Mennyi az annyi? Mennyit spórol, aki betartja a sebességhatárt?

Kisokos nem csak gyorshajtóknak, a ma érvényes bírságtételek gyorshajtásért és némi traffipaxinfó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hú, belecsúsztam a falutáblába 65-tel. Benne van a 10 százalékban? Lesz-e belőle bírság?


Nem kell feltétlenül rosszakarónak lenni ahhoz, hogy átlépjük a megengedett sebességet. A notórius gyorshajtókat most hagyjuk, nem szeretnénk veszélyekről prédikálni, pedig lehetne. Mostanában több olyan esetbe is belefutottunk, ahol kisemberek, ócska kis autókkal vétettek a szabályok ellen. A gyors kocsikat és a szándékos gyorshajtást is hanyagoljuk. A helyzet az, hogy gyakorlatilag egy-két veteránkorú autót leszámítva gyakorlatilag bármilyen átlagos kocsival elkövethetünk egy kiadós sebességtúllépést. Nem arra gondolok, hogy mekkora a végsebesség, hogy az autópályán milyen gyorsan lehet menni, hanem arra, amikor lakott területen kint van a 30-as korlátozás. Ha valaki ezt elvéti, és lassítás nélkül 50-nel belemegy, az már 66 százalékos túllépés.
Hirdetés


Az autós néphiedelem szerint ezért súlyos bírság kell járjon, mert eszerint a 10 százalék még belefér, tehát maximum a 33 lett volna még bírságmentes. Ennek a szóbeszédnek az autópályán megengedett 130 km/h szinthez viszonyított plusz 10 százalék lehet az alapja, elég megnézni, hányan állítják autópályán 143 körülre a tempomatot. A hiedelmek helyett érdemesebb a 410/2007. (XII. 29.) Kormányrendeletet fellapozni, amiben világosan le van írva, hogy mekkora fokú sebességtúllépés mekkora összegű büntetést von maga után. Az összegek és a határok az alábbi táblázatban szerepelnek. Ezekhez jön még hozzá a mérőberendezések hibahatára, mely alapján 100 km/óráig 3, felette 3%-ot hozzá lehet csalni a megengedett tempóhoz, ugyanis a bírság alapjául szolgáló sebességtúllépés mértékének megállapításakor azzal is rendszerint az ügyfél javára kalkulál a rendőrség.
50 km/óra sebességig 50 km/óra felett 100 km/óra sebességig 100 km/óra sebesség felett
Sebességtúllépés mértéke Bírság összege forintban Sebességtúllépés mértéke Bírság összege forintban Sebességtúllépés mértéke Bírság összege forintban
15 km/óra felett 25 km/óráig 30 000 15 km/óra felett 30 km/óráig 30 000 20 km/óra felett 35 km/óráig 30 000
25 km/óra felett 35 km/óráig 45 000 30 km/óra felett 45 km/óráig 45 000 35 km/óra felett 50 km/óráig 45 000
35 km/óra felett 45 km/óráig 60 000 45 km/óra felett 60 km/óráig 60 000 50 km/óra felett 65 km/óráig 60 000
45 km/óra felett 55 km/óráig 90 000 60 km/óra felett 75 km/óráig 90 000 65 km/óra felett 80 km/óráig 90 000
55 km/óra felett 65 km/óráig 130 000 75 km/óra felett 90 km/óráig 130 000 80 km/óra felett 95 km/óráig 130 000
65 km/óra felett 75 km/óráig 200 000 90 km/óra felett 105 km/óráig 200 000 95 km/óra felett 110 km/óráig 200 000
75 km/óra felett 300 000 105 km/óra felett 300 000 110 km/óra felett 300 000

Ez viszont nem azt jelenti, hogy innentől lakott területen 65-tel, országúton 105-tel, autópályán meg 150-nel lehet menni, hanem, hogy ez a közigazgatási bírság határa. A kisebb fokú gyorshajtásért szabálysértési helyszínen kiszabott bírságot szabhat ki a rendőrség, aminek az összege 5 és 50 ezer forint között lehet. Mit jelent ez a gyakorlatban? Hogy a telepített traffipax valószínűleg nem fog működésbe lépni, nem jön majd a csekk, de ha a helyszínen lefülelnek, akkor lesz persze bírság. És ha a járművezető a vétséget a helyszínen nem ismeri el, szabálysértési eljárást fognak vele szemben kezdeményezni, ami után akár 150 ezer forintig terjedő pénzbírságot kiszabhatnak rá.

Mindez nem azért van, hogy nekünk rosszabb legyen, hanem a biztonság érdekében. És ha valaki csak a rosszat feltételezi, hogy csak sápolják az autóst, meg már egy jót sem lehet csapatani, akkor neki új lehet, hogy a rendőrség jó előre közzéteszi, hogy hol fognak mérni. Pedig erre semmilyen jogszabály nem kötelezi őket, mégis az ORFK honlapján elérhetőek ezek az információk. Megyék szerint, havi bontásban látható az aktuális traffipaxinfó, és a gyakorlat azt mutatja, hogy ezeken a helyeken és időpontokban tényleg mérnek is. Természetesen senki ne gondolja azt, hogy ettől ne térhetnének el, de a gesztus mindenképpen értékelendő. Hogy van-e értelme nézegetni? Igen, hiszen a legtöbb mobiltelefonra letölthető traffipax alkalmazás is erre az adatbázisra támaszkodik, amit megkérdőjelezhető minőségű felhasználói bejelentésekkel egészítenek ki. De van persze még jobb mód a bírság elkerülésére: mindig be kell tartani az előírt tempót.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Milyen igaz… sajnos igen sokan gondolják, hogy a talpuk alatt megnövekedő lőerő és a széles gumi a reflexüket és a fékezéshez szükséges távot is rövidebbé teszi. Túlzottan magabiztos autóstársaknak ajánlom megtekintésre a youtube-os ukrán videokat, ott élőben átélhető gázolás, roncsgyártás, stb. Ott is sokan hisznek magukról többet, mint a valóság – az első amputációig.
    Jut eszembe korábbi beírást olvasva, valóban gyorshajt a nép itthon. És agresszív. Tempomatos 130-at tartva percenként tolnak le, szinte a rendszámot sem látni a tükörben a közelség miatt. Nem csoda, hogy nincs hétvége karambol miatti torlódás nélkül. Nem egyszer találkoztam olyan vagánnyal, akit pár km elteltével kinyúlva láttam az aszfalton. Megkérdeztem volna, hogy: megérte?

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Eszondta aszondta bemondta lemondta. Mikor találkoztok ti olyannal, aki ért ahhoz, amivel foglalkozik? Nem tűnt még fel, hogy mai világunkban mindenki hazudik? Tök mindegy, hogy teszi ezt azért, mert agyilag zokni, vagy ebből van a haszon, esetleg ezért tartják minimálbéren. Elolvasgatod mindig az aktuális törvényt, aztán szépen kiállsz magadért. Vagy nem, azt ez esetben leszel fejve mint a tehén, ahogy az nagyüzemben történik is. De nem baj, boldogság, tanultnak kinéző egyenruhás, nyakkendős bohóc aszondta meg eszondta.

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    “Ha én 50 helyett 70-nel megyek abból semmi baj nem történik….ha tudok vezetni.”

    50-nél 13,8m-t teszel meg 1 sec alatt, 70-nél 19,4-t, az átlagos reakcióidő 0.8sec, de simán lehet 1s is (aszsony magyaráz melletted, gyerek ordít, jó csajok a buszmegállóban), ennyi idő alatt 5.6m-rel többet tettél meg, azaz átmentél a zebrán az embereken, nem állsz meg a lámpánál ha vált…stb. Persze jobb a fék meg minden, meg mindenki hero a kocsiban, de kérdezem, hogy vállalnád teljes felelősséggel, ha pl ezentúl 70-nel lehetne menni városban, és megnövekedne a balesetek száma?

    Az viszont tényleg bosszantó, hogy városon belül olyan szakaszon, ahol csakis autós forgalom zajlik, gyalogos forglaomtól elzárt szakasz, kirakhatnák a 70-t.

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Múltkor Budapesten az Üllői úton kellett többször oda vissza mennem, mert autókat hordtunk. A Népliget közelében sötétek voltak a lámpák. Rendőr persze sehol, hogy írányítsa a forgalmat, legalább gyakorolnám a karjelzéseket. A harmadik fordulónál az Üllői út másik végére beállt egy traffipaxos kocsi.
    Nem az a baj, hogy mérnek, hanem a sebességhatárok meghatározásával van a probléma. Valaki vezesse már le hogyan állapítják meg. Egy mai korszerű autóval ugyanannyit lehet menni mint mondjuk 30 évvel ezelött. Nem teljesen idetartozik, de én bevezetném az újra vizsgázást a jogsi hosszabításnál (persze jelképes összegért, mondjuk szimulátorban). Ha én 50 helyett 70-nel megyek abból semmi baj nem történik….ha tudok vezetni. Nyilván nem rám méretezik a határokat, hanem a 73 éves nénire, aki előveszi a Zaporozsecét és kimegy kapálni egy héten egyszer.

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Szerintem a cikk elég régi adatokat közöl! A legelső hozzászólóval értek egyet. A rendőröket megkérdeztem, 50-es táblánál méréskor 56-ra van állítva a traffi városban! Akkor miről beszélünk? A 65 az már elég régi téma…így lehozni egy cikket, elég gáz!!!

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Valóban nem szerencsés, ha valaki indokolatlanul lassan halad az országúton. Autópályán kevésbé jelenthet problémát. Azt viszont meg kell jegyezni, hogy egy bizonyos határig sajnos joga van a lassú haladáshoz.
    A problémát inkább abban látom, hogy sok pancser nem tud előzni, megfelelő követési távolságot sem tart, így a gyorsabbaknak be kell “tuszkolniuk” magukat a vonatozó birkák közé. Ebből valóban adódhatnak balesetveszélyes helyzetek.

    Esztelen kempelen jól megmondta! Értelmi szintjének megfelelő állásfoglalás. 🙂

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Nem, nincsen mentség mások akadályozására. A KRESZ-t úgy tűnik neked kellene elolvasnod, nem másokat biztatni erre. Aki annyival megy, amennyit írsz, annak ott a busz! Vége.

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Hivatásos jogosítvánnyal 1968 óta vezetek, ezideig 1,5 millió km-t, balesetmentesen, igyekezve betartani a sebesség korlátozásokat. A notórius, öngyilkosjelölt gyorshajtókkal most nem foglalkoznék, hanem azzal, hogyan rontja a közlekedési morált, az indokolatlanul alacsony sebességhatárt engedélyező (esetleg kintfelejtett) sebességkorlátozó táblák özöne. Példaként említem a 86-os ideiglenesen átadott Vát-Szombathely közötti szakaszát. Végig 60 km/óra sebességkorlátozás van kirakva, a majdnem teljesen kész 2*2 sávos autóúton. Senki nem közlekedik 80 km/h sebesség alatt, de nem is indokolja semmi, a 60-as tempót, csak az eltúlzott “biztonság” az üzemeltető részéről. Ha 60 -al megyek végig, feltartom a közlekedőket, mindenkit előzésre “kényszerítek”, nagyobb balesetveszélyt okozva, mint ha tartanám én is a kialakult 80-as tempót. Egy másik észrevétel, hogy lakott területen belül, a legkisebb “munkavégzés” esetén is 30 -as korlátozó táblát raknak ki mindenütt (mintha 40-es nem is lenne), pedig legtöbb esetben nincs semmi értelme a korlátozó táblának, mert 50-es tempóval is ugyanolyan biztonsággal lehet közlekedni. Így válik komolytalanná egy nem átgondoltan kirakott sebességkorlátozó tábla, és legközelebb nem csak ezt, hanem egyet sem vesz senki igazán komolyan. Így lehet lenevelni a közlekedőket a táblák tiszteletéről.

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Akkor aki sokat van úton, annak mennyivel legyen szabad gyorsabban menni a szabályosnál? Ezt jegyezzék be a jogsijába is? Ezzel megint csak nő a sebességkülönbség a közlekedők között, ami ugye veszélyforrás.
    Ezek után a vezetett személyautók képességei közötti különbség miatt is lehetne többféle sebességhatárt megszabni? Ötlet biztos lenne sok.
    Autópályán sok egy x5-ösnek a 165km/h ? Nem!Mégis meghalt 4 ember miatta, mint tudjuk. És ha megkérdeztük volna a baleset előtt Rezesova kisasszonyt hogy jól vezet-e, biztos mondta volna, hogy sokat vezet és nagyon jól. Főleg ha iszik egy kicsit!
    Nem kötekedésből írtam, de nap ,mint nap látni veszélyes helyzeteket, amik abból adódnak, hogy sokan fitogtatják létező vagy nem létező vezetési képességeiket mások kárára.

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Azért tartom fontosnak a hozzászólásokat, mert sok közlekedő társunknak segítséget tudnak adni. A gépjárművek sebességmérőinek pontossága a mért értéktől eltérő lehet pluszban és mínuszban is. A hitelesítés nincs megoldva. A rendőrségi mérőeszközöket időszakonként hitelesíteni kellene. Minden mérőeszközre ez vonatkozik, mert a mérések bizalmi elven alapulnak! Aki úgy érzi érdemtelenül büntetették meg, kérni kell az adott mérőeszköről a hitelesítési jegyzőkönyvet. A haladási íránytól eltérő, minnél nagyobb szöget zár be a mérőeszköz annál, nagyobb a mérési hiba a hatóság javára! Az előttem szóló helyesen kifogásolta. Szervezzük meg magunk között az ilyen és ehhez hasonló esetekre mi a teendő, és együtt emeljük fel szavunkat ilyen ügyekben. Továbbra is ajánlom a “rosszutak.hu honlapot.

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    92 óta van jogsim, volt időszak, amikor hivatásszerűen vezettem, de még soha nem kaptam gyorshajtási bírságot. Mindig ismertem az erre vonatkozó szabályokat, igyekszem plusz lehetőséget(most +15km/h) kihasználni, kintfelejtett 30-as táblánál én sem annyival zötyögök. Szaladtam már sokszor nagyobb sebességgel bele trafiba (pl.115/90 70/40 stb.) amikor azt mondtam: na most tuti lemeszeltek. Nem. Így 22év után nem tudom alátámasztani a rendőrség folyamatos rosszindulatát a közlekedőkkel szemben. Ha anyámhoz rohannék a kórházba én sem az órát lesném de egyébként megéri ésszel hajtani és közlekedni.

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Tegnap Miskolc felől tértem a 37-es útra. 110-es táblánál mentem óra szerint 110-el. Hirtelen jött egy 70-es, majd kb. – nem túlzás – kb. 40 méteren belül egy 60 vagy talán 50 -es. Ez olyan volt, mintha a 110-ről egyből 60-50-re kellett volna lassulni. Reakcióm egyből az volt, hogy a francba, van-e valaki a tükörben, fékezhetek-e ilyen intenzíven, mert tutira belém jönnek. Nem volt szerencsére senki. Utasaim meg is jegyezték: “jaj, mi történt?” Hát megpróbáltam betartani a szabályt, de még így is többel mentem valamivel a tábla vonalában. Másik oldalon bokorban egy rendőrkocsi mérte a szemből jövőket. Visszafelé azonos szakaszon 110-ről 80, majd talán 60 vagy 50 volt a menü hasonlóan teljesíthetetlen rövid szakaszon. Felindulásom miatt nem is emlékszem pontosan. MIKOR SZÁNJA RÁ MAGÁT EGY JÓ MATEKOS, hogy rábizonyítsa a magyar rend állítólagos őreire, valamint a táblákat kihelyezőkre, micsoda pofátlan és törvénytelen módon végzik feladatukat? Kizártnak tartom, hogy a biztonságos közlekedést így kell megoldani! Azt is kizártnak tartom, hogy ne tudnák kiszűrni az agresszív, biztonságot valóban! veszélyeztető közlekedőket. Csak ez nem cél.

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Üdv, Kaptam már én is 30k-s csekket: Siófoknál az M7-esen száguldottam szgk-val 90-el (tempomattal). A baj az volt, hogy utánfutó is volt mögöttem… Meg az én emlékeimben 90 volt utánfutóval, nem 80. Bár a 90-es kamionok így is előztek rendesen…
    . Két kérdésem van:
    – Idegen ország rendszámát használva miért száguldozhatnak büntetlenül ? (Nem az érdekel, hogy “mert nincs szerződés…” Hanem az, hogy miért nincs ÉVEK óta, mert nem tegnap óta van így?)
    – Én azok közé tartozom, aki nem száguldozik: igyekszem betartani a megengedettet. De ha elvéti az ember, akkor első alkalommal miért nem figyelmeztetnek, aztán ha mondjuk 2 éven belül megismétlődik a kihágás, akkor bünti. Még ebben az esetben is jelentős lenne a jelenlegi bírságtétel és úgy gondolom már TÉNYLEG JOGOS is. (Emlékeim szerint a fegyveres erőknek van legkomolyabb műszaki háttere, egy ilyen adatbázis bőven beléjük férne.)

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    A jelek szerint a Rendőrség betörhetett benneteket.

    A kiindulópont ugyanis az volt, hogy még a 100km/h korlátozó tábla előtt – tehát még a 130km/h-ás korlátozás hatálya alatt – mérték be a kocsitokat, amely 127km/h sebességgel hajtott, tehát azon a ponton még teljesen szabályosan. Ugyanakkor azt állították a büntetés indoklásaként, hogy 100km/h HELYETT ment 127km/h-val az autó. Ez – ismereteim szerint – hamis vád, amelyet a BTK büntet. Nem tudom megítélni, hogy az a cikk tartalmazott-e valótlanságot, amelyre most utaltam, vagy a Rendőrség büntetési értesítése, bár, a fotók alapján az utóbbira tippelek.

    Azt azonban tudom, hogy a Rendőrségnek lehetnek – 4 évvel ezelőtt még voltak – módszerei, amelyekkel a vétlen autóst is meg tudták büntetni, méréseim alapján hamisított bizonyítékra hivatkozva. Annak idején hiába tettem panaszt, először “nem értették”, mit írtam, aztán – amikor a bizonyítékaimat nem tudták cávolni -, nem válaszoltak a törvényes határidőn belül, majd befizettették a fellebbezési díjat – amellyel gyakorlatilag elismertették, hogy elismerem az ügy felélesztését, végül kifizettették a bírságot, amely – az általam szolgáltatott bizonyítékok alapján – jogtalan volt.
    Hiába kerestem meg panaszommal a Rendőrséget, hiába panaszoltam el az esetet a lakóhelyem és az állítólagos gyorshajtás helyszíne szerinti országgyűlési képviselőt, polgármestert, nem tudtam igazamnak érvényt szerezni. Bár lehet, hogy én voltam a hibás, mert a Belügyminiszternek nem írtam meg a problémámat.

    A cikkben elmített “bizonyítási eljárást” nem ajánlották fel, sőt, az általam küldött bizonyítékokat sem vették figyelembe. 4 évvel ezelőtt is meglett volna ez a lehetőség, vagy ez egy újabb dolog?

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Elég sokat ülök a kormány mögött. Elég érdekes kérdés ez a traffipax.
    Engem ugyanis nem csak a sebességhatárok, és bírságok érdekelnének.
    Tehát. Amikor mérnek, akkor sosem pontosan szemből.
    Tehát a mérés pillanatában, a traffipax, és az én autóm nem ugyanazon az egyenesen vannak, amilyen irányban én haladok.
    Ezt egy háromszögként lehet elképzelni, ahol a traffipax mérése, az átfogó.
    Tehát a pontosság erősen függ attól is, hogy mennyire vannak messze a haladási irányomtól, és milyen távolságból mérnek.
    E mellett a berendezés hitelessége is kérdéses. A munkám során foglalkoztam ipari mérésekkel.
    Tehát Magyarországon az a mérés hiteles, amit OMH hitelesített eszközzel végeztek.
    A mérőberendezéseket előírásos időközönként újra hitelesíttetni kell.
    Ezt az mérőeszközön, elhelyezett OMH embléma, és a mellékelt hitelesítési jegyzőkönyv igazolja.
    Ez a jegyzőkönyv azt is tartalmazza, hogy az adott berendezés milyen hőmérsékleti, és páratartalmi viszonyok között tekinthető hitelesnek.
    A hitelesítési jegyzőkönyvnek a berendezés mellett kell lennie, hogy a hitelesség ellenőrizhető legyen.
    Nos a kérdésem.
    Az állítólagos hiteles mérés után 30 nappal nekem ne próbálja bizonygatni azt senki, hogy a mérés pillanatában, minden megfelelt a törvényi előírásoknak, és a berendezés hitelesítési jegyzőkönyvében előírtaknak.
    Mi több, ez a jegyzőkönyv a berendezés mellett volt, ott, és akkor, hiszen ezt akkor, és ott ellenőrizni nincs lehetőségem.
    Valójában ha vizsgálni kezdené valaki tüzetesen ezeket a méréseket, azt állapíthatná meg, hogy a mérések egy része BIZTOSAN nem tekinthető hitelesnek!
    Ettől függetlenül a bírságot kiszabják, és az állítólagos gyorshajtónak esélye sincs a védekezésre!

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Elég sokat ülök a kormány mögött. Elég érdekes kérdés ez a traffipax.
    Engem ugyanis nem csak a sebességhatárok, és bírságok érdekelnének.
    Tehát. Amikor mérnek, akkor sosem pontosan szemből.
    Tehát a mérés pillanatában, a traffipax, és az én autóm nem ugyanazon az egyenesen vannak, amilyen irányban én haladok.
    Ezt egy háromszögként lehet elképzelni, ahol a traffipax mérése, az átfogó.
    Tehát a pontosság erősen függ attól is, hogy mennyire vannak messze a haladási irányomtól, és milyen távolságból mérnek.
    E mellett a berendezés hitelessége is kérdéses. A munkám során foglalkoztam ipari mérésekkel.
    Tehát Magyarországon az a mérés hiteles, amit OMH hitelesített eszközzel végeztek.
    A mérőberendezéseket előírásos időközönként újra hitelesíttetni kell.
    Ezt az mérőeszközön, elhelyezett OMH embléma, és a mellékelt hitelesítési jegyzőkönyv igazolja.
    Ez a jegyzőkönyv azt is tartalmazza, hogy az adott berendezés milyen hőmérsékleti, és páratartalmi viszonyok között tekinthető hitelesnek.
    A hitelesítési jegyzőkönyvnek a berendezés mellett kell lennie, hogy a hitelesség ekkenőrizhető legyen.
    Nos a kérdésem.
    Az állítólagos hiteles mérés után 30 nappal nekem ne próbálja bizonygatni azt senki, hogy a mérés pillanatában, minden megfelelt a törvényi előírásoknak, és a berendezés hitelesítési jegyzőkönyvében előírtaknak.
    Mi több, ez a jegyzőkönyv a berendezés mellett volt, ott, és akkor, hiszen ezt akkor, és ott ellenőrizni nincs lehetőségem.
    Valójában ha vizsgálni kezdené valaki tüzetesen ezeket a méréseket, azt állapíthatná meg, hogy a mérések egy része BIZTOSAN nem tekinthető hitelesnek!
    Ettől függetlenül a bírságot kiszabják, és az állítólagos gyorshajtónak esélye sincs a védekezésre!

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Láttatok már rendőrt kamionon tachográf lapot ellenőrizni vidéken,pl. az 55-ös úton Szeged-Baja között?
    Most,hogy építik az utat,végig 40-es táblával teli,a román,horvát,szlovén,meg szerb nyomatja végig 80-85-tel.
    Magyar rendőr seggébe sem mer szagolni,mivel nem beszél szláv,ne adj isten román nyelven.
    Ha meg makog ismertebb nyelven,azt a külföldi nem érti.
    MAGYARORSZÁGON.
    Ahogy átlép az osztrák oldalra,mind megérti,mit mondanak neki.
    Minket meg,magyarokat csesztetnek,mert birka a magyar….

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    A jelenlegitől sokkal több pénzt is be tudnának szedni, rengeteg olyan hely van ahol 100ból minimum 90 autóst meg lehetne büntetni. A 30as táblák a legjobb példa erre. Én például le szoktam lassítani 40-re kb, de ha akarnának így is meg tudnának büntetni. Az autónak se tenne jót, mert 2esbe zavaró, 3asba meg sokkot kap tőle szegény autó. 😀

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Az élethez szerencse is kell a traffikkal kapcsolatban is. Ennek a fordosnak a mellékelt képen nem volt.
    Egy gyors előzésnél az országúton simán belefut az ember ilyen sebességbe.
    Mondjuk a képen szereplő Fordnál már valószínűleg keményen taposni kellett, de meg lett az eredménye. 🙂

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Ami a cikkben van az a közigazgatási bírság amit akkor szabnak ki ha nem álltnak meg vagy fix mérő méri be az autóst s az üzembentartónak kell befizetni. A másik eset amikor helyszíni bírságot szabnak ki a sofőrre megállítva az autóst a sebesség mérést követően… ilyenkor csak a mérőműszer hibahatárát veszik figyelemben s a szerint történik a büntetés. Az egyik az üzembentartónak szól (itt nem kell bizonyítania a hatóságnak h ki vezetett) a másik a sofőrnek (itt bizonyítani kell a h ki volt a sofőr, ha mégse állitották… korábban ez volt kijátszható, ha nem állították meg )

  • 2017.10.29. at 07:13
    Permalink

    Tisztelt Hollósy Balázs!
    A táblázat,mint ahogy a törvényi hivatkozásuk is részben hibás.
    Az említett 2007-es törvényt hatályba lépése óta módosították,szigorították:Minden esetben 4 km/órát adnak hozzá a sebességhatárhoz,tehát helyesen 34,54,94,134 a határ,innen kezdve dől a cash a költségvetésbe.
    A forrásom a Szombathelyi”bírsággyárban”dolgozó polgári-de rendőrségi-alkalmazott ismerősöm.

Vélemény, hozzászólás?