40 év után újra autókat fog gyártani a Jensen
Genfben tér vissza a legendás Jensen a GT modern változatával
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
1976 óta nem gyárt autókat a Jensen, de a márkanév új tulajdonosa nagy terveket szÅ‘tt. JövÅ‘re, 40 év szünet után új tÃpussal jönnek ki.
Az elmúlt jó húsz évben számtalan pletyka és hervatag próbálkozás után most már tényleg visszatérhet az egykoron dicsÅ‘ Jensen márkanév a köztudatba. Na meg az autógyártás vérkeringésébe. A kis cég a hatvanas években mindenkit megelÅ‘zve piacra dobta az egyik elsÅ‘ modern összkerékhajtású GT-t. Ráadásul a világ elsÅ‘ blokkolásgátlóval felszerelt autója cÃmet is az 1966-os Jensen FF viszi. Persze ez nem a Mercedesekben, 1978-ban debütál Bosch ABS, hanem a repülÅ‘gépeken használt mechanikus Dunlop Maxaret rendszer egy változata.
A Jensen márkanév a GT újjászületésével éledhet most fel, a Genfi Autószalonon az eredeti 1975-1976-os kétajtós kombi kasztni helyett egy szép formájú kupéval jönnek ki. A GT lesz a kisebb modell, amivel az utolsó igazi Jensen, az 1976-os Interceptor és a jövÅ‘re bemutatkozó új Inteceptor alatti kategóriában indulna a márka. A képeken még csak agyagmodellként látható, de Genfben már kiállÃtásra kerülÅ‘ kocsit egy General Motoros gyártású 6,4 literes V8-as fogja mozgatni, 675 lóerÅ‘s teljesÃtménnyel. Természetesen hátsókerékhajtású lesz és a hatos kézi vagy hatfokozatú félautomata váltót lehet majd hozzá kérni. A régi vágású motor mellé jut mai okos részletmegoldás is, mint a motorvezérléssel összekötött, szabályozottan nyÃló hűtÅ‘zsalu, vagy a ledes lámpa és az állÃtható menetstabilizáló. A kézimunkával készülÅ‘ GT mellé jövÅ‘re csatlakozna a nagyobb és erÅ‘sebb Interceptor 2, ami természetesen az elÅ‘d formai örökségére épÃtene.