Közel 800 ezer hektoliterrel apadt a hazai üzemanyagpiac

Jelentősen csökkent a hazai üzemanyag-fogyasztás 2011-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az üzemanyagárak emelése a fogyasztás visszaesését szülte.

Miként arról szinte hétről hétre hírt adtunk, 2011-ben nem szerény mértékben emelkedtek az üzemanyagárak. A benzin esetében még viszonylag csekélyebb, 8 százalékos, míg a gázolajnál - részint jövedéki adójának emelkedése, részint a jelentősebb világpiaci drágulás következtében - drasztikusabb, 16,5 százalékos áremelkedést tapasztalhattunk január 1. és december 31. között. Az Magyar Ásványolaj Szövetség adatai alapján a visszaesés - bár mennyiségét tekintve nem szerény, közel 800 ezer hektoliternyi - százalékos mértéke alapján messze nem olyan mértékű, mint a drágulás.
A 2,7 százalékos összesített visszaesés mögött azonban számos érdekes részlet rejtőzik. Például az, hogy míg gázolajból kevéssel több is fogyott 2011-ben, mint 2010-ben, benzinből már jelentősebb mértékben, 5,7 százalékkal vásároltak kevesebbet. Magyarán a szinte kivétel nélkül dízelüzemű haszonjárművek futása nem csökkent, ám a hétköznapi, benzines autósok majdnem annyival kevesebb üzemanyagot vásároltak, mint amennyivel a benzin ára nőtt.
Üzemanyag-forgalom
Üzemanyag 2011 2010 Változás
RON95 1,261,238,990 1,332,927,062 -5.4%
RON98 6,321,575 8,855,168 -28.6%
Prémium benzin 25,457,125 28,773,058 -11.5%
Prémium benzin 25,457,125 28,773,058 -11.5%
Benzin összesen 1,293,017,690 1,370,555,288 -5.7%
Gázolaj 1,530,094,156 1,516,618,745 0.9%
Prémium gázolaj 57,099,730 72,874,281 -21.6%
Gázolaj összesen 1,587,193,886 1,589493,026 -0.1%
Üzemanyag összesen 2,880,211,576 2,960,048,314 -2.7%
Még jelentősebben csökkent a prémium-üzemanyagok kereslete - és ez már a gázolajnál is megfigyelhető, sőt, a prémium gázolajok fogyasztása 21,6 százalékkal apadt, míg a szigorúan vett prémium benzineké csak 11,5 százalékkal, de amennyiben ahhoz hozzávesszük a 98-as 28,6 százalékos apadását, már a gázolajénál is jelentősebb visszaesést láthatunk.
Az idei évben még komolyabb keresletcsökkenés várható, ugyanis már az év első két hetében 22-23 forintos, azaz több mint 5 százalékos áremelkedést kellett elszenvedniük az autósoknak - és e hétre újabb drágulás is várható.
Kíváncsiak voltunk, mire számít a MOL, szerintük milyen kereslet várható az idei évre. Válaszuk alább olvasható, érdemes kiemelni belőle, hogy a hazai árszintek miatt az eddiginél is jelentősebb üzemanyag-turizmussal számolnak - hát igen, azt eddig is tudtuk, hogy külföldön olcsóbb tankolni, de vajon jó az országnak, hogy egyre kevesebben fognak itthon üzemanyagot vásárolni?
Hirdetés

Milyen üzemanyag-kereslet várható 2012-ben Magyarországon? - A MOL válasza
Az üzemanyagok iránti kereslet az elmúlt években jelentősen csökkent Magyarországon. A motorbenzinek kereslete 2010-ben 13 százalékkal csökkent. 2011-ben körülbelül 7 százalékos a visszaesés mértéke az előző évhez képest. A dízel iránti igény 2010-ben 6 százalékkal, míg 2011-ben további 1 százalékkal mérséklődött.
A motorbenzinek iránti kereslet legnagyobb része lakossági felhasználás. A magas üzemanyagárak így elsősorban az árérzékenyebb motorbenzinre vannak hatással. Különösen, amikor az üzemanyagra költhető jövedelmek csökkenek, magas a munkanélküliség és növekednek a hitel-törlesztő részletek. Eközben a dízel felhasználását jellemzően inkább az üzleti fogyasztók kereslete határozza meg, ami a gazdasági növekedéstől, a szállítási és a mezőgazdasági igényektől függ.
2012-ben arra számítunk, hogy a motorbenzin iránti kereslet - az elmúlt évek igen jelentős csökkenése után - nem fog számottevően tovább zsugorodni.
A gázolaj keresletében néhány százalékos további csökkenést várunk idén. Ennek több oka is van. A mezőgazdaság üzemanyag-szükséglete 2011-ben relatív magas volt elsősorban a kedvező időjárás miatt. Ez a kereslet idén várhatóan stagnál, vagy enyhe csökkenése várható. A gazdasági válság, mind a hazai, mind az euróövezet GDP-jének lassulása várhatóan kedvezőtlenül érinti a belföldi és nemzetközi fuvarozási igényeket. A tavaly novemberi jövedéki adó és az idén januári áfaemelés két területen érezteti hatását: a lakossági dízel igényeket csökkenti, miközben a környező országokhoz képest relatív magas dízelár fokozhatja az országhatáron túlra irányuló üzemanyag-turizmust, és a nem magyar telephelyű nemzetközi fuvarozók is inkább más országban tankolnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Ez igaz és helyénvaló is, de hamarosan már akinek még több esze és lehetősége lesz nem törődik többé ezekkel a benzin és gázolajzabáló elavult szörnyetegekkel, hanem átáll az elektromos közlekedésre!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]Ez a súlyos tévedés kedves s3000! Csak a saját nevedben beszélj, gyalogolj és fizess, ha Te akarsz! Nekem és a többi magyar embernek jön az INGYEN elektromos autózás[/i]

    Szerintem maradjunk annyiban, hogy Te nem vagy komplett.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Cápa barátunknak most igaza van! Te mondtad, hogy 0 Ft lesz a bérleti díj, ha sokat autózunk.

    “Nem szeretnénk bérelni + cserélgetni, mert NEM AKARUNK FIZETNI!
    Ha nem akarsz fizetni, akkor csak a gyaloglás marad számodra. Egyedül ott nem kell fizetni.”

    Ez a súlyos tévedés kedves s3000! Csak a saját nevedben beszélj, gyalogolj és fizess, ha Te akarsz! Nekem és a többi magyar embernek jön az INGYEN elektromos autózás, mert már mindenkinek tele van a hócipője azzal, hogy minden szarért állandóan fizetni kell!

    Ha szomjas vagy — fizess!, Ha ki akarod pisálni, amit az előbb megittál — fizess!, Ha autót veszel — fizess!, Ha autód van — fizess!, Ha el akarsz indulni — fizess!, Ha az autópályára akarsz menni — fizess!, Ha meg akarsz állni — fizess!, Ha dugóba kerülsz — fizess! Ez után már csak az következik, hogy Ha levegőt akarsz venni — FIZESS! Ez még semmi: Ha ki akarod fújni — fizess!, Ha nézni akarsz — fizess!, Ha becsukod a szemed és aludni akarsz, akkor az már alap, hogy fizess! ELÉÉÉÉÉG !!! Torkig vagyunk, többet nem fizetünk!

    De ha Te akarsz vagy más a véleményed, akkor fizess nyugodtan, ez bennünket nem zavar, ha szeretsz fizetni és a pénzedet szerteszét szórni a világban. Szíved joga.
    Mi már nem fizetünk többet, csak ha valós és reális értéket kapunk érte cserébe.

    Ideje volna fölébredni és észrevenni, hogy mekkora fejőstehénnek néznek bennünket!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]Az egész lényege, hogy az akkumulátorok bérlési díja a megtett távolságtól függ. Minél többet megy az ember annál olcsóbb, akár nulla is lehet.[/i]
    Te írtad, most ne magyarázd már meg nekem…

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]Emelik az árakat? Nem tudsz mit tenni menni kell bármennyibe kerül.[/i]

    Hogyne tudnál. Felmondod a bérleti szerződést.

    [i]Nem szeretnénk bérelni + cserélgetni, mert NEM AKARUNK FIZETNI![/i]

    Ha nem akarsz fizetni, akkor csak a gyaloglás marad számodra. Egyedül ott nem kell fizetni.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]Egyrészt mert ez a többet mész kevesebbért dolog kisüti az agysejtjeimet[/i]

    Azok már kisültek, mert nem értetted meg a lényegét. Nem abszolút értékben kevesebb, hanem megtett távolságra vetítve kevesebb. Ez hasonló ahhoz mint amilyen konstrukciókat a mobilszolgáltatók is alkalmaznak, minél többet beszélsz/használod a készüléket annál kevesebb lesz a percdíj/adatátviteli egységdíj (de nem az abszolút összeg amit kifizetsz, az persze több lesz).

    [i]Másrészt majd te megvilágosítasz minket az ingyen közlekedésről[/i]

    Ingyen közlekedésről már megadtam a felvilágosítást: soha nem volt és soha nem is lesz. Te súlyosan keversz Horatius-al, az ő fixa ideája az ingyenes közlekedés nem az enyém.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Lehet, hogy ezt így kitalálták és az alapelgondolás nem rossz, de olyan jellegű pénzszedésre ad lehetőséget, amit a fogyasztók nem tudnak majd befolyásolni, hasonlóan a mostani olaj alapú rendszernél.
    Emelik az árakat? Nem tudsz mit tenni menni kell bármennyibe kerül. Ennek szeretnénk véget vetni, ezért nem támogatjuk az akkumulátor cserélős megoldást.

    Nem szeretnénk bérelni + cserélgetni, mert NEM AKARUNK FIZETNI! Erről szól az egész, ennek elérése érdekében történik minden, hogy NE KELLJEN VÉGRE FIZETNI minden szarért igazságtalanul, valós értéken felüli összegeket!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Valóban nem ismertem, de tudod mit, rá sem keresek. Egyrészt mert ez a többet mész kevesebbért dolog kisüti az agysejtjeimet, fogyasztói társadalomban élek, nem álmokban. Másrészt majd te megvilágosítasz minket az ingyen közlekedésről, nyilván ki fog épülni egy ilyen rendszer több milliárd valutából, amit a befektetők nem kérnek majd vissza. Mert nekik fontos, hogy ingyen közlekedjünk… fizetni is fognak majd érte?

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Jól látszik, hogy manapság a tudás és a gondolkodás teljesen kiveszőfélben levő dolgok. Elképesztő, hogy egyesek itt órákat napokat heteket képesek találgatni olyan dolgokat amiknek 10 perc alatt utána lehetne nézni, és pontosan lehetne tudni hogy mi a helyzet ezzel.

    Ilyen a Project Better Place akkumulátorcserélő állomásokat is magába foglaló üzleti modellje, amiről ment itt az értelmetlen találgatás hosszasan. Az egész lényege, hogy az akkumulátorok bérlési díja a megtett távolságtól függ. Minél többet megy az ember annál olcsóbb, akár nulla is lehet. A cél, hogy a jármű ára + az akkumulátorok bérleti díja + az elektromos energia díja kevesebb legyen, mint egy hasonló olajalapú autónál. Ennyi.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Valóban, több hasonló kérdés is felmerülhet, de még nagyon az elején vagyunk a témának, nemrég kezdtek vele komolyan foglalkozni a kutatók, fejlesztők. Minél nagyobb rá az érdeklődés, annál nagyobb figyelmet fordítanak rá és próbálják megoldani, megválaszolni a kérdéseket. A lényeg az, hogy foglalkozzunk vele, legyen folyamatosan napirenden, mert annál előbb várhatjuk az eredményeket és a tényleges használatba vételt.

    A BKV például százas nagyságrendben akar új autóbuszokat vásárolni, most március elején írja ki rájuk a közbeszerzési eljárást. Milyen jó lenne, ha már elektromos buszokban gondolkodnának és ez a több száz új busz elektromos lehetne. Magyarországon, Debrecenben már létre is hoztak egy új, elektromos buszokat gyártó üzemet.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Örülök, hogy egyetértünk! Vannak már olyan akku rendszerek, amik 10-15 perc alatt 80%-osra feltölthetők és ennyi ideje még van “tankolni” az embernek. Sőt, olyanról is hallottam már, ami 3-7 perc alatt teljesen feltölthető és 300km-t tud menni egy töltéssel. Jobb lenne ezt támogatni, mint a (pénzszedésre lehetőséget adó) csererendszert.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    A csere rendszer nekem se tetszene, főleg mert mi van ha marad szufla az akksiban, de cserélném mert olyan távra megy, hogy teli kell. Meg ebben Horatiussal is egyet értek, minél több kézen megy át valami, annyiszor mer rá a haszonkulcs.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Látod én annyira rá vagyok állva az elektromosságra, hogy már a konvektor helyett is konnektort olvasok! 🙂
    Elnéztem na! (de tudom a különbséget)

    Igen, amit leírsz most az nagyon jó és elvileg működőképes megoldás, főleg hogy kiépíteni is egyszerű és villámgyors, hiszen csak oda kell vinni a csereakkukat a már meglévő benzinkutakra és ott tölteni őket.
    Működik, átlátható, érthető, gyors, egyszerű, csak nem a legolcsóbb megoldás.
    El tudnék fogadni egy ilyet, de ehhez minden elektromos autóba egyforma aksikat kellene tenni, hogy csak egyfajta akkuk legyenek. Erre azonban az autógyártó cégek nem nagyon hangolhatóak össze, hiszen pont különbözni szeretnének a másik típustól.

    Ez az akku bérlés – akkucsere rendszer azért nem tetszik annyira, mert így megint lehetőséget ad a pénzszedésre és esetleges jövedéki adóztatásra. A benzinkutak nem jótékonysági intézmények, sokszoros áron kínálnak minden terméket. Ha nem tankolnak, akkor a helyettesítő termékből szeretnék majd fenntartani magukat így fennáll a komoly veszélye annak, hogy drága lesz egy akkucsere.
    Nem biztos és nem azonnal kerül majd csillagászati összegbe, de előbb utóbb a rendszer teljes kiépülésével pedig kézenfekvő lehetőséget ad a valós értéken felüli pénzszedésre!

    Jobb, mint a semmi, jobb mint a mostani rendszer, de szimpatikusabb lenne ha a hatótáv növelésen törnék a fejüket és tulajdonba (is) adnák az aksikat meghagyva ezzel a választás lehetőségét. Hiszen pont azt szeretnénk elkerülni, hogy hasonló csapdába essünk, mint most a benzinnel és a gázolajjal!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Milán kérdezte, hogy a 20 ezres Nissan Leaf eladás az sok-e?

    3 hónap alatt – az újdonsága miatt – a valós használati értékéhez képest 3X-os áron szerintem nagyon sok. Figyelembe véve azt is, hogy új gyárakat épít rá a Nissan, mert akkora a túlkereslet, hogy nem tudja kiszolgálni a vásárlókat. Több hónapos előjegyzési lista van rá az USA-ban és már itt Európában is.

    A Cukrot nem viszik ennyire, mint a Nissan Leaf elektromos autót és a rohamosan növekvő üzemanyagárak mellett ez teljesen érthető is. 3 hónap nem sok idő és ezalatt az összes legyártott példány elkelt, a várólisták halmozódnak, az új gyár épül és a kereslet csak növekszik, ahogy az emberek látják élőben az utcán a szomszédnál, a Tv-ben, hogy ezt bizony nem kell tankolni. 175 km-es hatótáv sok mindenre elég és ez még csak a kezdet kezdete.

    A magyar lakosság egy részének is vannak még tartalékai. Pl. hány embernek van nyaralója a Balatonnál, a Velencei tónál és szerte az országban? A legtöbben feléjük sem néznek, csak a “kötelező” fűnyírás, takarítás idejére mennek oda. Ha nekem lenne egy kevéssé kihasznált nyaralóm, eladnám és vennék belőle elektromos autót. Leginkább Tesla S-modellt, de a Nissan Leaf fele annyiért, fele akkora hatótávval is megteszi.

    A filmben (“Ki ölte meg az elektromos autót?”) az General Motors által gyártott EV1-es elektromos autókért is odavoltak az amerikaiak, hatalmas kereslet alakult ki rá, de csak 300 példányt gyártottak és nem adták csak lízingbe. Az őrült nagy kereslet és az olajcégek nyomása miatt felmondták a lízing szerződéseket, visszavették mindegyiket és bezúzták őket a roncstelepen!

    Ehhez képest 5-6 évvel később a 20 ezres Nissan Leaf eladás már óriási dolognak számít és ezt már nem lehet “megölni”, elfojtani semmivel. Már vesztettek az olajcégek, kifogynak lassan az olajtartalékok és nincs, ami megállítaná az elektromos autók elterjedését! A Föld népességének ráadásul ez az elsődleges érdeke minden szempontból. A Nyugat-Európai országok erre rájöttek és óriási állami támogatásokkal, fejlesztésekkel segítik az elektromos autók elterjedését!

    Mi itt Magyarországon tartsunk lépést velük, ne maradjunk le ebben az újításban, hiszen nekünk is alapvető elemi érdekünk a tiszta és olcsó közlekedés megteremtése!!!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Ja igen, bocsánat. Félreolvastam látom. A konvektor már egy kicsit melósabb dolog, de az sem ennyire bonyolult, mint ahogy leírta a kolléga. A szabályok sokmindent előírhatnak, de a gyakorlatban azért egyszerűbben, olcsóbban is megoldhatóak a dolgok.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Der Milán hozzászólására viszont reagálnék, mert ez jó, amit ír.

    Valóban az akkumulátor bérbeadását egy kicsit baromságnak tartom. Tudom, hogy ezt tervezik, de biztosan lesz vásárlási lehetőség is, vagy valami más megoldás. Nem minden gyártó gondolkodik ilyen módon, hogy béreltesse az akkumulátorokat, vannak olyan típusok, ahol tulajdonba adják.

    Szerintem ez egy koncepció, nem forrott még ki teljesen, hogy mi is lesz, hogy is lesz hamarosan.
    Én nagyon ellene vagyok ennek a “csak bérbe adom” intézménynek, mert pont az lenne a cél, hogy egyszer megveszem és utána TÖBBET NEM KELL FIZETNI!

    Kérdés, hogy mennyibe kerülne az akkumulátor vételára, mert ha a 3 éves bérleti díjak összeadva ugyanannyira jönne ki, akkor végül is egy kamatmentes részletről beszélhetünk. Lehet benne ráció, de én már annak örülök, hogy nem az egész autót akarják bérbeadni, hanem csak az akkumulátort.
    Csak a Renault gondolkodik ilyen bérbeadásban, a többiek simán odaadják tulajdonba egyben az egészet aksival együtt. Ha itt lesz, majd számolgatunk, mert ha 10 millió helyett csak 4.5 millióba kerül + havi 20 ezer aksi bérlés, akkor úgy jobban megéri.

    A hatótávolsággal kapcsolatos aggályokat is megértem. Nem mindenkinek, nem minden körülmények között fog megfelelni, de amint piacra kerülnek az elektromos autók, rohamosan terjedni fognak, néhány év alatt felváltják a fosszílis hajtóanyaggal működőket és az egész világ az akkumulátorok fejlesztésére fog ráállni.
    Nem csak az akkumulátorokat fejlesztik, hanem minden más irányban el fognak indulni ( illetve már most is folynak) a kutatások, hogy milyen módon lehet áramot biztosítani a meghajtáshoz.

    Már ma is vannak olyan akkumulátorok, amik 200, 300, 480, vagy akár 680 km-t tudnak egy töltéssel. A technika már ma is rendelkezésre áll és ez csak tovább fog fejlődni, méghozzá roham tempóban. Minden gyártó, kutató erre fog ráállni, hogy miként lehet nagyobb hatótávolságokat elérni. Ennek meglesz az eredménye is nagyon rövid időn belül.

    A Nissan Leaf tud 175 km-t, odaadják hozzá az akkumulátort is, nem kell bérelni semmit sem. Jelenleg Európában 10 millió forintba kerül, de a francia állam ad rá 70%-os támogatást, így a franciák meg tudják venni 3.5 millió forintért. Azért ez óriási kedvezmény és veszik is őket olyan ütemben, hogy a újabb gyárakat építenek, mert nem tudják kiszolgálni a keresletet.

    Magyarországon is kellene ilyen támogatás rá. Ha nem is ekkora mértékű, de legalább az ÁFA-t elengedhetnék róla, hogy elérhetőbbé váljon és ne 5-10 évvel a nyugati országok után kullogjunk, mint eddig szinte mindenben…

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Arni “értelmes” hozzászólására nem is reagálnék, mert ezt semmilyen szabály nem írja elő, de ha mégis, akkor sem tartja be senki. Kihívsz egy bármilyen villanyszerelőt és egyszerűen arrébb teszi Neked a konnektort. Ennyi a megoldás. Senkinek semmi köze hozzá. Tudomást sem szerez róla a szolgáltató. Nincs róla nyilvántartás, hogy hol vannak a házban a konnektorok. Semmi. Ez egy ökörség, amit leírtál, ilyesmivel senki sem foglalkozik. Aki egy kicsit is talpraesett, lekapcsolja a biztosítékot a villanyórában, átteszi saját maga a konnektor oda, ahová akarja, majd visszakapcsolja. Nem értem, hogy miről beszélsz. Ha lenne is ilyen szabályozás, amit itt leírtál, akkor sem érdekli a kutyát sem. 🙂

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    “Az E85-ről ne beszéljünk, mert szégyen amit csináltak vele.
    A gázolaj “elviekben” melléktermék, pont mint az autógáz, így fillérekért kellene adniuk, de hát tudjuk a milliárdosnak 10 forint is számít, míg a szegény akár egy 200-ast is odaad a hajléktalannak….”

    Pontosan ezért kell rövid időn belül szakítanunk a mostani rendszerrel és függetlenítenünk magunkat a kőolajszármazékoktól, szabadulnunk a fosszilis üzemanyagok fogságából.

    Ezért kell minden figyelmünket és energiánkat az elektromos autók felé fordítani, hogy ne maradjunk le – mint mindig – az új fejlesztések terén. Franciaországban, Németországban, Nagy Britanniában, az USA-ban és Japánban futótűzként terjednek az elektromos autók, veszik őket, mint a cukrot és villámgyorsan épülnek ki a töltőállomások is! Az internet segítségével erről mi is értesülhetünk és megtehetnénk a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy lépést tartsunk a Világgal!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Nem tudom hogy miért lehet kevés a gázos autók aránya.Talán a túl sok szkeptikus miatt.Általában azzal illetik hogy: Veszélyes, bonyolult, sok a hibalehetőség,bele kell nyúlni a motorba, tönkreteszi a motort,mi van ha tönkremegy,nem lehet parkolni mélygarázsban, nincs elég kút, nehéz tankolni, de szerintem leginkább az befolyásolja a dolgot hogy PÉNZBE kerül, és az ember nem szívesen költ plusz dolgot az autójára, csak ha muszáj, és pláne nem százezreket.A pár éves autókat pedig “nem teszik tönkre”, ezért is nem tesznek bele gázt.Vagy egyszerűen csak ciki nekik ha megszólják őket.
    Bármilyen hihetetlen régen több ismerősömnek volt gázos autója mint manapság, igaz ők feketén gázosították őket, és illegálisan használták pl gázpalackkal, vagy abból fejtették át a kocsi tartályába…
    Igen, sajna kúszik felfele az ára, és igaz két éve 160-170Ft volt literje( a benziné 300, tehát arányait jelenleg is tartja benzinnel szemben.)Pont akkor gondoltam az átalakításra, csak nem volt merszem megcsináltatni, pont mert szkeptikus voltam én is ezzel kapcsolatban.Azóta is bánom hogy 2 évig tartott mig meggyőztem magam arról hogy ez nem is olyan rossz.(utánajárás személyesen átalakítóknál, gázos autók megtekintése, sok utánaolvasás stb..)
    Jelenleg persze vannak olyan autógyártók amik gyártanak kettős üzemű, vagy már eleve kettős üzemre felkészített autókat, amiket utólag az autó garanciájának elvesztése nélkül is akár megvétel után is beleszerelhetjük.Ilyenek az Opel CNG-vel hajtott autói, vagy a Skoda gyárilag kettős üzemre felkészített autói.

    Az E85-ről ne beszéljünk, mert szégyen amit csináltak vele.
    A gázolaj “elviekben” melléktermék, pont mint az autógáz, így fillérekért kellene adniuk, de hát tudjuk a milliárdosnak 10 forint is számít, míg a szegény akár egy 200-ast is odaad a hajléktalannak….

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Én őszintén örülök, hogy ilyen jól jársz a gázzal tankolt autóval és ilyen pozitív tapasztalataid vannak, valamint sokat spórolsz vele. Elhiszem, hogy működik, jól működik és már sok helyen tudsz tankolni.

    Átmeneti megoldásnak mindenképpen jó lehet, elfogadom.
    Feltehetek hasonló kérdéseket, hogy miért nem terjedt el már idáig jobban, mint amilyeneket Te a környezetbarát erőművekkel kapcsolatban. Mi a véleményed, miért kevés még mindig arányaiban az LPG-vel hajtott autó?

    A zöld erőművek terjednek folyamatosan, de ezek óriási beruházások és még nagyon újdonságnak számít. Most lett csak divat az utóbbi 5-10 évben ennyire a környezetvédelem, ez nagyon kevés idő a teljes átálláshoz. Folyamatban van. Felépítettek Magyarországon már egy biomassza erőművet talán Szarvason és van egy szemétégető erőmű is, amiből tényleg nem jön ki káros anyag. (nem tudom hogyan, de megoldják)

    Nem vagyok a gázhajtás ellensége, nem akarom bebizonyítani, hogy ez ne lenne jó.
    Csak azt látom, hogy a gáznak is kúszik felfelé az ára és szörnyen ijesztő, amit a gázolajjal és az E85-ös benzinnel műveltek!

    A gázolajnak köztudottan jóval olcsóbb az előállítási költsége, minimum 50Ft-tal olcsóbbnak kellene lennie a benzinnél normális esetben. Döbbenetes, hogy a jobb hatásfokára hivatkozva így megemelték az árát.
    Az E85-ös benzinnel ugyanez a helyzet, ellehetetlenítik a gyártását és forgalmazását ezzel a drasztikus áremeléssel.
    Nem szeretek vészmadárkodni, nem is szoktam ilyet csinálni, de a gáz megint egy olyan anyag, amihez nem fér hozzá másképpen az állampolgár, mint az államilag erősen szabályozott kereskedelmen keresztül. El tudják zárni a fogyasztók elől és csak akkor adnak belőle, ha megfizetik az általuk kitalált – ezek után – bármekkora árat. Az elvi lehetősége fennáll, hogy megemelhetik ezt is. Az sem jobb, ha szépen lassacskán emelgetik alattomban. Nem is olyan régen még 150 Ft volt egy liter gáz, ma már 225 Ft.

    Éppen ezért a valódi áttörést szerintem az elektromos autók térnyerése jelenti hamarosan, mert ezek függetlenek a kőolaj és földgáz kereskedelemtől, valamint megnyitják a lehetőséget a zöld erőművek fejlesztésére. Gondolok itt a házi törpe erőművekre is. Az Olaj (fekete arany) akadályozza 100 éve az elektromosság fejlesztését, mert hatalmas anyagi érdekül fűződik az függőség fenntartásához.

    Az államok, kormányok erre csak rátesznek egy lapáttal a jövedéki adóterhekkel, de tulajdonképpen nem ők a főbűnösök, nem ők az okozói a jelen állapotoknak.

    Meg kellene adni végre a lehetőséget, hogy más irányba is fejlődjön a világ és ez a merőben más irány az elektromosság térnyerése lehetne, ami végérvényesen szakít az eddigi gyakorlattal, az eddigi rendszerrel és gazdasági-politikai berendezkedéssel. Szükség van a komoly és lényegi változásra. Ezt mindenki érzi a saját bőrén is.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    nos, ne hasonlítgasson senki össze más felhasználóval, én én vagyok, nem regisztrálok 4-5 néven.Felesleges, mert vállalom szemtől szemben is az itt leírt véleményem.
    Van az a sok erőmű ami nem szennyezi a környezetet..de miért nincsenek belőlük tömegével?
    Talán mert a környezetvédők tiltakoznak minden ellen.Napkollektor, szemétégető, vizerőmű, radar :)))).Szóval most akkor környezetbarát vagy nem?
    A gázról annyit: minden autóba lehet gázrendszert utólag beépíteni, igaz vannak nem ajánlott típusok.
    http://www.gazzalmegyek.hu
    [i]
    . Az LPG is relatíve drága, valamint abból jóval többet eszik az autó, mint benzinből, így nem számottevően olcsóbb vele a közlekedés.

    3. Az LPG nem keni úgy a motort, mint a benzinben lévő adalékok, így ajánlott 30%-ban benzinnel is használni az LPG-s járműveket. Ha csak tisztán LPG-vel használjuk, akkor a motor élettartama lerövidül 1/3-ára.[/i]

    Az én autóm 29 éves karburátoros, fél éve hivatalos szerelőnél átalakítva garanciával.Azóta három és félezer kilométert mentem, kb 15 liter benyát fogyasztottam el.Benzinfogyasztás 9-13 liter, gáz 11-15, attól függően hogy város vagy országút.A benzin 430, a gáz 225 forint.Benzinből 3900-5600/100km, gázból 2500-3400/100km
    a beépítés 130 ezerbe fájt, lehet számolni hogy 6000km-en visszajön az ára.
    A csomitartóm akkora hogy a 80 lityós tartály mellé befér egy lapra csukható babakocsi, plusz két nagy utazótáska.De létezik külső és a pótkerék helyére tehető tartály is.
    Gázkút annyi van mint a nyúlsz@r, egydül talán Ausztriában kevesebb.
    A motor a kocsiban jelenleg kevesebb olajat “eszik”, a járása csendesebb, az olaj színe olyan mikor betöltöttem, a kipufogóm vége pedig hófehérré változott.A kenésnél csak a nagyon modern autóknál van szerepe a benzinnek (vajon miért?), és a nagyon régieknél de ott csak azoknál amik olmozott benyával működtek.Viszont azokat az olmózatlan üzemanyag is tönkreteszi.

    És elérkeztünk ahhoz hogy :

    [i]Nem vagyunk vele előrébb, mert az LPG árát is addig emelik, amíg csak akarják. Bármikor, egyik napról a másikra felemelhetik és az átlag ember NEM TUD MIT CSINÁLNI ELLENE![/i]

    Miért? Azt hiszed ha lesz olyan jármű ami nem benyával, gázolajjal, meg LPG-vel megy , és el fog terjedni, akkor annak nem fog emelkedni az ára amit bele tankolsz?Ébredj már fel..
    Valamint: gondolod te hogy a nyilvános elektromos töltőknél annyiba fog kerülni az áram mint otthon?Meg elhanyagolható a cég kiadása?A mai világban amikor 2 fillérért megb@ssza mindenki az anyukáját is?

    Én azt mondom, mindig csak az aktuális számonkra elérhetőből kell a legolcsóbbat választani.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Nekem meg az a Valóság jut eszembe, hogy a kormányok és a gazdasági rendszer csúcsán lévő milliárdosok teljesen hülyének nézik és modern kori rabszolgaságban tartják a népen, az embereket, az állampolgáraikat.

    Úgy gondolják, hogy hozunk mindenféle törvényeket, amivel úgyis elnyomjuk a birkákat.

    Ez nem így működik. A természeti törvények magasabb szinten állnak. Az LPG hajtás is régebben úgy érte meg, hogy a palackos gázt fejtették át az autóba otthon a garázsban. Sokkal olcsóbb volt így, lehetett vele spórolni.
    Hallottunk néhány esetet, amikor fel is robbantották magukat, az egész házukat, de attól még rengetegen csinálták és csinálják szerintem még ma is. 1-2 százalék, aki nem volt elég elővigyázatos, vagy épp nem volt szerencséje ő pórul járt, de a többségnek megérte.

    Ahogy most is járnak ki Ausztriába fűtőolajért. Persze azonnal próbálnak rájuk ugrani és a legkeményebb szigorral elfojtani a féltett bevételük kikerülését, de mindig lesznek és maradnak sokan, akik mindent megtesznek az életben maradásukért, a boldogulásukért.

    Az hatalom egyetlen célja, hogy a birka népet úgy tartsa, hogy még éppen ne haljon éhen – annyit hagy neki, hogy tudjon gürizni nyugdíjas koráig, utána meg lehetőleg 1-2 éven belül patkoljon el. Az emberek már nagyon nehezen bírják a világszinten legmagasabb adóterheket, alacsony fizetéseket és az egekbe szökő árakat. Sehol! a világon nincs ekkora mértékű össz elvonás, mint itthon Magyarországon!

    16% lett az szja, de maradt a félszuperbruttó és ami a lényeg a 27%-os EÜ járulék, meg az ÁFA felment 27%-ra, pedig az EU-ban mindenhol 19 – 20%. Alig hagynak valami kis morzsát az emberek zsebében és az árakat az egekbe emelik. Már közlekedni is alig tudunk a csillagászati üzemanyagárak miatt és itt kezdődik a röghöz kötés! Ezért kell az alternatív megoldás, az elektromos hajtás.

    A kormány próbálja nyírni az embereket, az emberek pedig próbálnak kibújni a kés alól és életben maradni. Erről szól az egész játszma, ezen kellene változtatni.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Megnyugtatlak, hogy törvények ide-vagy oda otthon a garázsban azt csinál az ember, amit akar. Amiről nem tudnak az nem fáj senkinek. Ezek a töltőberendezések gyáriak és a földgáz hálózatra csatlakozásra, onnan való töltésre lettek kifejlesztve. Egyedül a magas költségek akadályoztak meg abban, hogy ne álljak át CNG hajtásra.

    A törvények azt is előírják, hogy: a jövedelmed 70%-át oda kell adnod az államnak adók, járulékok, díjak, hozzájárulások címén, a maradékból pedig éppen nem hal éhen a lakosság nagy része.

    Csak tudod van egy olyan intézmény, hogy “végszükség”, amikor a léted, a megélhetésed, az életben való boldogulásod forog kockán, mert annyira kizsákmányolnak, hogy már elviselhetetlen! Ebben az állapotban mindenki magasról leszarja a törvényeket és ott bújik ki alóluk, ahol csak tud!

    Először élhető, elviselhető körülményeket kell teremteni az emberek számára, utána lehet elvárni tőlük a jogkövető magatartást! Ezt jól jegyezd meg! Különben a természet törvényei felülírják az állam által alkotott jogszabályokat!

    Te pedig azt próbáld meg felfogni, hogy ha valami nincs jól a Világban, akkor azon VÁLTOZTATNI KELL!
    Egy emberként is sokat tehetsz a változás érdekében, de sokat is ronthatsz ezzel a belenyugvó felfogással, amit itt előadsz!

    Miért van rendjén, hogy “el kell tartani a sok léhűtő tetvet”? Miért kell ebbe belenyugodni és hátradőlni?
    Nagyon furcsán gondolkozol…

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Nekem volt régen egy 126-os benzin-gázos Mercim ’81-es évjárat. Szívtam vele, mint a torkosborz. A fogyasztása 2-3 literrel több volt, mint benzinből és állandóan meghibásodott valami rajta. Nyilván kókány módon volt beszerelve a gáz és ma már sokkal jobbat, megbízhatóbbat tudnak produkálni. Viszonylag kevés helyen lehetett gázt tankolni, így jókora km-eket mentem pluszban, hogy találjak egy kutat, ahol fel tudom tölteni. Nagyon rossz tapasztalataim voltak.

    Ez azonban nem lényeg, mert ma már tényleg rengeteget javult a rendszer, a szerelés, a technológia és a gáztöltő kutak is jobban kiépültek. Ha sokat kell járnod és valóban ennyit tudsz spórolni vele, akkor az nagyon jó, megéri. 200 ezerért átalakítják az autót, akkor 1 év alatt megtérül az ára.
    De mennyibe kerül ma átlagosan egy liter gáz? Ennek is sokat emelkedett az ára az elmúlt 5-6 évben.
    Mennyit fogyaszt gázból az autód pontosan?

    Ideig-óráig jó megoldás (részmegoldás, vészmegoldás), de mi a biztosíték arra, hogy nem emelik meg a gáz árát is drasztikusan, ahogy azt teljesen megmagyarázhatatlan módon tették a diesel-el és az E85-ös benzinnel?

    Volt egy idő 4-5 évvel ezelőtt amikor át akartam térni földgáz üzemű hajtásra. Tehát nem az LPG, hanem azt hiszem CNG-nek hívják. Arról a földgázról van szó, ami jön minden házhoz és ezzel fűtünk.
    Ki is kerestem az interneten a lehetőségeket, gyártanak hozzá többféle töltőt is, ami egy óriási teljesítményű kompresszor ami hatalmas nyomással (cseppfolyósítva) belenyomja a speciális nyomásálló tartályba a vezetékes földgázt.

    Azért tetszett az ötlet, mert otthon tudtam volna tankolni saját kompresszorral a háztartási gázt.
    A gond ott kezdődött, hogy egy ilyen speciális, óriási nyomást tudó, cseppfolyósító kompresszornak 1 milliótól 20 millió forintig volt az ára. A másik pedig, hogy az áramfogyasztása is olyan hatalmas volt, amíg ezt a műveletet elvégezte, hogy ennyi áramból 3 villanyautót fel lehetett volna tölteni.
    Ráadásul a legolcsóbb 1 milliós kis háztartási “töltőkompresszor” kb.: 8 óra alatt tudta feltölteni az autót gázzal. A 20 milliós felnyomta 2-3 perc alatt, de kiszámoltam, hogy azt csak úgy érné meg megvenni, ha gázüzemű teherautóflottát üzemeltetnék (pl.: autópálya építéshez) Utána azt is kiszámoltam, hogy nincs annyi köbméter gáz az egész hálózatban, amivel én fel tudok tölteni 5 db négytengelyes billencset gázzal.
    Szóval hiába szerettem volna és körüljártam minden lehetőséget, be kellett látnom, hogy ez nem megy, nem éri meg. (még úgy sem, ha ingyen kapnám a gázt!)

    Átmeneti megoldásnak jó lehet az LPG hajtás, annak főleg, aki sokat megy és ezzel pénzt is keres. (pl.: futárcég, taxi, területi képviselő stb.) De aki egy bizonyos km alatt autózik havonta (vagy évente) annak aránytalanul hosszú idő múlva térülne meg. Ezért mondtam, hogy nem lehet vele sokat spórolni, hogy erre komolyan építkezhessünk.

    Tisztában vagyok vele, hogy a jelenleg kapható elektromos autók még aránytalanul drágák, de ha átáll erre az autóipar, ráadásul bejönnek (mert most már bejönnek!) Európába a kínai, indiai autók, akkor le fog menni az árszint egy megfizethető mértékre egy bizonyos kategóriában, amit már sokan megengedhetnek maguknak. Az akkumulátorokon van mit fejleszteni, sőt én ma bedobnék egy aggregátort is a csomagtartóba biztonságból, de az autógyártók számára is nyilvánvalóan a legjobb és legolcsóbb út az elektromos autókra való átállás. A fejlesztés folyamatos, mind a villanymotorok, mid az akkumulátorok területén. Nem kell sok idő és elér egy olyan szintet (2-3-400 km hatótáv), ami már a legtöbb ember igényét kielégíti. A hatásfok különbség egy elektromos és egy benzines vagy diesel autó között óriási. Kevesebb energia kell az elektromos meghajtáshoz, lényegesen egyszerűbb és tartósabb a rendszer.

    Már ma-honap kigördül az első TESLA S-modell, és Németországban is teszteltek egy speciális akkumulátort, amivel egy szabvány A2-es Audi 680km-t tett meg egy töltéssel. Szóval nem reménytelen. Inkább csak visszatartják és lassan adagolják a fejlesztést.

    Előbb vegyék meg a 160km-es hatótávolságú autót, aztán pár év múlva lesz 250km, majd 300 és így tovább.
    Ha rögtön odaadnák a 680km hatótávot, akkor nem lenne miért több pénzt kérni a továbbiakban. Ezt én nem helyeslem, de sajnos mindenből megpróbálnak minél több pénzt kihúzni.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    A lényegben egyetértünk,amiben nem az az,hogy nem számottevő a megtakarítás gázüzemben.Nekem LPG-s az autó,minden hónapban kb. 16-18eft -ot tudok vele jelenleg megtakarítani,az igaz,ha felemelik a jöv.adóját akkor bukta.Ezért ha most azon kellene vacilálni,hogy beköttessem a kocsiba a gázt vagy sem,valszeg nem tenném.Mivel én így vettem a kocsit,és már 0km-es kora óta gázos,ahhoz viszont hozzá tudok szólni,hogy valóban tönkreteszi e a motort a gáz vagy sem.Az biztos ,hogy hasonló futásteljesítményű és tipusú autóhoz képest az enyém csendesebb,nem eszi az olajat,sokkal szebben jár a motor.Sok olyan feltételezés van,miszerint a gázüzem csökkenti a motor élettartamát,sőt olyan is amelyik szerint növeli azt!Én 161ekm után nem tapasztalok hátrányt,a fogyasztása gázból kb.6-8 decivel több mint benyából, nekem szekvencionális rendszer van.Lehet pótkeréktartályt is kérni,akkor marad a csomitartó,mint nekem!A gázüzem mellett szól még,hogy sokkal kissebb a károsanyagkibocsátása az autónak,mint a dízel vagy benzines motoroknál!Jelenlegi körülmények közt átlagembereknek,ez a legjobb alternativa,ha mindenképpen autózni kell szerintem.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Kedves Pecc,

    Nekem az a véleményem az LPG autókról, hogy:

    1. Nem vagyunk vele előrébb, mert az LPG árát is addig emelik, amíg csak akarják. Bármikor, egyik napról a másikra felemelhetik és az átlag ember NEM TUD MIT CSINÁLNI ELLENE! Ugyanolyan helyettesíthetetlen jövedéki terméket lehet belőle csinálni, mint a benzinből és a gázolajból, aminek úgy játszanak az árával, ahogy akarnak. Mivel nekik van, az embereknek meg nincs, így ők annyiért adják, amennyiért akarják az emberek meg ugyanúgy nem tudnak mit csinálni!

    Olyan “üzemanyagra” van értelme áttérni, ami MINDENHOL OTT VAN, mindenki számára könnyen hozzáférhető, vagy számos módon elő is állítható. Ilyen mondjuk az ÁRAM és a VÍZ !!!

    A hidrogén üzemanyagcella (a fejlesztési nehézségeken kívül) szintén azért nem jó, mert azt ugyanúgy el tudják zárni az emberek elől és ugyanúgy bármennyi pénzt tudnak érte szendi! Ezért nem kell a kutyának sem, mert ugyanúgy megszívatnak vele, mint a mostani üzemanyagokkal! ÉRTED?

    2. Az LPG is relatíve drága, valamint abból jóval többet eszik az autó, mint benzinből, így nem számottevően olcsóbb vele a közlekedés.

    3. Az LPG nem keni úgy a motort, mint a benzinben lévő adalékok, így ajánlott 30%-ban benzinnel is használni az LPG-s járműveket. Ha csak tisztán LPG-vel használjuk, akkor a motor élettartama lerövidül 1/3-ára.

    4. A gázüzemhez GÁZMOTOROKAT kellene fejleszteni, mint azt néhány helyi járatos busz esetében kifejlesztették és azok földgázzal üzemelnek.

    5. Elfoglalja a csomagtartót, ha a benzintank helyére teszed, akkor meg ott maradsz vele, ha épp nem találsz LPG kutat. Európában vannak olyan országok, ahol egyáltalán nem lehet LPG-t tankolni.

    A hangsúly természetesen 80%-ban az 1-es ponton van. Ne függjünk többé az üzemanyag szolgáltató társaságoktól, az állam jövedéki adójától, hanem olyan hajtásmódok felé orientálódjunk, amit nem tudnak ennyire könnyen elzárni tőlünk és megfizettetni a hozzáférést velünk!

    Érted már? Ez a lényeg, hogy legyen végre INGYEN! Az LPG nincs ingyen, az Hidrogén sem!
    Az áramról és a vízről ez sokkal jobban elképzelhető, kivitelezhető.

    (Ezt az “ingyen” szót átvitt értelemben kell érteni. A különbség érzékeltetése miatt írom le, hogy érezze mindenki az óriási szakadékot, a hihetetlen mélységet a két megoldás között. Tudom, hogy nem lesz ingyen, de ahhoz képest, hogy most mennyibe kerül a közlekedés, arányaiban fillérekbe kerülhetne árammal vagy vízzel hajtva.)

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Hű,ezt most jól megkaptam!Meg az a stílus,az az elegancia!Szerintem kezdjük azzal,hogy kimész a klotyóra,előveszed a pisztolyt(na nem a Tokarevet)rárántasz vagy kétszer,utána megnyugszol!Visszatérsz,leülsz,konstatálod,hogy ma is jó voltál,leugattad,tarkónlövöldözted ezt a sleppet!Mindezt agy nélkül,érdemi infó,vagy csak használható hozzászólás nélkül!Ha ezen túl vagy olvasd tovább!A cikkből neked mi jött le?Azért nem fogyik a cucc mert minden kommunista szabotőr kijár szovjet benzint tankolni,vagy végre lerakta az autót az agyatlan tömeg,esetleg a fogyatékosok belerakatták a kocsiba a gázt,pedig jobb lett volna ha tüdőre szívják?Tényleg,mi a véleményed az LPG-s autókról?Jó,rossz,előnyei vagy hátrányai?Próbálj a kérdésre válaszolni amit valóban feltettem,ne rakj bele idézetet sem,menni fog!?Persze,hogy nem,ehhez agy is kellene.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i] Mert ugyebár egy modern autó azért legalább 30 kwh-t igényel 100 km-re, így egy kocsi töltése elvisz mondjuk 100 kwh-t. Ez jelen áron 5000 forint. Így egy pláza esetén napi 1000 autóval, és 365 nappal számolva évente egy teljesen elhanyagolható kétmilliárdos kiadás. Jelen áron.[/i]

    Erre nem lehet mást mondani mint azt, hogy Te egyszerűen és kristálytisztán síkhülye vagy.
    Egy modern elektromos autó (pl. Nissan LEAF) átlagos energiafogyasztása 212.5 Wh/km (EPA tesztciklus szerin mérve, a Nissan 176 Wh/km-t mond, de vegyük a rosszabbat). 100 km-re ez 21.25 kWh. 85%-os töltési hatásfokkal ez bruttó 25 kWh. Mai áron (A1-es ELMŰ-s árszabás szerint 49.58 Ft/kWh) egy teljes(!) feltöltés ára így 1239,5 Ft.
    Ez TÖBB MINT 4x-es tévedést jelent a te 5000 Ft-os baromságod és a valóság között!!!
    Arról nem is beszélve, hogy teljesen kizárt, hogy minden elektromos autó tulajdonos, az év minden egyes napján, teljesen kimerül akksikkal, kézzel tolva gurítja majd be a kocsiját a Tesco parkolójába és ott totál feltölti azt. A valóságban a legtöbben pontosan addig fognak tölteni ameddig vásárolnak és nem lemerülve fognak érkezni így az áramigény az előbb számoltnak alig fele-harmada lesz! Plusz még LEGALÁBB 5 évre vagyunk attól, hogy napi 1000 elektromos autó menjen az év 365 napján a Tesco-ba.

    Egyszóval a valósággal köszönőviszonyban sem levő kiindulóadatokból, abszolút hibás gondolkodással – azazhogy inkább a gondolkodás képességének csak a teljes és tökéletes hiányával 🙂 -, totálisan betonhülyeség végeredményre jutottál.
    Köszönjük szépen, leülhetsz, elégtelen!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]Egyébként ugyebár senki sem képzeli, hogy ha elterjednek az elektromos autók, akkor nem kell rengeteg új erőművet építeni a meglévők MELLÉ, aminek a sokezermilliárdos költségeit is a fogyasztók fogják kifizetni.[/i]

    Ezt a nagyon-nagyon-nagyon hülyéken kívül senki sem hiszi. Tudod akik értenek hozzá, azok jól tudják, hogy az elektromos járművek miatt nagyon sokáig egyetlenegy db új erőművet sem kell építeni. A hülyék meg naphosszat csak azt a baromságot hajtogatják amit Te is.

    [i]És akkor még nem is beszéltünk a legszebb dologról, a használt akkumulátorok megsemmisítéséről, ami miatt pillanatok alatt a legkörnyezetszennyezőbb autókká lépnek elő a villanyautók.[/i]

    Ezt jó hogy felhoztad, mert ezzel még mélyebbre ásod magad – már ha ez ezek után egyáltalán még lehetséges – :).
    A használt akkumulátorokat csak egy idióta semmisítené meg, a valóságban az értelmes emberek ezt újrafeldolgozzák. Pl. a jelenleg MINDEN belsőégésű motoros autóban levő savas ólomakkumulátorokat 99%-ban újrahasznosítják. A hibridekben és elektromos autókban levő meghajtóakkumulátorok esetén ez az arány legalább ekkora lesz, azzal a különbséggel, hogy azok élettartama LEGALÁBB akkora mint a teljes járműé – ellentétben az indítóakksikkal -, így azok újrahasznosítása még kevésbé lesz problémás.

    [i]Mert azt se kell elfelejteni, hogy az áramot is környezetszennyező módon termelik, van egy 40%-os veszteség a kábelhálózaton.[/i]

    Nem, azt nem szabad elfelejteni, hogy Te egy hihetetlenül tudatlan ostoba hozzászóló vagy. A hülyeségeiddel szemben a villamos hálózat átviteli vesztesége a valóságban 4-9% között szokott lenni.

    Áruld már el, hogy Te a “kopasz” vagy “Combi” néven irogató szerencsétlennel állsz genetikai rokonságban? Mert a tudatlanság és a hülyeség az megszólalásig ugyanaz.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]Nem értem miért az elektromos dolog fele megy mindenki.[/i]

    Te még itt semmit sem értettél. Nincs olyan kis rossz érzésed, hogy ha Te nem értesz semmit akkor nem mindenki mással vannak súlyos problémák hanem Veled? Nem kell válaszolni, csak költői kérdés volt, tudom hogy nincs ilyen érzésed sem, mert ahhoz legalább minimálisan gondolkodnod kellene tudnod. 🙂

    [i]Azt elektromosság is környezetszennyező, mert melyik erőmű környezetbarát?[/i]

    Jaj istenem, ezt annyira vártam már! A síkhülyéknek ez a kedvenc beszólásuk.
    Figyelj! Volt már hogy elestél és megsérültél emiatt? (szinte biztos, hogy igen). Ha valaki fejbelő akkor megsérülsz? Igen. Nos akkor a te idióta “logikád” szerint a kettő között nincs különbség, hiszen ez is sérülés meg az is. 🙂
    Tudom, hogy ezt sem fogod felfogni, de én legalább szeretem leírni. 🙂

    [i]Szerintem jobb alternatíva a gáz mint az elektromos áram.Nem kell a fejlesztésre sem milliárdokat költeni, plusz a meglevő motorokat át lehet alakítani.[/i]

    Szerintem meg az elmegyógyintézetbe jelentkezz örökös bentlakónak. Mert ahogyan móricka elképzeli, az összes jelenlegi jármű egy csettintéssel gázzal mehet, nem kell semmit csinálni hozzá, pláne nem milliárdokat költeni rá. Arról nem is beszélve hogy gáz se lenne hozzá, de ilyen apróságokon Te nem akadtál fenn sosem.

    Ismét leülhetsz, ismét elégtelen.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Hát természetesen ingyen lesz. Az egy dolog, hogy az áram jóval drágább lesz, de ám legyen, hülyüljön meg minden kapitalista gazdálkodó szervezet, lényegüljön át jótékonysági intézménnyé, és sz..rja le magasról azt a többszázezres – több tízmilliós (cég méretétől függően) villanyszámlát, ami az autók töltésére kell. Mert ugyebár egy modern autó azért legalább 30 kwh-t igényel 100 km-re, így egy kocsi töltése elvisz mondjuk 100 kwh-t. Ez jelen áron 5000 forint. Így egy pláza esetén napi 1000 autóval, és 365 nappal számolva évente egy teljesen elhanyagolható kétmilliárdos kiadás. Jelen áron. Hát persze, hogy benyeli ezt mondjuk a Tesco, akinek van 115 hipermarkete, hiszen mi az a rongyos 230 milliárdos pluszkiadás évente. Lehet, hogy nincs is ennyi éves forgalmuk.
    Egyszóval igen, mindenki ingyen fog szolgáltatni áramot. Csak éppen beleépíti a költségeibe, jelen példában a Tesco mondjuk mindent háromszorosára drágít.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    1. Természetesen szennyezi, méghozzá nem kicsit, a megépítése felborítja az élővilág és a környezet egyensúlyát, megborítja a talajvízszintet, ha rosszul építik ki, a környék elsivatagosodik.
    2. Ez gyönyörű, hát mégis mi lesz a szemétből, hogy kerül az a pár millió tonna szemét, ami évente képződik mondjuk a székesfőfaluban? Tudom, szublimál, és átalakul hidrogénné, meg vízzé. Hát hogyne.
    3. Erről azért kérdezd meg a sötétzöldeket is, szerintük erőteljesen szennyez.
    4. Dehogynem szennyez, főleg a gyártásakor, és az elhasznált elemek feldolgozásakor.
    5. Ez mondjuk nem vészesen szennyez
    6. Ennek meg a hatékonysága zseniális, egy nagyobb erőmű képes a disznóólat ellátni árammal, , és még futja talán a szomszéd falu közvilágítására is.

    Az egyetlen hiba, hogy kib..ttul nem kiszámítható az áramtermelése a 2-3-4 típusnak, ezért nem is lehet ráépíteni az áramtermelést, csak kisegítő szerepkörre alkalmasak.
    Egyetlen erőműtípus van, ami relatíve nem szennyez, rengeteg áramot termel, és a legkevésbé ártalmas, ez pedig az atom.
    Most, hogy a Japánok és a németek átállnak gázra, szépen odavág majd a gázáraknak. Merthogy atomerőmű már nem kell.

    Egyébként ugyebár senki sem képzeli, hogy ha elterjednek az elektromos autók, akkor nem kell rengeteg új erőművet építeni a meglévők MELLÉ, aminek a sokezermilliárdos költségeit is a fogyasztók fogják kifizetni. A kormány pedig jól ráb..ssza a különadót majd az áramdíjra, hogy ne érje meg annyira.

    És akkor még nem is beszéltünk a legszebb dologról, a használt akkumulátorok megsemmisítéséről, ami miatt pillanatok alatt a legkörnyezetszennyezőbb autókká lépnek elő a villanyautók. Mert azt se kell elfelejteni, hogy az áramot is környezetszennyező módon termelik, van egy 40%-os veszteség a kábelhálózaton.

    Úgyhogy szép és jó dolog a villanyautózás, de ha elterjed, garantáltan 400Ft lesz egy KWh áram, és nem lesz olcsóbb, mint a benzines. Csak a technika lesz hozzá sokkal drágább.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    1. Vizierőmű nem szennyezi a környezetet.
    2. Modern szemétégető erőmű, amiből nem jön ki semmilyen káros anyag a környezetbe – nem szennyezi a környezetet.
    3. Szélerőművek nem szennyezik a környezetet.
    4. Naperőművek sem szennyezik a környezetet.
    5. Geotermikus erőművek sem szennyeznek.
    6. Biomassza erőművek (disznószarból csinálnak áramot) sem szennyezőek.

    A többi erőmű szennyez ugyan, de nagyon nem mindegy, hogy hol történik és arányaiban milyen mértékű a szennyezés. Közvetlenül az orrod alatt, vagy a lakott területektől távol.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    ööö..nem kell tankolni a drága motyót, ezzel is véded a környezeted.
    Nem értem miért az elektromos dolog fele megy mindenki.Azt elektromosság is környezetszennyező, mert melyik erőmű környezetbarát?
    Menjünk inkább a gáz fele.Japánban a hülyék a kukásautóba a szeméttelepen felszabaduló gázt tankolják vissza a kukásautókba.Szerintem jobb alternatíva a gáz mint az elektromos áram.Nem kell a fejlesztésre sem milliárdokat költeni, plusz a meglevő motorokat át lehet alakítani.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]Végre van bennünk valami közös,ezek szerint egyikünk sem tudja mihez szól hozzá!Nem feltételezem,hogy tudsz szöveget értelmezni,ez teljesen egyértemű![/i]

    Ez kettőnk küzül csak Rád igaz, rám pontosan az ellenkezője.
    Ami viszont egyértelmű, az az, hogy hihetlen szánalmas vagy. Tételesen és egyértelműen bebizonyítottam, hogy olyan baromságokat irogattál ide be mit ide lacháza és gondolkodni sem tudsz, erre természetesen jön a terelés meg a mellébeszélés.

    [i]Ki beszélt a mostról?Tudom hihetetlen számodra,de én ismerek olyan embert aki panelben lakik,és tudna villanyautót venni,nem mindenki azért lakik ott mert csóró![/i]

    Aha. és az ismerősöd a jövőben lakik a panelben nem most. LOL! 😉

    [i]Jó majd felkeresek egy pszihiátert[/i]

    Ok, de ezt nagyon-nagyon sürgősen! 🙂

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Szerintem otthon töltés esetén a panelek, nem a “csóróság” miatt jelentenek gondot. A konkrét megvalósítására céloztak, hogy a tizedikről mégis hogyan lehetne tölteni? Vagy Józsibá a földszintről biztos szívesen vesz 50 darab hosszabbítót (50 méterest, mert kinek hol jut hely) aztán becsületkasszával töltögeti a tömb autóparkját. Mindezt !panelban! ahol sokszor még magától normál terhelés esetén is kigyullad a vezeték, mert 30 éve épült és kb. 3 elektromos dolog volt életszerű akkor egy háztartásban. Így tervezték, már akkor is szar volt, pláne most.

    Horatius munkahelye is van olyan zöld, mint ahol Ják dolgozik. Mondjátok már el hova küldjek önéletrajzot… Ják keres annyit, hogy a 450-es kenyér nem drága neki, Horatius meg:
    [i]A munkahelyek egyébként szívesen és örömmel támogatják saját parkolójukban a töltőoszlopok kiépítését, mert így elenyésző költséggel (egyszeri kiadással) tudják támogatni a munkavállalóik utazását és még adót sem kell utána fizetni. Olcsóbb, mintha fizetnék nekik az utazási bérletet![/i] Hát nem tudom… nekem úgy rémlik, hogy a vállalkozó kb telibeszarja mivel érsz be időre, ha nem megy jön helyetted más, a multik meg 9ft/km ennyit adnak vagy max bérletet. Nem lesz olyan szép ez mint ahogy le van írva:D
    Csak próbálom elképzelni ahogy apám (kamionos) a telephelyen teletolja a gépet, és a főnök odakiabál, hogy nyugodtan töltsd tele a személyautódat is, mi az a hatvan liter a kamionokéhoz képest.. ajándék a két szép szemedért. Valahogy nem életszerű, ugye?:D

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Pecc!

    1. A töltőoszlopok gyorsabban terjednek, mint az elektromos autók. Mindig egy lépéssel előrébb vannak, sokkal olcsóbbak, egyszerűbb és gyorsabb telepíteni a töltőoszlopokat, mint megvenni az elektromos autókat. Ez egyáltalán nem okoz problémát, gondot vagy ilyesmit, amitől Te tartasz!

    2. OTTHON a lakosság nagy része 95%-a OTTHON rendelkezik ELEKTROMOS ÁRAM hozzáféréssel! Fogtad ezt??

    Nektek van otthon áram? Felkapcsolod a villanyt, akkor lőn világosság??? NA LÁTOD!

    OTTHON tehát mindenki képes lesz tölteni az elektromos autóját, 230V-ról egy éjszaka (6-8 óra alatt) feltöltődik. Nem kell hozzá feltétlen 400V-olt-os gyorstöltő, ami 15-30 perc alatt feltölti.

    3. MUNKAHELY: Neked van ilyen? Be van oda kötve az áram? Még az istállókban is ott van az áram, MINDENHOL, ahol bármiféle infrastruktúra létezik. Az emberek nagy része a MUNKAHELYÉN is fel tudja tölteni az elektromos autóját, ahol dolgozik 6-8 órát minden nap, sima 230V-os konnektorból.

    A munkahelyek egyébként szívesen és örömmel támogatják saját parkolójukban a töltőoszlopok kiépítését, mert így elenyésző költséggel (egyszeri kiadással) tudják támogatni a munkavállalóik utazását és még adót sem kell utána fizetni. Olcsóbb, mintha fizetnék nekik az utazási bérletet!

    4. A BEVÁSÁRLÓ KÖZPONTOK, ahová járunk hetente 2x ételt szerzeményezni! Plázák, Auchan, Tesco, Cora, Metro az elsők között fogják saját költségükön villámgyorsan kiépíteni a 400V-os gyorstöltőket a parkolójukban, hogy a KEDVES VÁSÁRLÓK INGYENESEN fel tudják tölteni az autójukat, amíg bevásárlásukat intézik! Elenyésző költségbe kerül ez nekik ahhoz képest is, hogy a legtöbb ilyen Hypermarket INGYENES BUSZJÁRATOKAT ÜZEMELTET. A legkisebb gondot sem fogja okozni ennek pillanatokon belüli létrehozatala.

    Mindegyiknek van 400V-os háromfázisú csatlakozása, már bekötötték amikor felépítették a létesítményt.

    Fogd fel, hogy az áram mindenhol ott van, szinte mindenki számára elérhető és a legkisebb emberi leleményességgel hozzáférhető, megoldható, hogy számtalan helyen tudjuk tölteni az elektromos autónkat!

    De ha Neked kellemes érzés tankolgatni, füstölni, súlyos 20 ezreket otthagyni a benzinkúton, akkor szíved joga! Senki sem fog megakadályozni benne. Nekünk ebből már nagyon régóta elegünk van, nem óhajtjuk ezt csinálni és nem is fogjuk! Befejeztük.

    Ui.: az INGYEN autózást az értékeltetés kedvéért írom, hogy kvázi INGYEN van a mostani költségekhez képest annyira elenyésző lesz az ára. Tudom, hogy nincs teljesen ingyen, de ehhez képest, amit most fizetünk majdnem ingyen lesz!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Végre van bennünk valami közös,ezek szerint egyikünk sem tudja mihez szól hozzá!Nem feltételezem,hogy tudsz szöveget értelmezni,ez teljesen egyértemű!Arról volt szó,hogy ha majd nagy létszámban terjednek a villanyautók,akkor majd milyen gondokkal kell(lehet)számolni.Erre IQ szintednek megfelelően nem tudtál értelmes választ adni,hanem elkezdtél itt valami homályos témát valami töltőoszlopról amin laksz,hogy oda a kutya sem jár stb.Ki beszélt a mostról?Tudom hihetetlen számodra,de én ismerek olyan embert aki panelben lakik,és tudna villanyautót venni,nem mindenki azért lakik ott mert csóró!Jó majd felkeresek egy pszihiátert,de nem a tiédet az valami csapnivaló egy sarlatánnak tűnik!Szabadnom legyen ezek mellett elismerésemet kifejezni az utolsó mondatodban való önbeismerésedhez,nem-nem voltál szigorú magadhoz!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Eddig csak kérdés volt, most már állítás. Te tényleg nem tudod mihez szólsz hozzá.

    [i]Esküszöm nem jutott eszembe,hogy azon a 20 töltőoszlopon fogják tölteni a bővülő akár több tízeztres elektromos autó parkot! [/i]

    Milyen több tízezres elektromos autóparkról beszélsz? Arról ami majd 5-8 év múlva lesz itt? Azt kellene már MOST kiszolgálni? Szerintem keress fel egy pszihiátert!

    Láttál már ilyen tötőoszlopot? (nem, nem kell válaszolnod, tudom hogy nem, hiszen alapelv, hogy az itteni hozzászólók többsége olyanba pofázik bele amihez lövése sincs). Az én közelemben van egy. Még SOHA nem láttam ott tölteni járművet, pedig naponta néhányszor elmegyek mellette.
    Még a jelenlegi néhány tucatnyi elektromos autóhoz is sokszor több kútoszlop van az utakon, ezért azok nagyrészben teljesen kihasználatlanok.

    [i]Gondolom a paneleknél is ott van minden parkhelyen a töltőcsonk,csak én vettem észre![/i]

    A panelekben lakók mióta rendelkeznek 10+ millió Ft-os elektromos autókkal? Mi a francnak kellene most oda töltőoszlopokat tenni?
    Igen, beugatni a hülyeséget az nagyon megy, a gondolkodás meg egyáltalán nem.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Igazad van,megkövetlek! Esküszöm nem jutott eszembe,hogy azon a 20 töltőoszlopon fogják tölteni a bővülő akár több tízeztres elektromos autó parkot! Ráadásul még legalább egy évig ingyen! Gondolom a paneleknél is ott van minden parkhelyen a töltőcsonk,csak én vettem észre! Én kérek elnézést mégegyszer! Vagy minden társasházinak van kertesháza is,ez nyilvánvaló. Maradtam tisztelettel!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]Borzalmas dolog, amikor sétálás, futás közben az orrom alá füstölnek az autósok, meg lehet fulladni tőle.[/i]

    Ez azért vicces, mert állításod szerint egy dízel jármű tulajdonosa vagy, amik pedig a legborzalmasabban szennyező járművek közé tartoznak.

    [i]A környezetvédelem csak egy Plusz dolog, a lényeg az INGYENES, üzemanyagmentes autózáson van.[/i]

    Ingyenes autózás soha nem volt és soha nem is lesz. Jó lenne, ha ezt végre megértenéd.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]A jövő SZERINTEM(!) az üzemanyagcelláké. Ez is elektromos, de legalább nem cipeli szerencsétlen kocsi a böhöm akkupack-ot. Az utántöltése is fényévekkel egyszerűbb és GYORSABB, mint egy akkumulátoré. Igaz még ez a technológia is erősen gyerekcipőben jár.[/i]

    LOL! Jól van fiam, mint minden tudatlan Te is az üzemanyagcellával jössz. 🙂 Igen, kurvára egyszerű a feltöltése, csak nincs mivel feltölteni, és amivel fel lehetne tölteni azt se tárolni sem szállítani nem lehet nagy tömegben. Arról nem is beszélve hogy az egész rendszer hatásfoka negyede az akkumulátoros elektromos autóénak, az ára meg jelenleg tízszerese. Ennyira gyerekcipőben jár, hogy éppen az olajmaffia – igen, ők a hidrogén első számú erőltetői, de hogy hogynem a fizikai törvényeket nekik sem sikerült meghágniuk – már 46 éve szop vele, és hülyítik az olyan végtelenül tudatlan ostoba embereket mint Te akik ezt meg is kajálják.
    Te sem jártál soha fizikaórára, pedig nem ártott volna. Akkor talán nem csinálnál ekkora hülyét magadból.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]Szép szlogeneket lehet ideírni attól még a valóság nem változik meg.[/i]

    Ha rád lenne bízva, akkor biztos nem.

    [i]Az átlag DOLGOZÓ magyar aki adót is fizet az nem áll úgy anyagilag hogy bármi más energiát használjon.[/i]

    Ha az átlag dolgozó ennyire ostoba, akkor az átlag dolgozó az elsők között fog elpusztulni amikor újra elszáll majd az olajár.

    [i]A környezet védelmét meg hagyjuk már!! Egy vicc az egész. Ez csak egy óriási üzlet annak aki ebből él![/i]

    Ezt elsősorban azok a legtudatlanabb ostoba tuskók szokták hajtogatni, akik tudatlanságával csak a hülyeségük vetekszik.

    [i]Vett valaki mostanában neoncsövet??[/i]

    Miért, diszkót vagy kuplerájt akarsz nyitni? (persze nem, tudom jól hogy csak arról van szó, hogy még meg sem tudod fogalmazni amit mondani akarsz)

    [i]VAGY TÖBB EZERÉRT TAKARÉKOS ÉGŐT?? Környezet védelem ….. röhögnöm kell! Persze kínomban.[/i]

    Nem, szerintem inkább a hülyeségedben.

    [i]Sőt felháborítónak találom.[/i]

    Inkább az lehetne felháborító, hogy ilyen hihetetlenül sötét emberek léteznek mint Te akik azt hiszik hogy a kompakt fénycsövek azért drágábbak a villanykörténél, mert ilyen adó van rajtuk.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Szerinted mi van ma ingyen?????
    Azt az akkumlátor mennyiséget amivel 160km elmész szerinted ingyen töltöd vissza??
    Az ilyen akkumlátorok kb. 5-6 évig bírják azután kuka, a hibrideknél adnak 10 év garanciát!!
    5-6-10-év mulva az autód se sokat ér de ha nem veszel majd bele egy új autó árának a feléért akkumlátort dobhatod a kukába, jaj bocs oda nem mert veszélyes hulladék!
    És mivel te környezetvédő vagy szorgalmasan leadhatod majd a bontóba egy negyed autó áráért!
    Vegyél belőle sokat!
    Egyébként ne gondold hogy ha ezek az autók elterjednek nem lesz úgy megadóztatva mintha kőolajszármazékkal járnál!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Combi írta: “Ja, úgy hiányzott már egy környezetvédő, zöldpárti nemtoménki…
    Feltenném neki a kérdést, amit alig vártam már hogy egy ilyennek feltehessek:
    Öcsém, a parlagfüvet miért nem véded? :)))))
    Vagy miért nem állsz elé egy bulldózernek Dél-Amerikában? :))”

    Senki nem különösebben környezetvédő vagy zöldpárti, csak normálisan gondolkozunk, szeretnénk egészségesen élni és leginkább ELÉG VOLT A DRÁGA ÜZEMANYAGOKBÓL, ILYENEKET TÖBBET NEM ÓHAJTUNK TANKOLNI!!! Fogtad az adást?!

    Ennek érdekében keressük minden erőnkkel az alternatívát, hogy miként szabadulhatnánk ettől a kibírhatatlan tehertől, amit ránk nyomnak a benzinkutakon!

    Az elektromos autó egy már létező megoldás, érdemes támogatni.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Te barom, a parlagfű pont a levegő szennyezettsége miatt okoz problémát amúgy ártalmatlan lenne.

    Akkor én is had tegyem már fel neked mint tudatlan síkhülyének ezt a kérdést: miért nem lövöd magad fejbe? Hidd el az egész emberiségnek ezzel tennéd a legjobbat.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Na az lenne az igazi katasztrófa! Akkor még jobban fuldokolhatnánk a kipuffogógázban, sokszorosan annyi ember pusztulna el emiatt mint most, és meg sem lehetne mozdulni az utakon a rengeteg benzintemető járműtől.

    Azt hogy ezt lásd persze gondolkodni is tudni kellene, az viszont már nem nagyon szokott menni.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [i]Tömegesen töltőoszlopokat Mo.-on kirakni több szempontból is esélytelen
    -ki fizetné
    -hová tegyék
    -ellopnák
    -mennyi szükséges[/i]

    Már most is van kb 20 tötőoszlop, mindegyiket az áramszolgáltatók ill. az e-mobility network tagjai finanszírozták. Ráadásul még egy évig ingyenes a használatuk.
    Hova tegyék? Az utcára, ott is vannak. 🙂
    Egyet sem loptak el mint ahogyan egy parkolóautomatát sem és semmi hasonló tereptárgyat sem.

    Ez négyből semmi. Te tudod egyáltalán mihez szólsz hozzá?

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    [url]http://www.renault-ze.com/hu/#/hu/electric-cars-range.html[/url]

    Nem is három, 4 féle különböző ELEKTROMOS Renault modell érkezik 71 nap múlva Magyarországra.

    Lesz még egy sportkocsi és egy kis városi cirkáló a Flurence és a Kangoo mellett.
    Az árakról én sem tudok még pontosat, de olyan 4.5 millió Forint környékére tervezik őket. 130km/h végsebesség, 160km-es hatótávval. A világból nem megy ki, de városon és városkörnyéken belül bőven elég ahol a legtöbben mozognak az év 300 napjában.

    Amúgy ha én átlagember lennék, nem tartanék fent ezért 2db autót. Csak elektromos autóm lenne és ha nyaralni, síelni vagy nagyobb távolságra kell mennem, akkor BÉRELEK diesel kocsit és kész. Egy évben 2-3 alkalommal sokkal olcsóbb bérelni, mint ezekért a ritka alkalmakért megvenni és fenntartani egész évben.

    Akinek persze naponta többet kell menni, annak egyenlőre nincs megfelelő elektromos alternatíva, de majd fejlődik és hamarosan lesz olyan is.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Az elektromos autók elterjedésének még az emberek többségének buta, elutasító gondolkodása sem tud gátat szabni, ez ugyanis formálható, az emberek meggyőzhetőek, ha máshogy nem a pénztárcájukon keresztül.

    Az egyedüli akadály az Olajmilliárdosok ellenlobbija elhárult, világszerte győztek a környezetvédelmi érvek, így minden autógyár elkezdte gőzerővel fejleszteni és gyártani az elektromosa autóit, a Renault 2 hónap múlva piacra is dob Magyarországon 3 különböző típusú elektromos járművet elérhető áron.

    Ami maradt akadály, az a lítium akkumulátorok magas ára, mely az autó árának több, mint felét teszi ki. Azonban a tömegtermelés beindulásával ezek is egyre olcsóbbá válnak és hamarosan mindenki számára megfizethetőek lesznek.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Pecc!

    Az elektromos autókat fel lehet tölteni otthon a családi házakban, a munkahelyeken és a bevásárló központok, plázák parkolóiban villámgyorsan kiépíthető töltőállomásokon.

    Egy benzinkutat felépítenek 3 hét alatt, egy elektromos töltőállomás 3 nap alatt megépülhet! Ennyivel egyszerűbb, gyorsabb és olcsóbb létesítmény.

    Nyilván nem lesz mindenkinek azonnal elektromos autója, ez egy folyamat. Sosem laktam panelban, de ha ott laknék, akkor igen megoldanám, mert AKAROM! Bérelek egy garázst a garázssoron vagy IGEN! LELÓGATOM A KÁBELT AZ ABLAKBÓL! Tudod?! Sokkal inkább, minthogy 20 ezrekért tankoljak hetente! A kábelt 1X kell megvenni és fillérekbe kerül ahhoz képest, amit spórolok az üzemanyagon.

    Ellopják? NEM! A lopás bűncselekmény és börtön jár érte.

    Felszereltetek egy térfigyelő kamerát, bőven kitelik abból, amit ezek után NEM KELL KIFIZETNEM A BENZINKUTAKON!

    Szóval nem szarnám össze magam attól, hogy panelban lakom, megoldom, ha meg akarom oldani, mert ember vagyok és tudok gondolkodni! Ha nyavalyogni akarok és kifogásokat keresni, akkor pedig azt teszem!

    Melyiket választod?

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Senki sem környezetvédő különösebben. Borzalmas dolog, amikor sétálás, futás közben az orrom alá füstölnek az autósok, meg lehet fulladni tőle. Ez zavar. Az autók hangja is zavar, jobb lenne hangtalanul, bár ennek megvannak a veszélyei.

    Ami mégis a legfontosabb, hogy elég volt az üzemanyagárakból, a kizsákmányolásból, hogy 20 ezrekért lehet már csak megtankolni az autót. Ez a lényeg és ez a leghangsúlyosabb dolog, hogy nem kell többet a benzin, sem a gázolaj, mert túl drága lett. Eddig is drága volt, de most már a megfizethetetlenség határát súrolja.
    A környezetvédelem csak egy Plusz dolog, a lényeg az INGYENES, üzemanyagmentes autózáson van.
    Ezt szeretnénk elérni, ezért küzdünk, hogy elérhető legyen.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Kubeba!

    Az 50 év, amiről beszélgetsz, az a legrosszabb esetben is maximum 5 év!!! A legjobb esetben meg 5 hónap és elárasztják az országot az elektromos autók és a Plug-In Hibridek, megfizethető áron, használható hatótávolsággal!

    Így az a MOST, az hamarabb eljön, mint gondolnád, addig kezdj el gyűjteni, add el az olajzabáló szörnyeteget és mire itt a kikelet (tavasz) itt lesz az elektromos autó is és akkor nem kell többé tankolnod, ha nem akarsz!
    Ha ez Neked rossz, vagy nem tudod/akarod ilyen gyorsan megemészteni, akkor további jó tankolást kívánok!

    Üdv.:

    H.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Kijavítanálak,az elmúlt 22-év kizsákmányolásának a következménye!Azt kell megérteni,hogy azért lett ORK BÁN megválasztva,hogy ő ne kúrja el!Most ,hogy még jobban elkúrta,az nem mentség,hogy az előtte lévő is így csinálta,sőt neki már a SAJÁT meg a zsidókommcsik hibájából is tanulnia kellett volna!Most kell megmutatni,nem mutogatni ,hogy Gyúcsány csinálta!Az a baj ,hogy a pisztolyorrút egy csipi követte!Majd ha Magyarországnak Magyar miniszterelnöke lesz,akkor lehet,hogy az ország is elindul a fejlődéshez vezető úton!De ahhoz nekünk kell tenni!!!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Rendkívül népszerű leszel az biztos. Amúgy saját erőből vagy ilyen idióta, vagy tanultál is hozzá???
    Vagy nemes egyszerűséggel provokátor – troll – vagy?

    Az eszement rajongásog a akkumulátoros villanyautókért gyerekkorod játékautóiból táplálkozik? Mert más értelmes indokot nem nagyon látok rá. Szerinted az ezekbe az akkumulátorokba töltendő elektromos áram magától termelődik?
    Légyszíves NE gyere a megújúló energiaforrásokkal! Kedves elvtársaid – Greenpace és hasonló gittegyletek – tüntetnek a fosszílis és a nukleáris energiahordozók használata ellen. Azzal érvelnek, hogy károsak, szennyeznek, használjunk megújuló energiát. Aztán az atomerőmű alól elvonulnak a szélerőmű alá és tüntetnek az ellen is, mert a szélkerék zavarja a vonuló madarakat és különben is az a rettenetes rotor mennyi madarar kaszabol fel, a vízlépcső akadályozza a “taragygoshátú édesvizi pisztráng”* vándorlását az ívóhelyre (nem összetévesztendő az IVÓhellyel). A madár nem hülye! Ha egy kettőt fel is darál a kerék, a többi kikerüli, a hal meg majd felúszik a hallépcsőn! Amúgy bármilyen meglepő láttam már szélkerék rotorján pihenő madarakat… 🙂

    A hagyományos akkumulátoros elven működő elektromos autóknak, hiába polírozod a bohócot rájuk nincs jövőjük! Készíthetnek hozzájuk akármilyen high-tech akkut, az akkor is nagy tohonya holtteher lesz a járműnek. Leet, ill. biztos hogy 50-100 év múlva sokkal korszerűbb energiatároló cellákat készítenek, de mi MOST élünk!!! NEM AKKOR!
    A jövő SZERINTEM(!) az üzemanyagcelláké. Ez is elektromos, de legalább nem cipeli szerencsétlen kocsi a böhöm akkupack-ot. Az utántöltése is fényévekkel egyszerűbb és GYORSABB, mint egy akkumulátoré. Igaz még ez a technológia is erősen gyerekcipőben jár.

    Áthidaló megoldásként el lehetne gondolkodni a bioüzemanyagok nagyobb arányban történő felhasználásán. Itt nem feltétlenül csak a bioethanolra gondolok. Rengeteg korábban üzemszerűen művelt termőföld van ma Magyarországon parlagon. Repcéből, napraforgóból kiváló biodízelt lehet készíteni, ugyanúgy a használt sütőolajból, amit ma kamionszám visznek ki az országból! A gázolajos kocsikat viszonylag költséghatékony módon át lehet alakítani vegyes, vagy tiszta “bio”üzemre. A benzineseket, szintúgy. Mellette még ott a gázüzem, mint átmeneti alternatíva.
    Nem ezek az egyetlen és üdvözítő megoldások, de átmeneti időre – amíg az új technológiák beérnek – használhatóak lehetnek. Nem mellesleg új munkahelyeket is teremthet.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Az lehet, hogy könnyebb volt tankolni, de miből?????
    Abból a tömérdek mennyiségű hitelből amit ferkóbácsiék felvettek! Köszönjük meg szépen ezeknek, meg persze azoknak akik most nagy pofával szidják a mostani kormányt de megválasztották és hagyták ezeket a szemeteket 8 évig zsákmányolni meg annyi hitelt felvenni hogy most már az ország őszes pénze a kamatokra elmegy a tőke meg csak nő és nem lesz vége soha! Ennyi gyerekek igyátok a levét, hogy nem gondolkodtatok 20 évvel ezelőtt (meg lehet nézni minden szocialista irányított ország a csőd szélén áll) csak most siránkoztok, de mostmár nem kell ÉHEN DÖGLÜNK MINDANNYIAN!!!!!!!!!!!!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Most akarok az egyik közösségi oldalon egy olyan blogot létre hozni, hogy:

    [b] Tiltakozás az alacsony üzemanyagárak ellen[/b]

    Ha kell megadom, hogy hol lehet csatlakozni a kezdeményezéshez.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Gé,nem hiszed el de én ilyet már komolyan láttam.Nézd meg a Szuperzsaru című filmet,ott Terence Hill pont szemmel parkol le egy kamiont,lehet ,hogy pont Ják hozott kenyeret vele.Bár nem valószínű,hogy tudna vezetni,még az sem ,hogy ismeri a kilincset.Amúgy a villanyautókhoz visszetérve,mivel már az előttem lévők minden problémát elhárítottak a használatával kapcsolatban,nekem csak annyi lenne a kérdésem,hogy tölteni miként töltsük?Már úgy értem,hogy egy panellakó a 10-ről lehúz a konnektorból egy 100m-es kábelt a parkolóba,vagy ha elugrom a hortobágyra akkor bedugom a csikós seggébe az autót?Én szerintem a tömeges villanyautó elterjedésnek ez az egyik legnagyobb akadálya.Tömegesen töltőoszlopokat Mo.-on kirakni több szempontból is esélytelen
    -ki fizetné
    -hová tegyék
    -ellopnák
    -mennyi szükséges
    Persze lehet ezt is meg lehet oldani pikk-pakk!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Emberek ! Miről megy itt a téma??? Ez egy őrület ! Nekem most kell autóval járnom és nem 50 év múlva ! Mire elektromos autót lehet kapni és persze használni is elfogadható áron és elfogadható feltételekkel.
    Szép szlogeneket lehet ideírni attól még a valóság nem változik meg. :-))) Az átlag DOLGOZÓ magyar aki adót is fizet az nem áll úgy anyagilag hogy bármi más energiát használjon. Ezt a világ is tudja és épp ezért emelhetik az árakat mert így is úgy is meg kell vennünk tök mindegy mennyibe kerül. Vagy marad a gyalog kakukk megoldás.
    A környezet védelmét meg hagyjuk már!! Egy vicc az egész. Ez csak egy óriási üzlet annak aki ebből él! Napi szinten megfizeti minden egyes ember a külön adóját környezetvédelem címszó alatt! Mindannyian veszünk kaját,amibe csomagolják azon már rajta van a gyártó által megfizetett környezet védelmi díj,amit utána az áraiban áthárít ránk! A húsok,a pékárú az üdítők a tejek a sörök,gyógyszerek stb-stb bármi ami most is emelkedik na azokon rajta van mindenen. Vett valaki mostanában neoncsövet?? VAGY TÖBB EZERÉRT TAKARÉKOS ÉGŐT?? Környezet védelem ….. röhögnöm kell! Persze kínomban. Mi fizetjük. Na ezeket ne felejtsük el amikor egy környezetvédő aktivista előadja a “frankót” kíváncsi lennék mennyit kap abból amit én naponta abba a bizonyos kasszába befizetek? Ha meg meggyőződésből teszi akkor azért érthetetlen mert ő maga is megfizeti ezt az adót és boldogan mosolyogva teszi hisz neki ez bőven belefér a havi költségeibe. Nekem nem ! Sőt felháborítónak találom. De ez van ezt kell elfogadni. De akkor ne kelljen már ehhez is jópofát vágni kötelezően. Nem észak koreában élünk! :-))) Az összes autót nem lehet lecserélni ahhoz hogy ne használjuk a benzint. Meg kel venni ameddig megtudjuk venni. Annyiért amennyi a mindenkori ára.
    Remélem nem leszek kimoderálva.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Ja, úgy hiányzott már egy környezetvédő, zöldpárti nemtoménki…
    Feltenném neki a kérdést, amit alig vártam már hogy egy ilyennek feltehessek:
    Öcsém, a parlagfüvet miért nem véded? :)))))
    Vagy miért nem állsz elé egy bulldózernek Dél-Amerikában? :))

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Káromkodni meg nem akarok! De lehetne! És még csodálkoznak rajta!!!! Jaj nem fogy a benzin!
    Hihetetlen!!! Mitől fogyna több benzin? Lassan a duplája lesz, mint ami nem is oly régen! Régen 9000 Huf-ból majd teli tankom volt, most meg 18!!! Nesze neked. Lassan sehová sem járok kocsival. Ha még emelnek eladom! Luxus cikk lesz! Ez kinek jó?! Nem tudom. Szerintem az olcsóbb benzinből sokkal több fogyna sokkal több haszonnal, mint most!!!! Ez ilyen egyszerű!!!! Lassan úgy lesz, mint öregapám életében volt! Lovaskocsi meg bicikli lábbusszal! Kőkorszak lesz!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Akkor ne is uszíts! Nem kedveltem az előző kormányt sem, de legalább könnyebb volt az élet tankolás terén! Majd ha rákényszerülsz azzal járni dolgozni, mert más mód nincsen, akkor téged is fog érdekelni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Ha nem vesszük bele a megújuló energiával működő erőműveket(amiből hazánkban úgysincs nagyon), akkor azoknak a Co2 kibocsátása sem kevés..igaz így csak lokális a szennyezés..
    Az lehet,hogy 50% az erőművek kapacitása, de a vezetékhálózaté már nem biztos.
    És amíg odaér az amper a konnektorba, van némi veszteség is..
    A veszélyes hulladékokat tárolni kell, gyűlik-gyűlik majd a moslék,aztán lesz hirtelen megint egy Kolontár-Devecser katasztrófa.

    Ne értsd félre, én nem az elektromos-hibrid autók ellen vagyok, csak az a “zéró” emisszió nem is annyira kevés

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Az áram megtermelésének számos módja van, vízierőművek, szélerőművek, geotermikus erőművek, naperőművek, biomassza erőművek, zárt szemétégető erőművek, és ott vannak még a földgáz, kőolaj, lignit üzemű hőerőművek, valamint az atomerőmű is.

    A jelenlegi erőművek kapacitása, mint azt már az elektromos autós cikk alatt megbeszéltük 50%-on áll, még egyszer ennyi terhelést elbír.

    Az akkumulátorok veszélyes hulladékok és ezt lehet megfelelőek kezelni: Pl. a MÉH-ben 500,- Ft-ot adnak egy használt ólom-sav akkumulátorért, így mindenki oda viszi, sehol nincs szétdobálva, akár a szerelőnél is otthagyhatod a rosszat, mert újrahasznosítják és PÉNZT ér! TEHÁT MEGOLDVA AZ AKKU KÉRDÉS.

    Az aksik előállítása az más, arra gyárakat kell létrehozni ITTHON MAGYARORSZÁGON IS!!! , ami természetesen munkahelyeket teremt és optimalizált körülmények között egyre olcsóbban elő lehet állítani. Az alapanyag lítium ára 50X kevesebbe kerül, mint a kész akkumulátor. Csak amíg legyártódik és eljut ide, addig 50X-esére felmegy az ára. Ezért kell lítiumot importálni és itthon legyártani a megfelelő akkumulátorokat, mert a szállítási költségek + vámok, Áfá-k miatt Kínából sem éri meg jobban idehozni a kész terméket. Kína is éppen ezért az autógyárait Az EU-n belülre Bulgáriába telepíti, mert nem éri meg a szállítás, meg a vele járó költségek.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Azt hallottam, hogy az agyunk is képes lenne szinte elképzelhetetlen nagy energiát létrehozni és irányítani, ha kihasználnánk száz százalékosan. Szerintem gyúrjunk rá erre! A közlekedést segítő komplett ipar autógyárakkal és csatlósaikkal, meg bezárhat végre:D Zöldebb utópisztikus megoldás most nem jut eszembe, de rohadjak meg ezen is lenne itthon jövedéki adó… ASD:S:DA::A:DS

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    És az áramot az ujjunkból szívjuk majd ki?Az akkumulátorok meg a fán teremnek, és amikor tönkremennek biológiailag lebomlanak a környezetben?
    Komolyan nincs a “környezetvédőknek” agya?

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Nem teljesen hülyeség az elektromos kamion sem! Országos szinten ki lehetne jelölni azokat az útvonalakat, ahol a trolibuszhoz hasonló felsővezetékes kamionok közlekednének és logisztikai központokba szállítanák az árut, ahonnan kisebb 3.5 tonnás elektromosa teherautókkal vinnék tovább a boltokba. Ez már lehet akkumulátoros, létezik ilyen több típusban.

    Már az is óriásit segítene, ha a személyautók és a kis-áruszállítók elektromosak lehetnének. Nem lenne ekkora olajfüggőség. Bizonyos dolgokat lehet vonattal és hajóval is szállítani hosszabb távon, gazdaságosabban. A legolcsóbb szállítási eszköz mindmáig a vonat.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Elmegyek én is fanatikus zöldnek mint Ják! Nem tudom mivel megyünk majd dolgozni, de biztos rohadt sokat keresünk, mert a 600-as benzin meg a 450-es kenyér olcsó. Aztán majd balta arccal ugatok le mindenkit, akinek a nettó órabére nem éri el az 1 liter benzin árát. HaHa! Ja és addig iszok, amíg lepusztulnak az agysejtjeim arra a szintre, mikor már nem értem, hogy ha az üzemanyag drága, akkor minden drága lesz. Vagy van már elektromos kamion?
    Komolyan elkap az ideg, mikor ennyire sötét valaki mint a féknyom… Bedarálnám kutyakajának vagy valami biomasszának, hogy értelmet nyerjen a hülyesége.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Bocs, most látom, hogy félreérthetően jöttek egymás után a hozzászólások, amiket úgy is lehetett értelmezni, hogy a kenyérről van szó, de úgy is hogy a benzinről szól. Ha az utóbbira gondoltál, akkor érthető volt észrevételed.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    De igen. Véletlenül a benzinről szól, de néz vissza, éppen a te hozzászólásod tért el ettől, és hozta fel a kenyér árát, én csak azt pontosítottam.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Engem inkább az érdekelne,hogy mennyivel kevesebb adó megy így be Viki feneketlen zsebébe(amit még Rodolfó is elirigyelne),hogy ennyivel kevesebb üzemanyag fogy.De az is lehet,mint ahogy egy másik oldalról kiderült,hogy nem is tudja ,hogy ilyen drága lett az üzemanyag.Vagy az is lehet,hogy elvakult környezetvédő,ezért jár a klotyóra is Superb-el.Legalább a fuvarozóknak ne emelte volna az adót,akkor lehet nem olyan mértékben drágulna az a kérdéses kenyér.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Micsoda??? 200 Ft. az USA-ban 1 kg kenyér??? Na nem már, egy nullát lefelejtettél!
    A jobb kenyér 2000 azaz kettő-ezer Ft/kg. Pontosabban 1 pound = 4$

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Akkor inkább az elektromos autókat népszerűsítsd! Sose valami ellen legyél, hanem inkább az ellenkezője mellett, mert így konstruktív és így tehetsz azért, hogy jobb legyen a világ!

    70 nap múlva itt van Magyarországon a Renault Flurence és Kangoo tisztán elektromos változata, remélhetőleg elérhető áron!

    Az üzemanyag drágulásért nem a kormány a hibás elsődlegesen, hanem a Világ olajközpontú berendezkedése. Mindenhol drága egész Európában és az USA-ban is egyre szöknek feljebb az üzemanyagárak! Váltani kell, le kell cserélni, ki kell dobni a kukába – vagy el kell adni, amíg még lehet, amíg mér bármiféle értéket képvisel – az összes benzin/gázolaj zabáló szörnyeteget és elektromos autóra vagy Plug-In Hibridre kell váltani, mert akkor nem kell többé tankolni = nem kell többet bosszankodni a drágítás miatt!

    Érdemes azt nézni, hogy mit tehetünk a megoldás érdekében!
    Minél nagyobb az érdeklődés az elektromos autók iránt, annál hamarabb ideérnek, annál gyorsabban fejlesztik őket és annál alacsonyabb lesz a vételáruk!

    Más ma is kaphatóak Magyarországon és az egyik típusnak most zuhant 1.5 millával lefelé az ára! Ez még nagyon kevés, mert így is aránytalanul drága, de már valami irányvonalat mutat.

  • 2017.10.31. at 05:22
    Permalink

    Mi van azzal amit a fityisz ellenzékiként hangoztatott hogy az üzemanyagok jövedéki adóját csökkenti.Ez a kormány élén Matolcsyval jó irányba halad az 1900 évek felé amikor kiváltság volt autóval közlekedni!Mindez uniós országban Európa közepén a 21.században!!!Szégyenlem hogy ilyen országba születtem.

Vélemény, hozzászólás?