A GM simán lepattintotta a Fiatot

Nem házasodik a Fiat-Chrysler a General Motors-szal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az olasz-amerikai gigagyártóvá vált Fiat vezetője akart még egy nagyot gurítani. Marchionne a nyugdíj előtt megkörnyékezte a GM-et.


Van aki azt mondja süllyedő hajó, más szerint az évtized vállalkozása. Aki a kútba ejtett Lanciát, a fogalomtalanul tengődő Alfa Romeót látja nem jósol nagy jövőt az olasz amerikai gigavállalttá duzzasztott Fiat-Chryslernek. Már az amúgy dübörgő Ferrarit is kivették a portfólióból, hogy egy bukta ne rántsa a mélybe a lovacskás és pirosautós márkát. Vagy rosszul látjuk és minden a legnagyobb rendben? Sergio Marchionne, az FCA már most, életében és praxisában legendássá vált vezetője három év múlva, azaz 2018-ban nyugdíjba fog vonulni. Az amerikai Chysler márkáit az ő vezetése alatt kebelezte be a Fiat és a válság legkeményebb évei alatt is el tudott boldogulni a cége vezetésével.
Hirdetés


Marchionnénak lenne még munkája a Fiatnál, bár a jelek szerint záros határidőn belül inkább átengedné ezt a nemes feladatot valaki másnak. Mondjuk Mary Barrának, a General Motors első emberének. A New York Times riportja szerint Barra asszony és olasz kollégája emaileztek egy giga összeolvadásról, de a GM részéről megbukott az összebútorozás. Ők semmiképp nem akarnak így beinvesztálni, Marchionne viszont annyira szabadulna már a cége kormányosi helyétől, hogy állítólag a Google-t és az Apple-t is megkereste ez ügyben. A most felszínre került esemény még márciusban történt és hozzátartozik a sztorihoz, hogy Barra vezetői csapata emiatt nem is akart Marchionnéval találkozni, hiába kért utóbbi időpontot a személyes randevúhoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 17:32
    Permalink

    Ezen végképp nincs mit csodálkozni, a GM is épphogy kilábalt az összeomlásból.
    Elég nagy lehet a baj, ha ilyen ember mint a Ratan Tata a JAG/Rover tulaja aki pont a Fiatban van/volt bizottsági tag nem csap le ilyen lehetőségre.
    Lehet hogy kivárja a cég végét és a kínaiak elől elhappolja.

Vélemény, hozzászólás?