0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Francia extravagancia, vagy németes precízség?

Melyik a jobb bolt? Renault Talisman vs. Volkswagen Passat

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Most robbant a piacra a vadonatúj Renault Talisman. Sokan azonnal az egyik legkeményebb konkurenshez, a Volkswagen Passathoz mérik. Megnéztük, melyik a jobb vétel.

Leginkább érzelmi kérdés, hogy a Talisman vagy a Passat számít-e szimpatikusabbnak. Utóbbi felára a felszerelés valamelyest összehangolásával közel 10%-os, értéktartása jobb persze

Leginkább érzelmi kérdés, hogy a Talisman vagy a Passat számít-e szimpatikusabbnak. Utóbbi felára a felszerelés valamelyest összehangolásával közel 10%-os, értéktartása jobb persze

E hó elején debütált itthon a Laguna III-at és a Latitude limuzint egyaránt váltó Renault Talisman. Nagyobb, kecsesebb, mint a hagyományos felső-középkategóriás modellek, mégsem drágább náluk. Hagyományos limuzinként és Estate néven kombiként érkezik, a cégautó-piacról így leginkább az amúgy a kategória tavalyi és idei legnépszerűbb modelljének számító, nem mellesleg Év Autója díjjal is kitüntetett Volkswagen Passatnak az ellenfele. Ezt nem csak mi mondjuk, hanem a közönség, az olvasók: cikkünk kommentjeiben és a Facebookon is a germán "etalonhoz" mérték legtöbben. Így aztán most mi is részletesen megnézzük, hogy melyik mit ad.

Vigyázat, csalunk! Pontosabban a gyári fotók csalnak. Alapváltozatban sem a Talisman, sem a Passat nem ilyen mutatós. A bázishoz képest a csúcs Passat jelentősebb eltérést mutat, mint a Talisman, amiből már a belépő is abszolút vállalható Vigyázat, csalunk! Pontosabban a gyári fotók csalnak. Alapváltozatban sem a Talisman, sem a Passat nem ilyen mutatós. A bázishoz képest a csúcs Passat jelentősebb eltérést mutat, mint a Talisman, amiből már a belépő is abszolút vállalható

Vigyázat, csalunk! Pontosabban a gyári fotók csalnak. Alapváltozatban sem a Talisman, sem a Passat nem ilyen mutatós. A bázishoz képest a csúcs Passat jelentősebb eltérést mutat, mint a Talisman, amiből már a belépő is abszolút vállalható

Nem a kínálat csúcsáról, inkább csak az aljáról, belépő dízellel, alapverzióban nézzük őket. Mivel azonban a Talisman a jobban felszerelt, a Passatba virtuálisan belepakoltuk azokat az extrákat, amelyek hozzá elérhetők. Alapvető különbség egyébként, hogy míg a Volkswagen már az alap, Trendline Passathoz is kínálja a legtöbb extrát, a Renault a Life alapverzióhoz még csak egyet-egyet. Igaz, az alap Talisman is kellően jól felszerelt már. Sok más mellett Bluetooth kihangosítós és USB-csatlakozós hifi, bőr kormány- és váltógomb-borítás, elektromos ablak- és tükörmozgatás, távirányítós központi zár, de még tempomat is kerül bele, klímája kétzónás automata. Így aztán utóbbi, ma és ebben a kategóriában már tényleg alapvetően elvárt tételeket a Passathoz is kérnénk.

Renault Talisman vs. Volkswagen Passat − műszaki adatok
Renault Talisman 1.5 dCi Volkswagen Passat 1.6 CR TDI
Hengerűrtartalom (cm3) 1461 1598
Hengerek/szelepek száma 4/8 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 110 (4000) 120 (3600-4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 260 (2500) 250 (1750-3500)
Gyorsulás − 0-100 km/h (s)s 11,9 10,7
Végsebesség (km/h) 190 206
Fogyasztás (vegyes) [l100 km] 3,6 4,1
CO2-kibocsátás [g/km] 95 108
Saját tömeg [kg] 1462 1444
Alapár [Ft] 7 500 000 7 914 550
Extrákkal növelt ár [Ft] 7 500 000 8 158 390

Az alapáron is 414 550 forinttal drágább Volkswagenhez 156 100 forintért kapunk automata, igaz, rögtön háromzónás klímát, 20 320 forint az USB-csatlakozó, helyette persze jobban járunk a Bluetooth kapcsolatot is adó "Connectivity-csomaggal", 54 160 forintot kell fizetni a multifunkciós kormányért, márpedig a hifi-távirányítót a Renault ugyancsak alapból adja. A tempomat felára 116 840 forint. Így aztán a Talismannal összevethető Passat már 658 390 forinttal drágább, 8 158 390 forint − metálfény nélkül, lemezfelnivel is. Igaz, az alap Passatban is van már az alap Talismanhoz nem kérhető fáradtságfigyelő és kulcs nélküli, nyomógombos indítás.

Renault Talisman vs. Volkswagen Passat − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Renault Talisman 4848 1869 1463 2808 608
Volkswagen Passat 4767 1832 1456 2791 586

Ezek szintén nem az alap belsők. Az alap Passat beltere biztosan komorabb lesz, mint a Talismané. Minél jobb felszereltséget áhítunk, annál nagyobb a Renault árelőnye Ezek szintén nem az alap belsők. Az alap Passat beltere biztosan komorabb lesz, mint a Talismané. Minél jobb felszereltséget áhítunk, annál nagyobb a Renault árelőnye

Ezek szintén nem az alap belsők. Az alap Passat beltere biztosan komorabb lesz, mint a Talismané. Minél jobb felszereltséget áhítunk, annál nagyobb a Renault árelőnye

Ha a méreteket nézzük, a Talisman mindenben kicsivel nagyobb a Passatnál, ez helykínálatán is visszaköszön, menetkész tömege ugyanakkor mindössze 18 kilogrammal több. A Passat motorja hajszálnyit erősebb, a Talismané viszont nyomatékosabb, igaz, a VW alacsonyabbról hozza csúcsértékét, gyorsulása és végsebessége is jobb. A Renault azonban fogyasztási értékben több mint 10%-kal jobbnak ígérkezik, CO2 emissziója is kedvezőbb. Saját zsebből tankolva ezért érezhetően takarékosabb lehet a Talisman. Akkor is jobb választás, ha vételár-megkötéssel kell cégautót választani, a 8 milliós plafonba például csak vele férünk automata klímával. A Volkswagenénél vélhetően magasabb értékvesztése miatt azonban egy (maradványértékkel is kalkuláló) lízingkonstrukciónál nem biztos, hogy olyan jelentősen különbözni fog a havidíj, mint a vételár. Persze nem csupán táblázatok alapján, próba és bizony érzelmek szerint is tudni kell választani. Aki ma új középkategóriást választhat, az eleve nyerő helyzetben van, befutott. Onnan már leginkább csak ízlés kérdése, hogy a francia extravagancia vagy a németes precizitás, avagy a Talisman vagy a Passat lesz-e szimpatikusabb.

Ez is érdekes lehet:
 

Az eladásra kínált használt kabriók közel harmada BMW vagy Mercedes

Jó tudni a hőségben: mind több használt kabrió közül válogathatnak az autóvásárlók. Legtöbb eséllyel...

SEAT Ateca nemzetközi bemutató és menetpróba

A SEAT első igaz szabadidő-autója a kompakt méretű Ateca. Spanyol fejlesztés, spanyol modellnév...

Eladó egy McLaren SLR Stirling Moss - közel 4 millió euróért

Ami most az AMG GT, az volt az SLR a kétezres évek elején: a Mercedes csúcsa. Ebben az időben...

Hiába jelenthet költségcsökkentést a carsharing, itthon még nem megy eléggé

Egyszerű a képlet, hogy miként lehet olcsón autózni, ha csak keveset megyünk: megvenni nem kell...

1,8 kilót nyom a LiquidPiston 3 lóerős bolygóműves motorja

Úgy tűnik, nem csak a japánok hisznek a bolygóműves motorokban: egy amerikai startup cég is fejleszt...

Na jó, bármilyen roadster megteszi 2,5 millióig

Mindenki a címben feltett kérdéssel szállt ki az új Mazda MX-5-ből, így megkerestük a kérdésre...

Mercedes-AMG GT R: 585 lóerővel, összkerékkormányzással és még sok egyébbel

A mérges metálzöld fényezésű Mercedes-AMG GT R a Zöld Pokolban edződött. A közútra küldött versenyautót...

Belső bringatárolót dob piacra a Honda a Civic Tourerhez

A tavalyi Frankfurti Autószalonon már láthattuk tanulmányként a megoldást, a nagy érdeklődés...

Lexus RX 450h Luxury teszt

Sosem volt rossz autó a Lexus RX, pláne nem a hibrid, de a legújabb kiadás már megjelenésével...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (159 db)

cicamokus írta: 4 hónapja

Ez az összehasonlítás sajnos így fabatkát sem ér:

- Nem tudunk semmit a flotttás kedvezményekről, ami egy ilyen kategóriájú autónál szimplán milliós tétel, enélkül mit sem ér az ár összehasonlítás. Tapasztalataim szerint a VW jóval bőkezűbb szokott lenni ezen a területen, ami könnyen lenullázhatja a Renault árelőnyét.

- Ilyen (alap) motorral szinte senki nem vesz ilyen méretű kocsit (pedig amúgy elég lehet hozzá) így a motorok összehasonlítása sem mérvadó.

- A maradványértéknek itt nagyon nagy szerepe van, mivel nagy értékű autókról van szó. Ha a Renault értéktartását az erre hivatott "értékelő szervezet" alacsonyra becsüli, akkor az megint milliós veszteség lehet egy összehasonlításban.

Jómagam nem vagyok Passat rajongó, de a fentiek miatt nagyon nehéz dolga lesz a Renault-nak. És a verseny sajnos itt nem azon fog eldőlni hogy melyik autó a műszakival fejlettebb, kényelmesebb vagy megbízhatóbb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 4 hónapja

Szerintem egy fizetett felforgato, nemtobb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 4 hónapja
csalfaromeo írta: 4 hónapja

Zöld kollégával társalogtunk, és belebotlottam egy cikkbe, ami most pont ide vág - nézd csak meg ennek a cikknek a kommentfalát. A cikket el se olvasd, csak görgess le, és figyeld a "Shadowbull" nevű "úriember" hozzászólásait...Neked nem ismerős a hangvétel?:)



http://noemisszio.blog.hu/2015/09/30/volkswagen_ezek_tenyleg_bunozok



A Totalcar FB-oldalán szintén fent van, "Bulk Schattenbulle Schatten" néven, és a minap minden erejével azon volt, hogy lejárassa a Teslát. Tuti, hogy Kempelen az. 100 %. A TC-on rendezkedett be?:)



Pedig hányszor lejáratta azt az oldalt, most viszont úgy tűnik, otthonra talált ott. Finoman szólva nem népszerű ott sem, ahogy olvasgattam:)


Előzmények megtekintése

Megmondom őszintén, hogy valóban gyanús a dolog.
Shadowbull nevű hozzászólóval már többször vitatkoztam a TC-n és ha jól emlékszem talán a Vezessen is.
A TC-n úgy adta elő magát mint egy BMW "szakértő" és ott dolgozó, de már elég régen volt, így már nem vagyok teljesen biztos a dolgomban. Ez az a pont az ahol elbizonytalanodnék, de a stílus valóban hasonló el kell ismerni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 4 hónapja
menőmanó írta: 4 hónapja

Nekem nagyon furcsa az, ha valaki felnéz az ilyen kempelen féle alakokra.

Kopasz erre még büszke is volt, sőt mesterének tekintette, így nálam leírta magát, megjegyezve, hogy a mai napig valami zavar ebben a dologban. Mint írtam, nehezen hiszem, hogy nincs köztük semmi kapcsolat (kolléga, ismerős stb.).

Egyébként nincs vele gondom. Teljesen egyértelmű, hogy lehet más véleményen.



A "kubikos" jelzőt ráaggatni egy építészre csak kempelent minősítette. Nem vettem fel a dolgot.

Én úgy vagyok vele, ha egyértelműen tudom, hogy semmi alapja a degradáló megjegyzésnek, főleg egy számomra teljesen érdektelen alaktól, akkor az olyan mintha nem is lenne.


Előzmények megtekintése

Zöld kollégával társalogtunk, és belebotlottam egy cikkbe, ami most pont ide vág - nézd csak meg ennek a cikknek a kommentfalát. A cikket el se olvasd, csak görgess le, és figyeld a "Shadowbull" nevű "úriember" hozzászólásait...Neked nem ismerős a hangvétel?:)

http://noemisszio.blog.hu/2015/09/30/volkswagen_ezek_tenyleg_bunozok

A Totalcar FB-oldalán szintén fent van, "Bulk Schattenbulle Schatten" néven, és a minap minden erejével azon volt, hogy lejárassa a Teslát. Tuti, hogy Kempelen az. 100 %. A TC-on rendezkedett be?:)

Pedig hányszor lejáratta azt az oldalt, most viszont úgy tűnik, otthonra talált ott. Finoman szólva nem népszerű ott sem, ahogy olvasgattam:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 4 hónapja
csalfaromeo írta: 4 hónapja

Az a helyzet, hogy hiába tűnt el az a fajankó, utánpótlás sajnos van és mindig lesz is. Nem tudom, észrevetted-e, hogy amióta Kempó eltűnt, Kopasz az egyik legjobb fej lett itt. Az a tökfej rossz hatással volt rá. Az igazi Kopasz az, akit mostanában olvasol. Lehullott róla az álarc - ez egy nagyon örömteli dolog.:)


Előzmények megtekintése

Nekem nagyon furcsa az, ha valaki felnéz az ilyen kempelen féle alakokra.
Kopasz erre még büszke is volt, sőt mesterének tekintette, így nálam leírta magát, megjegyezve, hogy a mai napig valami zavar ebben a dologban. Mint írtam, nehezen hiszem, hogy nincs köztük semmi kapcsolat (kolléga, ismerős stb.).
Egyébként nincs vele gondom. Teljesen egyértelmű, hogy lehet más véleményen.

A "kubikos" jelzőt ráaggatni egy építészre csak kempelent minősítette. Nem vettem fel a dolgot.
Én úgy vagyok vele, ha egyértelműen tudom, hogy semmi alapja a degradáló megjegyzésnek, főleg egy számomra teljesen érdektelen alaktól, akkor az olyan mintha nem is lenne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 4 hónapja
csalfaromeo írta: 4 hónapja

Helló! Dehogy volt...Felvette Kempelen stílusát, és afféle "fegyverhordozóként" próbált érvényesülni. Amikor azért egyszer-egyszer emberi hangot ütött meg, akkor én már sejtettem, hogy ő egy jó arc, de minek kellett neki színészkedni hónapokon keresztül? Na, mindegy, a lényeg, hogy a mostani stílusa miatt már simán ráragasztanám Kopaszra a "békehozó" jelzőt(pálfordulás ez a javából), ami, mint tudjuk, mindig is Téged illetett meg és fog ezután is:)


Előzmények megtekintése

Remeljük jokat fogunk diskuralni ezutan is, ez a fontos. Meg az, hogy segitsünk egymasnak tanacsokkal, ha valakinek szüksege lenne ra. A Renault Lagunaval kapcsolatos ismertetök a legjobb peldak ra. Öröm volt olvasni.
En mint bekehozo.... :-), am legyen, ha igy emlegetsz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 4 hónapja
meleagris írta: 4 hónapja

Szerintem Kopasz eddig is jo fej volt. :-)

Latom zajlanak az esemenynek.....

Üdvözlök mindenkit!


Előzmények megtekintése

Helló! Dehogy volt...Felvette Kempelen stílusát, és afféle "fegyverhordozóként" próbált érvényesülni. Amikor azért egyszer-egyszer emberi hangot ütött meg, akkor én már sejtettem, hogy ő egy jó arc, de minek kellett neki színészkedni hónapokon keresztül? Na, mindegy, a lényeg, hogy a mostani stílusa miatt már simán ráragasztanám Kopaszra a "békehozó" jelzőt(pálfordulás ez a javából), ami, mint tudjuk, mindig is Téged illetett meg és fog ezután is:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 4 hónapja
meleagris írta: 4 hónapja

Szerintem Kopasz eddig is jo fej volt. :-)

Latom zajlanak az esemenynek.....

Üdvözlök mindenkit!


Előzmények megtekintése

esemenyek....hogy azt az "n"-t mar nem birtam kivenni... :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 4 hónapja
csalfaromeo írta: 4 hónapja

Az a helyzet, hogy hiába tűnt el az a fajankó, utánpótlás sajnos van és mindig lesz is. Nem tudom, észrevetted-e, hogy amióta Kempó eltűnt, Kopasz az egyik legjobb fej lett itt. Az a tökfej rossz hatással volt rá. Az igazi Kopasz az, akit mostanában olvasol. Lehullott róla az álarc - ez egy nagyon örömteli dolog.:)


Előzmények megtekintése

Szerintem Kopasz eddig is jo fej volt. :-)
Latom zajlanak az esemenynek.....
Üdvözlök mindenkit!

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 4 hónapja
csalfaromeo írta: 4 hónapja

Az a helyzet, hogy hiába tűnt el az a fajankó, utánpótlás sajnos van és mindig lesz is. Nem tudom, észrevetted-e, hogy amióta Kempó eltűnt, Kopasz az egyik legjobb fej lett itt. Az a tökfej rossz hatással volt rá. Az igazi Kopasz az, akit mostanában olvasol. Lehullott róla az álarc - ez egy nagyon örömteli dolog.:)


Előzmények megtekintése

Ja, és még annyit: azért biztos Te is örülsz, hogy már nem neveznek Téged "kubikosnak":)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Lexus RX 450h Luxury teszt

Nem csak jó, kellően divatos is – Lexus RX teszt Videó

Sosem volt rossz autó a Lexus RX, pláne nem a hibrid, de a legújabb kiadás már megjelenésével is letaglózó. Ez kell a népnek, nem csak a fejlett hajtáslánc.


Mazda MX-5 G-131 Revolution teszt

Az autó, ami az élményről szól: az alap MX-5 Videó

A Mazda bő negyed évszázada hódító roadstere a negyedik generációval kisebb, könnyebb és izmosabb elődjénél. Lehet, kérdés, hogy jobb?


Toyota Prius  1.8 Hybrid Executive teszt

A háromliteres autó? Toyota Prius IV teszt Videó

Felnitől függően 3-3,3 l/100 km fogyasztást ígér a Toyota Prius IV. Kipróbáltuk, tudja hozni, de talán nem is ez a legnagyobb erénye.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Villámpróba: Jaguar F-Pace

Már a Jaguarnak is van SUV-ja, ki is próbáltuk!

2 órája – Újdonság

Már itthon is rendelhető a Jaguar F-Pace, a lassacskán importőrré váló vezérképviselet elárulta az árát, mehettünk is vele egy gyors kört.


Árharc: Mi más kapható a Mazda MX-5 áráért?

Olcsó új vászontetősök hétmillió forintig

Tegnap – Sztori

Az új Mazda MX-5 iránti rajongásunkon felbuzdulva nem csupán a használt-kínálatot néztük meg, hanem azt is, hogy milyen más vászontetőst kaphatunk ennyiért újonnan.


Volvo S60 TC1 WTCC Art Car készült Goodwoodra

A svéd herceg készítette a Volvo Art Car dekort

3 napja – Sztori

A második WTCC Art Car is elkészült. A dekort a Polestar pilótája és a svéd trónörökös készítette a Goodwood Sebesség Fesztivál versenyére.


Használtautó.hu

AUDI A6 Avant 2.7 TDI multitronic S-LINE CSERÉLHETŐ

AUDI A6 Avant 2.7 TDI...

Ár: 2.690.000 Ft

Évjárat: 2006 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

OPEL CORSA 1.2 SILVERLINE

OPEL CORSA 1.2 SILVERLINE

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2006 / 8

Kivitel: Sedan

TOYOTA COROLLA VERSO 1.8 Linea Terra

TOYOTA COROLLA VERSO 1...

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!