Egy hónap munkagép volánja mögött keresztül Finnországon

Markolóval a világ (azaz, Finnország) végére

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megígérte, ezért vállalva a tortúrát végighajtott Finnországon egy markoló volánja mögött Jukka Mutanen. Bár lehet, hogy csak PR akció volt az egész.

[kepallobal=468351]Jukka Mutanen a markolóval[/kepallobal] Jukka Mutanen a mai kor gyermeke, és sok kortársához hasonlóan sokat netezik. Ki akart tűnni haverjai közül, ezért elhatározta, hogy mindegyikőjüknél több követőt gyűjt a Facebook oldalának. A rajongók szerzése azonban nem megy könnyen, ezért tett egy ígéretet. Írásos nyoma nem maradt fenn annak, mekkora bevétellel gazdagította az ötlet megszületése előtti pillanatokban a finn állami alkohol monopóliumot főhősünk, de lett volna még mit finomítani a kiíráson. Lakóhelyemről elhajtok Finnország legészakibb pontjára, mindezt egy Sunward SWE17B markolóval, ha lesz ötvenezer követőm – így összegezhető röviden a vállalás, amely rég nem látott hullámokat kavart a Finn interneten. Aki ugyanis látta a felhívást, pillanatok alatt ki tudta deríteni, hogy Jukka Finnország délnyugati csücskében él, és hogy pontosan milyen is a szóban forgó markoló. A Sunward cég legkisebb, zárt fülkés modellje kezes jószág egy családi ház építésénél. Kis méretével még szűk helyeken is elfér, így olyan feladatokat is végre tud hajtani, ahol a nagyoknak már kapitulálni kell. Egy ilyen munkagép mozgatásához bőven elég egy 854 köbcentis, háromhengeres motor, amelynek 13,2 lóerő a teljesítménye. Persze nem lesz túlságosan fürge a szerkezet, hiszen padlógázon is 4 km/h csúcssebességet tud elérni, de még így is öt perc alatt körbe tudja járni az építési területet. Az útvonalkeresők segítségével könnyen ki tudta számolni mindenki, hogy nagyjából ezer kilométeres távolság megtételét vállalta a fiatalember. Nosza nem is kellett több a finneknek, akik közül a remélt ötvenezer helyett több mint százezren csatlakoztak Jukka Mutanen csoportjához.
Mindez hogyan jutott Jukka eszébe? Történetesen a Sunward cég finnországi képviseleténél dolgozik, mint szerelő és alkalomadtán értékesítő. Pechjére amikor a cégvezető megtudta, milyen botor ígéretet tett az alkalmazottja, nem állt a megvalósítás útjába. Sőt, még arról is biztosította főhősünket, hogy ha bármi történik is az úton a markolóval, nyomban ott teremnek és kijavítják a hibát. Itt elsősorban arra kell gondolni, hogy a markoló gumitalpait nem aszfalton való haladásra tervezték, így azok fokozott kopásnak voltak kitéve. Az ezer kilométer megtétele során pedig rengeteg üzemóra megy bele egy ilyen kis járműbe, ami többszöri karbantartást is szükségessé tett az út során.
Finnország markolóval történő átszelése egyébként igazi társadalmi eseménnyé fajult. Lakott településeken rengetegen sétáltak Jukka mellett, és faggatták őt elhatározásáról, de a végtelennek tűnő fenyőerdőkön átkelve se volt egyedül. Vagy a helyi fiatalok látogatták meg, vagy egy nordic-walking csoport szegődött a nyomába. De rengeteg vadállatot is látott útja során Jukka, hiszen ugyan egy zajos szerkezettel haladt a tundrában, de a tempója egyáltalán nem volt rémisztő. A rénszarvasokkal való találkozást is sikerült elkerülni, és a medvék se akartak közelebbi ismeretséget kötni a furcsa járművel. A 4 km/h-s elérhető csúcssebesség ismeretében felmerül a gyanúja, hogy vajon megállította-e járművét Jukka, amíg kisdolgát végezte, vagy hagyta, addig is hadd kerüljön közelebb a céljához. Nem is az elindulás jelentette a legnagyobb lelki próbatételt Jukkának, hanem sokkal inkább az, hogy napi tíz óra folyamatos vezetéssel is 29 napig volt úton. Összesen 942 km-es távolságot győzött le ez idő alatt, az idő múlását változatosabbá tette, hogy rengeteg – több mint ezer – plüssállatot kapott útja közben. Ezek legtöbbjét egyszerűen a minimarkoló kanalába helyezték a rajongók, de volt, akitől egy facsemetét kapott ajándékba az őrült finn. Mobiltelefonjával szinte folyamatosan tájékoztatta több mint százezres rajongói táborát haladásáról, mondjuk 4 km/h-s száguldás közben még az SMS írás se vonja el nagyon az ember figyelmét. Arról nem is beszélve, hogy munkagép-kezelés közben nem tilos a telefonálás. A 29 napos odüsszeia egyébként egy világrekord-bejegyzést eredményezett Jukka Mutanen számára, aki elmondhatja magáról, hogy ő utazott legtovább, egyhuzamban egy minimarkolóval. Kuusamóban történt célba érkezése igazi nemzetközi esemény lett, az ötezer fős rajongótáboron és a helyi politikusokon kívül a Sunward cég elnöke is megjelent. He Quinhua egyenesen Kínából repült be, hogy gratulálhasson alkalmazottjának. Büszke lehet minimarkolójára is, hiszen az SWE17B műszaki meghibásodások és üzemzavarok nélkül teljesítette a 942 km-es távolságot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?