0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Trónok harca: márkák csatája - Kína

Több ágyban az ellenséggel - autóipari együttműködések 4. rész

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Autógyártói körképünk utolsó részében a kínai márkák kerülnek sorra.

A Chery az egyetlen kínai gyártó, akinek még nincs menő nyugat-európai partnere

A Chery az egyetlen kínai gyártó, akinek még nincs menő nyugat-európai partnere

Az 1997-ben alapított Chery Automobile Co. Ltd. a tavalyi évben nagyjából 600 000 autót, kisbuszt és SUV-t gyártott, ennek körülbelül egynegyede exportra került. Legnépszerűbb modelljük a Chery QQ, amely miatt a General Motors régebben jól berágott, hiszen a Daweoo Matiz formáit nyúlták le hozzá. Autóikat számtalan helyen gyártják, természetesen olyan országokban, ahol a másolás és a biztonsági előírások nem játszanak hatalmas szerepet, így Venezuela, Uruguay, Malajzia, Ukrajna, Törökország, Oroszország, Egyiptom, Brazília, Irán, a Fülöp-szigetek és Szingapúr is rendelkezik Chery összeszerelő üzemmel. Autóikat Chery, Karry, Rely és Riich márkanevek alatt forgalmazzák, és jövőre várható tőlük az izraeli Israel Corporationnel közösen előállított, kimondottan jó nevű autóipari beszállítók (Visteon, Valeo) alkatrészeiből épített Qoros. Első autójukat SEAT Toledo alvázra építették, jelenleg pedig állami elbírálásra vár a Jaguar Land Roverrel közösen beadott kooperációs kérelmük.

A Great Wall az ország legjelentősebb szabadidő-terepjáró gyártója, 2010 óta a Dakaron is képviseltetik magukat

A Great Wall az ország legjelentősebb szabadidő-terepjáró gyártója, 2010 óta a Dakaron is képviseltetik magukat

A Föld legnagyobb emberi építményéről elnevezett Great Wall Motor Companyt 1976-ban alapították, gyártási darabszámok alapján az ország 10. legnagyobb gyártója, termelésének fő csapásirányát kezdetben teherautók, majd pickupok adták, manapság pedig már szabadidő-terepjárók jelentik a gyártás gerincét. A tavalyi évben 434 500 autót gyártó Great Wall 2009 óta exportál Ausztráliába, 2011-ben pedig Bulgáriában létesítettek összeszerelő üzemet. 2010 óta a Great Wall Haval modellek a Dakar ralin is részt vesznek, az idei megmérettetést hetedik helyen zárták. Nekik is van pár globális modellre emlékeztető autójuk, a land cruiseres GW Pegasus, a Fiat Panda utánzat Haval M1, vagy a Toyota Yarist idéző Voleex C10.

A teherautókra szakosodott Jianghuai Automobile Co., Ltd., röviden JAC 2011-ben legyártott 466 800 autójával a kilencedik helyet szerezte meg a kínai termelékenységi listán. A Jianghui teherautók után szabadidő-terepjárók és buszlimuzinok gyártására is ráálltak, a 2000-es évek közepén egy darabig a Hyundai segítségével dolgoztak, majd összeszűrték a levet a Caterpillar munkagépeket készítő Navistarral. Kínán kívül Egyiptomban, Etiópiában, Vietnamban és Brazíliában is szerelik össze autóikat.

Év végén megkezdi az Emgrand EC7 telepjáró gyártását Angliában a Geely

Év végén megkezdi az Emgrand EC7 telepjáró gyártását Angliában a Geely

Emgrand, Englon, Geely és Gleagle márkaneveken állít elő a legkülönfélébb járműosztályokba tartozó autókat a Geely Holding Group. Rájuk sem jellemző, hogy európai gyártók modelleit vennék át, de 2010-ben 1,8 milliárd dollárért megvásárolták a Fordtól a Volvót, és nagyon igyekeznek, hogy a svédek technikáját kínai bőrbe öltöztetve is értékesíthessék, amire a kínai vezetés egyelőre nem bólintott rá. Autókon kívül motorkerékpárok is készülnek szárnyaik alatt, és tárgyalásokat folytatnak a londoni fekete taxik elektromossá alakításáról. Indonéziában, Sri Lankán, Malajziában, Oroszországban és Ukrajnában is készülnek Geelyk, továbbá Törökországban is forgalmazzák termékeiket.

Elektromos úttörők −  a BYD a Mercedes-szel és a Volkswagennel is szövetséges

Elektromos úttörők − a BYD a Mercedes-szel és a Volkswagennel is szövetséges

A BYD Autót az akkumulátorokat gyártó BYD Co. Ltd. leányvállalataként alapították 2003-ban, az évi 700 000 példány gyártására taksált vállalat 2010-ben 519 800 eladott autóval Kína hatodik legjelentősebb gyártója volt. 2008-ban dobták piacra első nagy darabszámban gyártott full hibridjüket, az amúgy Toyota Corollát mintázó BYD F3DM-et. 2010-ben Warren Buffet is vásárolt egy 10%-os részvénypakkot 230 millió dollárért a cégből, mely 2009 óta Afrikába, Dél-Amerikába és a Közel-Keletre is exportál. A Daimler AG-vel villanyautók gyártására írtak alá megállapodást, a Volkswagen pedig akkumulátorokat és hibrid rendszerekbe való alkatrészeket vásárol tőlük.

Sokáig az állami vezetők közlekedését biztosító Hong Qi autókat gyártotta az ország elsőként alapított gyártója, a FAW

Sokáig az állami vezetők közlekedését biztosító Hong Qi autókat gyártotta az ország elsőként alapított gyártója, a FAW

Az állami tulajdonban álló First Automotive Group Corporation Kína első, 1958-ban alapított autógyára. Személyautókon kívül buszok és a legkülönfélébb méretű haszonjárművek is megtalálhatók portfoliójukban, a Chang'an, a Dongfeng és a SAIC társaságában a kínai Nagy Négyes egyik tagja. Tavaly 2 372 711 autót gyártottak, együttműködnek a GM-mel, a Volkswagen csoporttal, a Mercedesszel, a Daihatsuval és a Toyotával. A FAW Xiali modell Kína hetedik legnagyobb darabszámban eladott személyautója.

A legtöbbet kooperálók egyike a Dongfeng és leányvállalati

A legtöbbet kooperálók egyike a Dongfeng és leányvállalati

A kínai fantasztikus négyes tagja a szintén állami kézben álló, wuhani székhelyű Dongfeng Motor Corporation. Autóik, buszaik és teherautóik a hazai és a nemzetközi porondon is népszerűek, és alkatrészgyártással is foglalkoznak. 2011-ben legyártott 2 762 600 járművükkel a második helyen végeztek, és ők rendelkeznek a legtöbb külföldi együttműködő partnerrel: Nissan, Nissan Diesel, PSA, KIA, Honda, Cummins, Tata a sorban. Modellek szintjén Kia Pride és Sportage, Honda Civic és CR-V, Citroën ZX kerül ki a Dongfenggel közösen létesített összeszerelő üzemekből, s hozzájuk kötődik az ősszel a magyar piacon is várható DFSK kishaszonjármű is.

Nem szerénykedik partnereivel a Chang'an sem

Nem szerénykedik partnereivel a Chang'an sem

A Chang'an Automobile anyacége a katonai felszereléseket gyártó China Weaponry Equipment, tulajdonosa a kínai állam. Főképp olcsó, megfizethető személy- és törpeautókat, kisbuszokat és kishaszonjárműveket építenek, tavaly egészen 1 837 000 példányig jutottak.

Mercedes és Hyundai a Beijing Automotive partnerei között

Mercedes és Hyundai a Beijing Automotive partnerei között

Külföldi partnerekből ők sem szenvednek hiányt, a Ford, a Suzuki, a PSA is lepaktált a Chang'annal, ezek eredményeképp Suzuki Alto és Swift, Ford Focus, Fiesta, Edge és Mondeo modellek is épültek a kínai gyártónál, amely mellékesen már a hibrid és elektromos járművek gyártásával is szépen lépeget előre.

Az állami tulajdonban álló Beijing Automotive Group több leányvállalaton keresztül termel, a röviden csak Beiqi néven emlegetett cég Hyundai és Mercedes modelleket épít a hazai piacra, tavalyi 1 398 000-es termelésük a kínai toplista ötödik helyét eredményezte. Többször is próbáltak gondban levő európai márkákat megszerezni, a Saab, a Volvo és az Opel is látókörükbe került, végül a Saab gyártósorait, motor- és váltóépítési technológiáját tudták megszerezni a GM-től, így régebbi 9-3-as és 9-5-ösöket gyárthatnak saját márkanév alatt a kínai piacra, exportra nem kaptak engedélyt. Az idén C70G néven piacra kerülő Saab-ivadék kínai nevének fordítása az "úriember kincse", azaz nem szerénykednek a névadással. A Daimlerrel közösen létrehozott Beijing Benz C- és E-osztályos Merciket állít elő a hazai piacra.

Kína piacvezetője, a SAIC Corporation

Kína piacvezetője, a SAIC Corporation

A SAIC Motor Corporation Limited tavalyi 3,64 milliós eladásával uralkodó hazájában. Övék volt az első kínai-külföldi vegyesvállalat, a Volkswagennel való együttműködésük a mai napig gyümölcsöző, a GM-mel 1998-ban szövetkeztek. 2011-ben dobták piacra a Maxus elnevezésű haszongépjármű márkát, s alájuk tartozik az egykor brit MG, valamint a leghíresebb kínai luxusmárka, a Roewe. Tavaly áprilisban indították újra az MG gyártását a márka longbridge-i üzemében, és elsőként az MG6-os típust kínálják a szigetországban. A SAIC és partnerei által gyártott autók Baojun, Buick, Chevrolet, Iveco, Skoda, Volkswagen és Wuling márkaneveken kerülnek piacra.

Asztaltenisz szponzor a Guangzhou Automobile Group

Asztaltenisz szponzor a Guangzhou Automobile Group

A sor végére még egy állami cég került, a hivatalosan Guangzhou Automobile Group Co., Ltd., röviden GAC Group névre hallgató csoportot 1997-ben hozták létre. Partnereinek száma nem szerény: Mitsubishi, Honda, Isuzu, Toyota és Fiat szerepelnek a listán. A Hondával a City alapú Everust dobták piacra tavaly, az Isuzuval buszok építésére szövetkeztek, a PSA termékeit pedig 1985 és 1997 között gyártották főleg állami és taxi célú felhasználásra. Még mindig szép számmal látni GAC eredetű Peugeot 504 és 505 típusokat Kína utcáin. Június végén nyitották a Fiattal együtt működtetett gyárat Csangsza városban, ahol a Dodge Darton alapuló Fiat Viaggiót fogják előállítani. A GAC Group szponzorációval is jelzi, hogy hamarosan szeretne kitörni a hazai piacon, és megmérettetni magát a nemzetközi porondon, hiszen tavaly ők voltak a rotterdami asztalitenisz világbajnokság szponzora, idén pedig az ITTF világkupa névadó szponzoraként támogatják a kínai sikersportágat.

Ez is érdekes lehet:
 

Gyárilag matt fekete és külön neve is van, ezen kívül csak két másik létezik

Lehet drágább még egy LaFerrari is, hiába kérnek érte vagyonokat, bizony készült már különkiadás...

Brutális ütközés a Zöld Pokolban: huszonéves Honda Civic tört rommá

A most szombaton történt nürburgringi balesetben a halálos áldozatokon túl további három ember...

Már tesztelik a jövőre debütáló Audi Q8-at

A bevált recept szerint várható az Audi palettájának új SUV típusa, a Q8, vagyis a Q7 kupésított...

Álcázva, de már itthon is látható az új Suzuki Swift

A Suzuki nagyon nem titkolja, hogy új Swift várható. Egy nap alatt kétszer is láttuk az álcázott...

Nyárigumi Kommandó: az autósok negyede még nem váltott

Baj van, az előző évieknél is rosszabb eredményekre hívja fel a figyelmet a júliusban razziázott...

Elszállt a Nordschleifén az egyik Koenigsegg One:1

Lezúztak egy 7 példányban létező szuperautót, szinte ripityára, de a tulajdonos szerint még menthető...

40 éves a Honda Accord

40 év után ideiglenesen kivonult hazánkból (is) a Honda Accord, sőt itt igazából annyit sem töltött...

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért...

30 éves a Ford Sierra RS Cosworth

500 lóerő feletti teljesítményt hoztak ki belőle a versenypályán, de az utcai változat sem volt...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

kopasz írta: 2012 július 21., szombat 16:25:33

Erről beszéltem a kínai buszok kapcsán, technológiai transzfer...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==

Friss tesztek

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.


Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Számokkal mutatja a rendőrség, hogy megérte a fix telepítésű kamerák hadba küldése

VÉDA statisztika: javuló baleseti mutatók és milliárdos bírságok

7 órája – Sztori

A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz mérten kevesebben haltak meg útjainkon.


Nem gyári, de Audi külsővel készült az atommeghajtású terv

Atommeghajtású Audi a jövőből

Tegnap – Sztori

Megint orosz kézből érkezett egy Audi tanulmányautó és hasonlóan elborult, mint a legutóbbi kamionok, motor helyett atomreaktorja van.


Akkumulátoros Vitóval gyorsultak - a végeredmény zseniális

Egy Mercedes Vito, ami gyorsabb a Ferrarinál is Videó

2 napja – Sztori

Beteg videóval mutatja be akkumlátorai képességeit az amerikai Atieva. Nem szerény, 900 lóerős Mercedes Vitóval gyorsulták le a Ferrarit.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

RENAULT THALIA 1.4 Authentique

RENAULT THALIA 1.4 Aut...

Ár: 680.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 320d Touring 318D

BMW 320d Touring 318D

Ár: 1.290.000 Ft

Évjárat: 2004 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 170 CDI Avantgarde Klíma.ABS.4Légzsák.ESP.ASR

MERCEDES-BENZ A 170 CD...

Ár: 780.000 Ft

Évjárat: 2000 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!