Hol parkol a legendás Porsche 962? Hát a mozgássérültek helyén
Mozgássérült helyre áll a Porsche-tulaj, nem biztos, hogy jogtalanul
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gyönyörű rövidfilm egy japán gyáros és egy legendás német versenyautó közti románcról.
A mellékelt videó nem arról szól, hogy a gazdag porschés beáll a mozgássérülteknek fenntartott parkolóhelyre, pedig ilyen is szerepel benne. Valószínűleg a Porsche 962C szélessége miatt választja ezt a beállót, és tekintve, hogy idősebb emberről van szó, még az sem elképzelhetetlen, hogy valóban jogosult a megkülönböztetett parkoló használatára. Ebben az esetben meg az üthet szöget a fejünkbe, hogy miért közlekedik egy nyilvánvalóan kőkemény, minden ki- és beszállásnál tornamutatványt igénylő, több mint 600 lóerős versenyautóval?
A válasz egy szó, szerelem. Ahogy a tulaj a filmben is elmondja, meglátta, és megszerette az autót, és pár év használat után is úgy érzi, ez az ő igazi végzete. A Porsche 962C-t Yasuo Miyagawa, japán autóversenyző mutatja be, aki elmeséli, hogy míg 962-esből van jó pár a világon, az utcai változatból alig lézeng néhány példány, Japánban maximum 2-3 darab található. Az autót 2,65 literes hathengeres boxermotor hajtja, melyből két darab KKK K26-os turbóval préselik ki a 630 lóerő feletti teljesítményt. A 4800 x 2000 x 1085 mm méretű versenyautót a Porsche még önhordó alumínium karosszériával építette, ez már egy későbbi, Vern Schuppan által karbonszálas műanyagból utángyártott modell 850 kg-os tömeggel és 2650 mm-es tengelytávval. Porsche 956-os és a 962-es versenyautókból származó alkatrészek találhatók benne, így ez egy teljesen egyedi autó.