0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

7 milliárd forintot adtak egy Ferrariért

Újabb rekordárat állított fel egy Ferrari

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly összeg, még a BKV feneketlen tárcájában is feltűnne 7 milliárd forint, ám az ennyiért eladott Ferrari csak második helyen áll a legdrágábban eladott autók listáján, egy 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic előzi 2010-ből.

Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá

Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá

300 lóerő, 1,1 tonna − el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti

300 lóerő, 1,1 tonna − el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti

Új rekordárat állított fel egy Ferrari 250 GTO, az a legendás modell, mely összesen 39 (a pontosság kedvéért 36 Series I, 3 Series II) példányban 1962-64 között készült, s az 1961-es 250 GT-n alapult. Nem kevesebb, mint 20,2 millió angol fontot, azaz mintegy 31,8 millió amerikai dollárt, forintosítva pedig bő 7 milliárdot fizetett egy neve elhallgatását kérő vásárló az 1964-es, Series II-es, azaz a létező legritkább 250-esért.

A sorozat értékét nem csak ritkasága, elért sportsikerei is fokozzák. A hatvanas években csaknem minden versenyt megnyert a 250 GTO, mely nevéhez a GT melletti O-betűt csupán egy, az 1962-es, 12 órás Sebring futamra jelentkezéskor kapta, ugyanis a 250 GT után egy O utalt az Omologato, azaz homologizált versenyváltozatra. Azóta GTO a 250-es, melynek tagjai eddig is dollárban kifejezhető tizenmilliókért cseréltek gazdát, a mostani ügylet azonban rögtön az Angliában kötöttek legjelentősebbje, s a világ egészén is mindössze egyetlen, nem is konkretizált, 30-40 millió dollárért eladott, 1936-os Bugatti Type 57SC Atlantic előzi.

Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO

Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO

Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is

Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is

Noha a GTO elvileg legalább 100 példányban kellett volna elkészüljön a versenyelőírásoknak való megfeleléshez, nem létezett belőle annyi. A Ferrari trükkösen, ugrásokkal nyomta az alvázszámokat, így úgy tűnhetett, hogy megvan a kívánt mennyiség a 3,0 literes, hosszában beépített, 300 lóerős V12-essel hajtott sportkocsiból. Ha meglett volna, ma minden bizonnyal nem ez, hanem egy másik, ritkább típus lenne a világ egy legdrágább, legvágyottabb autója. Így viszont ez a meglehetősen puritán, még sebességmérőt is nélkülöző, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes futóművön gördülő, mindössze 1,1 tonnás, 5 fokozatú manuális váltós gép az, amiért egyesek a pénztárca legtöbbünk számára ismeretlen mélységébe képesek markolni.

Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik

Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik

Miként arról a legtöbb hasonló ügylet után, most sincs biztos hír, hogy ki adta el, ki vásárolta meg a 250-est, melyből egyebek mellett a Pink Floyd gitárosa, Nick Mason, a Ferrari-gyűjtő Chris Evans és a divatdiktátor Ralph Lauren is rendelkezik eggyel. Pletyka persze van, állítólag egy angol üzletember adta tovább azt a példányt, amit 4 évvel ezelőtt a mostani ár kétharmadáért, 20,8 millió dollárért vásárolt a Samsung egykori elnökétől, Lee Kun-hee-tól. A spekulánsok szerint továbbra is jó befektetési lehetőség a 250-es, bár nehéz elképzelni, hogy még egyszer a mostani összeghez hasonlót fizessen érte bárki is.

Ez is érdekes lehet:
 

Középre húzták az eladó 911-es kormányát

Komoly átalakításon esett át ez a 911-es. Elsőre nem látszik, a furcsaságokat bent kell keresni...

Toyota Proace Panel Van Active teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja...

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos...

Közel kétezer kilométeres hatótávot ígér a Nikola One

Ismét nagy lépést tett a Nikola, bemutatták a régóta várt és sokat ígérő One nyergesvontatót...

Skoda Kodiaq nemzetközi menetpróba

Mallorca szerpentinjein próbáltuk a csehek első 7 személyes SUV-ját. Dízel és benzines változatban...

Új, nagyobb dízelt kapott a Nissan X-Trail

Végre a kategóriához illő 2,0 literes, automataváltóval és összkerékhajtással is párosítható...

Fiat Tipo 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

Szépen magára talált az utóbbi időben a Fiat. Kínálatuk erősen frissült, a Tipo ráadásul egyből...

Skoda Fabia 1.0 Clever teszt

Lassan nem is lehet hagyományos szívómotorhoz jutni némely márkánál. A Volkswagen-csoportnál...

E héten a benzin ára nő jelentősebben

Újabb üzemanyagár-emelés következik. Míg az elmúlt hetekben a dízel ára nőtt jelentősebben, most...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Friss tesztek

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

„Low cost” szupersportautó - Nissan GT-R teszt Videó

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos árral. Csak ne melegedne túl ilyen gyorsan.


Fiat Tipo 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

Röviden, meggyőző - Fiat Tipo

Szépen magára talált az utóbbi időben a Fiat. Kínálatuk erősen frissült, a Tipo ráadásul egyből három karosszériaváltozattal érkezett. A csapotthátú rengeteg előnyével pozitív csalódás.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Új, már turbós modellt kap a Ferrari Challenge

Bemutatkozott a Ferrari 488 Challenge

12 órája – Sztori

Versenyautó készült a Ferrari 488 GTB V8-ból. A Ferrari Challenge első turbós pályaautója lesz, ezzel történelmet ír a friss olasz.


800 Ferrari gyűlt össze Daytonában, köztük egy teljesen egyedi példány

Így próbálták megfőzni 800 Ferrari motorját Videó

2 napja – Sztori

Az éves Ferrari bulin, a Finali Mondialin gyűlt össze kicsit több mint 800 olasz sportkocsi rekorddöntés miatt, de elkelt az utolsó utáni LaFerrari is.


Több kedvezmény mellett a villanyautók is mentességet kaptak Esztergomban

Esztergomban is ingyen parkolnak a villanyautók

2 napja – Sztori

Olcsóbb parkolóbérlet, ingyenes szombati parkolás, szintén ingyenes parkolás az orvosoknak és a villanyautóknak - ezek várhatók Esztergomban.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FERRARI 612 Scaglietti (Automata)

FERRARI 612 Scaglietti...

Ár: 37.085.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

FERRARI 458 Italia (Automata) ÁFÁ-s. 2019-ig Garanciális!!!!

FERRARI 458 Italia (Au...

Ár: 63.500.000 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

FERRARI CALIFORNIA 4.3 V8 (Automata)

FERRARI CALIFORNIA 4.3...

Ár: 40.385.000 Ft

Évjárat: 2011 / 2

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!