Élőben az elképzeltnél sokkal durvább egy DTM versenyautó

Vasárnap délelőtti hangulatjelentés a Hungaroringről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kézközelből láthattam Glock kocsiját, csapattársa, az ötödikként startoló Da Costa vezetett körbe a BMW Team MTEK boxában.


Vasárnap délelőtt a Troefo Maserati díjátadójakor érkezem a Hungaroringre, ami 26 év után újra a világ egyik legizgalmasabb autóversenyének, a DTM-nek ad helyszínt. Versenypályához mérten éppen csönd van, a Porsche kupa még nem indult el.
Hirdetés


A maseresek a második versenyük után lassan elbújnak a boxokban, a porschésok meg felállnak a rajtrácsra. Még pár perc, és indul a Porsche szuperkupa második köre. A porschésoknak hátat fordítva próbálok beosonni a boxokba.

A legnagyobb kunszt az, hogy a BMW jóvoltából bemehetünk körbenézni a BMW Team MTEK boxjába. Két versenyzőjük közül a 22 éves portugál António Félix da Costa olyan jó fej, hogy ha már arrafelé bóklászik, vezetőnktől átvéve a mikrofont mond pár szót az autókról. Ő is a nyitott formaautók világából érkezett, ezért otthonosan érzi magát a BMW M4 DTM-ben. Mert hiába hasonlít formája az utcai kocsikéhoz, hiába van baloldalt a kormány és a vezetőülés, ez valójában egy nagyon profi célgép. Alig csereszabatos pár alkatrésze az utcai autókéval. Egy karbonszálas monocoque a lelke, ami egyszerre teherviselő elem és bukókeret is.

Kell a mikrofon és a fülhallgató, mert közben elindultak a Porschék, és bár a boxer hatos zene az autórajongó fülnek, alig halljuk Da Costát. Úgy fogalmaz, hogy vezethetőség szempontjából a DTM-es autók nagyon közel állnak a formaautókhoz.

Természetesen így a futam előtt a boxban bent nem fotózhatunk. Pedig nagyon fura látvány ajtók és motorház nélkül a felbakolt BMW. Így minden látszik a sofőrt védő ketrecből és a diffúzorokból, meg a többi aerodinamikai elemből. A kocsi fékjei is megdöbbentőek élőben, ez tényleg nem az utcai kocsik szintje, még akkor sem, ha egy M-es BMW-re gondolunk. Az idő közben valamit tisztul, talán megússzuk a mai napot, a 13:30-kor 1988 óta most először a Hungaroringen startoló DTM futamot eső nélkül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?