twingo

A Renault Twingo első generációja máig fogalom, a térhasznosítás és a vidám autózás szinonimája...

Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Érdekes egy szerzet az Infiniti Q50, pláne, hogy hibrid. Na de milyen, hiszen elrejtettek benne...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Még takarékosabb 5-ös BMW

Erősebbek és persze takarékosabbak is lettek az 5-ös BMW 4 hengeres alapdízelei.
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

DiamondLINE írta: 2012 augusztus 30., csütörtök 14:28:53

Szerintem leginkább a kurva anyjukat, amit kívánok mindenkinek: külföldi rendszámot, offshore céget és offshore VPN-t a nethez.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Imrekocsis írta: 2012 augusztus 26., vasárnap 16:57:03

Mi a helyzet a külföldi tartósbérlet illetve lízing esetében?
Üdv.: Imre

A válaszoláshoz belépés szükséges
istván írta: 2012 augusztus 26., vasárnap 16:44:08

Bizony a harácsnak minden lehető módszerét kitalálták itt. Vezetőink nemrég nagy sikernek ünnepelték az ország "belépését" az EU-ba. De kiderült hogy saját szabályzásainkal csak harmadrendű emberek lettünk az únion belül. Mondták megszünik a vám, megszünik ez az..igen a vám mint név megszünt de a "koppasztás" maradt csak más néven. Mondták szabad határok szabad mozgás mennyi hazugság !!!Már országon belül sem mehetünk kedvünk szerint, példa a tegnapi Csókakő ahol legalább 50 rendőr állta el az utat és nem engedték az embereket tovább utazni!!!Kitalálták az úgynevezett "objektív felelősséget" most már ki sem mennek az irodákból és ha ki is mennek lesben állnak a klimatizált radarautóikkal. Dumálták hogy a büntetést közmunkával lehet "ledolgozni" ez is hazugság. munkanélküli vagyok és nem tudtam kifizetni , ledolgozni nem lehet és még a forgalomból is kivonták a magántulajdonú autómat !!!!!! Szlogenjük hogy SZOLGÁLUNK ÉS VÉDÜNK is részben igaz, szolgálják a hatalmat és védik a cigányokat...sajnos

A válaszoláshoz belépés szükséges
LELIKE írta: 2012 augusztus 26., vasárnap 09:28:56

Ezzel is azt igazolják, elismerik, hogy sok a hülye sün kint az utakon. Akik bár egy nyelvet nem tudnak rendesen megtanulni. Milyen mocsok egy ország ez.
Van még egy ötletem: védelmi pénzt kellene kérjenek a külföldi rendszámos autósoktól. Mennyi zseton befolyna ebből is :)))

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Citroën C5 Cross Tourer HDi 200 Automata teszt

Terepkombi másként - Citroën C5 Cross Tourer teszt

Sok mindent lehet mondani a Citroënről, de azt nem, hogy tucatmodelleket gyártana. A C5 Cross Tourer is sajátos megközelítésű terepkombi.


Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Na, ez tényleg sporthibrid. Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Érdekes egy szerzet az Infiniti Q50, pláne, hogy hibrid. Na de milyen, hiszen elrejtettek benne egy Nissan 370Z-t!


Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW 220d Coupé teszt

Hátulról az igazi. BMW 220d Coupé teszt Videó

Nemsoká úgy emlegetjük majd a 2-est, hogy a BMW, ami elöl hajt. De az az Active Tourer, ez meg egy 220d Coupé 184 dízel lóval jól hátul.


BMW 316i Touring teszt

Ne akard kinyomni a szemét, és szeretni fogod. BMW 316i teszt

Milyen egy BMW alapmotorral? A 316i Touring kellemes darab, csak ne nagyon akarj vele sietni, mert nem arra való.


BMW 420d Coupé teszt

Más motorral, de kéne. BMW 420d Coupé teszt Videó

Új nevet kapott a bajorok középkategóriás kupéja, az igen szépséges BMW 420d tesztautót M-csomagosan élveztük. Bizony nehéz nem beleszeretni, csak motorból érdemelne finomabbat.


BMW M6 Coupé teszt

560 LE, 40 millió forint. BMW M6 Coupé teszt Videó

Ha látod-hallod ezt az autót, irigyled, gyűlölöd, kineveted a sofőrjét. Ha vezeted, te vagy a nép ellensége. A polgárság pukkasztója. De istenkirály is. BMW M6 Coupé teszt.


BMW 535d xDrive Touring teszt

Biztonságos erő alaphangon - BMW 535d xDrive Touring teszt

Számos rogyásig extrázott BMW után ezúttal egy enyhén stafírungozott, hajtásláncával viszont kiemelkedő 5-ös Touring járt nálunk.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Amerika visszainteget: megújult a Fiat Dobló

Mosolygós arcot kapott a Fiat Dobló

2 napja – Haszonjármű

A Fiat Dobló gyakorlatilag az átcímkézésével Amerika számára született Ram Pro Master City alapján újult meg.


Interjú: Robert Lešnikkel, a Mercedes-Benz személyautók külső formatervezési részlegének vezetőjével

Az idők változnak - találkozás Robert Lešnik dizájnerrel

2 napja – Sztori

Első autója Yugo Koral volt, és az eltökéltséget hiányolja a dizájner hallgatókból a Mercedes formatervezője. Interjú Robert Lešnikkel.


Az új Iveco Daily lett az Év Furgonja

Év Furgonja 2015: Iveco Daily

3 napja – Haszonjármű

Jövőre az Iveco Daily harmadik generációja viselheti az Év Furgonja címet.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 3-AS SOROZAT 316i Compact

BMW 3-AS SOROZAT 316i...

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 1997 / 8

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 320d (Automata) Formont Autóház. Sport. Navi

BMW 320d (Automata) Fo...

Ár: 12.990.000 Ft

Évjárat: 2014 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

BMW 320Ci (Automata)

BMW 320Ci (Automata)

Ár: 970.000 Ft

Évjárat: 1999 / 2

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó