Miként alakul a benzin- és dízelmotorok jövője?

Motortechnika: milyen erőforrásokkal autózhatunk 10 év múlva?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A környezetvédelmi normák szigorodásával párhuzamosan a mai belsőégésű motorok teljesítménye folyamatosan nő. Vajon meddig mehet ez így?


A XVIII. században kirobbant ipari forradalom során sok évtizednek kellett eltelnie ahhoz, amíg a járművek meghajtására szolgáló erőforrások a ma uralkodó formájukat elnyerték. A kezdeti stádiumban gőzzel, illetve gázzal hajtott motorokat alkalmaztak, majd megjelentek a benzinnel és gázolajjal hajtott társaik. Akkoriban még nem igazán érdekelte az emberiséget az égés során keletkezet károsanyag, a lényeg az volt, hogy A-ból B-be már nem lovaskocsival vagy biciklivel, hanem autóval vagy vonattal lehetett eljutni.
Hirdetés

A XIX. század második felében felgyorsultak az események. Sorra jelentek meg az újabbnál újabb technikák és létrejöttek a mai autók döntő többségében megtalálható belsőégésű motorok. A két- és négyütemű Otto motorok mellett a dízelek főként csak teherautókban és munkagépekben fordultak elő. A hosszú évek során ez is megváltozott. Napjainkban a személyautók jelentős hányadát szerelik öngyulladásos erőforrással. Az elmúlt száz évben óriásit robbant a járműtechnika. Fejlett úthálózat jött létre, melyet egyre növekvő ütemben árasztottak el a gépkocsik. A növekvő autószámmal természetesen megnőtt a környezeti szennyezés is. Eljött az idő, tenni kellett annak érdekében, hogy a közúti közlekedés ne tegye tönkre a földi élet fenntarthatóságát.

A kontinensünkre korlátozva nézzük, hogy milyen intézkedések léptek életbe az elmúlt években. 1992-ben bevezették az európai kibocsátási normát, a ma már jól ismert Euro osztályokat. Ezen normák határozzák meg az Európában forgalomba helyezett új autók károsanyag-kibocsátásának elfogadható szintjét. Jelenleg a nitrogén-oxidok, szénhidrogének, szén-monoxid és a részecske kibocsátás hátárértékeit szabályozza a rendszer. Napjainkban az Euro 6-os szabályozásnál tartunk, melyet 2014 szeptemberében vezettek be, és várhatóan 2018-2019-ben várható az Euro 7 megjelenése.

A jogalkotók tolla tehát egyre szigorúbban fog, a mérnökök keze alatt pedig egyre jobban ég a munka. Évről-évre újabb kihívással kell megbirkózniuk, hogy egyre jobb hatásfokkal rendelkező motorokat gyártsanak. Személyes tapasztalat, hogy a hatásfok valószínűleg csak a károsanyag-kibocsátásban nyilvánul meg, mert ugyanolyan teljesítmény mellett kevésbé szennyezi a környezetet. Ugyanakkor egy mai 200 lóerős autó az esetek többségében közel nem hozza azt a szintet, mint pl. egy Euro 3-as vagy Euro 4-es autó. Jól lehet akkoriban még könnyebbek voltak, az Euro szabályok miatt viszont egyre inkább veszítenek erejükből az autók.
2021-től az EU-ban csak olyan autókat lehet majd forgalomba helyezni, melyek szén-dioxid kibocsátása maximum 95 g/km értéket teljesít. A jelenlegi benzines és dízelmotorok fejlettségét alapul véve ezen értékek teljesítése nem lesz gyerekjáték. A Bosch számos autógyártóval közösen dolgozik azon, hogy hat év múlva ezek a számok teljesíthetők legyenek. A beszállító cég szerint a belsőégésű motorok 2020 után is megőrzik vezető szerepüket a piacon, azonban némi módosításokon kell átesniük, hogy megfeleljenek az egyre szigorodó normáknak.

Nem kell komoly technikai tudással rendelkezni ahhoz, hogy belássuk a következőt. A kisméretű és kis tömegű autóknál könnyebb dolguk lesz a tervezőknek, míg a legnagyobb gondot a SUV kategória fogja okozni. Ebben a kategóriában az előírt értékek csak úgy lesznek elérhetők, ha elektromos hajtást is építenek a belsőégésű motor mellé. Nem véletlen tehát, hogy egyre több autó és köztük SUV-ok is jelennek meg részben elektromos hajtással.
A kisebb kategóriában más irány lesz a trend. Főként az aerodinamikára és az alacsony gördülési ellenállásra fókuszálnak. Ennek megfelelően újabb és érdekesebb formák jelenhetnek majd meg a piacon, továbbá a gumigyártóknak is meglesz a feladatuk. A benzines autóknál a részecskekibocsátás csökkentése a cél. Ezt jobb keverékképzéssel és a befecskendezési nyomás 200-ról 350 bárra való növelésével kívánják majd teljesíteni. Látva ezeket az értékeket, jó kérdés, hogy mennyit fog bírni egy ilyen motor? Csak sejteni lehet, de nagyon valószínű, hogy ezek a rendszerek már nem lesznek olyan hosszú élettartamúak, mint korábban.

A dízelek kérdése manapság elég kínos terület, amióta kiderült, hogy számos autógyár manipulálta a mérőrendszereket és a motorok csak mesterségesen tudják teljesíteni a megfelelő normákat. A Bosch elmondása szerint a kipufogógáz-utókezelés tovább javítja majd a károsanyag-kibocsátást az öngyulladásos motoroknál. A szennyező anyagokat tároló katalizátorok mellett pedig elektromos hajtás is hozzájárul majd a tisztább működéshez. A korábban csak teherautókban alkalmazott SCR katalizátor mára már az személyautókban is megjelent, a villanymotorok megjelenése jelentősen csökkenti majd az AdBlue folyadékok felhasználását.

Végezetül pedig fontos megemlíteni, hogy az Európai Unióban hamarosan jön a laboratóriumi helyett a valóságközeli emissziómérés - erről bővebben hamarosan írunk. Végezetül elmondható, hogy a jelenlegi előrejlezések szerint jelenleg nem kell attól félni, hogy a közeljövőben megcsappan a benzines és a dízelmotorok száma, az elektromos üzem viszont egyre nagyobb teret hódít magának mind a hibrid, mind a tisztán elektromos hajtások tekintetében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    “Keresek pár keményebb alakot, aki meglátogatná velem ezt a csíra3000-et egy kis beszélgetés céljából.”

    Bírom az ilyen “kemény” gyerekeket. 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    [i]“Gyökérlkiller szemmel láthatóan egy tahó”[/i]

    Ebben senkinek sem lehet kétsége, hogy náladnál biztosabban senki a világegyetemben nem tudhatja jobban, hogy az “emberünk” mekkora egy nagy tahó! ROFLMAO! =)

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Na most akkor megvagyok vagy sem? Mire jutottál a hatalmas tököddel csillagvirág? LOL! 🙂
    Úgy dumcsiznék már élőben veled, úgyhogy húzzál bele! Vagy inkább a szokásos orbitális pofáraesést választod ami nálatok oly nagy divat? ROFLMAO! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Emlékszem már ott is csúfosan megbuktál, nyivákoltál mint a fába szorult féreg! LOL! 🙂
    Minden jel arra mutat, hogy ez genetikus eredetű nálad, így nincs mese, bele kell törődnöd, neked ez jár! 😉

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Mindenesetre jól tükrözi a jelen magyar fejletségi színtet. ( nem akarok tovább menni: Éjjel-nappal Budapest… )
    Degradáló, hogy az onlie újságírás is fel lett áldozva a kreténség oltárán.

    Azért majd szekáljuk, ahol lehet… 😉

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Sajnos s3000-et innen egy újságíró, Hollósy Balázs támogatja. Simán el tudom képzelni azt is, hogy ő maga az. Tegnap volt egy komoly vitám vele pont emiatt a stílus miatt. Séróból védte úgy a gyereket, hogy vagy a testvére, vagy ő maga s3000 és csak azért tolja, hogy a kattintásokat generálja.
    Ez a honlapra nézve nagyon ciki, de úgy képzeld el, hogy az újságíró egyetlen obszcén megnyilatkozását sem volt hajlandó levenni a fórumról. Tette úgy, hogy ha kiírod a cikke alatt, hogy sz.r, akkor töröl.

    Egyre gyanúsabb ez a dolog. Gyökérlkiller szemmel láthatóan egy tahó, de igény az lenne arra, amit mond, ebben biztos vagyok.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Kár érte, pedig már ráéreztem az ízére, még egy-két évig jó lenne kacagni rajta, utána nekem mind1. Alábhagyna a rajongásom… 🙂

    A lap is kb addig húzza ki, ha így halad tovább.
    Legalábbis szerintem, bár ne legyen úgy és valami hírtelen ötlettől vezérelve megfordúlna a széljárás a jó irányba… álom, édes álom…

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Töketlen csicska. 😉

    Bár lenne annyi eszed, hogy rájöjj dolgokra…

    Lehet a moderátort kérni arra, hogy valahogy regulázza meg a júsert, még mielőtt az oldalnak lenne problémája az ilyen meggondolatlan, a való életben is csicska emberek miatt?
    Türközi a moderátori színvonalat az itt olvasható tartalom.

    Görénymentesítővel együtt.
    (hiába “pártomon” áll, akkor sem idevaló)

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Keresek pár keményebb alakot, aki meglátogatná velem ezt a csíra3000-et egy kis beszélgetés céljából. Utána felkerülhetne ide a videó, ahogy a gyökér cipőt tisztít, felmos és partfist dug a saját seggébe. A prideon fő műsorszámot csinálunk belőle. Ő lesz a ketsegh, akit teletölthetnek a fajtársai. Uraim, keringő?

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Ne vigyorogj takony csak majd akkor, amikor a fogadat pótolják. Csillagvirág az a nyomorult némber, aki kitolt magából, te idióta véglény. Azt várd, aki a végbeledet felköti majd orrodra és eljátssza rajta az örömódát. Barom.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Édes, drága, csillagvirágom, hát így hirtelenjében sikerült egy újabb fikanicket regisztrálnod egy kis dulifulihoz? 😉 Milyen ravasz, fifikás húzás, senki nem jött volna rá, ha nem mondom el! LOL! 🙂
    Házi készítésű süteménnyel és meleg teával várlak! ROFLMAO! =)

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Hiába lesz pár év múlva euro 7 norma rendszer, jó..talán megoldják elektromos rásegítéssel, de megpakolva batyuval hát nem tudom meddig tudná a szintet tartani. Nem tudom pontosan hány kwh egy hibrid autó akkuja, 20-30? Amit meghajt motort az pedig legyen 50-60kw ez teljes terhelésen is csak fél óra.
    A mostani felgyorsulnak görgőkön talán egy Zuk-ból is lehetne 150g/km és akár mellette 7l/100km katalógus adat:)
    Hehe, kapnánk a tarkónkra egy zöld plakettet:D

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Üdv Jenő úr ezen a kellemes helyen! 🙂

    Tekintve, hogy a nagyobb autógyártók többsége olajmaffia hátterű, nem igazán lehet csodálkozni azon, hogy a környezetterhelés legfeljebb addig érdekli őket, hogy teljesítsék a szintén általuk írt/befolyásolt/eltorzított szabályozásokat, ami gyakran a röhej tárgyát képező előírások halmaza.
    Már nagyon régóta mondom, hogy mi erre a tökéletes megoldás, nem kell ide semmilyen tesztciklus meg valós mérés sem, sőt semmilyen mérés sem kell, így eleve leheteten csalni vagy kijátszani ezt, hiszen nincs is mit.
    Csak egyetlenegy feltételt kellene teljesítenie minden gyártónak, a kipuffogógázok 100%-át kötelezően vissza kellene vezetni az utastérbe közvetlenül a vezető orra alá! Maximálisan igazságos, korrekt és a járművek üzemeltetéséből adódó környezetterhelési problémát egyszer és mindenkorra csodálatosan és tökéletesen meg is oldja! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Huha, véletlenül nem 4-et, hanem 5-öt írtam, Hűha!

    Tehát a többi része azért stimmel, ugye? 🙂

    A kedvedért:

    Nissan Leaf, 4,5 millió [b]4[/b] évesen, 330 literes csomagtartó, de legalább 4,5 méteres, és 1500 kiló, és a hátsó üléssorra egy 12 éves gyerek is befér akár! mmm. igazi sport/utazó/családi autó! És még olcsó IS!

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Kérj meg valakit aki veled ellentétben tud olvasni és szöveget is értelmezni hátha megszán és elmagyarázza a tompa fejednek. Ha senki sem szán meg akkor így jártál, bele kell nyugodnod, ilyen szerencsétlen hülyén fognak elhantolni. 😛

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    [i]“Nissan Leaf, 4,5 millió 5 évesen”[/i]

    4 éve gyártják/lehet kapni, de te már 5 éves példányt is találtál! LOL! 🙂

    Gyerünk bohóc porondra! Csinálj még nagyobb hülyét magadból, szórakozni akarunk! =)

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Ha választani kellene a töketlenség + értelem vagy általad bemutatott óriási tök + ankefaloid modell között szemvillanás alatt az elsőt választanám. LOL! 🙂

    Igen, pontosan így van a mongolidióta csapattársaid mint mindig most is “nagyon jól” ráéreztek a gyengémre, engem a másik hozzászóló neve szokott érdekelni, de az aztán qrvára LOL! 🙂 meg hogy milyen kocsija volt/van/lesz hiszen ez mindennek az alfája és omegája. Legalább is az oviban. LOL! 🙂 Amúgy gratulálok a kocsijaidhoz, nem okoztál csalódást velük, megnyugtathatlak, tökéletes összhangban van a flotta a szellemi képességeiddel. LOL! 🙂

    Igen, én aztán semmit sem tudok felmutatni valóban ROFLMAO! :), de szerencsére itt vagy te, aki minden kétséget kizáróan felmutatta azt a szellemi színvonalat amit legjobban az jellemez, hogy még azt sem érted amit saját magad kérdezel. 😉
    Ebből egyenesen következik, hogy leghőbb vágyam hogy végre lezuhanhassak erre a mongolidióta szintre, amihez nyilvánvalóan a legjobb össztönzést egy meghitt személyes beszélgetés adhat, ígyhát könyörögve kérlek, hogy keress meg, mert annyira szomjúhozom erre a szellemi mélyművelésű bánya szintre, hogy arra szó sincs már. 😉 2 telefon és IP cím és máris nálam teremhetsz! Csak arra ügyelj, nehogy már ott megbukjon a nagy keresésed, hogy azt sem tudod mit kell csinálni nemhogy két de akár csak egy telefonnal. LOL! 🙂
    Voltak már itt az elmúlt években ilyen nagy keresők akik szent fogadalmat tettek hogy megkeresnek, de rendre mind pont ugyanolyan orbitálisan nagyot buktak mint a hozzászólásaik. De legyünk inkább pozitívak, hátha neked sikerülni fog, hajrá! LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Tudod,

    Nissan Leaf, 4,5 millió 5 évesen, 330 literes csomagtartó, de legalább 4,5 méteres, és 1500 kiló, mmm. igazi sport/utazó/családi autó! És még olcsó IS!

    Azonnal rákívántam! És ha szerencsém van, lehet, hogy 1× be is tudok vele menni dolgozni egy töltéssel! Csak ne legyen dugó az M1/M7 bevezetőn, mert akkor ottalvás lesz 🙂 LOOOL

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Diszlexia 🙂

    Ki mondta, hogy a Model s-ről beszélek? LOOOL

    A Nissan Leaf-ről volt szó, te csíra 🙂

    Magyarországon élek, leszarom mi van máshol 🙂 Sem amerika, sem pedig a tesla, de még a superchargerek sem érdekelnek, mert Magyarországon nincs létjogosultsága, te KUTYA 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Mert szerinted Magyarországról szólt a cikk is meg a te beböfögésed is, igaz diszlexia király? 🙂

    Mert te úgy tudod, hogy a Model S hatótávolsága 150 km, igaz diszlexia király? 🙂

    Mert te azt hiszed, hogy azért ugatom le a fejed mert nem elektromos autót veszel, igaz diszlexia király? 🙂 Se pénzed se agyad se lelked nincs hozzá akkor hogy vennél már ilyet? Te kordélyt meg kecskét vegyél/vezessél bár lehet neked az is túlzás lenne.

    Volt már valaha olyan, hogy nem alapállásból tarkón rúgtad magad a rettentő eszeddel? LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    ezen már csak röhögni tudok 😀 ennyit tudsz : kreténségeket összehordani meg személyeskedni, érdemi hozzászólás a témához : 0 *vagy, ha van, az is véletlen 😀 mit cáfol meg a linkem te szerencsétlen hülye? 😀

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Sajnos úgy látom hogy a környezetterhelés annyira érdekli az autó gyártókat, mint amikor szegény Roger Williamson 73’ban az autójában égve halt meg a pályabírók mellett….
    Van előttem egy gépjármű szerkezetek könyve (1984) amiben ez áll: Otto motor nitrogén kibácsátás:70, Diesel 77%
    széndioxid:Otto:7, Diesel 4%, szénmonoxid Otto:10, Diesel 0,2%.
    Közlekedni legyen az akár benzines, dízel, elektromos, mindig lesznek szennyező anyagok, talán ha sütőolajjal menne mindenki akkor kevesebb. Ami még igazán veszélyes az emberiségre, és ránk veszélyesebb mint a környezetre az a kibocsátott szemcse mérete, erről miért nem beszéltek? Egy mai modern turbós benzinesben olyan befecskendezési nyomás van, hogy itt is simán létrejönnek 0.003-4 mm átmérőjű szemcsék, a tüdőben ez is szépen letapad kijönni az már nem fog sose. Aki szerint meg friss hegyi levegőt eresztenek az új motorok, az a garázsba indítsba be a kocsiját és üljön egy kicsit mellette…

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    A probléma ott van, hogy töketlen vagy. 😉

    Valahol mondták, hogyha bosszantani akarlak akkor vannak módozatok.
    Tuddd meg, VW konszern autóm van, egy Audi, dízel, a köbcentit nem mondom meg, hadd találgass. Előtte VW volt, a hibás motorosból is volt 2, de kinőttük.

    Hiába osztod az eszet, akkor is csicska maradsz 😉
    Eme fórum csicskája, mert többet nem tudsz felmutatni.
    Ha úgy gondolod az életben is vagy olyan alfahím, akkor beszélgethetnénk valahol, tök privátban, semmilyen felesleges sallang nélkül. Nem vagyok az a neked esős típus, szóval ne félj, normális szoktam lenni, pláne ha valakinek önbizalom hiánya van. Segíteni akarok neked.

    Tudnál normális hangnemben kommunikálni velem, vagy mással? Vagy két telefon, és IP cím alapján én megyek hozzád beszélgetni? Semmi felesleges eggreszió, vagy erőszak nélkül.

    Elnézést a többiektől.

    A moderátorok meg legyenek szívesek dolgozni, nem pedig kukázni az egész topikot. Elég szánalmas ez a hozzáállás. Egy fórum fenntartása felelőséggel jár. Itt semmi olyanról nincs szó…

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    LOL

    Ja, Magyarorszag arrol hires,hogy minden sarkon van egy supercharger 🙂

    Amugy ocsisajt: 150 km es hatotavnal igenis a 15 perc is kurva sok 🙂 szamold ki,hogy egy hosszabb ut alkalmaval hanyszor kell megallni,es mennyivel hosszabb az ut.

    Nissan leaf 5 evesen 4.5 milla,330literes csomagtartoval,de kivulrol akkora majdnem,mint egy kombi focus :)LOOOOL

    Ja, csak az a felebe kerul 🙂

    Amugy meglepodnel,hogy mennyit keresek, ne firtassuk inkabb,amugy meg semmi kozod hozza 🙂

    Azert az is erdekes,hogy fikazol mndnekit, mert nem elektromos autot veszunk,de ha megprobaljuk elmagyarazni, hogt miert (tularazott,tejfolosdoboz,hatotav,toltohalozat,toltesi ido,stb),nem vagy kepes megerteni,es egybol kloakaurulmeny,meg idiota lesz a masik.

    Haver, inkabb maradj csondben sztem.

    Vagy ugass meg, Kutya!

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Nagyon vártuk már “bölcs” megnyilvánulásodat, hiszen ha mást nem is de derűt mindíg hoz orcánkra. 😉

    Drága: OK, rendben, már rengetegszer elmondtad – bár senki sem kérte és senkit sem érdekel – csóró vagy (ilyen képességekkel más nem is nagyon várható ;), csak egy égő, legalja koromdízelre futotta, amivel nagyon büszkén egy sima benyáshoz képest egy százast spórolsz magadnak évente de cserébe legalább egy millónyi kárt okozol mindenki másnak (ez a már jól ismert, eltaposni való féreg koromdízeles mentalitás).
    Kicsi: Ha a berendezésedre értetted, akkor lehet hogy ez így van, de hogy egy Model S vagy a Leaf vagy bármelyi más EV kicsi lenne a saját kategóriájában a többi kategóriatárs járműhöz képest azt csak a szokásos, a valósággal szöges ellentétben álló sheppard féle bullshit-nek lehet minősíteni.
    “ultimét” LOL! 🙂 hosszú töltési idő: Ezzel szemben a valóság pl. Tesla Model S esetében, 135 kW-os Supercharger, [b]legfeljebb[/b] 1 órányi töltési idő. Átlagosan sokkal kevesebb, mert nagyon ritka a maximálisan kimerült akkumulátor töltése 100%-ig, másrészt többnyire 80%-ig szoktunk tölteni, úgyhogy az átlag olyan 15-30 perc lehet gyorstöltésnél, otthoni – főleg éjszakai – töltésnél meg a kutyát nem érdekli mennyi a töltési idő, mert teljesen mindegy hogy úgy áll a garázsban a gép hogy töltődik és így nem csinál semmit vagy úgy, hogy nem töltődik és úgy nem csinál semmit.

    Megint hoztad a betonstabil sheppard szintet, háromból semmi. 😉
    Egy jó tanács: csak a legádázabb ellenségeidnek adj tanácsot. LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Gyönyörű szép mellédumálás, minden marhaságról van szó benne csak a konkrét témáról nem.
    Vállalod a neved? Tényleg? És szerinted ki a halál műszerét érdekel hogy hogy hívnak szerencsétlen? Azt hiszed, hogy ha Kovács Pistinek hívnak akkor más lesz az emissziós határérték mintha Nagy Ödönkének? LOL! 🙂
    Szóval ha az ember nem adja meg a nevét akkor mindent megtehet? Te – állítólag – megadtad mégis betonhülyét csináltál magadból, az már majdnem minden, vagy nem annyira? 😉
    Veled ellentétben én nem bántam meg, hogy megszólítottalak, hiszen egy pillanat alatt kiderült hogy újabb idiótát fogtunk aki csatlakozik a mindennel bebukottak díszes társasághoz – v_holiday/kempelen/meg a tucatnyi fikanickje, “a hummer zőődebb mint a prius”der milan, a dagadtra vert kopasz, a 25 IQ-s sheppard, és valamennyi név a naptárban -, hiszen még azt sem érti a szerencsétlenje, hogy saját maga mit kérdez, így aztán mostantól világosan lehet tudni, hogy a személyes adatokon kívül semmiről nem érdemes veled szót váltani mert egyrészt úgysem érted másrészt másról nem is tudsz beszélni. 😉

    Ha már személyes adatok akkor elmondanám, hogy a név az semmi, azonnal add meg a születési helyedet, annak pontos időpontját, az állandó lakcímedet, a személyi azonosító irataidnak az azonosítóit, a bankszámlaszámaidat, az ezekhez tartozó elektronikus elérések azonosítóit és jelszavait, különben csak egy szemellenzős, gerinctelen, bugyuta, egysejtű kötekedős alak maradsz, aki csak az internet anonimitásába burkolózva trollkodik és nem ér 2 Ft-ot sem! ROFLMAO! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Hollósy Balázsnak pl. ez belefér. Hosszasan leveleztem vele tegnap ezekről a trágárságokról, de az ő véleménye az, hogy ha én azt írtam valakinak, hogy ostoba, akkor az egyenszilárdságú a Dunába lövetéssel, a kloákaürülményezéssel, a férgezéssel és a többivel.

    Ezért írtam, hogy ha a szerkesztőség nem tesz valamit, akkor reszelnek itt hamarosan dolgoknak. De hát Hollósy Balázs véleménye is “belefér”. Szokták volt mondani, hogy fejétől bűzlik….találó mondás ez.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Ja. Mindenesetre s300 fiam rendszeresen s igen gyakran kimeríti “a közösség elleni izgatás” jogi kategóriáját. Legutóbb például a “Dunába lövetéssel”. Csodálkozom ezen és is, hogy ez nem szúrja senkinek sem a szemét rajtunk kívül.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Kár ezen morfondírozni. Sérült alak, így normális ember nem beszél egyébként. Sok gondja lehet, amit így kompenzál. Elég probléma az ilyennek a saját léte, bármilyen nehéz is sokszor, de ignorálni kell.
    Más honlapokon más nick alatt lejátszotta már ezt.

    Ha nem lép a szerkesztőség, ennek a fórumnak sincs sok ideje ebben a formában. Vagy az olvasottság szenved csorbát az s3000 félék miatt vagy valaki rájuk zúdít egy média pert. Mindkettő érik nekik.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    “De az a baj, hogy velem rövidre fogja” majd ha te is elkövetsz egy olyan súlyós merényletet mint én, hogy megpróbáltam vele értelmesen vitatkozni, s megcáfoltam a véleményét -melyet nem lehet mert kőbe vésett törvények mint a 10 parancsolat- , no majd akkor rád ereszti a mérgét. Akkor majd megmagyarázza neked hogy “betonhülyeségeket”
    beszélsz, s totál agyatlan vagy, kb: egy “kloáka végtermék fehérje halmaz” . Na onnatól kezdve már nem fog veled sem finomkodni! Ha pedig bevallanád esetleg, hogy dízel autód van, no akkor kb: a 40 napos esőt zúdítja majd rád…. 😀

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Ne várj tőle túl sokat, egy fényképezőgép neve mögé bújt. Amivel nyilván a kedvenc állatai kloákáit fotózza, no meg az emésztőgödröket, s persze a fehérjehalmazokról már ne is beszéljünk. Kedvence még a “Dunába lövetném” is, ha ellenvéleménnyel találkozik. Ja és legfinomabbról majdnem el is felejtkeztem, amivel a virtuális pofonokat osztja (amitől állítólag a betonra csattan az arcunk -hű de beteg!-), az pedig a “leülhetsz fiam, elégtelen”! 😀
    Időnként szurkáld meg (erre elég az is ha véleményt formálsz), s élvezd a műsorát, vagy inkább kerüld ki!
    S hogy ne legyek totálisan témaromboló, s a cikkhez is hozzászóljak, szerintem valószínűleg zömében még belsőégésű motorokkal, illetve azok hibrid verzióival fogunk autózni 10 év múlva is.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Gratuláók, a szemellenzös emberke remek példája.
    ha valakit nem hülyézhetsz, nem vagy egészséges. Sztem teljesen más hangnemben beszéltem VELED.
    Én, Veled ellentétben vállalom a nevem, ´mivel tudom, hogy emberségesen viselkedem. Te, meg olyan gerinctelen vagy, hogy nem vállalod, hogy a bugyuta, egysejtü, kötekedös életedet folytathasd az internet világában, ahol ha névtelen vagy, megtehetsz bármit. Gondolom az életed is annyit ér, mint a legtöbb kommented.
    Bánom, hogy reagáltam rád. Nem érsz 2 FT-sem.

    Confiteor … quia peccavi nimis cogitatione, verbo, opere et omissione:
    mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa … 😉

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    És ezen csodálkozol? Tud valaki olyat mondani amivel nem bukott még orbitális nagyot ez a fehérjehalmaz?
    Neki egy témája van csak, az emésztődödör és a kloákaürülmények csodálatos világa. LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Hogy tudták, az enyhe túlzás. Gondolták. De sosem tudták bizonyítani.
    Írtam én Galilei peréről? Galileiről írtam. Megint kezded.
    Mi nem beszélgetünk.
    Szia!

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Majd hangoztasd a környezetvédelmi konferencián a “Há’ jól megy, nem? De. Akkor meg?” c. örökzöldedet. Utána örülj, ha nem dobatnak ki onnan:)

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    [i]“A “jó és a rossz harcával” én bármikor kiállok a tömeg elé, és vállalom, hogy én mondtam.”[/i]
    :-DDD

    Erre mondják, hogy “amikor a hülyeség szorgalommal párosul”. Csináld sokat, szórakoztató.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Mondjuk csak költői kérdés volt mert eddig is nyilvánvaló volt, hogy fingod sincs arról amihez hozzászólsz, de most ezzel mégegyszer megeerősítetted ezt. A szokásos minta, se olvasni nem tudsz se szöveget értelmezni de azért beleugatsz és ahogyan várható, betonhülyeségeket.
    Hogyan lehet minősíteni azt aki hozzád hasonlóan tolja ki a marhaságait a fejéből majd annak a hülyeségnek az alátámasztására amit mond megad egy hivatkozást ami tökéletesen cáfolja azt? Úgy, hogy az ilyen egy idióta! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Jo reggelt!
    Örülök, hogy mar meg is allapitottad, hogy nalam komoly gondok vannak es több dolog is arulkodik rolam.
    Az autizmus reszevel nem ertettem egyet, amit Kempelen irt, megvan az autista emberek sajat maga problemaja sajnos. De ettöl meg volt a maradek reszeben ironia es humor, meg ha olyan furcsan hangzik is.
    Ellentetben veled en nem allapitok meg rolad semmit, mert nem ismerlek, tisztelem azt, hogy hozzaszolsz egy adott temahoz, de nem allitom, hogy nalad komoly problemak lennenek, mert nem is akarlak megitelni 5-10-20 hozzaszolas alapjan.
    Szeretek autot vezetni, erdekelnek a legujabb modellek, a fejlesztesek, de nem kialtom ki magam sem polihisztornak, önjelölt “szakertönek”, sem jövöbelatonak. Szivesen beszelgetnek az itt megjelenö cikkekröl hozzaertö es nem hozzaertö emberekkel egyarant, de ezt itt nehany hozzaszolo miatt lehetetlenseg kivitelezni.

    “Társalogsz valakivel, de egyáltalán nem fogod fel, hogy mit ír a másik. Nem érted a lényeget.”

    Szerintem ertem a lenyeget, azt nem ertem, hogy felnött emberek, hogy tudnak vitatkozni ennyire elvetemült modon egymassal, es mennyire nem kepesek tisztelni a masik egyent.
    Szerencsere tagja vagyok olyan forumnak, ami egyaltalan nem az “autos vilag” temaköreit feszegeti. Ott vannak az adott temaban nagyon hozzaertö es nem hozzaertö emberek egyarant. Segitenek egymasnak, tamogatjak egymast tanacsokkal, kifejtik a velemenyüket anelkül, hogy megbantanak a masikat. Ervelni is tudnak, amiket a masik fel el tud fogadni.
    De meg veletlenül sem akarom, hogy feny derüljön itt annak a forumnak a kiletere, mert meg a vegen valaki innen regisztralni fog ott is….
    Szep napot neked es vigyazzatok az uton!
    Bocs az ekezetek hianya miatt.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Amíg a két alternatíva van (az átmeneti hibrid autókat leszámítva), addig semmi értelme ilyeneken vitatkozni.

    1. Drága, kicsi és kishatótávú elektromos autó
    2, Kurva drága, normális méretű, viszonylag normális hatótávú elektromos autó
    + ultimét hosszú töltési idő

    Nem alternatíva egyik sem sajnos

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    nekem igen, de te hadilábon álsz vele elég erősen, mint ahogy a többi dologgal is, amit oda hánytál szukásodhoz híven, szarosgumicsizmás szefós szinten :D:D:D:D
    a tesla model S féle struktúrának pont annyi esélye van felváltani az egész belsőégésű parkot (akár itthon), mint a leaf-nek. 1 centivel sem szürreálisabb a példám, sőt inkább abban látom a jövőt. nem egy 200km-es hatótávú qvaronda gnómban. (tesla 450km és autóformája van) Ellenben, a MOSTANI TECHNOLÓGIÁVAL 500kg-s akku a minimum, ami értelmes használhatóságot feltételez, dehát neked aztán magyarázhatom….egyébként csak mondom, model S_ből többet eladnak, ENNEK ELLENÉRE

    http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

    de neked falrahányt borsó 😀

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Igen kellemes errefelé a moderálás, gratulálok! (Taps)

    Majd jól kitörölnek itt is mindent, ha már eldúrvúlna… Ahelyett, hogy az usereket fegyelmeznék.
    Off vége.

    On:
    De persze, hogy csak az EU-ban lesznek szigorítások… Imprt USA autókkal mizu? Mondjuk egy 5 literes Camaro-val mi a szitu? Van erről is valami infó, vagy a világ Európából áll?

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Te érted is amihez hozzászólsz vagy csak billentyűket csapkodod összevissza és tolod ki a hülyeséget a fejedből? Az átlag fogalmával sikerült már megismerkedned? Vagy azt a rendkívül reális esetet vetíted itt, hogy Magyarországon minden személygépjárművet Tesla Model S 85-re cserélnek majd és akkor a most egyenként 540 kg-os akkumulátorokból kijön az egy járműre eső 400 kg-os átlag?

    Ülj le, elégtelen.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Ez a Tesa Model S-é, ami használható elektró a többi szvsz szart sem ér. Nagyon jó esetben jó lenne, ha 5-6 év múlva legalább feleződhetne már a súly…..de a technikai szokásokat ismerve, a súlyt nem fogják csökkenteni, hanem dupla annyit pakolnak bele és 800-900km-lesz a hatótáva (vagy 1000km, ha a hatásfok fejlődését is figyelembe vesszük). Kisebb autónál 300kg körül látom értelmét (ami nem orbitálisan kevesebb 400-tól).

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    sáromezer fórumtárs, most szerintem kicsit túllőttél a célon hülyeségek tekintetében 🙂

    “The 85 kWh battery pack weighs 1,200 lb (540 kg)[64] and contains 7,104 lithium-ion battery cells in 16 modules[65] wired in series (14 in the flat section and two stacked on the front).[66] Each module contains six groups[67] of 74 cells[68] wired in parallel;”

    a többi szót sem érdemel 😀

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    lehet keresgélni számokat guglin, ha nagyon akar valaki, de elég annyi, hogy SOK.

    “A légköri aeroszolok képződésében nagy szerepe van a gépjárműforgalomnak. A dízel üzemű járműveknek számottevő az aeroszol kibocsátása, de a kerekek is felverik a port, amit a levegőben aeroszolnak nevezünk. A városi aeroszolok összetétele nehezen meghatározható, a részecskékre rátapadnak egyéb szennyezők pl.: PAH-ok, nehézfémek. Az Egészségügyi Világszervezet nem ad meg határértéket a közlekedésből (elsősorban a dízelüzemű járművekből) származó részecskék koncentrációjára, mivel álláspontja szerint nem létezik olyan alacsony koncentráció, amely biztosan nem károsítja az egészséget.”

    “Air pollution is a significant risk factor for a number of health conditions including respiratory infections, heart disease, COPD, stroke and lung cancer.[2]”

    https://en.wikipedia.org/wiki/Chronic_obstructive_pulmonary_disease

    http://www.nrdc.org/health/kids/ocar/chap4.asp

    végtelenül egyszerű, a baj az, hogy már 1% is sok, ahogy a VIlágszervezet mondja, nincs határérték, mert minimális mennyiségben is KÁROS. ez már bőven elég…ehhez képest, több százezer gép halad át városokon NAPONTA… 😀 na az kemény. amúgy szexi a áporodott szmog térkép most, így, h nem fúj a szél :

    https://www.idokep.hu/terkep/hu970/legszennykep2.jpg?23202

    (a számok azok %-ok, tehát 360-nál 360%ka a határértéknek 😀 )

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Ez elég szomorú rád nézve, hiszen több dologról is árulkodik.

    “Társalogsz” valakivel, de egyáltalán nem fogod fel, hogy mit ír a másik. Nem érted a lényeget.
    Esztelen kepelennél ez természetes, hogy így van, így meg sem lepődtem a bárgyú és komolytalan beírásán.

    Ha valakinek egy ilyen primitív és félremagyarázott vélemény feldobja a napját, akkor ott komoly gondok vannak.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Igen derék dolog egy ilyen szép combos hozzászólást összehozni, kár hogy a tartalom minőségére már nem maradt energia. Nem szoktam poéngyilkos lenni de most mégis lelövöm előre, az elejétől a végéig nagyjából úgy hülyeség az egész amit írtál ahogy csak van. Tucatnyiszor olvastam már ezeket az ökörségeket külön-külön is meg egyben is, hidd el borzasztóan unalmas ugyanazokat a végtelenül ostoba tévhiteket újra meg újra cáfolni, úgyhogy most csak átfutok rajtuk:

    [i]“Tehát nézzük, mit mond erröl az egyszerü matematika (most csak magyarországrol számolok beszélek): átlag 400kg akkumulátor/per auto, kb 4millio személygépjármü van ma magyarországon. Ha ezt összeszorozzuk, az biza Egyezerhatszáz millo kg liionos akkumulátort jelent.”[/i]

    400 kg/jármű ÁTLAGBAN? Hol, esztelen kempelen idiótalandjén? A legnagyobb számban eladott EV a Leaf, az abban levő akksik tömege 290 kg körül van, a 400 kg átlagod a totál hülyeség kategóriája. Persze nyugodtan írhattál volna 4 tonnát is akkor még nagyobb szám jött volna ki ha összeszorzod és még nagyobbat lehetne csodálkozni rajta. 🙂 További súlyos probléma hogy mi köze ennek a témához? Amit írtál az rossz ugyan, de még ha jó is lenne akkor sem világos mit akarsz mondani vele. Vagy neked sem? 🙂

    [i]“Lássuk mit is tapasztalok akkumulátor életkorban: Ilyen akksik vannak a mobiltelefonokban és a laptopokban is, mert ez a legmodernebb tömeggyártásra érett technologia.”[/i]

    Semmi új sincs a nap alatt, ez megint a legalapvetőbb tények ismeretének tökéletes hiánya. Az elszomorító valóság ezzel szemben az, hogya Tesla kivételével NEM a fogyasztói elektronikai piacon alkalamzott akkumulátorok vannak az EV-kben. Se kémiai összetételre, se formátumra se töltés-kisütés vezérlésre se hűtés/fűtés tekintetében nem azonosak velük.

    [i]“A mobilokban a 2 évtöl már jo ha a felét tudják az eredeti tudásuknak. Jo itt olyan telefonok és laptopokrol beszélek amiket használunk is. Egy 4 éves iphone, ami ugyanonnan származik mint a tesla, szinte állandoan a töltön log…”[/i]

    Tehát ha valaki ezekből von le következtetéseket – amivel rögtön bizonyítja is, hogy a lehető leghalványabb fingja sincs a témához – az pontosan olyan a valósággal nagyjából ellentétes következtetésekre jut mint Te. Ugyanezt a baromságot kb. 15 éve hallgatom a hibridekkel kapcsolatban és egy erős 5 éve az elektromos autókkal kapcsolatban. El nem tudod képzelni mennyire unalmas olvasni ugyanazokat az ökörségeket újra meg újra. 🙂

    [i]“Ha az ezerhatszászmilliot visszaosztod 10évre az akkor is évente 160milliotonna nagyon erösen mérgezö ipari hulladékot fog jelenteni.”[/i]

    Óh igen, ezt már vártam. Az ostobaságok hadarása közben feltetted már magadnak valaha azt a kérdést, hogy egy lítium-ion akkumulátorban szerinted mi a “nagyon erősen mérgező ipari hulladék” konkrétan? Hát persze hogy nem. 🙂
    No, akkor fussál neki és írd meg, hogy mi a mérgező benne és hogyan mérgez. 😉

    [i]“A másik sarkalatos pontja a dolognak az áram töltés.”[/i]

    Óh, Te ne beszélj mán, csak nem? :O Mondjad hát, csupa fül vagyok! 😉

    [i]“Ezek az autok melo után hazamenve szinte ugyanabban az idöben kerülnek majd töltöre.”[/i]

    Az, hogy mikor kerülnek töltőre és hogy mikor töltenek az nem feltétlenül ugyanaz. Erre találtlák ki a völgyidejű töltést és/vagy vezérelt töltést. Másrészt utána számoltál, hogy átlagosan milyen terhelést okozna ez a hálózaton? De nem úgy ahogy az idióták szokták, hogy feltételezik, hogy egyik pillanatról a másikra az összes személygépjármű elektromossá válik de minden más feltétel meg változatlanul marad hiszen így lehet a legnagyobb ökörséget kihozni, hanem ahogy a valóságban történik, fokozatosan? Hát persze hogy nem, hiszen akkor nem mondanál ekkora sületlenségeket. De szerencsére mások vették a fáradtságot és már 15 évvel ezelőtt is modellezték a kérdést – és azóta is sokszor – és érdekes módon mindig az derült ki, hogy a teljes gépjárműállomány kb. 75-80%-áig nem hogy hálózat de erőműfejlesztést sem igényel az elektromosítás döntően völgyidejű töltést feltételezve. És ez az USA-ra vonatkozik, alacsonyabb motorizációjú országokban simán lehet 100% is ez az arány.

    [i]“Ezt égetik, meg megsemmisitö cégek veszik kezelésbe, jo pénzért persze, és nem lesz semmi szennyezés mondja majd a kormányzati ember.”[/i]

    Jó. Majd szóljál hogyha kezdik égetni a litium akkumulátorokat. Esztelen kempelen féle degeneráltakon kívül nem tudok elképzelni olyan agyhalottat, aki ne újrahasznosítaná az amúgy önmagában is jelentős értéket képviselő és továbbra is használható meghajtóakkumulátorokat. Ha neked van egy kocsid ami még teljesen üzemképes de már koros és nem akarod tovább használni, akkor mit csinálsz, felgyújtod, lerúgod a szakadékba vagy eladod? 🙂

    [i]“De régen is ezt mondták aztán most ott tartunk hogy a balti tengerböl,meg a jegestengerböl, nem lehet megenni a halakat,mert ha kibontod a konzervet világit a hal a sötétben…”[/i]

    Mit mondtak meg régen és mitől világít a konzervben a hal, a nem újrahasznosított kőolajtól, vagy az egyébként 99%-ban újrahasznosított savas ólomakkumulátoroktól amit az elavult olajos szarokban használnak? 🙂

    [i]Elöször is menjen ki egy kertvárosba, 6 épületböl 4-nek a teteje PALA![/i]

    Ez mind remek, de már megint mi köze ennek az undorító koromdízelekhez meg a mégundorítóbb használóikhoz akiket nem kellene a Dunába lőni? Hol lettél megszólítva? Mert én paláról egy árva mukkot sem mondtam.

    [i]“soha nincs panaszom arra hogy büdösek lennének ezek a nyergesek,illetve füstölnének, kormolnának”[/i]

    Ha a seggébe bújva mész és tetejére van felvezetve a kipuffogója akkor ez nem is várható ha ellenőrzik azokat ha nem.
    Már 1000 elmondtam, ha valakinek nincs problémája az undorító koromdízelekkel, akkor vezesse be a szájába a kipuffogócsövét és úgy haladjon velük.

    [i]“látja gondolkodunk mi, csak NEM azt látjuk amit Ön”[/i]

    Ez a legvalószínűbb eset, hiszen az alapismeretek hiányában, hülyeségekből kiindulva, téves logikát használva szinte csak olyan marhaságokra lehet jutni, ami gyökeres ellentéte a valóságnak, ez a valódi oka annak, hogy nem azt látjátok amit én. 🙂

    [i]“nekem még tanitoim voltak és ök igyekeztek minket megtanitani gondolkodni és mindent mérlegelni”[/i]

    Az eddigiek alapján bizton állíthatom, hogy azok a tanítók bizony csúfos kudarcot vallottak. 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Zöld nem mérték, de az írásainak van súlya, és hitele. A te hantádnak kb. semmi. A “jó és a rossz harcával” én bármikor kiállok a tömeg elé, és vállalom, hogy én mondtam. Te viszont azt ne hangoztasd, hogy “És? Jól megy, nem? De! Hát akkor?” Minden irományod ködös, homályos, tudod, mikor a bűnöző félrebeszél a rendőrségen. Megteheti, de úgyis kiderül az igazság. Utána pedig jön a bünti:)
    Igen, Escortom van. De előtte álkoreai volt, tehát velük elfogult vagyok. Ha te “álnémetezhetsz”, akkor én se írok konkrétumokat. Mert a mellékelt ábra mutatja, hogy nem muszáj.
    Sajnos ez közös bennünk: “álnémetet” hajtunk. Meg a Volvo márka tisztelete. De kb. ennyi. Jól is van ez így:)

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Galilei is sokaknak szúrta a szemét.
    A Föld mégis gömbölyű.

    Tudod, mióta elmeséltedm, hogy az autógyártás a jó (Toyota) és a rossz (VW) harca, azóta tényleg nehéz téged komolyan venni. Nem is megy.

    Zöld a mérték? Aki blogot ír, tényleg az a mérték? Ez is van annyira kiérlelt vélemény, mint a jó és a rossz harca. Vele valóban jókat szoktam vitatkozni. Vele érdemes. Veled nem.

    (A múltkor még Fordod volt) Döntsd el végre.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Veled csak így lehet szót érteni, ez nem az én problémám. Nagyon ki kell fordulnom magamból ilyenkor, dehát valahogy téged is meg kell szólítani:)
    A férfiasságról ne papolj itt nekem – olvasgattam a korábbi “munkásságodat”, több évre visszamenőleg, azok után csoda, hogy van bőr a képeden még itt “észt” osztani. Nézd meg, hány emberkének szúrod a szemét…ugye, ugye. Kopasszal meg lehet kis szerencsével ütni egy emberi hangot, ha éppen ezt dobja a gép. Veled kizárt, mert csak kötekedsz. Komoly gyerekkori trauma lehet a háttérben, talán jól megagyalt valaki? Nem csodálkozom rajta:)
    A tapasztalatokról meg annyit, hogy hasonlítsd össze magad Zöld kollégával – nagyon szeretnél te az ő szintjén lenni, azt gondolom. Blogot vezet, tájékozott, tudja, mit beszél. Te csak játszod a janit, meg “álnémetezel”. Ezt nem lehet komolyan venni.
    Nekem is volt egy álkoreaim 8 évig – neked ez magas labda, agyalj rajta, maistro. Mert bizony létezik ilyen…A szakadt, lassan csereérett jelenlegi kombimmal meg nem dicsekszem, örülök, hogy még megy. Ennyi. Az meg egyenesen vérlázító, hogy te majd vezetni fogod az új Suprát meg az új Wankel-Mazdát. Nem vagy te se Jeremy Clarkson, se James May:)

    Menj a búsba, te szerencsétlen. Kapsz te majd még olyan jobb egyeneseket az élettől, hogy nem fogsz tudni fölállni:)

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Kedves S3000. Olvasva az ön kirohanásait, sajnos nagy részét magamra kellett vennem, hisz akaratlanul is megszolitott vele. Tudja én 1964ben születtem és nekem még tanitoim voltak és ök igyekeztek minket megtanitani gondolkodni és mindent mérlegelni. Maga a kor is erre tanitott minket, hisz ha valami elromlott nem lehetett levenni a polcrol az uj alkatrészt. Megnéztük mi van a pincében, garázsban raktárban és abbol hogy lehet megjavitani az adott eszközt, ez szintén gondolkodásra ösztönzött minket. Tehát akkor leirnám Önnek mi jutott rögtön az eszembe amikor az elsö teljesen elektromos akkumulátoros autokrol megjelentek a hiradások, mint környezetbarát jármüvekröl. KÖRNYEZETI KATASZTTROFA! Tehát nézzük, mit mond erröl az egyszerü matematika (most csak magyarországrol számolok beszélek): átlag 400kg akkumulátor/per auto, kb 4millio személygépjármü van ma magyarországon. Ha ezt összeszorozzuk, az biza Egyezerhatszáz millo kg liionos akkumulátort jelent.(ez a mennyiség hogy elképzelni tudjuk, közel 67ezer nyergeskamionba férne bele.) Most tekintsünk el attol az autogyári kijelentéstöl hogy ezek az akkumulátorok kiszolgálják az autokat,mert remélem nem 4 évre tervezik majd ezeket az autokat. Lássuk mit is tapasztalok akkumulátor életkorban: Ilyen akksik vannak a mobiltelefonokban és a laptopokban is, mert ez a legmodernebb tömeggyártásra érett technologia. A mobilokban a 2 évtöl már jo ha a felét tudják az eredeti tudásuknak. Jo itt olyan telefonok és laptopokrol beszélek amiket használunk is. Egy 4 éves iphone, ami ugyanonnan származik mint a tesla, szinte állandoan a töltön log… De legyen valami áttörés és birjon ki többet 50százalékkal, akkor is még nagyon 10éven belül vagyunk élettartammal.Ha az ezerhatszászmilliot visszaosztod 10évre az akkor is évente 160milliotonna nagyon erösen mérgezö ipari hulladékot fog jelenteni. Tudom, tudom, most jön a visszadolgozzuk, és ujrahasznositjuk. Na erröl 2 gondolat: Mivel müanygaipari cégem van és igen, teszek a környezetvédelemért és évente több mint 20tonna csomagolási hulladékbol készitek olyan ipari terméket ami ujabb 40-80évig használatban marad, igy tudom hogy tökéletes ujrahasznositás NINCS. 2kg hulladékbol ha csak 10deka szemét marad meg (a valoság ennél sokkal csúnyább), akkor is szorozzad fel ezt a 1600milliotonnára, és igen itt a baj. Ezt égetik, meg megsemmisitö cégek veszik kezelésbe, jo pénzért persze, és nem lesz semmi szennyezés mondja majd a kormányzati ember. De régen is ezt mondták aztán most ott tartunk hogy a balti tengerböl,meg a jegestengerböl, nem lehet megenni a halakat,mert ha kibontod a konzervet világit a hal a sötétben… Nem véletlenül vontak ki annyi halkonzervet a forgalombolmert mert szinte csak nehézfémeket tartalmaztak. A pénzért, extraprofitért most is belelökik a tnegerekbe, barlangokba és elássák,vagy csak egyszerüen ottfelejtik egy tanyán, megfertözve vele az ivovizet a föld alsobb rétegeiben, illetve magát a földet is az ezzel locsolt termelt növényekkel pedig minket az embereket.
    A másik sarkalatos pontja a dolognak az áram töltés. Na itt nem azzal van a gond hogy nem tudnánk ennyi áramot termelni, nem, a probléma máshol van. Ezek az autok melo után hazamenve szinte ugyanabban az idöben kerülnek majd töltöre. Most is a csucs délután, este és reggel van,amikor az emberek hazaérnek, vagy készülödnek. Már most is alig birják ezeket a csucsokat kiszolgálni, mert a hálozat nem birja. Néhány éve amikor amerika,meg kanada nagyrésze sötétségbe borult egy pár napra, mert a nagy melegben a hazatérök bekapcsolták a légkondikat (ott már mindenhol van) egy trafo nem birta felrobbant és a hálozatok szép sorban kiégtek nem birva a megnövekedett áramellátást. Pedig az amerika volt nem magyarország, az elmaradott, 1991 ota nem fejleszett hálozatával. Megoldás, több magasfeszültségü vezeték épitése szükséges. Na most, azok alá és közelébe költözzenek azok akik ilyen jármüveket akarnak használni… Az ilyen vezetékek alatt élök mind rákosak lesznek. (ezt ugye a magamfajta buta primitiv, gondolkásra képtelen önzö gyilkos is tudja, amiota jo 20 éve megnézte az eric bronkovics. cimü filmet..:-) )
    Én megértem hogy az emberek nagy részét meg lehet vezetni, hangzatos szlogenekkel,mert mind csak azt látja hogy ingyen fog autozni… De ez nem igy van. Nagyon,nagyon sokba fog ez kerülni nekünk átlag embereknek.
    Végezetül engedjen meg néhány gondolatot a légszennyezésröl és a rákkeltö anyagokrol: Elöször is menjen ki egy kertvárosba, 6 épületböl 4-nek a teteje PALA!Vidéken ez az arány még rosszabb. Ezek mind az etercem gyárában készültek azaz, tele vannak azbeszttel. Nézzen bele a csatornákba, áll bennük az azbesztpor, ahogy megsüti nap és lemossa az esö. a szél is ezt viszi.Az azbesztnél rákkeltöbb anyag nincs a világon, ha belélegezzük, a tüdöbolyhokba betokozodik aztán évek mulva rákosodik el. Nem véletlenül volt a tüdörák annyira gyakori a korombeli autoszerelök között, mi levegövel fujtuk ki a fékeket, és azoknak is akkoriban azbeszt volt a kötöanyaguk amit belélegeztünk. Talán ezeket a rákkeltö gocpontokat kellene elsösorban megszüntetni. Aztán én a termékünket szállitom a románokhoz is, összel télen visszafelé jövet berettyoujfalu és a környezö falvak mintha ködbe lennének burkolozva, de mikor odaérek kiderül szmog… Mivel a gáz támogatását kivették a büdzséböl, az emberek azzal fütenek amivel tudnak, elégetnek mindent,szemetet,autogumit, döglött macskát,ami a kezük ügyébe kerül. És ez nem csak vidékre, hanem a fövárosra is egyre jellemzöbb. Lehet látni, egy csomo háznak fekete a teteje a kémény mellett…:-( Ezen is lehetne változtatni összefogással és kikényszeritett kormányzati erövel.
    Végül, de nem utolsosorban a lakoparkok. Ma magyarországon a lakoparkok nagyrésze sittbányára épült. Én a 16. kerben nöttem fel, eleget bringáztunk gyerekekként a bányában (grundon), és volt ott mindenféle hordo lerakva. Anno amikor egynek nekiestem olyan börbetegségem lett amivel 2hétig korházban feküdtem és aztán azt mondták biztos az algopyrin miatt amit elözö este vettem be fejfájásra…:-) 🙂 A rendszerváltás után ezeket a betelt bányákat betemették, hoztak rájuk egy nagyobb foldréteget és aztán belterületté nyilvánitották,felparcellázták amit az ismerös nagyvállalkozo felvásárolt fillérekért és lakoparkot épitett és eladta a gyanutlan embereknek. Az egyik ismerös házaspár is iylen helyen lakik, a férjnek hererákja volt a hölgynek meg csontrákja… És mindezt önkormányzati segitséggel. Pénz beszél kutya ugat.
    Aztán az is sokat dobna a légszennyezettségi értékeken, ha betartatnák hogy a jármüvek tényleg azt adják ki ami le van irva.Erre van a müszaki vizsga,ahol azonban némi pénzért félrenéznek. Annyi füstülö otvar autot látni, ami mögött nem lehet menni annyira füstöl, a külsö kerületekben járó bkv buszokrol nem is beszélve (benzines is zabálva a motorolajat és kék füstöt huzva maga után). Na de amig az illatos uton a kpm-es szakember minden honapban félreállitja a furgonunkat és fékpadra is teszi, közben meg feketefüstöt huzva elmegy mellettünk egy személyauto és megérdeklödöm hogy azt miért nem állitja meg és veszi le a rendszámát miért a mi 3 éves tökéletes állapotban lévö furgonunkon rugozik,megkapom hogy ne szemtelenkedjek,majd ök tudják hogy kell ezt csinálni….Igy soha nem fog változni semmi.
    Tehát lenne hol elkezdeni a dolgokat. Én vidéki és külföldi utjaim során, sokszor bujok a kamionok árnyékába és ott haladok a furgonnal, mert szélárnyékban 6és féllel is beéri, és soha nincs panaszom arra hogy büdösek lennének ezek a nyergesek,illetve füstölnének, kormolnának, ellentétben a személyautokkal,ahol igen sok mögött nem lehet megmaradni.Miért is? Az ellenörzés miatt…
    Kedves S3000, látja gondolkodunk mi, csak NEM azt látjuk amit Ön. Annyi mindent láttunk, tapasztaltunk már meg, hogy látjuk ennek a forradalmi , környezetbarát, légszennyezést és rákot megszüntetö,technologiának is a várható hátulütöit és ugy gondoljuk, az isten mentse meg töle az emberiséget.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    [i]“A marketing meg a reklám, az ostoba, tudatlan, gondolkodásra képtelen birkáknak kell, nem az értelmeseknek.” [/i]
    Végül is s3000 és a többi “értelmes” úgy született, hogy a világról mindent tudott. Minden majdani fejlesztés, termék már előre benne volt. Ha nem tudnátok. 😀 Őket semmilyen hatás nem érte, maguktól tudnak mindent. (autizmus #1)

    [i]” ha mégis olyan helyeztbe kényszerül, hogy nem tudja elkerülni akkor sem abból nyeri az információit a fontos döntéseihez.”[/i]
    Persze, hogy nem. Miért is tenné, mikor az génállományában benne van az összes tökéletes döntés, amit meg kell hoznia élete során. Ehhez semmilyen külső hatásra, ismeretre, hírre nincs szükség. Ő nem mos, nem kell neki korszerű mosoógép, nem is fürdik így pont elég a dézsa, nem táplálkozik korszerűen, így pont jó neki a 40 évvel ezelőtti színvonalú szőrös szalonna, nem öltözködik, így kényelmes cipő sem kell neki, j a nagyfater sz.rszagú gumicsizmája. Ő csak okos döntéseket hoz. (autizmus #2)

    Hollósy Balázs kedvencétől idéztem.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Engem pl. nagyon érdekelne, hogy mennyi? Milyen pontos számokról beszélünk? Tudja ezt itt valaki? értelmes emberektől beszélek, nem s3000-ről, aki csak vicsorog.

    Tudjuk, hogy milyen súllyal nyom a latba a személyautók okozta szennyezés?
    Tudjuk, hogy a hibridek teljes élettartama alatt ez a nyomás valóban kisebb, vagy nagyobb?

    Egyetlen hangoskodó sem tudott még semmilyen konkrétumot, értsd tudományos, bizonyító erejű konkrétumot hozni ezekre.
    Az kevés, hogy találgatásokra alapozva “kurvaanyázik” itt egy ismeretlen gyerek, aki amúgy lehet, hogy egy tolószékben ülve haragszik az egész világra s büntet mindenkit, aki tud járni….

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Köztünk férfiak közt ilyenkor annyit mondunk: tévedtem, bocs. Ez férfias. nem “gilisztás”, nem “gerinctelenes”, hanem férfias. Ilyet te ezek szerint nem tudsz.
    Köztetek -nem tudom mik közt- úgy tűnik ez ismeretlen. pedig érdemes lenne megtanulnod, nemtől függetlenül.
    Attól, hogy paraszt vagy, csak egy nagyon szűk kör előtt leszel menő, ahol én nem mozgok otthonosan. Azért tanulj és gyűjtögess sokat, hogy egyszer ne csak itt legyen nagy hangod, hanem valóban legyenek autós élményeid is. Igaziak.
    Szia!

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Ha nem aggodsz, az a te bajod.
    Nem is kell reklamot nezni, mutogatjak azt maguktol is….meghozza eleget, akkor is, ha nem akarod nezni.
    Marpedig nem mindenki tudja kifizetni meg a 4,7 milliot sem….
    “Az elektromos autó meg nem egyenlő a Tesla Model S-el,”

    Nem egyenlö a Model S-el, de sokan örülnenk ha meg tudnank venni egy Model S-t.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    [i]“vigyazzatok egymasra es a csaladra az utakon, ez a legfontosabb! Na es persze vedjük a környezetet es az elövilagot is, amennyire csak lehet!”[/i]

    Nyitott kapukat döngetsz. Eddig is és ezután is ezt tesszük. Pontosan ezért kell kiírtani minden koromdízelt, írmagjuk se maradjon! 😉

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    [i]“vigyazzatok egymasra es a csaladra az utakon, ez a legfontosabb! Na es persze vedjük a környezetet es az elövilagot is, amennyire csak lehet!”[/i]

    Nyitott kapukat döngetsz. Eddig is és ezután is ezt tesszük. Pontosan ezért kell kiírtani minden koromdízelt, írmagjuk se maradjon! 😉

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Törekedtem volna a pontosságra, ha egy híres embertől idézek, de mivel egy félkegyelműtől idéztem, csak az volt a fontos, hogy a lényeg átjöjjön. Jelentem: átjött:)

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    a tartalmas sajnos igaz, rengeteg rákos és asztmás megbetegedés és egyéb légúti megbetegedések köthetőek ehhez (a co2-höz meg az üvegházhatás, bár azért itt csak pár %-ot adják a kocsik, a szállópornál viszont nagy%-át és koncentráltan városokban), ezen nincs mit szépíteni. és azért, hogy 1.5 literrel kevesebbet fogyasszon a paraszt. a stílussal persze nem értek egyet…elég gázz

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Szerinted ezen aggódom? A marketing meg a reklám, az ostoba, tudatlan, gondolkodásra képtelen birkáknak kell, nem az értelmeseknek. Értelmes ember eleve nem néz reklámot, de ha mégis olyan helyeztbe kényszerül, hogy nem tudja elkerülni akkor sem abból nyeri az információit a fontos döntéseihez.
    Az elektromos autó meg nem egyenlő a Tesla Model S-el, azaz ha valaki azon siránkozik, hogy nem tud magának Model S-t venni tehát az elektomos autók nem megfizethetők az szimplán hülyeséget állít. Ebben a pillanatban a legolcsóbb Leaf a használtauto.hu-n, 4,7 miska. Aki ezt sem tudja kifizetni az maradjon a kordélynál.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Nekem nincsen bajom Kempelennel, de veled sem. Megertem az allaspontodat, de megertem a masik fel allaspontjat is.
    Amit felvazoltam sajnos a valosag. Lehet igazad van es azert tartunk itt, es szivjuk a koromdizelt, ahogy te nevezed.
    Ahogy kempelen sokszor emlegette, a penz az nagy ur. Az ember pedig önzö es gyarlo, es mindig dominal, meg a penz….meg az üzlet. Ezert is nyomjak a dizeleket meg a benzinmotorokat, es nem az elektromos hajtast. De ezt te is tudod szerintem.
    Mindig az hangzik el, sporolni akarnak a dizellel, az alacsonyabb fogyasztasa miatt…. Azert vannak a kamionokban, a kisebb-nagyobb aruszallitokban, a hajokban mindenhol dizelmotorok. Sajnos ezzel parhuzamosan eregetik a gazt a környezetbe rendesen…..akkor most kivanjuk a cegvezetö halalat, mert dizelfottaja van?
    Vagy ne hasznaljunk dizel mentöautokat sem? Mikor nagyapamat vittek a korhazba a mentöautoval, nem jutott eszembe, hogy koromdizel, csak az volt fontos, hogy tulelje az infarktust. Akkor meg tulelte, sajnos a masodikat mar nem….de mindegy ez nem ide tartozik.
    A lenyeg, fejlödjön az elektromos hajtas, annak minden elönyevel együtt. Kempelen, ugy ezzel te is egyetertesz?
    A VW (mert ugyis ez a hattertemaja mindennek… :-)), meg fogja kapni a bünteteset, amit megerdemel, ezzel szerintem Kempelen is egyetert.
    …es megegyszer mondom, ne gyülöljetek egymast vagy egy adott markat, vigyazzatok egymasra es a csaladra az utakon, ez a legfontosabb! Na es persze vedjük a környezetet es az elövilagot is, amennyire csak lehet!

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Vitakultúra s3000 (Hollósy Balázs szerint ez így rendben van)

    [i]“a kloákaürülmény koromdízeleseket nem lenne szabad a Dunába lőni, hiszen azért mert léteznek ilyen végtelenül önző, másokat semmibe vevő sőt legyilkoló férgek, attól még nem kellene ezt a szép folyót beszennyezni velük.”[/i]

    A környezetvédelem felkent papja így nyilatkozik az emberek többségéről. Szimpatikus. És a szerzőnek is tetszik.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    “Az első belsőégésű motoroknál még nem igazán foglalkoztak a károsanyag-kibocsátással, a lényeg, hogy üzemelt, és gurította előre a járműveket.”

    Sokan ma sem…”Há’ jól megy, nem? De. Akkor meg?”(by Henrik Puzsér, a.k.a. Kempelen, “The Destroyer”)

    :):):)

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Szerintem sok mindenben egyetértünk sokan, csak vannak, akik leragadnak egy-egy részletnél.
    Nem vitás, hogy a környezetvédelem ügye nagyon fontos.
    Az sem vitás, hogy nem lehet becsukni a a szemét senkinek a kérdésben.

    Ugyanakkor tényleg jó lenne tudni azt, hogy ezek a sokak által megváltóként tisztelt hajtásmódok mennyire hatnak teljes vertikumukban a környezetre?

    Ezért van itt sokszor vita, mert vannak az elvakult pártolók és vannak a kérdezők (nem ritkán információ hiány okán kétkedők). Előbbiek sajnos nagyon alacsony vitakultúrával rendelkeznek, pedig ha valóban fontos lenne nekik ez az ügy, akkor meggyőzni szeretnének a kérdésben, tudást átadni, nem másokat sértegetni. Viszont tudás az ő birtokukban sincs, félinformációk alapján avatnak királyokat.

    Melóm révén voltam néhány hete egy konferencián, ahol ez a téma is téma volt. Komoly szakemberek, tudósok sem tudják a minden kétséget kizáró választ a témára, miközben s3000 meg vascsi, meg csalfa kiosztja itt az észt ilyen akadémiai kérdésekben.

    Bármi is legyen a legjobb út én örömmel támogatom, de tényleg szeretném tudni, hogy vajon mi a jövő?

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Teljesen fölöslegesen fárasztod magad vele, a legelemibb dolgok felfogására is képtelen. A neve képtelen, esztelen képtelen. LOL! 🙂

    [i]“Mindenesetre en azt kivanom, hogy az autoipar fejlödjön ugy es olyan ütemben, hogy csökkenjen a jövöben környezet terhelese es szennyezese, mindenki eljusson oda ahova szeretne, minden termek eljusson a rendeltetesi helyere.
    Lehet mondani, hogy ez utopia, de ettöl meg kivanhatjuk. Ezt kellene szem elött tartanunk, nem pedig itt mocskolni egymast, es kivanni azt hogy aki dizelt hasznal löjek a Dunaba…vagy valami ilyesmi.”[/i]

    Na ez az a hozzáállás ami látványosan megbukott az elmúlt sok évtizedben annak ellenére, nem alaptalanul feltételezhető az, hogy a döntő többség pont ugyanezt a jóindulatú ámde naiv-tudatlan álláspontot képviselte mint amit felvázoltál. Ennek ellenére állt elő az a kloákaürülmény állapot ami most van, ami bizonyíthatja hogy ez a hozzáállás úgy halott ahogyan csak van. Abban viszony egyetértek, hogy a kloákaürülmény koromdízeleseket nem lenne szabad a Dunába lőni, hiszen azért mert léteznek ilyen végtelenül önző, másokat semmibe vevő sőt legyilkoló férgek, attól még nem kellene ezt a szép folyót beszennyezni velük. 😉

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Meg ha szomoru is de igy van….arra akartam ezzel celozni, hogy sajnos igenis keves a reklam, marpedig ha több lenne, meg a “gyengeelmejüek” is jobban vennek az elektromos autokat. Azert valahol ez erthetö…mar több, mint 100 eve (nem kerestem utana pontosan) hasznalunk belsö egesü motorokat, azt veszik a legtöbben…lehet hogy 50 ev mulva, amikor mar sokkal több lesz az eletromos auto, többen is fogjak azokat venni.
    Illetve, mint mindig, ott a penz…amikor sokan 600-800 000 Ft-ert keresnek csaladi autot, vagy kevesebbert, azok biztosan nem fognak az elektromos autok között keresgelni.
    Amig lehet, szerintem ki lesznek hasznalva a fosszilis energiahordozok az utolso cseppig, majd utana lesz marketing az eletromos hajtasnak, ne aggodj…csak mi mar azt nem erjük meg. 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    [i]“Nagyon sok ember egyszerüen pusztan tart a a hibrid es elektromos autoktol, tapasztalat, marketing-reklam hijan…”[/i]

    Definíció szerint ezek a gyengeelméjűek. Ugyanis akinek marketingnek meg reklámnak elkeresztelt agymosás kell ahhoz hogy ne tartson valamitől arra más jelzőt elég nehéz mondani. Ha pedig valakit a tapasztalat hiánya akadályoz meg abban hogy megtapasztalja azt amiben nincsen tapasztalata az meg egyanez a szint. 🙂

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Nem letezik szerintem vagy legalabbis nagyon keves olyan barminemü nagyüzemi gyartastechnologia, ami nem jar a környezet terhelesevel, kisebb vagy nagyobb mertekben. Ha most mondjuk hirtelen 5 even belül millioszam allnank at az elektromos autok hasznalatara, biztosan gondot okozna valamilyen szinten a hasznalt akkuk kezelese.
    De ettöl függetlenül a levegö szennyezes biztos nagymertekben csökkenne es az ezzel együtt jaro also-felsö leguti megbetegedesek szama is.
    A dizel környezetszennyezö…ezt tudod te is, en is tudom. A multkor nekem s3000 kifejtette erröl a velemenyet…ettöl függetlenül nem nevezek kloakaürülmenynek senkit, aki dizelt hasznal.
    Barcsak ugy lenne, (hogyha hosszu tavon is igazolhatoan hasznalhato es müködökepes a hibrid vagy elektromos technologia), hogy minden csalad megengedhesse maganak egy Tesla Model S vasarlasat. Ha nem ekkora, akkor egy kisebb modellt. Pl. Nissan Leaf stb.
    Mindenesetre en azt kivanom, hogy az autoipar fejlödjön ugy es olyan ütemben, hogy csökkenjen a jövöben környezet terhelese es szennyezese, mindenki eljusson oda ahova szeretne, minden termek eljusson a rendeltetesi helyere.
    Lehet mondani, hogy ez utopia, de ettöl meg kivanhatjuk. Ezt kellene szem elött tartanunk, nem pedig itt mocskolni egymast, es kivanni azt hogy aki dizelt hasznal löjek a Dunaba…vagy valami ilyesmi.
    Szep napot mindenkinek es ovatosak legyetek az utakon!

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Meg azt is nézzük majd, hogy amennyiben ez a hajtás valóban teret hódít, akkor annak mekkora gyártási-újrahasznosítási környezetterhelése lesz?
    Nem wikipédiás okoskodások, hanem tényleges hatástanulmányok alapján.

    Én kíváncsian várom a jövőt, meg a megdönthetetlen érveket is. Az nem baj, ha így a diesel botrány derekán nem vagyok túl nagy bizalommal az ilyen-olyan kif….tt számok láttán.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    Örömteli, ha egyre teret hodit a hibrid es tisztan elektromos hajtas, csak gyözzük kivarni, hogy elerhetö aron lesznek kaphatoak, föleg a tisztan elektromos autok.
    Nagyon sok ember egyszerüen pusztan tart a a hibrid es elektromos autoktol, tapasztalat, marketing-reklam hijan…
    Bizzunk benne, hogy ez valtozni fog.

  • 2017.10.28. at 11:36
    Permalink

    [i]“Akkoriban még nem igazán érdekelte az emberiséget az égés során keletkezet károsanyag”[/i]

    De a mai napig is vannak ilyen eltaposni való kloákaürülmények.

    [i]“A dízelmotoroknál használatos SCR katalizátor megfelelő működéséhez szükséges AD-Blue folyadékot ritkábban kell majd utántölteni, ha villanymotor is társul a hajtáslánchoz”[/i]

    Hogy mit tetszik mondani?

Vélemény, hozzászólás?