Vicces Ford kampány a fiatalok vezetési szokásairól

Felfújható Fatert minden fiatal sofőr mellé

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megdöbbentő adatokat osztott meg felméréséből a Ford. A fiatalok vezetési szokásait vizsgálták, a százalékos adatok megdöbbentőek.

Mostanában úgy látszik, ráérnek a Ford marketingesei. Mindamellett, hogy hasznos és újító fejlesztésekkel kápráztatnak el minket a gyáróriás mérnökei, néha eszement ötleteikkel lepnek meg minket. Nem kivétel ez alól a Felfújható Fater ötlete sem, amiről egy vicces videó is készült. A kivitelezés profi, a tévében látható vásárlós műsorok gagyi hangulatát zseniálisan adja vissza. Az pedig eszméletlen menő, hogy ez egy hivatalos Ford videó.
A vicces videó a Driving Skills for Life (DSFL) program kampányfilmje, és a nevettető kivitelezés ellenére az üzenete egyáltalán nem tréfa. De mi is ez pontosan? A Ford 6500 európai fiatal bevonásával készített kutatása szerint az ifjabbak halálának elsődleges oka világszerte az autóbaleset. Állításuk szerint nyáron sokkal nagyobb veszélyben van az utakon a 18-24 éves korosztály, mint az év bármely más szakaszában. A közúti balesetek halálos áldozatainak 15%-a fiatal, nyáron ez 21%-ra növekszik. 2004 és 2013 között 62 000 fiatal autós vesztette életét autóbalesetben az Európai Unióban. Az Európai Közlekedésbiztonsági Megfigyelőközpont szerint ennek oka, hogy nem figyelnek eléggé az útra, nehezebben viselik a stresszt, alkohol vagy tiltott szerek hatása alatt vezetnek, és számtalan zavaró tényező tereli el a figyelmüket. A kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezettek 57 százaléka lépte már túl a megengedett sebességhatárt, 43 százalék váltott már szöveges üzeneteket vezetés közben, 36 százalékuk telefonált, 13 százalékuk vezetett már ittasan, és 11 százalékuk nézett már mobiltelefonján videókat vagy TV-műsorokat a volán mögött ülve.
Mindazonáltal a fiatalok 57 százaléka azt is elismerte, hogy sokkal óvatosabban vezetnek, ha szüleik vagy nagyszüleik is ott ülnek az autóban, 41 százalékuk pedig úgy vélte, hogy több kockázatot vállalnak, amikor a barátaikkal autóznak. Innen jött az ötlet a Ford vicces videójához, amiben még a barátnőt is szépen lefejeli a Felfújható Fater. A felfújható bábú amellett, hogy rögtön megjelenik, mikor a fiatal autós könnyelműen vezet, a DSFL online vezetési akadémia honlapján is szerepet kapott. Sajnos igazából nem lehet megrendelni a Fatert, ahogy a reklám végén is mondják: "Valójában persze nem elérhető, de ez nem mentség arra, hogy idióta módon vezessünk."
További adatok szerint nyáron a fiatalok 68 százaléka sokkal lazábban vezet, és 54 százalékuk figyelmét könnyen elvonja egy csinos gyalogos. A megkérdezettek 45 százaléka már megpróbált több barátot betuszkolni az autóba, mint ahányan szabályosan elférnének az utastérben, 25 százalékuk beült már valaki mellé, akiről tudta, hogy ivott, 24 százalékuk pedig vezetett már drog hatása alatt. 41 százalék néha szívesen vállal kockázatot vezetés közben, holott 26 százalékuk szenvedett már valamilyen balesetet, 20 százalékuk pedig ült már olyan autóban, amit megállított a rendőrség. Vicces adat, hogy a megkérdezett fiatalok 93%-a meg van róla győződve, hogy jól vezet.
A halálos balesetek áldozatainak többsége egyébként férfi és a Ford felmérése szerint ők valóban hajlamosabbak a könnyelmű kockázatvállalásra. A fiatal férfiak figyelmét háromszor nagyobb valószínűséggel tereli el egy vonzó gyalogos látványa, mint a fiatal nőkét; 25 százalékukat már megállította a rendőr, szemben a fiatal nők 16 százalékával; emellett pedig hajlamosabbak a gyorshajtásra, a vezetés közbeni telefonálásra és az ittas vezetésre.
Hirdetés

A megdöbbentő adatok javítása érdekében a Ford ingyenes oktatást kínál a fiatal autóvezetők számára, a korábban említett Driving Skills for Life (DSFL) program keretében, amihez a film is készült. A programban 2016 végéig 13 európai ország több mint 20 000 autósa tökéletesítheti majd vezetési tudását, Magyarországon pedig 2017-ben tervezik a bevezetését. A program megismerteti a fiatalokkal az ittas, illetve kábítószeres állapotban történő vezetés veszélyeit, emellett pedig a közösségi média használatának zavaró hatásait, például a vezetés közbeni szelfizés problémáit is bemutatja – miután a Ford egy korábbi, 2014-es felméréséből kiderült, hogy minden negyedik fiatal autós készített már szelfit vezetés közben.
Forrás: Ford
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?