A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Megint hóban. Tavaly májusban a napsütéses hazai időjárást magunk mögött hagyva utaztunk Svájcba, ahol az új Audi Q7 nemzetközi bemutatóját és menetpróbáját szervezték. A hegyek között uralkodó időjárás kedvezőtlen alakulása miatt a tervezettnél lényegesen kevesebb időt sikerült az autóban tölteni, összesen egy órát randiztunk vele, amiből 30 percet sikerült vezetni. A menetpróba helyett inkább csak villámpróbáról beszélhettünk, de a 218 lóerős dízel mellett a 333 lóerős benzinest is sikerült megkaparintani a svájci Alpokban.
Hirdetés


Itthon a dízel menő. Bő fél évvel később végre idehaza is sikerült megkaparintani egy tesztpéldányt, ráadásul az erősebb, 272 lóerős V6-os 3.0 literes TDI-vel. A jelenlegi motorpaletta az említett három verzióval ki is merül, később várható hibrid és SQ7 változat is, utóbbinak már javában feszegetik a határait a valóságban is. A tesztpilótának egyszer már sikerült is felkenni az oldalát a Nordschleife egyik szalagkorlátjára.

Kecsesebb. Az új Q7 elődjéhez képest lényeges különbséget mutat. Nem csoda, hiszen az első generáció 2005-ben jelent meg, kerek 10 évet töltött a piacon. Manapság ennyi idő alatt jelentősen megváltozik a formavilág, ez elég láthatóan szembe is tűnik a két generáció között. Míg előző kerek formáival és böszme méretével hódított, addig az új Q7 lényegesen szögletesebb és karcsúbb lett. Csalóka, mert fotón sokkal inkább egy nagyobb kombinak tűnik, mintsem SUV-nak, a valóságban viszont igenis komoly méretekkel bír.

Minőségi. Kinyitva az ajtót egy exkluzív belsőt pillanthatunk meg, nem kérdés, hogy prémiumautóval van dolgunk. Az anyagok minősége, a dizájn, az apró részletek mind azt a gondolatot keltik bennünk, hogy "ez igen". Sokan küzdenek a nagyméretű központi kijelzőkkel, hogy integrálva legyen-e a műszerfalba vagy sem. Sokan csak úgy odadobják a műszerfal tetejére és azt érezhetjük, hogy csak odaragasztottak egy tabletet. Az Audinál megtalálták az arany középutat, automatikusan eltűnik, ha áll a motor, vagy ha nincs rá szükségünk. Sőt, extraként kérhető egy nagyméretű LCD műszerfal is, amely nem csak a sebesség- és fordulatszámmérőt vetíti ki, hanem akár a navigációt is, ráadásul Google műholdképen. A tesztautóban lévő sportülések abszolút megfelelő kényelemet adnak, az Alcantara borítás teljesen elegendő, a bőrülés lényegében felesleges, persze egy ilyen autóhoz az dukál. Minden pazar, minden szép, ha kellőképpen kigyönyörködtük magunkat, akkor izzítsuk be a V6-ost és induljunk el!

Szépen szól. Kellemes meglepetés, hogy a hideg ellenére a motorindítást követően 1-2 percen belül már langyos levegő áramlik be a szellőzőkön. A V6-os szépen duruzsol, szinte olyan a hangja, mint egy benzinesnek. A csuklótámaszként használatos váltó is jópofa, D-be pöccintve könnyed kúszással indul el az autó. A kormány akár egy ujjal is forgatható, a fordulékonyság meglepően jó, ami nem csoda, hiszen összkerék-kormányzásunk van. A légrugózás tökéletesen teszi a dolgát, a drive select kapcsolóval hat előre beállított program közül választhatunk, melyek mellett lehetőség van egyénileg is hangolni a váltó, a motor és a futómű karakterisztikáját. Mindegyikhez eltérő hasmagasság tartozik, melyekhez a legmegfelelőbb beállítást igazítja hozzá az elektronika. Komolyabban a gázra lépve a 600 newtonméteres forgatónyomaték személyautós dinamikával mozgatja a 2,1 tonnás tömeget. A nyolcgangos automata hibátlanul teszi a dolgát, ha nem nézem a fordulatszámmérőt és nem figyelem a motor hangját, akkor nem lehet megmondani, hogy mikor történt a váltás.

Már-már önvezető. Menet közben szinte utassá válhat a vezető is néhány másodpercre, hiszen a távolságtartós tempomat mellett aktív sávtartó elektronika segít abban, hogy önmagától sávon belül maradjon az autó. Fél percnél tovább viszont nem hajlandó működni a rendszer, ami érthető is. Jelenleg még nem megengedett az, hogy helyettünk vezessen az elektronika, emiatt egy idő után hangjelzéssel figyelmeztet, hogy fogjuk meg a kormányt. Ilyenkor jobb is rá hallgatni, mert ezután már nem történik meg az automatikus visszakormányzás. Az active lane assist működésén egyébként még van mit faragni. Eléggé kapkodósan kezeli a kormányt a rendszer, ami más autógyártóknál lényegesen kifinomultabban megy. Ezt kivéve csupán egyetlen dologba lehet belekötni. Az elektromosan állítható sportüléshez nincs memória funkció, kizárólag a komfort ülésekhez kapjuk meg ezt az extrát. Ezt leszámítva egyébként nagyon nehéz hibát találni, tökéletes munkát végeztek a mérnökök, az új Q7 valóban egy nagyszerű SUV lett.

Drága játék. Szép is, jó is, lássuk mibe kerül mindez. Az általunk tesztelt 272 lóerős 3.0 TDI alapára 17,9 millióról indul, ami néhány extra után hipp-hopp 27,7 milliónál áll meg. Kapkodhatunk a szívünkhöz, mindezt persze teljesen jogosan, de azt kell mondanom, hogy ebben a kategóriában ilyen felszereltséggel más gyártónál sem jövünk ki olcsóbban. Természetesen számos olyan extra van, amivel jelentősen lehet csökkenteni a költségeket, 20-22 millióért is kapunk már jóféle Q7-est. További 1,3 millióval faraghatunk az áron, ha megelégszünk a 218 lóerős TDI-vel. Fogyasztás szempontjából a gyári adatok kissé megmosolyogtatóak, hiszen 6,1 l/100 km-es átlagot ígérnek, ami egy személyautónál reális lehet, de nem egy 2,1 tonnás nagyméretű SUV-nál. A tesztkilométereket kizárólag városban tettük meg, volt benne havas terepezés és csapatás, ami felfelé húzta az átlagot. Így 15,6 l/100 km adódott, amit normál, mindennapi használat során 10-12 l/100 km körül lehet tartani városban. Akinek belefér a büdzsébe a Q7 megvétele és fenntartása, vegyen egyet! Biztos, hogy nem fogja csalódás érni.
Értékelés
Pozitív
Erős, nyomatékos motor, hibátlan váltó, quattro hajtás, csendes utastér, rengeteg extra, könnyű vezethetőség
Negatív
Kapkodó sávtartó elektronika, lassú elektromos ablak, nincs memóriafunkció az elektromos üléshez
Árak
Tesztmodell alapára
17 900 220 Ft (2016.01.16.)
Tesztautó ára
27 730 020 Ft (2016.01.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2967 cm3
Teljesítmény:
200 kW (272 LE) 3250–4250 1/min-nél
Nyomaték:
600 Nm 1500-3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,3 s
Végsebesség:
234 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
5052 mm
Szélesség:
1968 mm
Magasság:
1741 mm
Saját tömeg:
2070 kg
Össztömeg:
2765 kg
Terhelhetőség:
695 kg
Tengelytáv:
2994 mm
Karosszéria-kivitel:
szabadidő autó
Csomagtér:
890 l
Belső szélesség elöl:
1590 mm
Belső szélesség hátul:
1560 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200-310 mm
Ülőlap hossza elöl:
500-550 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1080 mm
Csomagtér magassága:
400 mm
Csomagtér hossza:
1130 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2050 mm
Raktérnyílás szélessége:
1180 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2967 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
600 Nm 1500-3000 1/min-nél
Teljesítmény:
200 kW (272 LE) 3250–4250 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
234 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,3 s
CO2-kibocsátás:
159 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
15,2 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Kösz szépen, jó, hogy van, aki egyetért velem. A srácot teljesen bekebelezte a modern világ. Borzasztó volt olvasni, de tényleg:(

    Belegondolok, hogy egy ilyen, csak pénzben gondolkodó embernek milyen lehet a Karácsonya? Ami ugye a szeretet ünnepe…

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    ezt magad sem hiszed el. a fedelzeti atver teged is, foswagennek semmit sem hittem el soha, most mar bebizonyosodott mindenkinek, te meg tovabbra is hulyesegeket irkalsz, hol elsz?

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Nem jó jel, ha a leendö vásárlókat teljesen hüjyének nézik. Pofátlanság, hogy van képük 6,1 lieters fogyasztást leirni.
    Nevetséges. Ezekért nem perel senki???

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Öreg, most úgy feldühítettél, mint itt eddig senki…az autókról jó meglátásaid vannak általában, ezt tiszteletben tartom, de emberileg sokat nem érsz, az biztos. Holiday-nek is volt már itt lélektani drámája – ez most a tiéd:)

    Nem muszáj reagálni rá, elolvasni sem – nekem az is tökéletesen megfelel, ha mások elolvassák és levonják a tanulságot.

    [b]Remek példa vagy arra, miként tette sekélyessé, felszínessé, üressé és elkorcsosulttá a mai tiniket a modern világ[/b]. Mert max. 25 lehetsz, de biztosan későn érő – ez az irományaid stílusán mindig látszott, és azon, hogy csak a bugyuta, füstös, hangos szórakozóhelyekben tudsz gondolkodni, ahova épeszű ember nem jár ismerkedni. Én is a magadfajták miatt kerültem ezeket világéletemben.:) Rengeteg hely, mód létezik még arra, hogy kapcsolatok szülessenek.

    Naiv vagyok!? És élettapasztalat nélküli!? :))) Pont TAPASZTALATBÓL írom, hogy nekem ez működik/működött mindig:) Mert EMBEREK vagyunk, öreg. Nem a pénz hajhászásától leszel ember, hanem a belső értékeidtől. Fogalmad sincs arról, milyen az, amikor szeretsz valakit és a másik viszontszeret, milyen megnevettetni egy nőt, kedveskedni neki, romantikus helyzeteket teremteni egy randin, stb…Valóban a mai anyagias világunkban háttérbe szorultak kissé ezek a dolgok, de mindig ettől voltunk emberek és ettől is leszünk. De ezt ugyan magyarázhatom egy sekélyes túrórudinak:) Az meg megint csak dühítő, hogy csak a külsőre mész, de ez a kisebbik gond nálad, apukám.

    Jobb, ha megjegyzed: ha nem változtatsz a mentalitásodon, [b]az életben nem lesz családod[/b]. Mert most még bulizgatsz, züllesz a haverokkal, stb., de később, mikor a cimbik lekopnak, eltünedeznek, majd nagyon egyedül fogod érezni magad. A társkeresők dugig vannak 30-as férfiakkal és nőkkel. És azt bizony majd csak magadnak köszönheted, öreg. Mert úgy gondolkodtál a nőkről, ahogy. Azért gondolom, az ugye tetszik, amikor főznek rád és kimossák a jaffás alsógatyádat, ugye?:)))

    Az élet nemcsak két végletből – a te olvasatodban lúzerekből és nagymenőkből áll. Hanem bizony vannak átmenetek. Az, hogy munkánk van, élünk valamiből, az természetes dolog. Akinek nincs, az is keresi a boldogulását. De nehogy már esélye se legyen a párkapcsolatra, szép barátnőre egy kevesebbet keresőnek:) A “jó nő” fogalma minden férfinál más és más, de látom, te a plázamacskákra gerjedsz. Elhiszem, hogy sok negatív tapasztalatot szereztél róluk:) De ők a női lakosságnak csak egy kis szelete.

    Én őszintén hiszek abban, hogy a többség nem úgy gondolkodik a nőkről, mint te. Nem gondoltam, hogy veled is komoly csörtéim lesznek, de sor került rá – maradj meg “autós síkon” ezután, és akkor nem derülnek ki rólad ilyen súlyos emberi hiányosságok. Mert ez bizony hajmeresztő volt, barátom.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Ezt általában azok írják akik nem bírnak felszedni egy csajt se mert az önértékelésük egyenlő a nullával 😀 Inkább nézz körül a világban nem csak a millereknek van jó nőjük.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Az , hogy te mit gondolsz rólam pont lesz@rom … 😀
    Nem fogok itt egy 0 élettapasztalattal és csak ” személyes varázzsal ” rendelkező suhancnak életviteli tanácsokat osztogatni …

    Ami lentebb írtam azt nyugodtan veheted készpénznek … belső értékek ?? hahahahahahahaah ezen jót nevettem igazi naiv ember vagy .

    Gondolkozz el azon ha bemész egy szórakozó helyre mi alapján választasz ? a belső értékek alapján vagy az alapján , hogy hogyan néz ki a nő ?
    Ha még nem is beszéltél vele fogalmad sincs a belső értékéről ergó nem az alapján fogsz dönteni … és ne meséld már nekem ha ott van egy full 10 es csaj a bárpultnál odamész és elkezdesz vele beszélgetni aztán kiderül hogy ostoba mint a segg és csak annyi a pozitív benne , hogy jól néz ki . Aztán mikor kiderül te fanyalogva annyit közölsz vele ” …bocs de a belső értékeid hiányosak ” és lelépsz ??? Vagy hazaviszed és úgy megrakod hogy letépi a tapétát ?
    Nahh a válaszodban ott van a nők pont így látják a gazdag faszikat … ahogy te viselkednél egy jó nővel … igazából nem érdekli őket a belső érték … és azt is megmondom miért nem … mert már volt olyannal régebben kapcsolatuk akiben a belső értéket keresték aztán csalódtak és mert az anyagi biztonságot keresik … ha észreveszed a nők elvárják hogy fizess helyettük hívd meg őket erre arra és ezt egy csóró nem tudja prezentálni de egy bunkó gazdag igen . Ebből adódóan inkább kompromisszumot kötnek magukkal még ha tudják is hogy ez csak egy érdek kapcsolat lesz és tart ameddig tart de legalább addig jól élnek … Női agy teljesen máshogy gondolkodik mint a férfi .

    Ha van most barátnőd kérdezd ” bár szerintem nincs 😀 ” meg tőle ha ti nem lennétek együtt kit választana egy olyant aki anyagi gondokkal küzd és nem sikeres vagy egy olyant aki tehetősebb és sikeres ? Mindenki tudja kit választana nem a luzert … ha őszinte akkor ezt be is fogja vallani ha nem akkor jön az etetős szöveg , hogy neki a belső értékek blabléabla fontosak …

    Ide se írok többet szóval ne kérdezz vissza csak fogadd el … köszi 🙂

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Én is tudom, hogy kisteher-alvázra épülnek, nem is vitattam. De ember: a Cadillac és a Lincoln márkák zászlóshajóiról beszélünk! Te pedig csupán képek alapján leszólod őket. Sokkal kívánatosabb, gusztusosabb mindkettő beltere, mint az Audié(úgy látszik, én nem vagyok tökéletesség-mániás, mint te:), a külső designról nem is beszélve – van egy szopottgombóc-forma semmilyen Audi, és nézz már rá a másik kettőre: minden elemük előkelőséget, presztízst sugároz! Hol látszik ugyanez a Q7-esen? Az, hogy a magyar elalél tőle, még nem jelent semmit. Mert Escalade-et, Navigátort még talán sose láttak. Q7-est lehet látni az utcán, kézzelfogható, itt van köztünk, a Caddy és a Lincoln viszont zömében csak távoli egzotikumok – tehát nem fair az összehasonlításuk.

    Ez a két márka kőkeményen csatázik a Mercivel, a BMW-vel meg a többi nagy presztízsű márkával Amerikában, szerinted ők ott nem érzik, hogyha gagyi részleteket tesznek az autóba, akkor esélyük sem lesz? Nyilván tudják, hogy azért az árért extra minőséget kell nyújtani, ahogy ez ebben a kategóriában joggal elvárható.
    Az új Continentalt miért nem szóltad le? Ott van róla a cikk, megteheted. Vagy csak nem tudsz belekötni?:)
    Nemrég írtad, hogy utálod a VW-csoport termékeit, ehhez képest ez a 2. alkalom rövid időn belül, hogy kőkeményen véded az Audit.:) Én itt bizony zavart érzek az erőben, Mester:)

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    🙂 Azt érzed, ugye, hogy ezzel a monológgal magad alatt vágtad a fát? A hajam égnek állt tőle.

    Egészen döbbenetes, hogy fiatal srácok sokasága nő fel ebben a szellemben – mármint hogy a nőket meg kell venni, és ezt egyesek még nagy mellénnyel is hangoztatják. Nagyon nincs rá szükségem, hogy engem kioktass – ugyanis nyilvánvaló, hogy kettőnk közül akinek nővel sose volt dolga, az te vagy. Ne haragudj, de ezzel a gondolkodással biztos, hogy semmire sem vitted még a hölgyeknél. Találkoztam már sok ilyen fószerrel, és az volt bennük a közös, hogy a csajozásbeli tapasztalatok teljes hiányát a rendkívül nagy szájukkal próbálták palástolni. Ezt látom nálad is. Pellerholidaykempelen is csak vergődött szánalmasan, mikor szóba került a téma:)
    Egyszerűen hihetetlen, mintha nem is létezne ilyen, hogy belső érték, meg humor, meg személyes varázs, meg érzések…talán meg kéne próbálnod, hogy úgy közelítesz hozzájuk, hogy ők bizony nem árucikkek. Ez rájuk nézve nagyon sértő. Hidd el, működni fog. A szórakozóhelyeken meg, ahova te biztosan járogatsz, nem születnek életre szóló kapcsolatok szinte sosem. Bár nem tudom, te a “kapcsolat” fogalmát miként definiálod – biztos máshogy, mint én:)
    Szóval nagyon jól szórakoztam ezen a szösszeneten – nem tudom, mennyi idős vagy, de talán még nem vagy lekésve semmiről, ha belehúzol:) Csak hajrá!:)

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Ezt pont te írod nekem? 😀 😀 Ha valaki csak egy kicsit is leszólja valamelyik olasz autódat egyből nekiugrasz szóval erről ennyit…inkább magadba nézzél körül szerintem

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Elég érdekes világod lehet, bármit írnak te magadra veszed és ugrasz. Ugyan ez zajlik a BMW-s cikk alatt is. Nem látsz túl a saját élettereden.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Most mit nem értetek a 15 literen??? Oda van írva, hogy kizárólag városban használták és volt benne havas terepezés és csapatás. Mennyinek kellett volna így kijönnie egy 272 LE-s motornál? Amúgy is akinek van annyi pénze, hogy megvegye azt rohadtul nem fogja érdekelni mennyit fogyaszt.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Most komolyan…. Ott virít a csili vili XC60 a parkolóban, és a maca azért fog inkább a kopott öreg 3asba ülni, mert az “izgalmas”? És mondjuk nem azért mert a maca kicsit eccerű és háromnál tovább nem tud számolni? 😛

    Komolyabbra fordítva a szót, nyilván, ha ott áll egy impozáns 10 millás xenonos bőrös verda, bármilyen márka is legyen, arra máshogy reagálnak a csajok. Nem azért mert unalmas vagy izgalmas, hanem mert van egy üzenete a tulaj képességeiről. Asszem én elmondhatom, hogy az én autóm a világ egyik legunalmasabb verdája, mégis voltak vicces jelenetek amikor jöttek csajszik lelkesen segíteni parkolni.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Amit viszont nem értek az az,hogy miként sikerült 15 litert hozni a tesztelőknek. Felfoghatatlanul sok egy modern dízeltől, pláne ennyire könnyű kasztnival. Egyedül arra tudok gondolni hogy VW hirtelen nehezen talál rá az ideális beállításra, most hogy nem lehet úgy trükközni mint korábban.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Íyg átolvasva az amúgy korrekt cikket és a kommenteket:
    1. a magyar még mindig egy meglehetősen ostoba és irígy nép.
    2. A Q7es esetében a sokadik benyomás sem nagyon tér el az elsőtől:
    az előd egy félemetes batár volt, tipikus K-európai kisebbségi komplexusos műmájerenek való.
    Viszont az ilyen elemeknek a a szája nagyobb mint a pénztárcája, így Európa útjain a Q7 ritkább vendég volt ([url]http://left-lane.com/european-sales-2014-premium-large-suv-segment/[/url]).
    Érezték az Audinál is, hogy hogy ez a réteg nem elég pénzes, ellenben sokat ront a márka megítélésén, ezért az új Q7es mintha új piaci koncepcit követne. Ennek az eredménye a kombiszerű forma.
    A bibi viszont ott van, hogy 28 milláért azért még a hanyatló nyugaton sem vesznek családi kombikat (tudom, az tesztekben feltüntetett áratakat nem kell komolyan venni, de azért 18-20 milla sem aprópénz). Szóval szerintem megint kicsit benézték a piaci koncepciót, és ezért nem lepne meg ha akár az XC90 is megszonrongatná…

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Euro 6? CO2 kibocsátás 159 g/km…
    Na elmegy az eu a jó édes ……-ba.28 milliós környezetvédelem.Remélem ezek lesznek az elsők amiket kitiltanak a nagyvárosokból.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Nem feltétlenül az unalmas emberek autója.
    Ez kb. olyan sztereotípia, minthogy minden BMW-s Auidis egy gazdag bunkó.
    A Volvónak s vannak komoly álruhás sportolói. Aki azokat veszi, arra biztos nem igaz a leírásod.
    Arról nem is beszélve, hogy sokan a másik 3 “prémium” modell megítélése miatt döntenek a Volvo mellett.
    Sőt sokan a közhiedelemben élő mindenek feletti biztonsága miatt veszik.

    Az olyan nő pedig, amelyik a pénzre hajt kellene a fenének hosszútávon. Ribancokat minden sarkon lehet találni.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Ki mondta hogy rossz autó lenne a Volvo ? Én azt mondtam hogy az unalmas emberek márkája a tipikus családapáké … egyébként kinek mi a szép nő az eléggé egyénfüggő 😀 és ez pont így van jól ” reagáltam az előző mondatra ” .

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Amúgy meg ez is egy hülye sztereotípia a mai Volvok már egyáltalán nem erről szólnak. Semmivel sem rosszabbak, mint egy Audi sőt. Biztonságban meg pláne. Az Amerikai átfedéses törésteszteken az összes német prémium elhasalt, csak a Volvo ment át. Szóval erről ennyit.

    “mondhatni tipikus családi autó”

    A többi akkor mi? 😀

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Arra már rá jöttem, hogy neked elég fura a gondolkodásod a világot illetően:) Egyébként unokatesómnak Volvoja van és gyönyörű a barátnője szóval…Amúgy is nem minden csajt érdekel ám a pénz csak te hiszed ezt.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    A Volvo tipikusan a jómódú unalmas emberek autója … mondhatni tipikus családi autó kérdezd meg a nőket 10 ből hány választana egy Audit, Mercit, BMW-t és hány mondaná azt hogy Volvo 😀

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Elárulom neked hogy a nők genetikusan sikeres emberekhez vonzódnak ez van kódolva a család alapítás miatt … mai kapitalista világban az sikeres aki gazdag .. lehet hogy te azt gondolod hogy begurulsz a 20 éves olasz rozsdafoltos kis Alfáddal egy szórakozó helyre és majd sorban állnak a személyes varázsod miatt a nők … de valójában ahogy te sem mész oda egy 120 kilós kocához a bárpultnál ácsorogva hanem a modell alkatú nőket keresed úgy a nők is azzal mennek el akinek jó kocsija van … neked meg marad az Alfában való cibálás és annak tudata , hogy te a személyeddel hódítsz 😀

    Elég megnézned a történelmet … mikor még barlangban laktak az őseid akkor az volt az ideális család fenntartó aki ügyes vadász volt az kellett a nőknek … telt múlt az idő jöttek a lovagok … ott az volt a nők bálványa aki a legtöbb embert lekaszabolta egy csatában … jött a kapitalizmus vele együtt a ” jólét ” itt már nem kell vadászni nem kell megvédeni a nőt … itt a pénzmag számít … majd ha esetleg lesz olyan világ ahol nem lesz pénz és ismét vadak lesznek az emberek ergó meg kell védeni a nőt akkor a kigyúrt faszik lesznek az alfák … de amíg pénz az úr addig törődj bele hogy egy újgazda kis pattanásos seggfej elviszi előled a legjobb nőket neked meg muszáj a maradékkal beérned … 😉 😀

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Onnan , hogy szoktam olvasni más autós oldalakat is nem csak ezt … Escalade közös platform a Suburbannal testvérmodellek mint Vw golf és skoda octavia … na már most a Suburban alváza az megegyezik a Silverado pickup alvázával …szóval akkor szerinted nem kisteherautó alvázon van ? Egészen pontosan ez aközö9s platform neve : GMT K2XX több infót pedig itt találsz miket építettek még erre a csodálatos közös alvázra [url]https://en.wikipedia.org/wiki/GMT_K2XX [/url]

    Íme belső fotó az általad favorizát terméről jól látszik a zongora lakk műanyag és az olcsó fautánzatú műanyag : [url]http://www.netcarshow.com/cadillac/2015-escalade/1600×1200/wallpaper_39.htm[/url] [url]http://www.netcarshow.com/cadillac/2015-escalade/1600×1200/wallpaper_3e.htm[/url]

    Ennél már csak a másik csoda szebb ” Navigator” : [url]http://www.netcarshow.com/lincoln/2015-navigator/1600×1200/wallpaper_22.htm[/url] [url]http://www.netcarshow.com/lincoln/2015-navigator/1600×1200/wallpaper_26.htm[/url]

    Igazi műremek mindkettő förmedvény belseje … 😀

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Miért mi a baj a szemléletemmel talán nem ez a helyzet itthon??? Én nem azért vettem prémium autót, mert státusz szimbólum, hanem mert ez tetszik ennyi. Amúgy meg sokan örülnének, ha annyi lenne a minimálbérük itthon, mint nekem kint. Itt van 13. 14. havi bér + év végi prémium stb. Van feljebb kerülési lehetőség, ha még többet akarsz keresni, szóval nekem se a minimálbér a cél hanem több. A lényeg itt megbecsülik az embert.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    “Nekem van egy 5 éves prémium autóm kint dolgozom, minimál bérért, sok-sok munkával összeszedtem rá a pénzt.”

    Én nem irigylem tőled és gratulálok hozzá, hiszen biztos ez tesz boldoggá, de azt azért tudomásul kéne venni, hogy az értelmes embereknek az autó csak egy tárgy. Nem státusz szimbólum.
    Remélhetőleg többre fogod vinni a minimálbéres keresetnél, de ha így folytatod és a szemléleteden sem változtatsz, akkor nem biztos, hogy sokra fogsz jutni.
    Szerintem mindenki kb. annyiba kerülő autót engedhet meg magának amelyet egy éves keresetéből meg tudna venni, ha nem költene semmi másra. Persze ezt is csak akkor, ha már a többi fontos dolog megvan.
    Persze nem vagyunk egyformák.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Ne viccelj, kiszállsz egy Ferrari F12-ből és ezért én irigységből azt írnám, hogy ennél unalmasabb, semmitmondóbb formatervet talán még nem is láttam ? Szép és érdekes autóról ilyet sosem állítanék.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Itt a legtöbb emberből az irigység beszél…Nekem van egy 5 éves prémium autóm kint dolgozom, minimál bérért, sok-sok munkával összeszedtem rá a pénzt. Kint ez egy átlagos autó észre se nagyon veszik, itthon meg nagyon sokan szúrós szemmel néznek mikor kiszállok belőle. Az a baj, hogy itthon mindenki a másik zsebébe turkál, akinek egy kicsit is jobb autója van mindjárt ráverik tuti lop csal hazudik, ugyanúgy rá vetik ezt azokra is, akik megdolgoztak érte. Külföldön nem azt mondják, hogy biztos illegális eszközökkel szerezte, hanem azt mondják, hmm milyen ügyes ember jó képességekkel rendelkezik stb megtudott venni egy ilyen autót. Nektek is lehetne, ha nem a seggeteket meresztenétek szabad európa ott dolgozol, ahol akarsz. Nem a másik zsebébe kell turkálni hanem magaddal foglalkozzál!!! Persze most jön majd sok válasz, hogy ha lenne pénze se venne prémium autót, akkor ne vegyél, de ne szóld le azokat, akik megveszik. Ezeken a fórumokon állandóan ez megy a sok besavanyodott irigy emberek szövege…

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Egyetértek. Vannak azért unalom-faktor terén vetélytársai, pl. a VW, az Opel háza táján, de ez biztosan az élmezőnyben van:) És valóban, élőben sem jobb. Már jó ideje sztrájkolnak az Audi formatervezői:)

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Igen Amerikában van növekedési lehetőség viszont ők nem olyan megbocsájtóak, mint az Európaiak. Ha egy cég egyszer átveri őket akkor kb annyi nekik…pedig ott biztos jól fogyna ez is.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    A válasz egyszerű: ez elsődlegesen amerikai piacra készült anyuci autónak. Ott van növekedési lehetőség és Audi szenved mint malac a jégen. Jön majd fölé egy amerikai értelemben véve is nagy suv is.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Nem tudom kinek tetszik ez az új Q7 kívülről, de ennél unalmasabb, semmitmondóbb formatervet talán még nem is láttam. Egyszerűen fájdalmasan gyengére sikerült, fényképen és élőben is kész katasztrófa.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    “…ha pedig csajozni szeretnél q7-et . Ilyen 1szerű az egész … :D”

    Én csajozáskor a személyemmel szeretek hódítani, de látom, ez egyénenként változik.:)

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Honnan ismered testközelből a legújabb Escalade-et és a Navigatort? Legfeljebb képeken láthattad őket. Csak a szokásos sztereotípiákból táplálkozol, hogy amerikai autó csak elavult lehet…Jó, én abból indultam ki, hogy hányok az Audiktól, ettől is, most is ez beszélt belőlem. Nekem komolyabb autó benyomását keltik ezek a vasak, de a Range Rover is. Te máshogy gondolod, ennyi.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Ezek az autók nem az ésszerűségről szólnak …mert arra bőven elég egy A4 is hanem a felvágásról és a flancolásról erre acélra pedig kiváló… mellesleg ha a buszmegállóban ott van egy jó csaj és megállsz a q7-el hogy elvidd előbb beszáll mint egy unalmas xc90-be … szóval ha tisztes unalmas családapa vagy 2-3 gyerekkel akkor vegyél xc90-et ha pedig csajozni szeretnél q7-et . Ilyen 1szerű az egész … 😀

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    :DDD full műanyag mindkettő autó belülről ráadásul a fának álcázott ócska műanyag betétek már 10 évvel ezelőtt is erősen ciki kategóriába tartoztak … hab a tortán hogy mindkettő általad említett autó egy platós kisteher alvázára épült hátul merev híddal igazi élmény lehet vele közlekedni :DDD Én is kipróbálnám ha hányni szeretnék …

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Ne hasonlítsd össze a szar Magyar gázolajat egy Német kúton tankolttal . Svájcban a noname kúton tankolt alap gázolaj olyan minőségű mint itt nálunk a prémium hiper szuper cuccok … szóval mikor kint jártam jó 1-1.5 literrel kevesebbel eljártam én is és nem azért mert ott 110 el tötymörögnek a pályán …

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Inkább az új XC90 kéne ahhoz még nem épült fel az emberekben negatív sztereotípia. Ez az ország amúgy is a nagy általánosítások országa, pedig nem minden nagy terepjárós f.sz, de mindegy:)

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Látom, te értetted a finom iróniát abban a mondatban:)
    Egyébként végtelenül szimpatikus hozzászólást írtál. Értékes ember lehetsz. Ettől függetlenül számíts rá, hogy valószínűleg fognak majd támadni az állításaid miatt. Nem kell vele foglalkozni, sajnos ez egy ilyen világ:(
    Én azért egy Cadillac Escalade-et vagy egy Lincoln Navigatort szívesen kipróbálnék. Nagyságrendekkel különb autók, mint ez. De természetesen nekem se kéne egy ilyen batár.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    “Veszi az is, akinek nem fér bele:)”
    Erre nem tudok mit írni “csalfa”,csak mosoly van a számon és tudom hogy ugyanarra gondoltál te is mint amire én is.
    A költői kérdés “meg ér-e 28 milliót ez az autó”,nekem a válaszom határozottan NEM. Biztosan azért mert én alapjába puritán ember vagyok,és nem áll közel hozzám a flancolás. De ha józan paraszt ésszel nézem a dolgot akkor is arra jutok hogy NEM.Többek között azért sem mert ennyi pénzért számtalan értékállóbb dologba teheti az ember a pénzét,meg hát fele ennyiért is kap az ember olyan autót amibe nem kell szégyenkezni az úton (már ha ez szempont valakine).

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    “Akinek belefér a büdzsébe a Q7 megvétele és fenntartása, vegyen egyet!”

    Veszi az is, akinek nem fér bele:)

    Óriási visszalépés formailag az elődhöz képest. Ez a TT-re is elmondható. De az embléma úgyis eladja majd itthon a személyiségével kitűnni nem tudó, ezért pénzével magának tekintélyt kölcsönözni akaró aspiránsoknak. Ronda, mint a bűn, különösen a hátulja.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Gondolom az nem lep meg, ha elarulom, hogy az auto tomege felszereltsegenkent valtozik!? Az Audi az alapmodell tomeget adta meg 1980kg-ban. A 7 uleses alapmodell mar 2060 kg. Es akkor meg se bor, se sportules.
    Erto olvasas nem artana, a cikkben az szerepel, hogy varosban 10-12 liter korul lehet tartani a fogyasztast. Erre te beirsz 9,7-et (hasra, kb).
    Masfelol, kinek mi a varos? Ejjel vegigrohanhatsz Pesten 20 alkalommal meg is van a 400 km, es leviszed 10 ala a varosit, csinald meg ezt reggel vagy kora delutan.

  • 2017.10.28. at 09:19
    Permalink

    Ezt, úgy ahogyan van cáfolnám! Mégpedig a gyáriaktól, származó infórmáció szerint az autó tömege a dízel kivitelnél, 1980kg, ez is volt az egyik legnagyobb marketing fogásuk, hogy sikerült 2tonna alá behozni az autót, ebben a kategóriában, hála isten a még több AHSS, Usibor acél használatának!!!! A második dolog, a fogyasztás, volt szerencsém a barátommal egy cirka 3000km-es német útra elmenni, a 150km/h-ás autópálya tempót valamivel 7liter/100km-felett abszolválta az új Q7-es, a városi házról házra való vándorlásunkat Aschaffenburgban például, ahol kb 300-400km jöttünk mentünk, szintén 10liter alatt (kb.: 9,7literre jött ki, a zsír új autóból!)megoldotta az autó!!!!! Érdekesnek találom az Önök által elért fogyasztásokat, hiszen mi sem kíméltük a kocsit, de valahogy az itteni tesztekben mindig sokkal többre jön ki!!! Vagy csak negatív reklám akar lenni????!!!! Költői kérdés volt…. 😉

Vélemény, hozzászólás?