A Ranger a terepen és a piacon sem viccel

Újabb rekordot ért el a Ford Ranger

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tíz itthon eladott pickupból négy Ford Ranger, ezzel toronymagasan piacvezető a Ford, ahogyan Európában is a Ranger a szegmens vevőinek kedvence.


Nincsen év Ford Ranger nélkül. 2011-ben debütált, a piacra igazából 2012-ben érkezett, majd 2013-ban az Év Pickupja lett, 2014-től pedig a piac legnépszerűbbje Európában és hazánkban is. Már akkor is az eladások harmadát vitte nálunk, Európában több mint ötödét. 2015-ben a 200 lóerős 3,2 literes csúcsverzióval terepeztünk, tavaly jött egy újabb frissítés, teszteltük is. Most pedig minden eddigi rekordját megdöntve az év első háromnegyedéig a pickup-szegmens eladásainak 41,5%-át adta nálunk, európai piacrésze stabilan 25% feletti. Naná, hogy a Ford ezt is megünnepelte, mi mással, mint egy kis terepezéssel.
Hirdetés

Igaz, ahhoz képest, hogy a Ranger mit is tud, minimálisat mutathatott a részint flottavásárlóknak is rendezett mostani Ranger-napon. Nem használtuk ki például 80 centis gázlómélységét, 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögét is csak módjával, 23 centis hasmagasságát viszont néhol igen. A terepezésben az alapból hátul hajtó Rangert menet közben is zárható összkerékhajtás és felezőáttétel, felárért (az Offroad pack által) a hajtás többi opciójához hasonlóan elektromosan kapcsolható mechanikus differenciálzár segít. Van visszagurulásgátló és lejtmenetvezérlő is, igaz a terepezéshez mindenképp ajánlott felezőáttétellel utóbbira nincs sok szükség. A nyomatékos dízelekkel felezővel tényleg szinte mindenen átmegy a Ranger. Sőt, ha van helyünk lendületet venni és ismerjük az utat, a legtöbb helyen bizony még összkerék és felező nélkül i, már amennyiben megfelelő abroncs van az autón.
A Rangernek persze átvitt értelemben is sokféle terepen kell bizonyítania és jól teljesítenie. A valódi terepezés csak az egyik ezek közül. A flottavásárlóknak legalább ennyire fontos a fenntartási költség. Hogy ez jó, azt jelzi, hogy tavaly az E.ON több mint 170 autós flottatenderét 8 éves teljes tulajdonlási költségével nyerte a Ranger. A magánvásárlókat, akiknél a pickup vásárlása nem feltétlenül a terepképességek, vagy az 1,1 tonnás terhelhetőség és a 3,5 tonnás vontatási kapacitás miatt, hanem az áfaoptimalizálás miatt fontos, személyautós jellemzőivel kell megnyerje. Nekik szól például a Wildtrak csúcsváltozat, egyebek mellett 18 colos alufelnikkel és üde színekkel, narancssárga utastéri betétekkel vagy akár az idén debütált Black Edition limitált széria.
Motorból 130 és 160 lóerős 2,2 literes négyhengeres turbódízel mellett az öthengeres, 3,2 literes gázolajos választható, az alapverzió csakis kézi, a két erősebbik opcióként ahhoz hasonlóan 6 fokozatú automata váltó kérhető, az összkerékhajtás pedig mindegyik (nálunk árult) verzióhoz alapáras. Sofőrsegédből is meglepően sokat adhat a Ranger: ráfutásgátlót, sávtartót, fáradtság-figyelőt, táblafelismerőt, első-hátsó parkolóradart és vontatmánystabilizálós ESP-t is kínál. Infotainment rendszere a Ford legújabb SYNC 3-asa. Kérhető hozzá időzíthető, távirányítással is indítható állófűtés, továbbá sok más mellett egy szórás technológiával felvett különösen masszív platóbélés is. Az alapáron adott 5 év/150 000 kilométeres garancia felárért 250 ezer kilométerig élhet, erre az időre akár fix díjas karbantartási csomag is választható - a kalkulálható költségek érdekében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 13:57
    Permalink

    Nagyon rendben van a felső képen látható hűtőmaszk. Egy csipetnyi Amerika. Emlékeztet az F-150 Raptorra:

    [url]https://www.google.hu/search?q=ford+f-150+raptor&client=opera&hs=HmX&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiAlomCr4HXAhXDYJoKHWo_AYkQ_AUICigB&biw=1024&bih=658[/url]

Vélemény, hozzászólás?