0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Orbán is flexelt Szentgotthárdon

Szentgotthárdon az Opel legmodernebb motorgyárát avatták

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felavatásra került az Opel legmodernebb, Szentgotthárdon nem egész 1,5 év alatt megvalósított flexibilis motorgyára. A szalagot Orbán Viktor miniszterelnök és Thomas Sedran, az Opel ügyvezető igazgatója vágta át.

Néhány aktuális modell demonstrálta a céget, Orbán Viktort egy fehér Ampera várta, hogy előbb abba ülhessen be, majd a ceremóniára abból szállhasson ki

Néhány aktuális modell demonstrálta a céget, Orbán Viktort egy fehér Ampera várta, hogy előbb abba ülhessen be, majd a ceremóniára abból szállhasson ki

Thomas Sedran az Opel ügyvezető igazgatója, Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd igazgatója vágta át az új üzemet megnyitó szalagot

Thomas Sedran az Opel ügyvezető igazgatója, Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd igazgatója vágta át az új üzemet megnyitó szalagot

Régóta tudjuk, hogy az Opel szereti a flexet: Flex7 ülésrendszer, Flex-Fix bringatartó, Flex-rendező névre hallgató tárolók, Flex Ride adaptív futómű, sorolhatnánk még hosszasan. Magyarország számára azonban mind közül a legfontosabb a szentgotthárdi Flex motorgyár, melynek alapkövét 2011. április 13-án (szerdán) rakták le. Rá 5 hónapra, szeptember 23-án már tető alatt volt az új üzem, s amikor tavasszal, szintén áprilisban hazatért az első Opel Astra, már a gépek kétharmada is bent volt. Most pedig már az összes ott van, megy a (próba) gyártás, s immár az üzem is felavatásra került.

Thomas Sedran, az új DISI motor és Orbán Viktor a képen

Thomas Sedran, az új DISI motor és Orbán Viktor a képen

Készülnek a legújabb generációs, sőt, új motorcsaládba tartozó hajtóművek benzinesek, amelyek közvetlen befecskendezésesek és turbósak, egyelőre 1,6 literesek, 200 lóerősek és 300 Newtonméteresek. Lesz majd később dízel és kisebb, 1,2 literes benzines is. Egyelőre azonban az 1,6-os benzines készül, próbaüzemben, a gépek beállításához és persze tesztelésre. A legkiváltságosabb opelesek már ezzel szerelt autót is hajthatnak, például Kenyeres Gyula, a Flex gyár egyik vezetője. Tőle temérdek érdekes információt megtudtunk − leginkább a gyárról, az ott készülő termékről ugyanis nem nyilatkozhat még, arról majd januárban tervez egy prezentációt a gyár.

Visszatérő szó volt a flexibilitás, Orbán Viktor beszédéből sem maradt ki

Visszatérő szó volt a flexibilitás, Orbán Viktor beszédéből sem maradt ki

Prezentáció helyett itt leginkább díszbeszéd volt, Orbán Viktortól például megtudhattuk, hogy "A magyarok szeretik az Opelt". És az Opel is szeret minket, melynek köszönhetően épült fel 1,5 év alatt fél millió eurós beruházással, 800 új munkahelyet teremtve a felfutása után akár évi fél millió motor gyártására képes Flex üzem. Történelmi helyen, a 20 évvel ezelőtt az Astrák összeszerelésére szolgált csarnokban, melyhez mintegy 30 ezer négyzetméternyi újat is építettek. Miként azt Thomas Sedran, az Opel ügyvezető igazgatója elmondta, a Szentgotthárdi beruházás kiemelkedően fontos eleme az Opel termékoffenzívájának, nem utolsó sorban, ez a legmodernebb motorgyára. Az első olyan, amelynek nevében megjelenik a flexibilitás. Gyors átállási idővel, egy gyártósoron lesz képes három- és négyhengeres benzines, valamint dízel motorok gyártására – mindegyik képes lesz kielégíteni a jövőbeli Euro6-os emissziós normákat.

A munkásokat egy, a helyben gyártott motorral szerelt, a piacra csak jövőre érkező Astra és néhány biztonsági ember választotta el a pódiumtól

A munkásokat egy, a helyben gyártott motorral szerelt, a piacra csak jövőre érkező Astra és néhány biztonsági ember választotta el a pódiumtól

A műanyag alatt már az új, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotor

A műanyag alatt már az új, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotor

Természetesen mesések a fentiek, mi viszont leginkább arra voltunk ezúttal kíváncsiak, hogy milyen a melósok élete az Opelnél, vajon az is flexibilis? Kenyeres Gyulát faggathattuk, aki sok egyéb mellett a dolgozók képzéséért, kiválasztásáért is felel. Nincs könnyű dolga, jó mérnököket, kellő nyelvtudással, a nyugati határ menti kisvárosba költözéssel nehéz megfogni. Előfordul azonban, hogy akár a gyártósor mellől nevelnek ki saját maguk komoly szakembereket. Minden egyes csoport rendelkezik célkitűzéssel, melyeket, s az értük tett lépéseket félévente értékelnek a vezetők. A célok érdekében a legtöbbet tevő dolgozók kapnak előrejutási lehetőséget, aki pedig a magasabb pozíciókhoz szükséges képzettséget és nyelvtudást szeretné – szabadidejében – megszerezni, annak tanulmányi szerződéssel nyújt segítséget az Opel.

Két óránál tovább nem csinál senki sem egyetlen feladatot

Két óránál tovább nem csinál senki sem egyetlen feladatot

A flexibilitás természetesen a mindennapokban is megjelenik, a monoton feladatokat végzők két óránál többet nem végezhetik ugyanazt, utána váltanak. Így nincs bekattanás, sokkal inkább hűség, a fluktuáció állítólag a nullához közelít, inkább csak az új emberek jönnek a céghez. Ehhez kedvezményes étkezés, munkába járási támogatás is hozzájárul. Ha a dolgozók hárman tömörülnek egy autóba, gyakorlatilag a cég fizeti az útjukat, ha négyen ülnek be, akkor már keresnek is a bejárással is. Nem csak a dolgozók elégedettek, az Opel is. Sztrájk például még sosem volt és a munka, a termelés is jól megy, az elmúlt 20 évnek köszönhető a most megnyitott, új üzem.

Egy megnyitó képei Egy megnyitó képei Egy megnyitó képei

Egy megnyitó képei

A Flex üzem 800 új munkavállalójából 300 már leszerződött, a többiek csak később jönnek, az igazi termelés ugyanis csak decemberben fog elindulni. A most készülő motorok még mind csak próbapéldányok. Vizsgáznak a motorok, vizsgáznak a robotok, melyek ezúttal nem a teljesen önálló munkára, hanem a gyors átszerszámozhatóságra lettek optimalizálva. A Flex motorgyár több emberi munkát igényel és lassabb is, mint az 1992 óta közel 7 millió motort és 1997 óta csaknem 5,5 millió hengerfejet gyártott Family 1 üzem. Itt 35 helyett csupán 50 másodpercenként készülhet el egy motor – természetesen a termelés felfutásával, majd valamikor jövőre. Viszont szerényebb tervezett állásidejével még mindig termelékenyebb lehet, pláne, ha a motorszériák közötti átállásokat is számítjuk.

Flexibilis a gyár, mint a kötéltáncos

Flexibilis a gyár, mint a kötéltáncos

Most azonban az üzem még időnként megáll, leginkább a robotok közötti szállítópalettákat kell behangolni az éles gyártáskezdésig, azokat ugyanis nem lehetett külső helyszínen. Mivel eladásra kerülő autóba most még nem készül motor, a gépek betanítása alatt készülők belső felhasználásra, például tesztelésre mennek. Mi lesz ezekkel az alig futott motorokkal? Alaktalanítják, azaz olyan állapotba hozzák őket, hogy abból másodlagos piacra kerülve semmiképp se lehessen motort építeni. Hogy mégis miként teszik ezt? Naná, hogy flex-szel!

Ez is érdekes lehet:
 

Frissítettnek indult, végül új lett a Toyota Yaris

Külföldi menetpróbáján még frissítettként ismertük meg, mostanra új lett a Toyota Yaris. Több...

Sorozatszereplő autók a Jockey-Mercitől Taki bácsi Ladájáig. Mennyibe kerülnek ma?

Jockey Mercije, Magnum Ferrarija über menő volt. Columbo Peugeot-ja vicces, de szerettük Taki...

Nagyon egyedi, és 4 190 000 forinttól kapható a Citroën C4 Cactus

Dizájnos, kényelmes, modern és persze takarékos autókat ígér a Citroën új modellsora, melynek...

Dacia Duster 1.2 TCe teszt

Turbós benzinmotor, szimpla fronthajtás - a piac kedvenc crossovere már így is kapható. És jobb...

Vicces videóval tüzelte a rajongókat a Mercedes-Benz

Nem bivaly-, oroszlánhangú lesz az AMG GT. Nem járunk vele rosszul, mert lehetett volna akár...

Hazavitték Schumachert, állítólag javul az állapota

A továbbiakban svájci otthonában kezelik a rekordbajnok volt F1-pilótát. Michael Schumacher 9...

Használtteszt: Ford Focus CC 2.0 TDCi, 2008 vs. Renault Mégane CC 1.9 dCi, 2005

Árkategóriától függetlenül ősszel is jó kabriózni. Egy 1,5 és egy 3 millió forint alatti használt...

Kedvcsináló: szeptember 27-én Volkswagen találkozó a Hungaroringen 1500 autóval

Régi és új Volkswagenekkel mókázni igazi jutalom. Ráadásul ugyanez nagyban megismételhető szeptember...

Bringa hátul, rendszám a bringán. Az NKH megmondja, szabályos-e

Az autó hátuljára rögzített kerékpárok nem takarhatják se a rendszámot, se a világítást. Itt...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Horatius írta: 2012 szeptember 21., péntek 21:38:13

Reméljük az elektromos motorok gyártására is FLEX-ibilisen át tudnak majd állni, mert hamarosan már csak arra lesz szükség.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Ez a legizmosabb! Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most a 200 lovas csúcsgépet teszteltük.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Cascada 1.6 Turbo Ecotec (200 LE) Cosmo teszt

A mágnes benne van? Opel Cascada teszt

Jó 11 millió forintért versenyképes ajánlat a legerősebb Cascada. Kabriózás Opel-módra, de vajon az a mágnes benne van? Vagy csak az ólom.


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Cosmo Automata teszt

Heten, mint a gonoszok? Opel Zafira Tourer teszt Videó

Túrázáshoz ideális csúcsdízelével, automataváltóval járt nálunk a hétüléses Opel Zafira Tourer. Vajon hány felnőtt számára számít kellemes utazóautónak?


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Opel Corsa világpremier Budapesten

Ilyen az új Opel Corsa. Hogy tetszik?

15 órája – Újdonság

Premier előtti premieren itthon láthattuk a már ötödik generációs Opel Corsa kisautót. Nagy durranás lehet.


13 év alatt 3 millió készült a BMW-féle új Miniből

Elkészült a hárommilliomodik új Mini Videó

3 napja – Sztori

A BMW korszak retró külsejű, de technikailag modern Minijéből slágertermék lett. 13 év alatt 3 millió kelt el belőle.


Kedvcsináló: szeptember 27-én Volkswagen találkozó a Hungaroringen 1500 autóval

Ízelítő a hónap bulijából: Road to Eplény

3 napja – Sztori

Régi és új Volkswagenekkel mókázni igazi jutalom. Ráadásul ugyanez nagyban megismételhető szeptember 27-én a hungaroringi VW találkozón.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ASTRA F 1.6 Classic Family

OPEL ASTRA F 1.6 Class...

Ár: 495.000 Ft

Évjárat: 2000 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA F 1.7 D GL

OPEL ASTRA F 1.7 D GL

Ár: 249.000 Ft

Évjárat: 1993 / 7

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL VECTRA B 1.8 16V CD Sport

OPEL VECTRA B 1.8 16V...

Ár: 359.000 Ft

Évjárat: 1996 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó