Átadták Budapest első e-taxi drosztját, ami nem is igazi droszt

Már üzemel az ország ötödik elektromosautó-villámtöltője

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

E-taxi drosztot adtak át kedden Óbudán - írja az MTI. Csakhogy ez nem egy taxiállomás. Mindegy, örüljünk az újabb villámtöltőnek.


Budapest harmadik kerületében az elsősorban tech cégeknek otthont adó Graphisoft Parkban van az ország ötödik villanyautó gyorstöltője. Van egy Budapesten, az Istenhegyi úti Mol kúton, van egy Siófokon a Városház téren, Budaörsön a villanyautózásban élen járó Nissant forgalmazó Gablininél, a villanyautózásba invesztáló Evopro székházánál szintén Budán, és most átadták Óbudán az ötödiket. Az átadáson részt vettek a technika elterjesztésében érdekelt cégek képviselői. Korábban már írtunk a Budapest Taxi Nissan Leafekből álló e-taxi folttájáról. A környezetkímélő taxiszolgáltatást javítja, hogy a Leafeket kevesebbet kell otthon, vagy a nyilvános, akár gyors de nem villámtöltőkön táplálni. A most átadott gyorstöltővel fél óra alatt 80 százalékosra tölthető a japán villanykompakt akkumulátora, legyen taxi, vagy bárki autója.
Hirdetés


A beruházást a Graphisoft Park és a Budapest Taxi közösen hozta létre, 15 millió forintba került. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára, Glattfelder Béla elmondta, hogy az Európai Unió még a hónapban egységes irányelvet fogad el az alternatív közlekedési infrastruktúrák kiépítéséről. Ez azt a negatív kettősséget hívatott feloldani, hogy a vásárlók nem vesznek villanyautót, mert nincs kiépítve rendes infrastruktúra, az infrastruktúra meg nem épül, mert nincs elég elektromos autó. Hazánkban a villanyautózást segíti Jedlik Ányos Terv, aminek keretében a napokban megalakult a Jedlik Ányos Klaszter is.

A Budapest Taxi részéről Horváth Csaba, ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Leafek szolgálatba állása óra már 3500 utasuk utazott villannyal, és jók az eddigi visszajelzések. A cég teljes mellszélességgel áll a villanyosítási program mellett, a közeljövőben még két töltőpont létrehozásában kívánnak részt venni. Az egyetlen apró kommunikációs hiba, hogy az átadott villanykút nem egy igazi taxidroszt. Bár hivatalos, a BKK szabványai szerinti taxiállomás létesülhetne magánterületen is, ahogy a kerületben az Eurocenternél is történt, de itt ez feltehetőleg nem történ meg. Nincs tábla, ami jelzi a drosztot, nincsen felfestés sem. A főváros taxiállomásait felsorakoztató listán a Graphisoft Park nem szerepel, igaz a BKK sajtószolgálata eddig még nem erősítette meg az információt.

Időközben válaszolt a BKK, megerősítették, hogy a "... Graphisoft Parkban nincs BKK által fenntartott taxiállomás, az említett terület egy közforgalom elől elzárt magánterület."
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Ezzel az egésszel az a legnagyobb gond, hogy nincs egységes interface a töltéshez. Ennél az állomásnál a Nissan Leaf tölthető, de a képen látható BMW pl. nem. Nem tudom, hogy a gyártók miért nem tudtak megegyezni egy szabványban? Igaz a mobiltelefonoknál is kellett hozzá kb. 20 év, hogy egységesítsék a töltőket, ami jól halad, de még mindig nem sikerült teljes körűen.

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    [i]“Utána már csak az akkukra kellene valami értelmes megoldást kitalálni, mert valljuk be a lítium-ion akkumulátorok előállítása sem túl környezetbarát ha magát az egész folyamatot nézzük.”[/i]

    Tényleg? És konkrétan mi a nem túl környezetbarát ha magát az egész folyamatot nézzük és ha már így bevallottad?

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Először mindenképp a lehetőséget kell megteremteni, tehát a töltőhálózat kiépítése elsődleges. Addig senki sem fog ebbe a méregdrága technikába invesztálni. A mindennapjaink gazdasági alapokon működnek és a villanyautózásnál van sokkal kiforrottabb (egyenlőre!), használhatóbb technika is. Ezen nyilván sokat változtatna ha lenne jól lefedett töltőhálózat és az autók ára is szerényebb lenne. Utána már csak az akkukra kellene valami értelmes megoldást kitalálni, mert valljuk be a lítium-ion akkumulátorok előállítása sem túl környezetbarát ha magát az egész folyamatot nézzük. Biztos vagyok benne, hogy a szintén gazdasági szempontokat előnyben tartó gyártók erre is fognak megoldást találni. Viszont abban is biztos vagyok, hogy amíg a pénzt a környezetvédelem elé sorolják addig nem lesznek “igazán zöld” autók sem!

Vélemény, hozzászólás?