0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nagy tekintély kompakt méretekkel - Audi Q3 teszt 

Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legkompaktabb Audi SUV csúcsverziójával, erősebbik dízelével, összkerékhajtással és automata váltóval, valamint a nagyobbakét súroló árral járt nálunk.

Teszt
Műszaki adatok

Az Audi jelenlegi legkisebb szabadidő-autója, a Q3 is nagynak mutatja magát. Segít neki a króm oldalüveg-szegélyezés és a hasonló, lemezbe süllyesztett tetősín

Az Audi jelenlegi legkisebb szabadidő-autója, a Q3 is nagynak mutatja magát. Segít neki a króm oldalüveg-szegélyezés és a hasonló, lemezbe süllyesztett tetősín

Ahogyan az a Q-modellektől megszokott: a csomagtérajtó teljes szélességben, már-már az oldalfalakból harapva nyílik

Ahogyan az a Q-modellektől megszokott: a csomagtérajtó teljes szélességben, már-már az oldalfalakból harapva nyílik

Nincs jobb tisztítótószer, mint az Audi-féle singleframe hűtőmaszk és a LED-fény vagy a xenon ágyú kombinációja − feltéve, hogy az autópálya belső sávjáról van szó. SUV-ként mindez a Q3-assal érhető el legolcsóbban. Az Audi jelenlegi legkompaktabb szabadidő-autóját a Q-sorozattól megszokott magas homlok jellemzi − visszapillantó tükörben és az utcán megpillantva is sokkal nagyobb, komolyabb autó hatását kelti, mint mondjuk egy A3-as, pedig az idén bemutatkozott, harmadik generációsnál mindössze 15 centiméterrel hosszabb, persze meghatározóbb, hogy majd' 19-cel magasabb. Tengelytávjaik között az eltérés minimális, 2 mm, a Q3 javára. Ha belegondolunk, az Audi mesterien építette fel Q-sorozatát: 2006-ban jött a valóban óriási, 5,09 méter hosszú Q7, 2008-ban kijött a már kompaktabb, de 4,63 méteres hosszával még mindig termetes Q5, tavaly pedig a már tényleg városinak nevezhető méretű, 4,39 méter hosszú Q3, a kisebbek kapcsán pedig mindig a korábban jött nagyobbak jutnak eszünkbe.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Formáival, anyagaival is a nagyobb Audikból ismerős a műszerfal

Formáival, anyagaival is a nagyobb Audikból ismerős a műszerfal

Kisautós érzést a legkisebb Audi SUV sem kelt − hiszen az Audi Q-sorozata kapcsán a nagy érzés már belénk ivódott, így kívülről szemlélve fel sem tűnik, hogy a Cross Coupé Concept kupés farát hozó Q3 valójában nem is olyan nagy. Beülve már érezhető, helyszűke azonban nincs. El lehet férni elöl, el lehet férni hátul. Ott ráadásul a vártnál nagyobb a lábtér, persze összkerékhajtású, illetve annak lehetőségét kínáló autótól megszokottan leginkább csak két felnőttnek. A középső − a szélsőkénél jóval rövidebb, keskenyebb és formázatlanabb ülőhellyel kínált utas lábterét kardánalagút és szellőzőket is kínáló középkonzol is zsugorítja. A szélső helyeken azonban hosszabb utazás is kényelmes, Isofixes gyerekülés is tehető rájuk, ahogyan az első utashelyre is. A hátrafelé lejtő tető ellenére átlagtermettel elegendő a fejtér a második sorban is, s bár a tér nem rendelkezik gigászi dimenziókkal, a Q3 beltere az Auditól megszokott kárpitokkal kellően nagyautós, és a 22 ezer kilométert futott tesztautó szerint kellően jól összerakott is, zörgések, nyiszogások nem jellemezték a futását.

Leszámítva a hátsó középső helyt, nincs gond a helykínálattal, elöl kifejezetten jó tartásúak a változtatható laphosszúságú − opciós, 195 580 forintos − sportülések Leszámítva a hátsó középső helyt, nincs gond a helykínálattal, elöl kifejezetten jó tartásúak a változtatható laphosszúságú − opciós, 195 580 forintos − sportülések

Leszámítva a hátsó középső helyt, nincs gond a helykínálattal, elöl kifejezetten jó tartásúak a változtatható laphosszúságú − opciós, 195 580 forintos − sportülések

ESP alapáron, automata légkondi és ülésfűtés extraként jár, a pakolóhelyek nem óriásiak, de van belőlük, például a klímapult alatt is

ESP alapáron, automata légkondi és ülésfűtés extraként jár, a pakolóhelyek nem óriásiak, de van belőlük, például a klímapult alatt is

Míg utastérben a Q3 városbarát méretei nem kívánnak túlzó kompromisszumot, a csomagtér már igen. A 460 literes alapméret nem lenne rossz, az viszont felfoghatatlan, hogy merev, kézzel pakolandó és nem is túlzottan egyszerűen ki-be emelhető kalaptartót, illetve raktérfedőt kapott. Ha ezt sikerült volna kiváltani – akár a Mazda által már a 6 Sportkombijában, de a Q3 konkurensének számító CX-5-ben is bevetett, s részlegesen itt is alkalmazott – az ajtóval emelkedő megoldással, eszünkbe nem jutna az 1365 literig csaknem a padlósík megtartásával bővíthető teret bántani.

Nem lenne rossz a 460 literes csomagtér, ám kalaptartójának zöme fix, csak nyúlfarknyi része a csomagtérajtóval emelkedő Nem lenne rossz a 460 literes csomagtér, ám kalaptartójának zöme fix, csak nyúlfarknyi része a csomagtérajtóval emelkedő

Nem lenne rossz a 460 literes csomagtér, ám kalaptartójának zöme fix, csak nyúlfarknyi része a csomagtérajtóval emelkedő

Bővítve nagy, 1365 literes a csomagtér

Bővítve nagy, 1365 literes a csomagtér

A farnál azonban bizonyára érdekesebb az orr, pontosabban, hogy mi lapul ott: a tesztautó esetében 2,0 literes, közös nyomócsöves TDI turbódízel, 177 lóerővel és 380 Newtonméter nyomatékkal, stop-start elektronikával. Míg a szerényebbik, 140 lóerős dízel csakis kézi váltóval, de opcióként quattro összkerékhajtással is kapható, az erősebbik mindenképp összkerekes és 7 fokozatú, dupla kuplungos, az Audi nyelvén S tronic automata váltós. Utóbbi gyorsan, de az automatákhoz szokottak számára kissé talán érezhetően kapcsol, talán szándékos hangolási játék miatt, érezze csak mindenki, hogy ez nem egy hagyományos automata. Sok fokozatának köszönhetően az autópályás 130 km/órás tempó szerény, 2200 1/perc fordulattal és csendesen futható. Nem tréfáltak a gyáriak, hogy még az alapokat adó Cross Coupé quattro koncepciómodellhez mérten is apasztották a légellenállási együtthatót, a Q3 autópályás futása tényleg nagyon halk. És nem csak halk, takarékos is, az 5,9 l/100 km gyári vegyes fogyasztási érték összkerékhajtással, automata váltóval és bő 1,5 tonnás saját tömeggel kiváló, s a 6,8 literes tesztátlag sem rossz. Szintúgy jó a 8,2 másodperces 100 km/órás sprint is, a Q3 kellően dinamikus és ami sokszor még fontosabb, stop-start rendszere is finoman dolgozik.

Könnyű terepen jól mozog, de 17 cm-es hasmagassága behatárolja képességeit

Könnyű terepen jól mozog, de 17 cm-es hasmagassága behatárolja képességeit

Városban gyorsítva jól hallható, egyébként csendes és erőteljes a 2,0 literes TDI

Városban gyorsítva jól hallható, egyébként csendes és erőteljes a 2,0 literes TDI

Az autópályán csendes és országúton is feltűnően halk dízel városban gyorsításkor azonban már hallhatóvá válik, kicsit mormogós, s zavaró lehet, hogy az elektromos szervóval könnyített – felárért parkoláskor akár saját magát tekerő – kormánykerék is jól hallható hangokat ad. Az elöl MacPherson, hátul multilink futómű az extraként szerelt, 235/50 R18-as (Pirelli Scorpion Verde) abroncsokkal kissé feszes, ellenben a méretekhez képest kiemelkedően jó kanyarjellemzőket ad. Bár a Q3 is quattro, mivel keresztmotoros, nem a nagyobbaktól megszokott Torsen diffis, állandó összkerekes, hanem Haldex kuplungos, azaz a hátsó kerekek csak az elsők elpörgésekor kapnak nyomatékot, meg persze akkor, amikor a számítógép úgy gondolja, hogy szükséges, így tempós kanyarban is, csökkentve minimálisra az ott fellépő alulkormányzottságot. Fixre nem zárható, így a 17 centiméteres hasmagasság (és az abroncsok miatt) eleve korlátozott terepképességek nem kiemelkedőek, de abban azért biztos lehet a Q3 tulaja, hogy télen a sípályához ugyanúgy könnyedén fel fog tudni menni, mint ahogyan a csak járdán lévő parkolóhelyhez.

Alapáron monokróm, felárért színes kijelzős a műszerfalból kihajtható központi kijelző. Navigáció legolcsóbban 270 ezer forintért kérhető hozzá Alapáron monokróm, felárért színes kijelzős a műszerfalból kihajtható központi kijelző. Navigáció legolcsóbban 270 ezer forintért kérhető hozzá Alapáron monokróm, felárért színes kijelzős a műszerfalból kihajtható központi kijelző. Navigáció legolcsóbban 270 ezer forintért kérhető hozzá

Alapáron monokróm, felárért színes kijelzős a műszerfalból kihajtható központi kijelző. Navigáció legolcsóbban 270 ezer forintért kérhető hozzá

Ez a látvány sokaknak, sokat megér, ugyanis a visszapillantójukban megpillantók rendszerint kitérnek előle

Ez a látvány sokaknak, sokat megér, ugyanis a visszapillantójukban megpillantók rendszerint kitérnek előle

Visszagurulásgátlós ESP, 6 légzsák, légkondicionáló és az alapvető kényelmi extrák (elektromos ablakok, központi zár, légkondi, nem is rossz rádió) alapáron járnak a Q3-hoz, opcióként pedig temérdek tétel, akár sávtartó elektronika, holttérfigyelő, táblafelismerő rendszer vagy Google alapú navigáció is elérhető. Nem olcsón, s már az elektrokróm (éjszaka fényre sötétedő) tükrökért, az automata klímáért és az USB/iPod csatlakozóért is felárat kell fizetni. Tesztautónk mintegy 3 millió forintnyi extrájába navigáció nem, csak annak előkészítése fért bele, automata reflektoros Xenon fényszórói viszont elemi fényerejükkel jól vizsgáztak. Nem vitatható, hogy a Q3 kompakt méretei ellenére kiváló sokcélú autó, városban, országúton, autópályán, de még könnyű terepen is kellemes, ám mind a 2.0 TDI quattro S tronic 10 769 980 forintos listaára, mind pedig a tesztautó extrákkal növelve 14 234 250 forintos vételára jól mutatja, hogy komoly prémium-felárral érhető csak el.

Méretek

Hosszúság: 4385 mm
Szélesség: 1831 mm
Magasság: 1608 mm
Saját tömeg: 1585 kg
Össztömeg: 2185 kg
Tengelytáv: 2603 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 460 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belső szélesség hátul: 1430 mm
Belmagasság elöl: 910-995 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 215 mm
Ülőlap hossza elöl: 510-560 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1060 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1010 mm
Csomagtér magassága: 440-730 mm
Csomagtér hossza: 850 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1620 mm
Raktérnyílás szélessége: 1090 mm
Raktérnyílás magassága: 900 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1968 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: szekvenciális - 7 fokozatú
Nyomaték: 380 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény: 130 kW (177 LE) 4200 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 212 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,2 s
CO2-kibocsátás: 156 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,8 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Értékelés

Pozitív
Autópályán, országúton csendes futás, kiváló hajtáslánc, visszafogott fogyasztás
Negatív
Prémiumos ár, fix csomagtérfedő, drága extrák, városban mormogós motor, hallható kormányszervó

Árak

Tesztmodell alapára 10 769 980 Ft (2012. június 18.)
Tesztmodell ára 14 234 250 Ft (2012. június 18.)
Ez is érdekes lehet:
 

Amerikában a Volkswagen Passatot szólja le a Dodge Charger

Nem túl szép gesztus, de hatásos kampány. A friss, V8-as Charger hirdetésében a konszolidált...

A modern autók sokkal nehezebben lophatók?

Ímhol egy lista a tolvajok körében legnépszerűbb autókról: ezeket lopták a leginkább tavaly az...

Renault Mégane Limousine 1.9 dCi Automata, 2007 - használtteszt

Elfogadható árért kimagasló ellátmány - ezt tudta újkorában, ma pedig egészen elérhető a második...

K.I.T.T. és a többiek – Top 10 autós sírva röhögés

Igen, más méltán népszerű előadók társaságában itt lesz David Hasselhoff, s ha már jön vele K.I.T.T...

Lada újdonságok szakmányban

Kompakt szedánt, kompakt szabadidő-autót is fejleszt az elfeledett Lada, de olyan versenygépet...

Termékmustra reklám nélkül. Mit csinált egykor, és mit gyárt ma a Lada gyár?

Már négy éve nem forgalmaznak hivatalosan Ladákat Magyarországon. Mit tegyen, aki egy jó kockára...

Saab 9-5 2.0 TTiD, 2011 - használtteszt

Hároméves, hatalmas, fekete, vajbőrös. Nem Audi, nem BMW, nem Mercedes, mégis, sőt, tán épp ezért...

Élelmes infografikán ábrázolta a Dodge Challenger árát a BBC

Amerikában alapvetően olcsóbbak az autók mint Európában, és ez igaz a piac legerősebb izomautójára...

Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Citroën C4 e-THP 130 teszt

Öt alatt fogyaszt. Vagy nem? Citroën C4 e-THP 130 teszt Videó

Milyen a Citroën C4 a PSA új csodamotorjával, az 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinessel?


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW motoros családi egyterű - Toyota Verso 1.6 D-4D teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk, hogy milyen a bajor-japán házasság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Audi A3 Ambition 2.0 TDI teszt

Odatették magukat a németek! Audi A3 2.0 TDI teszt

Nem hibrid, nem elektromos, nem űrkorszaki, de még csak nem is quattro, az új A3-ast mégis nagyon komoly élmény vezetni, miközben nagyon sokban segíti is sofőrjét.


Audi A6 3.0 V6 TDI quattro S tronic teszt

Hanyas vagy? Új Audi A6 teszt Videó

Ma gyakorlatilag bármi belekrülhet az Audi A6-osba. Így akár luxusautós jegyekkel is felruházható a négykarikás nagyautó. Egy dolgot lehet csak hiányolni: az egyedi formát.


Audi A1 1.4 TFSI S tronic Ambition teszt

A legerősebb Audi A1-est teszteltük

Ez azért így erős, mondtam magamban, amikor megláttam a tesztautó árát - és nem a turbómotor teljesítményére gondoltam.


Audi A4 2,0 TDI

A harmadik négyes ötöst érdemel

Egy évvel tovább tartott ezúttal a generációváltás az A4-es Audi háza táján, mint szokott, de nagyon megérte a várakozás. Az ingolstadtiak a kategória egyik etalonját dobták piacra.

Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kínos kocc lett a Forma-1-es bemutató vége

Beégett a 16 éves F1-pilóta Videó

7 órája – Sztori

Nem ez az első eset, hogy kudarcba fulladt egy F1-show, viszont a rotterdami blama pikantériáját a sofőr zöld füle szolgáltatja.


Volvo PV444: 70 éves a svédek első modern autója

70 éves a Volvo Pobjedája, a PV444-es

Tegnap – Sztori

Mérföldkő a Volvónak: a PV444 volt az első önhordó karosszériás kocsijuk. A négyhengeres modell családi autóként és a raliban is bevált.


Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Farmotor, hátsókerékhajtás és öt ajtó, itt az új Renault Twingo

2 napja – Újdonság

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az új Renault Twingo.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI Q3 2.0 TDI DPF quattro

AUDI Q3 2.0 TDI DPF qu...

Ár: 11.500.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q3 2.0 TDI DPF NAVIGÁCIÓ

AUDI Q3 2.0 TDI DPF NA...

Ár: 7.699.000 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q3 2.0 TDI DPF quattro S-tronic

AUDI Q3 2.0 TDI DPF qu...

Ár: 12.460.000 Ft

Évjárat: 2013 / 4

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó