Így vágna neki a BMW a következő évtizednek

Kevés új típust, de több új modellt tervez a BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A rétegmodellekből már elég, így a BMW a következő években úgy tudja megfiatalítani kínálatát, hogy új modellt alig láthatunk 2020-ig.


A BMW a Mercedes-Benzzel való versenyében annyi új modellt vezetett be, hogy azt már átlátni is nehéz. A két német rivális ebben le is hagyta a harmadik felet a brancsból, az Audit. Előbbi kettő kínálatában számtalan piaci rést lefedő alváltozat és egyéb rétegmodell jelent meg az elmúlt években. Ahogy a divat, úgy a gyártók kínálata is kell változzon, időről-időre, így a német prémiummárkák is bevették a crossovereket és a négyajtós kupékat a kínálatukba. Egy, a BMW-éhez hasonlóan szerteágazó kínálatot nagyon precízen lehet csak kézben tartani, hogy az egymással közösködő típusok előállítási költségei tervezhetőek legyenek, illetve hogy stílusban semmi ne lógjon ki a többi közül, és minél több legyen a fiatal húzómodell.
Hirdetés


A BMW-nél a közeljövőben teljesen új típust csak kettőt várhatunk. Az egyik a 2-es Gran Coupé lesz, amivel a Mercedes-Benz CLA ellenfelét hozzák létre Münchenben. A kis szedánról még nem tudni biztosan, hogy első-, vagy hátsókerékhajtású lesz, de mindegy is, mert a 2-es kupé biztosan megmarad alapból hátul kaparós. Szintén a szomszéd portékájának méregetése után jöttek rá a BMW-nél, hogy kéne valamit indítaniuk a még szintén csak papíron létező Audi Q1-es ellen. A BMW kis crossoverének kifejlesztéséhez minden alap adott, ott van ugyanis a méretben pont passzoló Mini Countryman. A BMW változat persze már az UKL platformot hasznosító második generációra épülne, és egyelőre úgy hírlik, hogy a kissé furcsa és semmitmondó Urban Cross névre hallgatna.

Jövőre lesz száz éves a BMW, de erre az évfordulóra nem terveznek valami látványos sportkocsit, ahogy azt sokan várták. Az új, a Toyotával közösen fejlesztett Z4-es munkálatai is csak komótosan haladnak. A BMW Z4 természetesen nyitott és vászontetős lesz, szilárd alapjait viszont a Toyota egy zárt sportkocsihoz fogja felhasználni, nem roadsterhez. Az új Z4 csak 2017-re lesz kész, de a mostaninál kisebb tömeggel a tervek szerint az M3-aséhoz fogható vezetési élményt fog tudni adni. Német lapértesülések szerint a következő új 5-ös generáció már szinte teljesen kész van, így jövőre egészen biztosan be fogják mutatni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:42
    Permalink

    Megvan az előnye ennek is – sorra elpuffogtatják a BMW-s híreket, aztán egy hétig majd nem lesz semmi Bömbi. Csak győzzem kivárni:)

    Respect a Z3-ért meg a Z4-ért:)

Vélemény, hozzászólás?