0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

7 milliárd forintot adtak egy Ferrariért

Újabb rekordárat állított fel egy Ferrari

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly összeg, még a BKV feneketlen tárcájában is feltűnne 7 milliárd forint, ám az ennyiért eladott Ferrari csak második helyen áll a legdrágábban eladott autók listáján, egy 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic előzi 2010-ből.

Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá

Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá

300 lóerő, 1,1 tonna − el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti

300 lóerő, 1,1 tonna − el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti

Új rekordárat állított fel egy Ferrari 250 GTO, az a legendás modell, mely összesen 39 (a pontosság kedvéért 36 Series I, 3 Series II) példányban 1962-64 között készült, s az 1961-es 250 GT-n alapult. Nem kevesebb, mint 20,2 millió angol fontot, azaz mintegy 31,8 millió amerikai dollárt, forintosítva pedig bő 7 milliárdot fizetett egy neve elhallgatását kérő vásárló az 1964-es, Series II-es, azaz a létező legritkább 250-esért.

A sorozat értékét nem csak ritkasága, elért sportsikerei is fokozzák. A hatvanas években csaknem minden versenyt megnyert a 250 GTO, mely nevéhez a GT melletti O-betűt csupán egy, az 1962-es, 12 órás Sebring futamra jelentkezéskor kapta, ugyanis a 250 GT után egy O utalt az Omologato, azaz homologizált versenyváltozatra. Azóta GTO a 250-es, melynek tagjai eddig is dollárban kifejezhető tizenmilliókért cseréltek gazdát, a mostani ügylet azonban rögtön az Angliában kötöttek legjelentősebbje, s a világ egészén is mindössze egyetlen, nem is konkretizált, 30-40 millió dollárért eladott, 1936-os Bugatti Type 57SC Atlantic előzi.

Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO

Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO

Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is

Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is

Noha a GTO elvileg legalább 100 példányban kellett volna elkészüljön a versenyelőírásoknak való megfeleléshez, nem létezett belőle annyi. A Ferrari trükkösen, ugrásokkal nyomta az alvázszámokat, így úgy tűnhetett, hogy megvan a kívánt mennyiség a 3,0 literes, hosszában beépített, 300 lóerős V12-essel hajtott sportkocsiból. Ha meglett volna, ma minden bizonnyal nem ez, hanem egy másik, ritkább típus lenne a világ egy legdrágább, legvágyottabb autója. Így viszont ez a meglehetősen puritán, még sebességmérőt is nélkülöző, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes futóművön gördülő, mindössze 1,1 tonnás, 5 fokozatú manuális váltós gép az, amiért egyesek a pénztárca legtöbbünk számára ismeretlen mélységébe képesek markolni.

Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik

Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik

Miként arról a legtöbb hasonló ügylet után, most sincs biztos hír, hogy ki adta el, ki vásárolta meg a 250-est, melyből egyebek mellett a Pink Floyd gitárosa, Nick Mason, a Ferrari-gyűjtő Chris Evans és a divatdiktátor Ralph Lauren is rendelkezik eggyel. Pletyka persze van, állítólag egy angol üzletember adta tovább azt a példányt, amit 4 évvel ezelőtt a mostani ár kétharmadáért, 20,8 millió dollárért vásárolt a Samsung egykori elnökétől, Lee Kun-hee-tól. A spekulánsok szerint továbbra is jó befektetési lehetőség a 250-es, bár nehéz elképzelni, hogy még egyszer a mostani összeghez hasonlót fizessen érte bárki is.

Ez is érdekes lehet:
 

Egy lámpatestben 84 darab LED adja a fényt

A két német konkurens, az Audi és BMW már túlléptek a LED-es fényszórókon, jelenleg lézeres világítótesteken...

Saab 9-3 SportCombi 2.0 TS, 2006 - használtteszt

Újkorában különlegességnek számított, ma is tisztességes autó, használtan persze a megjelenésen...

A hibridek már köztünk járnak, hamarosan talán búcsút is inthetünk a belső égésű motoroknak

Ma még a mind szerényebb fogyasztási értékeknek tapsolunk, a jövőben pedig a benzin és a gázolaj...

Téligumi-teszt 2014: ismét 15 garnitúra vallott a Hungaroringen

Az Autónavigátor és a nonstopgumi közös tesztje szokás szerint hazai pályán, télies körülmények...

Összehasonlító teszt: Renault Twingo 1.0 SCe/Toyota Aygo 1.0 VVT-i

Két vadonatúj miniautó járt nálunk nemrég. Egymásnak is eresztettük őket. Vajon a francia Renault...

Szerdától olcsóbb a benzin és a gázolaj is

Múlt héten nem változtak, szerdán viszont apadnak az üzemanyagárak. Ismét 400 forint alá kerül...

Ennél jobb forgatókönyvet írni sem lehetett volna

A svéd katasztrófavédelem embere épp a csúszós utak kapcsán adott interjút, amikor a háttérben...

A Nissan önreklámot csinált a celebfenékből

Vannak vicces kollégák a Nissan nemzetközi kommunikációs osztályán. Twitteren közölték: a GT-R...

Mindent túlél? Saab 9-3 - második generáció

Ha itthon nem is kapható, de a feltámasztott Saab egyetlen mai modellje a második generációs...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Friss tesztek

Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Lehet, hogy crossover-érett lettem? - Nissan X-Trail teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail engem beszippantott a saját világába.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.


Renault Twingo 1.0 SCe teszt

Csók a hatvanas évekből - Renault Twingo teszt Videó

Négy üléssel, négymillióért súlyos eset az új Twingo. Jó kocsi? Farmotoros, csinos, de ezzel az árral nagyon nem a "mi autónk".

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Már hazánkban is rendelhető az új 5 ajtós Mini

Itton is elérhető az ötajtós gokart

18 órája – Újdonság

A napokban debütált itthon a Mini Cooper vadonatúj ötajtósa. Tágasabb és praktikusabb lett. De biztos, hogy elég lesz öt személynek?


Kínai Guinness rekord: szűk parkolás Minivel

Ezt csináld utána! Megdőlt a szűk parkolás rekordja Videó

Tegnap – Sztori

Az autónál alig 8 centivel nagyobb helyre tud beparkolni a rekorder. Kérdés, hogyan áll ki? Egyáltalán hallottál már a kínai drifterekről?


A hibridek már köztünk járnak, hamarosan talán búcsút is inthetünk a belső égésű motoroknak

Tényleg megvan a kőolaj nélküli autózás titka? Meglehet!

Tegnap – Sztori

Ma még a mind szerényebb fogyasztási értékeknek tapsolunk, a jövőben pedig a benzin és a gázolaj már nem lesz téma, igény sem lesz rá.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FERRARI 360 Modena F1 (Automata) Új Motor 20.e.Km!

FERRARI 360 Modena F1...

Ár: 18.990.000 Ft

Évjárat: 2004 / 12

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

FERRARI 360 Modena F1 (Automata)

FERRARI 360 Modena F1...

Ár: 19.500.000 Ft

Évjárat: 2004 / 4

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

FERRARI 458 Italia (Automata)

FERRARI 458 Italia (Au...

Ár: 36.500.000 Ft

Évjárat: 2010 / 4

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó