Vörösbe borult a Hungaroring, Vettel volt a sztár
Ferrari Racing Days: egy napig csakis az olasz márkáé volt a Hungaroring
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Forma-1 előtt négy héttel Ferrarik lepték el a Hungaroringet. Garantáltan megszerette a márkát, aki kilátogatott a Ferrari Racing Daysre.
A Shell meghÃvásából lehetÅ‘séget kaptunk, hogy mélyebb betekintést nyerjünk egy olyan különleges kultuszvilágba, ami - finoman szólva - nem mindenki számára elérhetÅ‘ itthon. Ez a ferrarisok világa. Senkinek sem kell bemutatni a márkát, mely gyerekkorunk vörös álomautója volt, felnÅ‘ttként pedig mindig szÃvesen hallgatjuk modelljeinek jellegzetes motorhangját és csodáljuk azok teljesÃtményét.
Mára talán sokunkban összefonódott a Shell és a Ferrari neve. Nem véletlen, hisz közös múltjuk kezdete az 1930-as évekre tehetÅ‘, elsÅ‘ közös Forma-1 gyÅ‘zelmüket pedig 1951-ben aratták Silverstone-ban. Együttműködésük alatt 12 egyéni világbajnoki cÃmet, valamint 10 konstruktÅ‘ri világbajnoki cÃmet nyertek a Forma-1 világában, ami nem kis szó.
Ami pedig elhozta nekünk ezt a sok élményt, az nem más, mint a Ferrari Racing Days. A sorozat a világ leghÃresebb versenypályáit járja, és méltó tiszteletet állÃt a maranellói márkának. Felsorakoztak a Ferrari-tulajok utcai csodái, mellettük pedig a versenyautók szerelmesei sem panaszkodhattak, hisz a Ferrari Challenge bajnokságaiból a Trofeo Pirelli Pro és AmatÅ‘r, valamint a Coppa Shell is ellátogatott hozzánk. Ezekben a sorozatokban többnyire azok a fiatalok versenyeznek, akik a GT versenyzésben képzelik el jövÅ‘jüket. Az alapok megtanulását a tökéletesen felkészÃtett Ferrari 458 Challenge EVO-k biztosÃtják.
Ezeken felül különleges élményt nyújtott a Ferrari XX Programmes. A legerÅ‘sebb zárt kasztnis és nem mellesleg, limitált szériás versenyautók kapják meg ezt a két betűt. Most az 599XX és a Hungaroringen elsÅ‘ Ãzben debütáló FXX K-t is láthattuk a pályán körözni. Utóbbi 1050 lóerÅ‘t ad le, mindenkit elkápráztatott különleges dizájnjával és tekintélyes hangjával. Ezeket az autókat csak a gyár által kiválasztott pilóták vezethetik, akik visszajelzéseikkel segÃtenek a Ferrari mérnökeinek a fejlesztésekben.
A hétvége sztárja azonban egyértelműen Sebastian Vettel volt. Rengeteg ember jött miatta, és követte őt egész nap. Természetesen mindenki a négyszeres világbajnok bemutatóját várta legjobban, a 2012-es fejlesztésű Scuderia Ferrari F2012-vel, amit először most hajtott a Hungaroringen. Vettel igazán közvetlen volt, és a sajtótájékoztató előtt még reklámfilmet is forgatott kis hazánkban, az M3-as bevezető melletti Shell benzinkútnál.
A Ferrari megmutatta ezen a hétvégén, hogy nemcsak a kultuszából tartja fenn magát, hanem igenis komoly szerepet tölt be a sportautó-gyártásban a mai napig. Van mit tanulni tÅ‘lük, ha versenyautókról van szó. Komoly adagot kaptunk az igazi, vérbeli Ferrari hangulatból ezen az eseményen, nem mindennap láthat az ember együtt ennyi generációt, együtt ennyi erÅ‘t. És hogy miért emlÃtettem, hogy garantáltan megszerette mindenki a Ferrarikat? Mert bennem is megváltozott valami. Eddig semlegesen álltam a Ferrarikhoz, azonban most megtaláltam bennük a szépet, az egyedit, a megismételhetetlent, a Ferrarit.
BÃrom a Ferrari rajongókat. Egy éve ilyenkor még egy kiskanál vÃzben meg tudták volna folytani Vettelt.