Kegyetlenül kiszedtek a Priusból, gumibot is előkerült

Érvényes műszakival, de lejárt vizsga miatt kapott el a rendőr

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A bordó Prius vonzza a bajt. Nyáron egy autóstársunkat bőszítettem magamra, most a rendőr szedett ki a forgalomból. Nem is akárhogyan.


Igyekszem szabályosan közlekedni, ez nyilván több-kevesebb sikerrel megy csak, de akkor épp tényleg fogalmam sem volt, hogy mégis mit követhettem el, amikor ma délben Budapest kellős közepén, a Váci út elején Toyota Priusom mögött erős hangjelzést adva kiszólított egy rendőr, Astrával. A lámpától startolva még az 50 km/órás tempót sem értem el, ráadásul a jobbra tartási kötelezettségnek tökéletesen eleget téve a jobb szélső (nem busz) sávban haladtam. Oké, közben telefonáltam, de kihangosítóval.
Hirdetés

Ezúttal saját bordó Priusommal voltam, nem úgy, mint a nyáron, amikor épp a szintén bordó új Prius tesztautóval bőszítettem magamra egy autóst. Akkor nem álltam meg, nem szálltam vitába, most viszont tettem, amit tenni kell: megálltam, kiszálltam. Rendőrünk már hatalmas gumibottal fogadott. Érdeklődve kérdeztem, hogy mégis mit követtem el, ő a járdára invitált, majd közölte velem, hogy le van járva a műszakim. Ez nálam eleve fura lenne, de nem csak azért, mert én magam fejben tartom annak lejáratát, hanem azért is, mert legalább két helyről (szerviz, alkatrészüzlet) is kaptam róla értesítést. Ráadásul a nyáron még kicsit matekoztam is rajta, hogy még a nyaralás előtt, de a vizsga lejáratát nem több mint 30 nappal megelőzve csináltassam meg, hiszen úgy nem az aktuális vizsga, hanem a lejárat napjától szól a 2 év. Szóval rávágtam, hogy fura lenne, ha le lenne járva a műszaki.
Utána jött a „Magáé az autó?” kérdés, amire ismét teljesen igenlő választ adhattam, de már nyúltam is a tárcámért, hogy mutassam a forgalmit, ezen az autón bizony van vizsga. Átadtam, megnézték. Elnézést nem kértek, hanem megjegyezték, hogy ezek szerint nem szedték le a matricákat. Hiszen az idei évtől a műszaki vizsgán már nem osztanak új rendszámmatricát, a régit pedig (elvileg) eltávolítják, hiszen a VÉDA kamerák úgyis látják az adatbázisból, ha a vizsga lejárt. A rendőr viszont a matricát (is) nézi, és szívgörcsöt okozva kiszedi az autóst, ha a matrica az adott dátumnál régebbi lejáratot jelez. Akkor is, ha az autón amúgy van műszaki. Ezért aztán fel is szólítottak, szedjem le a matricákat, különben legközelebb is ki fognak venni a forgalomból.
Amúgy nincs bajom az igazoltatással, az ellenőrzéssel, a közelmúltban morfondíroztam is, hogy iszonyatosan régen jutott belőle. Viszont nem lehetne a kegyetlenül füstölő, akár leömlőtől hörgő autókat is kiszedni a forgalomból? Valahogy jobban örülnék, ha nem csak a matricán lévő dátum lenne ok a forgalomból kitessékelésre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Nem csupán a 45.000 fős testületről beszéltem, (feltehetően a rendőrséget érted alatta) hanem a korábban említett 3-as szövetségről, ahol az ügyészségé a főszerep. 4-ikként a bíróság már kissé kilóg a sorból.
    [i]“azt állítani hogy felülről vezérelt rendszer, hogy az állampolgárokat piszlicsáré dolgok miatt bosszantsák, erősen konteónak tartom.”[/i]
    Miről beszélsz?
    1, A rendszer minden kétséget kizáróan felülről vezérelt (erőszakszervezet).
    2, Valaki(k)nek a halálából “üzletet” csinálni, az egyáltalán nem piszlicsáré ügy!
    3, Igen, 1 óra is a személyes szabadság megsértése, nemhogy 72.
    4, Az a tudat, amiről itt számot adtál, pontosan az a melegágya a túlkapásoknak, az vezet a szóban forgó visszaélésekhez.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Továbbra is tartom, hogy egy 45 ezer fős testületben előfordulhatnak túlkapások, amelyek nagy visszhangot kapnak és a sajtó felnagyítja, de egy 23 évvel ezelőtti esetből kiindulva (gondolj bele, azok közül hány százalék lehet még aktív, talán aki frissen végzett) azt állítani hogy felülről vezérelt rendszer, hogy az állampolgárokat piszlicsáré dolgok miatt bosszantsák, erősen konteónak tartom.
    Pont olyan komolytalan, mint az, hogy a 72 órás, egyébként bírói engedély nélkül elrendelhető őrizetet szerinted személyes szabadság korlátozása. 🙂

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Én úgy vettem ki, hogy valószínűleg a rendszámon rajta volt az érvényes műszakit igazoló plakett (hiszen anélkül már jóval előbb kiemelhették volna, nem kellett volna rá 4 évet várni), viszont nem volt felvíve a rendszerbe, az pedig már felvet kérdéseket.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    csak a műszaki hiánya nem bűncselekmény, hanem szabálysértés- ez is egy alapvető információ lenne

    “Ugyancsak július 1-jétől a lejárt műszaki vizsgával közlekedő jármű esetén nem vonják be a forgalmi engedélyt. A hatóság elsődleges célja ugyanis – a szabálysértés büntetésének fenntartása mellett -, hogy vizsgára vigyék az érintett járművet. Ezért nem célszerű, ha az ellenőr a forgalmi engedélyt a helyszínen elveszi, mivel így a jóhiszemű autósok sem tudják levizsgáztatni gépkocsijukat, amíg vissza nem kapják a papírjaikat.”

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Nem. Nem azt mondom hogy “minden rendőr”, sőt nem is beszéltem rendőrről, hanem esetről. Nem kell a mundér becsületét annyira védeni, volt módom meggyőződni, jó alaposan és mélyen belenyúlva a “darázsfészekbe”, hogy mi merre hány méter, hogy meggyőződjek róla nem egyedi esetről beszélek, hanem bejáratott dologról, “intézményesített” dologról. Ha nem vagyok olyan elszánt, akkor ez sohasem derül ki.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Igen, prejudikálok, mert volt módom meggyőződni, hogy milyen mértékben képesek a visszaélésre, korrupcióra, rendőrség – ügyészség (megyei főügyészség) – igazságügyi szakértők, karöltve. Az ügyem háromszor járta meg a legfőbb ügyészséget, (23 évvel ezelőtt, de a helyzet ma sem jobb semmivel) minden esetben helyet adva panaszomnak…
    Persze az emberek ráhagyják, “hasra esnek”, és így legtöbbjük nem képes érvényt szerezni jogosnak ítélt sérelmeiknek.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Tehát elismered, hogy nem tudsz te sem többet az esetről, mégis látatlanban prejudikálsz a rendőrség munkájával kapcsolatban, de közben óva intesz attól, hogy bármilyen verziót felállítsunk. Nem érzed az önellentmondást?

    “[i]Ez egy definíció, ami nem ültethető rá mindenre! [/i]”

    Ez viszont végképp nem a te dolgod (pláne nem ismerve a részleteket és a valóságot), hanem a hatóságé, hogy egy ügyet mérlegelve, hogy dönt.
    Nyilván ezt nem köztéri vizelésért alkalmazzák, hanem ha fennáll a bűncselekmény gyanúja, és amit erről tudunk, abból első pillantásra azt sem lehetett kizárni.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    “Nem eszik a kását olyan forrón”, ahogyan itt elővezetted. Ez egy verzió, a tied van másik is, (több is)… Igenis a jogorvoslatnak helye van ilyen és ehhez hasonló helyzetekben. Te ezt mondod, más meg mást mond, és vitás esetben majd a felettes hivatott szervek eldöntik egy egy adott eset jogosságát.
    [i]“Ha a bűncselekmény elkövetésének gyanúja fennáll (nem ismerjük a pontos részleteket), maximálisan 72 órára őrizetbe vehető előzetes letartóztatás nélkül is.”[/i]
    Ez egy definíció, ami nem ültethető rá mindenre!

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Ha a bűncselekmény elkövetésének gyanúja fennáll (nem ismerjük a pontos részleteket), maximálisan 72 órára őrizetbe vehető előzetes letartóztatás nélkül is.
    Ha ilyen alapvető infókkal sem vagy tisztában, inkább ne osztogass ilyen jellegű jótanácsokat.
    És bizony, a rendőrség az már csak egy olyan szerv mindenhol a világban, akinek kizárólagos legitim joga akár a te személyes szabadságodat is korlátozni, ha a nyomozás úgy kívánja. Ha nem így lenne, azt hívnánk anarchiának.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    [i]“Nem tudtam, hogy akinek nincs autója és tömegközlekedésre kényszerül, annak sérül a személyes szabadsága. :D”[/i]
    Akit fogdába raknak, annak sérül a személyes szabadsága. Azért itt egyértelműen a rendőrök túlkapásáról van szó, aránytalan intézkedésről. Már miért ne lenne olyan ügyvéd? Az ilyesmi összességében elvi kérdés, és nem anyagi.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Nem tudtam, hogy akinek nincs autója és tömegközlekedésre kényszerül, annak sérül a személyes szabadsága. 😀
    Persze, ha valakinek sok pénze van perköltségre és társaira, lehet próbálkozni, ha van olyan hülye ügyvéd, aki ilyen abszurd indokokkal perre megy a hatóság ellen.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Nem csupán bocsánatkérésre, hanem még kártérítésre is jogosult! Személyes szabadság indokolatlan megsértése, stb. stb. Egy ezen a területen dolgozó ügyvéd szépen össze tudja szedni. Aztán lehet “mosakodni”.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    És mondd, hol hibáztak a rendőrök, hogy utólag bocsánatot kellett volna kérniük? Nem ők voltak a hunyók a történetben, ők a munkájukat végezték, hisz nem mindennapos, hogy a vizsgaállomás kétszer egymás után nem viszi fel az adatokat a rendszerbe.
    Kezd már kicsit túlcsapni a rendőrfóbia.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Ez semmi.
    A kollégámat megállították a rendőrök, majd mivel nem találták a rendszerben az utóbbi két vizsga nyomát sem, annak ellenére, hogy megvolt a vizsgája, levették a rendszámát, beültették egy Okiba, majd 180kmh-val repesztve az üllőin! – mindezt közben fitogtatva, bevitték és bezárták őt még a fogdába is, mert biztos meghekkelte a vizsgát!
    Több hónapig nem volt rendszáma, tojtak a fejére, mert úgysem tehet semmit.
    Kiderült, hogy minden oké, csak az NKH-Kökir rendszerben valahol eltűntek az adatok…
    Annyit nem mondtak hogy bocs.
    Szenzációs cikk lehetne belőle.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Egyszer sem írtam, hogy ez helyes lenne, sem azt, hogy ez lenne a példa.
    Azt vallom, hogy az a jó, ha az ember tudja, hogy hol vannak a határai. Ez a mai napig nekem még sikerült. Remélem így is marad.
    Elhiheted, hogy nem ész nélkül közlekedem, hiszen több mint 500.000km-t vezettem eddig ilyen stílusban gond nélkül. Nem lehet az embernek mindig szerencséje, főleg nem, több mint 20 év alatt.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Mi van görény…, még leírni sem tudod a bárgyú gondolataidat, hogy ne töröljék ki?
    Egy bukott tanártól ez felettébb gáz, de hát nem hiába rúgtak ki a tantestülettől.
    Garázsmesterként inkább oszd az észt a TSI motorokról.
    Ott csak kiröhögnek, de legalább nem törölnek ki. 🙂

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Okoskodás és kötözködés helyett rágyúrhatnál a szöveg értelmezésre, hiszen többször leírtam, hogy nem minden szabályt ignorálok csak a sebességkorlátozásokat és a felfestéseket kezelem rugalmasan, de azt is főleg lakott területeken kívül.
    Mint szintén leírtam, senkinek sincs esélye kirángatni az autóból, mert én azonnal ki szoktam szállni, ha a másik is kiszáll.
    Felőlem bárki adhatja önbíráskodásra a fejét, de utána ne sírjon, ha rosszul sül el.
    Nagyon hosszú idő óta ez még szerencsére egyszer sem fordult elő, ki tudja miért. 🙂

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    hát ilyen kerítés van meg nagyobb placc, megszűnik a település jelleg valóban azon az oldalon, csak a bal oldalon vannak házak 🙂 mindenesetre csábító a dolog, hiszen a forgalom gyér, az út jó (kivételesen), ráadásul 2 sávos (az előbb elírtam, nem tudom miért egysávost írtam, lefelé 1 sáv csak)…nehéz megállni ott, hogy ne nyomja az ember. a traffi hunter vagy a waze is hasznos lehet vagy a blokkoló :]]]

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Ennek a faroknak ne akarj elmondani semmit. Sérült kretén ez, nem több.
    Az a vérciki, hogy ez a honlap még megtűri a magafajta trollokat.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    [i]“a megengedettnél jóval gyorsabban szlalomoztam a kocsik között a Szentendrei úton.”[/i]

    Enélkül is mindenki tudja, hogy egy f.sz vagy.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Ebben igazad van, csak próbáltam felnyitni a szemét, ha ő nem tartja be a szabályokat, akkor ne legyen meglepődve, ha más meg esetleg az élet más területén gondolkozik így. De nem érti meg sajnos.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    No offense, de ahogy az utakon sincs értelme önkéntes rendőrködni, itt is hatástalan szerintem.

    Elhiszem, hogy zavar, de szájkaratézni semmi értelme, csak még tovább süllyed itt a színvonal…

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Valóban, kifelé ott jobb oldalt végig betonkerítés van, baloldalt csak a régi laktanya miután vége van a családi házaknak. A város vége tábla meg egy bekötőút mögött van rögtön a bokrok mögött, azután még van pár száz méter, hogy elfogyjon a jobb oldali sáv.

    Ha már szeretsz gyorsan menni, legalább egy Waze-t futtass a telefonodon, én is szeretek tempósan haladni, rengetegszer mentette meg a seggem. Bár azt azért hozzátenném, hogy főutakon sokkal több ésszel közlekedek, mint te (maradjunk a hármasnál: Hatvan után sok jól belátható és a felújítás óta jó aszfaltú szakasz van, mégsem megyek tartósan 110 fölé, mert a többség 80 körül autózik)

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Egy agyatlan f@szfej vagy. Téged nem érdekel semmilyen szabály vagy törvény és így közlekedsz. Ha valaki tesz a közlekedési szabályokra, akkor ne legyen meglepődve, ha valaki más meg az önbíráskodásra tojik és egy ilyen akció után kirángat a szarodból és kifejezi nemtetszését. Tök egyszerű a megoldás, ha betartod a szabályokat, akkor ilyen nagy eséllyel nem fog előfordulni.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Ez még 2007-ben vagy 2008-ban volt. Azóta már jobban figyelek, ha arra járok.
    Ott már nincsenek házak az út mellett. Pont ez az, hogy igen kihalt az út széle, főleg a felfelé vezető oldalon és a körforgalom után kiszélesedik 2 sávra az út. Határozottan megszűnik a lakott terület jelleg.
    Pont egy lassú teherautót előztem ki és nem is nagyon nyomtam neki, így csak 110-zel kaptak le.
    Mikor megláttam a radart nem is idegeskedtem, hiszen kissé 100 felett a 90 helyett nem láttam nagy dolognak. Aztán jött a hideg zuhany. 🙂

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    manócska abba jól beleszaladtál :D:D:D:D:D saját hülyeséged is azért. alap, hogy amig nem látsz település vége táblát és nem ismered a környéket, akkor jobban jársz, ha nem nyomod neki . régebben többször jártam arra, mondjuk szerencsémre sosem mértek ott fent, de amíg nem látsz el a végéig addig nem érdemes nyomni neki…..meg ott azért csak az emelkedő oldal egysávos és buszmeg is van meg házak még, szal gyanúsnak kellett volna lennie, hogy nem 90-es szakasz….a jogosságába nem mennék bele, sztem ott még nagysebesség miatt nem volt baleset, ha igen, szökőévente 1x.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Ismered a 3-as úton Aszód után azt a hosszú két sávos emelkedőt?
    Ott a tetején szoktak radarozni.
    110-zel mentem felfelé 50 helyett, hiszen nem ismertem a környéket és nem tudtam, hogy az út végén van a település vége tábla.
    Leállítottak megbüntettek. Beolvastam a rendőrnek is az esztelen és szemét tábla kihelyezésről és arról hogy ez nem a baleset elkerülést, hanem a pénzbeszedést szolgálja.
    Minek van két sáv, ha csak 50-nel lehet haladni? Arra még egy fos Ifa is képes.
    Nem igazán tudott ész érveket felhozni.
    Mivel település vége volt, így 90-ig gond nélkül gyorsulhattam az elköszönés után. Azt már úgysem tudta volna bemérni, hogy 140-ig meg sem álltam, hiszen a “mocskok” (csak a kiadott feladatot végzik) a sok szerencsétlent nézték az emelkedőn felfelé. Aki nem ismeri a helyet, garantáltan belefut. Persze nem feltétlenül 110-zel, de 70-80-nal biztosan.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Volt már egy-kettő aki valószínűleg gondolt rá, de amikor kiszálltam nem történt semmi csak ment a szájkarate.
    Csak a buta, agyatlan alakok akarnak verekedni az úton. Te pont beleillesz a képbe. 🙂

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Óriási sztori. Mi is történt? Lejárt matrica volt a rendszámon. Félreállították, ellenőrizték. Továbbengedték. A “kegyetlenül kiszedtek, gumibot is előkerült” részt nem nagyon értem. Meg azt sem, miért kellett volna elnézést kérnie akár a rendőrnek, akár a szerzőnek.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Nyugodtan csináld csak ezt a viselkedést az utakon, aztán majd egyszer valaki elkapja a grabancodat és utána nem menőmanó leszel hanem csúszómászó.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    [i]Büntetés után csikorgó kerekekkel üveghangig forgatva a motort húztam el a rendőrtől jóval túllépve a megengedett sebességet. Csak hogy érezze mennyi értelme volt a bírságnak. [/i]

    Hát ezzel aztán jól kib@..tál velük. 😀 Ha egyáltalán így történt és nem csak játszod a messziről jött embert…
    Okos ember mások hibájából tanul, hülye még a sajátjából sem.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Azt ne mondd, hogy mióta kiszedtek a kis ámokfutásod után, azóta betartod a szabályokat mert biztos vagyok benne, hogy nem. Pontosan ugyanott folytatod most is ahol abbahagytad. Velem egyszer csinálsz valamilyen agyatlan műsort az úton, és veszélyeztetsz engem vagy a családom a nyakad köré tekerem a kerékkulcsot.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Ha már okoskodni akarsz, akkor legalább utána nézhetnél, hogy a Szentendrei nem két, hanem három, de egyes helyeken négy sávos.
    Logikád a nullával egyenlő (Külön vicces és szánalmas, hogy még te hülyézel le engem.), hiszen ha gond nélkül leírom, hogy notórius gyorshajtó vagyok, akkor miért ne írhatnék le azzal kapcsolatos történéseket?
    Azt is bírom, hogy te és a hozzád hasonló balfékek esetleg megbotránkoznak ezeken. 🙂
    Nem ismersz engem és alapjában is elég buta is vagy, hiszen egy jó szóval nálam és többeknél többet lehet elérni, mint büntetéssel.
    Ha megbüntetnek, akkor kétszer úgy fogom neki nyomni, hogy legyen értelme annak a pénzkidobásnak.
    Volt, hogy az országúton bemértek és leállítottak. Büntetés után csikorgó kerekekkel üveghangig forgatva a motort húztam el a rendőrtől jóval túllépve a megengedett sebességet. Csak hogy érezze mennyi értelme volt a bírságnak.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    nem az a megoldás, hogy többet nem engedsz el senkit, hanem elkéred a nevüket, rendszám leír és panaszt teszel, hogy úgy érzed ez nem volt jogszerű eljárás.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Erre sok mindent nem lehet mondani azonkívül, hogy ez van. Mivel a rendőr is magyar emberből van, így van ilyenis meg olyanis. Frusztrált meg nem frusztrált. Lehetett volna normálisan mondani, hogy szedje le a matricát dehát na….. ezért meg sem szabadna állítani, de ez balkán, EU keleti “part”. Mutyizós és tunya nép.
    Ettől függetlenül nekem alapvetően eddig pozitív a tapasztalatom velük (pedig nem spórolok a sebességgel meg ezzel azzal a józanész határain belüle), de nyilván nem csak pozitív dolgok léteznek a világ balkáni féltekén. Azért egy “prius”osba hamarabb bele állnak a frusztráltabb macskajancsik szerintem, mint egy fekete sötétített béjemvésbe a belvárosban. Statisztikám nincs, meg már láttam fekete mercist is igazoltatni őket, inkább csak azt mondom, hogy arányaiban inkább a könnyebb prédára mennek rá, ha épp kedvük van és nem a kormány (mindenkori) pénzbehajtóját játszák a nemzeti traffi(k) mögött.
    a matricát leszedni meg mondták, h le kell, avagy nem is kapnak már a mostaniak….szerintem a tiszta és normális eltávolításhoz nem kell több 8 osztálynál azért.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Erre mit lehet mondni? Ezt mindig is tudtuk, hogy egy notórius szabálysértő vagy, aki tesz a szabályokra, egy közveszélyes felelőtlen személy. Az eseted a legjobb példa, mennyire is igazságtalan az élet. Valakit egy matricáért basztatnak amiről igazából marhára nem tehet mert a vizsgáztató felelősség lenne leszedni, nem a tulajdonosé, egy ilyen felelőtlen száguldozót, aki pedig szlalomozik a 2 sávos úton a forgalomban úgy, hogy alig érik utol, megússza ennyivel. És ráadásul olyan hülye is vagy, hogy mindezt leírod azok után, hogy múltkor is kinyilatkoztattad, hogy téged nem érdekelnek a szabályok. A matricából kiindulva megérdemelted volna, hogy elvegyék a jogsidat egy kis időre, hogy legyen időd gondolkozni. Csak itt jön az, hogy az amit írtam, hogy a rendőrség képtelen konfrontálódni mert esetleg egy matricánál nehezebb lenne bebizonyítani, hogy te mennyivel száguldoztál. Ez számomra egyáltalán nem pozitív példa a rendőrség mellett.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    De pontosan ezt írta, hogy elengedte és azért mivel átment egy feltehetően záróvonalon, hogy el tudjon menni mellette, ezért a rendőr kiszedte.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Jogosan szólt és tartott fel. A KRESZ-ben nem szó szerint idézve, de lényegében köteles vagy a lehetőségekhez mérten elősegíteni a megkülönböztető jelzést használó jármű haladását, de nem jogosít fel ez árán szabálysértésre.

    [i]Arra jó volt, hogy soha többé nem engedek el senkit, csak a testemen keresztül! Másnak sem ajánlom![/i]

    Bölcs gondolat, ezzel az egyik legsúlyosabb szabálysértést fogod elkövetni, amit csak lehet, és ezek után ne csodálkozz, ha nem csak kiemelnek és “feltartanak”, hanem még meg is bírságolnak.
    Nem a te feladatod eldönteni, hogy szerinted jogosan használja-e az arra hivatott jármű a megkülönböztető jelzést, vagy sem, és olyan különleges képesség birtokában sem vagy, hogy ezt meg tudd határozni.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Azért inkább csak engedd el a nénósautót. Mentőről, tűzoltóról végképp nem feltételezem, hogy jókedvében szirénázgat, mert kihűl a bableves.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    A matricát le kell szedni, hiszen lejárt.
    A rendőr megnézhette volna, de így neki egyszerűbb volt és a “hatalmát” is gyakorolhatta.
    Magára vessen, aki nem távolítja el a régi megtévesztő matricát. Szánalmas és elég buta, aki arra hivatkozik, hogy ő nem távolíthatja el a régi jelzést.
    Nekem van jó tapasztalatom is a rendőrökkel.
    Múltkor a megengedettnél jóval gyorsabban szlalomoztam a kocsik között a Szentendrei úton. Utánam jött a rendőr ( Viccesen megjegyezve, hogy sziréna nélkül alig tudott utolérni és jó, hogy piros lett a lámpa.), de csak figyelmeztetett, hogy nem kéne ennyire sietni. Szóval azért vannak jó fejek is. 🙂

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Szégyen hogy idáig jutott a rendőrség. Először kérdezzék le az adatbázisból hogy van e a verdán érvényes műszaki aztán csesztessék az autóst. Mátyás, én a helyedben felírtam volna az igazoltatást végző rendőr(ök) jelvényszámát, majd panaszt tenni az igazoltatás lefolytatását illetően. Semmi nem jogosítja fel őket hogy a törvény betűje mögé bújva ilyen módon végezzék a munkájukat.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Miután megláttam a forgalomban az első olyan autókat, ahol a rendszámról nagyon igényesen (talán smirglivel vagy csavarhúzóval) távolították el a sikeres vizsga után a matricákat, úgy döntöttem, letojom, ki szedheti le, és lehigítóztam magam. Így legalább szép, közben a vizsga is megvolt.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    2 hete olyat láttam, hogy a külső sávban mentek 40-el villogó fényhíddal vagy egy kilométeren keresztül. Szerencsére amikor utolértem őket 50-nel akkor elkanyarodtak. Nem tudom mi lehetett a céljuk, lehet ez is valami hasonló jófejség volt és arra vártak, hogy valaki valami olyan dolgot csináljon amivel meg lehet utána mogyorózni.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Engem is kiszedtek a sorból, lesből, tudva tudván, hogy éppen elengedtem a szirénázó mentőt utat engedve átgurulván egy felcsíkozott részen. Feltartottak hosszasan, elnézést nem kértek.
    Arra jó volt, hogy soha többé nem engedek el senkit, csak a testemen keresztül! Másnak sem ajánlom! (Ráadásul sok sziréna, villogó használat kamu, ami a jogszerűségét vagy egyáltalán a sürgősségét illeti. Plusz alig haladnak vele előre egy dugós városban.)

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Sokszor nincsenek tisztában a jogszabályokkal. De a tisztességes embereket mindig könnyebb piszkálni a sok apró egyébként teljesen felesleges hülyeséggel mint konfrontálódni az olyanokkal akik a valódi problémát jelentik. Ott már nem ilyen nagy legények. Csak addig nagy a szájuk amíg látják, hogy egy törvénytisztelő emberrel állnak szemben akit be tudnak fenyíteni a nagyon sokszor meglehetősen közönséges stílusukkal. Ahelyett, hogy inkább arra koncentrálnának, hogy kiszedegessék a forgalomba nem illő egyéneket. Újabban elég sok van pedig belőlük, nem hiszem el, hogy nem találkoznak ilyennel. Csak ez sokkal egyszerűbb.

  • 2017.10.27. at 23:47
    Permalink

    Tipikus magyar rendőri túlkapás a szokásos flegma stílussal. Nem vagyok meglepve. Bezzeg ha az ember segítséget kér tőlük fülüket farkukat behúzva menekülnek a gyötrelmesnél gyötrelmesebb kifogásokkal. Igen sok probléma itt kezdődik ami miatt ma ilyen balkáni a közlekedési morál.

Vélemény, hozzászólás?