0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Melyik a legjobb téli gumi? Választ saját tesztünk ad 

Téligumi-teszt 2014: ismét 15 garnitúra vallott a Hungaroringen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Autónavigátor és a nonstopgumi közös tesztje szokás szerint hazai pályán, télies körülmények között hasonlította össze a gumikat.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Ha cikkünk megjelenésekor ez nem is egyértelmű a hőmérséklet alapján, abszolút itt van a gumicsere ideje, és ezt nem csupán gyári ajánlásokból, hanem saját méréseink alapján mondjuk. Közlekedésbiztonsági indíttatásból immár harmadik éve készítjük gumitesztjeinket a nonstopgumi.hu csapatával és a helyszínt adó mogyoródi, egészen pontosan a Hungaroring által körbezárt Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrummal − hazánkban senki más, egyik autóklub sem csinál ilyen nagyszabású gumitesztet. A mérésekhez használt autók továbbra is a rendőrségtől leszerelt, teljesen azonos Ford Focus kombik. A gumikat egyetlen éjszaka alatt hasonlítottuk össze, így viszonylag egységes hőmérsékleten dolgoztunk, a teszt kezdetekor − este 6 körül − a talajhőmérséklet 4, a végén (hajnali háromnegyed négykor) 1 Celsius fokos volt.

Ahogyan az elmúlt két évben is, idén is egyetlen éjszaka alatt készítettük gumitesztünket a nontsopgumi.hu csapatával a mogyoródi Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum tanpályáin, illetve a Hungaroring célegyenesében

Ahogyan az elmúlt két évben is, idén is egyetlen éjszaka alatt készítettük gumitesztünket a nontsopgumi.hu csapatával a mogyoródi Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum tanpályáin, illetve a Hungaroring célegyenesében

Tesztünk célja nem más, mint annak kiderítése, hogy melyik abronccsal autózhatunk a lehető leginkább biztonságosan télies körülmények között. Összesen 15 garnitúrát válogattunk össze, bocsánat válogatott össze számunkra a nonstopgumi csapata, akik nemcsak a gumikat hozták, hanem egész éjjel szereltek nekünk, amíg mi mértünk. Az idei legfőbb újdonságokat, a Michelin Alpin 5-öst és a Goodyear UG9-est is teszteltük, utóbbi még az ADAC legújabb tesztjén sem szerepelt, ők ugyanis már olyan korán megcsinálták saját összevetésüket, hogy akkor még nem volt meg az új modell. A márkás téli gumik mellé az itthon szintén kelendő kevésbé neveseket és négyévszakosakat is tettünk, megnéztük, hogy mit tud egy átlagos használt gumi és azt is, hogy mit várhatunk az autón hagyott nyáritól.

Száraz és nedves aszfalton, valamint vizes műgyantán is mértünk fékutakat, utóbbin kapaszkodóképességet is

Száraz és nedves aszfalton, valamint vizes műgyantán is mértünk fékutakat, utóbbin kapaszkodóképességet is

Méréseink

  • Fékút 120 km/óráról száraz aszfalton a Hungaroring célegyenesében
  • Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton a Tanpálya locsolt pályáján
  • Fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen) a Tanpályán
  • Kigurulás 15 km/órás tempóról a gördülési ellenállás vizsgálatára
  • Menetzaj 90 km/óránál
  • Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert?

Az abroncsokat elsősorban fékutak, valamint nedves műgyantán mutatott kapaszkodási képesség alapján vetettük össze. Vészfékeztünk a Hungaroring célegyenesében 130 km/órás tempóról. Indult a vészvillogó, dolgozott a vészfék-asszisztens. Abroncsonként ötször, azaz összesen 75 alkalommal játszottuk ezt el, hiszen az összes mérést ötször ismételtük, hogy a legjobb és a legrosszabb eredmények elhagyásával is értelmes halmazból tudjunk átlagot számítani. Mértünk gördülési zajt 90 km/óránál, az abroncsok gördülési ellenállását pedig 15 km/óráról nézett kigurulással vizsgáltuk. A tempókat természetesen nem a kilométeróráról olvastuk le, miként a fékutakat sem mérőszalaggal mértük. Gere Tamás, a BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék doktorandusza és immár kollégánk a GPS Aréna magas precizitású GPS-es műszereivel mért. Nemcsak száraz úton a célegyenesben, hanem a tanpálya területén nedves szakaszon is, ahol 60 km/óráról néztük a fékutakat. Legalábbis aszfalton. A jeges utat modellező nedves műgyantán azonban csak 40 km/óráról, magasabb tempóval érkezve egészen egyszerűen lecsúsztunk volna a pályáról, s a fékezést már a betonon kellett volna befejezzük. Balesetveszély abból sem adódott volna, a mérés viszont értékelhetetlen lenne.

Bár a mezőny idén egészen egyben van, vészhelyzetben akár egy-két méternyi fékút is döntő lehet. Míg száraz úton a 15 tesztelt abroncs átlagosan 6,8, nedves aszfalton már 7,3, vizes műgyantán 27,5 méteres fékutat adott

Bár a mezőny idén egészen egyben van, vészhelyzetben akár egy-két méternyi fékút is döntő lehet. Míg száraz úton a 15 tesztelt abroncs átlagosan 6,8, nedves aszfalton már 7,3, vizes műgyantán 27,5 méteres fékutat adott

Így aztán a 40 km/órás tempó az, ahol minden jellemzőt látunk. Nincs olyan abroncs, ami minden kategóriában a legjobb lenne, így bár érdekes, hogy száraz és nedves aszfalton is a Pirelli gumija lett a legjobb, nedves műgyantán az gyakorlatilag elvérzik, pontosabban annyit mondhatunk, hogy a mi tesztünkön, még éppen fagypont felett (időrendben az utolsók között mérve) az új téli gumik közül a legnagyobb fékutat adta. Több mint 10 méterrel nagyobbat, mint a legjobbnak számító (később, tehát hajszálnyit alacsonyabb hőmérsékleten mért) idei újdonság Goodyear UG9.

Nincs olyan gumi, ami mindenhol jó lenne, komoly különbségek a legnagyobb fékutat adó nedves műgyantán adódtak. Az ábrából jól látható, hogy utóbbin mennyivel nagyobb fékút szükséges már 40 km/órás tempóról is

Nincs olyan gumi, ami mindenhol jó lenne, komoly különbségek a legnagyobb fékutat adó nedves műgyantán adódtak. Az ábrából jól látható, hogy utóbbin mennyivel nagyobb fékút szükséges már 40 km/órás tempóról is

Jól látható, hogy száraz és nedves úton nincsenek vészesen komoly különbségek a gumik között, de azért a legjobb és a legrosszabb között száraz aszfalton is csaknem 5 méter a fékút-különbség 120 km/óráról. Ahol a legjobb Pirellivel már állt az autó, ott az utolsóként vizsgázóval még 34 km/órával robogott. Meglepően jól szerepelt, a második legjobb száraz úton fékezhetőséget adta a használt téli gumi, ám ez inkább az adott modell erényének tudható be, hangsúlyosabb, hogy a kínai Imperial Snowdragon az utolsó, a nyári gumi pedig már fagypont felett is rosszabbul vizsgázott, mint a téliek vagy akár a négyévszakosak.

Száraz úton is autóhossznyi különbség lehet a 120 km/órás tempóról fékezésnél az egyes abroncsok által adott fékutakban. Ahol a Pirellivel már állt az autó, ott a kínai Imperiallal szerelt még 34 km/órával gurult, 4,8 méterrel távolabb állt meg

Száraz úton is autóhossznyi különbség lehet a 120 km/órás tempóról fékezésnél az egyes abroncsok által adott fékutakban. Ahol a Pirellivel már állt az autó, ott a kínai Imperiallal szerelt még 34 km/órával gurult, 4,8 méterrel távolabb állt meg

Hogy melyik abroncs hol jó, melyik útfelületen melyik abroncs a legjobb, azt táblázataink, illetve diagramjaink mutatják (az összes mért adat egyben le is tölthető), de az abroncsválasztáshoz leginkább az egyéni preferenciák alapján számolt tudásarány ad segítséget. Alkalmazásunk (a cikk végén) segítségével magad is megnézheted, hogy saját elvárásaidnak melyik gumimodell felel meg a leginkább. A mi összértékelésünkhöz 30-30%-ban vettük figyelembe a száraz úton mutatott fékutat, 15-15%-kal a nedves műgyantán mutatott fékezhetőséget és kapaszkodóképességet, valamint 5-5% jutott a mért zajnak és az üzemanyagfogyasztást befolyásoló gördülési ellenállásnak.

%KA%A mezőny zöme minimális lemaradást mutat a legjobbtól az összesített és súlyozott pontszámok alapján, de az egyes versenyszámokban komoly különbségek adódnak. A korosabb, illetve a négyévszakos abroncs kompromisszumos megoldás, a nyári gumi egyértelműen nem megfelelő télen%KA%

A mezőny zöme minimális lemaradást mutat a legjobbtól az összesített és súlyozott pontszámok alapján, de az egyes versenyszámokban komoly különbségek adódnak. A korosabb, illetve a négyévszakos abroncs kompromisszumos megoldás, a nyári gumi egyértelműen nem megfelelő télen

A fenti súlyozás alapján alakult az összeértékelés sorrendje. Szándékosan nincsenek sorszámok, helyezések a táblázatban. Mert annyira szerények az abroncsok közötti összesített tudáskülönbségek, hogy inkább azt érdemes csak kiemelni, hogy az összes mért érték legjobbját 95%-ban éri el a Goodyear UG9. Kioszthatjuk neki a babérkoszorút, s a 93%-os Yokohama W.Drive V905 második helye is kihirdethető. A többiek között viszont már tényleg alig vannak különbségek. Egységesen 92%-os (a táblázatban természetesen további tizedesjegyek alapján csökkenő sorrendben szereplő) a Barum Polaris3, a Bridgestone LM001, a Firestone Winterhawk 3 és a Continental TS 850 is. Csekély lemaradással, 91%-os tudással szerepel a Michelin Alpin 5, a Hankook W442 és a Michelinhez tartozó Taurus 601 XL, valamint a Pirelli SnowControl 3. Az imént említettek mind jó gumik. Érdekesség, hogy szárazon és vizes aszfalton például és már említetten az összesített és súlyozott eredményei szerint a jók között utolsó Pirelli a legjobb, ugyanakkor a hazai telekben éppen az nagyon jól teljesíthet. Idén a Continental TS 850 és az új modellnek számító Michelin Alpin 5 műgyantán meglepően rosszul szerepelt. Magunk sem nagyon akartuk elhinni eredményeiket, ezért a nonstopgumival és a Tanpályával közös kupaktanácsban arra jutottunk, hogy belőlük még egy garnitúrányit megmérünk, s referenciaként összevetjük őket az idei legjobb Goodyear UG9-cel. Eredmény hamarosan.

Több mint kétszeres fékút nyári gumival − jégen ennyit számít a megfelelő abroncs már 40 km/órás tempóról fékezve is. Míg a Goodyear UG9-cel 22 méteren meg lehet állni, nyárival ilyen távon csak ötödével, 32 km/órára csökkent a sebesség

Több mint kétszeres fékút nyári gumival − jégen ennyit számít a megfelelő abroncs már 40 km/órás tempóról fékezve is. Míg a Goodyear UG9-cel 22 méteren meg lehet állni, nyárival ilyen távon csak ötödével, 32 km/órára csökkent a sebesség

Az viszont már most egyértelmű, hogy a tesztelt (10 éves, 2 mm profilmélységű) használt téli gumi, a négyévszakos Kleber Quadraxer és Debica Navigator, valamint a kínai Imperial kompromisszumos megoldás. A nyári gumi téli használata pedig rossz. A szezonnak nem megfelelő abroncs már fagypont felett és száraz aszfalton is az egyik legnagyobb fékutat adta, azzal 120 km/óráról 4,1 méterrel nagyobb fékúton állt meg az „exrendőrautó”. Azon a 4,1 méteren pedig akár két család vagy egy teljes óvodáscsoport élete is múlhat, a kínai Imperial lemaradása pedig ott még nagyobb, közel 5 méter. Megéri? Nedves aszfalton már 60 km/óráról is 2,3 méter a nyári gumi többlete, amúgy pont annyi, mint a Taurus 601 XL-é. Hiába Michelin-termék az is, azért érződik, hogy másodvonalas.

A folyamatosan locsolt, egységesen vizes aszfalton mért fékút sem mutatott komoly különbségeket, a mezőny kétharmada jól vizsgázott a fagypont közeli teszten. De a kínai Imperial itt is 3,5 méterrel nagyobb fékutat adott az itt legjobb Pirellihez mérten

A folyamatosan locsolt, egységesen vizes aszfalton mért fékút sem mutatott komoly különbségeket, a mezőny kétharmada jól vizsgázott a fagypont közeli teszten. De a kínai Imperial itt is 3,5 méterrel nagyobb fékutat adott az itt legjobb Pirellihez mérten

A legjelentősebb különbségek szokás és a fizika törvényei szerint nedves műgyantán adódtak, azaz az autósokat – nem meglepő módon – jeges úton érheti a legnagyobb meglepetés. Még egy jó nyári gumival is mintegy kétszer akkora (és a sebességgel hatványosan növekvő különbségű) a fékút, mint a legjobb télivel. Ismét csak azt tudjuk felhozni, hogy a tesztelt 195/65 R15 méretben egy garnitúra téli gumi ára (50-80 ezer Ft) nem más, mint egy casco biztosítás önrésze. És nem csupán egyszerű anyagi kár, emberi életek is múlhatnak rajta. Nem csak az a lényeg, hogy téli gumink legyen, hanem bizony az is, hogy lehetőség szerint a felhasználási körülményekhez leginkább illőt, az ott legjobban teljesítőt válasszuk. Míg egy jó gumival még éppen megállhatunk egy kilépő vagy későn észrevett gyalogos előtt, egy másikkal már elüthetjük (40 km/óráról fékezve jégen 1,5 méter a Goodyear UG9 előnye a második legjobb modellhez mérten is), míg egy nyári gumival bizony igen nagy tempóval, vélhetően halálos sérülést okozva gázolhatjuk el. A gumik ára nem mindig tudásukkal arányos, az alábbi táblázatban összértékelésünk szerinti sorrendben szerepelnek a tesztelt abroncsok a nonstopgumi.hu áraival.

A tesztelt 195/65 R15 méretű abroncsok árai
Goodyear UG9 18 952 Ft
Yokohama W.Drive V905 16 900 Ft
Barum Polaris3 14 195 Ft
Bridgestone LM001 17 424 Ft
Firestone Winterhawk 3 15 596 Ft
Continental TS 850 19 299 Ft
Michelin Alpin 5 20 205 Ft
Hankook W442 15 509 Ft
Taurus 601 XL 12 795 Ft
Pirelli SnowControl 3 18 946 Ft
Használt téli gumi nincs adat
Kleber Quadraxer 19 003 Ft
Debica Navigator 2 14 549 Ft
Imperial Snowdragon 12 259 Ft
Használt nyári gumi nincs adat
(Forrás: nonstopgumi.hu)

Azon talán lehet vitatkozni, hogy a mi tesztünkön felállt sorrend mennyire mérvadó, de a végleteken nem érdemes. Azt százalékos eredményeink is jól mutatják, hogy a mezőny zöme jól teljesített, az pedig már hó nélkül tesztelve is kijött, hogy a négyévszakos abroncsok nem az igaziak, a Debica Navigatoron ráadásul ugyanúgy nyomot hagyott a teszt, mint a kínai Imperial abroncson. Ezek már csak utóbbi kapcsán, de tudásuk miatt sem ajánlhatók. A legfontosabb üzenet pedig egyértelműen az, hogy a nyári gumi tesztünk szerint sem jó, már fagypont környékén, száraz aszfalton sem, de nedves úton, esetleg jégen pláne nem az. Amúgy lehet kalkulálni a tudásokkal és az árakkal. Az alábbi alkalmazásban egy kattintás megjelölni, hogy az egyéni preferenciák szerint melyik tudás a legfontosabb, s rögtön kiderül, hogy annak melyik abroncs felel meg a leginkább.

Összértékelés / Melyik szempont mennyire fontos?
Fékút száraz úton: %
Fékút nedves úton: %
Fékút jégen: %
Kapaszkodás jégen: %
Zajszint: %
Kigurulás: %
Tesztelt abroncs Eredmény Fékút száraz úton Fékút nedves úton Fékút jégen Kapasz-
kodás jégen
Zajszint Kigurulás
120 km/h
100 km/h
60 km/h
40 km/h
60 km/h
40 km/h
40 km/h
30 km/h
Goodyear UG9 95% 61,15 m
42,35 m
15,5 m
6,7 m
16,24 m
7,24 m
22,03 m
11,63 m
6,56 s 65 dBA 62,6 m
Yokohama W.Drive V905 93% 60,53 m
42,38 m
15,41 m
6,85 m
15,95 m
6,82 m
24,01 m
12,35 m
7,41 s 65 dBA 68,9 m
Barum Polaris3 92% 60,6 m
41,9 m
15,54 m
6,74 m
16,92 m
7,53 m
26,36 m
13,28 m
7,03 s 63 dBA 65,3 m
Bridgestone LM001 92% 60,88 m
43,14 m
15,56 m
6,89 m
15,74 m
6,89 m
24,87 m
12,88 m
7,17 s 65 dBA 56,2 m
Firestone WinterHawk 3 92% 60,57 m
42,43 m
15,52 m
6,78 m
16,51 m
7,27 m
25,34 m
12,9 m
7,25 s 64 dBA 58,6 m
Continental TS 850 92% 60,75 m
42,14 m
15,73 m
6,87 m
16,17 m
6,92 m
27,01 m
13,81 m
7,15 s 64 dBA 57,6 m
Michelin Alpin 5 91% 61,04 m
42,39 m
15,65 m
6,93 m
16,11 m
6,94 m
26,77 m
13,15 m
7,12 s 65 dBA 55,5 m
Hankook W442 91% 60,69 m
42,81 m
15,54 m
6,92 m
15,74 m
7,17 m
27,51 m
13,53 m
7,31 s 64 dBA 56,1 m
Taurus 601 XL 91% 62,63 m
43,51 m
15,59 m
6,82 m
17,65 m
7,74 m
25,42 m
12,59 m
6,96 s 64 dBA 62,8 m
Pirelli SnowControl 3 91% 59,05 m
41,76 m
15,27 m
6,7 m
15,32 m
6,62 m
32,49 m
14,86 m
7,54 s 65 dBA 57 m
Használt téli gumi 90% 59,92 m
42,26 m
15,46 m
6,8 m
16,55 m
7,47 m
25,17 m
13,15 m
7,62 s 67 dBA 80,3 m
Kleber Quadraxer 90% 61,21 m
41,96 m
15,38 m
6,85 m
16,88 m
7,11 m
28,64 m
14,15 m
7,12 s 66 dBA 65,1 m
Debica Navigator 2 89% 60,94 m
42,57 m
15,52 m
6,83 m
17,53 m
7,68 m
27,1 m
14,08 m
7,73 s 65 dBA 77 m
Imperial Snowdragon 88% 63,91 m
44,87 m
16,12 m
7,05 m
18,77 m
8,39 m
23,51 m
12,15 m
7,16 s 65 dBA 71,4 m
Használt nyári gumi 80% 63,21 m
44,4 m
16,6 m
7,44 m
17,57 m
7,72 m
44,98 m
19,16 m
8,69 s 65 dBA 58,4 m
Ez is érdekes lehet:
 

Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte...

Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Sokan írtak már az M-es BMW-k, köztük az X4 M40i letaglózó menetdinamikájáról, vezethetőségéről...

Chervolet Lacetti 1.6 16V Elite Automata, 2010 - használtteszt

Többszörösen is bácsiautó a próbált, 6 éve forgalomba helyezett, de 8 éve gyártott Lacetti. Egy...

Egy kis háttér videó a több darabból összerakott 7-es BMW-ről

Minden használtautó-vásárló rémálmát mutatja meg részletesen egy orosz szerelő, vagy inkább mondhatnánk...

Míg legutóbb a dízel ára került feljebb, most a benzin következik

Üzemanyagár-emeléssel búcsúzik az augusztus, a hó utolsó napján ugyanannyival drágul a benzin...

Sokféle rendszámunk van, de lassan kellene egy új verzió

Akad egy-két újítás a rendszámoknál mostanság, hamarosan megjelennek a következő betűvel kezdődők...

Tényleg kettős fényszórót kap a friss Octavia?

Elég régóta piacon van ahhoz, hogy frissüljön és kövesse az elmúlt évek trendjét a Skoda Octavia...

Pénteken csak a gázolaj drágul

A szerdai drágulás után pénteken ismét áremelés következik a hazai töltőállomásoknál gázolajat...

Piaci körkép: automataváltós családi autók 1,79 millió forint alatt

A családi autó leginkább kényelmes kell legyen, annak pedig sokak számára alapfeltétele az automata...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (59 db)

Szabi975 írta: 2015 február 03., kedd 20:12:14

Azt azért be ne magyarázza már nekem senki, hogy a "fékút száraz aszfalton" mérésben a használt téli gumi
a 2. helyen végzett, a neves márkák új állapotú gumija előtt...
Illetve az alábbi linken és az itt szereplő teszteredmények között ekkora különbség adódott...
itt valami nem stimmel...szerintem.

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/adac_teligumi-teszt_2014-13237

A válaszoláshoz belépés szükséges
Roland635CSi írta: 2014 december 07., vasárnap 21:40:20
Szicsa írta: 2 éve

Emlékszik még valaki a 80-as évekre, amikor télen-nyáron ugyanazzal a gumival jártunk? 85 januárjának elején -24 fokban mentem Karlsruhe-be a Dácia-hoz adott gyári gumikkal gond nélkül. Ez ugyanaz a módszer, amivel rászoktattak bennünket az ásványvízre. Így kétszer annyi gumit el lehet adni. ÜGYES!


Látom te nem eléggé emlékszel. Akkoriban sokkal kevesebb kocsi volt az utakon a műszaki tartalmuk a sofőröket óvatos vezetésre sarkallta, nem voltak tele 3betűs extrákkal, a 130-at elérni percekbe telt. Azt a menetdinamikát amit a mai autók produkálnak, télen egy átlagos vezető is nehezen tudná az úton tartani nyárigumikkal, nemhogy az a rengeteg hülye akiknek fogalma sincs mi történik körülötte, csak nyomja a gázt meg a féket és tekeri a perecet, de fejben valami teljesen más dimenzióban van, és annyi van ezekből, mint égen a csillag. Véleményem szerint szükség van a téligumira, csak itt is a fillérbaszás a fő probléma, mer' A6 ra meg 5-ös béjemwére volt lóvé, de 1 kiló téligumira már Providentes téma lenne. Nencs ez mögött akkora összeesküvés mint a palackos víz, meg a villanykörte tervezett avulása...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Szicsa írta: 2014 december 05., péntek 09:12:47

Emlékszik még valaki a 80-as évekre, amikor télen-nyáron ugyanazzal a gumival jártunk? 85 januárjának elején -24 fokban mentem Karlsruhe-be a Dácia-hoz adott gyári gumikkal gond nélkül. Ez ugyanaz a módszer, amivel rászoktattak bennünket az ásványvízre. Így kétszer annyi gumit el lehet adni. ÜGYES!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Szicsa írta: 2014 december 05., péntek 09:12:35

Emlékszik még valaki a 80-as évekre, amikor télen-nyáron ugyanazzal a gumival jártunk? 85 januárjának elején -24 fokban mentem Karlsruhe-be a Dácia-hoz adott gyári gumikkal gond nélkül. Ez ugyanaz a módszer, amivel rászoktattak bennünket az ásványvízre. Így kétszer annyi gumit el lehet adni. ÜGYES!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Roland635CSi írta: 2014 december 01., hétfő 18:10:12

Az a legjobb gumi, ami a legtöbb karácsonyi ajándéknak is kiváló marketingbizbaszokkal vagy (urambocsá.) egyéb juttatásokkal legjobban megszórta a reprezentatív tesztegyletet. 4 új 185/65 a családi verdára aztán lesz az a fékút fél méterrel rövidebb is, elbírja a papír :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2014 november 25., kedd 09:22:54
Yano4 írta: 2 éve

..és mennyire kemény hat év után?


Előzmények megtekintése

nem szoktam nyomogatni

A válaszoláshoz belépés szükséges
witz írta: 2014 november 23., vasárnap 23:45:36

Téli gumi és józan ész+ egy kis szerencse!

A válaszoláshoz belépés szükséges
slayericon írta: 2014 november 22., szombat 01:03:49

Ez így mind szép és jó, de hol van a tesztből a legnagyobb hóval és jéggel rendelkező Norvégiából, Svédországból, Finnországból az első számú favorit gumiabroncs a NOKIAN? Skandnáviában ahol Európában a legbrutálisabb a tél, jókat szoktak röhögni az emberek az ADAC, meg miegymás teszteken és a 80%-a szépen szeptember végén felrakatják a jól bevált NOKIAN gumiabroncsokat az autójukra! Ennyi :D :D :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Yano4 írta: 2014 november 21., péntek 17:43:54
mobilk írta: 2 éve

Nem kell túlzásba esni, a te 2 éves téli gumidnak semmi baja!

Különösen "a tesztelt (10 éves, 2 mm profilmélységű) használt téli gumi"-hoz képest. Ez a kukába való gumi, a mérések alapján jobb eredményeket ért el sok újnál, pl- száraz úton 2. Egyébként nem is értem miért tesztelnek ilyen hulladékkal. Nem azt írják mindenhol, hogy 4mm alatt ne használjunk téli gumit????

Túl van ez misztifikálva, -el kell adni az új gumikat a kereskedőknek- csak ne feszegesd a fizika határait! Hiába minden gumi, ESP, ABS, ...stb.

Ha pedig eladnád ezeket a 2 éveseket, akkor megtalálsz.. :)




Előzmények megtekintése

Természetesen nem feszegetem a határokat havas, jeges latyakos úton. Igazából azért fontos számomra maximálisan a tökéletes téligumi mert nem én választom meg, az útvonalat és időpontot így ha menni kell akkor mennem kell időjárástól függetlenül.. :(

A válaszoláshoz belépés szükséges
Yano4 írta: 2014 november 21., péntek 17:38:20
Törölt felhasználó írta: 2 éve

nekem ez lesz a hatodik idénye a Michelin Primacy Alpinnak. 6 mm a profilmélysége, igaz, nincs is sok km benne.

Gondolkodtam, hogy a kora miatt lecseréljem, de vétek lenne kidobni.


Előzmények megtekintése

..és mennyire kemény hat év után?

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Tökéletes ajánlat önfegyelmet gyakorlóknak - BMW X4 M40i

Sokan írtak már az M-es BMW-k, köztük az X4 M40i letaglózó menetdinamikájáról, vezethetőségéről, egyéniségéről. Így ezekről itt most alig esik szó.


Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Neveletlen hercegnő - Mercedes C kabrió

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?


Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

50 lengyel művész alkotta meg ezt a néhány életnagyságú sportkocsit

Ezek a sportkocsik mind ócskavasak

7 órája – Sztori

Hogy lehet egy Bugattira, vagy egy Mercedes 300 SL-re azt mondani, hogy vashulladék? Hát így! Mert sokat nem is csal az állítás, ezek a kocsik életnagyságúak, és egy roncstelepről jöttek.


A Drift Allstars mezőnye megbüntette Máriapócsot

Trackwoodon jártunk, más dimenziót láttunk

13 órája – Sztori

Két napot töltöttünk Máriapócson, és minden percért megérte. Kezdve az első gumifüstbe szippantástól az esti felvonuláson át a döntőkig.


4 verseny, 4 dobogó Kiss Norbinak a Hungaroringen

Kiss Norbi idén is elvitte a show-t

18 órája – Sztori

Idén ismét hazánkba látogatott a Kamion EB mezőnye, ám most sokkal több izgalmat okoztak. Csatlakozott hozzájuk a Blancpain GT Series is.


Használtautó.hu

CHEVROLET BLAZER Turbo Diesel

CHEVROLET BLAZER Turbo...

Ár: 2.150.000 Ft

Évjárat: 1993

Kivitel: Terepjáró

ASTON MARTIN DB9 BOND 07

ASTON MARTIN DB9 BOND 07

Ár: 13.800.000 Ft

Évjárat: 2005 / 6

Kivitel: Coupe

SEAT TOLEDO 1.9 PD TDI Sport

SEAT TOLEDO 1.9 PD TDI...

Ár: 1.350.000 Ft

Évjárat: 2004 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!