Csak egy biciklizésen múlik minden

Mitől kapott szárnyakat Schumacher?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Schumacher az új Mercedesszel végre maga mögött hagyta az elmúlt hónapok rossz formáját.

A hétvégi Spanyol Nagydíjra jelentősen áttervezett versenyautót kapott Michael Schumacher, amellyel végre megszakadt a rossz sorozata, és a bajnokság ötödik futamán, ha nem is tudott nyerni, végre legyőzte csapattársát, Nico Rosberget. A versenyen pedig ahogy maga mögött tudta tartani a nála gyorsabb autóval versenyző Jenson Buttont, jelezte, hogy nem felejtett el vezetni.

A Mercedes újításainak két látható jele a motorborítás jelentős átalakítása és a tengelytáv megnövelése volt. A motorborítás egész különlegesre sikeredett, egy függőleges elem beiktatásával, a szívócsatorna kettéválasztásával, és a levegő belépőnyílás hátratolásával. Ez annyira újszerű megoldás volt, hogy több mérnök bevallotta, még csak eszükbe sem jutott, hogy hasonlót próbáljanak ki szélcsatornában. Valószínűleg persze sokkal látványosabb megoldás, mint amekkora hatása van.

A tengelytáv megnövelésével, konkrétan az első futómű előre hozatalával, az autó súlypontját hátrább tudták helyezni. Ezzel csökkent az első kerekekre ható terhelés és az autó túlkormányzottságát is csillapítani tudták, amit ugye Schumacher nem nagyon kedvel. De hogy mi volt a német eddigi gyengélkedésének igazi oka, az nem derült ki.
„Nem hiszem, hogy pontosan értené, vagy mi értenénk, hogy mi volt a problémája” – mondta Nick Fry a Mercedes GP ügyvezetője. „És ez mindig jelentős probléma. Spanyolországban azonban péntek reggeltől fogva minden rendben volt. A rádión keresztül pedig lehetett hallani a hangján, hogy az önbizalma visszatért. Pontosan tudja, hogy mire van szüksége az autótól és mindent megkapott, amit csak adni tudtunk.”
„Kína után kétségei voltak, mert nem értette, hogy mi történt. Egy egész napot töltött el a gyárban a mérnökeinkkel, egy másik napot együtt kerékpároztak. Azt hiszem akkor dolgoztak ki valamit.”
A Mercedes GP tehát az egyik harcát úgy tűnik, hogy megnyerte, és Spanyolországban visszahozta az igazi Schumachert. Attól azonban még messze járnak, hogy az első helyért versenyezhessenek, hiszen egyelőre úgy tűnik, hogy a Red Bull mellett a McLaren és a Ferrari is a britszékhelyű német csapat előtt van.
„Amikor egy másodperccel vagy lemaradva, az nagyon kiábrándító tud lenni” – mondta Fry, a Spanyol Nagydíj időmérőjére utalva, ahol a Red Bullok ennyivel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél. „Azt hiszem ez a pálya különösen feküdt nekik, és a többi helyen nem lesznek ekkora előnyben, de ha csak fél másodpercet tartanak meg, az is rengeteg, úgyhogy még rengeteget kell dolgoznunk az elkövetkezendő hónapokban.”
A Spanyol Nagydíj egyik érdekessége volt, hogy az új Mercedesben ezúttal Nico Rosberg nem találta a helyét. De nem csak a Mercedesnél volt különbség a két versenyző között. A Ferrarinál Massa egyáltalán nem érezte az autót a Bridgestone kemény gumijain, és messze elmaradt csapattársa, Alonso mögött, aki viszont kifejezetten gyors volt a kemény abroncsokon.
Néha egészen kis dolgok is nagy különbséget tesznek versenyzők között.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?