0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kabriózás akár százezrekből? 

Mennyiért hódíthatunk kabrióval? Mondjuk egy Alfa Spiderrel?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már-már elcsépelt kijelentés, hogy kabrióval könnyű ismerkedni, hiszen magunk is sokkal láthatóbbak vagyunk a külvilág számára. Néztünk már olcsó kabriókat, most pedig egy bérelhetővel futottunk össze.

Mindegyik Spider vászontetős, a képen látható, a 2003-as frissítés utáni példányok 2 millió forint környékén kaphatók

Mindegyik Spider vászontetős, a képen látható, a 2003-as frissítés utáni példányok 2 millió forint környékén kaphatók

Nem is olyan régen 1 millió forintig nézelődtünk kabriók iránt a használtpiacon, megállapítottuk, hogy nem lehetetlen annyiért lemeztető nélküli járgányt kapni, de igazán dögös példányokkal azért nem találkoztunk. Néhány napra azonban olcsóbban is hozzá lehet jutni egy széllel bélelt modellhez, bizonyította ezt a SportVerda augusztusi adása, melyben dr. Tordai István egy bérelhető Alfa Spidert hajtott. Minket is megkérdezett, hogy mi a véleményünk az autóról, így gyorsan utána is néztünk, s az alábbiakra jutottunk.

A Spider klasszikus változatát, a Diploma előtt című filmből, Dustin Hoffman által hírnevet szerzett első generációját 1966-1993 között gyártották, csaknem 30 éven keresztül, minimális változtatásokkal. Klasszikus dizájnja Pininfarina alkotás. Utolsó példánya 1993 áprilisában, a 8 C Competizione előtti utolsó hátsókerékhajtású Alfaként készült, hiszen az 1995-ben kigördített Spider első, a 2006-ban jött Brera/159 alapú szintén első vagy összkerékhajtású. 2015-ben egyébként új Spider is várható, ami klasszikus Roadster lesz, a hírek szerint Mazda MX-5 alapokon.

Tetejét elektromosan is nyithatja

Tetejét elektromosan is nyithatja

Nemrégiben a klasszikus sorozat egy utóbbi példányát is megkóstolhattuk, ezúttal azonban előttünk az 1995-ben bemutatott elsőkerékhajtású, vászontetős kabrió állt, mely őséhez hasonlóan szintén Pininfarina dizájn, modern, hátul multilink futóművel, passzív hátsókerék-kormányzással. Korábbi verziói kézi, a későbbiek már elektromos tetőmozgatással készültek. A karosszéria nem túlzottan merev, a tömegcsökkentés érdekében gépházteteje műanyag – gyártásakor a szériaautók legnagyobb műanyageleme volt. A tömegeloszlás a négyhengereseknél 61/39, a V6-osoknál 63/37 százalékos az első és a hátsó kerekek között.

1998-ban kapott frissítést, új középkonzolt, háromküllős kormányt, 2003-ban frissebb, kerekebb, a 147-esére hasonlító arcot, a filmen látható példány is ilyen. A 3,0 literes V6-os csúcsverzió akár 240 km/órás végsebesség elérésére is képes volt − ezt nem biztos, hogy ki szeretnénk próbálni vele. Kék és piros bőr belsőt is kínáltak hozzá, vezetőoldali légzsákot, övfeszítőt már a kezdetektől, ABS-t 1998-tól kapott. Csomagtere mindvégig szerény volt és ma is az, 155 literes.

Klasszikus olasz műszerfal, ami − valljuk be − a gyári fotón szebben mutat, mint a 10-15 éves példányokban

Klasszikus olasz műszerfal, ami − valljuk be − a gyári fotón szebben mutat, mint a 10-15 éves példányokban

Spidert – 17 évesen – akár már 700 ezer forinttól is lehet kapni, de a szebb példányok 1 millió forint felett kezdődnek, 1,2-1,3 millióért pedig már egészen megkíméltnek tűnő példányok is kínálkoznak. Elektromos tetőset csak érezhetően 1,5 millió forint felett lehet kapni. A látott sorozat utolsó példányai 2 millió forint között, a 2006-ban jött Brera alapú pedig mintegy kétszeres áron, 4 millió forint környékén indulnak.

Ritka autó, több mint 40 ezer Használói Véleményünk között nincs is róla sok tapasztalat, ám ezek alátámasztják azt, amit az első tesztelők is mondtak, minőségével csaknem a németeket közelítette meg. Megfelelő karbantartással nem hagyja cserben az embert, strapabírása mondjuk csak közepes. Kényelmét, vezetési élményét, de még költségeit is kiválónak értékelték a tulajok, menet közbeni zörejekre, zajokra kell számítani, félni tőlük azonban nem kell, ezek a Spiderezés részei.

Mennyivel hódíthatunk tehát egy Alfa Spider kabrióval, 1,5 millióval minimum számoljunk, olcsóbban a klasszikus sorozat vásárlása és életben tartása sem úszható meg, ha azonban csak néhány napra kell, akár néhány százezer forint is elegendő lehet.

Ez is érdekes lehet:
 

Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi ST3 teszt

Dízelmotoros kombiként sokaknak fura a Ford Focus ST, ami akár még automata váltós is lehetne...

Így nézhet ki a legnagyobb BMW, az X7

Tovább folytatódik az információ-szivárogtatás a BMW legnagyobb szabadidő-autójáról. Már teljes...

A legújabb Peugeot modellek már ezzel a belsővel érkeznek

A francia autógyártó bemutatta legújabb i-Cockpitját, amely a következő generációs Peugeot-kban...

Idén 20 éves, 5 millió elkelt már belőle - a Skoda Octavia

Kereken 20 esztendővel ezelőtt debütált a Skoda Octavia, ma már harmadik generációjánál tart...

Ilyen Golfot még nem láttál: Golf I 815 lóerővel

Egykor 112 lóerő volt a legerősebb I-es Golf, a GTI teljesítménye. A DMK Motoring legújabb alkotása...

Mitsubishi Eclipse 2.4 16V MIVEC, 2007 - használtteszt

Ha ismered is a Mitsubishi Ecpise modellt, tuti nem erre gondolsz. Ez ugyanis már nem a kilencvenes...

Személyes visszaemlékezés: autós sztorik a nyolcvanas évekből - hazánkból és a líbiai kiküldetésből

Rendhagyó módon ezúttal előbb olvashattak egy autóról, most meg jöjjön pár történet a gazdájától...

DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta...

Egy kör az új, W213-as Mercedes-Benz E-osztállyal

Ez már nem a W123-as, azaz a zöldséges Merci, hanem a tizedik generációs Mercedes nagyautó, a...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

m20b25 írta: 2012 szeptember 14., péntek 10:34:10

Kicsit szerintem húzós az a 70e amiért egy hétvégére odaadják a gépet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
saabracinghungary írta: 2012 szeptember 12., szerda 13:32:45

vegyél zsigulit 40 ezerér én meg ingyen leflexelem a tetejét és kész a kabró. akril festékkel rózsasszínre fújom és a csajok máris buknak rá

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 szeptember 12., szerda 11:07:56

Micsoda egy fos ez a videó. Van olyan egyáltalán, aki ilyet önszántából megnéz?!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

Egy Citroën logóval kevesebb - DS5 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta magáról, és önálló márkaként, DS néven fut tovább. Legnagyobb és legerősebb változatát tettük próbára.


Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi ST3  teszt

Családi Mustang? Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi teszt

Dízelmotoros kombiként sokaknak fura a Ford Focus ST, ami akár még automata váltós is lehetne. És még így is a legtökösebb kompakt kombi.


Renault Mégane 1.6 dCi 130 Bose teszt

Hozhat új vevőket? Csúcsdízel Renault Mégane teszt

Az új Mégane kezdeti kínálatában a 130 lóerős 1.6-os a csúcsdízel. Már ez is megdöbbentően nagyot lép, nem csak a Renault-hívőket foghatja meg.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meeke: A 2017-es WRC-knek B-csoportos hangulata van

Már a B-csoporthoz hasonlítják a jövőre érkező WRC-ket Videó

2 órája – Sztori

Videón az Citroën új, 2017-es specifikációjú C3 WRC-je. Kris Meeke murván tesztelte a még álcázott raliautót.


Miskolcon folytatódik az Országos Rallye Bajnokság

Közeleg a második felvonás - HELL 22. Miskolc Rallye

11 órája – Sztori

Még keletebbre folytatódik a csata. Az ORB, az R2 és a Historic mezőnye is áthalad a Bükk-hegység legendás szakaszain.


Minden idők legkeményebb Skoda Octavia kiadását mutathatjuk

Íme az egyetlen, magyar kézben lévő kupás Octavia

Tegnap – Sztori

A Hungaroringen sikerült szemügyre venni a vadiúj kupás Octaviákat, amik újjáéledésük első futamát hazánkban futják a hétvégén.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO SPIDER 1.8 T Navi!Bőr!

ALFA ROMEO SPIDER 1.8...

Ár: 5.735.000 Ft

Évjárat: 2010 / 5

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO SPIDER 2.0 JTS Medio

ALFA ROMEO SPIDER 2.0...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO SPIDER 2.0 TS

ALFA ROMEO SPIDER 2.0 TS

Ár: 849.998 Ft

Évjárat: 1997 / 6

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!