0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Trónok harca: márkák csatája - Kína

Több ágyban az ellenséggel - autóipari együttműködések 4. rész

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Autógyártói körképünk utolsó részében a kínai márkák kerülnek sorra.

A Chery az egyetlen kínai gyártó, akinek még nincs menő nyugat-európai partnere

A Chery az egyetlen kínai gyártó, akinek még nincs menő nyugat-európai partnere

Az 1997-ben alapított Chery Automobile Co. Ltd. a tavalyi évben nagyjából 600 000 autót, kisbuszt és SUV-t gyártott, ennek körülbelül egynegyede exportra került. Legnépszerűbb modelljük a Chery QQ, amely miatt a General Motors régebben jól berágott, hiszen a Daweoo Matiz formáit nyúlták le hozzá. Autóikat számtalan helyen gyártják, természetesen olyan országokban, ahol a másolás és a biztonsági előírások nem játszanak hatalmas szerepet, így Venezuela, Uruguay, Malajzia, Ukrajna, Törökország, Oroszország, Egyiptom, Brazília, Irán, a Fülöp-szigetek és Szingapúr is rendelkezik Chery összeszerelő üzemmel. Autóikat Chery, Karry, Rely és Riich márkanevek alatt forgalmazzák, és jövőre várható tőlük az izraeli Israel Corporationnel közösen előállított, kimondottan jó nevű autóipari beszállítók (Visteon, Valeo) alkatrészeiből épített Qoros. Első autójukat SEAT Toledo alvázra építették, jelenleg pedig állami elbírálásra vár a Jaguar Land Roverrel közösen beadott kooperációs kérelmük.

A Great Wall az ország legjelentősebb szabadidő-terepjáró gyártója, 2010 óta a Dakaron is képviseltetik magukat

A Great Wall az ország legjelentősebb szabadidő-terepjáró gyártója, 2010 óta a Dakaron is képviseltetik magukat

A Föld legnagyobb emberi építményéről elnevezett Great Wall Motor Companyt 1976-ban alapították, gyártási darabszámok alapján az ország 10. legnagyobb gyártója, termelésének fő csapásirányát kezdetben teherautók, majd pickupok adták, manapság pedig már szabadidő-terepjárók jelentik a gyártás gerincét. A tavalyi évben 434 500 autót gyártó Great Wall 2009 óta exportál Ausztráliába, 2011-ben pedig Bulgáriában létesítettek összeszerelő üzemet. 2010 óta a Great Wall Haval modellek a Dakar ralin is részt vesznek, az idei megmérettetést hetedik helyen zárták. Nekik is van pár globális modellre emlékeztető autójuk, a land cruiseres GW Pegasus, a Fiat Panda utánzat Haval M1, vagy a Toyota Yarist idéző Voleex C10.

A teherautókra szakosodott Jianghuai Automobile Co., Ltd., röviden JAC 2011-ben legyártott 466 800 autójával a kilencedik helyet szerezte meg a kínai termelékenységi listán. A Jianghui teherautók után szabadidő-terepjárók és buszlimuzinok gyártására is ráálltak, a 2000-es évek közepén egy darabig a Hyundai segítségével dolgoztak, majd összeszűrték a levet a Caterpillar munkagépeket készítő Navistarral. Kínán kívül Egyiptomban, Etiópiában, Vietnamban és Brazíliában is szerelik össze autóikat.

Év végén megkezdi az Emgrand EC7 telepjáró gyártását Angliában a Geely

Év végén megkezdi az Emgrand EC7 telepjáró gyártását Angliában a Geely

Emgrand, Englon, Geely és Gleagle márkaneveken állít elő a legkülönfélébb járműosztályokba tartozó autókat a Geely Holding Group. Rájuk sem jellemző, hogy európai gyártók modelleit vennék át, de 2010-ben 1,8 milliárd dollárért megvásárolták a Fordtól a Volvót, és nagyon igyekeznek, hogy a svédek technikáját kínai bőrbe öltöztetve is értékesíthessék, amire a kínai vezetés egyelőre nem bólintott rá. Autókon kívül motorkerékpárok is készülnek szárnyaik alatt, és tárgyalásokat folytatnak a londoni fekete taxik elektromossá alakításáról. Indonéziában, Sri Lankán, Malajziában, Oroszországban és Ukrajnában is készülnek Geelyk, továbbá Törökországban is forgalmazzák termékeiket.

Elektromos úttörők −  a BYD a Mercedes-szel és a Volkswagennel is szövetséges

Elektromos úttörők − a BYD a Mercedes-szel és a Volkswagennel is szövetséges

A BYD Autót az akkumulátorokat gyártó BYD Co. Ltd. leányvállalataként alapították 2003-ban, az évi 700 000 példány gyártására taksált vállalat 2010-ben 519 800 eladott autóval Kína hatodik legjelentősebb gyártója volt. 2008-ban dobták piacra első nagy darabszámban gyártott full hibridjüket, az amúgy Toyota Corollát mintázó BYD F3DM-et. 2010-ben Warren Buffet is vásárolt egy 10%-os részvénypakkot 230 millió dollárért a cégből, mely 2009 óta Afrikába, Dél-Amerikába és a Közel-Keletre is exportál. A Daimler AG-vel villanyautók gyártására írtak alá megállapodást, a Volkswagen pedig akkumulátorokat és hibrid rendszerekbe való alkatrészeket vásárol tőlük.

Sokáig az állami vezetők közlekedését biztosító Hong Qi autókat gyártotta az ország elsőként alapított gyártója, a FAW

Sokáig az állami vezetők közlekedését biztosító Hong Qi autókat gyártotta az ország elsőként alapított gyártója, a FAW

Az állami tulajdonban álló First Automotive Group Corporation Kína első, 1958-ban alapított autógyára. Személyautókon kívül buszok és a legkülönfélébb méretű haszonjárművek is megtalálhatók portfoliójukban, a Chang'an, a Dongfeng és a SAIC társaságában a kínai Nagy Négyes egyik tagja. Tavaly 2 372 711 autót gyártottak, együttműködnek a GM-mel, a Volkswagen csoporttal, a Mercedesszel, a Daihatsuval és a Toyotával. A FAW Xiali modell Kína hetedik legnagyobb darabszámban eladott személyautója.

A legtöbbet kooperálók egyike a Dongfeng és leányvállalati

A legtöbbet kooperálók egyike a Dongfeng és leányvállalati

A kínai fantasztikus négyes tagja a szintén állami kézben álló, wuhani székhelyű Dongfeng Motor Corporation. Autóik, buszaik és teherautóik a hazai és a nemzetközi porondon is népszerűek, és alkatrészgyártással is foglalkoznak. 2011-ben legyártott 2 762 600 járművükkel a második helyen végeztek, és ők rendelkeznek a legtöbb külföldi együttműködő partnerrel: Nissan, Nissan Diesel, PSA, KIA, Honda, Cummins, Tata a sorban. Modellek szintjén Kia Pride és Sportage, Honda Civic és CR-V, Citroën ZX kerül ki a Dongfenggel közösen létesített összeszerelő üzemekből, s hozzájuk kötődik az ősszel a magyar piacon is várható DFSK kishaszonjármű is.

Nem szerénykedik partnereivel a Chang'an sem

Nem szerénykedik partnereivel a Chang'an sem

A Chang'an Automobile anyacége a katonai felszereléseket gyártó China Weaponry Equipment, tulajdonosa a kínai állam. Főképp olcsó, megfizethető személy- és törpeautókat, kisbuszokat és kishaszonjárműveket építenek, tavaly egészen 1 837 000 példányig jutottak.

Mercedes és Hyundai a Beijing Automotive partnerei között

Mercedes és Hyundai a Beijing Automotive partnerei között

Külföldi partnerekből ők sem szenvednek hiányt, a Ford, a Suzuki, a PSA is lepaktált a Chang'annal, ezek eredményeképp Suzuki Alto és Swift, Ford Focus, Fiesta, Edge és Mondeo modellek is épültek a kínai gyártónál, amely mellékesen már a hibrid és elektromos járművek gyártásával is szépen lépeget előre.

Az állami tulajdonban álló Beijing Automotive Group több leányvállalaton keresztül termel, a röviden csak Beiqi néven emlegetett cég Hyundai és Mercedes modelleket épít a hazai piacra, tavalyi 1 398 000-es termelésük a kínai toplista ötödik helyét eredményezte. Többször is próbáltak gondban levő európai márkákat megszerezni, a Saab, a Volvo és az Opel is látókörükbe került, végül a Saab gyártósorait, motor- és váltóépítési technológiáját tudták megszerezni a GM-től, így régebbi 9-3-as és 9-5-ösöket gyárthatnak saját márkanév alatt a kínai piacra, exportra nem kaptak engedélyt. Az idén C70G néven piacra kerülő Saab-ivadék kínai nevének fordítása az "úriember kincse", azaz nem szerénykednek a névadással. A Daimlerrel közösen létrehozott Beijing Benz C- és E-osztályos Merciket állít elő a hazai piacra.

Kína piacvezetője, a SAIC Corporation

Kína piacvezetője, a SAIC Corporation

A SAIC Motor Corporation Limited tavalyi 3,64 milliós eladásával uralkodó hazájában. Övék volt az első kínai-külföldi vegyesvállalat, a Volkswagennel való együttműködésük a mai napig gyümölcsöző, a GM-mel 1998-ban szövetkeztek. 2011-ben dobták piacra a Maxus elnevezésű haszongépjármű márkát, s alájuk tartozik az egykor brit MG, valamint a leghíresebb kínai luxusmárka, a Roewe. Tavaly áprilisban indították újra az MG gyártását a márka longbridge-i üzemében, és elsőként az MG6-os típust kínálják a szigetországban. A SAIC és partnerei által gyártott autók Baojun, Buick, Chevrolet, Iveco, Skoda, Volkswagen és Wuling márkaneveken kerülnek piacra.

Asztaltenisz szponzor a Guangzhou Automobile Group

Asztaltenisz szponzor a Guangzhou Automobile Group

A sor végére még egy állami cég került, a hivatalosan Guangzhou Automobile Group Co., Ltd., röviden GAC Group névre hallgató csoportot 1997-ben hozták létre. Partnereinek száma nem szerény: Mitsubishi, Honda, Isuzu, Toyota és Fiat szerepelnek a listán. A Hondával a City alapú Everust dobták piacra tavaly, az Isuzuval buszok építésére szövetkeztek, a PSA termékeit pedig 1985 és 1997 között gyártották főleg állami és taxi célú felhasználásra. Még mindig szép számmal látni GAC eredetű Peugeot 504 és 505 típusokat Kína utcáin. Június végén nyitották a Fiattal együtt működtetett gyárat Csangsza városban, ahol a Dodge Darton alapuló Fiat Viaggiót fogják előállítani. A GAC Group szponzorációval is jelzi, hogy hamarosan szeretne kitörni a hazai piacon, és megmérettetni magát a nemzetközi porondon, hiszen tavaly ők voltak a rotterdami asztalitenisz világbajnokság szponzora, idén pedig az ITTF világkupa névadó szponzoraként támogatják a kínai sikersportágat.

Ez is érdekes lehet:
 

Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte...

Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Sokan írtak már az M-es BMW-k, köztük az X4 M40i letaglózó menetdinamikájáról, vezethetőségéről...

Kérdés, működik-e, kérdés, mikor robban be a légzsák

A The Detroit Bureau (TDB) felmérése szerint veszélyesek lehetnek a 7 évnél idősebb légzsákok...

Chervolet Lacetti 1.6 16V Elite Automata, 2010 - használtteszt

Többszörösen is bácsiautó a próbált, 6 éve forgalomba helyezett, de 8 éve gyártott Lacetti. Egy...

Tényleg kettős fényszórót kap a friss Octavia?

Elég régóta piacon van ahhoz, hogy frissüljön és kövesse az elmúlt évek trendjét a Skoda Octavia...

Nissan GT-R menetpróba a Slovakiaringen

Megkóstoltattuk vele a szomszédok népszerű aszfaltját, egykedvűen zabálta fel a kanyarjait. Villámgyors...

Sokféle rendszámunk van, de lassan kellene egy új verzió

Akad egy-két újítás a rendszámoknál mostanság, hamarosan megjelennek a következő betűvel kezdődők...

Rendhagyó amerikai reklám bukókerettel és egy Suzukival

A bukókeret hasznosságát régóta ismerik már az autóversenyzők, itt viszont egy extrém változatot...

50 éves a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla

Volt már hátul hajtó kupé, összkerekes kombi és temérdek más is, ma viszont már csak egy szedán...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

kopasz írta: 2012 július 21., szombat 16:25:33

Erről beszéltem a kínai buszok kapcsán, technológiai transzfer...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==

Friss tesztek

Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Tökéletes ajánlat önfegyelmet gyakorlóknak - BMW X4 M40i

Sokan írtak már az M-es BMW-k, köztük az X4 M40i letaglózó menetdinamikájáról, vezethetőségéről, egyéniségéről. Így ezekről itt most alig esik szó.


Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Neveletlen hercegnő - Mercedes C kabrió

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?


Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

50 lengyel művész alkotta meg ezt a néhány életnagyságú sportkocsit

Ezek a sportkocsik mind ócskavasak

9 órája – Sztori

Hogy lehet egy Bugattira, vagy egy Mercedes 300 SL-re azt mondani, hogy vashulladék? Hát így! Mert sokat nem is csal az állítás, ezek a kocsik életnagyságúak, és egy roncstelepről jöttek.


A Drift Allstars mezőnye megbüntette Máriapócsot

Trackwoodon jártunk, más dimenziót láttunk

14 órája – Sztori

Két napot töltöttünk Máriapócson, és minden percért megérte. Kezdve az első gumifüstbe szippantástól az esti felvonuláson át a döntőkig.


4 verseny, 4 dobogó Kiss Norbinak a Hungaroringen

Kiss Norbi idén is elvitte a show-t

20 órája – Sztori

Idén ismét hazánkba látogatott a Kamion EB mezőnye, ám most sokkal több izgalmat okoztak. Csatlakozott hozzájuk a Blancpain GT Series is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

NISSAN NOTE 1.5 dCi. szervízkönyv. bőr

NISSAN NOTE 1.5 dCi. s...

Ár: 2.250.000 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA G 1.2 16V. Enjoy. MO-i. klíma

OPEL ASTRA G 1.2 16V....

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ A 170 CDI . clssic. klím

MERCEDES-BENZ A 170 CD...

Ár: 830.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!