0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

7 milliárd forintot adtak egy Ferrariért

Újabb rekordárat állított fel egy Ferrari

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly összeg, még a BKV feneketlen tárcájában is feltűnne 7 milliárd forint, ám az ennyiért eladott Ferrari csak második helyen áll a legdrágábban eladott autók listáján, egy 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic előzi 2010-ből.

Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá

Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO − akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá

300 lóerő, 1,1 tonna − el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti

300 lóerő, 1,1 tonna − el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti

Új rekordárat állított fel egy Ferrari 250 GTO, az a legendás modell, mely összesen 39 (a pontosság kedvéért 36 Series I, 3 Series II) példányban 1962-64 között készült, s az 1961-es 250 GT-n alapult. Nem kevesebb, mint 20,2 millió angol fontot, azaz mintegy 31,8 millió amerikai dollárt, forintosítva pedig bő 7 milliárdot fizetett egy neve elhallgatását kérő vásárló az 1964-es, Series II-es, azaz a létező legritkább 250-esért.

A sorozat értékét nem csak ritkasága, elért sportsikerei is fokozzák. A hatvanas években csaknem minden versenyt megnyert a 250 GTO, mely nevéhez a GT melletti O-betűt csupán egy, az 1962-es, 12 órás Sebring futamra jelentkezéskor kapta, ugyanis a 250 GT után egy O utalt az Omologato, azaz homologizált versenyváltozatra. Azóta GTO a 250-es, melynek tagjai eddig is dollárban kifejezhető tizenmilliókért cseréltek gazdát, a mostani ügylet azonban rögtön az Angliában kötöttek legjelentősebbje, s a világ egészén is mindössze egyetlen, nem is konkretizált, 30-40 millió dollárért eladott, 1936-os Bugatti Type 57SC Atlantic előzi.

Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO

Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO

Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is

Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is

Noha a GTO elvileg legalább 100 példányban kellett volna elkészüljön a versenyelőírásoknak való megfeleléshez, nem létezett belőle annyi. A Ferrari trükkösen, ugrásokkal nyomta az alvázszámokat, így úgy tűnhetett, hogy megvan a kívánt mennyiség a 3,0 literes, hosszában beépített, 300 lóerős V12-essel hajtott sportkocsiból. Ha meglett volna, ma minden bizonnyal nem ez, hanem egy másik, ritkább típus lenne a világ egy legdrágább, legvágyottabb autója. Így viszont ez a meglehetősen puritán, még sebességmérőt is nélkülöző, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes futóművön gördülő, mindössze 1,1 tonnás, 5 fokozatú manuális váltós gép az, amiért egyesek a pénztárca legtöbbünk számára ismeretlen mélységébe képesek markolni.

Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik

Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik

Miként arról a legtöbb hasonló ügylet után, most sincs biztos hír, hogy ki adta el, ki vásárolta meg a 250-est, melyből egyebek mellett a Pink Floyd gitárosa, Nick Mason, a Ferrari-gyűjtő Chris Evans és a divatdiktátor Ralph Lauren is rendelkezik eggyel. Pletyka persze van, állítólag egy angol üzletember adta tovább azt a példányt, amit 4 évvel ezelőtt a mostani ár kétharmadáért, 20,8 millió dollárért vásárolt a Samsung egykori elnökétől, Lee Kun-hee-tól. A spekulánsok szerint továbbra is jó befektetési lehetőség a 250-es, bár nehéz elképzelni, hogy még egyszer a mostani összeghez hasonlót fizessen érte bárki is.

Ez is érdekes lehet:
 

Sorozatszereplő autók a Jockey-Mercitől Taki bácsi Ladájáig. Mennyibe kerülnek ma?

Jockey Mercije, Magnum Ferrarija über menő volt. Columbo Peugeot-ja vicces, de szerettük Taki...

Renault Grand Scénic: már több mint húszezer kilométert töltöttünk együtt, még mindig hibátlanul

Utoljára bő egy éve, bő tízezer kilométerrel ezelőtt írtam a családi Renault Grand Scénic kapcsán...

Tilos álló autóban dízelmotort járatni - London belvárosában

London elsőként a szmogtermelésben élen járó dízel autókat szeretné kiűzni belvárosából. Az üresjárati...

Bringa hátul, rendszám a bringán. Az NKH megmondja, szabályos-e

Az autó hátuljára rögzített kerékpárok nem takarhatják se a rendszámot, se a világítást. Itt...

Nagyobb és könnyebb lesz az Opel Astra K, nem most

Még mintegy másfél évig marad a mostani Opel Astra, az első ízben nem német autó K nemzedék a...

Nissan Pulsar: megvan, és nem is rossz a hazai alapár

Tekintélyes, 400 000 forintos, azaz 10 százalékos bevezetési kedvezménnyel már rendelhető a vadonatúj...

BMW 320 (E21), 1978 – használtteszt

Már harmincas éveinek felén is túl van a próbált, már OT-rendszámmal eladó BMW 320. Hathengeres...

Használtteszt: Ford Focus CC 2.0 TDCi, 2008 vs. Renault Mégane CC 1.9 dCi, 2005

Árkategóriától függetlenül ősszel is jó kabriózni. Egy 1,5 és egy 3 millió forint alatti használt...

Budapesten is feltűnt a kecskeméti Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Még csak maszkolva, de már az országot járja az év végétől Kecskeméten készülő Mercedes-Benz...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Friss tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Ez a legizmosabb! Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most a 200 lovas csúcsgépet teszteltük.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Theophilus Chin virtuáltuner újabb alkotásai: Kiák BMW vesékkel

Kiák BMW vesékkel? Nem is csúnyák!

9 órája – Sztori

Eddig is tetszettek a Kiák, de valami hiányzott róluk? Tehophilus Chin BMW vesékre cserélte a tigrisvicsort, és meglepően jó az eredmény.


A Porsche múzeumának időszakos kiállítása régi prototípusokról lebbenti fel a fátylat

A Porsche majdnem megcsinálta 30 éve a Mazda MX-5-öt

Tegnap – Sztori

MX-5 kaliberű olcsó sportkocsi 1984-ből, nagy négyajtós, mint a Panamera, csak 1991-ből. Ilyen csodák is láthatóak a Porsche múzeumában.


Amit az első Magyar Elektromobilitás Napon láttunk és hallottunk

Hogy áll a Jedlik Ányos program?

2 napja – Sztori

Az első Magyar Elektromobilitás Napon számos szép dolgot hallottunk, számos szép autót láttunk, s reméljük, el is jön az elektromos kánaán.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FERRARI CALIFORNIA 4.3 V8 (Automata) magyar ÁFÁ-s ár!/MagneticRide/

FERRARI CALIFORNIA 4.3...

Ár: 32.534.775 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

FERRARI CALIFORNIA 4.3 V8 (Automata)

FERRARI CALIFORNIA 4.3...

Ár: 35.900.000 Ft

Évjárat: 2011 / 9

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

FERRARI 360 Modena F1 (Automata) Új Motor 20.e.Km!

FERRARI 360 Modena F1...

Ár: 18.990.000 Ft

Évjárat: 2004 / 12

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó