Kínaiak licitálnak a Pininfarina dizájnstúdióra

Hová lesz a világ? Kínaiak vásárolhatják meg a Pininfarinát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kevesebb, mint 80 év után a Pininfarina család eladná dizájnstúdiója többségi tulajdonrészét.


Az 1930-ban Battista Farina által alapított dizájnstúdió az elmúlt 80 évben temérdek különleges és számos tömegesen gyártott modell formáját alkotta meg. Az ínyencségek közül említhető Krepsz Zoli egyik karácsonyi kívánsága, az Alfa 8C vagy Kiss Feri álma, a Dino 246 GT, mellettük pedig temérdek Ferrari és Peugeot, valamint a friss Lancia Stratos is. Talán kevesen tudják, de a Moszkvics 408 vagy a Daewoo Nubira, a Chevrolet Lacetti és a Hyundai Matrix formája is Pininfarina munka. Legújabban kínai modellek formatervezésére is az olasz formaműhelyt kérik fel, így született a Brilliance BS4 vagy a BAIC Saab 9-5 utódja. Most pedig akár az egész stúdió kínai kézbe kerülhet, ugyanis a Pininfarina család vezető részvénycsomagot kíván értékesíteni, melyre egyelőre két kínai gyártó, BAIC és a Brilliance tette a legjobb ajánlatokat, de versenyben van még az indiai Mahindra, illetve Bajaj, valamint a kandai Magna is. Bármelyik is nyer, a Pininfarina továbbra is független formastúdióként működik majd tovább, de a nyertes márka nyilvánvalóan sokat profitál majd a tulajdonból.
Fontosabb Pininfarina karosszéria-tervek, a teljesség igénye nélkül
• 1933, Alfa Romeo 8C 2300 • 1936, Lancia Aprilia • 1938, Lancia Astura • 1948, Cisitalia 202 • 1952, Ferrari 250 • 1952, Nash Ambassador • 1952, Nash-Healey • 1953, Maserati A6GCS/53 • 1955, Ferrari 410 Superamerica • 1955, Peugeot 403 • 1956, Austin A40 Farina • 1957, Lancia Flaminia • 1958, BMC Farina modellek - Austin A55 Cambridge Mk II, MG Magnette Mk III, Morris Oxford V, Riley 4/68, Wolseley 15/60 • 1959, Fiat 1800/2100 • 1960, Ferrari 250 GTE • 1960, Peugeot 404 • 1961, Fiat 2300 • 1961, Cadillac "Jacqueline" Brougham Coupé (Jacqueline Kennedy emlékére) • 1962, BMC ADO16 • 1963, Chevrolet Corvair Super Spyder Coupé (2 példány) • 1963, Chevrolet Corvette Rondine Coupé • 1964, Ferrari 275 • 1965, Ferrari Dino 206 • 1965, MGB GT • 1966, Alfa Romeo Spider 1600 Duetto • 1966, Ferrari 330 GTC • 1966, Fiat 124 Sport Spider • 1966, Fiat Dino Spider • 1966, IKA-Renault Torino • 1966, Nissan Bluebird Datsun 411 • 1967, Megvalósítatlan utód a BMC 1100 számára (ADO16) • 1967, Megvalósítatlan utód a BMC 1800 számára (ADO17) • 1968, Ferrari Daytona • 1968, Peugeot 504 Cabriolet and Coupe • 1971, Fiat 130 Coupe • 1971, Ferrari 365 GTC/4 • 1973, Ferrari 365 GT4 BB • 1975, Ferrari 308 • 1975, Lancia Montecarlo • 1975, Rolls-Royce Camargue • 1976, Peugeot Peugette koncepcióautó • 1978, Jaguar XJ6 • 1983, Peugeot 205 • 1984, Ferrari Testarossa • 1984, Ferrari 288 GTO • 1984, Honda HP-X koncepcióautó • 1985, Ferrari 328 • 1985, Peugeot 205 Cabriolet • 1987, Alfa Romeo 164 • 1987, Cadillac Allanté • 1987, Ferrari F40 • 1987, Peugeot 405 • 1989, Ferrari 348 • 1989, Ferrari Mythos • 1992, Jaguar XJ220 • 1992, Ferrari 456 GT • 1994, Ferrari F355 • 1994, Fiat Coupé - beltér • 1994, Peugeot 306 Cabriolet • 1995, Alfa Romeo GTV & Spider • 1995, Ferrari F355 Spider • 1995, MG F - tetőszerkezet • 1996, Ferrari 550 Maranello • 1996, Fiat Coupé • 1996, Lancia Kappa SW • 1997, Peugeot 406 Coupé • 1999, Mitsubishi Pajero • 1999, Songhuajiang Hafei Zhongyi • 2000, Daewoo Tacuma • 2000, Ferrari 360 Spider • 2000, Ferrari 550 Barchetta • 2001, Citroën Osée • 2001, Hyundai Matrix • 2002, Daewoo Nubira/Lacetti négyajtós és station wagon • 2002, Enzo Ferrari • 2002, Ferrari 575M Maranello • 2002, Hafei Lobo • 2003, Maserati Quattroporte • 2004, Ferrari 612 Scaglietti • 2004, Ferrari F430 • 2005, Hyundai Matrix • 2005, Maserati Birdcage 75th • 2005, Peugeot 1007 • 2006, Ferrari 599 GTB Fiorano • 2006, Ferrari P4/5 by Pininfarina • 2006, Mitsubishi Colt CZC • 2006, Volvo C70 • 2007, Brilliance BS4 • 2007, Ford Focus CC by Pininfarina • 2008, Maserati GranTurismo • 2008, Pininfarina B0 • 2008, Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé Hyperion koncepcióautó • 2009, Tata Pr1ma koncepcióautó • 2009, Ferrari 458 Italia • 2010, Alfa Romeo 2uettottanta koncepcióautó • 2010, Lancia Stratos Michael Stoschek számára
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 22:01
    Permalink

    Igen,egyetértek én is,kár érte.De viszont az én véleményem az,hogy a Kínaiak képtelenek minőséget gyártani,kivéve a porcelánjukat,de az nem átlag kategória.Így szerintem az autójuk sem lesz versenyképes az európaiakkal,hiába a Pininfarina forma.

Vélemény, hozzászólás?