Vörösbe borult a Hungaroring, Vettel volt a sztár

Ferrari Racing Days: egy napig csakis az olasz márkáé volt a Hungaroring

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Forma-1 előtt négy héttel Ferrarik lepték el a Hungaroringet. Garantáltan megszerette a márkát, aki kilátogatott a Ferrari Racing Daysre.


A Shell meghívásából lehetőséget kaptunk, hogy mélyebb betekintést nyerjünk egy olyan különleges kultuszvilágba, ami - finoman szólva - nem mindenki számára elérhető itthon. Ez a ferrarisok világa. Senkinek sem kell bemutatni a márkát, mely gyerekkorunk vörös álomautója volt, felnőttként pedig mindig szívesen hallgatjuk modelljeinek jellegzetes motorhangját és csodáljuk azok teljesítményét.
Hirdetés

Mára talán sokunkban összefonódott a Shell és a Ferrari neve. Nem véletlen, hisz közös múltjuk kezdete az 1930-as évekre tehető, első közös Forma-1 győzelmüket pedig 1951-ben aratták Silverstone-ban. Együttműködésük alatt 12 egyéni világbajnoki címet, valamint 10 konstruktőri világbajnoki címet nyertek a Forma-1 világában, ami nem kis szó. Egy igazán kalandos és izgalmas programra invitáltak el a Shell V-Power Technology Centerbe, amit többek közt ezekre az eredményekre építettek, valamint ízelítőt kaptunk a jövőbeli tervekből. A Ferrarikat természetesen most is Shell üzemanyagok hajtották, motorjaik Shell kenőanyagokkal dolgoztak. Nem is rosszul!
Ami pedig elhozta nekünk ezt a sok élményt, az nem más, mint a Ferrari Racing Days. A sorozat a világ leghíresebb versenypályáit járja, és méltó tiszteletet állít a maranellói márkának. Felsorakoztak a Ferrari-tulajok utcai csodái, mellettük pedig a versenyautók szerelmesei sem panaszkodhattak, hisz a Ferrari Challenge bajnokságaiból a Trofeo Pirelli Pro és Amatőr, valamint a Coppa Shell is ellátogatott hozzánk. Ezekben a sorozatokban többnyire azok a fiatalok versenyeznek, akik a GT versenyzésben képzelik el jövőjüket. Az alapok megtanulását a tökéletesen felkészített Ferrari 458 Challenge EVO-k biztosítják.
Ezeken felül különleges élményt nyújtott a Ferrari XX Programmes. A legerősebb zárt kasztnis és nem mellesleg, limitált szériás versenyautók kapják meg ezt a két betűt. Most az 599XX és a Hungaroringen első ízben debütáló FXX K-t is láthattuk a pályán körözni. Utóbbi 1050 lóerőt ad le, mindenkit elkápráztatott különleges dizájnjával és tekintélyes hangjával. Ezeket az autókat csak a gyár által kiválasztott pilóták vezethetik, akik visszajelzéseikkel segítenek a Ferrari mérnökeinek a fejlesztésekben.
Az F1 Clientiről is szót kell ejteni, rengeteg embert vonzott a tribünökre és a paddockba. Igazán különleges élmény a régi motorok ordító hangját újra hallani, ahogy visszhangzanak a mogyoródi dombokról, főleg a mostani új, V6-os motorok idején.
A hétvége sztárja azonban egyértelműen Sebastian Vettel volt. Rengeteg ember jött miatta, és követte őt egész nap. Természetesen mindenki a négyszeres világbajnok bemutatóját várta legjobban, a 2012-es fejlesztésű Scuderia Ferrari F2012-vel, amit először most hajtott a Hungaroringen. Vettel igazán közvetlen volt, és a sajtótájékoztató előtt még reklámfilmet is forgatott kis hazánkban, az M3-as bevezető melletti Shell benzinkútnál.
A Ferrari megmutatta ezen a hétvégén, hogy nemcsak a kultuszából tartja fenn magát, hanem igenis komoly szerepet tölt be a sportautó-gyártásban a mai napig. Van mit tanulni tőlük, ha versenyautókról van szó. Komoly adagot kaptunk az igazi, vérbeli Ferrari hangulatból ezen az eseményen, nem mindennap láthat az ember együtt ennyi generációt, együtt ennyi erőt. És hogy miért említettem, hogy garantáltan megszerette mindenki a Ferrarikat? Mert bennem is megváltozott valami. Eddig semlegesen álltam a Ferrarikhoz, azonban most megtaláltam bennük a szépet, az egyedit, a megismételhetetlent, a Ferrarit.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?