0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

7 milliárd forintot adtak egy Ferrariért

Újabb rekordárat állított fel egy Ferrari

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly összeg, még a BKV feneketlen tárcájában is feltűnne 7 milliárd forint, ám az ennyiért eladott Ferrari csak második helyen áll a legdrágábban eladott autók listáján, egy 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic előzi 2010-ből.

Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá

Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá

300 lóerő, 1,1 tonna − el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti

300 lóerő, 1,1 tonna − el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti

Új rekordárat állított fel egy Ferrari 250 GTO, az a legendás modell, mely összesen 39 (a pontosság kedvéért 36 Series I, 3 Series II) példányban 1962-64 között készült, s az 1961-es 250 GT-n alapult. Nem kevesebb, mint 20,2 millió angol fontot, azaz mintegy 31,8 millió amerikai dollárt, forintosítva pedig bő 7 milliárdot fizetett egy neve elhallgatását kérő vásárló az 1964-es, Series II-es, azaz a létező legritkább 250-esért.

A sorozat értékét nem csak ritkasága, elért sportsikerei is fokozzák. A hatvanas években csaknem minden versenyt megnyert a 250 GTO, mely nevéhez a GT melletti O-betűt csupán egy, az 1962-es, 12 órás Sebring futamra jelentkezéskor kapta, ugyanis a 250 GT után egy O utalt az Omologato, azaz homologizált versenyváltozatra. Azóta GTO a 250-es, melynek tagjai eddig is dollárban kifejezhető tizenmilliókért cseréltek gazdát, a mostani ügylet azonban rögtön az Angliában kötöttek legjelentősebbje, s a világ egészén is mindössze egyetlen, nem is konkretizált, 30-40 millió dollárért eladott, 1936-os Bugatti Type 57SC Atlantic előzi.

Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO

Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO

Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is

Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is

Noha a GTO elvileg legalább 100 példányban kellett volna elkészüljön a versenyelőírásoknak való megfeleléshez, nem létezett belőle annyi. A Ferrari trükkösen, ugrásokkal nyomta az alvázszámokat, így úgy tűnhetett, hogy megvan a kívánt mennyiség a 3,0 literes, hosszában beépített, 300 lóerős V12-essel hajtott sportkocsiból. Ha meglett volna, ma minden bizonnyal nem ez, hanem egy másik, ritkább típus lenne a világ egy legdrágább, legvágyottabb autója. Így viszont ez a meglehetősen puritán, még sebességmérőt is nélkülöző, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes futóművön gördülő, mindössze 1,1 tonnás, 5 fokozatú manuális váltós gép az, amiért egyesek a pénztárca legtöbbünk számára ismeretlen mélységébe képesek markolni.

Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik

Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik

Miként arról a legtöbb hasonló ügylet után, most sincs biztos hír, hogy ki adta el, ki vásárolta meg a 250-est, melyből egyebek mellett a Pink Floyd gitárosa, Nick Mason, a Ferrari-gyűjtő Chris Evans és a divatdiktátor Ralph Lauren is rendelkezik eggyel. Pletyka persze van, állítólag egy angol üzletember adta tovább azt a példányt, amit 4 évvel ezelőtt a mostani ár kétharmadáért, 20,8 millió dollárért vásárolt a Samsung egykori elnökétől, Lee Kun-hee-tól. A spekulánsok szerint továbbra is jó befektetési lehetőség a 250-es, bár nehéz elképzelni, hogy még egyszer a mostani összeghez hasonlót fizessen érte bárki is.

Ez is érdekes lehet:
 

Még mindig utópia az egyablakos autóhonosítás

Az autóvásárlás nekem mindig élményteli kaland, a honosítás viszont rémálmaimban se jöjjön elő...

Saab 9-5 2.0 TTiD, 2011 - használtteszt

Hároméves, hatalmas, fekete, vajbőrös. Nem Audi, nem BMW, nem Mercedes, mégis, sőt, tán épp ezért...

Már nem csak stúdióképen, fotón a harmadik generációs Skoda Fabia

A nyári szünetben átalakította gyárát a Skoda, 40 beszállító összehangolt munkájával elkészült...

Prémium minőségű, hétüléses sport-szabadidőautó: ennek mondják az új Volvo XC90-est

Hivatalosan is bemutatkozott a második generációs Volvo XC90, 1927 példányos First Edition bevezetési...

K.I.T.T. és a többiek – Top 10 kedvenc autós film

Igen, más méltán népszerű előadókkal itt volt David Hasselhoff, s ha már jött vele K.I.T.T. is...

Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az...

1984-es Toyota Land Cruiser újonnan - egy évig rendelhető

Sajátos évfordulós kiadást készít a Land Cruiser 70-esből a Toyota, az 1984-ben megjelent ősmodellt...

Kínos kocc lett a Forma-1-es bemutató vége

Nem ez az első eset, hogy kudarcba fulladt egy F1-show, viszont a rotterdami blama pikantériáját...

Termékmustra reklám nélkül. Mit csinált egykor, és mit gyárt ma a Lada gyár?

Már négy éve nem forgalmaznak hivatalosan Ladákat Magyarországon. Mit tegyen, aki egy jó kockára...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Friss tesztek

Citroën C4 e-THP 130 teszt

Öt alatt fogyaszt. Vagy nem? Citroën C4 e-THP 130 teszt Videó

Milyen a Citroën C4 a PSA új csodamotorjával, az 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinessel?


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW motoros családi egyterű - Toyota Verso 1.6 D-4D teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk, hogy milyen a bajor-japán házasság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Kínos kocc lett a Forma-1-es bemutató vége

Beégett a 16 éves F1-pilóta Videó

Tegnap – Sztori

Nem ez az első eset, hogy kudarcba fulladt egy F1-show, viszont a rotterdami blama pikantériáját a sofőr zöld füle szolgáltatja.


Volvo PV444: 70 éves a svédek első modern autója

70 éves a Volvo Pobjedája, a PV444-es

2 napja – Sztori

Mérföldkő a Volvónak: a PV444 volt az első önhordó karosszériás kocsijuk. A négyhengeres modell családi autóként és a raliban is bevált.


Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Farmotor, hátsókerékhajtás és öt ajtó, itt az új Renault Twingo

3 napja – Újdonság

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az új Renault Twingo.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FERRARI 458 ITALIA-LIFTER-NAVI-MULTIMEDIA

FERRARI 458 ITALIA-LIF...

Ár: 49.970.000 Ft

Évjárat: 2011 / 4

Kivitel: coupe

FERRARI 360 Modena F1 (Automata) Új Motor 20.e.Km!

FERRARI 360 Modena F1...

Ár: 18.990.000 Ft

Évjárat: 2004 / 12

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

FERRARI CALIFORNIA 4.3 V8 (Automata)

FERRARI CALIFORNIA 4.3...

Ár: 38.500.000 Ft

Évjárat: 2011 / 1

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó