0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Több mint 8 éve változatlanok a rendszámok, jöhet a csere

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő rendszám kerülhet bevezetésre.

A már rendszámozott autóknál fájó és értelmetlennek tűnő többletkiadás lesz a mostani egysorozatost leváltó területi, 168 járást jelölő rendszám bevezetése. A támogatók szerint ugyanakkor az autósoknak is hasznos lehet majd a könnyebb azonosíthatóság

A már rendszámozott autóknál fájó és értelmetlennek tűnő többletkiadás lesz a mostani egysorozatost leváltó területi, 168 járást jelölő rendszám bevezetése. A támogatók szerint ugyanakkor az autósoknak is hasznos lehet majd a könnyebb azonosíthatóság

Régi, de újra és újra visszaköszönő, nem pedig feledésbe merülő téma a rendszámcsere. Leginkább 1990-hez kötjük korábbról, akkor váltottunk a két betű, kétszer két szám kombinációról a mostani, 3 betű, 3 számosra. (Volt egyébként korábban is váltás, 1958-ban, a két betű, három számról).

Megmagyarázható volt a '90-es csere, hiszen az Európában megszokott szabványméret került bevezetésre, immár fényvisszaverő plakettekkel, temérdek új kombinációval, különdíjért egyedi betűkkel, sőt, kiosztással. Először természetesen csak az új autók kapták, aztán a műszaki vizsgákon lecserélték a már futók esetében is.

Egyszer ez, azaz a kötelező rendszámcsere még könnyedén lenyomható volt az autósok torkán, legalább ennyi újat kapott vett az is, aki autóját nem tudta lecserélni. Az Európai Unióhoz csatlakozásunkkor, 2004-ben aztán ismét változott a magyar rendszám, a piros fehér zöld felségjelzés helyét átvették az unió csillagai. Azóta kapnak ilyet az új autók, s ezen rendszámok csak a szélvédőre ragasztott érvényesítővel használhatók. Sokan kívánták korábbi rendszámukat frissíteni, ez − az előbbiekből következően − csak hivatalos módon új táblák gyártatásával és a matrica felragasztásával volt legális. A cserét azonban nem írták elő senkinek, így csak azon megrögzöttek hajtották végre, akik térítés ellenében is új táblákat kívántak rakni autójukra.

Koros autó esetén a rendszámcsere költsége a járgány értékének 10 százalékát is elérheti

Koros autó esetén a rendszámcsere költsége a járgány értékének 10 százalékát is elérheti

Most azonban újabb, felmenő rendszerben kötelező rendszámváltás következhet, már év eleje óta ismerjük, hogy területi jelleggel. Az év közben kissé elmúlt a vihar és a dobpergés a rendszámmizéria körül, ám most ismét előkerült. Augusztus végén például Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára jelentette be, hogy még az idén döntés születhet a területi alapú rendszámokról, és amennyiben a bevezetés mellett dönt az illetékes tárca, a műszaki vizsgán egyablakos ügyintézéssel történhet meg a rendszámcsere. Most pedig utóbbi megerősítése vehető ki Németh Lászlóné, nemzeti fejlesztési miniszter, egy képviselői, a rendszámcsere szükségességét firtató kérdésére adott válaszából: " az új járási rendszámok bevezetéséről előkészített szakértői javaslat egy-két hónapon belül kerülhet a kormány elé, a kabinet támogató döntése esetén pedig felmenő rendszerben látják el új típusú rendszámmal a járműveket". Ha tehát döntés születik, az új autók akár már jövő évtől területi hovatartozást is jelölő rendszámot kaphatnak, s a meglévőeknél is cseréleik a plaketteket, a 2-4 évente esedékes műszaki vizsgán, illetve tulajdonosváltáskor.

UPDATE! Már tervek is láthatók a jövőre bevezetendő rendszámokról!

Sok egyéb mellett a rendszámokhoz tartozó érvényesítő címke is cserére kerülhet. Élmény lesz levakarni a szélvédőről és még inkább az újért is pénzt adni

Sok egyéb mellett a rendszámokhoz tartozó érvényesítő címke is cserére kerülhet. Élmény lesz levakarni a szélvédőről és még inkább az újért is pénzt adni

A rendszámcsere támogatói leginkább azzal érvelnek − az egyéb szempontból még nem szükséges − új rendszámok bevezetése mellett, hogy az Európa számos országában (Ausztria, Németország, Horvátország, Olaszország, Szlovákia) már sikerrel bevezetett. Továbbá segítheti a rendszámtábla-felismerő rendszerek működését, a szmogriadóval és a kijelölt helyekre való behajtással kapcsolatos szabályozás eredményes betartatását, a helyi lakosok által díjmentesen igénybe vehető fizetős útszakaszok használatának ellenőrzését, illetve a Belügyminisztérium előzetes észrevétele szerint az utazó bűnözők kiszűrésének megkönnyítését is.

Az ellenzők szerint pedig a területi rendszám bevezetése csak egy plusz teher lesz az autósoknak. Ráadásul nem elég, hogy a műszaki vizsgán − az ígéretek szerint ugyan kényelmesen, egyablakos ügyintézéssel, de azért még nem tudjuk pontosan miként − lecserélendő rendszám számos utánajárást és többlet kiadást is jelent majd az autósok számára. Módosíttatni kell majd az autóra kötött biztosításai és esetleges hitel-szerződéseket, a parkolási, behajtási engedélyeket, az autópálya-matricát és minden, a rendszámhoz kötődő egyéb szerződést, dokumentumot.

Kell-e új rendszám? Szavazzon!

Az érvek vagy az ellenérvek győzték meg jobban? Szavazzon! Az Autónavigátor.hu Facebook oldalán.

A tervek szerint a rendszám nem a tulajdonoshoz, hanem az autóhoz kötődik majd, ha eladáskor azonos járásban marad, akkor marad rajta a rendszám, ha viszont a 168 járás közül másikban lakó tulajdonos veszi meg, akkor új plakettet fog kapni (Illusztráció: jarasok.com)

A tervek szerint a rendszám nem a tulajdonoshoz, hanem az autóhoz kötődik majd, ha eladáskor azonos járásban marad, akkor marad rajta a rendszám, ha viszont a 168 járás közül másikban lakó tulajdonos veszi meg, akkor új plakettet fog kapni (Illusztráció: jarasok.com)

Döntés tehát két-három hónapon belül várható, talán akkor megtudjuk, hogy a mai díj szerint 8500 forintos új rendszám, melyre persze érvényesítő címkét is kell venni 585 forintért, valamint vele új forgalmi engedélyt is ki kell váltani 6000-ért, mibe fog kerülni az autósoknak. Ha a jelenlegi árakból indulunk ki, 15 085 forintba, persze azt még nem tudjuk, hogy a 168 járás számára gyártandó rendszámok nem fogják-e megdrágítani a rendszámgyártásban monopóliumot élvező Plaket Kft. árszabását. Indok lenne rá, hiszen a rendszer bonyolódik, nem lehet sorozatban gyártani, hanem mondjuk a hét minden órájában egy másik térség járás tábláira kell majd átállni. Ráadásul nem csupán bonyolódik majd a táblagyártás, jóval többet is kell majd készíteni, hiszen nem csupán a forgalomba helyezett, hanem a 167/168 eséllyel, 99,4 százalékos valószínűséggel más térségbe kerülő használtan eladott autókra is lehet majd új táblát gyártani és eladni, azután is, hogy 4 év alatt a teljes, több mint 3 millió példányos hazai autópark átrendszámozásra kerül. A Plaket Kft. forgalma tehát rövid távon a mostani több mint hússzorosára, középtávon ötszörösére nőhet. Kit sajnáljunk?

Ez is érdekes lehet:
 

Hogyan szállítsunk biciklit? Megnéztük a lehetőségeket

Nyáron különösen gyakori igény a kerékpárok szállítása. Vajon miként a legjobb vinni őket?

Év Autója 2015: meglesz a BMW első címe?

Megvan a 33-as lista, ezek közül lesz valamelyik a 2015-ös Év Autója. Szokás szerint tessék kapaszkodni...

Első találkozás: Nissan Pulsar

Vezetés majd később, tapogatni és szemlélni, ízlelni azonban már sikerült a teljesen új, a piacra...

Nagy és mutatós, de vajon jó is a mostani Ford Mondeo?

James Bond is vezette, majd kedvelt cégautó lett, ma pedig már egészen olcsón is megkapható a...

BMW 316, 1986 - használtteszt

Még két év van addig, hogy veteránvizsgát kaphasson a próbált BMW 316. Addig pont fel lehet rá...

Egy hét és több mint 1500 kilométer után a vakon vett Toyota Prius

Bátor voltam. Kockáztattam, végletesen kicentizett időbeosztással hoztam el a látatlanul megvett...

Két évet sem bírtam ki új, persze használt autó vásárlása nélkül

Kezdem a történetet, ami még nagyon az elején jár, mindenesetre az autót már megvettem, ami egy...

Yeti hosszabbítva? Jön a Skoda hétüléses SUV-ja

Erősíti jelenlétét a szabadidő-autók körében a Skoda, két év múlva hétüléses SUV-val bővíti kínálatát...

Dízel tanulmányautókkal a versenypályán – TDI ünnep az Audinál

Negyedszázados az Audi TDI-történelme. Az évfordulót extrán spórolós modellekkel és még csak...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (107 db)

Tibesz1982 írta: 2012 október 12., péntek 19:55:56
gjoco írta: tavaly

Andrewt ? Amikor én valamiről írtam. Azt indokoltam, és vagy példákkal alátámasztottam. Viszont te csak kijelentesz, hogy hú de jó lenne. De ugyan miért lenne jó a körzetesített rendszám vagy inkább kinek???? Én még egy érvet sem olvastam mellette . sem elfogadhatót sem elfogadhatatlan rosszat. Itt azt senki nem akarja. Nem is kell majmolnunk vele senkit sem!!!!! Vagy te a "rendőrállam" híve vagy?


Előzmények megtekintése

"Nem is kell majmolnunk vele senkit sem!!!!!"

Azért kivételek mindig vannak. Ami máshol jól működik, azt miért ne lehetne átvenni?
A németeket nem igazán lehet vádolni azzal, hogy csupa fölösleges, nem működő dolgok pattannának ki a fejükből. De hogy ne csak a velük példálózzunk, ha ez annyira értelmetlen és fölösleges dolog lenne, akkor nem alkalmaznák a szomszédos országok is Beleértve a Magyarországnál némileg kisebb Szlovákiát is. Ez utóbbit arra reagálva emelném, hogy minek területi rendszám egy olyan országban, amelyen néhány óra alatt keresztül lehet utazni.
Ja és akkor Ausztriát is a hozzánk hasonló méretű országokhoz sorolnám. Persze igazi haszna akkor lenne, ahogy elöttem már írta vki. ha nálunk is több autót lehetne 1 rendszámmal használni.
Bár ebbe is bele lehet kötni, mert az utóbbi időben már annak is örül az ember, ha 1 autót is fenn tud tartani.

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrewT írta: 2012 október 12., péntek 10:58:16
donnerwetter írta: tavaly

Igen, így van. Egy ilyet én is üdvözölnék, de ez nem az az ország sajnos. Ha akarod pontosan utánajárok a 07-es rendszámnak.


Előzmények megtekintése

Már megtettem:
http://www.benzinleitung.de/07-Kennzeichen.htm[/url]
http://www.adac.de/infotestrat/oldtimer-youngtimer/kauf-zulassung/zulassungsarten/default.aspx[/url]

07 Youngtimer rendszám, darabszámot nem ír, 20 évnél öregebb de 30 évnél fiatalabb motorizált járművekre tehető fel. 1 adó, 1 biztosítás, 1x átírási költség.

A válaszoláshoz belépés szükséges
donnerwetter írta: 2012 október 12., péntek 10:42:02
AndrewT írta: tavaly

A 07es rendszámot nem ismerem. A saisonkennzeichen van, ahogy írtad az időszakos járművekre lehet kérni, ezáltal csak erre az időszakra kell biztosítást és adót fizetned. Idén vezették be a Wechselkennzeichent, amit 2 autóra tehetsz, úgy hogy az utolsó karakter cserélhető (1-es és 2es ki táblácska). De ezt elszúrták a németek, mert úgyanúgy kell mindkét autóra mindent fieztni. Ez pl az osztrákoknál jobban meg van oldva.

http://www.autobild.de/klassik/artikel/das-wechselkennzeichen-ist-da-2612731.html

Hogy ne a levegőbe beszéljek.



Az 5 napos ideiglenes rendszámon kívűl van még az Ausfuhrkennzeichen, ez az autók exportálására való, mint nálunk a Z rendszám. itt kiállítanak névre szóló papírokat, igaz kiscit drágább rá a biztosítás.

Szóval ezek közül lehetne szemezgetni, ha valaki jó rendszert akar csinálni, ehehz kéne még hozzátenni v elvenni.

Én egy átgondolt új rendszert üdvözölnék (feltételes mód), de valószínűleg nem így lesz, sajnos.


Előzmények megtekintése

Igen, így van. Egy ilyet én is üdvözölnék, de ez nem az az ország sajnos. Ha akarod pontosan utánajárok a 07-es rendszámnak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrewT írta: 2012 október 12., péntek 09:19:53
donnerwetter írta: tavaly

Kifelejtetted a sorból a 07-es rendszámot, amit 5 különböző, hobbiszinten használt autóra lehet felrakni, valamit 04/10 (áprilistól októberig) típusút, amit jellemzően ebben a periódusban használt járművekre (lakóautó, lakókocsi, motorkerékpár) használnak. Lehet, hogy több típus van még, de most ennyi jut eszembe. Már ha most Németországról beszélünk.

Csakhogy sajnos úgy néz ki, Magyarországon nem az a cél, hogy az kényelmes otthona legyen mindenkinek.


Előzmények megtekintése

A 07es rendszámot nem ismerem. A saisonkennzeichen van, ahogy írtad az időszakos járművekre lehet kérni, ezáltal csak erre az időszakra kell biztosítást és adót fizetned. Idén vezették be a Wechselkennzeichent, amit 2 autóra tehetsz, úgy hogy az utolsó karakter cserélhető (1-es és 2es ki táblácska). De ezt elszúrták a németek, mert úgyanúgy kell mindkét autóra mindent fieztni. Ez pl az osztrákoknál jobban meg van oldva.
http://www.autobild.de/klassik/artikel/das-wechselkennzeichen-ist-da-2612731.html[/url]
Hogy ne a levegőbe beszéljek.

Az 5 napos ideiglenes rendszámon kívűl van még az Ausfuhrkennzeichen, ez az autók exportálására való, mint nálunk a Z rendszám. itt kiállítanak névre szóló papírokat, igaz kiscit drágább rá a biztosítás.
Szóval ezek közül lehetne szemezgetni, ha valaki jó rendszert akar csinálni, ehehz kéne még hozzátenni v elvenni.
Én egy átgondolt új rendszert üdvözölnék (feltételes mód), de valószínűleg nem így lesz, sajnos.

A válaszoláshoz belépés szükséges
donnerwetter írta: 2012 október 11., csütörtök 21:52:23

Kifelejtetted a sorból a 07-es rendszámot, amit 5 különböző, hobbiszinten használt autóra lehet felrakni, valamit 04/10 (áprilistól októberig) típusút, amit jellemzően ebben a periódusban használt járművekre (lakóautó, lakókocsi, motorkerékpár) használnak. Lehet, hogy több típus van még, de most ennyi jut eszembe. Már ha most Németországról beszélünk.
Csakhogy sajnos úgy néz ki, Magyarországon nem az a cél, hogy az kényelmes otthona legyen mindenkinek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrewT írta: 2012 október 11., csütörtök 19:50:23
gjoco írta: tavaly

Andrewt ? Amikor én valamiről írtam. Azt indokoltam, és vagy példákkal alátámasztottam. Viszont te csak kijelentesz, hogy hú de jó lenne. De ugyan miért lenne jó a körzetesített rendszám vagy inkább kinek???? Én még egy érvet sem olvastam mellette . sem elfogadhatót sem elfogadhatatlan rosszat. Itt azt senki nem akarja. Nem is kell majmolnunk vele senkit sem!!!!! Vagy te a "rendőrállam" híve vagy?


Előzmények megtekintése

Kedves Joco,
Nem tudom melyik hozzászólásomra reagálsz, de átolvastam, hátha velem van a hiba.
Sehol nem jelentettem ki, hogy jó a MOSTANI TERVEZET. A véleményemet mondtam el, amelyben megjegyeztem, hogy Németországban milyen rendszer MŰködik és HA (persze még csak tervezet), itt bevezetik, akkos sok jó dolgot át lehetne venni, illetve még kiegészíteni, hogy egy átfogó jól működő rendszer legyen.
Hogy a kedvedben járjak és példát írjak mik ezek :
- 5 napos rendszám ha egyik járásból vesz valaki kocsit, ezzel át lehet vinni és az otthoni rendszámát rá tudja tenni, nem csak P-s rendszámmal lehetne vinni autókat
- hozzátettem, hogy olyan átírási költség mellett mint No-ban (20e ft magassága) el tudnám képzelni a rendszert
- átírási procedúra átvétele 30 perc általában
Még lenne pár potenciál a rendszerben, term. át kéne gyúrni, hozzátenni sok okosságot.
Persze ebbe is bele lehet kötni , hogy minek de ha a fenti költségeket összeadom egy másik járásból vett autó átírása olcsóbb lenne, mint most. Természetesen, ehhez egy új rendszer kell, és mind feltételes módban van. De megtehetem, hogy fantáziáljak egy jól működő autóst kiszolgáló rendszerről. Hogy miért? Mert tudom milyen, ha egy rendszer működik.

A mostani rendszámosdi is még tervezet, valószínű bevezetik, de még se Te se senki nem tudja a részleteket. De sokan mint Te már kongatja a harangot. Megteheted, engem nem zavar.
Csak annyit kérdeznék, hogy miért kell egyből "rendőrállam" hívőzni a másikat? Tudod mi az egyáltalán?

Megnéztem az érveidet: írtál 40 éves román storiról... húha
írtál, hogy fel fogják törni az autót, mert más járásból való: Most erre mit mondjak, persze igen ez lesz igazad van.
írtál a Magyar Autóklubnak, ezt szép cselekedet, ezt aláírom
Ennyit az "érveidről"... de tiszteletben tartom

Még valami: A trollokat is etetni kell, ezért várom válaszod.
Balesetmentes közlekedést

A válaszoláshoz belépés szükséges
gjoco írta: 2012 október 11., csütörtök 18:54:18
donnerwetter írta: tavaly

Ez, amit írtam az elvről szól és nem arról, hogy járási alapú-e a német rendszám. És náluk nem volt nemzetiszínűs-sávos, amit ez EU-s sávos váltott fel, hanem régi típusú betűkarakteres és sáv nélküli és azt váltotta fel az EU-s sávos egy teljesen új típusú betűkinézettel. Ráadásul rengeteg körzet változott, megszűnt vagy keletkezett és az ott lakóknak sosem kellett emiatt cserélgetni a rendszámtáblát. Az írásom arról az elvről szól, hogy valamit kitalálnak és az autótulajdonosokra rákényszerítik azt függetlenül attól, hogy melyik rendszám a szebb és praktikusabb. Biztos jó lett volna '90-ben ha bevezetik a körzetesített kombinációt, de erről meg felesleges beszélni, mivel 2012-t írunk és ez a múlt.


Előzmények megtekintése

Andrewt ? Amikor én valamiről írtam. Azt indokoltam, és vagy példákkal alátámasztottam. Viszont te csak kijelentesz, hogy hú de jó lenne. De ugyan miért lenne jó a körzetesített rendszám vagy inkább kinek???? Én még egy érvet sem olvastam mellette . sem elfogadhatót sem elfogadhatatlan rosszat. Itt azt senki nem akarja. Nem is kell majmolnunk vele senkit sem!!!!! Vagy te a "rendőrállam" híve vagy?

A válaszoláshoz belépés szükséges
donnerwetter írta: 2012 október 10., szerda 14:32:29
AndrewT írta: tavaly

Magyarországon sem kellett lecserélned a rendszámot, amikor bejött az eu sávos. Németeknél mint ahogy írtad akkor már járás szerinti rendszámok voltak. Mo-n is 90-es években kellett volna bevezetni.


Előzmények megtekintése

Ez, amit írtam az elvről szól és nem arról, hogy járási alapú-e a német rendszám. És náluk nem volt nemzetiszínűs-sávos, amit ez EU-s sávos váltott fel, hanem régi típusú betűkarakteres és sáv nélküli és azt váltotta fel az EU-s sávos egy teljesen új típusú betűkinézettel. Ráadásul rengeteg körzet változott, megszűnt vagy keletkezett és az ott lakóknak sosem kellett emiatt cserélgetni a rendszámtáblát. Az írásom arról az elvről szól, hogy valamit kitalálnak és az autótulajdonosokra rákényszerítik azt függetlenül attól, hogy melyik rendszám a szebb és praktikusabb. Biztos jó lett volna '90-ben ha bevezetik a körzetesített kombinációt, de erről meg felesleges beszélni, mivel 2012-t írunk és ez a múlt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrewT írta: 2012 október 10., szerda 13:05:25
donnerwetter írta: tavaly

Ha itt nálunk mindig Németországgal példálóznak, akkor elmondanám, hogy annak idején, mikor bevezették ott az EU-s sávos rendszámot (tehát nem egy teljesen új jellegűt), akkor az autós újságban azt írták, hogy nem kell kicserélni természetesen, hanem csak az új autók lesznek kiadva ilyennel, hiszen nem lenne jogos és MORÁLIS pénzt elkérni az emberektől egy olyan valamiért, amit felsőbb körökben találtaki ki, ergo nem kényszeríthetnek bele senkit egy ilyen kiadásba.

Természetesen vannak olyan országok, ahol az a cél, hogy élhetővé tegyék azt és az emberek szeressenek ott élni, alkotni, előrevinni a szekeret, és vannak banánköztársaságok. Biztos lehetne gyönyörű rendszámokat kitalálni, címerekkel, pajzsokkal, jelekkel, csak szerintem azt is meg kellene vizsgálni, hogy vajon most ez a 2012 Magyarországjának a legégetőbben megoldandó feladata? Itthon minden rendben van és már csak ez hiányzik? Van mindenkinek munkája, mindenki szereti egymást, bolgod mosollyal az aurcunkon járunk-kelünk a biztonságos városainkban, falvainkban? Igen!! Istenem! Már itt csak a járási alapú rendszámok hiányoznak és akkor valóban beteljesül a Kánaán.


Előzmények megtekintése

Magyarországon sem kellett lecserélned a rendszámot, amikor bejött az eu sávos. Németeknél mint ahogy írtad akkor már járás szerinti rendszámok voltak. Mo-n is 90-es években kellett volna bevezetni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
donnerwetter írta: 2012 október 10., szerda 11:45:35

Ha itt nálunk mindig Németországgal példálóznak, akkor elmondanám, hogy annak idején, mikor bevezették ott az EU-s sávos rendszámot (tehát nem egy teljesen új jellegűt), akkor az autós újságban azt írták, hogy nem kell kicserélni természetesen, hanem csak az új autók lesznek kiadva ilyennel, hiszen nem lenne jogos és MORÁLIS pénzt elkérni az emberektől egy olyan valamiért, amit felsőbb körökben találtaki ki, ergo nem kényszeríthetnek bele senkit egy ilyen kiadásba.
Természetesen vannak olyan országok, ahol az a cél, hogy élhetővé tegyék azt és az emberek szeressenek ott élni, alkotni, előrevinni a szekeret, és vannak banánköztársaságok. Biztos lehetne gyönyörű rendszámokat kitalálni, címerekkel, pajzsokkal, jelekkel, csak szerintem azt is meg kellene vizsgálni, hogy vajon most ez a 2012 Magyarországjának a legégetőbben megoldandó feladata? Itthon minden rendben van és már csak ez hiányzik? Van mindenkinek munkája, mindenki szereti egymást, bolgod mosollyal az aurcunkon járunk-kelünk a biztonságos városainkban, falvainkban? Igen!! Istenem! Már itt csak a járási alapú rendszámok hiányoznak és akkor valóban beteljesül a Kánaán.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Friss tesztek

Opel Astra 1.6 Turbo 170 Aut. teszt

Norbi majd segít. Opel Astra 1.6 Turbo teszt

Hű, mekkora kerekek! OPC meg Turbo felirat. Akkor ez most zorall sportkocsi? Nem. Inkább kényelmes, kvázi luxusautó. Igen, egy Opel Astra.


BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.


Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo AT6 4x4 teszt

Majdnem Audi olcsóbban. Opel Insignia Country Tourer teszt

Hatalmas test, terepes külső, erős motor, automata váltó, übergazdag felszereltség. Opel Insignia Country Tourer teszt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Hirdetés

PEUGEOT tesztek

Peugeot 2008 1.6 e-HDi teszt

A púpos. Peugeot 2008 teszt

Kellemes. Ilyen volt tesztelés közben, s az emléke is az. Más kérdés, hogy inkább divatos, mint ésszerű ez a kategória, mindenesetre a Peugeot 2008 egy púpos, de azért életrevaló példánya a SUV-oknak.


Peugeot 301 Allure 1.6 HDi 92 LE teszt

Nem rossz, de nem is igazán olcsó. Peugeot 301 teszt

Egy-két bosszantó hiba fölött szemet hunyva kellemes autó a Peugeot 301, viszont annyira hű, de olcsó szedánnak nem mondanánk. Dízelként és jól felszerelten próbáltuk.


Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure teszt

Spórol a drága! Peugeot 208 1.6 e-HDi teszt Videó

Ha nem is legnagyobb teljesítményű, de legnagyobb nyomatékú, és egyben igen takarékos 1.6 e-HDi motorjával járt nálunk az elődjénél kisebbre szabott Peugeot 208.


Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Rögtön megtetszett - Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Magyarországra is megérkezett a Peugeot 3008 dízel-elektromos hibrid hajtáslánccal hajtott, összkerekes egyterűje. Kipróbáltuk, szerettük, pedig erősen rétegmodell.


Peugeot iOn Active teszt

Villanyautóval a Balatonra? Megcsináltuk. Peugeot iOn teszt Videó

Próbára tettük a teljesen elektromos hajtású, ezáltal teljes mértékben tiszta üzemű Peugeot iOn hatótávját. Arra voltunk kíváncsiak, hogy Budapestről le lehet-e jutni vele a Balatonra. Lehetséges, de nem akárhogyan.


Még több PEUGEOT teszt

Címlapon


Friss cikkek

F1 Hungaroring: 169 ezer néző, 5000 forintos Mojito

Hamilton vs Rosberg: ebből mi lesz... És Ricciardo az új kedvenc Videó

Tegnap – Sztori

Meglepetéseket és sok-sok balesetet hozott a 29. Forma-1-es Magyar Nagydíj. Hogyan értékeltek a pilóták, s mit láttak tudósítóink?


Egy hét és több mint 1500 kilométer után a vakon vett Toyota Prius

Milyen a Prius? Jöjjön a nagy vallomás!

2 napja – Sztori

Bátor voltam. Kockáztattam, végletesen kicentizett időbeosztással hoztam el a látatlanul megvett Toyota Priust. Vajon bejött a terv?


Toyota Yaris facelift nemzetközi bemutató és menetpróba

Fiatal felnőtt - kipróbáltuk a felfrissített Toyota Yarist

3 napja – Újdonság

Volt az Év Autója, a térdlégzsákos, meg a hibrid Yaris. Most az utóbbi generációt dolgozták át, hogy egyszerre legyen vidám és felnőttes.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PEUGEOT 306 1.4 XN

PEUGEOT 306 1.4 XN

Ár: 299.900 Ft

Évjárat: 1998 / 8

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

PEUGEOT 206 1.4 Presence

PEUGEOT 206 1.4 Presence

Ár: 480.000 Ft

Évjárat: 2000 / 5

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

PEUGEOT 206 CC 2.0 16V

PEUGEOT 206 CC 2.0 16V

Ár: 850.000 Ft

Évjárat: 2001 / 8

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó