0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Koreai-amerikai SUV mászta meg a horvát sziklákat

Kirándulás Pag szigetén: jó hely, ismerős autóval

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Délről nézve meggyőzőbb a Chevrolet Captiva - a tavaly frissített SUV jól vizsgázott a horvát Pag sziget bejárásánál.

Szárazság, különleges növényzet és köves utak jellemzik Pag szigetét

Szárazság, különleges növényzet és köves utak jellemzik Pag szigetét

A családi túrázásokhoz bőven kielégítő terepképességekkel bír a Captiva, fronthajtással és automata összkerékkel is megkapható

A családi túrázásokhoz bőven kielégítő terepképességekkel bír a Captiva, fronthajtással és automata összkerékkel is megkapható

Bár a tavaly 100 éves, leginkább Amerikához kötődő, de francia-svájci alapítója nevét viselő Chevrolet szintén tavaly frissített dél-koreai szabadidő-autóját, a Captivát már eddig is ismertük, mégis Pag szigetére kaptunk meghívást, hogy ott, a népszerű és nem is hétköznapi horvát üdülőparadicsomban tehessük próbára az 5 és 7 üléses kivitelben, első és elektromosan vezérelt lamellás kuplunggal automatikus összkerékhajtással is kínált SUV-t. Minő véletlen, pontosan ugyanolyan, fullextrás verzióban, mint amilyet tavaly itthon volt alkalmunk tesztelni.

Hegyi túrákon és tengerparti manőverezésekkor is jól jön a Captiva lejtmenetvezérlője, felfelé pedig a kissé komótos, de finom, 6 fokozatú automata váltója Hegyi túrákon és tengerparti manőverezésekkor is jól jön a Captiva lejtmenetvezérlője, felfelé pedig a kissé komótos, de finom, 6 fokozatú automata váltója

Hegyi túrákon és tengerparti manőverezésekkor is jól jön a Captiva lejtmenetvezérlője, felfelé pedig a kissé komótos, de finom, 6 fokozatú automata váltója

Pag szigete ezen a rövid hídon keresztül érhető el kompozás nélkül is, Budapestről mintegy 650 kilométer, 6-8 órás autóút

Pag szigete ezen a rövid hídon keresztül érhető el kompozás nélkül is, Budapestről mintegy 650 kilométer, 6-8 órás autóút

Bár a helyszín, a Horvátország ötödik legnagyobb szigetének számító, alig több mint 60 kilométer hosszú, ám keskenysége miatt mindössze 300 négyzetkilométeres, egzotikus, különleges panorámájú, óriási hegyekkel határolt sziget eleve különleges megvilágításba helyezi az első generációjával 2006-ban megjelent, tavaly óriási, új arcot öltött SUV-t, annak a hazai piacon is van különlegessége. Noha a hétköznapokban rendszerint azt érezzük, hogy az elmúlt évben is csaknem minden drágább lett, a Captiva alacsonyabb összegért kapható meg, mint egy évvel ezelőtt.

Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is

Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is

Higgadt, izgalmaktól mentes a vezetői környezet, jó a helykínálat

Higgadt, izgalmaktól mentes a vezetői környezet, jó a helykínálat

Egy kevéssel ugyanis listaára is apadt, van továbbá hozzá az eredetinél − verziótól függően − 0,5-1 millió forinttal kedvezőbb kampányár is, mely által a legolcsóbb, 2,4 literes (167 LE) benzinmotorral, csupán első kerekein keresztül hajtott alapváltozat 5,49 millióért vihető haza. Dízelként, a szerényebbik, 163 lóerős erőszinttel és összkerékhajtással már 7,78 millió a Captiva, a bőrüléses, automataváltós, 184 lóerős csúcs pedig 9 230 000 forintért vásárolható meg. Hét üléssel, oké, ismerjük el, kissé billegős futóművel, de arra pontosan tökéletes kialakítással, hogy a család, akár nagyszülőkkel is el tudjon vele menni nyaralni (ilyenkor a csomagok bepakolásához mondjuk jól jön egy, az alapáras tetősínre és az ahhoz kapható keresztlécekre tehető tetőbox).

Hét üléssel parányi a csomagtér, de egy tetőbox akár egy teljes nagycsalád nyaralási csomagját is elviheti, így hiába fogyaszt egy kissé sokat (túránk során 10,2 l/100 km-t) a Captiva, az egy főre jutó üzemanyagköltség józan maradhat Hét üléssel parányi a csomagtér, de egy tetőbox akár egy teljes nagycsalád nyaralási csomagját is elviheti, így hiába fogyaszt egy kissé sokat (túránk során 10,2 l/100 km-t) a Captiva, az egy főre jutó üzemanyagköltség józan maradhat

Hét üléssel parányi a csomagtér, de egy tetőbox akár egy teljes nagycsalád nyaralási csomagját is elviheti, így hiába fogyaszt egy kissé sokat (túránk során 10,2 l/100 km-t) a Captiva, az egy főre jutó üzemanyagköltség józan maradhat

Captivával nem kunszt a kavicsos strandok megközelítése

Captivával nem kunszt a kavicsos strandok megközelítése

Például Pag szigetére, ahová (ahogyan az a horvátországi nyaraláshoz a legfontosabb információkat tartalmazó cikkünkből is kiderül), akár alig több mint 6 óra alatt is le lehet jutni. Persze jobb kényelmesen, néhány megállással, a szigeten úgyis önkéntelenül a higgadtság települ a sofőrre és az utasokra is egyaránt – akik egyébként a Captiva sík padlójú második, de átlagtermetig még harmadik üléssorában is jól elférnek. Lehet gyönyörködni a fehér kopár síkságokban, az út menti kövekben, kőfalakban és persze az azúrkék tengerben. Növényzet nincs sok, ami van, az viszont különleges, az olajfák között 1000 éves is található, a sziklás talajon sok a különleges, alacsony folyadéktartalmú gyógynövény, s noha a köves, kopár, holdbélinek hívott tájon alig hihető, hogy állatok legelnek, így van. Egyedi módon szívós juh, birka és kecskefajok alakultak ki, melyek tejéből és húsából különleges sajtokat és sonkákat készítenek a helyiek. Persze a sziget 8000 lakójának ma már döntőbb része foglalkozik idegenforgalommal, mint élelmiszerkészítéssel. A két iparág azonban tökéletesen egészíti ki egymást, a vendéglátósok álmukból felkeltve is tudják, hogy a helyi olívaolajjal és sonkával tálalt sajtok bárkit levesznek a lábukról.

Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani

Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani

Ritka a növényzet, egyedi táj járható be Pag szigetén

Ritka a növényzet, egyedi táj járható be Pag szigetén

És milyen mindezek után visszaülni a Captivába? A minden földi jóval, egyebek mellett kétszínű bőrkárpittal, a köves talajon autózva hasznos lejtemenetvezérlős ESP-vel, digitális klímával felszerelt, automata váltós csúcs LTZ-be semmiképp sem rossz. A prémiumosság mondjuk messze van, de a Chevrolet nem is akar az lenni, inkább korrekt átlagautó – e modelljével természetesen messze nem az átlagnak, de a konkurenciánál kedvezőbb árral, ami e szegmensben a hasonló kvalitású vetélytársakénál (például a dízel automata Mitsubishi Outlanderénél vagy a Hyundai Santa Fe csúcsánál) majd’ 2 millióval alacsonyabbat jelent. Abból néhányszor a teljes családdal el lehet menni nyaralni, s az út közbeni meghibásodások miatt sem kell aggódni, egyrészt az eleve nem jellemző a márkára, másrészt 3 évig kilométer-korlátozás nélkül van rá assistance, garancia 5 évig/150 000 kilométerig.

Ez is érdekes lehet:
 

Már itthon is rendelhető az Infiniti Q60, láttuk is

Statikus bemutatón debütált itthon az Infiniti legújabb modellje, a Q60 luxuskupé, ami 211 vagy...

Egységes, de fokozott áremelést kap a benzin és a gázolaj

Nem elég a szerdai üzemanyagár-emelés, pénteken újabb, nagyobb mértékű, a benzin és a gázolaj...

Közel az új Swift érkezése, az indiai gyártósorról érkezett egy friss fotó az autóról

Viszonylag korán lebukott a formaterv levédetésének fotóival, az autót viszont még csak álcázva...

Ford Galaxy 2.0 16V FFV Ghia, 2007 – használtteszt

Egy turbódízel egyterű összes nyűgjétől menekülve vásárolta tulajdonosa a szívó benzines Ford...

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos...

Középre húzták az eladó 911-es kormányát

Komoly átalakításon esett át ez a 911-es. Elsőre nem látszik, a furcsaságokat bent kell keresni...

Hogyan világítsunk autónkkal télen?

Ma már kötelező felszerelés az autókban a nappali menetfény, ám ennek ellenére, vagy talán pont...

Brembo fékeket villantott az új, brutálisan dögös Insignia

Fellőtték az első fotókat a legújabb Opel Insigniáról. A vélhetően reklámfotózáson lekapott új...

Skoda Kodiaq nemzetközi menetpróba

Mallorca szerpentinjein próbáltuk a csehek első 7 személyes SUV-ját. Dízel és benzines változatban...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Friss tesztek

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

„Low cost” szupersportautó - Nissan GT-R teszt Videó

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos árral. Csak ne melegedne túl ilyen gyorsan.


Fiat Tipo 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

Röviden, meggyőző - Fiat Tipo

Szépen magára talált az utóbbi időben a Fiat. Kínálatuk erősen frissült, a Tipo ráadásul egyből három karosszériaváltozattal érkezett. A csapotthátú rengeteg előnyével pozitív csalódás.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Hirdetés

CHEVROLET tesztek

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt

Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt

Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.


Chevrolet Malibu 2.4 LTZ teszt

Cseregyerek Amerikából - Chevrolet Malibu teszt

A Malibu az a régi-új modell, amellyel a General Motors Koreában is véget vetett a Daewoo piaci jelenlétének, ráadásul igazi világautó, hiszen Amerikában, Ázsiában és Európában is egyazon formában kínálják.


Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 teszt

Le a gatyával! - Chevrolet Camaro teszt Videó

Akármilyen ínséges és egyben zöld időket is élünk, van az az autó, melyet vezetve perverz örömet okoz 100 km-enként 20 liter benzin elégetése.


Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt

Olcsó, de torkos expresszbusz - Chevy Orlando teszt Videó

Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.


Chevrolet Captiva 2.0 D Sport LT High teszt

Utolsó pillanatban teszteltük az elsőgenerációs Captivát

Hamarosan alaposan megújul, de még eredeti formájában is kipróbáltuk a koreai szabadidő-autót.


Még több CHEVROLET teszt

Címlapon


Friss cikkek

Újabb Ford modelleket készít LEGO

Le Mans-győztes Ford GT-k LEGO kockákból

7 órája – Sztori

50 évnyi Ford legenda készül LEGO kockákból. Az 1966-os Ford GT40 és az idei Le Mans-győztes Ford GT is méretarányos kistestvért kap.


408 lóerős a John Deere elektromos traktora

Elektromos traktorral kísérletezik a John Deere Videó

12 órája – Sztori

Egyelőre csak tanulmányként mutatta be villanymotoros traktorát a John Deere, de könnyen valósággá válhat. 130 kWh-s akkumulátort kapott.


Megújult Dacia Sandero, Logan, Duster menetpróba

Kevesebb henger, több kényelem – friss Daciák

21 órája – Újdonság

Teljes típuspalettáját megújította a Dacia ilyen-olyan formában. Az egyik új motort, a másik automataváltót kapott, Sibeniknél ismerkedtünk.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CHEVROLET CAPTIVA 3.2 V6 LT High (Automata) (7 személyes ) BEMZIN+GÁZ!!! 4x4-es

CHEVROLET CAPTIVA 3.2...

Ár: 2.850.000 Ft

Évjárat: 2008 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET CAPTIVA 2.0 D Sport LT High (Automata)

CHEVROLET CAPTIVA 2.0...

Ár: 2.575.000 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

CHEVROLET CAPTIVA 2.0 D LT Medium (Automata) NAGYNAVI!7FŐSKIVITEL!

CHEVROLET CAPTIVA 2.0...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2006 / 11

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!