Flottaharc: Pulsar vs Octavia, Astra, Focus, Golf

Melyikkel járunk a legjobban? Mérlegen a Nissan Pulsar és a legnépszerűbb kompaktok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Itthon a céges vásárlók túlsúlya miatt az eladások zömét az alsó-középkategória adja. A szegmens új kihívója a Nissan Pulsar. Lássuk, mit tud a top modellekkel szemben.


Nemrég járt teszten az alapmotoros Nissan Pulsar, s felettébb kellemes emlékeket hagyott. Az persze nagyjából biztos, hogy a kategória csomagtérbajnokának, s a teljes piac legnépszerűbb modelljének számító Skoda Octaviát akkor sem fogja megverni, ha hátsó lábtérből éppenséggel nagyobbat ad, de azért nem csak vele, a hazai eladások zömét adó alsó-középkategória toppmodelljeivel, a második legkelendőbb Opel Astrával, az idén megújult Ford Focusszal és persze a sokak által etalonnak tartott Volkswagen Golffal is érdemes összevetni. Pontosabban inkább azok vásárlása esetén érdemes megnézni a Pulsart is.
Méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Ford Focus 4358 1826 1484 2648 363-1148
Nissan Pulsar 4387 1768 1520 2700 385-1395
Opel Astra 4419 1814 1510 2685 370-1235
Skoda Octavia 4659 1814 1461 2686 590-1580
Volkswagen Golf 4255 1790 1452 2637 380-1270

Először természetesen kívülről. A forma szubjektív, a méretek viszont a gyártók által közölt egzakt értékek. Alább a táblázatban olvasható minden. És igen, meglepetés nincs, az Octavia a méretbajnok, ami azonban parkolóhely-kereséskor, garázsba beféréskor nem előny. Tengelytávból a Pulsar ad legtöbbet, s az Octavia után a csomagtér is esetében a legnagyobb. Ráadásul 3,2 centivel rövidebb is az Opel Astránál, s alig (2,9 centivel) hosszabb a Ford Focusnál. Az Octaviánál nagyon jelentős mértékben, 27,2 centivel rövidebb. Az már csaknem 16 centivel túlnyúlik a 4,5 méteres hosszon, ami bizony sok garázsban vízválasztó lehet. Ha a kompaktság fontos, akkor a Golf a nyerő, az csak 4,255 méter hosszú, azzal a legkönnyebb parkolóhelyet találni.
Belső méretek*
Ford Focus Nissan Pulsar Opel Astra Skoda Octavia Volkswagen Golf
Belső szélesség elöl (mm) 1380 1450 1480 1470 1510
Belső szélesség hátul (mm) 1360 1450 1440 1480 1440
Belmagasság elöl (mm) 880-950 940-1020 880-950 920-1000 890-965
Belmagasság hátul (mm) 920 940 940 950 960
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) 190 300 190 280 200
Ülőlap hossza elöl (mm) 530 510 540 500 510
Ülőlap hossza hátul (mm) 490 490 520 490 500
Csomagtér maximális szélessége (mm) 1030 1360 1030 1500 1270
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) 1030 1000 1030 1000 1000
Csomagtér magassága (mm) 500 610 420 560 490-700
Csomagtér hossza (mm) 830 740 760 1050 730
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) 1500 1600 1600 1900 1480
Raktérnyílás szélessége (mm) 940 1040 990 1000 1080
Raktérnyílás magassága (mm) 760 770 730 1100 700

A belső méreteknek természetesen van közük a külsőkhöz, de a korreláció nem egyértelmű. A kívülről legnagyobb Octaviáé a legnagyobb csomagtér - ezt mindenki tudja. Igazából az sem meglepetés, hogy a legnagyobb tengelytávú Pulsar adja a legnagyobb hátsó lábteret. Fejtérben szintén a Pulsar a nyerő, de elöl pont annyit tud a Ford Focus is és a többiek is közel annyit. Az utastér szélességével elöl a Golf, hátul az Octavia a leginkább uras, minden méretet egybevéve a tágas Octavia és Pulsar után a kívülről legkisebb Golf következik helykínálatban, majd Astra és Focus a sorrend.
Műszaki alapadatok és alapárak
Ford Focus 1.6 Ti-VCT Nissan Pulsar DIG-T 115 Opel Astra 1.4 Ecotec Skoda Octavia 1.2 Tsi Volkswagen Golf 1.2 TSi
Hengerűrtartalom (cm3) ]1596 ]1197 ]1362 ]1197
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/6 kézi/5
Teljesítmény [LE (1/min)] 125 (6000) 115 (4500) 100 (6000) 86 (4300-5300)
Nyomaték [Nm (1/min)] 159 (4000) 190 (2000) 130 (4000) 160 (1400-3500)
Végsebesség (km/h) 192 190 178 181 179
Gyorsulás 0-100 km/h 10,9 10,7 13,9 12,0 11,9
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 5,9 5,0 5,6 5,2 4,9
CO2 emisszió [g/km] 136 117 130 119 113
Alapár [Ft] 3 850 000 4 390 000 4 399 000 3 998 900 4 890 770

A motorkínálat érdekes kérdés, a Pulsar, az Octavia és a Golf esetén minden motor turbós, a Focus és az Astra esetében szívó az alap, s a legkedvezőbb akciós ajánlatok is azokat propagálják. Így aztán a többieknél is az alapmotorokat választottam az interneten elérhető akciós ajánlatokkal. Ez a legdrágábbnak számító Golf esetén 700 000 forintos „Használtautó akciót” jelent. Utóbbihoz nem kell feltétlenül használt autót leadni, netán a Használtautó.hu-ra hivatkozni, ezt a tételt simán be lehet ikszelni az árlistában. A Skodánál hasonló módon 600 000 forintos „árkedvezmény” választható, badarság lenne nem kérni azt. Egyéb extrákat nem választottam a konfigurátorban, az akciós alapmodelleket néztem, igaz, a Fordnál nem csak „jóárasítás”, komoly ellátmány és 5 éves garancia is jár a december végéig rendelhető Technology limitált szériához. A 6 légzsák és az ESP alapból is járna, viszont kétzónás automata klímájával, tempomatjával, elektromos első ablakaival és fűtést is kínáló tükreivel, 16 colos alufelnijeivel, Bluetooth kihangosítójával és ködfényszórójával a Focus nem csak az összevetés legolcsóbbja, hanem a legjobban felszereltje is.
Még egy modell, a Skoda Octavia ad hajszálnyit 4 millió forint alatti árat, itt viszont az ellátmány nem olyan combos, a hat légzsák mellé van ugyan sofőroldali térdlufi is, a klíma viszont manuális, a felni acél, a központi zár távirányító, az MP3-as rádió Bluetooth-kapcsolat nélküli és tempomat sincs. Az árverseny harmadik helyezettjének számító, a legizmosabb és legtakarékosabb alapmotort, valamint egyedüliként hatsbességes váltót kínáló Nissan Pulsar esetén utóbbi, a sebességszabályozó korlátozóval együtt megvan, ahogyan a távirányítós központi zár és a Bluetooth-kapcsolatos, kormányról vezérelhető hifi is. Az ablakok itt hátul is elektromos mozgatásúak, a klíma viszont még itt is manuális. A nála alig drágább, viszont a mezőnyben legkevésbé dinamikus Opel Astra Business esetén viszont automata. Van még hozzá IntelliLink érintőképernyős szórakoztató és információs rendszer, metálfényezs, ködfényszóró, az Astránál nem alap 6 légzsák, sötétített hátsó ablak és elektromos első ablak is. Ez is elbizonytalaníthatja a Pulsar vásárlóit, ám döntés előtt tessék mindkettővel menni egy-egy kört (az alapmotorral), s utána érdemes választani.
Hirdetés


A Golfhoz egyértelmű márka-/modellkötődés szükséges. Az összevetés legdrágábbja. Nem rossz alapmotorral, de csak ötsebességes váltóval, az ötajtós karosszéria esetén bázis Trendline szint esetén nem is rossz alapellátmánnyal. A Pulsarhoz hasonlóan jár előre és hátra is elektromos ablakmozgatás. Elektromos és visszagurulás-gátlós a rögzítőfék, van fáradtságérzékelő, kanyarodási fényt is adó ködfényszóró, a Pulsarnál is meglévő stop-start. Az ott szintén szereplő Bluetooth-kapcsolat és tempomat viszont nincs, azokkal együtt a Golf ára már 5 millió forint fölé nő. Ezek az ajánlatok. Be kell valljam, a Ford komoly akcióján magam is meglepődtem, de ha választanom kellene/lehetne, mindent - helykínálatot, külső méreteket, motort, menetdinamikát és fogyasztást is - összevetve talán még mindig a Pulsarra voksolnék. Persze új autót nem vennék, ennyit pénzért autót sem vennék. És te?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:12
    Permalink

    [i] “Ekkora erővel az ablakemelő kapcsolója kerülhetne pl. a tetőkárpitba, mert ott is el lehet érni…” [/i]
    Neki pl. ott volt. Imádtuk.
    [url]http://imageocd.com/automobiles/alfa-romeo-75-pictures-and-wallpapers-6[/url]

    [i]“a visszafele járó fordulatmérő nálam olyan mint a középre tett műszeregység az egyterűeknél – kiveri a biztosítékot.”[/i]
    Ízlés dolga. Pedig könnyű hozzászokni.

  • 2017.10.29. at 00:12
    Permalink

    Szerintem ide inkább a Skoda Rapid illene, ha már a Golf az etalon. Árnyaltabb lenne, mint az is ha közel azonos teljesítményű változatokat tennénk egymás mellé – elsősorban az áruk miatt. A felszereltségek terén lehetünk engedékenyek, elvégre a legfontosabbakat mindenki adja, a parasztvakítás meg legyen a kereskedők játszótere. Nem rossz autók ezek, bár az Astra túlsúlyos, igaz hazánkban nagy kedvenc, szép is, de azért be-be csúszik némi gond a használat során, van hová fejlődnie. A Golf tényleg jó, de konzervatív, és drága, “befektetésnek” viszont jó. A Focus jó választás lehet, jó a futóműve, de belül kissé giccses, olcsó hatású. Az új Pulsart próbáltam, szerintem ez a motor-váltó így nagyon rendben van. Utoljára a Seat Leon 1.4 Tsi tetszett ennyire. A flottabiznisz meg a “rugalmasságról” és az egyedi kedvezményekről is szól a listaáron felül. Ha valakinek “leesik” egy autó az üzlet során, akkor az sem számít dízel, vagy benzines, a döntést számtalan “más” tényező is befolyásolhatja. A Peugeot 308 jó úton jár, de még bizonyítania kell. Ja,és a visszafele járó fordulatmérő nálam olyan mint a középre tett műszeregység az egyterűeknél – kiveri a biztosítékot. Ekkora erővel az ablakemelő kapcsolója kerülhetne pl. a tetőkárpitba, mert ott is el lehet érni…

  • 2017.10.29. at 00:12
    Permalink

    Mivel a kedvezmény modellenként és felszereltségenként is változik egy adott márkán belül is, sőt, a vásárló cég is eshet más kedvezmény osztályba, így azokat lehetetlen egy ilyen cikkben összehasonlítani.

    A felhasználói faktort felejtsd el, ez nem az a helye a világnak, ahol 1-2 cégen kívül ez bárkit is érdekel. Egyszerűen nem nyom a latba semennyire. Amúgy kár.

    Gumiköltség…általában azonos kerékméretekkel szerelik a hasonló kategóriába tartozó autókat. Milyen különbséget mutatsz ki?

  • 2017.10.29. at 00:12
    Permalink

    Amúgy a szerző és az olvasók figyelmébe ajánlanék néhány szempontot, amelyek egy valódi flottavásárló esetén játszanak:

    – Flottakedvezmény: a legkisebb cégek is flottakedvezményt kapnak manapság, így a cikkben lévő árak teljesen irrelevánsak
    – Dízelek: a céges vásárlók jelentős része dízel autót keres, a benzinesek ára és teljesítménye néhány kivételtől eltekintve nem érdekli a flottavásárlókat
    – Karbantartási és gumiköltségek: főleg sokat futó autóknál ez jelentős tétel, bőven meghaladhatja pl. a felajánlott árkedvezmény összegét a pluszköltség
    – Fogyasztás: hasonló a karbantartáshoz, 0,5-1 liter különbség hosszú távon jelentős megtakarítást hoz
    – Maradványérték: ugye nem mindegy hogy 3, 5 vagy 8 év múlva mennyiért tudom értékesíteni a leamortizálódott autót, ez szintén jelentős tétel
    – Felhasználói faktor: ez egy rejtett költség, de ha valamelyik alkalmazottam olyan autóban ül amiben nem érzi jól magát vagy nincsenek meg a megfelelő kényelmi, esetleg biztonsági berendezések, akkor fáradtabb lesz, többet hibázik, esetleg balesetet okoz, ami ugye költség. Ha nem érzi magát jól a munkahelyén (ami sokszor az autója) az szintén költség mert nem fog jól teljesíteni a munkában.

  • 2017.10.29. at 00:12
    Permalink

    Sajnálom hogy az új Peugeot 308 kimaradt a tesztből, pedig ha az év autója díjat is elnyerte, valószínűleg méltó lenne az összehasonlításra… Gyanítom hogy számos tekintetben (pl. fogyasztás, alacsony tömeg, kiforrott HDi motorok, csomagtartó, vezethetőség) verné a mezőnyt. Na mindegy.

  • 2017.10.29. at 00:12
    Permalink

    Én a cikkből az autók önsúlyát hiányolom az azért elég sok mindent meghatároz nálam mondjuk vásárláskor, és egyenes arányban van amúgy is az autó valós fogyasztásával is.

  • 2017.10.29. at 00:13
    Permalink

    Kedve s Mátyás!

    Ha az Octavia, a táblázatba talán jobban illő, 105 LE teljesítményű TSI verzióját vesszük az már eleve 692 150 forinttal drágább mint a figyelembe vett, kisebb 86 LE teljesítményű. Igaz lehet mindez a nagyobb testvérre is.

Vélemény, hozzászólás?