0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Koreai-amerikai SUV mászta meg a horvát sziklákat

Kirándulás Pag szigetén: jó hely, ismerős autóval

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Délről nézve meggyőzőbb a Chevrolet Captiva - a tavaly frissített SUV jól vizsgázott a horvát Pag sziget bejárásánál.

Szárazság, különleges növényzet és köves utak jellemzik Pag szigetét

Szárazság, különleges növényzet és köves utak jellemzik Pag szigetét

A családi túrázásokhoz bőven kielégítő terepképességekkel bír a Captiva, fronthajtással és automata összkerékkel is megkapható

A családi túrázásokhoz bőven kielégítő terepképességekkel bír a Captiva, fronthajtással és automata összkerékkel is megkapható

Bár a tavaly 100 éves, leginkább Amerikához kötődő, de francia-svájci alapítója nevét viselő Chevrolet szintén tavaly frissített dél-koreai szabadidő-autóját, a Captivát már eddig is ismertük, mégis Pag szigetére kaptunk meghívást, hogy ott, a népszerű és nem is hétköznapi horvát üdülőparadicsomban tehessük próbára az 5 és 7 üléses kivitelben, első és elektromosan vezérelt lamellás kuplunggal automatikus összkerékhajtással is kínált SUV-t. Minő véletlen, pontosan ugyanolyan, fullextrás verzióban, mint amilyet tavaly itthon volt alkalmunk tesztelni.

Hegyi túrákon és tengerparti manőverezésekkor is jól jön a Captiva lejtmenetvezérlője, felfelé pedig a kissé komótos, de finom, 6 fokozatú automata váltója Hegyi túrákon és tengerparti manőverezésekkor is jól jön a Captiva lejtmenetvezérlője, felfelé pedig a kissé komótos, de finom, 6 fokozatú automata váltója

Hegyi túrákon és tengerparti manőverezésekkor is jól jön a Captiva lejtmenetvezérlője, felfelé pedig a kissé komótos, de finom, 6 fokozatú automata váltója

Pag szigete ezen a rövid hídon keresztül érhető el kompozás nélkül is, Budapestről mintegy 650 kilométer, 6-8 órás autóút

Pag szigete ezen a rövid hídon keresztül érhető el kompozás nélkül is, Budapestről mintegy 650 kilométer, 6-8 órás autóút

Bár a helyszín, a Horvátország ötödik legnagyobb szigetének számító, alig több mint 60 kilométer hosszú, ám keskenysége miatt mindössze 300 négyzetkilométeres, egzotikus, különleges panorámájú, óriási hegyekkel határolt sziget eleve különleges megvilágításba helyezi az első generációjával 2006-ban megjelent, tavaly óriási, új arcot öltött SUV-t, annak a hazai piacon is van különlegessége. Noha a hétköznapokban rendszerint azt érezzük, hogy az elmúlt évben is csaknem minden drágább lett, a Captiva alacsonyabb összegért kapható meg, mint egy évvel ezelőtt.

Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is

Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is

Higgadt, izgalmaktól mentes a vezetői környezet, jó a helykínálat

Higgadt, izgalmaktól mentes a vezetői környezet, jó a helykínálat

Egy kevéssel ugyanis listaára is apadt, van továbbá hozzá az eredetinél − verziótól függően − 0,5-1 millió forinttal kedvezőbb kampányár is, mely által a legolcsóbb, 2,4 literes (167 LE) benzinmotorral, csupán első kerekein keresztül hajtott alapváltozat 5,49 millióért vihető haza. Dízelként, a szerényebbik, 163 lóerős erőszinttel és összkerékhajtással már 7,78 millió a Captiva, a bőrüléses, automataváltós, 184 lóerős csúcs pedig 9 230 000 forintért vásárolható meg. Hét üléssel, oké, ismerjük el, kissé billegős futóművel, de arra pontosan tökéletes kialakítással, hogy a család, akár nagyszülőkkel is el tudjon vele menni nyaralni (ilyenkor a csomagok bepakolásához mondjuk jól jön egy, az alapáras tetősínre és az ahhoz kapható keresztlécekre tehető tetőbox).

Hét üléssel parányi a csomagtér, de egy tetőbox akár egy teljes nagycsalád nyaralási csomagját is elviheti, így hiába fogyaszt egy kissé sokat (túránk során 10,2 l/100 km-t) a Captiva, az egy főre jutó üzemanyagköltség józan maradhat Hét üléssel parányi a csomagtér, de egy tetőbox akár egy teljes nagycsalád nyaralási csomagját is elviheti, így hiába fogyaszt egy kissé sokat (túránk során 10,2 l/100 km-t) a Captiva, az egy főre jutó üzemanyagköltség józan maradhat

Hét üléssel parányi a csomagtér, de egy tetőbox akár egy teljes nagycsalád nyaralási csomagját is elviheti, így hiába fogyaszt egy kissé sokat (túránk során 10,2 l/100 km-t) a Captiva, az egy főre jutó üzemanyagköltség józan maradhat

Captivával nem kunszt a kavicsos strandok megközelítése

Captivával nem kunszt a kavicsos strandok megközelítése

Például Pag szigetére, ahová (ahogyan az a horvátországi nyaraláshoz a legfontosabb információkat tartalmazó cikkünkből is kiderül), akár alig több mint 6 óra alatt is le lehet jutni. Persze jobb kényelmesen, néhány megállással, a szigeten úgyis önkéntelenül a higgadtság települ a sofőrre és az utasokra is egyaránt – akik egyébként a Captiva sík padlójú második, de átlagtermetig még harmadik üléssorában is jól elférnek. Lehet gyönyörködni a fehér kopár síkságokban, az út menti kövekben, kőfalakban és persze az azúrkék tengerben. Növényzet nincs sok, ami van, az viszont különleges, az olajfák között 1000 éves is található, a sziklás talajon sok a különleges, alacsony folyadéktartalmú gyógynövény, s noha a köves, kopár, holdbélinek hívott tájon alig hihető, hogy állatok legelnek, így van. Egyedi módon szívós juh, birka és kecskefajok alakultak ki, melyek tejéből és húsából különleges sajtokat és sonkákat készítenek a helyiek. Persze a sziget 8000 lakójának ma már döntőbb része foglalkozik idegenforgalommal, mint élelmiszerkészítéssel. A két iparág azonban tökéletesen egészíti ki egymást, a vendéglátósok álmukból felkeltve is tudják, hogy a helyi olívaolajjal és sonkával tálalt sajtok bárkit levesznek a lábukról.

Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani

Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani

Ritka a növényzet, egyedi táj járható be Pag szigetén

Ritka a növényzet, egyedi táj járható be Pag szigetén

És milyen mindezek után visszaülni a Captivába? A minden földi jóval, egyebek mellett kétszínű bőrkárpittal, a köves talajon autózva hasznos lejtemenetvezérlős ESP-vel, digitális klímával felszerelt, automata váltós csúcs LTZ-be semmiképp sem rossz. A prémiumosság mondjuk messze van, de a Chevrolet nem is akar az lenni, inkább korrekt átlagautó – e modelljével természetesen messze nem az átlagnak, de a konkurenciánál kedvezőbb árral, ami e szegmensben a hasonló kvalitású vetélytársakénál (például a dízel automata Mitsubishi Outlanderénél vagy a Hyundai Santa Fe csúcsánál) majd’ 2 millióval alacsonyabbat jelent. Abból néhányszor a teljes családdal el lehet menni nyaralni, s az út közbeni meghibásodások miatt sem kell aggódni, egyrészt az eleve nem jellemző a márkára, másrészt 3 évig kilométer-korlátozás nélkül van rá assistance, garancia 5 évig/150 000 kilométerig.

Ez is érdekes lehet:
 

Szerdán újabb üzemanyagár-csökkenés jön - most a benzinnél

Míg az előző héten csak a gázolaj ára esett, most a benzin következik. Szerdától olcsóbban tölthetjük...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

Skoda Fabia 1.4 MPI, 2003 - használtteszt

Elég jól fogadta mindenki a Skoda kisautóját az ezredfordulón, a Volkswagen technikával borítékolható...

Piaci körkép: átnéztük, mit kap, aki nem villogni, inkább jól járni akar első autójával

Egyik fő szempont, hogy 1 millióba beleférjen minden költséggel együtt, aztán 5 ajtónál ne legyen...

Kiderült, mit hoz 2017 a Mercedes-Benznél

Többek között kupé E-osztály, roadster GT és pickup jön 2017-ben Mercedes-Benz emblémával. Azokon...

Nyárigumi Kommandó: az autósok negyede még nem váltott

Baj van, az előző évieknél is rosszabb eredményekre hívja fel a figyelmet a júliusban razziázott...

Brutális ütközés a Zöld Pokolban: huszonéves Honda Civic tört rommá

A most szombaton történt nürburgringi balesetben a halálos áldozatokon túl további három ember...

Nem gyári, de Audi külsővel készült az atommeghajtású terv

Megint orosz kézből érkezett egy Audi tanulmányautó és hasonlóan elborult, mint a legutóbbi kamionok...

Számokkal mutatja a rendőrség, hogy megérte a fix telepítésű kamerák hadba küldése

A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Friss tesztek

Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum teszt

Csendes őrült – Volvo V40 CC T5 teszt

Az új divat szerint öltöztették át a V40-et, tökéletesen tükrözi, amit az embléma ígér. A csúcsbenzines pedig összkerékhajtással dolgozik, bombabiztos páros. Kéne!


Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Hirdetés

CHEVROLET tesztek

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt

Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt

Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.


Chevrolet Malibu 2.4 LTZ teszt

Cseregyerek Amerikából - Chevrolet Malibu teszt

A Malibu az a régi-új modell, amellyel a General Motors Koreában is véget vetett a Daewoo piaci jelenlétének, ráadásul igazi világautó, hiszen Amerikában, Ázsiában és Európában is egyazon formában kínálják.


Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 teszt

Le a gatyával! - Chevrolet Camaro teszt Videó

Akármilyen ínséges és egyben zöld időket is élünk, van az az autó, melyet vezetve perverz örömet okoz 100 km-enként 20 liter benzin elégetése.


Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt

Olcsó, de torkos expresszbusz - Chevy Orlando teszt Videó

Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.


Chevrolet Captiva 2.0 D Sport LT High teszt

Utolsó pillanatban teszteltük az elsőgenerációs Captivát

Hamarosan alaposan megújul, de még eredeti formájában is kipróbáltuk a koreai szabadidő-autót.


Még több CHEVROLET teszt

Címlapon


Friss cikkek

Gyorsulási versenyen hibázott a Camaro pilótája, 320 km/h-nál borult

Ilyen belülről egy 320-nál eldobott Camaro Videó

6 órája – Sztori

Csúnyán el lehet hajítani egy kocsit, főleg gyorsulási versenyen, ahol a legtöbbet akarják kihozni belőlük. Elég egy apró hiba, egy rosszul adott gázfröccs, vagy elbénázott váltás.


Gyorsasági, rali, tereprali - a Toyota mindenhol ott van

Belehúzott a Toyota motorsport részlege

10 órája – Sztori

A Toyota ügyesen csinálja. Majdnem megnyerték a Le Mans-i 24 órást, visszatérnek a WRC-be, és tartoltak a Silk Way Rallyn. Hajrá Japán!


A Ripchair kerekesszékeseknek készült, mindenen átmegy

Lánctalpas őrület mozgáskorlátozottaknak Videó

13 órája – Sztori

Van ez a kis cég, a Howe and Howe Amerikában, még a Discovery Channelen is volt műsoruk, szinte mindenre van lánctalpas megoldásuk, most éppen azoknak, akik kerekesszékkel élnek.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D LT (5 személyes )

CHEVROLET CAPTIVA 2.2...

Ár: 4.390.000 Ft

Évjárat: 2011 / 9

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CHEVROLET CAPTIVA 2.2 CDTi. 1 tulaj

CHEVROLET CAPTIVA 2.2...

Ár: 4.717.900 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

CHEVROLET CAPTIVA 2.0 D Sport LT High (Automata) BŐR KAMERA VONÓHOROG FULL 7FŐS

CHEVROLET CAPTIVA 2.0...

Ár: 2.795.000 Ft

Évjárat: 2009 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!