A BMW tavaly hazánkban is rekordot döntött
Rendőrautó nincs belőle, de a hazai vevők kedvenc prémiumautója a BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kevéssel több mint egy évvel ezelőtt Audikat és Mercedeseket is szép számmal kaptak a hazai rendőrök. A magánvásárlók viszont inkább BMW-t vettek tavaly.
Nem csak világszinten, hazánkban is történelme legjobb évét zárta tavaly a BMW, a bajorok tizenegy éve veretlenek a prémiumautók piacán. Míg a hazai autópiac tavaly 14,3%-kal nőtt a személyautóknál, a BMW Group Magyarország 21%-kal tudta növelni értékesítését. Az összesen 2 091 darab Magyarországon forgalomba helyezett új BMW legnagyobb hányadát a 3-as sorozat és az 5-ös sorozat modelljei adták, 438, illetve 401 darabos részesedéssel. A 269 db-os mennyiséget elérő X5-öst a sikeresen debütáló 2-es Active Tourert és Gran Tourert is felvonultató 2-es sorozat (180 db), illetve az X3 (146 db) és az X6 modellek (141 db) követték. Kimondottan kedvelt volt a magyar vásárlók körében a terepkupé BMW X4 modell is (99 db).
Az i almárka 66%-kal nőtt tavaly, hazánkban az i3 lett a magánvásárlók kedvenc villanyautója 49 darab kelt el belőle, de még a plug-in-hibrid sportautóból, az i8-asból is fogyott 7 példány.
Érdekesség, hogy bár a BMW klasszikusan "hátsókerekes" márka, a prémium összkerékhajtású modellek piacán a BMW sorozatban negyedik éve a legsikeresebb gyártó, ráadásul a márka eladásain belül is túlsúlyban van az összkerékhajtás: a BMW ügyfelek 60%-a döntött tavaly az xDrive meghajtás mellett. Összesen 114 BMW modell létezik ma xDrive rendszerrel.
Bár az eladási listán az Audi megelőzte a BMW-t, állami megrendelések nélkül bőven vezető (a prémiummárkák körében) a BMW, ami például a jelentős rendőrautó-beszerzésből is sem profitált. Az eladások mögött egyértelmű, a használt-autó import számain is visszaköszönő üzenet áll: a magyar vásárlók vágyautója a BMW.
Mit hoz az idei év? A BMW reményei szerint hasonló növekedést, ehhez pedig számos újdonságot vet be a márka. Például a zöld rendszámos X5 40e (2,0 literes turbós benzines + villanymotor, 313 LE rendszerteljesítmény, xDrive összkerékhajtás, 31 kilométeres emissziómentes üzem, 330e (2,0 literes turbós benzinmotor + villanymotor, 252 LE, 40 km e-hatótáv, hátsó hajtás) és 225xe Active Tourer (3 hengeres, 1,5 literes turbós benzines + villanymotor, 224 LE, 41 km e-hatótáv) modelleket, majd a második negyedévben a szintén konnektoros, nem mellesleg első ízben négyhengeres, összkerékhajtással is rendelhető (37-40 km-es hatótávot és 326 lóerőt adó) 740e modellt. De jön a Mini Cabrio és annak 231 lóerős JCW változata, valamint a márka legfőbb értékét, a vezetés élményét a lehető legjobban hozó M2 is. Ugyanakkor tippelhető, hogy a hibrid 2-es Active Tourer utóbbinál népszerűbb lesz, ami persze nem tragédia, a BMW szerint az összes újdonságuk remek vezethetőséget tartogat, a konnektoros hibridek pedig kétség kívül mind kedvezőbb fogyasztást és emissziót.
Javasolnék valamit.
Nyugodtan használd a kempelen vagy a holiday nevet.
Nem gondolhatod komolyan, hogy nem tudjuk ki vagy.
A helyedben ezt a “görénység” témát hanyagolnám, de ahhoz gerinc is kéne, hogy eljusson a tudatodig.
De azokról sosincs szó, lehet hogy azért mert annyit is érnek?
Amint beértelek görénységben, addig azonban még sok idő van, magad miatt aggódj inkább.
Pont ez a furasag az ami tetszik benne, bar tenyleg az eleje a legjobb. Közelröl meg csak 1-2 lattam, de nagyon tetszik.
Kisgyerekes kiscsaládoknak, és hogy írod, nem első autónak – és abból sem az olcsóbb.
Nekem az eleje OK, a hátulja, és főleg az oldala meg a “na ne már” kategória. Ezek miatt meg se közelítettem, így a belsejéről nem tudok véleményt mondani.
Mondjatok amit akartok, nekem az i3 nagyon bejön, a forma is, a belsö is, es az is, hogy elektromos. Bar ha meg tudnam venni, akkor inkabb a kiegeszitö benzinmotorral tennem.
Akar meg gyerekes csaladoknak is alkalmas lehet helyi cirkalasra, na jo, ket hetes nyaralasra nem valoszinü, de iszonyat jopofa auto!
Magadat mikor irtod ki?
40 km hatotav?Az mire eleg?Meg persze az X5 tulajdonosnak nem kell fizetnie se parkolast,se teljesitmenyadot.Realis..
Azok mióta prémiummárkák? Itt azokról van szó.
Hogy lehet, hogy nem a kia meg hunyadi arat?