0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Trónok harca: márkák csatája - Kína

Több ágyban az ellenséggel - autóipari együttműködések 4. rész

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Autógyártói körképünk utolsó részében a kínai márkák kerülnek sorra.

A Chery az egyetlen kínai gyártó, akinek még nincs menő nyugat-európai partnere

A Chery az egyetlen kínai gyártó, akinek még nincs menő nyugat-európai partnere

Az 1997-ben alapított Chery Automobile Co. Ltd. a tavalyi évben nagyjából 600 000 autót, kisbuszt és SUV-t gyártott, ennek körülbelül egynegyede exportra került. Legnépszerűbb modelljük a Chery QQ, amely miatt a General Motors régebben jól berágott, hiszen a Daweoo Matiz formáit nyúlták le hozzá. Autóikat számtalan helyen gyártják, természetesen olyan országokban, ahol a másolás és a biztonsági előírások nem játszanak hatalmas szerepet, így Venezuela, Uruguay, Malajzia, Ukrajna, Törökország, Oroszország, Egyiptom, Brazília, Irán, a Fülöp-szigetek és Szingapúr is rendelkezik Chery összeszerelő üzemmel. Autóikat Chery, Karry, Rely és Riich márkanevek alatt forgalmazzák, és jövőre várható tőlük az izraeli Israel Corporationnel közösen előállított, kimondottan jó nevű autóipari beszállítók (Visteon, Valeo) alkatrészeiből épített Qoros. Első autójukat SEAT Toledo alvázra építették, jelenleg pedig állami elbírálásra vár a Jaguar Land Roverrel közösen beadott kooperációs kérelmük.

A Great Wall az ország legjelentősebb szabadidő-terepjáró gyártója, 2010 óta a Dakaron is képviseltetik magukat

A Great Wall az ország legjelentősebb szabadidő-terepjáró gyártója, 2010 óta a Dakaron is képviseltetik magukat

A Föld legnagyobb emberi építményéről elnevezett Great Wall Motor Companyt 1976-ban alapították, gyártási darabszámok alapján az ország 10. legnagyobb gyártója, termelésének fő csapásirányát kezdetben teherautók, majd pickupok adták, manapság pedig már szabadidő-terepjárók jelentik a gyártás gerincét. A tavalyi évben 434 500 autót gyártó Great Wall 2009 óta exportál Ausztráliába, 2011-ben pedig Bulgáriában létesítettek összeszerelő üzemet. 2010 óta a Great Wall Haval modellek a Dakar ralin is részt vesznek, az idei megmérettetést hetedik helyen zárták. Nekik is van pár globális modellre emlékeztető autójuk, a land cruiseres GW Pegasus, a Fiat Panda utánzat Haval M1, vagy a Toyota Yarist idéző Voleex C10.

A teherautókra szakosodott Jianghuai Automobile Co., Ltd., röviden JAC 2011-ben legyártott 466 800 autójával a kilencedik helyet szerezte meg a kínai termelékenységi listán. A Jianghui teherautók után szabadidő-terepjárók és buszlimuzinok gyártására is ráálltak, a 2000-es évek közepén egy darabig a Hyundai segítségével dolgoztak, majd összeszűrték a levet a Caterpillar munkagépeket készítő Navistarral. Kínán kívül Egyiptomban, Etiópiában, Vietnamban és Brazíliában is szerelik össze autóikat.

Év végén megkezdi az Emgrand EC7 telepjáró gyártását Angliában a Geely

Év végén megkezdi az Emgrand EC7 telepjáró gyártását Angliában a Geely

Emgrand, Englon, Geely és Gleagle márkaneveken állít elő a legkülönfélébb járműosztályokba tartozó autókat a Geely Holding Group. Rájuk sem jellemző, hogy európai gyártók modelleit vennék át, de 2010-ben 1,8 milliárd dollárért megvásárolták a Fordtól a Volvót, és nagyon igyekeznek, hogy a svédek technikáját kínai bőrbe öltöztetve is értékesíthessék, amire a kínai vezetés egyelőre nem bólintott rá. Autókon kívül motorkerékpárok is készülnek szárnyaik alatt, és tárgyalásokat folytatnak a londoni fekete taxik elektromossá alakításáról. Indonéziában, Sri Lankán, Malajziában, Oroszországban és Ukrajnában is készülnek Geelyk, továbbá Törökországban is forgalmazzák termékeiket.

Elektromos úttörők −  a BYD a Mercedes-szel és a Volkswagennel is szövetséges

Elektromos úttörők − a BYD a Mercedes-szel és a Volkswagennel is szövetséges

A BYD Autót az akkumulátorokat gyártó BYD Co. Ltd. leányvállalataként alapították 2003-ban, az évi 700 000 példány gyártására taksált vállalat 2010-ben 519 800 eladott autóval Kína hatodik legjelentősebb gyártója volt. 2008-ban dobták piacra első nagy darabszámban gyártott full hibridjüket, az amúgy Toyota Corollát mintázó BYD F3DM-et. 2010-ben Warren Buffet is vásárolt egy 10%-os részvénypakkot 230 millió dollárért a cégből, mely 2009 óta Afrikába, Dél-Amerikába és a Közel-Keletre is exportál. A Daimler AG-vel villanyautók gyártására írtak alá megállapodást, a Volkswagen pedig akkumulátorokat és hibrid rendszerekbe való alkatrészeket vásárol tőlük.

Sokáig az állami vezetők közlekedését biztosító Hong Qi autókat gyártotta az ország elsőként alapított gyártója, a FAW

Sokáig az állami vezetők közlekedését biztosító Hong Qi autókat gyártotta az ország elsőként alapított gyártója, a FAW

Az állami tulajdonban álló First Automotive Group Corporation Kína első, 1958-ban alapított autógyára. Személyautókon kívül buszok és a legkülönfélébb méretű haszonjárművek is megtalálhatók portfoliójukban, a Chang'an, a Dongfeng és a SAIC társaságában a kínai Nagy Négyes egyik tagja. Tavaly 2 372 711 autót gyártottak, együttműködnek a GM-mel, a Volkswagen csoporttal, a Mercedesszel, a Daihatsuval és a Toyotával. A FAW Xiali modell Kína hetedik legnagyobb darabszámban eladott személyautója.

A legtöbbet kooperálók egyike a Dongfeng és leányvállalati

A legtöbbet kooperálók egyike a Dongfeng és leányvállalati

A kínai fantasztikus négyes tagja a szintén állami kézben álló, wuhani székhelyű Dongfeng Motor Corporation. Autóik, buszaik és teherautóik a hazai és a nemzetközi porondon is népszerűek, és alkatrészgyártással is foglalkoznak. 2011-ben legyártott 2 762 600 járművükkel a második helyen végeztek, és ők rendelkeznek a legtöbb külföldi együttműködő partnerrel: Nissan, Nissan Diesel, PSA, KIA, Honda, Cummins, Tata a sorban. Modellek szintjén Kia Pride és Sportage, Honda Civic és CR-V, Citroën ZX kerül ki a Dongfenggel közösen létesített összeszerelő üzemekből, s hozzájuk kötődik az ősszel a magyar piacon is várható DFSK kishaszonjármű is.

Nem szerénykedik partnereivel a Chang'an sem

Nem szerénykedik partnereivel a Chang'an sem

A Chang'an Automobile anyacége a katonai felszereléseket gyártó China Weaponry Equipment, tulajdonosa a kínai állam. Főképp olcsó, megfizethető személy- és törpeautókat, kisbuszokat és kishaszonjárműveket építenek, tavaly egészen 1 837 000 példányig jutottak.

Mercedes és Hyundai a Beijing Automotive partnerei között

Mercedes és Hyundai a Beijing Automotive partnerei között

Külföldi partnerekből ők sem szenvednek hiányt, a Ford, a Suzuki, a PSA is lepaktált a Chang'annal, ezek eredményeképp Suzuki Alto és Swift, Ford Focus, Fiesta, Edge és Mondeo modellek is épültek a kínai gyártónál, amely mellékesen már a hibrid és elektromos járművek gyártásával is szépen lépeget előre.

Az állami tulajdonban álló Beijing Automotive Group több leányvállalaton keresztül termel, a röviden csak Beiqi néven emlegetett cég Hyundai és Mercedes modelleket épít a hazai piacra, tavalyi 1 398 000-es termelésük a kínai toplista ötödik helyét eredményezte. Többször is próbáltak gondban levő európai márkákat megszerezni, a Saab, a Volvo és az Opel is látókörükbe került, végül a Saab gyártósorait, motor- és váltóépítési technológiáját tudták megszerezni a GM-től, így régebbi 9-3-as és 9-5-ösöket gyárthatnak saját márkanév alatt a kínai piacra, exportra nem kaptak engedélyt. Az idén C70G néven piacra kerülő Saab-ivadék kínai nevének fordítása az "úriember kincse", azaz nem szerénykednek a névadással. A Daimlerrel közösen létrehozott Beijing Benz C- és E-osztályos Merciket állít elő a hazai piacra.

Kína piacvezetője, a SAIC Corporation

Kína piacvezetője, a SAIC Corporation

A SAIC Motor Corporation Limited tavalyi 3,64 milliós eladásával uralkodó hazájában. Övék volt az első kínai-külföldi vegyesvállalat, a Volkswagennel való együttműködésük a mai napig gyümölcsöző, a GM-mel 1998-ban szövetkeztek. 2011-ben dobták piacra a Maxus elnevezésű haszongépjármű márkát, s alájuk tartozik az egykor brit MG, valamint a leghíresebb kínai luxusmárka, a Roewe. Tavaly áprilisban indították újra az MG gyártását a márka longbridge-i üzemében, és elsőként az MG6-os típust kínálják a szigetországban. A SAIC és partnerei által gyártott autók Baojun, Buick, Chevrolet, Iveco, Skoda, Volkswagen és Wuling márkaneveken kerülnek piacra.

Asztaltenisz szponzor a Guangzhou Automobile Group

Asztaltenisz szponzor a Guangzhou Automobile Group

A sor végére még egy állami cég került, a hivatalosan Guangzhou Automobile Group Co., Ltd., röviden GAC Group névre hallgató csoportot 1997-ben hozták létre. Partnereinek száma nem szerény: Mitsubishi, Honda, Isuzu, Toyota és Fiat szerepelnek a listán. A Hondával a City alapú Everust dobták piacra tavaly, az Isuzuval buszok építésére szövetkeztek, a PSA termékeit pedig 1985 és 1997 között gyártották főleg állami és taxi célú felhasználásra. Még mindig szép számmal látni GAC eredetű Peugeot 504 és 505 típusokat Kína utcáin. Június végén nyitották a Fiattal együtt működtetett gyárat Csangsza városban, ahol a Dodge Darton alapuló Fiat Viaggiót fogják előállítani. A GAC Group szponzorációval is jelzi, hogy hamarosan szeretne kitörni a hazai piacon, és megmérettetni magát a nemzetközi porondon, hiszen tavaly ők voltak a rotterdami asztalitenisz világbajnokság szponzora, idén pedig az ITTF világkupa névadó szponzoraként támogatják a kínai sikersportágat.

Ez is érdekes lehet:
 

Nemzetközi menetpróba: az új növelt terepképességű Renault haszonjárművek és a Master 4x4

Renault-val hegyre, esetleg télen, de akár nyáron, szügyig érő homokban is. A franciák újdonságai...

Néhány év múlva még többek számára lehet elérhető a Tesla

A Tesla Model 3 lényegesen kedvezőbb áron kapható, mint elődjei, Elon Musk azonban ennél is olcsóbb...

Mitsubishi Eclipse 2.4 16V MIVEC, 2007 - használtteszt

Ha ismered is a Mitsubishi Ecpise modellt, tuti nem erre gondolsz. Ez ugyanis már nem a kilencvenes...

Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi ST3 teszt

Dízelmotoros kombiként sokaknak fura a Ford Focus ST, ami akár még automata váltós is lehetne...

A Suzuki ötmilliót adott már el a modernebb Swiftekből

Az esztergomi és a többi Suzuki gyár is pörög, így a gombóc Swiftből és utódjából együtt már...

Piaci körkép: automata váltós családi autók - fiatal használtként

Autót venni, illetve választani sosem egyszerű, egy ismerősöm kérdése még szinte rajtam is kifogott...

DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta...

Így nézhet ki a legnagyobb BMW, az X7

Tovább folytatódik az információ-szivárogtatás a BMW legnagyobb szabadidő-autójáról. Már teljes...

Brutális beismerés: 25 éve csalnak a fogyasztási adatokkal

Nagyon régi probléma a tesztkörülmények és a valós használat közötti fogyasztásdifferencia. A...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

kopasz írta: 2012 július 21., szombat 16:25:33

Erről beszéltem a kínai buszok kapcsán, technológiai transzfer...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==

Friss tesztek

Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 LE AWD PowerShift Automata teszt

És ebből még Vignale is van! Ford S-MAX teszt

A Ford csendesen, de egészen prémium minőségűre gyúrta a korábban is a kategória legsportosabbjának számító S-MAX egyterűjét. Egy baja persze van.


DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

Egy Citroën logóval kevesebb - DS5 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta magáról, és önálló márkaként, DS néven fut tovább. Legnagyobb és legerősebb változatát tettük próbára.


Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi ST3  teszt

Családi Mustang? Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi teszt

Dízelmotoros kombiként sokaknak fura a Ford Focus ST, ami akár még automata váltós is lehetne. És még így is a legtökösebb kompakt kombi.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGVyeQ==

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Meeke: A 2017-es WRC-knek B-csoportos hangulata van

Már a B-csoporthoz hasonlítják a jövőre érkező WRC-ket Videó

13 órája – Sztori

Videón az Citroën új, 2017-es specifikációjú C3 WRC-je. Kris Meeke murván tesztelte a még álcázott raliautót.


Miskolcon folytatódik az Országos Rallye Bajnokság

Közeleg a második felvonás - HELL 22. Miskolc Rallye

23 órája – Sztori

Még keletebbre folytatódik a csata. Az ORB, az R2 és a Historic mezőnye is áthalad a Bükk-hegység legendás szakaszain.


Minden idők legkeményebb Skoda Octavia kiadását mutathatjuk

Íme az egyetlen, magyar kézben lévő kupás Octavia

2 napja – Sztori

A Hungaroringen sikerült szemügyre venni a vadiúj kupás Octaviákat, amik újjáéledésük első futamát hazánkban futják a hétvégén.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.6 TDCi Trend MAGYAR SZERVIZKÖNYVES

FORD FOCUS 1.6 TDCi Tr...

Ár: 2.095.000 Ft

Évjárat: 2012 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 TDCi Ambiente MAGYAR SZERVIZKÖNYVES

FORD FOCUS 1.6 TDCi Am...

Ár: 1.795.000 Ft

Évjárat: 2011 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 TDCi Ambiente MAGYAR SZERVIZKÖNYV 198eKM

FORD FOCUS 1.6 TDCi Am...

Ár: 1.995.000 Ft

Évjárat: 2011 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!