Melyik a legolcsóbb új kombi?

Kompakt koreai kombik kontra konkurencia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három új koreai alsóközepes kombi is érkezett a piacra, hát megvizsgáltuk, mennyire versenyképes a Kia cee'd_sw, a Hyundai i30 wagon és a Chevrolet Cruze SW ára.

Nemrég három új modell is érkezett a piacra, ráadásul mindhárom dél-koreai márka termékeként, így adta magát, hogy gyorsan megnézzük, melyiknek milyen, s mennyire versenyképes az ára. Sejtettük persze, hogy a már próbált Chevrolet Cruze SW, illetve a Hyundai i30 wagon/Kia cee'd_sw duó alkotta kihívó csapat szinte a teljes mezőnynek alávághatkínálhat, de azért nem csak az olcsónak számító Renault Mégane Grandtournak, hanem a kategória további három jeles képviselőjének is citáljuk a vonatkozó alapadatait.
Hirdetés

A tehát a Ford Focus, az Opel Astra és a Skoda Octavia praktikus kombi kivitelével bővített társaságnál arra voltunk kíváncsiak, hogy alapmotorral és szintén alap-, de klímát és menetstabilizáló elektronikát mindenképp tartalmazó ellátmánnyal mekkora a koreaiak - először csak feltételezett - árelőnye. A poént lelőve: nagy. Egyedül a Mégane tartja velük a lépést. Némi részletezés előtt még vessünk egy pillantást a motorizáltságra.
modell teljesítmény (LE 1/perc) nyomaték (Nm 1/perc) váltó fogyasztás (l/100 km)
Chevrolet Cruze SW 1.6 124/6200 155/4200 kézi/5 6,4
Ford Focus Kombi 1.0 100/6000 170/1500-4500 kézi/5 4,9
Hyundai i30 wagon 1.4 100/5500 137/4200 kézi/6 6,1
Kia cee'd_sw 1.4 100/5500 137/4200 kézi/6 6,1
Opel Astra Sports Tourer 1.4 100/6000 130/4000 kézi/5 5,9
Renault Mégane Grandtour 1.6 100/5500 148/4250/ kézi/5 6,8
Skoda Octavia Combi 1.4 80/5000 132/3800 kézi/5 6,4


Ezek a belépő benzinmotorok, olyan verziók, amelyek elégséges dinamikát nyújtanak, s messze nem túlmotorizáltak. Kakukktojás a Focus - a Ford kompaktja már háromhengeres turbósként is elérhető, amúgy aki maradna a jól bevált négyhengeresnél, ugyanazért a pénzért a szívót is választhatja. A csöpp EcoBoost papíron jóval takarékosabb. Fogyasztásilag fölfelé a Mégane-féle 1,6 literes lóg ki, teljesítményben meg az Octavia különben nem rossz 1.4-ese. A túlvégen - 124 lóerővel - a Cruze-é a legizmosabb alapmotor. Ami még szemet szúrhat: igen, a cee'd/i30 páros váltója 6 fokozatú. Nagy csoda nem történik, valamivel így csendesebbek, autópályán kevesebbet forognak és fogyasztanak, mintha 5 sebességesek lennének.
Ezek után következzenek a leglényegesebb paraméterek, hogy jól elképedjünk, mekkorára híztak a kompaktok, pláne, ha kombik:
modell hossz/szél./mag./t.t. (mm) csomagtér (l)
Chevrolet Cruze SW 4681/1797/1521/2685 500-1478
Ford Focus Kombi 4556/1823/1505/2648 490-1516
Hyundai i30 wagon 4485/1780/1500/2650 528-1642
Kia cee'd_sw 4505/1780/1485/2650 528-1642
Opel Astra Sports Tourer 4698/1814/1535/2685 500-1550
Renault Mégane Grandtour 4559/1805/1507/2707 491-1567
Skoda Octavia Combi 4569/1769/1468/2578 605-1655



Hogy az Astra Sports Tourer 4,7 méter hosszú, nem egyszerű - nem mellesleg üdvös lenne, ha óriás mérete utasterében, hátsó helykínálatában is visszaköszönne, de nem. Az Octavia raktérbajnoki címe egy ideje már magától értetődő, ugyanakkor a koreai újdonságokra koncentrálva látható, hogy egyiknek sincs oka a szégyenkezésre, sőt. A Cruze-é ugyan az üléshajtás utáni legszerényebb méret, azonban nem vészes, gyakorlatilag el is hanyagolható a különbség.
Jó-jó, de melyik mennyibe kerül? Bal oldalon a kampányárak, jobbra, kiemelve azok az összegek, melyekért már ESP-s, légkondis példányt guríthatunk haza:
Modell alapár (Ft) normaár (Ft)
Chevrolet Cruze SW 1.6 3 599 000 3 885 000
Ford Focus Kombi 1.0 GTDi EcoBoost 4 980 000 5 155 000
Hyundai i30 wagon 1.4i 3 799 000 4 149 000
Kia cee'd_sw 1.4 CVVT 3 899 000 4 249 000
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Ecotec 4 900 000 4 900 000
Renault Mégane Grandtour 1.6 4 090 000 4 240 000
Skoda Octavia Combi 1.4 4 419 830 4 570 960
Hát igen, a viszonyításképp csatolt konkurensek közül csupán egy a komoly árkonkurens, ő pedig az idén frissített Renault Mégane. Házon belüli finanszírozással még olcsóbb tud lenni, itt és most viszont abba nem kívántunk belemenni, hogy melyik modellre milyen és mennyi kedvezmény szerezhető meg vagy alkudható ki.
Az árverseny győztese a Cruze SW, szomorú, de listán 4 millióból kizárólag a Chevrolet kompakt kombija jön ki. Nincs messze a Hyundai és a Kia, köztük meg a Renault sem, míg a Skoda, pláne az Opel vagy a Ford már elképesztően drága a kihívókhoz képest. (Még egyszer hangsúlyozzuk: biztosan - bőven - lejjebb vihetőek ezek az árak, pláne több példány egyszerre vásárlása esetén...)
Felszereltségbeli különbségek alapból is akadnak, de mi szól akkor a nem koreaiak mellett? Például az, hogy vevőik jóval gazdagabb palettáról válogathatnak. A Cruze-hoz mondjuk már van korszerű turbómotor, a cee'd/i30 duó kínálata viszont - egyelőre - szegényesnek mondható az európaiakkal összevetésben. De ha elég a józan alapmotor, Korea jött, látott, s győzött.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?