Rekordévet zárt az Audi Hungaria is, prémium jár a munkásoknak

Nem csak üzemébe, a magyar dolgozókba is befektet a győri Audi Hungaria

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Audi AG-hez hasonlóan a központi motorgyártójának számító Audi Hungaria is rekordévet zárt, a cég a legvonzóbb hazai munkahely.


Számaival hihetetlen fejlődést és gazdasági „motort”, azaz hajtóerőt mutat a tavaly egészében is rekorderedményt elérő Audi győri gyára, amely bár autókat is gyárt szép számmal, elsősorban motorgyártóként fontos az Audi AG életében. Tavaly szeptember óta három műszakban napi 640 autó készül – immár négy különböző modell: A3 Limousine, A3 Cabrio, TT Cope és Roadster, így az éves termelési volumen 160 000 példányosra nőtt – csak autóból. Motorból 235 különféle variáns készül, naponta 8850 darab, tavaly két új modell (a két TT) mellett 14 új motor gyártását futtatta fel az Audi immár több mint 11 ezer győri munkatársa. Érdekesség, hogy szerszám- és alkatrészgyártás is megy Győrben, például az R8 és a Lamborghini Huracán alumínium karosszériaelemei is ott készülnek. „2014 a motor- és járműgyártásban egyaránt a rekordok éve volt az Audi Hungariánál. Az Audi TT Coupé és Roadster sorozatgyártásának elindításával vállalatunk történetének újabb fontos mérföldkövéhez érkeztünk, és jelentős lépést tettünk a sikeres jövőnk felé“, hangsúlyozta Dr. h.c. Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. „A vállalat alapítása óta elért legmagasabb termelési volumennek és a számos innovációnak köszönhetően a motorgyártás területén is volt okunk az örömre. Ezekkel nagy mértékben hozzájárultunk az Audi-konszern növekedési stratégiájához, és továbbra is biztosítjuk pozíciónkat a konszern központi motorszállítójaként.“
Az Audi Hungaria 235 tagú motorpalettáján négytől tizenkéthengeresig, 86-610 lóerős teljesítményig sorakoznak a különféle motorok. Bár naponta akár 8850 motor is készülhet, átlagosan 8100 példányt raknak össze. A vállalat az elmúlt évben összesen 1 973 734 motort gyártott. A tavaly felfuttatott 14 termék között említhető az új V6 TDI motor sorozatgyártása, de Győrben Lamborghini és Bentley motorok is készülnek.
Az elmúlt évben az Audi Hungaria 5 000 négyzetméterrel növelte szerszámgyára logisztikai területét, amely a kisszériás gyártás megnövekedett igényeit szolgálja ki. A műszaki fejlesztés területén 2014-ben is jelentős beruházásokat hajtott végre a vállalat: a motorfejlesztésen elkezdődtek egy új épület építési munkálatai, amelynek idei átadását követően újabb próbapadokat helyeznek üzembe. Emellett az Audi Hungaria egy új járműfejlesztési labort adott át a Széchenyi István Egyetemen.
Hirdetés
Tavaly a cég 698 millió eurót fektetett magyar telephelyébe. Ennek jelentős részét a motor- és járműgyártás gyártókapacitásainak bővítésére, valamint kutatás-fejlesztésre fordították. Ezzel az összberuházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 7 433 millió eurót. Az Audi Hungaria 2014. december 31-én 11 274 munkatársat foglalkoztatott – csaknem ezerrel többet, mint egy évvel korábban. Jelenleg a járműgyártásban több mint 4 000 munkatárs dolgozik. Az új kollégák között számos fiatal szakember található. Nem csak közvetlen munkáltatóként fontos az Audi hazánkban. Jelenleg 68 magyar beszállítója van az Audi Hungariának, több mint 100 a Volkswagen konszernnek, így a német autógyártás több tízezer hazai munkavállalót foglalkoztat.
Az Audi Hungaria személyügyi stratégiájának meghatározó eleme a duális szakképzés rendszere, amit német példa alapján honosított meg a cég. 2014-ben tovább bővítette szakképzés infrastruktúráját a vállalat, és új tanulóállomásokat adott át. Az elmúlt évben 130 végzős tanuló szerezte meg szakmáját a duális szakképzés rendszerében a motor- és járműgyártónál. A Széchenyi István Egyetemmel való együttműködés fontos pillére az utánpótlás támogatásának. Ennek szellemében 2014 novemberében a vállalat és az egyetem közösen alapították meg a Vezetéstudományi és Szervezeti Kommunikációs Tanszéket, amely az Anyagtudományi és Technológiai Tanszék, a Belső égésű Motorok Tanszék, a Járműgyártási Tanszék és a Járműfejlesztési Tanszék mellett az ötödik Audi-tanszék az egyetemen. A márka tudást, oktatókat, eszközöket és szakmai támogatást ad, valamint természetesen ösztöndíjakat is kínál – tudtuk meg Dr. Knáb Erzsébet személyügyekért felelős ügyvezető igazgatótól. Az elmúlt öt évben az Audi Hungaria több mint 450 Széchenyis végzős hallgatót köszöntött új munkatársként, csak tavaly 418 gyakornoka volt, melyek közül 102 fiatal állást is kapott a cégtől. Utóbbi értékét jelzi, hogy 2014-ben az Audi Hungariát sorozatban hatodszor választották Magyarország legvonzóbb munkáltatójának. Mivel a cég tavaly is jól termelt, a dolgozók májusi fizetésükkel a cégcsoporton belül megszokott 1,6 havi fizetésüket kapják prémiumként május elején az áprilisi fizetésükkel. Annak átlagos összegét nem közölték, a németországi értéket azonban tudjuk, ott átlagosan 6340 euró bónusz jár a dolgozóknak. Itthon vélhetően annak ötöde sem, de említhetők egyéb értékek is, amiket a gyár ad. Ilyen például a 12 osztályos német-magyar kéttannyelvű iskola, ami nemcsak magyar, hanem német érettségit is ad. És ez csak egyike azon sok-sok támogatásnak, amit az Audi ad Győr, a győri lakosok számára. Ma már egyértelmű, hogy a győri térség és Magyarország nem lehetne sikeres az Audi nélkül, ahogyan persze az is, hogy az Audi Hungaria sem lehetne sikeres Magyarország, pontosabban a tudása, precizitása miatt kedvelt magyar munkaerő nélkül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 20:26
    Permalink

    Pofázni?
    Én leírtam ide a véleményem nem beszéltem, pláne nem pofáztam még csak nem is tartom magam prolinak sem. Mitől olcsó meg gyáva leírni a véleményem?
    Az zavarna hogyan nézik hülyének az ott dolgozókat? Ugyan már az az ő bajuk. Én nem ott dolgozom, és a hozzátartozóim sem.
    Az zavar hogy nem merik egy lapra leközölni számszerűen hogy a német átlag ide is leírt közel 7000 Euro mellett a magyar 2-300 ezer forintot kap csak átlagban.
    Milyen vinnyogás meg asztal? Ez csak egy üzenetben leírt vélemény.
    Itt van leírva a cikket el sem olvastad?
    Más zsebe nem érdekel.
    Névtelenül? Ha rákattintasz az encore-ra amióta regisztráltam kiírja a nevem. Kempelen Farkas megalázod ezt a nevet a kötekedő stílusoddal, hogy még nyers is vagy gratulálok hozzá.
    Zavar: nem, tele van ilyenekkel ez az ország, te ráadásul nem cáfoltad hogy az audiba vagy sori betanított munkás. Nagy jövő áll előtted ezt mondja az audi, neked és minden magyar dolgozójuknak.
    Mennyire vagy az audiba szerelmes? itt kiderült. Őszintén sajnállak.

  • 2017.10.28. at 20:26
    Permalink

    Azért változtass, mert pofázni proli dolog. És olcsó is, meg gyáva is. Ha annyira zavar legyél kemény. Ne vinnyogj, mint itt, hanem b…..sál az asztalra!

    Szerinted tilos mennyit kap a német Audi melós? A másik honlapon olvashatod Csipa, ennyire titkos. Túrkálni más zsebében, névtelenül vinnyogni….kemény vagy. :-DDD

    Alpári stílus? Nyers, koma. Nem vitatom. Tudom, hogy zavar, mert őszinte.

  • 2017.10.28. at 20:26
    Permalink

    Nálad biztos jobban tudom.
    Változtassak rajta? Minek? Meghagyom a magad fajtának. Gondolom ott nyomod a soron te is. Elélvezed a kedvenc márkádon magad.
    Pont ott van leírva ki mennyit kap.
    A magyar audi azért mond 1,6-os prémiumot nehogy kiderüljön hogy majd 10 szeresét kapja a német munkavállaló. Ez tényleg igaz.
    Állnév? Nyilvános a nevem, ez encore csak a kiírott név a hozzászólásoknál.
    Kemény? Csipa?
    A gyerekes fogalmazásodból te biztos gyerek vagy, talán még csipás is. :)))
    Látom belekötsz szinte mindenkibe itt, vártam mikor hánysz az alpári stílusoddal ide pár sort hogy megtaláltál.

  • 2017.10.28. at 20:26
    Permalink

    Változtass rajta! Biztos mindenkinél jobban tudod, ezért firkálsz álnév alatt hülyeséget egy autós portálon. Lássuk milyen kemény vagy csipa!

  • 2017.10.28. at 20:26
    Permalink

    Akik ott dolgoznak hosszú távon azoknak jó is az az összeg. 1,6 havi soriaknak jó ha megvan 300 ezer forint de lehet hogy a 200 ezerhez közelebb van. A 6340 euro-hoz képest vicc ami majd 2 millio forint.
    Igazi ólcsójános ez az ország a cégeivel együtt.
    Jól befektetett az audi ezekkel az emberekkel az biztos.
    A győri térség a politikusoknak, meg a vezetőknek meg irodistáknak kedvelt térség, nem a melósnak, meg aki a megfogható eredményt produkálja annak sem.
    Győr tele van jött-ment emberekkel a vezetők egy jó része is ilyen, árnyéka sincs ez a város a 15 évvel de ezelőtti de inkább korábbi nívójának.
    Vicc, ez erősen politikai sikerpropaganda vagy audi sikerpropaganda szagú, ezt ontja a média most. Persze ha valaki tud számolni látja mennyire nevetséges ez.

Vélemény, hozzászólás?