0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Még mindig titok övezi a fővárosi dugódíjat

Megúszhatja Budapest a dugódíjat?

2011. december 16., péntek 5:15 (5 hónapja)

Ez a cikk több, mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

December közepe van és még mindig nem tudunk semmi konkrétumot a már 2012-re kilátásba helyezett dugódíjról. Ennek örülhetünk is: januártól esélytelennek tűnik a bevezetése.

Forgalomcsökkentés, a légszennyezés visszafogása és a BKV finanszírozásának újabb lehetősége szól a dugódíj mellett

Forgalomcsökkentés, a légszennyezés visszafogása és a BKV finanszírozásának újabb lehetősége szól a dugódíj mellett

Nyáron rémisztő hírek jelentek meg a fővárosi dugódíj kapcsán: 65 millió forintos támogatást kapva a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) munkatársai gőzerőre kapcsoltak a bevezetéshez szükséges előkészületek megtételében. Akkor sem voltak még ismertek a rendszer részletei, és be kell valljuk, ma sem azok. A nyáron még 2014-et emlegették a bevezetés éveként, ám Tarlós István, Budapest főpolgármestere október közepén kijelentette: dugódíj nélkül a BKV finanszírozhatatlan.

Akkoriban mindez komoly aggodalmakat kelthetett − pláne így, tisztázatlan részletekkel. Mi a nyáron, illetve idén decemberben is feltettük kérdéseinket a BKK-nak. A dugódíj bevezetésének dátuma mellett jó lenne tudni annak mértékét, hogy kell-e majd azt fizetniük a dugódíjjal érintett területen lakóknak. Egyáltalán készült-e kalkuláció arra, hogy termelhet-e olyan bevételt az egész rendszer, mint amilyen költséget annak kiépítése és fenntartása jelent. Vajon napidíjat alkalmaznak majd, vagy a területre behajtáskor naponta akár többször is beszedik a behajtás árát? Miként kell majd fizetni, lesz-e az valami alapján differenciálva? A dugódíj bevezetésével egy időben hol, milyen nagyságú P+R parkolót adnak majd át az autósoknak?

2012-től elejétől még biztosan nem, de 2014-től minden jel szerint bevezetésre kerül az autózást tovább drágító fővárosi dugódíj

2012-től elejétől még biztosan nem, de 2014-től minden jel szerint bevezetésre kerül az autózást tovább drágító fővárosi dugódíj

Egyelőre mindezeket nem tudjuk, a BKK nem adott választ számunkra, és úgy tűnik, senki más számára sem, ugyanis egyelőre mindenki a sötétben tapogatózik. Pontosabban részinformációkból építkezik. Ilyen például, hogy még 2009 januárjában a Fővárosi Közgyűlés határozatot hozott a dugódíj bevezetéséről. Ekkor került elfogadásra a Budapesti Közlekedési Rendszer Fejlesztési terve, amelynek része a behajtási díj bevezetése a 2010-2014-es önkormányzati ciklusban. A Fővárosi Közgyűlés napirendjén akkor 2009 novembere szerepelt a behajtási díj bevezetésének lehetőségeként.

Szerencsére nem jött össze, így egy 2010-es közlemény szerint már 2012 utánra tették a dugódíj bevezetését. Akkor 39 milliárd forintra becsülték a tervezett kamerás ellenőrzőrendszer kiépítési költségét, melynek megtérülését 2 éven belülinek jósolták. Nem tudjuk azonban, hogy milyen zónahatárokkal, ugyanis abból többféle tervezet készült: egyik csak a legbelsőbb, Nagykörúton belüli városrészt, a leginkább propagált közbülső változat gyakorlatilag a pesti oldal zömét, a Hungária körúton belüli területét, míg a legszigorúbb az M0-s körgyűrű által határolt területet zárná el a forgalomtól (a zónák ráadásul a pesti és a budai oldal között jelentősen eltérő mértékűek − részletek korábbi cikkünkben).

Kamerás rendszámfelismerő rendszer szerint, automatikusan szabják majd ki a dugódíjat

Kamerás rendszámfelismerő rendszer szerint, automatikusan szabják majd ki a dugódíjat

Nincs azonban információ arról, hogy vajon az egyre gyorsabb ütemben dráguló üzemanyagárak miatt visszaesett autózás mellett miként alakulna a rendszer megtérülése, egyáltalán indokolja-e a város jelenlegi zsúfoltsága a díj bevezetését. Utóbbi tisztázására sajnos nincs szükség − ahogyan azt a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója, Vitézy Dávid a december 14-én tartott közmeghallgatáson elmondta, a főváros már döntött, sőt, a 4-es Metró támogatási szerződésében kötelezettséget is vállalt arra, hogy 2014-ig bevezeti a dugódíjat. A „Megúszhatja Budapest a dugódíjat?” kérdésre tehát a válasz: NEM.

Jó hír azonban, hogy a dolgok jelenlegi állása alapján a 2012-es bevezetésre csekély, a januárira pedig semmi esély. A rendszerre azonban lelkileg már most érdemes felkészülni, a jelenlegi tervek szerint kamerás rendszer alapján, utólag kell majd fizetni a zónánkénti díjakat − egyelőre nem tisztázott, hogy vajon a területeken lakók hazamehetnek-e majd autójukkal, vagy nekik is át kell majd nyergelniük az új bevételekből fejlesztendő tömegközlekedésre, amennyiben nem kívánnak vagy nem tudnak az autózásért újabb sarcot is fizetni.

Katona Mátyás

Ez is érdekes lehet:

Filmforgatás és forgalomkorlátozás Budapesten

Az ennedik Die Hard-film forgatása miatt már bő egy hete le-lezárták Budapest belvárosának bizonyos részeit, de csak most jön a java.


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (21 db)

Kovacs Ferenc írta: 5 hónapja

Egyébként ha kevesebb lenne az autó a városban, akkor a BKV buszok lényegesen jobb időket futnának!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kovacs Ferenc írta: 5 hónapja

A dugódíj nem teljesen frankó megoldás!
Legalább is csak a haszonjárművek részére tennémkötelezővé munkanapokon 8 és 20 óra között!
A személygépkocsik számára a legjobban kivitelezhető megoldás a "mindenhol" parkolási díj!
Azoknak is akik az adott kerületben laknak!
A kerületi ingyenes parkolást megkéne szüntetni!
Az ott lakok is (mármint hogy családonként egy autó után) fizessenek kedvezményes díjat a parkolás után (a rendes díj 20-25 %-át)!
A mozgáskorlátozottak parkolását meg kétféle opcióval lehetne megoldani!
1. Mozgáskolátozott igazolványt csak (eurotax katalógus alapján) 2500 euronál olcsóbb autóra lehetne kiadni, ha az adott autó a mozgáskorlátozott nevén van!
2. Ha az első opció kitételének nem megfelelő autóval szállítják a mozgáskorlátozottat, és ezt utólag tudják igazolni hogy...
Akkor a parkoló társaság visszatérítené nekik a parkolási díjat (ideje lenne a bürökráciát hasznos ügyek szolgálatába állítani)!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kovacs Ferenc írta: 5 hónapja

Kedves Barátaim!

Először is előrebocsájtom azt, hogy szerintem az autósok egy részének (úrvezetők nagyrészének) a személymélygépkocsi a magamutatogatás egyik legegyszerübb eszköze!
Mivel hogy a házukat/lakásukat nem mutathatják meg a félvárosnak (mert az röghöz van kötve)!
Az autó az más tészta! Annak vannak kerekei! Azzal viszont lehet "kihívóan tüntetni", hogy anyagilag az adott illető milyen jól szituált!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Laz írta: 5 hónapja

Remelem azzal is tisztaban vagytok hogy attol a pillanattol hogy a kamerakat felszereltek minden megvaltozik majd-buszsavok kornyeken felkerul egy-egy extra kamera,ezeket kovetik a terfigyelo kamerak es sarga meg piros vonalak az uttest szelen hogy tobbe ne tudjatok megalni sehol a varosban -termeszetesen minden kamera a rendszamfelismero rendszerhez csatlakoztatva lesz aminek a kezeloje nevre cimre postazza a buntetest ha nem fizettel dugoadot vagy behajtottal a buszsavba illetve megaltal dupla sarga vagy piros vonalnal.Miert kell mindig elrontani ami jo?Ha Newyork elvan dugoado nelkul ahol tobb ember el mint egesz Magyarorszagon akkor Budapestnek minek?Inkabb parkolohazakat kell epiteni es szelesebb utakat,elkeruloket,jobb tomegkozlekedest,kerekparsavokat ahol mernek a varosiak kozlekedni

A válaszoláshoz belépés szükséges
Laz írta: 5 hónapja

Ugy latszik minden Angliabol hazatero magyarnak az a dolga hogy otthon ossza az eszt!Ezert van ez az egesz dugoado is mert Londoni mintara ebbol akar bevetelt csinalni az onkormanyzat!!Szo sincs arrol hogy azert akarjak mert sok a szmog vagy a dugo ez oket nem erdekli!!Ez csak egy ujabb formaja az autos lehuzasanak aki mar igy is tobbet fizet a kelletenel!
Londonban nemreg bontottak vissza a Zona egy jelentos reszet mert az emberek birosaghoz fordultak!
Newyork-ban es mas varosoknab is probalkoztak mar dugoadoval de az emberek sehol sem hagytak a bevezeteset!
Ebredjetek fel es ne engedjetek hogy ezt bevezessek en 4 evet eltem Londonba es tudom hogy ennek semmi ertelme mert nem lessz kevesebb auto a varosban!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
arni írta: 5 hónapja

Sok éljenző ökör!

Megbeszéltétek azokkal a szolgáltatókkal, kereskedőkkel iparosokkal is, akik a "zónán" belül vannak?
Az ő árbevétel kiesésüket ki kompenzálja?
Egyébként akkor fizessetek ti is nálunk. Kiteszem én is itthon a táblát. Átmész a falumon. fizetned kell.
Hagyjuk már a hülyeséget. Van amúgy is, bőven.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 5 hónapja
hegyikrampusz írta: 5 hónapja

Van egy kis hiba a rendszerben. Tévedésen alapul az egész cikk. Ugyanis nem azért van annyi autó a főváros útjain, mert kívülről jönnek be, hanem mert bennt közlekednek a városon belűl. A kívűlről jövő forgalom 75%-al növekedett az elmúlt 10 évben, de ez a teljes összforgalom mindössze 20%-a. Az autók 80%-a a város határán belül indul, és oda is érkezik. Ezt bármelyik közlekedésmérnök elmondaná. De a "szakújságírók" furcsamódon sosem kérdeznek meg szakembereket. Kedves Katona Mátyás, vehetné a bátorságát, és bemehetne a KTI-be, megkereshetné Dr. Berényi János közlekedésmérnök urat. Ő egyszer már évekkel ezelőtt elmagyarázta hogyan, és miért szednek behajtási díjat 4 európai fővárosban. Az idézett adatokat meg a Mérnökújság 2004. áprilisi számából idéztem. Azt a cikket egy másik közlekedésmérnök, Pintér László irta.


Köszönöm a felvetést. Én amúgy azt hiszem arról nem írtam, hogy kik közlekednek a városban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
hegyikrampusz írta: 5 hónapja

Van egy kis hiba a rendszerben. Tévedésen alapul az egész cikk. Ugyanis nem azért van annyi autó a főváros útjain, mert kívülről jönnek be, hanem mert bennt közlekednek a városon belűl. A kívűlről jövő forgalom 75%-al növekedett az elmúlt 10 évben, de ez a teljes összforgalom mindössze 20%-a. Az autók 80%-a a város határán belül indul, és oda is érkezik. Ezt bármelyik közlekedésmérnök elmondaná. De a "szakújságírók" furcsamódon sosem kérdeznek meg szakembereket. Kedves Katona Mátyás, vehetné a bátorságát, és bemehetne a KTI-be, megkereshetné Dr. Berényi János közlekedésmérnök urat. Ő egyszer már évekkel ezelőtt elmagyarázta hogyan, és miért szednek behajtási díjat 4 európai fővárosban. Az idézett adatokat meg a Mérnökújság 2004. áprilisi számából idéztem. Azt a cikket egy másik közlekedésmérnök, Pintér László irta.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Robi king írta: 5 hónapja

Kedves Burger intézem neked a beutalót! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Robi king írta: 5 hónapja

Kedves Burger intézem neked a beutalót! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Máté György írta: 5 hónapja
burger írta: 5 hónapja

szerintem durva nagy dugo dijat kene bevezetni es minnel hamarabb! Akar zonak szerint is (belvaros 15e/nap) es a videkiek mar bp hataran rakjak le a kocsijukat es jojjenek vonattal. ilyen egyszeru, nem sirni kell ezen, hanem tenni erte!


Előzmények megtekintése

persze akár 50 eFt/nap - falat kell építeni a városhatáron! Persze úgy igazságos, ha aztán se ki-se be, - a kaja se jusson be, sőt a villany, gáz is maradjon kívül! Hiszen a VÁROSI LÉNY-nek jogai vannak, a vidéki paraszttal ellentétben. Épít százmilliárdokért metrót - körgyűrű, amit ki is használnék, azt felejti.
Mert amit írsz, hogy Vác stb. - erre lakom - kénytelen vagyok átmenni a városon. Sokat van dolgom az ország nyugati felében, munkaeszközökkel, nem aktatáskás súly.
Hol van az M0 nyugati szakasz, ami lehetővé tenné a kerülőt?! Menjek körben 80km-t körbe (ott is pufog ám a kipufogó!) - és akadjak órákra el a déli, máig meg nem épített halál-szakaszon?!

A válaszoláshoz belépés szükséges
verda írta: 5 hónapja
burger írta: 5 hónapja

szerintem durva nagy dugo dijat kene bevezetni es minnel hamarabb! Akar zonak szerint is (belvaros 15e/nap) es a videkiek mar bp hataran rakjak le a kocsijukat es jojjenek vonattal. ilyen egyszeru, nem sirni kell ezen, hanem tenni erte!


Előzmények megtekintése

Ha közösségi közlekedni szeretnénk a dugódíj miatt, akkor a jelenlegi BKV és MÁV használat újra tömegközlekedés lesz, és - mint fiatal koromban - jobb esetben fürtökben lógunk majd a villamosok és a buszok lépcsőjén, a vonatokon nyomorogva állva utazunk, rosszabb esetben nem férünk fel az adott járatokra. Alternatíva lehet a kerékpározás, DE csak bizonyos viszonylatokban. És ha nem használunk autót, nem fizetünk dugódíjat, nem lesz bevétele a fővárosnak, akkor miből lesz forrás a közösségi/tömegközlekedésre? Ha a politika ismerné a kompromisszum készséget, elismerné a szakértelmet, megismerné az érintettek véleményét, figyelembe venné az ésszerű javaslatokat, a külföldi gyakorlatot a hazai sajátosságoknak megfelelően akarná átvenni, akkor lenne remény jó megoldásra. De az önfejűség még sosem szült jó megoldást. Mindegy, hogy a kerékbilincses Demszky, vagy a buszsávos Tarlós ül a főpolgármesteri székben.

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 5 hónapja

Komolyan mondom, ha normális utak lennének, el is gondolkoznék rajta. De hagyjuk az utópiát, ott kaszálnak meg ahol tudnak, és ha csak egy mód van rá, akkor nem fizetek. Nem azért mert ekkora paraszt vagyok, hanem mert nem onnan bűzlik a hal:D

A válaszoláshoz belépés szükséges
burger írta: 5 hónapja
írta: 5 hónapja

Na ja, de a rendszer engem pont leszar és fizethetnék:D


neked lenne kulon 2 hetente 1x atmeno kartyad havi 5 ezerert :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 5 hónapja

Na ja, de a rendszer engem pont leszar és fizethetnék:D

A válaszoláshoz belépés szükséges
burger írta: 5 hónapja

Ok, ha 2 hetente mesz keresztul az ok. Nem is miattad van a dugo. En a napi ingazasrol beszelek, arrol ha bp-n vagy a szelen laksz es a belvarosba jarsz dolgozni nap mint nap, akkor NE ULJ KOCSIBA EGYALTALAN!! Ha meg bevasarolni meg videkre nagyiekhoz kell menni akkor hasznaljuk.
simple

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 5 hónapja

Én kb két hetente megyek keresztül Pesten, de csak mert Debrecen-Tatabánya úton közlekedek, és azért nem M0 mert olyan jól sikerült megépíteni európa legdrágább "majdnemkörgyűrűjét", hogy állandó baleset(dugó) van, életveszély az egész, de ha nem történik semmi, akkor is lassabb mint átmenni Pesten. Viszont fizetek érte, jövőre még többet(pályadíj, benzin, teljesítmény adó, stb) Ennyi!
De még egyszer mondom, nem én rabolom szét a BKV-MÁV állami pénzmosó gépezetet, ergó megmenteni se fogom. Te meg élj abban a tudatban, hogy a napi 15 vagy 30 ezer forint megoldana valamit, mert tuti nem oda kerülne ahova gondolod. Jó biciklizést!

A válaszoláshoz belépés szükséges
burger írta: 5 hónapja

igazad van, 15e nap keves, legyen 30e/nap, akkor talan tennenek egy kis erofeszitest az emberek.

KOVETELJUNK DUGODIJAT MAR 2012 JANUARJATOL!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
burger írta: 5 hónapja

Gé:
abban igazad van, hogy nincs normalisan megoldva a helyzet. De aki bp aglomeraciojaban lakik (mondjuk erd/vac/gyal stb) NYUGODTAN johetne vonattal! Aki a 21.szazadban egy europai nagy varosban lakik/dolgozik egyszeruen ne hasznalja a kocsijat munkanapokon.
Semmi ertelme nyugateruopai nagyvarosozni, - de azert megis megjegyzem- van benne tapasztalatom, akar 20x tobb emberrel is mukodik ez!
Egyszeruen a csotroganyt kene otthon/allomason hagyni es hetvegen kirandulasra/bevasarlasra hasznalni.Ilyen tok egyszerue, csak egy kis erofeszites kell hozza.
Egyebkent en egyszeruen nem birom elviselni - meg igy dugodij nelkul se - ha pl az astoriahoz kell bemenem kocsival, allni a dugoban, majd keringeni parkoloert.
Megis miert kinozzak az emberek maguk, koltik a sok sok penzt a benzinre es szennyezik a
kornyezetet?
BKV-t hagyjuk meg a nyugdijasoknak az alatt pedig nyomoljunk a varosba bringaval.

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 5 hónapja

HaHa! Hova rakod le a kocsit ha a vasút állomás parkolói általában tele vannak? 15e/nap - fideszes vagy?:D Azoknak gurult ilyen messzire a gyógyszere kb... Mégis mit tegyen valaki ha a zónában dolgozik de Pesten kívül lakik. Busz ki a vasúthoz -bérlet- MÁV -bérlet- BKV -bérlet- Így a napi 8-12 órán felül 2-3 órát minimum utazgat, és fizetésének a !felét! befizetheti ezért a kellemes körülményeket kínáló tömegközlekedésért. Tényleg ez lenne a megoldás, amiért a BKV-t szétrabolják évek óta? Azt a szemétdombot kéne már privatizálni, és magánkézben rögtön nyereséges lenne. Amúgy nem gyanús, hogy Pest határán nincs egy telibevert parkolóház sem? Hol tegye le a paraszt a kocsit?
burger... a kommented felér egy beutalóval.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt 

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Még épp vezethető B kategóriás jogsival a Trafic, sofőrrel együtt kilencen utazhatnak benne, és még a csomagtérből is jut mindenkinek 172 liter. Ez lenne a tökéletes utazóautó?


Ford Ranger menetpróba

Ford Ranger menetpróba

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Még több teszt

VOLVO tesztek

Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Volvo V60 DRIVe Momentum teszt 

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Volvo XC70 D5 Ocean Race teszt

Volvo XC70 D5 Ocean Race teszt

Tágas és hangulatos utastér, hatalmas csomagtartó, öthengeres, 215 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás, automata váltó, modern vezetőtámogató rendszerek tömkelege - a Volvo XC70 sok pénzért sokat ad.


Volvo S60 2.0T Summum teszt

Volvo S60 2.0T Summum teszt

Egyszer csak piros fény villog a szélvédőn, a látótér közepén, frászkeltő hang kíséretében, és ijedtemben majdnem az álló, parkoló kocsisornak ütközöm. Mi volt ez? - teszem fel magamban a kérdést.

Volvo XC60 teszt

Volvo XC60 teszt

A teszt után egyöntetűen az volt a véleményünk a szerkesztőségen belül, hogy a nálunk járt automataváltós Volvo XC60 D5 AWD Summum nagyon okos autó.

Volvo V50 teszt

Volvo V50 teszt

Már öt éve a piacon a Volvo V50, de még soha nem volt ilyen jó! Új dupla-kuplungos váltóval: 2.0D Powershift Momentum.

Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket

Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket

2 napja – Sztori

Budapesten még 2008 márciusában zárták le a Keleti pályaudvar Thököly út felőli részét. Átadása már 2 éve csúszik. Vajon mikor lesz kész?


Láthatatlan autók Magyarországon

Láthatatlan autók Magyarországon

2 napja – Sztori

Válság ide, kis piac oda, az új modellek előbb-utóbb nálunk is viszonylag szép számban fogynak és észrevehetőek az utakon. Vagy nem. Listán a láthatatlan autók.


Drift OB: nagypályások csatája következik

Drift OB: nagypályások csatája következik 

3 napja – Sztori

A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonása következik május 27-én. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO 850 2.0-20V

Ár: 299.999 Ft

Évjárat: 1995 / 10

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

VOLVO S80 2.4 D [D5] K...

Ár: 6.099.000 Ft

Évjárat: 2008 / 5

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO XC90 2.4 D [D5]...

Ár: 5.990.000 Ft

Évjárat: 2008 / 1

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

Még több autó