0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

7 milliárd forintot adtak egy Ferrariért

Újabb rekordárat állított fel egy Ferrari

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly összeg, még a BKV feneketlen tárcájában is feltűnne 7 milliárd forint, ám az ennyiért eladott Ferrari csak második helyen áll a legdrágábban eladott autók listáján, egy 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic előzi 2010-ből.

Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá

Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá

300 lóerő, 1,1 tonna − el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti

300 lóerő, 1,1 tonna − el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti

Új rekordárat állított fel egy Ferrari 250 GTO, az a legendás modell, mely összesen 39 (a pontosság kedvéért 36 Series I, 3 Series II) példányban 1962-64 között készült, s az 1961-es 250 GT-n alapult. Nem kevesebb, mint 20,2 millió angol fontot, azaz mintegy 31,8 millió amerikai dollárt, forintosítva pedig bő 7 milliárdot fizetett egy neve elhallgatását kérő vásárló az 1964-es, Series II-es, azaz a létező legritkább 250-esért.

A sorozat értékét nem csak ritkasága, elért sportsikerei is fokozzák. A hatvanas években csaknem minden versenyt megnyert a 250 GTO, mely nevéhez a GT melletti O-betűt csupán egy, az 1962-es, 12 órás Sebring futamra jelentkezéskor kapta, ugyanis a 250 GT után egy O utalt az Omologato, azaz homologizált versenyváltozatra. Azóta GTO a 250-es, melynek tagjai eddig is dollárban kifejezhető tizenmilliókért cseréltek gazdát, a mostani ügylet azonban rögtön az Angliában kötöttek legjelentősebbje, s a világ egészén is mindössze egyetlen, nem is konkretizált, 30-40 millió dollárért eladott, 1936-os Bugatti Type 57SC Atlantic előzi.

Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO

Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO

Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is

Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is

Noha a GTO elvileg legalább 100 példányban kellett volna elkészüljön a versenyelőírásoknak való megfeleléshez, nem létezett belőle annyi. A Ferrari trükkösen, ugrásokkal nyomta az alvázszámokat, így úgy tűnhetett, hogy megvan a kívánt mennyiség a 3,0 literes, hosszában beépített, 300 lóerős V12-essel hajtott sportkocsiból. Ha meglett volna, ma minden bizonnyal nem ez, hanem egy másik, ritkább típus lenne a világ egy legdrágább, legvágyottabb autója. Így viszont ez a meglehetősen puritán, még sebességmérőt is nélkülöző, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes futóművön gördülő, mindössze 1,1 tonnás, 5 fokozatú manuális váltós gép az, amiért egyesek a pénztárca legtöbbünk számára ismeretlen mélységébe képesek markolni.

Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik

Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik

Miként arról a legtöbb hasonló ügylet után, most sincs biztos hír, hogy ki adta el, ki vásárolta meg a 250-est, melyből egyebek mellett a Pink Floyd gitárosa, Nick Mason, a Ferrari-gyűjtő Chris Evans és a divatdiktátor Ralph Lauren is rendelkezik eggyel. Pletyka persze van, állítólag egy angol üzletember adta tovább azt a példányt, amit 4 évvel ezelőtt a mostani ár kétharmadáért, 20,8 millió dollárért vásárolt a Samsung egykori elnökétől, Lee Kun-hee-tól. A spekulánsok szerint továbbra is jó befektetési lehetőség a 250-es, bár nehéz elképzelni, hogy még egyszer a mostani összeghez hasonlót fizessen érte bárki is.

Ez is érdekes lehet:
 

Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány...

Már hivatalos fotókon mutogatja átplasztikázott orrát az S-Cross

Finoman már megvillantotta a magyar Suzuki a ráncfelvarrott S-Crosst, hivatalos fotókon viszont...

Akkumulátoros Vitóval gyorsultak - a végeredmény zseniális

Beteg videóval mutatja be akkumlátorai képességeit az amerikai Atieva. Nem szerény, 900 lóerős...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

Segítség nyaraláshoz: mutatjuk, hol tankolhatunk olcsóbban, hol drágábban

Módosíthatja a nyaralások költségvetését a tankolások helye. Nem árt tudni, hogy az útba eső...

Egyre kevésbé kell félni a kilométeróra-tekeréstől, persze nem árt figyelni

Egymásnak feszültek az autós szakmai szervezetek, miután a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület...

Brutális ütközés a Zöld Pokolban: huszonéves Honda Civic tört rommá

A most szombaton történt nürburgringi balesetben a halálos áldozatokon túl további három ember...

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért...

30 éves az Opel Omega

Mindössze két generációt élt meg az Opel zászlóshajója, avagy úgy is mondhatnánk, hogy volt 17...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Friss tesztek

Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum teszt

Csendes őrült – Volvo V40 CC T5 teszt

Az új divat szerint öltöztették át a V40-et, tökéletesen tükrözi, amit az embléma ígér. A csúcsbenzines pedig összkerékhajtással dolgozik, bombabiztos páros. Kéne!


Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Még csak a 14 százaléka készült el a Tesla új üzemének

Hivatalosan is megnyílt a Tesla Gigafactory

3 órája – Sztori

Messze nem készült el, de azért megnyitott a Tesla Gigafactory, ahol még idén megkezdődik a termelés is.


2,6 másodperc alatt sprintel százra a Rimac

Videón gyorsít a Rimac horvát sportkocsi Videó

Tegnap – Sztori

1088 lóerő és 1600 newtonméter aszfaltra továbbításának végeredményét mutatja a 12 másodperces videó, horvát tálalásban.


Letiltanák az RS driftmódját az ausztrálok

Ausztrália nagyon unalmas hely lehet

Tegnap – Sztori

A Föld egyetlen helye lehet, ahol nem képesek örülni az új Focus RS-nek. Alig vártuk, hogy megjelenjen. Amikor kiderült, hogy összkerekes lesz, kitértünk a hitünkből, ők meg letiltanák.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FERRARI 348 TS BESZÉLJÜNK A STÍLUSRÓL

FERRARI 348 TS BESZÉLJ...

Ár: 17.900.000 Ft

Évjárat: 1993

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

FERRARI FF (Automata)

FERRARI FF (Automata)

Ár: 55.000.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

FERRARI FF (Automata) DCT

FERRARI FF (Automata) DCT

Ár: 59.999.999 Ft

Évjárat: 2012 / 11

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!