0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kabriózás akár százezrekből? 

Mennyiért hódíthatunk kabrióval? Mondjuk egy Alfa Spiderrel?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már-már elcsépelt kijelentés, hogy kabrióval könnyű ismerkedni, hiszen magunk is sokkal láthatóbbak vagyunk a külvilág számára. Néztünk már olcsó kabriókat, most pedig egy bérelhetővel futottunk össze.

Mindegyik Spider vászontetős, a képen látható, a 2003-as frissítés utáni példányok 2 millió forint környékén kaphatók

Mindegyik Spider vászontetős, a képen látható, a 2003-as frissítés utáni példányok 2 millió forint környékén kaphatók

Nem is olyan régen 1 millió forintig nézelődtünk kabriók iránt a használtpiacon, megállapítottuk, hogy nem lehetetlen annyiért lemeztető nélküli járgányt kapni, de igazán dögös példányokkal azért nem találkoztunk. Néhány napra azonban olcsóbban is hozzá lehet jutni egy széllel bélelt modellhez, bizonyította ezt a SportVerda augusztusi adása, melyben dr. Tordai István egy bérelhető Alfa Spidert hajtott. Minket is megkérdezett, hogy mi a véleményünk az autóról, így gyorsan utána is néztünk, s az alábbiakra jutottunk.

A Spider klasszikus változatát, a Diploma előtt című filmből, Dustin Hoffman által hírnevet szerzett első generációját 1966-1993 között gyártották, csaknem 30 éven keresztül, minimális változtatásokkal. Klasszikus dizájnja Pininfarina alkotás. Utolsó példánya 1993 áprilisában, a 8 C Competizione előtti utolsó hátsókerékhajtású Alfaként készült, hiszen az 1995-ben kigördített Spider első, a 2006-ban jött Brera/159 alapú szintén első vagy összkerékhajtású. 2015-ben egyébként új Spider is várható, ami klasszikus Roadster lesz, a hírek szerint Mazda MX-5 alapokon.

Tetejét elektromosan is nyithatja

Tetejét elektromosan is nyithatja

Nemrégiben a klasszikus sorozat egy utóbbi példányát is megkóstolhattuk, ezúttal azonban előttünk az 1995-ben bemutatott elsőkerékhajtású, vászontetős kabrió állt, mely őséhez hasonlóan szintén Pininfarina dizájn, modern, hátul multilink futóművel, passzív hátsókerék-kormányzással. Korábbi verziói kézi, a későbbiek már elektromos tetőmozgatással készültek. A karosszéria nem túlzottan merev, a tömegcsökkentés érdekében gépházteteje műanyag – gyártásakor a szériaautók legnagyobb műanyageleme volt. A tömegeloszlás a négyhengereseknél 61/39, a V6-osoknál 63/37 százalékos az első és a hátsó kerekek között.

1998-ban kapott frissítést, új középkonzolt, háromküllős kormányt, 2003-ban frissebb, kerekebb, a 147-esére hasonlító arcot, a filmen látható példány is ilyen. A 3,0 literes V6-os csúcsverzió akár 240 km/órás végsebesség elérésére is képes volt − ezt nem biztos, hogy ki szeretnénk próbálni vele. Kék és piros bőr belsőt is kínáltak hozzá, vezetőoldali légzsákot, övfeszítőt már a kezdetektől, ABS-t 1998-tól kapott. Csomagtere mindvégig szerény volt és ma is az, 155 literes.

Klasszikus olasz műszerfal, ami − valljuk be − a gyári fotón szebben mutat, mint a 10-15 éves példányokban

Klasszikus olasz műszerfal, ami − valljuk be − a gyári fotón szebben mutat, mint a 10-15 éves példányokban

Spidert – 17 évesen – akár már 700 ezer forinttól is lehet kapni, de a szebb példányok 1 millió forint felett kezdődnek, 1,2-1,3 millióért pedig már egészen megkíméltnek tűnő példányok is kínálkoznak. Elektromos tetőset csak érezhetően 1,5 millió forint felett lehet kapni. A látott sorozat utolsó példányai 2 millió forint között, a 2006-ban jött Brera alapú pedig mintegy kétszeres áron, 4 millió forint környékén indulnak.

Ritka autó, több mint 40 ezer Használói Véleményünk között nincs is róla sok tapasztalat, ám ezek alátámasztják azt, amit az első tesztelők is mondtak, minőségével csaknem a németeket közelítette meg. Megfelelő karbantartással nem hagyja cserben az embert, strapabírása mondjuk csak közepes. Kényelmét, vezetési élményét, de még költségeit is kiválónak értékelték a tulajok, menet közbeni zörejekre, zajokra kell számítani, félni tőlük azonban nem kell, ezek a Spiderezés részei.

Mennyivel hódíthatunk tehát egy Alfa Spider kabrióval, 1,5 millióval minimum számoljunk, olcsóbban a klasszikus sorozat vásárlása és életben tartása sem úszható meg, ha azonban csak néhány napra kell, akár néhány százezer forint is elegendő lehet.

Ez is érdekes lehet:
 

Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0...

Szerdától jelentősen olcsóbb lesz a benzin, nem úgy a gázolaj

Csökken a gázolaj és a benzin közötti árkülönbség, utóbbi ugyanis jelentős ármérséklést kap a...

Téligumiteszt 2015: rekordszámú abroncsot mértünk össze

Az Autónavigátor és a nonstopgumi téligumitesztje a legújabb csodaabroncsokat is próbára tette...

Videóval kampányol márkaszervizeiért a BMW

Temérdek városi legenda szerint a márkaszervizekben sem értenek az autókhoz, de persze sok érv...

Használtteszt: BMW 550i Touring Steptronic, 2007

Ezüst kombi, kis keréken, előzékeny sofőrrel. Aztán, ha meg úgy kell, akkor a 367 lovas V8-assal...

Melyik a jobb bolt? Renault Talisman vs. Volkswagen Passat

Most robbant a piacra a vadonatúj Renault Talisman. Sokan azonnal az egyik legkeményebb konkurenshez...

Kicsit, értelmetlen, ám látványos: lánctalpas Dacia vs. T80 tank

Láttunk már Dustert lánctalpas jármű ellen, most azonban az Oroszországban Renault emblémával...

A Ford átalakítja európai modellpalettáját - lesz, ami eltűnik a kínálatból

A Ford egyszerűsíti az európai modellkínálatát, hogy csak a nyereségesen gyártott típusok maradjanak...

Piaci körkép: klímás ferdehátút akár családi autónak, 500 ezer forintig

A piaci átlagár harmadáért ki lehet már fogni egy jó ferdehátút. Klímásat, olcsót, akár első...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

m20b25 írta: 2012 szeptember 14., péntek 10:34:10

Kicsit szerintem húzós az a 70e amiért egy hétvégére odaadják a gépet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
saabracinghungary írta: 2012 szeptember 12., szerda 13:32:45

vegyél zsigulit 40 ezerér én meg ingyen leflexelem a tetejét és kész a kabró. akril festékkel rózsasszínre fújom és a csajok máris buknak rá

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 szeptember 12., szerda 11:07:56

Micsoda egy fos ez a videó. Van olyan egyáltalán, aki ilyet önszántából megnéz?!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Opel Astra 1.6 CDTI (Automata) Innovation teszt

Természetesen igen - a dízel, automata Opel Astra

Ugyanaz még egyszer - gondoltam, de tévedtem. Jól vigyázzon, aki Astra hajtásláncot választ. A dízel automata függést okozhat.


Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Összevetés: 1,0 liter turbó, vagy 2,0 liter szívó?

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0 literes szívó bizonyul-e jobbnak? Utánajártunk!


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az Audi egy sokat sejtető fotóval promózza legújabb Q modelljét

Már bérelt helye van a következő Audi Q modellnek

7 órája – Sztori

Csalódni fog, aki arra várt, hogy most megnézheti a Q2-est. Egyelőre még csak egy üres parkolóhelyet láthatunk, ami neki van lefoglalva.


16 Porschét és két értékesebb Volkswagent ad el Jerry Seinfeld

Laza milliárdok a kalapács alatt - eladók a Seinfeld Porschék

12 órája – Sztori

Az autómániájáról is híres Jerry Seinfeld árverésen adja el Porsche kollekciója 16 darabját. Csak drága ritkaságok kerülnek kalapács alá.


Melyik a jobb bolt? Renault Talisman vs. Volkswagen Passat

Francia extravagancia, vagy németes precízség?

21 órája – Sztori

Most robbant a piacra a vadonatúj Renault Talisman. Sokan azonnal az egyik legkeményebb konkurenshez, a Volkswagen Passathoz mérik. Megnéztük, melyik a jobb vétel.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO SPIDER 2.0 JTS Medio

ALFA ROMEO SPIDER 2.0...

Ár: 2.199.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO SPIDER 2.2 JTS Exclusive

ALFA ROMEO SPIDER 2.2...

Ár: 3.199.000 Ft

Évjárat: 2007 / 10

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO SPIDER 1.8 TS

ALFA ROMEO SPIDER 1.8 TS

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2000 / 5

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!