Néhány öngyilkosjelölt majdnem tönkrevágta a nagy rekordot

Loeb gigacsúcsot autózott a Pikes Peak hegyiversenyen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rekordot vártunk, de ekkorát azért nem. Loeb és a Peuegot kábé kinevette az eddigi Pikes Peak-legendát, viszont majdnem tragédia lett a vége.

A Pikes Peak-legendát is kipipálhatjuk és vagy elfelejthetjük, kinek hogy (nem) tetszik. Ugye ez az a híres-hírhedt verseny Coloradóban, a Race to the clouds "felhőfutam", ahol a résztvevők 20 kilométert kocsiznak hegynek fel (2865-ről 4301 méteres tengerszint feletti magasságba), 156 kanyaron át, bukótér helyett szakadékkal, levegőért kapkodó motorokkal. Csakhogy már tisztán aszfaltos a menet, nincs murva és kilinccsel előre sodródás a mélység felé. Persze így sem veszélytelen a mutatvány, hiszen maga Loeb mester nyilatkozta, hogy töménytelen kockázatvállalás amellett, hogy irgalmatlan befektetés és meló, szóval korántsem evidens, hogy jövőre például újra nekifutnak...
Hirdetés
Miért is futnának, amikor olyan rekordot rittyentettek, amit ismét megdönteni már kétséges volna... Rhys Millen tavaly 9:46 perces idővel nyert, a kilencszeres ralivilágbajnok, jövőre a Citroënnel a WTCC-be igazoló Loeb mester most meg 8:13.878-mal... Utólag a PSA illetékesei elmondták, bevallották, hogy a szimuláció alapján egy 8:15-ös eredményt tartottak reálisnak a 875 lóerős és 875 kilós, igencsak "unlimited" 208 T16-ossal, Loeb pedig arról mesélt, hogy filózott: biztonsággal hazavigye a gépet, s "csak" győzzön, avagy nyomja, ami a csövön kifér. És nyomta. A Hyundai-nak látszó személygépjárműjével amúgy szintén kolosszálisat javító Millen szerint a 8:13-as idő hihetetlen, s jó eséllyel sosem tudják majd megdönteni. Loeb még olyasmiket mondott, hogy a leszorítóerő Le Mans-i, a gyorsulás jobb, mint az F1-ben, a tapadás félelmetes, minden kigyorsítás ágyúgolyószerű kilövés volt.
Pikes Peak 2013 - abszolút végeredmény (élcsoport)
  1. Loeb (Peugeot) 8:13.878 p (140,771 km/ó)
  2. Millen (Hyundai) 9:02.192
  3. Dayraut (Mini) 9:42.740
  4. Dallenbach (Hyundai) 9:46.001
  5. Tadzsima (E-Runner) 9:46.530
  6. Rennison (Ford) 9:46.634


Az eredménylistából látszik, hogy mekkora a fejlődés a korábbi évekhez képest, s az is, hogy a 10 perces álomhatáron 2011-ben egy Suzuki SX4-essel átlépő Monster Tajima most már egy elektromos autóval is 9:46-ot tudott. Az alábbi videókból a hosszabbik jellemzően onboard Loebről, a másikon bezzeg azt látni, hogy páran jó mókának gondolták átballagni az úton - közvetlenül a rettenet tempóban száguldó versenyautó előtt. Barmok, de tényleg.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:46
    Permalink

    Loeb és a WTCC szerintem:
    Rajt – cél győzelemmel oké a dolog, de az is csak az első futamban.
    A másodikban forditott a rajtsorrend.
    És test-test ellen más küzdeni az autósportban.
    Nagyon más. 8)

  • 2017.10.30. at 01:46
    Permalink

    A WTCC mezőnye jövőre lehet, hogy csodát lát. Meg a csoda mellé Loeb Citroenjének stoplámpáját. Jó esély van rá, hogy unalomba fullad a WTCC, mint a F1 Schumacher idejében. Verseny csak a második helytől lefelé lesz.

Vélemény, hozzászólás?