Most épp bő 8000 gyorshajtót fogtak. Túl lassút hányat?

Meddig lesz szabályos indokolatlanul lassan menni?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A franc sem akarta, mégis újra megrágcsáljuk a gyorshajtás kontra indokolatlanul lassú autózás csontját. Hát tényleg nem fogják fel, mennyire veszélyes 90 helyett úgy 50-60-nal poroszkálni?

Ha a pénzbehajtás a lényeg, hát büntessék a túl lassan autózókat is! Miért nem szedik ki azokat, akik indokolatlanul tötymörögnek? Tavaly tavasszal irgalmatlan sok kommentet szült az ebben a témában írt cikk, s ezek egy részében olvasóink úgy találták, hogy én nyilván idegbeteg, türelmetlen, szociopata, renitens száguldozó, sőt vezetni nem tudó vagyok, jellemzően sértődött fővárosi pernahajder, mert főúton 90 helyett 60-70 km/órás sebességgel menni nem gáz, sőt. Sőt, takarékos, költséghatékony, bölcs dolog, stb. Nos, közel másfél év elteltével ismét ki kell vívjam a népharagot, de vállalom, hiszen továbbra is elég abból, elegem van abból, ahogy egyesesek értelmezik a közlekedést.
Hirdetés
Tavaly tavasszal az verte ki nálam a biztosítékot, hogy a Balaton északi oldalán, a jó öreg - sajnos zömében szánalmasan, méltatlanul egysávos - 71-esen képtelenség volt a megengedett tempót nemhogy tartani, egyáltalán elérni is, mert egy suzukis bácsi (ránézésre korban, ám ami fontosabb, km/órában) 60 körül gondolta falni a kilométereket. Biztos, ami biztos, túlnyomórészt minél közelebb a felezővonalhoz. Maga mögé gyűjtött egy rakás sorstársat, s megelőzni őt - szabályosan, biztonságosan - nehezebb volt, mint manapság Magyarországon új autót eladni magánvásárlónak. Úgy találtam, hogy ez így nincs rendjén. Nincs rendjén annak fényében, hogy közben a gyorshajtás már-már háborús vétek, hogy például az 50-es táblánál 60-nal tépni súlyos ezrekbe kerül. Úgy sincs rendjén, hogy általános jobbra tarts van érvényben. Úgy sincs, hogy a KRESZ elvileg tiltja az indokolatlanul lassú haladást. Úgy sincs, hogy az ilyen szituációk balesetveszélyesek, mert hát a beszoruló autósok egymás hegyén-hátán dobják el az agyukat, kockázatos előzésekbe kezdenek, tojnak a biztonságos követési távolságra, össze-vissza gyorsítanak és fékeznek, márpedig ezek a manőverek energiát emésztenek fel, ergo extra fogyasztással, hovatovább környezetszennyezéssel is járnak.
Utóbbit, a környezetszennyezést most hagyjuk, mivel boncolgatása túl messze vinne. Fogyasztásilag meg egyezzünk ki abban, hogy igen, 90 helyett 60-70-nel menni (az ideális sebességi fokozatban) takarékos (és zöld) megoldás, de csak akkor, ha tartott 60-70-ről van szó. Viszont az, hogy a rettenet lassan haladó valaki még az út jobb szélére sem képes lehúzódni, semmivel sem védhető. Számos helyen botrányosan rosszak a magyar utak, de nem mindenhol, így az nem érv, hogy azért tapad az ember a felezőre, mert ezzel kíméli a technikát.
Még azt is rögzítsük, hogy személyautó vs. személyautós a meccs, nem kamiont, teherautót, lassú járművet vagy valami vontatót-utánfutóst szapultam anno. És most is mezei személyautókat (vezetőket) szapulok, már mondom is, mit tapasztaltam a napokban. A tetthely dettó a 71-es (kivéve amikor nem, akkor Fehérvártól Veszprémen át tekeregtem), úton Budapestről Ábrahámhegyre (Révfülöp után, Badacsony előtt), s onnan vissza, az időpont augusztus 17., szombat napközben (oda), 21-e szerda este (vissza), 22-e csütörtök napközben (oda) és 25-e vasárnap napközben (vissza). Na nem mintha ez fontos volna, ahogy az sem, hogy egy Nissan Juke Nismóval, majd egy Chevrolet Traxszal volt szerencsém utazgatni, mindegy, teszt a két nagyon más crossoverről hamarosan.
És mindegyik úton, mindegyik alkalommal újra és újra belefutottam suzukis bácsikba, legfeljebb nem Wagon R-rel voltak és nem is feltétlen bácsik. Renault Scénicre, Renault Thaliára, Skoda Fabiára és valami japánra emlékszem, egy idősebb és egy max. 50-es úrra, meg két 30 körüli hölgyre. Az egyik ráadásul telefonált. Ő volt a legdurvább. Nem ment gyorsabban - óra szerinti - 50-nél. Ha 70-nel, ha 90-nel lehetett volna haladni. Ja, hogy el ne felejtsem, az esti út során tiszta idő volt, a nappaliak alatt kétszer szép, egyszer szemetelős esős, de nem vészes, nem olyan, hogy rútul rontotta volna a látási és útviszonyokat.
Egyiket sem fényképeztem le, egyrészt mert nem volt elöl a gép, másrészt meg azért is kaptam a pofámra tavaly, hogy mit fotózgatok menet közben, veszélyes. És még öregebb vagyok, mint voltam 2012-ben, még lassabban, még megfontoltabban, szerintem még türelmesebben vezetek. A feltartási bajnokok által összeszedett egy-egy kupacban megadóan vártam, hogy én is előzhessek - olyan szakaszok ezek, ahol kevés az egyenes, a jól belátható út, s a szembejövő forgalom is jelentős volt. Szerettem volna 80-90-nel menni, haladni, csak ennyit, semmi többet. Tudva azt is, hogy augusztus 22-24. között csodás Tispol közlekedésrendészeti akció vagyon szerte-szana traffipaxokkal. Mértek is a rend őrei ezerrel, ahogy kell. Lássuk is, milyen eredménnyel, következzék egy kis ORFK-statisztikai mellékzönge.
"Az ország valamennyi megyéjében és a fővárosban 2013. augusztus 22-24. között közlekedésrendészeti akciót tartottak. Az akció fő feladata a sebességtúllépésekkel szembeni fellépés volt, de a szolgálatot teljesítő rendőrök minden egyéb jogsértés gyanúja, észlelése esetén intézkedtek. Az ellenőrzések elsősorban a főbb közlekedési útvonalakra és a jelentős átmenő forgalmat lebonyolító településekre összpontosultak. A háromnapos ellenőrzés első napján a gyorsforgalmi utakat, második napján a főutakat, a harmadik nap pedig a lakott területen található közutakat vonták ellenőrzés alá az akcióban résztvevő rendőrök. A három nap alatt összesen 8285 fő volt a sebességre vonatkozó szabályokat megsértők száma, akik közül 38 motorkerékpáros is fennakadt az ellenőrzéseken. A rendőrök a szabálysértőkkel szemben szankcióként helyszíni bírságot alkalmaztak, szabálysértési feljelentést tettek, vagy közigazgatási bírságot szabtak ki, illetve közigazgatási eljárást kezdeményeztek."
No hát, 8285 fő volt a sebességre vonatkozó szabályokat megsértők száma. Arról nincs infó, hogy mindet gyorshajtáson érték-e, de több mint valószínű. Kértem szíves felvilágosítást, hogy ugyan valaha büntettek-e már indokolatlanul lassan autózót, amint megjön a válasz, ha megjön, megosztom okulásunkra. Mert azt ugye mindenki tudja, hogy a KRESZ szerint nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza. Egy friss szakirodalom így fogalmaz: "Indokolatlanul lassan haladónak azt kell tekinteni, aki szubjektív okból való folyamatos lassú haladásával a forgalomban résztvevő járművek egyenletes és folyamatos haladását akadályozza. Autópályán és autóúton - ha az időjárási, látási, út- és forgalmi viszonyok nem teszik indokolttá - kényszerítő ok nélkül 60 km/órás sebességnél lassabb haladást indokolatlanul lassú haladásnak kell tekinteni."
Hm. Ilyesmiket is ír a közlekedési ismeretekről, a gépkocsivezetés elméletéről szóló könyv (nem szó szerint): A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos egyéni és társadalmi érdek. Bizalmi elv: jogbiztonság iránti igény, számíthatunk arra, hogy a szabályokat mások is betartják. Addig, amíg ennek ellenkezőjét nem tapasztaljuk. Ha a partnerek szabálysértését felismerjük, kötelesek vagyunk mindent megtenni, ami az adott körülmények között tőlünk elvárható. Mindig kellő figyelemmel és óvatossággal kell közlekedni, előzékenyen és türelmesen, együttműködve. Aki a közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy másokat indokolatlanul ne akadályozzon és ne zavarjon. Akadályozás az, ha valaki mást annak szándéka szerinti továbbjutásában gátolja, hátráltatja, fékezésre kényszeríti. A zavarás olyan magatartás, amellyel valaki más közlekedését nehezíti, megijeszti, kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz. A személygépkocsi sebességét a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) figyelembevételével kell megválasztani. Figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra is.
Ugye-ugye? Egyéni és társadalmi érdek. Tenni, ami elvárható. Együttműködés. Hátráltatás. Fékezésre kényszerítés. Nem ragozom, nem rágok szájba - akik szabálytalanul közlekednek, úgyis magasról tojnak magukon kívül mindenre és mindenkire, és/vagy fogalmuk sincs arról, melyik bolygón vannak. Utóbbit láttam a telefonáló, 90 helyett 50-nel vonuló nő arcán is. Sok mindent lehetne a mentségére felhozni, nem hozok. Álljon félre, telefonáljon. Nem mer 50-nél gyorsabban menni? Maradjon a városban. Vagy inkább otthon. Azt láttam, hogy a még nálam is intoleránsabbak és türelmetlenek kis híján az árokba lökik. Hogy többször majdnem egymásba csúsztak. Hogy többször majdnem a szembejövőkkel ütköztek.
[kepallojobb=66315.jpg]Lassan járj, tovább élsz[/kepallojobb] Szóval amíg világ a világ, így lassan menni gyakorlatilag szabályos marad? Olyan táblákat, hogy Kötelező legkisebb sebesség (kék alapon fehér szám) miért nem tesznek ki? Látott már ilyet valaki? Kapott már bárki figyelmeztető pontot, mert indokolatlanul lassú haladásával szabálysértést követett volna el? (Közúti közlekedés rendjének megzavarása 5 pont. 18-nál elveszik a jogsit 6 hónapra, a pontokat állítólag önkéntes utánképzéssel lehet csökkenteni, 12-ig 9-cel, 13-17 között 6-tal. A közúti veszélyeztetés 11 pont. Nem megfelelő sebesség alkalmazása, relatív sebességtúllépés 1 pont.) Negatív sebességtúllépés van? Forgalomból kiemelés, pénzbírság. Ez kéne. Vagy nem is pénzbírság, hanem jogsibevonás, utánképzés, szájbarágás, bebiflázás, jogsi-visszakapás csak akkor, ha. Ezt is írja a tanulók könyve: "A szabályok önmagukban nem tudnak megóvni, mégis minden közlekedési eseményt a szabályok szerint ítélnek meg." Na, egy túróst. Csak elvileg.
Hihetetlen, hogy bűnösnek, az empátiát hírből sem ismerőnek érzem magam, mert szeretnék annyival menni, amennyit a szabály megenged. Hogy adott esetben 5-10 percet spóroljak. Meg 1-2 deci üzemanyagot. Meg 1-2 millió agysejtet. Hogy aztán elérjem az autópályát, ahol vagy baleset hátán baleset, s ettől brutál a tumultus, vagy "csak" brutál a forgalom, mindenki rohanna, megy a jobbról előzés, a seggedbe mászás, a villogás, a letolás, a sávváltás eléd, aki biztonságos követési távolságot tartasz, de úgy, hogy mégis fékezned kell, mert ő nem gyorsít, s a mögötted érkező is fékez, aki nem tartja a kellő követési távolságot, és így tovább, robban a láncreakció. És emberek halnak vagy szerencsésebb esetben sérülnek meg sokszor vétlenül, tehetetlenül, és akkor hopp, előkerül, hogy a balesetek elsődleges kiváltó oka a gyorshajtás. Ami igaz is, de attól még mással is kéne tán foglalkozni. Például az indokolatlanul - és szabálytalanul - lassan halandókkal, mármint ténylegesen, nem pusztán valami homályos passzussal a többség által egyszer rég tán olvasott, majd jól elfeledett KRESZ-ben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Pest megye , 11 es út Szentendre és Visegrád között vasárnap.A két kisváros között van egy két szép falú ahol a megengedett sebesség kb 40-50 között van néhol 70. Na most vasárnaponként az idős bácsik és hölgyek előveszik a garázsból a kocsit ami rendben is van de könyörgöm ahol 50 km/h a megengedett sebesség ne 10-20km/h menjenek már közben index balra aztán hirtelen jobbra ép hol lát üres helyet.Persze mindeközben az idegbeteg BMW -s meg tol le az útról és ott van a seggemben de előzni a nagy szembejövő forgalom miatt nem lehet … jó mi?
    Ja és a vicc ! hétköznap semmi probléma nincs 😀

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Én épp tegnap futottam bele egy lassan közlekedő fószerba. Nem szoktam gyorsan hajtani, 80-90 között. Az kényelmes, mindenki számára tartható tempó. De az idegesítő volt, h 90-nel közlekedhető útszakaszon, tiszta időben, felezőn mászva lassan 50-nel araszolt erőre. Ha még esetleg megy az elakadás jelzője, és az út szélén poroszkál, megértem. De semmi. Indokolatlanul szottyogott. Fertelmes. ÉS valljuk be, annyit nem spórol, h ezért balesetet okozzon….

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Bp. II. ker. – Székesfehérvár 53 perc.
    Budakeszi – Budaörs – Bicske – Csákvár – Zámoly útvonalon. Nagyon élvezetes út, igaz nem 90-nel. 🙂

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Szeretném alátámasztani, hogy Budapest-Székesfehérvár között az év bármely napján szinte kivétel nélkül az ember belefut nézelődős emberkébe, legalább 5-6 ba. Ezzel addig nincs baj, amíg a szembeforgalom engedi, hogy megelőzd, de amikor egy ilyen autós mögött már 1-2 km-es sor van és beállsz a 36. helyre szinte esélytelen végig előzni a sort.
    Ideális esetben ez az út 60-90 perces lenne, de általában 120-150 perc alatt lehet megtenni, és csak az indokolatlanul lassan haladók miatt. EZ IDŐRABLÁS ÉS ÉRTÉKES ÓRÁKAT (összeadva napokat/hónapokat/éveket) VESZNEK EL AZ ÉLETEMBŐL, AMIHEZ NINCS JOGUK! Ne hajtson senki gyorsabban a megengedetnél!!! De inokolatlanul lassan se!

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    ez mindenkinél probléma :/ én nagyon bírom a streefigtereket, vasárnapi vezetőket meg sorolhatnám a többi egy orrú “két szép szeméért” kapott jogosítványú sofőröket akik bent a városban lámpánál nagy bőgéssel, fordulatszám megtartással, kapartatva, zöld lámpánál motort indítva, kuplungot lenyomva-sebességbe rakva ki mennek fő útra meg autópályára, mert felmennek a gyors utakra aztán meg puff mennek 60-al mindenhol, főleg előzni tilosba 😀 utána meg fel vannak háborodva ha le vannak dudálva az útról… miért vesz autót az ilyen?

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Én is utálom az indokolatlanul lassan haladókat.
    Ha utolérek egy ilyet,megállapítom magamban,hogy ez is egy “kétfalus idióta sofőr”,aki nem megy messzire,ő ráér.
    Ha megérik a helyzet,leelőzöm és utána elfelejtem,le van sz@rva,szüttyögjön csak tovább.Majd lesz másik 🙂

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    [i]pont ezt teszed…[/i]

    igen és te is, pont ezt magyarázom, ezért nem ér az egész semmit, mert mindenki úgy magyarázza ahogy neki tetszik 🙂

    [i]nem kell megmagyarázni hogy 10-20 autó miért vonatozik 60-nal 90 helyett, mint ahogy azt sem kell megmagyarázni hogy 90 helyett miért mentél 120-szal és miért bírságol meg a rendőr…[/i]

    azért itt van egy lényeges különbség, az egyik vitathatatlanul szabálytalan, a másikra csak feltételekkel lehet ráfogni

    [i]Van egy sebesség amit tartani kellene[/i] [i]nem azt csinálni hogy beállok 60-ra[/i] -ez logikailag hibás mondat

    [i]Ha egy légkondi extrém mértékben befolyásolná[/i] -nyilván nem extrém módon -bár jelentősen-, de a sok apróság összeadódik, hangosabb motor (stressz), rosszabb futómű, gyengébb motor, eleve szegényebb tulaj -fogyasztás (most erre ne mondd azt légyszi, hogy aki nálad szegényebb az ne mozduljon ki otthonról), stb. Simán elképzelem, hogy az emberke nem gyorsít-lassít kanyartól kanyarig, hanem inkább beáll egy folyamatos sebességre amivel a legtöbb kanyart be tudja venni (itt jegyzem meg, nem ismerem a 71-est)

    a csonton még bőven van hús, de próbáld kicsit tágabb szemszögből nézni a dolgot és ne csak onnan, hogy te max. sebességgel akarsz közlekedni és elvárod a többiektől, hogy hozzád alkalmazkodjanak. Talán még nem mondták, de nem te vagy a világ közepe. Próbálj egyszer elfogadni, hogy a sorban a 21. vagy és ne ugrálj meglátod jót tesz a vérnyomásodnak 🙂

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    71-es főuton minden nap, év és napszaktól függetlenül találni lakott területen kívül 50-70-nel cammogó idiótákat..a 8-as Márkótól Várpalotáig 2×2 sáv (ha nem újítják fel), Palota után szintén 2×2 sáv..nem értem hogy lehet hasonlítani egy 2×1 sávos úthoz….

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Úgy látom, erről a témáról, már sok minden le lett írva és erősen megoszlanak a vélemények. A témát boncolgatva, azt hiszem, nem lehet elmenni szó nélkül, az országutakon közlekedő, mopedautók mellett sem. Ők ugyebár, csak 40-nel mehetnek, mégis, láttam már ilyen járművet, gyorsforgalmú úton is, ahol 110 a megengedett.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    [i]mindenki talál magának egy szabályt amit a saját igényei szerint értelmez[/i]

    pont ezt teszed…

    nem kell megmagyarázni hogy 10-20 autó miért vonatozik 60-nal 90 helyett, mint ahogy azt sem kell megmagyarázni hogy 90 helyett miért mentél 120-szal és miért bírságol meg a rendőr…
    Van egy sebesség amit tartani kellene, és nem azt csinálni hogy beállok 60-ra és “nézd a köcsög előzne”…

    Egy olyan kanyar előtt amit biztonságosan 60-nal lehet bevenni van valamilyen előjelző tábla (60-as korlátozó, vagy éles kanyar előjelző), és hidd el, azt kanyart Trabival is be lehet venni 60-nal, plusz a tábla miatt nem akadályozol senkit..pláne ha csak 10-20 másodpercig tart a dolog nincs is értelme akadályozásról beszélni..nem csak a Trabisnak nincs légkondija, sok másiknak sem…Ha egy légkondi extrém mértékben befolyásolná a közlekedés biztonságot, akkor már rég nem lehetne légkondi nélküli autót vásárolni..

    Dehogy vérzik ezer sebből , csak te látod úgy..

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    KÖRFORGALOM!! Azt is valahogy a köztudatba kellene tenni, hogy ha nem kell, akkor a KÖRFORGALOMNÁL NEM KELL MEGÁLLNI!
    Sok helyen messziről látható, hogy a másik irányokból se közel, se távol nincs jármű, az előttem haladó meg fékez és megáll!!! Őrület.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Szerintem is kellene már büntetni a forgalmat akadályozókat is! Kettőször megtörtént már velem, hogy Veszrém-Várpalota között a négysávoson a belső sávban 70-el közlekedőt nem lehetett kihajtani a szélső sávba. Mások megelőzték jobbról, ami viszont veszélyes. Én megpróbáltam, fénnyel, hanggal, NEM volt hajlandó!!! Úgy látszik, mindent lehet, mindent szabad, mindent megengednek, csak gyorsan ne menj!!

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Vannak állásfoglalások bőven, pro és kontra. Erről az egészről egy régi mondás jut eszembe, “szegény ember vízzel főz”. Ez a szegény ország itt Európa közepén csak ilyen úthálózatot tud biztosítani polgárai számára. Négysávosítással az itt felmerült problémák 95%-a ismeretlen lenne.
    A másik egy saját tapasztalat egy olyan országból, ahol a nagyvárosok kivételével gyakorlatilag megoldott az úthálózat problémája. elenyésző azon alsórendű utak száma lakott területen belül is, kívül meg pláne, ahol ne lenne legalább 4 sáv, vagy több. Sokkal több rendőr látható az utak mellett, elsősorban lakott területeken, városokban, de ha az illető nem követ el nagy hibát, 30-40 évig sem fogják soha megállítani semmilyen jogcímen, akár jogosítvány nélkül is közlekedhet ha szabályosan teszi azt, akár egy életen át. 🙂
    Mégis ilyen körülmények között, ahol gyakorlatilag tere van a “mazsoláknak”, a gyámoltalanul lassan közlekedőket, a forgalom ritmusból kilógókat azonnal kiveszik a forgalomból!!!
    Vajon miért teszik? El lehet rajta gondolkodni.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    itt már az is felmerül, hogy amikor 10-20 autó “vonatozik” 60-al akkor már a 60 számít a forgalom ritmusának (amit az előzgetők nem hajlandóak felvenni) vagy ez a 10-20 autó akadályozza azt az 1-2-t amelyik gyorsabban menne? itt már megint úgy tűnik, hogy ez az “indokolatlanul lassan haladás”, “akadályozás”, “forgalom ritmusának felvétele” nevű kígyó beleharapott a saját farkába. továbbra is azt gondolom, hogy fölösleges mindenféle új fogalmakkal, szabályokkal túlbonyolítani a kreszt, épp az lenne a célravezető, hogy minél egyszerűbb legyen.

    akkor ott van még, hogy nem egyforma autókkal közlekedünk, a virsligumis trabival 60-al lehet bevenni a kanyart, az Impreza WRX-el 90-el lazán, akkor a trabi most akadályoz? főleg esőben vagy hőségriadókor amikor természetes, hogy a trabist a hőguta kerülgeti sokkal lassabbak a reakciói, mint a légkondis autósnak?

    ezer sebből vérzik az egész, arra jó, hogy mindenki talál magának egy szabályt amit a saját igényei szerint értelmez és lehet anyázni egymást, merthát mindenkinek igaza van és senkinek sincs…

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    ááááááááá, ez csak a jéghegy csúcsa!!!

    Beszélhetnénk a zöldnél való elindulásról, az irányjelzésről, a jobbkézről, a saját sávunkban való kanyarodásról, a körforgalomról, a tükrökről, a követési távolságról, stb……SAJNOS

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    látom magyarázni kell…
    ha vki 160-nal megy és csak mondjuk110 a max megengedett, akkor a veszélyhelyzetet a KRESZ szerint el kell kerülni, ergo útjára kell engedni a barmot..(mondjuk én megruháznám)..erra vonatkozik a “bizalmi elv”

    ” Bizalmi elv – minden közlekedő számíthat rá (bízhat abban), hogy mások is megtartják a közlekedés szabályait

    úgy kell közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon. A “bizalmi elv” alkalmazása a biztonságos közlekedés feltétele. A “bizalmi elv” lényege, hogy minden közlekedő ismeri és betartja a közlekedés szabályait.

    a bizalmi elv lényeges kivételei:
    – aki maga is szabálytalanul közlekedik eredményesen nem hivatkozhat arra, hogy bízott mások szabályos közlekedésében;
    – senki sem bízhat abban, hogy a szabályokat mások is megtartják, ha a szabályszegés ténye számára már kellő időben felismerhető. Aki tehát már látja, vagy az “adott forgalmi helyzetben szükséges figyelemmel és elővigyázatossággal” történő közlekedés mellett látnia kellett, hogy [b]a közlekedés egy másik résztvevője megszeg vagy meg fog szegni- valamely szabályt, nem bízhat tovább a másik szabályszerű magatartásában, így abban sem, hogy a másik meg fogja szüntetni a szabályszegést, hanem köteles minden tőle telhetőt, elvárhatót megtenni a veszélyhelyzet megszüntetésére, a baleset elhárítására;[/b]
    – nem szabad biztosan számítani arra, hogy a közlekedés szabályait olyan személyek is megtartják, akiktől a szabályos magatartás koruk, testi fogyatékosságuk vagy
    más ok miatt felismerhetően nem várható el.”

    egy forgalmas nyári hétvégén amikor mindkét irányba halad sok autó nem biztos hogy tudsz előzni több 10 km-en keresztül…ajánlom a többször megnevezett 71-es főút Balatonfűzfő-Balatonalmádi szakaszát..majdnem csak naponta járok rajta, tudom miről beszélek 😀
    Annyira én sem vagyok lúzer hogy ne előzzek meg 3-5 autót ha lehet..pláne ha csak egyről van szó..

    jó, rendben, neked meg a másik 5-10-nek megfelel a sebesség, és a többinek? Akkor ki tart fel kit?
    Persze ha tart vki akkora távolságot az előtte haladótól hogy előzéskor beférjen még egy kocsi, és lehet előzni, akkor nincs akadályozás

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    90 helyett a 60 ideális körülmények között szerintem is lassú, bár szerintem a 70-nél jobb, mert 70-el menőt max. 20 sebességkülönbséggel lehet előzni, 60-al menőt viszont 30-al lehet előzni, ami kevesebb tartózkodást jelent a szembesávban

    ha igaz amit a kreszből bemásoltál az elég szomorú, mert ezek szerint, ha valaki 160-al utolér akkor nem akadályozhatom, nekem is 160-ra kell gyorsítanom?

    szvsz ez az indokolatlanul lassan haladás szabály csak az indulatok felkorbácsolására jó, valamint káoszt és ellentmondásokat eredményez a kreszben. hiszen nem akadályozhatod a 160-al mögötted jövőt, ugyanakkor be kell tartanod a sebességhatárokat, most akkor melyik az rősebb szabály???

    másik, az, hogy valaki mögött 20-25 autó megy nem biztos, hogy azt jelenti, hogy feltart az elől menő, lehet egyszerűen csak azt jelenti, hogy a mögötte menőknek is megfelel ez a sebesség ezért nem akarják megelőzni. konkrétan én is van hogy utólérek valakit és nem előzöm meg, mert annyira nem sietek, ilyenkor egyszerűen követem őt

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    A KRESZ sebességre vonatkozó része kimondja:
    [b]“Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat
    akadályozza.”[/b]

    Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét a [b]szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja[/b], a célzattól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti.

    Tehát érthetőbben: mehet mindenki lassan, addig míg az akadályozás (amit a KRESZ tilt), létre nem jön.
    Az akadályozás pedig már szabálysértési kategóriába tartozik…
    A rendőr pedig tud mérlegelni és büntetni ha az illető mögött már 20-25 autó is felsorakozott…

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Tisztelt Kántor István!

    A cikk témájával teljes mértékben a levezetésével viszont nem értek egyet.
    80-90 km-es táblánál 50-60 km-es tempót indokolatlan lassú haladásnak minősíteni?
    Lassú haladásnak lehet nevezni de azt nem bünteti a KRESZ!

    Példaként átnézve a képgalériát egy magyar az összes többi orosz átmásolt kép.
    A cikkben kiemelt magyar esetben a táv Balaton-Budapest max. 150 km. 20-30 km-es sebességkülönbség esetén mennyi időveszteség érte a lassú haladás miatt?
    Gondolom nem egész úton volt mögötte,mert akkor a vezetési tudását is megkérdőjelezem:))

    Ha pedig csak az emlegetett esetet veszem ahol nagy volt a szembe forgalom,kanyargós az útvezetés talán még lassúnak is merész nevezni.

    Természetesen én is szidom a lemenő-felmenő rokonait, megkérdőjelezem IQ és vezetési szintjét a nálam lassabban vezető autóstársaimat de nem büntetendő cselekedett a tettük.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    egy lakott területen kívüli szakaszon–ha nincs egyéb forgalomkorlátozó dolog—ami még nem túl lassú nekem az a 80km/h..de ha meg a köcsög előttem 60-70-nel és előtte üres az út akkor ledudálom az anyja valagát is ha nem tudom megelőzni a szembe jövő forgalom miatt (71-es út nyáron pont ilyen, mehetsz 20-30km-t mire tudsz előzni valahol).. autópályán lesz@rom,mert nem zavar a szembejövő forgalom, max azok a kamionosok akik 82-vel kezdenek előzésbe…Városba forgalomtól függ a dolog, hiszen a dugók, útjavítások, zebrák nagyban lüktetővé teszik a forgalmat, ott pont ezért nem zavar ha valaki lassan halad..de ha látom hogy semmi akadály nincs amerre ellátok előre akkor 1-2km után zavaró ha 30-40-nel tötymörög vki előttem.
    Az én 30 éves autómon a következő képp alakul a sebességmérő, és gps mérése: 50/49, 90/88, 110/105 ,130/114..gyári méretű felnik, és gumik..

    A régen trabis, most meg suzukis “bácsik” esete: fater 100-as Skodán, muter Dacián tanult vezetni..de Trabink volt 🙂 majd pár év után ( egy Skoda, Lada, és Zastava után), na jó volt vagy 10-12 év, átültek egy Mistu Cordia 1.6 turbóba…nem hinném hogy feltartottak bárhol bárkit is, sorozatosan gyorshajtáson kapták őket, autópályán pedig a 160-200-as tempót tartották megfelelőnek mindketten :))) Fateromnak még most is évente 1-2 gyorshajtós csekkje van, pedig mindjárt 60 éves..ja és soha nem volt, és nem okozott balesetet egyikőjük sem…nagyapám pedig mikor már tudta hogy nem vezet biztonságosan, önként letette a jogsiját…

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    a mindig “max-on pörgők”-től kérdezném, hogy konkrétan mennyi szerintük a “még nem túl lassú” sebesség km-óra szerint, városban, külterületen ill. autópályán? figyelembe véve, hogy aki nem akkora májer mint ők az kb. +-10% pontossággal tudja tartani a sebességet és nincs GPS-e

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Nemazért, de egy városon kívül 50-60 al tötymörgő személyautót, még az én 26 éves 50 pacis vasammal is simán megelőzöm, pedig elég kanyargós utakon szoktam járni…

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Tényleg ez a legfontosabb, hogy óra, vagy GPS szerint 130? Kedves egoista erőszakpártiak: legyen óra szerint! Akkor sem létezhet, hogy másodpercek alatt már pár méterre tolja a rendszámomat a hátamba. Az bizony 160-180-nal kell hogy kövessen. No comment. Illetve annyi, hogy a türelmetlen idegbajos autós ír annyi durvaságot, mint itt a beírók többsége. Hát ezért olyan szar ebben az országban közlekedni és nem amiatt a néhány tényleg bosszantóan rugalmatlanul lassan közlekedőtől.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    A probléma gyökere itt is az az iszonyat mélyről feltörő önző bunkóság, amikor egy közlekedő nincs tekintettel arra, hogy a közlekedés bizony társasjáték, és eszébe sem jut, hogy van más ember is, aki esetleg sietne. De a felelőtlen, erőszakos gyorshajtókat ugyanez, a csak magára gondolni képes, önző bunkóság vezérli. Éva Rezesova ennek az egyik legszomorúbb példája. Szerintem is lehetne valamilyen formában alapvetően ezt az önző paraszt mentalitást szankcionálni. Ugyanerre példa, amikor a barom elhatározza az autópályán, hogy kimegy pihenni és nem a kihajtó sávban, hanem a külső sávban már lelassít 70-re, kizökkentve a mögötte jövő kamionost a tempójából. Ha egyszer kéne 40 tonnával Isztambultól Londonig mennie, és ebből etetné a családját, nem tenné… de ugyanerre példa az is, amikor főútról lekanyarodik az istenbarma, jól kiépített, nagy sugarú kanyarban, ahol simán megtehetné pl. hármasban, kb. 50-nel, de azért ő inkább visszalassít lépésbe a jól bevált “kupplungvisszakettő” parancsolata szerint, mert így tanulta, lelassítva maga mögött fölöslegesen valaki mást. Mert soha nem néz a tükörbe és mert konkrétan szarik a többi emberre. Ez a fő baj, és nem csak a közlekedésben. Jó lenne PÁV-ot, stb. kötelezővé tenni – én, ha rajtam állna, a B kategóriát pótos csőrös Zillel oktatnám, mert a jármű természetéből fakadóan kiszűrné az alkalmatlanokat, és ha azzal megtanul az ember szigorúan csak KÜLSŐ tükörből a helyére tolatni, kanyarodni, sávot tartani, stb. akkor legalábbis megszokja azt, hogy időnként belenézzen a tükrébe – csak az a baj, hogy összességében az ország munkaképes lakossága, vagyis maga az ország lenne versenyképtelenebb, ha minden arra érdemtelen gyökértől tényleg elvennék a jogosítványát. Kár a Suzukit szapulni, a vezetőjével van a gond minden esetben – fiatal ökör koromban egy nőért régi puttonyossal 10 és fél óra alatt hazajöttem Kijevből Budapestre és bírta gyönyörűen. Nagy baromság volt, elismerem, azóta sokkal óvatosabb vagyok, de technikailag kivitelezhető volt. Mondjuk nem az ukrán falvak kellős közepén tapostam 150-nel, döngetni is lehet ésszel, soha nem okoztam balesetet. A kamionosokat meg azért szapulják csak, mert nagyok és látszanak, de a kamionos baleseteknek csak kb. a 25%-ában a kamionos a vétkes. Sokkal veszélyesebbek az önző, sötét B kategóriások, akár a túl lassú, akár a felelőtlen gyorshajtó, akár a simán alkalmatlan kategóriában vannak. Évekig voltam furgonos áruterítő Kelet-Magyarországon, amikor az M3 még csak Füzesabonyig ért, tudom, milyen idegesítő egy 60-nal vánszorgó kretén. De kikáromkodtam magam mögöttük jobb híján, soha eszembe nem jutott volna beelőzni pl. egy beláthatatlan kanyarba. Túl kell élni.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Szerintem itt is csak a sértett önérzet dominál, senkinek nincs baja a traktoros bácsikkal meg a traktoristákkal de a közúto személyautóval ne a traktor sebességével közlekedjen. Láttam én Suzukist aki úgy ment el mellettem, hogy majdnem kiszáltam menetközben mert azt hittem állok. Minden az emberről szól, arról, hogy figyelünk-e a többi közlekedő partnerre neakadájokat görgassen a többi autós elé és nem azt akerja bemutetni, hogy ŐŐŐ is a világon van és ezt érezteti is azzal, hogy feltartja a forgalmat. Ezek szerintem a lelki szegények…csak ennyi örömük van az életben. Sajnálom őket.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Én is csatlakozom Kántor István irásához. Itt a hozzászólók 80 %- a fel sem fogta miről van szó, csak a kocsijuk és az ” emberszeretetük” -et escsetelik, miért az a bolond aki ha el kell jusson A-ból B-be elvárja, hogy ne egy rozzant traktorista mögött poroszkáljon vagy egy szőkeség mögött mert ők úgy szoritják a kormányt, hogy véraláfutásos és magasról szarnak a többiekre. Azt mondják a nők a leg óvatosabb vezetők… a statisztika…de olyan nem készült, hogy hány baleset történt az ilyen óvatos vezetők miatt. Nem azért ülünk az autóba, hogy bámuljuk a tájat hanem, hogy haladjunk. Ha nem akar haladni, húzzon le és bámuljon.
    Még valami, a kamionosok…. akik itt dumálnak nem vezetek még életükban kamiont és csak jártatják a szájukat, 15 éve dolgozom kamionsofőrökkel és 80 % rendes, betartja a menetidőt úgy a magyarok, románok meg a többi. Úgy ahogy rengeteg gyökér van a kisautósok körében itt is van. Azt sem tudjátok ki volt a hibás az M5-ön de letaglózátok őket mert a kanyarokat nem tudják 70-nel bevenni mert rátok borulna gyökerek…. Nem egy leányálom 40-50 tonnás monstrumokat terelgetni gyökér kisautósok között.
    NEM VAGYOK KAMIONSOFŐR, sőt méj C-m sincs. De ha ők nem lesznek akkor nem lesz ennivalótok sem.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    A cikk írójának üzenem, hogy a 60 – 70 éves suzukis bácsi nemrég még trabantos bácsi volt. Hogy miért vélem fontosnak ezt megemlíteni? Azért mert érezhetően lenézik a mocskos tahók a suzukit – mint ahogy korábban a trabantot is lenézték – akkor is ha 90 nel meg akkor is ha 130 al ballag. A tapasztalat azt mutatja, hogy a megengedett legnagyobbal haladó suzukira rázárkózó nemsuzuki, hivatali kötelességének érzi az előzést még veszélyhelyzet árán is. Pedig hát a suzuki számos tekintetben felülmúl sok itthon kapható egyéb márkát. Mindegy tehát, hogy mennyivel megy a suzukis bácsi, a mögé érkező nem suzukis bácsi elégedetlen lesz a helyzettel.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Maximálisan egyetértek az alapgondolattal, hiszen nem az a legjobb vezető aki a főúton elől megy, a többi pedig követi. Van erről több vicc is. Csak annyit még, hogy a 12-es képen a sebességmérés mph-ban 42 és a forgalom iránya is baloldali. (Nemes)

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    [i]“Minek kell akkor az embereknek a fapad Swiftnel komolyabb teljesitmenyu auto?”[/i]
    Ezt a kérdés felteheted 90km/h nál is de még a 130-nál is…

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Nekem 2002-es 1,3-as Swiftem van, de nem érzem magam hátrányban, mert nem spórolok, a féken, meg a gumin, lengéscsillapítón, no meg időben cserélem, légszűrőt, olajat,és természetesen nem a legolcsóbbat veszem így van teljesítmény, és meg is tudok állni, ha kell.
    Figyelem, a mások autóját, elszörnyedve nézem, a megkövesedett öreg gumikat, meg a téli gumisokat nyáron, ép tegnap láttam, Spast, rá is futott valakire, faca kis téli gumával.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Meg egy eszrevet.
    Ugyan ez megy Kapolnasnyektol Erdig. Teli 60. A ket falu meg 40. Engem az zavar, hogy a 86lovas dizel laprugos teherautommal alazom a mezonyt elozeskor. Minek kell akkor az embereknek a fapad Swiftnel komolyabb teljesitmenyu auto?

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    [i]“Ezért nem tudom elfogadni, hogy minden esetben csak a leírt szabályok legyenek az érvényesek, mert mint említettem nem azonosak a feltételek.”[/i]
    Pedig ezt el kell fogadnod. Nincs jelentősége közlekedési szempontból, hogy az átlagnál erősebb és biztonságosabb autód van. Bizonyára nem közlekedtél még az USA-ban, amit azért említek, mert ott a legkirívóbban veszítik el jelentőségüket a technikai különbségek közlekedési szempontból. Pedig ott úthálózatban, technikában, lóerőkben messze fölöttünk járnak, és még sem probléma senkinek sem a sebességkorlátozás.
    Mikor visszajövök, egy hónapig csak a fejem fogom, a kis szűk utakon eszement módon tolakodó önjelölt kamikaze pilótákon.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Először is vegyünk figyelembe egy két dolgot: első: a 70 éves bácsi milyen autóval tanult vezetni? mekkora forgalom mellett? jelenleg 2013-at írunk ahol az autók nagy része folyamatosan nagyobb teljesítmény tudnak. Mielőtt elindulunk egy hosszabb városon kívüli útra tervezzük meg az utat. Autópályán megy valaki 90-100-as tempóval, de minek azért, hogy legjobb esetben is spóroljon 100 km-enként 1-2 litert? Menjen egy másik úton és a pályamatrica árát költse benzinre. Második: sajnos vagy nem, de az autózás lassan kezd a kiváltságosok közlekedési eszközévé válni. Nincs pénz csak ritkán ül autóba? Semmi gond, de mi lesz a rutinnal? A csodálatos vezetési tudással rendelkező hétvégi autósok? Őket se hagyjuk ki! Megoldás? 60 év fölött 2-3 évente egy rutin vezetési vizsga! A friss jogosítványosoknak sokkal több tanóra. Soknak benzinre sem lesz pénze nemhogy autóra! Mikor fognak rutint szerezni? A jogosítvány egy dolog ( egy papír ), de ettől még nem lesz valaki sofőr. És azt is lássuk be, hogy van egy réteg aki sosem fog jól vezetni mert nincs érzéke hozzá és nem is lesz. Harmadik: a rendszámok megyénkénti megkülönböztetése. Könnyű szidni valakit ha azt sem tudja hol van! Ha látjuk, hogy előttünk egy más megyéből való autós halad szidás helyett segíthetjük is. Jó és balesetmentes közlekedést mindenkinek!

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Az nem érv, hogy olyanok alkotják a szabályokat akiknek ez a foglalkozásuk, hiszen sok dilettáns van ebben a szakmában is.
    A közlekedésnek az a legnagyobb nehézsége, hogy túl sok féle emberre és gépjárműre kell meghatározni a szabályokat, korlátokat.
    Nyilván nem az elsőbbségadás és hasonlókra gondolok, hanem a sebességkorlátozásokra előzni tilos körülményeire és hasonlókra főleg lakott területen kívül.
    Nem vagyunk egyformák, és nem egyformák az autóink sem, így egy nagy átlagot vesznek figyelembe, vagy rosszabb esetben az alatti értéket.
    A tapasztalattal, körültekintéssel és megfelelő érzékkel rendelkezők, főleg egy az átlagnál erősebb és biztonságosabb autóval jogosan érzik magukat korlátozottnak az említett szabályok által (hangsúlyozottan nem az elsőbbségi szabályokról írok!). Ezért nem tudom elfogadni, hogy minden esetben csak a leírt szabályok legyenek az érvényesek, mert mint említettem nem azonosak a feltételek.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Azért számoljuk meg, hány “lassú” autó van az úton és hány gyorshajtó? De őszintén! Miért van, hogy akármelyik magyar autópályán 130-cal előzök a belsőben, nem telik bele kevés idő és ott a nyakamban valaki – esetleg a rendszáma is láthatatlan a közelség miatt? Erőszak és anarchia – mint mondottam korábban.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Gratulálok. “kancsó, gyökér, dühít, öreg már, …stb.” Micsoda emberek vagytok….. Nektek össze kellene jönni egy szigeten jó messze és élvezzétek saját egoista értékeiteket.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Tisztelt Kántor István és Emberek!
    Igen, ön mellet fogok állni megkövezéskor, mert egyet értek a lassú autósokat is büntetném.
    Öreg már? Nem adnék neki jogosítványt és aki ezen felháborodik, gondoljon arra, ha egy családtagja és az öreg veszélyhelyzetbe kerül de nem tud reagálni időben, nem gyorsan, időben!!
    Én sokat veszekedtem apámmal, hogy 72 évesen már ne vezessen, mert veszélyes volt, bár a doki bácsi pár ezer Forintért a zsebbe mindig megadta egy évre.
    Biztos szégyellnem kell magam, de feletébb dühít, ha az általam vezetett busszal utolérek valakit és amikor előzésbe kezdek, megtalálja a gázpedált. Ha esetleg 80-al megyek, még kérdőre is von.
    Én sem szeretem az eszetlen száguldozókat, amikor valaki nyomja a gázt, de nem lát, nem gondolkodik előre. Az is lehet, hogy valakinek tényleg oka van, hogy siet, Száguldottam már az éppen elvetélni készülő feleségemmel én is főúton 150-el, de nem túrtam le senkit és próbáltam vigyázni másokra. Ma is ugyanúgy megtenném.
    Ha valaki lassan akar menni sétáljon, vagy gyér forgalmú úton menjen. Én miért nem várhatom el, hogy a szabályok által megengedett sebességgel haladjak. Ahhoz is jogom van. Nem?
    Ez talán olyan, mint ha valaki azért sír mert foci közben megrúgták. Ez benne van, ha nem tetszik nem kell labdát rúgni, sakkozni kell.
    Aki a lassan haladókat védi, az a pénztárnál sem szokott ideges lenni? Talán még egy-két embert is előre enged?
    Aki közlekedni akar, szerintem vállalja azt, hogy egy -tól -ig szabálynak megfelel. Ha nem tetszik valakinek, ne vegyen részt a közlekedésben, NEM KÖTELEZŐ. És had idézzem egyik kollégámat: Aki fél, menjen busszal vagy más tömegközlekedési eszközzel.
    Kántor Úr én Önnel, Ön mellett vagyok!
    Misu

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Lassan megírjátok itt a doktorit, már talán PHD-t is közlekedési konfliktuskezelés és pszichológiából, közben meg aki gyökér az gyökér marad és teljesen normális, hogy idegesít:D

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Kedves Baltazár! Zseniális Vagy! 🙂 Te egy mondatban leírtad mindazt, amit én fél oldalon keresztül másfél óráig!!!

    Egyébként azon az érzésen is érdemes elgondolkodnunk, ha valaki idegesít minket. Valójában mi döntünk úgy hogy idegesek leszünk tőle, ezt kell elsősorban megérteni és kezelni. Mi leszünk idegesek, de dönthetünk másképp is.
    Béke harmónia szeretet meg ilyen hülyeségek sokasága, amit elsősorban az ideges típusú emberek nem értenek és nevetnek rajta.

    A legfontosabb az élet, emberélet, erre találták ki azt a fogalmat hogy biztonság.
    A kresz is igyexik ennek megfelelően szabályozni.
    Hány perc ér egy élet? Egy élet hány perc? Megéri akár csak 10-el gyorsabban haladni? A másikat és téged is hazavárnak. Ne arra törekedjünk minél rövidebb idő alatt érjünk oda, hanem arra hogy a lehető legbiztonságosabban. És tiszteljük pékként sofőrként irodistaként programozóként vagy orvosként a közlekedési szabályokat. Olyan emberek alkották, akiknek ez a foglalkozásuk.

    Mindenki szeretné hogy jobb legyen a közlekedés?
    Akkor csak magunkkal foglalkozzunk, ne azt nézzük hogy a másik gyors-e vagy lassú. Nézzünk vissza a múltba, és gondoljuk végig milyen a kapcsolatunk az index karral. Annyira egyszerű jelezni, használni, mégis…
    Először tegyünk meg mi mindent, aztán…

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Teljesen igazad van! Ha mindenki figyelne a másikra, és nem csak a büszkeség, az önös érdek lenne a lényeg, akkor nem itt tartanánk…

    De a PÁV-ot én is ajánlanám mindenkinek 😉 Bár enélkül is lehetne jó a közlekedés.

    De sajna a menő autóm van, elsőbbségem van, ne akadályozzatok – típusú személyek veszélyesek az utakon. Nem mindig magukra, hanem másokra… Sajnos az ilyen vezetők (mint ahogy te is írtad) nem képesek elismerni hogy ők is hibázhatnak… sok ilyen ha balesetet okoz vagy hárít, vagy nemes egyszerűséggel meg sem áll segíteni.

    Mindenki haladjon úgy, hogy biztonságban érzi magát! Ne azzal foglalkozzon, hogy a mögötte jövő dudál villog, az ugyanis szabálytalanság, és szintén őt minősíti, nem az elöl szabályosan haladót.

    Jobb lenne tényleg mindenkinek figyelni a másikra!

    Hiszen mindenkit várnak haza!

    A szülei… a felesége… a gyermekei…
    Jó lenne ha nem az utakon érne véget minden…

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Szerintem többen vannak, akik nem küldenének a búsba – szavaiddal élve. Az erőszak és anarchia jellemző itt és ennek sok oka van, sajnos a Rend Őrei is!

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Hát van mit változni fejben a magyar embernek. Csak egyet ragadok ki a hozzászólásokból -ez igazságtalan és elnézést is kérek érte- mert annyira egyértelmű.

    csajbokakoleszos történetében kétséget kizáróan idegesítő lehetett az idős úr. Én is soxor tapasztalok hasonlót. De végül is ki kapta bírságot???
    Értitek? Ki járt rosszabbul? Válság után semmi sem rosszabb a nem tervezett kiadásoknál…
    Ilyenkor jön az, hogy az a szemét rendőr, mert annak sincs jobb dolga, meg még az öreg bácsika is, aki a gázpedálon bécsi keringőzött. Mindenki hibás, még a 20 éve halott börtönpap is, csak épp mi nem.
    Elég abszurd dolgot fogok most írni, de mi lett volna ha az előzés 95km/h-nál enyhe fékezéssel és az öreg mögé visszasorolással meghiúsul? Igen, tudom, ez rettenetes szörnyű elképesztő és még elképzelni is lehetetlen a büszke és hataloméhes magyar emberhez méltatlan, mert ezzel beismernénk hogy rossz döntés volt pont ott pont akkor előzni. És még megalázó is. De. Lett volna bírság? Nem.
    El kell dönteni melyik a szörnyűbb.
    Felvenni a ritmust az öreggel a bécsi keringőhöz, vagy tök feleslegesen kifizetni több tízezer forintot -ami ha skodátok van, valszeg nem esett jól a családi költségvetésnek- annak a büdös és egyébként is minden rosszért felelős aktuális állambácsinak…

    Milyen életet akarunk magunknak?
    Mi -egyének egyenként- akarjuk megmondani mindenkinek hogyan kell vezetni, és hogy hogyan kell vezetői engedélyt kiadni?
    Jó legyen PÁV. Én már megfeleltem, engem nem érint úgysem. De aki alkalmas lenne, annak majd lehet nem lesz rá pénze…

    Nem csak a mi akaratunk létezik, hanem élnek a Földön mások is. És van egy durva rossz hírem. Napról napra többen vagyunk a Föld nevű bolygón. El kell fogadni, hogy mások másképp képzelik az életet, és nekik is joguk van hozzá. Ha nem tudjuk ezeket a dolgokat elfogadni, hogy nem minden úgy történik ahogy mi akarjuk, akkor ezekkel mindig problémánk lesz. A háborgás, dühkitörés, szidalmazás, ökölrázás, agresszió, leszorítás stb. negatív energiák, nem építőleg hatnak hanem rombolnak lelket és testet egyaránt. A kőkorszakot pedig már egy ideje elhagytuk ahhoz, hogy csak úgy következmények nélkül fejbeverjünk valakit aki nem azt teszi amit mi akarunk. A civilizáció nem csak azt jelenti, hogy el tudunk jutni a Holdra, hanem azt is hogy kulturált EMBERek módjára agresszió és erőszak nélkül higgadtan tudjuk rendezni a felmerülőket.

    Szabályt senki nem sért, ha 90km/h helyett csak 60km/h-val halad. Az indokolatlan lassú haladás nincs számszerűen meghatározva a kreszben csak autópályán és autóúton. Tehát ez teljesen szubjektív meg relatív is. Szerintem erről teljesen felesleges is tovább diskurálni, de egy jogász jobban tudja ezt. Valószínűleg ha tehetné akkor a hatóság a lassú haladásért is büntetne…

    Bocs a nagy terjedelemért, de nagyon elkeserít a hozzászólásokat olvasva hogy mennyi ártó szándék van hazánkban.
    Sokkal többre jutnánk ha kollektívan a békességre törekednénk, és igazi magyar segítő szándékkal viszonyulnánk honfitársainkhoz pozitívan építeni az országot és éltetni a közhangulatot. Panaszkodóból elégedetté. Annyi mindent írnék még, de szerintem így is el fogtok küldeni a búsba, de majd az is csak engem igazol…

    Végezetül az lenne a jó megoldás szerintem, ha mindenki engedne a saját akaratából. Pl. akkor ne hajtsunk se 90-el se 60-al. Menjen mindenki 75-80-al. Induljunk el időben, mert akkor nem kell sietni, vagy utazzunk olyan időszakban -éjszaka- a 71-esen amikor éppen nem fél Európa a Balatonon nyaral. Nem is értem miért kell kiakadni, ha nyáron nem lehet haladni a tó mentén. Mindenki ott van.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    ha nem jó a gumiválasztás, simán lehet 10 km/H is az eltérés.

    Gyárilag valóban az általad is említett szokott lenni. Nekem 175/65R14 a gyári gumiméret, így 6-al mutat töbet az óra (90%-os gumikkal) de pl volt már alatta 175/70R14 is, azzal hajszál pontos volt (GPS szerint).

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    A lassan haladók kevésbé zavarnak, hiszen pillanatok alatt előzöm le őket. Engem a hozadékuk zavar. A sok balfék mögötte, akik előzni nem tudnak csak akarnak, de ezáltal feltartanak engem mert egymás seggébe mennek.
    Olvastam beírásokat, hogy mindenki várja ki a sorát az előzésnél. Szerencsétlen hülyék! Milyen sort? Talán közértben vagyunk? 😀
    Kénytelen vagyok beerőszakolni magam közéjük, hiszen még én sem mindig tudok 5-6 autót leelőzni egyszerre. Helyet kell hagyni a gyorsabbaknak mazsolák!

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Witz hozzászólásaival én is egyetértek.
    . Felesleges arra buzdítani a hatóságokat, hogy büntessék a lassú haladást vagy különböző tesztekkel szürjék ki a soföröket, mert minden jármü vezetési oktató azt mondja, hogy xy a legnagyobb megengedett sebesség, de a gépjármű sebességét úgy kell megválasztani, hogy az út és látási viszonyoknak megfelelően, illetve a sofőr biztonság érzetét figyelembe véve. Ha az öreg bácsi úgy érzi, hogy neki a 60-as tempó a biztonságos, mert már nem jók a reflexei stb. azért nem kell rőgtőn a temetőbe küldeni.
    Én a lakhelyem és a munkahelyem között rendszerint 70-75-el megyek és nem azért, mert félek vagy béna vagyok az autóm menne ha akarnám csupán időben elindulok nem sietek nem kapkodom nem hajtom szét az autót és ezen a tempón a dizelem 5 litert sem fogyaszt.
    Az jó szöveg, hogy csak legalább a megengedettel szeretne valaki haladni. Amikor én 70-el megyek és a megengedett 90-el valaki utol ér szép lassan látom a tükörből nem történik semmi szépen megelőz. Akkor van a baj amikor F1-es pilota jőn 120-140-el a 90 helyett és tapossa a féket dudál villog letol és baleset veszélyesen előz.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    1. Csak egy olyan típust mondj, ahol legalább 10km/h a sebességkülönbség a GPS és az autó órája között.
    én 4-5km/h-nál nagyobb eltérést nem láttam.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Kedves J (József vagy János vagy JÓMUNKÁSEMBER nem tudom…) 😉

    Szerinted 60-as táblánál ha 60-al megyek, az indokolatlanul lassú haladás? Szóval szerinted szegjem meg a törvényt mert te sietsz, és én előtted haladok? Előzz meg szó nélkül, és ha megbüntetnek, ne engem okolj!

    Biztosan az a munkás, akit halálra gázolt egy román kamionos, az nem így gondolná, és én sem… Sajnos a te hozzászólásodból az látszik, hogy nem tartod tiszteletben a másikat…. Ez szerintem téged minősít, nem engem!

    Az emberélet szerintem fontosabb, mint hogy a kedves siető emberke, aki nem volt képes fél órával hamarabb indulni – odaérjen, mindegy milyen áron.

    Ha valaki esetleg eddig nem tudta volna: több millió KM-t úgy is le lehet vezetni, hogy nem szeged meg a szabályokat, kétségkívül nehezebb! Ha bosszant az előtted haladó, akkor előzd meg ha a szabályok engedik, és ne told le magad előtt az útról, a követési távolság be nem tartása büntethető, de a saját tempó használata nem. (és most nem arról beszélek, hogy 90-es táblánál 50-el megy, vagy lakott területen 50-es limitnél 30-al) Hanem ahogy látom téged az zarvar, hogy valaki 60-nál 60-al megy, és az szerinted indokolatlanul lassú haladás, menj, és vizsgázz újra 😉 RÁDFÉRNE HA ILYENEKET MONDASZ! 😉

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Folytatom gondolatmenetedet:
    ha 60-as táblánál 40-el mész még biztonságosabb…, sőt max 20-al, még tutibb, aztán ha egyesnél nem váltasz feljebb, még biztonságosabb. De még jobban jársz, ha ki sem lépsz a házból. És ez még fokozható: a csúcs, ha az ágyból sem kelsz ki, hanem megvárod a másnap reggelt, és ugyanazt teszed mint előző nap. Biztos, hogy még egy koccanásod sem lesz.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    És sajnos ez a mondat nagyon is igaz:
    “akik szabálytalanul közlekednek, úgyis magasról tojnak magukon kívül mindenre és mindenkire, és/vagy fogalmuk sincs arról, melyik bolygón vannak.”

    És amíg ez a felfogás megvan… addig nem a lassan haladók lesznek a legnagyobb problémák…
    Sofőrként én is látom, hogy NEM mindig a külföldiekkel van a gond! Sajnos a magyar autósok (egy része) is figyelmen kívül hagy mindenféle jelzést, korlátozást!
    És egyből leszólnak, levillognak másokat, akik esetleg betartják, mert 70.000 Ft-os fizetésből nem szeretnének 30.000-et büntetésre költeni.

    És nem csak a CB rádiós kamionosokról van szó… akik tudják, hogy mikor hol van rendőr az úton.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    sardi_istvan és witz hozzászólásaival én is egyetértek!

    A 90-es tábla a maximum 90-et mutatja (én még így tanultam), szóval a 70 szerintem simán jó, mindenki tudja miért megy lassabban, az a minimum, hogy tiszteletben tartom!
    Ezt nem teszik meg a román/bulgár/lengyel/ÉS PERSZE MAGYAR kamionosok sem! SAJNOS!
    Mai baleseti mérleg:
    – M5 kamionbaleset 35 sérült, több halott, teljes útzár!
    – áÁtánd (60-as tábla határátkelőhelynél, 2 kamionos ütközött.
    – kamionos az árokban Mezőpeterdnél (60-as tábla)

    És nemrég szintén 60-as táblánál (kerékpárutat csinálnak, emiatt a korlátozás) 2 kamion frontális ütközése, mindketten meghaltak – szemtanút szerint lazán 90-el mentek!

    És hogy témánál maradjak: Nem tudom jól gondolom-e, de ha 60-as tábla van kitéve 25 km-en keresztül, és én végig 60-al megyek, akkor miért is előz meg mindenki? Rájuk nem vonatkozik a tábla hatálya? Vagy ha nem 20 éves autója van valakinek, akkor az rá nem vonatkozik?
    Ja és szerencsére van trafipax, amikor is minden kamionos 60-al megy… lejelentik egymásnak a CB-n, hogy vigyázz, itt meg itt trafiznak… de amint elment 200m-t már tolja is újra 90-el…

    Szóval amíg így fogja fel mindenki a közlekedést – amíg nincs trafi addig mindenki mehet ahogy a csövön kifér – addig még sok-sok balesetet láthatunk még a híradóban… és csak reménykedhetünk, hogy mi megússzuk… és a családtagjaink is…

    Szóval hajrá mindenkinek aki szeret a megengedettnél gyorsabban közlekedni! Kell sok szervdonor még! 😉

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Nagyon támogatom! Magam elég sokat autózó lévén, a hideg kiráz a tötymörgőktől,a volánhülyéktől… Tényleg,aki nem mer menni ( kb 4 millióval a hátam mögött elég jól látom,kik azok), az tartson sofőrt,vagy maradjon otthon! Nekem anno azt tanította az oktatóm,hogy mindig a forgalom tempójával kell menni,se lenyomni,se feltartani nem kell senkit indokolatlanul! Az már egy másik kávéház sajnos, hogy a derék és bátor szervek az indokolatlanul kirakott, vagy kint felejtett sebességkorlátozó tábláknál állnak szorgos lesben,mert az a tuti bevétel,egy métert nem kell menni miatta,olyat szerintem a 25 évem alatt nem láttam,hogy utánamentek volna az idiótának,aki akkor is előz,ha egyáltalán nem lehet,vagy gyök 2-vel eprészik belül a csíkon és provokálja az amúgy is gyenge idegrendszerűeket… Mindenesetre kösz a cikket,egyetértek!

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Részigazság, de van benne valami. Tényleg sok esetben kell követni az indokolatnul lassan haladókat. Ez manapság azért is gáz, mert több esetben a kamionok is áttérnek az alsóbb rendű utakra, néha fél tucatjával haladnak konvojokba, csak arra törekedve, hogy a maximálisan elérhető átlagot autózzák, tekintve, hogy a gyorsabb haladást megengedő utakról valamiért kiszorultak. Nehéz őket előzni, mert az egyenesen ők is nyomják, a dombok közötti utakon meg, belassulnak, s ezek az utak meg sokszor “tekeregnek”, s sok helyen nincs kapaszkodó sáv. Az ilyen ideges kamionosok egyedül is képesek rád hajtani, s már dudáltak is, hogy 50-es táblánál -külterületi gyalogos átjáró, beláthatatlan útszéllel- 55-re lassítottam. A másik meg az irányjelzés. Ezért is fel kellene emelni a szót!!! Rengeteg embernek csak akkor akad a keze az indexbe, amikor tekeri a kormányt. Persze vannak akik rájöttek arra, hogy ekkor már felesleges, s egyáltalán nem indexelnek. ÚGY KÉNE KÖZLEKEDNI AZ UTAKON, HOGY AZ MÁSOK SZÁMÁRA LEHETŐVÉ TEGYE A KRESZ SZERINTI, DE DINAMIKUS HALADÁS LEHETŐSÉGÉT!!! EHHEZ AZ IDŐBENI INDEXELÉS TARTOZNA HOZZÁ ALAPVETŐEN, mert hiába fékezget a barom, ha nem látom, hogy jobbra fog lekanyarodni, kénytelen vagyok én is fékezgetni, mert hát nem tudom, hogy nem-e véletlenül balra fordul. Mihelyt elfordul jobbra, tudatosul bennem, hogy megint ok nélkül kellett csökkenteni a sebességemet, esetleg koptatnom a fékeket, majd ismét feleslegesen kellett gyorsítanom, hozzájárulva a globális felmelegedés emeltebb szintű felgyorsításához, vica-versa a pénztárcám indokolatlan apasztásához. Bár ezek a dolgok sok ember számára nem jelentenek problémát. Sokat nem tartanak elegendő követési távolságot, s vannak akik emiatt még akkor is “belassulnak”, esetleg szinte megállnak, amikor a másik közel időben jelzi a jobbra történő lekanyarodását. Ilyenek után, akik nem ismerik a kormányt, álmodoznak, vagy mit csinálnak megint nem jó haladni. Én hátul már látom, hogy a másik lefordul, s kerülném is ki, de azt mégis csak az előttem lévőnek kéne először végrehajtania, s sokszor nem merek előzni, mert nem lehetek bent biztos, hogy az előttem haladó, későn ébredő mikor vág ki elém index nélkül. MÉG FOLYTATHATNÁM, DE NEM TESZEM, CSAK MEGÁLLAPÍTOM, HOGY A LASSÚ VEZETÉS CSAK EGY KIS SZELETE ENNEK A “CSOKOLÁDÉS TORTÁNAK”. (Sárdi István, Kaposszerdahely)

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    arányosan felesleges nézni, mert az autópályán van egy minimum sebesség, a többire csak az indokolatlan lassan haladás tiltása vonatkozik sebesség megkötés nélkül, általánosságban.de ha ezt néznénk akkor 90-nél ugye 40 lenne, nem 50, 50-nél meg 20…nem számszerűsíteni kell, hanem ha a kocsin nincs műszaki hiba, forgalmat nem akadályozza más jármű, időjárási körülmény , akkor tessék igen is a megengedett maximum sebességgel haladni.Aki nem képes erre mert spórolni akar, vagy hétvégi vezető, az menjen tömegközlekedéssel…

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Szerintem meg alapvetően nem azzal van a baj, aki lassan megy.
    Minél lasabb valaki, annál egyszerűbb megelőzni, bár az ingadozó sebességűek elég problémásak.

    Én azokat rühellem legjobban, akik ráállnak közel erre a lassan menőre, de esélytelen hogy megelőzzék, mert épp bénák, vagy gyenge az autójuk vagy csak mert félnek vagy mittudomén.
    Cserébe ezzel a többieknek se hagynak esélyt az előzésre.
    Ráadásul ez ragályos, mert az utána menők is elkezdenek vonatozni.

    Ha utolérek egy ilyen vonatot, akkor eldöntöm hogy megelőzöm-e, ha nem előzöm ,akkor hagyok egy dupla követési távolságot, hogy had előzzenek meg akik arakarnak. Sajnos ezt csak néhány autóstól látom.

    Szerintem nagyon sok az elborult agyú sofőr, és mindenki csak arra gondol hogy mekkora gyökér aki elöl megy, holott ő is épp egy akkora gyökér, mert a gyenge szarjával nem tud előzni, cserébe mivel rámegy az előtte lévőre, a jobb autókkal sem tudnak mögüle előzni…

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    “Nem ragozom, nem rágok szájba − akik szabálytalanul közlekednek, úgyis magasról tojnak magukon kívül mindenre és mindenkire, és/vagy fogalmuk sincs arról, melyik bolygón vannak.”

    Ez a mondat nagyon tetszik, mert sokszor, én is ezt érzem az utakon.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Lakott területen kívülről van szó, ott nem igazán szoktak strandot keresni és iskolások sem futkároznak arra. Nézelődni pedig bicikliről sokkal jobb. Nem bámészkodni kell az autóban, hanem az utat és a közlekedőket figyelni. Ott kéne mérni, ahol valóban veszélyes a gyorshajtás, pont az iskolák környéke az, ahol soha életemben nem láttam trafit. Talán azért, mert ott csak elvétve akad egy-két hülye, aki nem bír magával. A település határánál sokkal könnyebb elkaszálni a lendülettel beguruló, vagy kicsit korábban kigyorsító autóst.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Jogos az észrevétel, hogy az indokolatlanul lassú haladás veszélyes, de ezért büntetni az embereket sokkal inkább veszélyes, hiszen, akkor olyan tempóval fog menni, amit nem biztos, hogy tud uralni. Értem, hogy akkor ne induljon útnak, de néha ez elkerülhetetlen. Szerintem ezt nem lehetne a gyorshajtáshoz hasonlóan büntetni, mindig egyedi esetként, kiemelni és forgalomból. Én nem is tartom a büntetést szükségesnek, a figyelmeztetés elég. Úgyis ráér, hiszen lassan megy, és az emberek nem szeretik, ha a rendőr igazoltatja őket, tehát ez kellően elrettentő, és az is lehet, hogy van elfogadható indoka. Néha lehet.

    Persze mindenképp fontosnak tartom, hogy az emberek leszokjanak róla, inkább a büntetés módjával ne mértek egyet. Aki visszaeső azt el lehet küldeni vezetéstechnikai tréningre, vagy ha az autójára hivatkozik, akkor műszaki vizsgára. Lehet ezt rendesen kezelni, de a cikk olvasása után látom az automata trafikat, amik 60 alatt küldik a csekket. Nos ezt nem szeretném.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Valós a probléma, de: “Autópályán és autóúton − ha az időjárási, látási, út- és forgalmi viszonyok nem teszik indokolttá − kényszerítő ok nélkül 60 km/órás sebességnél lassabb haladást indokolatlanul lassú haladásnak kell tekinteni.” Autópályán ki is van táblázva.

    Ha arányosan nézzük…130-110 esetén 60 a lassú haladás határa, akkor 90 esetén ez max 50km/h. Szóval a szabályokra hivatkozva felesleges bármilyen ellenintézkedést várni.
    A jogsit vezetéstechnikai tréninghez kell kötni. Aki ott is teljesít, az kap kezdőjogsit és kész 🙂

    Az egész cikk előrevetíti az automata autók világát, ahol majd központilag megmondják, mennyi az ideális sebesség, és annyival megy majd mindenki. Mivel ekkora az emberiség, lesznek hülyék ( egyre többen ), és csak egyre szigorodnak a szabályozások, hogy megelőzzék a káoszt. De csak azután fog elszabadulni az igazi káosz 😀

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Elviselhetetlen az ilyen idióta barom ember és ezzel az a baj, hogy nem tudják, mert nem veszik egyesek észre magukat (persze van szándékos k.csög) és azt hiszik, hogy jól vezetnek! Szívem szerint néha megcsinálná, hogy leszorítanám az illetőt, ki venném a kocsi kulcsát és olyan messzire hajítanám, amilyen messzire csak tudom!!! Addig sem tarja fel a többit!

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Egy izgalmas cikk es jok a hozzaszolasok,a heten nagy utra kelek hazalatogatok de mar
    nezen a Madmaxet,Fektelenult es tarsait hogy szokja a szemem a sztreszt:)
    De yutin is vannak jo orosz klippek mikor elmagyarazzak a kozlekedesi szabalyokat
    a szutyorgoknak.(Ezekre kattantam ra mocansag)
    De a hazai kozlekedesi moral az mindent visz.
    Regen a 31esen szagoldoztam a csodas 1.8Td Mondimmal mikor utol ertem a helyi jaratot
    meg 1-2potost,farost en tudataban voltam sarkanyom erejevel es bealltam a sorba de ha valaki
    menni akart segitettem neki es elengedtem majd jot 1beteg bar.. es beallt a vonohorgomra
    majd kiugrott es vonyito motorhangon elhuzott
    5mp-re ra duda,csorompoles es meglattam az arokban szerencsere sajat karos volt…
    Ilyen szepet kivanok az ilyeneknek:)
    Es igen fejetol buzlik a hal de nagyon!

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Jók a hozzászólások… de amíg az emberek fejében nem tesznek rendet, nem lesz semmi változás.. amíg nem kötik valamilyen alkalmassági vizsgálathoz a jogosítványt… nem lesz semmi változás… tudnék mesélni én is sokat… de majd egyszer kiadok egy könyvet erről 😛
    a magyar KRESZ-ben is rendet kellene tenni, a fél gépjárművezető oktatógárdát ki kéne b…ni mint macskát sza..ni … a fejétől bűzlik a hal is…

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Én a 8-ason jártam így valamelyik nap, lakókocsi lerobbant, autó vontatja, cammognak 40-el. A mögötte haladók nem előzik meg amint lehetőség van rá, hanem tapadnak a seggébe és vonatoznak! Persze mire én utolértem őket már 6-7 autó vonatozott a nyakán… előzz már meg egyszerre 8-9 szorosan vonatozó birkát, vagy 2 km-es tiszta egyenes kéne vagy egy ferrari… mert az elöl haladó kretének nem előzik meg a lassú járművet, hanem beállnak mögé… Erősen elkezdek gondolkodni, hogy lecseréljem a 70 lovat valami 300 körüli ménesre, még ha többe is kerül, meg sokat zabál, mert megőrülök az ilyenektől.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Én a 8-ason jártam így valamelyik nap, lakókocsi lerobbant, autó vontatja, cammognak 40-el. A mögötte haladók nem előzik meg amint lehetőség van rá, hanem tapadnak a seggébe és vonatoznak! Persze mire én utolértem őket már 6-7 autó vonatozott a nyakán… előzz már meg egyszerre 8-9 szorosan vonatozó birkát, vagy 2 km-es tiszta egyenes kéne vagy egy ferrari… mert az elöl haladó kretének nem előzik meg a lassú járművet, hanem beállnak mögé… Erősen elkezdek gondolkodni, hogy lecseréljem a 70 lovat valami 300 körüli ménesre, még ha többe is kerül, meg sokat zabál, mert megőrülök az ilyenektől.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Én a 8-ason jártam így valamelyik nap, lakókocsi lerobbant, autó vontatja, cammognak 40-el. A mögötte haladók nem előzik meg amint lehetőség van rá, hanem tapadnak a seggébe és vonatoznak! Persze mire én utolértem őket már 6-7 autó vonatozott a nyakán… előzz már meg egyszerre 8-9 szorosan vonatozó birkát, vagy 2 km-es tiszta egyenes kéne vagy egy ferrari… mert az elöl haladó kretének nem előzik meg a lassú járművet, hanem beállnak mögé… Erősen elkezdek gondolkodni, hogy lecseréljem a 70 lovat valami 300 körüli ménesre, még ha többe is kerül, meg sokat zabál, mert megőrülök az ilyenektől.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Sokszor játszom el én magam is azt, hogy az előttem 70-80 km/h-val haladót relatíve nagyobb svunggal előzöm, majd beállok egy GPS szerinti 90 km/h körülre, amit nem tud hová tenni a megelőzött, mert “ha má megelőzté, akkó mé nem méc?”, és visszaelőz, majd visszalassít. ??? Általában az ilyen fogyatékosokkal való meccselés helyett szokott a legközelebbi benzinkútnál egy kávészünet beugrani, addig hadd menjen, hátha csak a közelben van dolga, és eltűnik az útról. Rengeteg az indokolatlanul lassan hajtó.

    Ugyanakkor rengeteg a kint felejtett sebességkorlátozó tábla is. Nem csoda, hogy sokan az állandó gyorsítgatás lassítgatás helyett beállnak egy fix büntimentes tempóra. Ha a közútkezelő módszeresen azokat a táblákat hagyná kint, amik tényleg szükségesek, vagy kirakna egy ilyen kiegészítő táblát a munkásbácsis-sebességkorlátozós tábla alá pl. “reggel nyolctól délután négyig munkanapokon”, akkor a rend éber őrei, akiknek egyébként is a statikus pénzbehajtás (ti.: a traffipaxhoz nem kell különösebb emberi erő, a gyorshajtó nem egy bűnöző, akit kergetni kell, és nem lő vissza) a nyerő, lehet hogy olyan helyekre tennék át a mérőpontjaikat ahol TÉNYLEG indokolt a sebességkorlátozások betartatása. És lehet hogy egyrészt nyugodtabb, kevésbé besz@rt állapotban közlekedőkkel lennénk teli, másrészt előbb-utóbb elérnénk egy Nyugat-Európai mentalitást, aminek a egyik része az többek közt, hogy a szabályok értünk és nem ellenünk vannak. Betartani azért kell őket mert az mindenkinek jó, és nem azért mert muszáj (kinek milyen okból).

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Jó a cikk! Csak egy alfajt tudnék hozzátenni én is… 4-es út, mellette szerviz út vagy szántóföldi nem tudom mi volt valaha, de azt is beveti a paraszt és a traktor, kombájn, birodalmi lépegető, minden ami nagy és 20km/h alatt közlekedik, azzal feljön az útra. Haladni nem lehet, előzni is csak szerencsével, mögé sorakozik 2-3 román kamion, mind félig a másik sávban hátha lát egy kis rést a forgalomban, 20 centi sárréteg marad az úton, full szopó!

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Egy hónapja Heves környékén keresztben megálltam egy ökör előtt és elmagyaráztam neki ha még egyszer meg mer előzni szét verem a fejét. Pedig nyugodt türelmes ember vagyok. De mikor már a 4. faluban előzött meg 65-el. és a falu után is tartotta sebességét, felment a pumpa. De ezenkívül is vannak kedvencek akiktől helyben örök életre elvennem a jogsit.
    Első helyen állnak akik mikor nem lehet előzni akkor akár még mennek 40-el is. de amint megnyílna az út nyomják mint az állat.
    Második helyen az előzni nem tudók. Megy egy lassú jármű pl. megrakott teherautó pótkocsival. felgyülemlik a sor mert beállnak egymás seggébe. ahonnan lehetetlen előzni. Mikor lendületből elmész mellettük nem akarnak engedni vissza sorolni. dudálnak villognak még közelebb húzódnak. Mikor berakod nagy nehezen a kocsit nem értik miért hagyok távolságot az előttem levő után.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Én is pontosan a leírt útvonalat szoktam bejárni, viszont többek között ennek köszönhetően:
    1. Leraktam a céges autót – igaz, azzal ingyen van az utazás, de csak 140 lovas és az i-shiftet nem pont a gyors előzésekre találták ki. Inkább az 5.7-es HEMI-vel közlekedem, azzal nem ügy egy ilyen idiótát megelőzni.
    2. Nem a csúcsidőben megyünk, hanem lefelé vasárnap, vissza meg szombaton. (Mondjuk 24-én ráfaragtunk, mert a rossz idő miatt már szombaton nagy volt a forgalom visszafelé.)
    3. Végig megy a rádió, és ha bemondják, hogy valahol gáz van, kerülök. A múltkor Alsóörsnél sikerült a dugót kikerülni egy helyi autóst követve, illetve egy más alkalommal meg Bicske felé jöttünk (láttuk A Stadiont is ennek okán, már érdemes volt arra menni!) egy rádióba betelefonáló útmutatása alapján, amikor az M7 már 18-as km-nél bedugult.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Van még egy érdekes alfajuk, nemrég botlottam bele és finoman szólva agynemiszervet kaptam tőle: városon kívüli tempó 65-70, forgalom szembe előzni nem lehet. Na és mit csinál amikor városba érünk? Hát persze, hogy tartja a 65-öt, hogy meg ne előzze senki amíg a városon átér. Aztán ugyan ez még egyszer, és még egyszer, és még egyszer. Ilyenkor az ember legszívesebben utána lőne kettőt…A másik kedvenc meg megelőz autóúton olyan jó 120-al, rögtön bejön elém és belassít 100-ra. Visszaelőzőm mert én mennék a megengedett 110-el, autóútról leérve pedig mezei lakott területen kívüli úton 110-el visszaelőz…mi a jó életnek ül az ilyen volán mögé? :S

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Egy cikket megérne az is hogy a Budapesti dugókban a lámpáknál az autósok miért nem képesek a lámpa alatt állva megvárni míg elfogy előlük az autó hogy biztonságosan, a forgalom többi résztvevőjén nem akadályozva áthajthasson a kereszteződésen. Gyakran van hogy a sok idióta látja hogy zöld a lámpa és elindul. Azt észre se veszi hogy nem fér el sehol. Aztán szépen pirosra válta a lámpa és jön a keresztforgalom akik persze ezért nem tudnka haladni mivel a sok paréj a kereszteződésben áll.

    Kérem erről is írni kéne. Már csak azért hogy legyen min csámcsogjon a magyar hiszen a magyar ember az ilyen. Sokank nem tanulnak belőle. De hátha.

    Képen nagyons zívesen küldök ugyanis rendszeres és jólláthatóan tudom fotózni a lakásomból az ALLEE melletti kereszteződést.

    Üdv,

    Dávid

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Van megoldás… PÁV alkalmassági vizsga. Minden járművezetőnek… És aki bármilyen okból (egészségügyi, lelki, fizikai, intelligencia-beli) hiányt szenved, és nem képes megfelelni az elvárásnak (nemcsak elméleti, hanem gyakorlati szinten!!!!), az ne kaphasson jogsit!!!!
    Tisztelt hölgyeim, uraim – a gépjárművezetés nem jár alanyi jogon!!!! Nem alkotmányos jog!!!! Meg kell szerezni hozzá az engedélyt, meg kell felelni a követelményeknek…

    Nekem is voltak álmaim, és egész egyszerűen egészségügyi okból nem valósíthattam meg… Ennyi… El kell tudni fogadni (még ha igazságtalannak érzi az ember, akkor is).

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Pont a héten büntették meg apámat az ilyesmi “gyorshajtók” miatt, mert az öreg kb 65-70 év körüli bácsika egy kicsit rapszodikusra vette az utat, ahol lehetett menni 90-et, ott ment 70-nel, de volt amikor 110-re is felgyorsított (ugyan olyan volt az aszfalt minősége, semmilyen sebességkorlátozás, semmilyen vadveszély jelző tábla nem volt előtte). Mi az ember első gondolata? Ez hülye!!! Első gondolat ugye, hogy az ember megelőzi, mert a végén még balesetet okoz, és senki nem akar órák hosszat rostokolni más miatt, esetleg még a törött kocsiját elvitetni, ha olyan lesz a vége. Tehát édesapám úgy döntött, hogy megelőzi, amikor kifogott egy 75-ös bácsika által diktált tempót. Amint elkezdett előzni, a bácsika is nekilódult. A mi kocsink egy 68 lóerős kombi skoda fabia, ami lássuk be, nem egy gyorsulási autó, ezért csak nagyon megfontoltan ajánlatos vele előzni. Hála az égnek senki nem jött szembe (52-es út), ezért apukám mégis folytatta az előzést, csak a bácsika is gyorsított. Mi az ember reakciója? Felsorolja a másik ember felmenőit, nem valami tisztességes szavakkal. A végén sikerült befejezni az előzést egy 110-es tempóval, amiről kaptunk is egy borítékot egy sárga papírral amin egy 30 ezer forintos összeg virít. Mindenki gondolhatja, mennyire mosolyogtam a postán amikor befizettem a csekket 🙂

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    1. Mindenki tegye meg EGYSZER hogy GPS-szel mérje ki, mennyit csal felfelé autója km órája. Meglepődik majd – majd minden autó 10km/h-val többet mutat! Ezután ezt jól vésse az eszébe és így haladjon
    2. Ha ott a trafi, tök mind1 hogy 50-es táblánál belefékez és 35-tel megy vagy 50-nel (óra szerint ugye lehet 60 is nyugodtan) Külön felhívnám a figyelmét erre a 60 év fölötti kispolgároknak (autótípustól függetlenül)! Beszarva veszélyes vezetni, inkább álljanak meg és cseréljenek gatyát 🙂
    3. Ha indokolatlanul lassan mész, feltorlódik mögötted a sor és a JOGGAL ideges autósok kénytelenek rizikót vállalni MIATTAD az előzéssel – mert te eszel, iszol vagy leginkább TELEFONÁLSZ vagy csak szarsz az egészbe. Ugye hogy a legtöbben magatokra ismertek? Tisztelet a kivételnek, de inkább örök hálável leborulok azok előtt akik ezek hatására észbe kapnak. Ámen

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Jó a cikk, másfél éve is jó volt, és valóban felháborító, hogy nem nagyon tesznek az indokolatlanul lassan hajtók ellen (azóta sem) semmit.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    Jó a cikk meglátása, biztos megint lesz majd pár komment… 🙂
    A 71-es nyáron tényleg roppant idegesitő szakasz, szerintem majd kerülöm, ha lehet.

  • 2017.10.29. at 23:48
    Permalink

    nekem a legdurvább Enying és Bozsok között volt, mikor ránk villantott a szembejövő hogy trafiznak, és az addig 50-60-as tempót tartó kettővel előttem haladó terepjáró 30-ra lassított le..na azzal aztán szó szerint tele volt a tudatom, mert megelőzni nem tudta senki a nyári forgalom miatt, így szépen 10-15 percet mentem mögötte az enyingi Lidl-ig….Az integető motorosoknak sem volt hajlandó gyorsabban menni,akik intettek neki hogy legalább 50-nel ember…… a dudálást én is meguntam 2 km-után…..
    A 71-esről meg jobb nem beszélni..sokan észre sem veszik Balatonfűzfő után a lakott terület végét jelző táblát, és mennek tovább Almádiig 50-nel(talán zavarja őket a sok lakóház?)….de egyszer már kivették a rendőrök az előttem a forgalmat feltartó autót..hogy mi lett a vége nem tudom.

Vélemény, hozzászólás?