Melyik lesz a nyerő? Hyundai Tucson vs. Renault Kadjar

Összevetés: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD DCT Sun Limited Edition vs. Renault Kadjar TCe 130 Intens

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén debütált a franciák és a koreaiak vadonatúj crossovere. Egy időben jártak nálunk, így össze is vetettük őket. Lássuk, ki lesz a befutó?


Népszerűek. Az autópiacon manapság egyre nagyobb részesedést harap ki magának a crossover szegmens. Praktikusságuk, a magasabb építésből adódó nagyobb biztonságérzet miatt ez érthető is. A gyártók sorra ontják magukból a crossovereket, számos új modell érkezik, sőt olyan gyártók is belekóstoltak már ebbe szegmensbe, akire korábban ez egyáltalán nem volt jellemző. Ez kell most az embereknek, gyártson mindenki crossovert!
Hirdetés

Újszülöttek. Az összehasonlító teszt első közös pontja már meg is van a két versenytárs között. Lehet mondani, mindketten egy napon születtek, azaz idén a Genfi Autószalonon mutatkoztak be a nagyvilágnak. A Tucson a korábbi ix35-öt váltotta, melynek elődje szintén Tucson néven futott, lényegében ez a harmadik generációja a koreaiak crossoverének. Ezzel szemben a franciák egy teljesen új modellként rukkoltak elő a Kadjarral. Érződik is ez a különbség, hogy a Hyundainak már több mint 10 éves tapasztalata van a Tucsonnal, a Kadjarnak lesz még hol javulnia a frissítések és a következő generációk alatt.

Külső méretek
Hyundai Tucson Renault Kadjar
Hosszúság (mm) 4475 4449
Szélesség (mm) 1850 1826
Magasság (mm) 1660 1613
Tengelytáv (mm) 2670 2646
Csomagtér (l) 488 472
Menetkész tömeg (kg) 1534 1306
Megengedett össztömeg (kg) 2190 1853

Eltérőek. Alapvetően egy összehasonlító tesztről van szó, mégis lesz eltérés a két autó között egy-két helyen. Mivel nincs befolyásunk arra, hogy az importőrök milyen motorral és váltóval rendeljék az adott újdonságot, továbbá a tesztidőpontok is elég kötöttek, ezért már annak is örültünk, hogy sikerült egy időben megszerezni a két crossovert. Elöljáróban jelzem, hogy az összevetés egyes területeken kevésbé lesz helytálló, a célunk viszont az, hogy egy összképet tudjunk adni azoknak, akik hasonló kategóriájú autó vásárlásán gondolkodnak. Ők egészen biztos, hogy a cikk végén el fogják tudni dönteni, hogy melyik áll közelebb majd a szívükhöz, a technikahajhászoknak pedig a megértését kérjük.

Belső méretek
Hyundai Tucson Renault Kadjar
Belső szélesség elöl (mm) 1520 1500
Belső szélesség hátul (mm) 1450 1480
Belmagasság elöl (mm) 900-980 930-1000
Belmagasság hátul (mm) 950 990
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) 240 240
Ülőlap hossza elöl (mm) 500 500
Ülőlap hossza hátul (mm) 480 450
Csomagtér maximális szélessége (mm) 1340 1420
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) 1020 1100
Csomagtér magassága (mm) 450 550
Csomagtér hossza (mm) 860 950
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) 1750 1790

Külcsín. Megjelenés szempontjából egyik modellnél sem panaszkodhatunk. Jól látható módon mindkét gyártó formatervezői kitettek magukért. A Kadjar lágy vonalai és a lekerekített alakzatok nőiessé teszik a megjelenést, míg a Tucsonnál egyértelműen élesebb vonalakkal találkozhatunk. Utóbbi egyben egy sportosabb, karakteresebb külsőt vonultat fel, amely sokkal inkább erőt sugárzó, mint a Kadjarnál. Igaz, a franciák pedig a motorháztető két szélét emelték ki egy-egy vaskosabb domborulattal. Oldalnézetből a sziluettek nagyon hasonlóak. Ha teljesen le lennének takarva egy-egy lepedővel, akkor első blikkre nem lenne könnyű dolgunk eldönteni, hogy melyik alatt ki lapul. A Renault hátsó ablaka némileg meredekebb szögben fut, a hátulja ezáltal egy kicsit kombisabb kinézetet kapott, mint a Tucsoné. A Kadjar oldalán végigfutó króm díszítés egyértelműen a franciák csicsás dizájnjára utal, emellett az ablakok körül teljes egészében végigfut a króm díszítés. Innen nézve is látványosabb a Kadjar. Hátul lényegében ugyanaz köszön vissza, mint elöl. A Kadjar karcsúbb, gömbölydedebb, nőiesebb, míg a Tucson szélesebb, masszívabb formát mutat.

Belbecs. Nem könnyű a dolgunk odabent sem, hiszen mindkét gyártó kellően korrekt és mutatós belsőt alkotott. A Tucson kétszínű műszerfala és a szellőzők körüli alumínium hatású műanyag talán kevésbé van összhangban, a belső színvilágot viszont mindenki saját ízlése szerint alakíthatja. A Kadjar ülései kényelmesebbek, az anyagminőség összességében viszont a Tucsonban jobb. A helykínálat méretükből adódóan lényegében mindkettőnél azonos, néhány centi eltérések adódnak a beltér szélességében, illetve magasságában. A tengelytáv a Tucson esetében bő 2 centivel nagyobb, a hátsó lábtér ennek ellenére teljesen megegyezik a Kadjaréval. A csomagtérben is csupán 16 liternyi eltérés van a Tucson javára, és ami pozitívum, hogy mindkettőben található pótkerék, a Hyundaiban ráadásul teljes értékű, a gyárival megegyező könnyűfémfelnire szerelve.
Műszaki adatok, fogyasztás, menetzaj, árak
Hyundai Tucson
1.6 T-GDI 4WD DCT
Renault Kadjar
TCe 130
Motorosztály Euro 6 Euro 6
Hengerűrtartalom (cm3) 1591 1197
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat duplakuplungos automata/7 manuális/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 177 (5500) 130 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 265 (1500-4500) 205 (2000)
Végsebesség (km/h) 201 192
Gyorsulás 0-100 km/h 9,1 10,1
Gyári vegyes fogyasztás [l/100 km] 7,5 5,6
Tesztfogyasztás (l/100 km) 9,6 8,4
CO2-kibocsátás (g/km) 175 126
Menetzaj 50 km/h-nál [dB(A)] 59 57
Menetzaj 90 km/h-nál [dB(A)] 62 65
Menetzaj 130 km/h-nál [dB(A)] 66 69
Alapár (Ft) 9 199 000 5 390 000
Tesztautó ára (Ft) 10 767 000 6 880 000

Induljunk el! Fővárosi utakon bizony már az első néhány száz méter után érezni, hogy kicsit eltúlozták a 19 colos felniket a Kadjaron. Lehet, hogy szép, sőt valóban szép, és jól is mutat rajta, de a komfortot jelentősen lerontja. Érezhetően nem csak a nagy kerék itt a ludas, a futómű sincs a helyzet magaslatán. Kicsit hasonló érzésem volt, mint a nyáron tesztelt Espace kapcsán, ami rossz úton kanyarban szinte észrevétlenül táncolt odébb oldalirányban. Van még mit faragni tehát ilyen téren, akárcsak a kormányzáson. Olyan semmilyennek érződik, ha tekerem fordul az autó, de semmi extra. A visszatérítő erő kis elfordításnál nem működik, lényegében úgy marad, és lassan oldalazunk jobbra vagy balra, ha kézzel nem rakom egyenesbe. A váltó pontosan jár, de elég hosszú úton, és a kapcsolások során is érezni, hogy ez sem egy minőségi szerkezet. Érdekes, a dízel Kadjarban sokkal jobb volt minden, a benzinesen van még mit faragni. Ehhez képest a Tucson minden szempontból jobb eredményt hoz. A futóműve sokkal kulturáltabb, akárcsak a kormányzása. A váltó hétfokozatú duplakuplungos, ami tökéletesen teszi a dolgát. Irányítani egyértelműen nagyobb élmény a Tucsont, aki szeret vezetni, annak a koreaiak újdonsága lesz a befutó. Akit kevésbé izgat a vezetési élmény, csupán az A-ból B-be való eljutás, és a franciás dizájn nyűgözi le, az válassza nyugodtan a Kadjart.

Nem mindig az erős a jobb. Nem olyan rosszak azért a franciák sem, az 1,2 literes turbós benzinesük kifejezetten jól teljesít a Kadjarban. Már ami a menetdinamikát illeti. Igaz, hogy 1 másodperccel lassabb a gyári értékek szerint a 0-100 km/órára gyorsulása az összkerekes, duplakuplungos, 177 lóerős benzines Tucsonhoz képest, a városi sprinteket a Kadjar érezhetően jobban teljesítette. Nem véletlenül. Közel 230 kg-mal könnyebb, mint koreai társa, ami azért jelentős különbség. Ugyanakkor a fogyasztása sem szerény, városban 8,4 liter volt szükséges 100 km-re, ami egy 1,2 literes blokktól kissé soknak tűnik. Egy dologban nagyobb élmény még a Kadjar, az pedig a turbó fütyülése. Pici terhelésnél is hallatja már a hangját, amit főként az autósport rajongói fognak értékelni.

Korrigáljunk. Ahogy arról már korábban szóltam, hajtáslánc szempontjából eléggé eltér a két autó. 130 lóerő vs. 177 lóerő, elsőkerékhajtás vs. összkerékhajtás, manuális hatos vs. hétfokozatú duplakuplungos váltó. Utóbbi értékek mind a Tucsonra vonatkoznak, így ő számít komolyabbnak ilyen szempontból. Természetesen ez az árban is megmutatkozik, ahol elég nagy szakadék van a két autó között, ilyen szempontból valóban nem lehet őket összehasonlítani, így az alacsonyabb árfekvésű Kadjart választjuk etalonnak, és hozzá igazítjuk a Tucson megfelelő modelljét. Ez pedig nem más, mint az 1.6 GDi, 132 lóerővel, elsőkerékhajtással, kézi hatos váltóval és Premium felszereltségi szinttel. Nagyjából így beszélhetünk két egyforma autóról, lássuk most, hogy melyikért mennyit kérnek. A Kadjar alapára 6,68 millió, míg a Tucsonért kedvezményesen 7,4 milliót kérnek. Bő 700 ezer forintos a differencia, a Renault esetén azonban szükség van egy 130 ezer forintos téli csomagra, hogy valóban azonos felszereltségi szintet hozzon a két autó. Így pontosan 590 ezer forintos árkülönbség adódik.

Melyiket válasszam? Amelyiket szívünk alapján szeretnénk. Nőként formájából adódóan egyértelműen jobb választásnak tűnik a Kadjar, ugyanakkor férfiként sem kell visszahúzódni tőle. A Tucson sem csak férfiaknak való, noha külseje sokkal inkább fickós, mintsem csajos. Ha fontos az ár, akkor Kadjar, ugyanakkor tudni kell, hogy nem kapunk olyan minőséget, mint a Tucsonnál. Utóbbiban valóban az az érzés lesz urrá bennünk, hogy egy igazán minőségi autóban ülünk. Természetesen ennek megvan a felára, a plusz pénzért viszont nem csak minőségibb és jobban összerakott autót kapunk, hanem nagyobb vezetési élményt is. Jó döntést!

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:38
    Permalink

    Mindkettő szép új autó, mindkettőt elfogadnám, mindkettő tetszik. Csak az dönt a választásban, hogy kinek melyik tetszik jobban külsőre. A tesztelt autók között elég nagy különbség van, a Hyundai egy nagyobb, erősebb motorral és automatával szerelt, ennek megfelelően jelentősen drágább is. Azt most nem tudom, hogy kb, azonos műszaki tartalommal mekkora az árkülönbség.
    Amin kicsit csodálkozom, hogy a csomagtartók nem tól nagyok. legalábbis az ember nagyobbra gondol, amikor ránéz egy ilyen kocsira. Egyiké sem éri el az 500 litert, mikozben a kompakt kombik már 600 liternél járnak (Golf, Octavia kombi, 308 SW, stb.). Amin méginkább meglepődta, hogy a Renault csomagtartója mindenben nagyobb a táblázat szerint (szélesség, hossz, magasság), de VDA literben mégis a Hyundai a jobb. Gondolom a padló alatti tér miatt.

  • 2017.10.28. at 10:38
    Permalink

    Igen, a HR-V eggyel kisebb ligában játszik, többek között a Nissan Juke-kal, a Ssangyong Korandóval, a Mazda CX-3-mal versenyez. A CR-V meg már koros egy kicsit.

  • 2017.10.28. at 10:38
    Permalink

    Kedves Gere Úr!

    Ha már Önöknál járt a HR-V, nem lehett volna hozzácsapni a Hyundai/Renault pároshoz? Vagy esetleg eztán megtenni? Már-már konkurensek. Alulról közelítve.
    Igen, lehet szőrözni, hogy 15 cm minusz, de a CR-V meg a másik vége, szóval én ezt tenném hozzá inkább. Árban is.
    De Önök jobban érzik/tudják.

    Szép napot!

  • 2017.10.28. at 10:38
    Permalink

    Eloszor hatarozd meg a bizonyos sebeseg felettet, legyszi. En varosban tapasztaltam nem a ringen, de szerintem a cikkben is errol irtak, nem arrol hogy utopajan vagy a ringen. 2 renaultrol itrak ezt, en rgy 3.iknal is ugyan ezt tapasztaltam. Ez hasonlosag, es eleg objektiv is. Mint irtm korabban gokartozom is, szal a korlatokkal tisztaban vagyok. Ezeknel a Renaultoknal a korlat rettento alacsonyra sikeredett. Nemcsak szerintem.

  • 2017.10.28. at 10:38
    Permalink

    Ez csupán nézőpont kérdése, hogy kinek melyik tetszik! Persze hogy olcsóbb, hiszen más a felszereltség, motorizáltság is.
    ” eltancol kanyarban az ivrol,” na látod ez a szubjektív. Ez minden autónál más. Bizonyos sebesség felett az én grand scenicem is “eltáncol”, ezért meg kell tanulni az autó korlátait s aszerint vezetni. Engem például ez egyáltalán nem zavar, mivel cserébe úgy siklik át az úthibákon mint egy hajó. Megfelelő sebességnél nem táncol el.

  • 2017.10.28. at 10:38
    Permalink

    Szubjektiv lesze:k A renault Ronda, belulrol csak elviselheto. A hyundai kivulrol szep elegans, belulrol is. Objektiv leszek: Persze a renault olcsobb. A renault fluence is amit vezetek eltancol kanyarban az ivrol, a kadjar is, es ahogy a cikk is irta az espace is, ez lenne a kenyelmes francia futomu, mert ez inkabb balesetveszelyes, nem? 2015ben?

Vélemény, hozzászólás?