2016 új autói – idén sem fogunk unatkozni
Összeszedtük, hogy milyen újdonságokat várhatunk 2016-ban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
ÚjjáéledÅ‘ régi márkák, hasÃtó és bÅ‘vÃtÅ‘ maiak, komoly generációváltások, apró faceliftek és rég várt tÃpusok. 2016 érdekes autós év lesz.
Új év, új autók. Na, meg persze azért lesznek régiek is, de most maradjunk a ma kezdÅ‘dÅ‘ szép évben várható zsenge és harmatos fejlesztéseknél. Ahogy tavaly, úgy idén is elkészÃtettünk egy jókora táblázatot, benne összeszedve a különbözÅ‘ gyártók 2016-ra Ãgért modelljeit. Ahogy az lenni szokott, van ami biztosan jön, van aminek még a nevét sem tudhatjuk és persze olyan újdonság is, amit nem is várunk. 2015 elég turbulens év volt, amit lehetett, azt leteszteltünk és nekünk ezek voltak a legemlékezetesebbek, a kedvencek. Azt is megmutattuk, hogy az olvasóinakat mi mozgatta meg a leginkább, ezek voltak 2015 legolvasottabb autós témái itt az Autónavigátoron.
Új modellek várható érkezése 2016-ban
I. negyedév | II. negyedév | III. negyedév | IV. negyedév | |
Alfa Romeo | MiTo ráncfelvarrás | Giulia piaci bevezetés, új SUV | ||
Alpina | B7 | |||
Aston Martin | DB11 | |||
Audi | A4 allroad quattro, R8 Spyder | Q1 | A3 ráncfelvarrás, RS4 Avant, TT RS | A5, A6, A7, Q5 |
Bentley | Bentayga | Continental GT, Mulsanne ráncfelvarrás | ||
BMW | M2, M4 GTS | 3 GT ráncfelvarrás, hibrid 2-es, 3-as és 7-es | X2, 5-ös sorozat | |
Borgward | BX7 | |||
Citroën | DS3 ráncfelvarrás | Spacetourer, C4 Picasso ráncfelvarrás | DS SUV modell, C3 | |
Fiat | Tipo ferdehátú | 124 Spider | ||
Ford | Edge | GT | Focus RS | elektromos Focus |
Honda | NSX | |||
Hyundai | i20 Active | Ioniq | ||
Infiniti | QX30 | Q50 ráncfelvarrás | ||
Jaguar | F-Pace | |||
Kia | Sportage | Niro, Optima Sportswagon | ||
Lamborghini | Aventador SV Roadster | |||
Lada | Vesta | X-Ray | ||
Land Rover | Evoque kabrió | |||
Maserati | Levante | Quattroporte ráncfelvarrás, Ghibli ráncfelvarrás | ||
Mazda | MX-5 Roadster Coupé, CX-5, Mazda3 ráncfelvarrás | |||
Mercedes-Benz | Mercedes-Maybach S600 Pullman, S-osztály kabrió, SLC | GLS | E-osztály, CLA ráncfelvarrás | |
Mini | Mini Convertible | Countryman | ||
Mitsubishi | Outlander ráncfelvarrás, ASX ráncfelvarrás | |||
Nissan | Pulsar Nismo | Juke | ||
Opel | Astra Sports Tourer | Mokka ráncfelvarrás, Zafira ráncfelvarrás, Insignia | ||
Peugeot | Traveller, 2008 ráncfelvarrás | 3008 | ||
Porsche | Panamera | 718 Boxster és 718 Cayman, 911 Turbo ránvfelvarrás | ||
Renault | Alpine sportkocsi | Scénic | ||
SEAT | Leon ráncfelvarrás | |||
Skoda | Kodiak | |||
Subaru | Impreza | |||
Suzuki | Baleno | |||
Toyota | Prius | C-HR | ||
Volkswagen | Tiguan | up! ráncfelvarrás, Beetle ráncfelvarrás | Amarok ráncfelvarrás, Golf | |
Volvo | V90 | V40 ráncfelvarrás |
Az ábécé rendjében haladva kezdjük az Alfa Romeóvel, akik idén a Giulia piaci bevezetésén túl egy ráncfelvarrást is eszközölnek kisautójukon, a MiTón. Ezen kÃvül az elsÅ‘ szabadidÅ‘-autójukat is megmutatják, de ahogy a Giuliát húzták, úgy idén is maximum fotókon láthatjuk ezt. Az Audi hatalmas termékpalettáján kisebb és nagyobb fejlesztéseket fog végrehajtani. A tavaly új A4 után jön ennek terepkombi változata, az allroad quattro. ValószÃnűleg Q1 néven érkezik a márka legkisebb crossoverje, felfrissül az A3, jön a legerÅ‘sebb gyári A4-es és a teljesen új Q5 is bemutatkozik. Kicsit sok lenne egyszerre, de az Audi talán év végére a teljesen új A5 és A7 mellé egy erÅ‘sen átdolgozott, Ãgy újnak nevezhetÅ‘ A6-ost is kihozhat. A BMW ehhez képest viszonylag szerény lesz. Az X2-es crossover mellett az új 5-ös BMW-vel új sportmodellekkel és pár új változattal készülnek.
A Citroën idén fogja megmutatni a DS elsÅ‘ szabadidÅ‘-autóját és jön az új C3. A Fiat újdonságai 2016-ra a ferdehtáú Tipo és a 124 Spider lesznek, elÅ‘bbit még csak kémfotón láttuk, de a szedán alapján nem nehéz elképzelni, hogy milyen lesz a praktikusabb változat. A Ford bevezeti minden idÅ‘k egyik legerÅ‘sebb hot hatchjét, a 350 lóerÅ‘s Focus RS-t, ami 4,7 másodperc alatt van százon és most elÅ‘ször összkerékhajtású. A Honda a következÅ‘ Civicet csak 2017-ben hozza ki, Ãgy jövÅ‘re a legnagyobb újdonságuk a legendás elÅ‘döt felelevenÃtÅ‘ NSX sportkocsi szériaváltozata lesz. A Hyundai kijön Ioniq nevű új modelljével, amit a Toyota Prius konkurensének szánnak és a hibrid mellett lesz konnektorból is tölthetÅ‘ plug-in változata is.
A Nissan prémiummárkája, az Infiniti idén a Q30 után kihozza annak crossover változatát, az emelt hasú QX30-at és ad egy frissÃtÅ‘ kezelést a Q50-es sorozatnak is. 2016-ben kipróbálhatjuk a Jaguar elsÅ‘ látványterepjáróját, a tavaly már leleplezett F-Pace-t is. A Kia a Niróval új kompakt crossovert hoz, ráadásul hibridet és jön az európai cégautó piac szempontjából fontos kombija, az Optima Sportswagon, de elÅ‘ttük még az új Sportage is. Nem maradt visszhang nélkül a Lada tavalyi magyarországi visszatérése sem, feltehetÅ‘leg az új X-Ray mellett sem lehet majd szó nélkül csak úgy elmenni. A Maserati még az elsÅ‘ félévben megmutatja a régóta dédelgetett Levante SUV-ot, hogy felvehesse a versenyt a Porsche Cayenne-nel és a szintén új Bentley Bentaygával. A Mazda a tavalyi ráncfelvarrás után teljesen új CX-5-tel rukkol elÅ‘, számÃthatunk egy óvatos ráncfelvarrásra a 3-asnál és Amerika kedvéért jön a keménytetÅ‘s MX-5. A Mercedes-Benz a Maybach S600 Pullmannal bÅ‘vÃti luxusautó-kÃnálatát, bevezeti a GL tavalyi frissÃtésével léterjött új GLS szériát és átdolgozza a CLA-t. A legnagyobb esemény Stuttgartban idén biztosan az új E-osztály bevezetése lesz, aminek hivatalos képeken eddig csak a belterét láthattuk.
Az Év Autója cÃmre is esélyes Opel Astrából 2016-ban dobják piacra a Sports Tourer kombit. Fontos volumenmodell, de talán a márka megÃtélése és jövÅ‘je szempontjából még érdekesebb a jelenlegi zászlóshajó, az Insignia lecserélése. Ha a második széria az Astrához hasonlóan könnyű és jó lesz, akkor az Opelnek újra van esélye a Volkswagen Passat és a Ford Mondeo ellen. A Peugeot 2016-ra idÅ‘zÃti az új 308-as platformján érkezÅ‘ 3008-as crossover lecserlését, a konkurens Renault meg a Mégane után a rá épülÅ‘ Scénic komapkt egyterűbÅ‘l is újat hoz ki. És ez még nem minden, mert végre kész lesz az Alpine sportkocsi. A Skoda az elhalasztott Roomster hÃján az új szabadidÅ‘-autójával jön ki, ami állÃtólag a Kodiak nevet kapja. 2015 nem a Volkswagen éve volt. Bár kihoztak több új modellt, ezeket erÅ‘sen beárnyékolja az Å‘sszel kirobbant és azóta részben elcsendesedett, de a gyárnak nagy károkat okozó dÃzelbotrány. Idén bevezetik a már kész új Tiguant, lesz pár ráncfelvarrás, de a legnagyobb kérdésre, hogy mi lesz az olcsó hibridmotorokkal szerelt Golffal, csak hónapok múlva kaphatjuk meg a választ.
Most úgy áll a dolog, hogy a Giuliát 3 hónappal tolták, a Maserati Levantet pedig 3 hónappal előrébb hozták.
Ez azt jelenti, hogy előbbi Genf után érkezik a szalonokba, de először csak a QV, majd követik a polgáribb modellek is.
A Maserati pedig 2 hét múlva mutatkozik be Detroitban, majd Genf körül (pontos dátumot nem tudok) lesz megvásárolható.
Mind a kettőnek a beltere Pápán készül, ahogy többek között az új Cayenne pár BMW és W222 pár beltéri eleme is.
Viszont október helyett csak mostanában érkezett meg a bőrözőgép, eddig kézi erővel próbálgatták, de lejött, ez az egyik oka a késésnek.
Szerintem ahhoz hogy erről valakinek a BMW-é jusson eszébeahhoz az kell, hogy kb mindenről a BMW jusson eszébe.
Érdekes autó, de sajnos az elÅ‘jelek több mint aggasztóak. Még a múlt hónapban benéztem a szalonba és pár unott arc küldött el azzal, hogy kb semmit sem tudnak és nem is úgy tűnt hogy érdekelte volna Å‘ket. A honlap pedig annyira béna volt, hogy nem lehetett beregisztrálni. Frankfurtban sem tudtak semmit, és bár állÃtólag beregisztráltak, azóta sem küldtek semmit.
Ennyi bénázást utoljára akkora tapasztaltam, amikor az új Saab 95öst akartam kipróbálni. Megértem hogy talán tényleg mindent beleadnak az új Guiliába (Frankfurtban igen nagy tülekedés volt az üléspróbáért), de azért a sztárallűröket mellÅ‘zni kellene. Nem rossz autó a Jag XF és hetekig jártak utánam hogy kipróbáljam. Ez nem olyan hogy Å‘k tesznek szÃvességet nekem hogy megvehetem az autójukat…
Szerintem jó ha 2016-ban a szalonokba kerül a Guilia…
Szerintem ahhoz hogy erről valakinek a BMW-é jusson eszébeahhoz az kell, hogy kb mindenről a BMW jusson eszébe.
Érdekes autó, de sajnos az elÅ‘jelek több mint aggasztóak. Még a múlt hónapban benéztem a szalonba és pár unott arc küldött el azzal, hogy kb semmit sem tudnak és nem is úgy tűnt hogy érdekelte volna Å‘ket. A honlap pedig annyira béna volt, hogy nem lehetett beregisztrálni. Frankfurtban sem tudtak semmit, és bár állÃtólag beregisztráltak, azóta sem küldtek semmit.
Ennyi bénázást utoljára akkora tapasztaltam, amikor az új Saab 95öst akartam kipróbálni. Megértem hogy talán tényleg mindent beleadnak az új Guiliába (Frankfurtban igen nagy tülekedés volt az üléspróbáért), de azért a sztárallűröket mellÅ‘zni kellene. Nem rossz autó a Jag XF és hetekig jártak utánam hogy kipróbáljam. Ez nem olyan hogy Å‘k tesznek szÃvességet nekem hogy megvehetem az autójukat…
Szerintem jó ha 2016-ban a szalonokba kerül a Guilia…
Semmilyen “tanulmányt” nem végeztem ez ügyben. MindentÅ‘l függetlenül ez ugrott be, mikor megláttam a képet!
Pedig aztán semmi BMW-s nincs rajta, maximum, hogy hátul hajt. Teljesen más karakter a kettő, főleg élőben. Az, hogy idővel a BMW-k kaptak Alfás jegyeket, még a 70-es években (lásd Alfetta vs E12, 6 vs E23 stb).
Évtizedek óta ott a “hokiütÅ‘” az olaszokon is, az övvonal alatti törés szintén. Nagyon ráizgult mindenki arra, hogy ez egy F30 Alfa jellel, szépen vissza kell követni a Giulia elÅ‘deit, és szemmel látható.
Az első képen lévő alfát bmw-nek nézném, ha le lenne takarva a hűtőrácsa!
Bocsánat, Detroitban mutatják be a Levantét, Genf után már vásárolható lesz.
A Giulia a 2. negyedevben jon, a Levante pedig elore lett hozva Genfre, igy az elsoben.
Gondoltam, hogy az Opel bemutatja az új GSI-t. Arra kÃváncsi lettem volna.
Nem értem miért húzzák az időt.
“Balra a Kia elsÅ‘ középkategóriás kombija.”
Ha megnézzük az Optima történetét, múltbéli leszármazottait, akkor ezt látjuk: Magentis, elÅ‘tte Clarus. És Clarusból volt kombi verzió…ha az Optima középkategóriás, akkor nyilván az elÅ‘d-elÅ‘dje, a Clarus is az volt:)
[url]https://www.google.hu/search?q=kia+clarus+wagon&client=opera&hs=J6I&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiW-6f0qYjKAhWGyRQKHWDoBeYQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]
Borgward:) Biztosan sikert sikerre halmoz majd:)