0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Koreai-amerikai SUV mászta meg a horvát sziklákat

Kirándulás Pag szigetén: jó hely, ismerős autóval

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Délről nézve meggyőzőbb a Chevrolet Captiva - a tavaly frissített SUV jól vizsgázott a horvát Pag sziget bejárásánál.

Szárazság, különleges növényzet és köves utak jellemzik Pag szigetét

Szárazság, különleges növényzet és köves utak jellemzik Pag szigetét

A családi túrázásokhoz bőven kielégítő terepképességekkel bír a Captiva, fronthajtással és automata összkerékkel is megkapható

A családi túrázásokhoz bőven kielégítő terepképességekkel bír a Captiva, fronthajtással és automata összkerékkel is megkapható

Bár a tavaly 100 éves, leginkább Amerikához kötődő, de francia-svájci alapítója nevét viselő Chevrolet szintén tavaly frissített dél-koreai szabadidő-autóját, a Captivát már eddig is ismertük, mégis Pag szigetére kaptunk meghívást, hogy ott, a népszerű és nem is hétköznapi horvát üdülőparadicsomban tehessük próbára az 5 és 7 üléses kivitelben, első és elektromosan vezérelt lamellás kuplunggal automatikus összkerékhajtással is kínált SUV-t. Minő véletlen, pontosan ugyanolyan, fullextrás verzióban, mint amilyet tavaly itthon volt alkalmunk tesztelni.

Hegyi túrákon és tengerparti manőverezésekkor is jól jön a Captiva lejtmenetvezérlője, felfelé pedig a kissé komótos, de finom, 6 fokozatú automata váltója Hegyi túrákon és tengerparti manőverezésekkor is jól jön a Captiva lejtmenetvezérlője, felfelé pedig a kissé komótos, de finom, 6 fokozatú automata váltója

Hegyi túrákon és tengerparti manőverezésekkor is jól jön a Captiva lejtmenetvezérlője, felfelé pedig a kissé komótos, de finom, 6 fokozatú automata váltója

Pag szigete ezen a rövid hídon keresztül érhető el kompozás nélkül is, Budapestről mintegy 650 kilométer, 6-8 órás autóút

Pag szigete ezen a rövid hídon keresztül érhető el kompozás nélkül is, Budapestről mintegy 650 kilométer, 6-8 órás autóút

Bár a helyszín, a Horvátország ötödik legnagyobb szigetének számító, alig több mint 60 kilométer hosszú, ám keskenysége miatt mindössze 300 négyzetkilométeres, egzotikus, különleges panorámájú, óriási hegyekkel határolt sziget eleve különleges megvilágításba helyezi az első generációjával 2006-ban megjelent, tavaly óriási, új arcot öltött SUV-t, annak a hazai piacon is van különlegessége. Noha a hétköznapokban rendszerint azt érezzük, hogy az elmúlt évben is csaknem minden drágább lett, a Captiva alacsonyabb összegért kapható meg, mint egy évvel ezelőtt.

Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is

Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is

Higgadt, izgalmaktól mentes a vezetői környezet, jó a helykínálat

Higgadt, izgalmaktól mentes a vezetői környezet, jó a helykínálat

Egy kevéssel ugyanis listaára is apadt, van továbbá hozzá az eredetinél − verziótól függően − 0,5-1 millió forinttal kedvezőbb kampányár is, mely által a legolcsóbb, 2,4 literes (167 LE) benzinmotorral, csupán első kerekein keresztül hajtott alapváltozat 5,49 millióért vihető haza. Dízelként, a szerényebbik, 163 lóerős erőszinttel és összkerékhajtással már 7,78 millió a Captiva, a bőrüléses, automataváltós, 184 lóerős csúcs pedig 9 230 000 forintért vásárolható meg. Hét üléssel, oké, ismerjük el, kissé billegős futóművel, de arra pontosan tökéletes kialakítással, hogy a család, akár nagyszülőkkel is el tudjon vele menni nyaralni (ilyenkor a csomagok bepakolásához mondjuk jól jön egy, az alapáras tetősínre és az ahhoz kapható keresztlécekre tehető tetőbox).

Hét üléssel parányi a csomagtér, de egy tetőbox akár egy teljes nagycsalád nyaralási csomagját is elviheti, így hiába fogyaszt egy kissé sokat (túránk során 10,2 l/100 km-t) a Captiva, az egy főre jutó üzemanyagköltség józan maradhat Hét üléssel parányi a csomagtér, de egy tetőbox akár egy teljes nagycsalád nyaralási csomagját is elviheti, így hiába fogyaszt egy kissé sokat (túránk során 10,2 l/100 km-t) a Captiva, az egy főre jutó üzemanyagköltség józan maradhat

Hét üléssel parányi a csomagtér, de egy tetőbox akár egy teljes nagycsalád nyaralási csomagját is elviheti, így hiába fogyaszt egy kissé sokat (túránk során 10,2 l/100 km-t) a Captiva, az egy főre jutó üzemanyagköltség józan maradhat

Captivával nem kunszt a kavicsos strandok megközelítése

Captivával nem kunszt a kavicsos strandok megközelítése

Például Pag szigetére, ahová (ahogyan az a horvátországi nyaraláshoz a legfontosabb információkat tartalmazó cikkünkből is kiderül), akár alig több mint 6 óra alatt is le lehet jutni. Persze jobb kényelmesen, néhány megállással, a szigeten úgyis önkéntelenül a higgadtság települ a sofőrre és az utasokra is egyaránt – akik egyébként a Captiva sík padlójú második, de átlagtermetig még harmadik üléssorában is jól elférnek. Lehet gyönyörködni a fehér kopár síkságokban, az út menti kövekben, kőfalakban és persze az azúrkék tengerben. Növényzet nincs sok, ami van, az viszont különleges, az olajfák között 1000 éves is található, a sziklás talajon sok a különleges, alacsony folyadéktartalmú gyógynövény, s noha a köves, kopár, holdbélinek hívott tájon alig hihető, hogy állatok legelnek, így van. Egyedi módon szívós juh, birka és kecskefajok alakultak ki, melyek tejéből és húsából különleges sajtokat és sonkákat készítenek a helyiek. Persze a sziget 8000 lakójának ma már döntőbb része foglalkozik idegenforgalommal, mint élelmiszerkészítéssel. A két iparág azonban tökéletesen egészíti ki egymást, a vendéglátósok álmukból felkeltve is tudják, hogy a helyi olívaolajjal és sonkával tálalt sajtok bárkit levesznek a lábukról.

Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani

Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani

Ritka a növényzet, egyedi táj járható be Pag szigetén

Ritka a növényzet, egyedi táj járható be Pag szigetén

És milyen mindezek után visszaülni a Captivába? A minden földi jóval, egyebek mellett kétszínű bőrkárpittal, a köves talajon autózva hasznos lejtemenetvezérlős ESP-vel, digitális klímával felszerelt, automata váltós csúcs LTZ-be semmiképp sem rossz. A prémiumosság mondjuk messze van, de a Chevrolet nem is akar az lenni, inkább korrekt átlagautó – e modelljével természetesen messze nem az átlagnak, de a konkurenciánál kedvezőbb árral, ami e szegmensben a hasonló kvalitású vetélytársakénál (például a dízel automata Mitsubishi Outlanderénél vagy a Hyundai Santa Fe csúcsánál) majd’ 2 millióval alacsonyabbat jelent. Abból néhányszor a teljes családdal el lehet menni nyaralni, s az út közbeni meghibásodások miatt sem kell aggódni, egyrészt az eleve nem jellemző a márkára, másrészt 3 évig kilométer-korlátozás nélkül van rá assistance, garancia 5 évig/150 000 kilométerig.

Ez is érdekes lehet:
 

6. Nemzetközi Balatoni POWERFANATICS.com BMW Találkozó

E hétvégén tartja szokásos éves találkozóját a POWERFANATICS.com csapata a Balatonnál.

Amerikába került a Hollandiában megőrzött Renault 25

Egy alig futott idős autó jó befektetés lehet. Ezért kerülhetett Miamiba a Hollandiában 28 évesen...

Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal...

Dodge Charger SRT Hellcat: 707 LE, 880 Nm

A Dodge a Challenger kupé után a Charger szedánnak is bemutatta szerény 707 lóerős SRT Hellcat...

Renault Mégane 1.4 16V Alizé, 2002 - használtteszt

Fiatal pár véges büdzsével - mit vegyenek? Bármit, amit ismerőstől olcsón el lehet hozni. Végül...

Autós túraötletek a Dunakanyarban

Az M7-esen áll a dugó a Balaton felé? Lehet ám máshova is menni, például a Dunakanyar is remek...

Alkalmi autó: miből nézzük a tűzijátékot?

Ha augusztus 20., akkor nem csak államalapítás, meg új kenyér, hanem tűzijáték is. Mi lenne az...

Csak szabályosan, nem csak a megjelenésért: fólia az 1300 eurós Renault Mégane ablakain

Már egy ideje szolgál az 1300 euróért vásárolt Renault Mégane, most üvegeinek fóliázásával csinosabb...

Még mindig csak tesztüzemben, de már használható a MOL Bubi közbringrarendszer

Megnéztük, hogy miként működik, miként fog működni a most még tesztüzemben lévő MOL Bubi közbringarendszer...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Friss tesztek

Opel Cascada 1.6 Turbo Ecotec (200 LE) Cosmo teszt

A mágnes benne van? Opel Cascada teszt

Jó 11 millió forintért versenyképes ajánlat a legerősebb Cascada. Kabriózás Opel-módra, de vajon az a mágnes benne van? Vagy csak az ólom.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi teszt

Ez most a legjobb Peugeot. Teszt: Peugeot 308 SW

Mindenben jó a Peugeot kompakt kombija. És egyvalamiben a legjobb. Elég ez a sikerhez? A hatalmas 308 SW-t dízelként teszteltük.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Hirdetés

CHEVROLET tesztek

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt

Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt

Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.


Chevrolet Malibu 2.4 LTZ teszt

Cseregyerek Amerikából - Chevrolet Malibu teszt

A Malibu az a régi-új modell, amellyel a General Motors Koreában is véget vetett a Daewoo piaci jelenlétének, ráadásul igazi világautó, hiszen Amerikában, Ázsiában és Európában is egyazon formában kínálják.


Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 teszt

Le a gatyával! - Chevrolet Camaro teszt Videó

Akármilyen ínséges és egyben zöld időket is élünk, van az az autó, melyet vezetve perverz örömet okoz 100 km-enként 20 liter benzin elégetése.


Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt

Olcsó, de torkos expresszbusz - Chevy Orlando teszt Videó

Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.


Chevrolet Captiva 2.0 D Sport LT High teszt

Utolsó pillanatban teszteltük az elsőgenerációs Captivát

Hamarosan alaposan megújul, de még eredeti formájában is kipróbáltuk a koreai szabadidő-autót.


Még több CHEVROLET teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendőrkanyar volt, nincs. Inkább gondolkodni tanítják a zsarukat

Hogyan tanulnak vezetni a rendőrök? Videó

46 perce – Sztori

Megnéztük, hogyan tanítják autót vezetni a rendőröket. Nem kézifékes kanyarra, de gondolkodva, biztonsággal, a vezetéstechnikát csiszolva.


Autós túraötletek a Dunakanyarban

Csak egy napra, de már nagyon mennél? Nézzük a Dunakanyart!

4 napja – Sztori

Az M7-esen áll a dugó a Balaton felé? Lehet ám máshova is menni, például a Dunakanyar is remek lehetőségeket rejt.


Amerikába került a Hollandiában megőrzött Renault 25

28 éves autó 11 ezer kilométerrel! Érdekel?

4 napja – Sztori

Egy alig futott idős autó jó befektetés lehet. Ezért kerülhetett Miamiba a Hollandiában 28 évesen 11 000 kilométerrel talált Renault 25.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CHEVROLET CAPTIVA 2.0 D LS 2WD Vezetett sz.könyv!!! 134000km!

CHEVROLET CAPTIVA 2.0...

Ár: 2.990.000 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

CHEVROLET CAPTIVA 2.0 D LT High

CHEVROLET CAPTIVA 2.0...

Ár: 3.200.000 Ft

Évjárat: 2008 / 5

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

CHEVROLET CAPTIVA 2.0 D LT Medium

CHEVROLET CAPTIVA 2.0...

Ár: 3.190.000 Ft

Évjárat: 2008 / 11

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó