Fapados luxus – BMW 330i xDrive teszt

BMW 330i xDrive Luxury teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Luxuskivitelben, legerősebb négyhengeresével vettük közelebbről szemügyre a ráncfelvarrott 3-as BMW-t. Vajon merre kacsint a középkategóriás?


Mi változott? Akárcsak a legtöbb márkánál, a BMW-nél is megszokott, hogy egy-egy modellciklus felénél némi ráncfelvarrást eszközölnek a külsőt és a belsőt illetően. Nem nagyon erőltették meg magukat a BMW-nél, a 3-as sorozat modellfrissítése alig hozott látható változást. Kívül csupán a lökhárítók lettek némileg áttervezve, lényegében csak az igazi Bimmer-fanok szúrják ki, hogy ez már az LCI.
Hirdetés

Jó volt ez így. Legalábbis erre utal az, hogy nem sokat változott a BMW középkategóriás szedánja. Nézzük csak meg a tavasszal frissült 1-es BMW-t. Lényegében teljesen új modell érkezett, köszönhetően az első és a hátsó lámpák komoly átalakításának. A korábbi 1-es valóban nem lett valami BMW-s, ami miatt sok kritika érhette, az első adandó alkalommal pedig radikálisan át is alakították. A 3-ason eszközölt változtatások ehhez képest semminek mondhatók. Annál azért nyilván több, hiszen új külső és belső színek is jelentek meg a kínálatban, továbbá a modelleket is némileg átszámozták.

28i volt, 30i lett. Szomorú látni azt, hogy az egyik legnagyobb és legnevesebb, régebben a sportosságáról és sorhatos motorjairól híres gyártó is alább adott a színvonalból. Nem is olyan régen még a 20i is hathengeres volt, most pedig már ott tartunk, hogy a 30i is csak négyhengeres. Ha sorhatost szeretnénk hallgatni, akkor kénytelenek vagyunk a 340i-t választani, ami a korábbi 35i átnevezéséből jött létre. Dízel fronton a 30d egyelőre még sorhatos, de ha így haladunk, akkor lehet, hogy a következő generációs hármasnál már abban is csak négy dugattyú fog alternálni.

Mégis örömteli. Csak tudnak valamit a bajor mérnökök, ugyanis ettől függetlenül élmény vezetni. A nyolcfokozatú automata nagyszerűen működik együtt a motorral, a hajtás pedig négy keréken jut el az aszfaltig. Hidegen, kívülről hallgatva elég gyatra hanggal kell szembesülnünk, odabent viszont mindez szerencsére nem igazán hallatszik. A bemelegedési fázison túllépve nyomhatunk neki egy kövérebb gázt, amikor felszabadul a 252 lóerő és 350 Nm forgatónyomaték. A négyhengeres hang helyett sokkal inkább sorhatosra emlékeztet az akusztika, így már kevésbé fáj a szívünk a hat henger után.

Üzleti szint. A Sport és Luxury Line kivitelek közül utóbbi került a tesztautóba, illetve karosszériájára. Krómozott vesék, alu betétekkel ellátott lökhárítók és csicsás felnik jellemzik, ezen kívül pedig néhány apróság és hopp, máris 1,45 millióval ugrott meg az alapár. Érdekesség, hogy ebben még nincs benne a bőrkárpit, pedig egy luxuskivitelhez igazán hozzátartozna. A közel 600 ezer forintos bőrkárpit pedig némileg sprődebb lett, mint amit korábban megszokhattunk a 3-asban. Akárcsak a kormány bőrözése. Fogásra elég műanyagosnak hat, ez szintén nem azt tükrözi vissza, hogy prémiumkategóriás autóban ülünk. Ha minőséget és finom anyagokat akarunk, akkor bizony meg kell rendelni a közel 1 millás Merino bőrkárpitot és az M-es kormányt. Ezekkel már van esély labdába rúgni a versenytársakkal szemben.

Csendes suhanás. Amilyen idegesítően hangos volt a 20d motorja, a 30i benzinese már-már idegesítően halk. Természetesen nem fogjuk magunkat ezen felhúzni, hogy alig hallani a motor duruzsolását, inkább örülünk neki. Finom használatban szinte villanyautó csendességgel suhanunk, a váltó akár már 2000 1/perc alatt rakja a következő fokozatot, és nagyjából 1500 1/perces fordulaton utazhatunk, amennyiben nem autópályán visz az utunk. Főként városi használatban az automata váltóval és összkerékhajtással kombinált hajtáslánc 8,3 l/100 km-es átlagfogyasztást adott, ami parádésnak mondható.

Felemás. Az egyik szemem sír, a másik nevet. A 330i xDrive egy nagyszerű BMW, apró hiányosságokkal. Az említett anyagminőség mellett az alap ülés noha kényelemre megfelelő, ránézésre mégis fapados. Az ülőlapnak szinte semmi oldaltartása nincs, nagyjából ugyanez mondható el a háttámlánál is. Az állíthatósága pedig eléggé korlátozott. Luxury Line szinten ennél azért többet várna el az ember. Oké, hogy nem lehet rendelni az 5-ösben elérhető komfortüléseket, a sportülések viszont mind kinézetben, mind pedig kényelemben lényegesen jobbnak bizonyulnak. Luxus ide vagy oda, ülésből a sportost célszerű választani.

Összegzés. A facelifttel csak minimális mértékben módosult a 3-as. Alapvetően jó autóról van szó, de ebben a konfigurációban nem igazán nyerte el a tetszésemet. Az M-csomagban lévő bőr/Alcantara kárpit, a sportülés, valamint az M-es kormány abszolút feledtetné a kissé fapados Luxury Line belsőt, igaz némileg többet kérnek érte. A xDrive elhagyásával viszont közel fél milliót lehetne megtakarítani, ami elég jelentős. Természetesen, ha valaki hegyvidéken lakik vagy rendszeresen jár télen a hegyekben, akkor hagyja meg az összkerékhajtást, egyéb esetekben szinte soha nem veszi hasznát az ember. A tesztautó 12,61 milliós alapára néhány extrával 17,7 millióban állt meg. Egy ilyen autó ilyen tudással és megjelenéssel azért erősen elgondolkodtató, még akkor is ha BMW-ről van szó.
Értékelés
Pozitív
Erős motor, jó fogyasztás, csendes beltér
Negatív
Itt-ott kevésbé minőségi anyaghasználat, négy henger a hat helyett, nem ide illő ülés
Árak
Tesztmodell alapára
12 610 000 Ft (2015.12.16.)
Tesztautó ára
17 728 900 Ft (2015.12.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
185 kW (252 LE) 5200–6500 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1450–4800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.80 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4633 mm
Szélesség:
1811 mm
Magasság:
1434 mm
Saját tömeg:
1640 kg
Össztömeg:
2115 kg
Terhelhetőség:
550 kg
Tengelytáv:
2810 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
480 l
Belső szélesség elöl:
1450 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
920-1020 mm
Belmagasság hátul:
935 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
510 mm
Csomagtér hossza:
960 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1770 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
460 mm
Motor és váltó
Motor:
benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
350 Nm 1450–4800 1/min-nél
Teljesítmény:
185 kW (252 LE) 5200–6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.80 s
CO2-kibocsátás:
138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
51 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Nem ezt vitatom, csak unalmas már, hogy olyanok sírnak a 6 henger után, akiknek sosem volt.
    Elvileg igaz amit a rezonanciáról és a hangról írsz, de jobb autókban ezek nem tapasztalhatóak. A rezonanciát számos trükkel küszöbölik ki (tartó bakok, ellenfázisú rezonanciák keltése, stb.) a hangot pedig a hangszórókkal javítják fel. Tökéletes példa az i8 3 hengerese és a hangja. (De a downsizingot Pagani is megszenvedte, a hangzást aztán spéci akusztikával kialakított kipufogórendszerrel oldották meg – teljesen más világ, de a lényeg, hogy vannak megoldások. Van róla film is, érdemes megnézni.)

    Nekem az első autóm egy V12-es 850 volt és fokozatosan lépkedtem visszafelé ahogy a technika haladt. A V8-at imádtam a legjobban, V6 nem volt, de az nem is ugyanaz mint a sor 6. Szerettem a sokhengereseket, de nem sírom vissza őket. V12-t már nem is tudnám őszintén élvezni, az az autó annyit zabált mindenből, hogy az hihetetlen. Nem ritkán reggel és este is tankoltam, az olajat hordószám kellett cserélni (veszélyes hulladék!) de sokan elfelejtik, hogy a fékbetétek porát is belélegezzük, a raklapnyi gyertya legyártása is rengeteg co2 kibocsájtással jár stb. Köszönöm nem.
    Tavaly még úgy állítottam be a BMW-hez, hogy 525D-t kérek, mert az legalább hathengeres még. Sajnálkozva közölték, hogy ó, már az is csak négyhengeres. 530 meg nem kell. Ma már csak négyhengeresek vannak a családban és nem fáj. Van amit nem szeretek bennük, de napi szinten boltba, melóba, akárhova járni nem kell sor6 és nem érezni a különbséget sem. A dízelt is megszoktam, pedig imádtam a benzineseket, de sokkal nehezebb eladni pl.

    Nevetséges, hogy olyanok picsognak 6 henger után, akik még egy E30-at sem vesznek meg. Az új 330-ban 4 henger van? Van még 20 év mire azok itthon forgalomba kerülnek, akkor meg nem mindegy?? Jelenleg a legtöbbet E46-ot helyeznek forgalomba, de persze nem a hathengereseket hanem 316i-től 320d-ig kizárólag. Hol van az a sok 6henger rajongó?

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Az a helyzet hogy azért a 6 hengeres az 6 hengeres van összehasonlítási alapom még mindig van egy V6 a garázsban bár nem használom már évek óta … tényleg sokat fogyaszt már mihez képest 8 literrel azzal is el lehet járni + közúton 90km/h-s tempóval ” ráadásul automata , de az is igaz ha picit sietek akkor már inkább 11-től felfelé .Viszont cserébe nem rezonál a motor alapjárat közelében mint a 4 hengeresek van rajta kettő diszkrét sport kipufogó ezáltal olyan hangja van hogy beszarsz … Szóval bárki bármit mond 6 hengerről 4 re váltani igen is szívás , ráadásul a cikkben szereplő turbó motort is ha meghajtód annyit vagy közel annyit fog enni mint egy 6 hengeres hasonló teljesítményű szívó …csak ugye itt a sor 4 motor sokkal komplikáltabb és szerviz igényesebb több hibalehetőséggel párosul …. viszont cserébe papíron kevesebbet fogyaszt .

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Ez az írás egyszerűen röhejes. Nagyon unalmas már ez a “jaj már ez is csak négyhengeres, mennyivel jobb a hathengeres” duma. Mivel jobb? Úgy értem a cikk írójának? Soha nem vettél hathengerest, nem tartottad fent, soha nem éltél együtt a karakterisztikájával. Ezt a négyhengerest sem veszed meg, akkor nem teljesen mindegy mások mivel járnak?

    “Szomorú látni azt, hogy az egyik legnagyobb és legnevesebb, régebben a sportosságáról és sorhatos motorjairól híres gyártó is alább adott a színvonalból.” Pfffffff… milyen színvonalból? Halkabb, kevesebbet fogyaszt, könnyebb, kisebb co2 footprint mellett lehet gyártani. Szerintem ez magasabb színvonal.
    “Csak tudnak valamit a bajor mérnökök, ugyanis ettől függetlenül élmény vezetni.” – Hol, HOL érzed a különbséget a sorhatoshoz képest? Könyörgöm áruld el Fittipaldi.

    “Hidegen, kívülről hallgatva elég gyatra hanggal kell szembesülnünk, odabent viszont mindez szerencsére (MI KÖZE ENNEK A SZERENCSÉHEZ?) nem igazán hallatszik.”
    “A négyhengeres hang helyett sokkal inkább sorhatosra emlékeztet az akusztika”
    “Amilyen idegesítően hangos volt a 20d motorja, a 30i benzinese már-már idegesítően halk”
    Most akkor gyatra a hangja, sorhatos vagy idegesítően halk???
    Azt egyébként illene tudni szakértőként, hogy a beltérben a hangszórók javítanak rá a hangra. Na ennyit erről.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Még mindig félrebeszélsz.
    Engem viszont már fárasztasz. A lóval sem szoktam imádkozni, téged is magadra hagylak. Egy valami bosszant: a kormolás. És te folyton ezt teszed.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Akkor érezd jól magad a 14 millás Superbedben :).

    engedtessék meg azért hogy legyen véleményem, főleg hogy azért tudásban (és valódi árban) azért nem áll messze az én vadászterületem sem.

    Én a saját BMW-s tapasztalatom alapján azért kiakadnék hogyha ennyiért akarnának egy 3ert rám sózni 4 hengeres motorral, közepes felszereltséggel. minden szempontból Igénytelen ülésekkel. Neked lehjet hogy a BMW a májer, és akár 20 milláért is csak azt, én viszont azt mondom, hogy ez a BMW skáláján is el van kalibrálva.

    Miért nézzem a darabszámokat. A német piacon dominánsak a hazai márkák, ha valaha is jártál németek között akkor megérted miért.

    Megírtam a választ, sőt linkeltem, 17 milláért olyan 520d-t ami megszólal (szó szerint :)). X3ast, 17 milláért már kifutó 6os BMW-t is kaphatsz szerintem.

    A tesztben meg itt hülyítik az olvasókat 17 millás árakkal. Nem baxki, ezért TÖKÉLETES és MARADÉKTALANUL HIBTÁTLAN autó járna, nem egy négyhengeres darabőrös vacak, “precíz kormánnyal”. Mert lehet neked eleged van a volvódból, de a C klasse után ha be kell kalibrálnom a 3ert ezzel a belsővel, akkor sokkal közelebb lesz az S60hoz, mint egy fullos C-hez. (És még nem érkezett meg az új A4es!. Ez a 3er belsőben konrkétan semmi olyat nem tud amit az S60 ne tudna. Fordítva viszont nem igaz a dolog, mert a volvonak nem szokása alpári megoldásokkal traktálni azokat akik nem akarják kifizetni a drágább megoldásokat.

    10 milláéért remek autókat kapsz. Nagyobbakat, szebbeket, gazdaságos és erős dízelekkel. A bajoroktól vagy mástól. Újonnan, igény szerint konfigurálva némi várakozással. Vagy kötöttebben raktárról. Ezen kár rugózni.
    7 millát nem fog megérni a felár.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Jol latod, hatarozott velemenynek tünik, mivel nem akarok fizetni, es masokat sem veszelyeztetni, igy betartom a szabalyokat…meg akkor is betartanam, ha kepzett autoversenyzö lennek egy 300+ LE autoval, meg akkor is megeshet a baj, es eleg csak egyszer….jobb esetben csak en serülök, nem pedig mas.
    Hat akkor különbözik a velemenyünk, de “ettöl (is) szep az elet”, hogy nem vagyunk egyformak. 🙂
    A “vesz eseten” attol függ, hogy milyen vesz az, azt nem is mondtam, hogy vesz eseten kellene plusz LE, maximum jol jön, ha kell egy kis rugalmassag egy elözeshez, vagy ha az ember kimegy egy palyara gyakorolni, akkor jol jön.
    Ettöl meg bevallalnek egy 330i-t… 🙂

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Örülök, hogy nem vetted sértésnek. 🙂
    Te azt írtad, hogy a szabály az szabály és be kell tartani. Ez elég határozott véleménynek tűnik és nem fér bele, hogy most esetleg, meg néha nem tartom be.
    Én azt vallom, hogy kellő tapasztalattal és odafigyeléssel lehet rugalmasan kezelni azokat. Sajnos sok minden túl van szabályozva.
    Őszinte leszek. Én olyan “szemét” vagyok, hogy azért veszek erős autót, hogy gyorsan tudjak vele haladni és a gyakran kekeckedőknek se legyen sok esélye. Tudom sokak szemében felelőtlen ámokfutónak tűnhetek, de az élet eddig nem ezt támasztja alá, pedig elég sokat és elég régóta vezetek.
    Természetesen az jó, ha valaki betartja a szabályokat és nem is akarom lebeszélni róla, de azoknak szerintem nem igazán van szüksége erős autóra.
    Mindig mosolygok azokon az érveken, hogy vész esetén jól jöhet az a plusz lóerő. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Nem sertödöm meg, csak arra nem emlekszem, hogy hol irtam, hogy ez a BMW lödörög az uton….itt ehhez szoltam hozza, ott pedig a masik cikkhez, a kettöt ne keverd….Ez esetben arrol volt szo, hogy dragallom 17 millioert ezt a 3er BMW-t…es ha ilyet szandekoznek venni vagy lenne ra penzem, akkor alternativa lenne, mert olcsobb es meg erösebb is mint a BMW.
    “Szabalyok esztelen követese”…nem emlekszem, hogy ezt irtam.
    Azt irtam, hogy be kell tartani a szabalyokat, aki nem tartja be, az fizessen.
    Attol, hogy lenne egy 300+ LE Insigniam, attol meg betarthatom a szabalyokat, nem? Ha meg nem tartom be, azt ugy ne tartsam be, hogy ne veszelyeztessek masokat! Szerintem nem automatikusan következik az, hogy ne tartsam be a szabalyokat, abbol, hogy erös autom van. Lehet erös, de ha elkaptak, akkor fizetek. Hajtottam mar en is gyorsan, fizettem is erte, de nem akarok masokat veszelyeztetni. Mondhatjuk azt is, hogy elegendö lenne nekem egy 120 Le Insignia is, mint ahogy neked is eleg lenne a Corolla vagy Yaris alapmotorral, nem (talan az van neked, ha jol emlekszem)? Azzal is odaernel a celodhoz szerintem, megis erösebb autod van. Igy lehetne nekem is 300+ LE, a szabalyok betartasa mellett is. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    ” Tehát ami neked nem tetszik, azt csak sznobok kedvelhetik.
    :-DDD ” Nem feltétlen 😀 csak az állítása úgy hangzott , hogy nem lehet mibe belekötni 😀 Az a helyzet hogy azért lehet elég sok mindenbe ” még nem szóltam a fecelift előtti verziók karácsonyfaként világító műszerfaláról bár így karácsony tájékán elég hangulatos tud lenni a sok sárga -piros hibajelző lámpa , de való igaz nem egy ambi-light hangulatvilágítás ” … Egyébként nem olvastam el a cikket mert pontosan tudom miről szólnak itt a BMW tesztek ” nagyon szuper , húú de jó , fűűű még ez is milyen fasza , juhhúú még az ablak is elektromos Naaaa és persze a vezetési élmény is mennyire jó …stb” szóval erre nem vagyok kíváncsi … ha elolvasom biztos van még pár dolog amibe bele tudtam volna kötni 😀 😀 😀

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Nem értem mi a probléma abban, hogy ha valaki szerint ez megéri-e az árát?
    Ha valaki nem tud alkudni az pedig vessen magára.
    Nekem megérte egy saját céges autót venni ,mert tetszik 435i M.
    Mondtak egy páran,hogy ezért lehetne mást is venni………………..de nekem ez tetszik,kész.
    Marad a Mazda is,meg ez is.
    Kipróbáltam a 428i,de az nem ment úgy mint az MPS,ezért lett a választás a 435i.-re.
    Aki szerint pedig nem éri meg az az Ő problémája.
    Érdekes lenne ha egy boltban odamennék egy vásárlóhoz hogy EMBER MIT CSINÁLSZ?????? ez nem éri!!!!!! meg,biztos mondanak óóóó köszönöm,hogy felvilágosított,ja nem …..azt monda inkább figyú öreg foglalkozz a saját dolgoddal.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Szerintem pedig mellébeszéltél.
    Tényleg kimerítően.

    Nyilván azért, mert a kérdésre nincs válasz. Ezért érdekelt volna, hogy amikor te, zöldblogger ex catedra kijelented, hogy 17-ért mit kell adnia egy autónak, akkor azt honnan veszed? Elmondom: a fejedből. De azok csak a te preferenciáid öreg. Mi van, ha más meg másként gondoölja?

    Mi van, ha amin polemizálsz, az egyszerűen különböző autóépítési koncepciók része? Az egyik ebben jobb, a másik pedig másban? Miért kellene ugyanazon koncepció mentén autót gyártani? Az egyikben van gerincvédő háttámla és taknyos kormányzás, a másikban pedig pengeéles kormány hagyományos háttámlával? Kezded érteni Zold?
    A te preferenciáid, a te pénztárcád csak a te véleményedet tükrözhet, nem alkothatsz általános szabályt abban a kérdésben, hogy valami 17-ért sok-e, vagy kevés, miközben mindenki, aki beleülhet összesz.ja magát.

    A darabszámokat figyeld. Csak azokat. Meg az eredményeket. Minden más mellébeszélés és hitvita. Azzal a csalfa féle idiótákat kábítsd.
    Összesítve, egy Volvo S60 a véleményem szerint ehhez az autóhoz mérten, kb. kiszintezetten egy vimes doboz minőségű szar. Ennyi. Azért kerül kevesebbe hereverő háttámlástól, zörgő ajtóstól, mindenestől. Ez van.

    Annak azért örülök, hogy azt, amire nincs válasz, nem akartad elmagyarázni.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Neked OPC, aki úgy lődörög az úton, hogy feltartja a forgalmat?
    Mert az esztelen szabálybetartó azt teszi, azt azért jobb, ha leszögezzük.
    A másik megoldás, hogy hazudik. Harmadik lehetőség nincs.

    Ne sértődj meg, mert nem annak szántam, de a szabályok esztelen követéséről szóló írásaidat olvasva neked bőven elég lenne egy kb. 100-120 lovas Insignia vagy valami hasonló, hogy még véletlenül se kapjon el a hév.
    Ha már elvek vannak, akkor azt vegyük komolyan. Nem igaz? 🙂

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    “kissé eldurvult a helyzet…” na ne viccelj már, ez még csak az előjáték kategória volt, hol van ez még a Totaler Krieg kategóriától…komolyra fordítva a szót ám legyen! Lássuk működik e nálatok az önmérséklet, s ha igen akkor hasonló lépés lesz a válasz is. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    “Azt gondolom, hogy igenis jo auto a BMW, ezt el kell ismernie Csalfanak is. Kivalo a vezethetöseg, jo minöseg, meg ha olykor a megbizhatosaggal akadnak is gondok.” sosem fogja elismerni, tudod az a bizonyos p…. mentalitás miatt.
    Ebbe az autóba tényleg nem igazán lehet belekötni, itt már a prémium világban inkább az ízlések és pofonok elve a meghatározó. Az ára nem kevés, de könyörgöm ez egy prémium termék, s nem egy olcsó tömegmodell. Még akkor is, ha az olcsó tömegmodell is tudja mindezt. Ez egy ilyen játék, még akkor is, ha ez sokaknak fáj. Cipőből is van olcsó kínai, meg lehet kapni Camelt is egy picit más áron. 🙁

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Szerintem pedig elég kimerítő választ adtam rá.

    Nem véletlenül kérdeztem vissza, mert ezen az autón van egy 2-3 milliós árbuborék amit nem látok. azon felül hogy ennyiért kapsz sokkal flancosabb autót vagy sokkal olcsóbban kevésbé dinamikus de minden igényt kielégítő autót…

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Azert hatha…. 🙂
    Nem akartalam, hogy könny szökjön a szemedbe a meghatodottsagtol… :), csak tenyleg nem ertem, hogy hogy tudnak ennyire összekapni ??!

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Hogy a cikkhez is hozzaszoljunk….
    Azt gondolom, hogy igenis jo auto a BMW, ezt el kell ismernie Csalfanak is. Kivalo a vezethetöseg, jo minöseg, meg ha olykor a megbizhatosaggal akadnak is gondok.
    Csalfa, azt mondod, bottal sem piszkalnad….most komolyan, ha kapnal egyet ajandekba barkitöl, akar tölem is, mert meg akarnalak ajandekozni eggyel, azt mondanad, hogy kösz nem, mert “bajor”? Meg egyebkent is, “hülye” nemet? Miert?
    Kopasszal es Kempelennel is egyetertek, hogy jo auto. De nem a vilag közepe, ebben meg egyet ertek veled es Zolddel.
    En is sokallom erte a 17 milliot…ha lenne ra penzem, lehet hogy 13-14 körül inkabb vennek egy Opel Insignia OPC-t. Ez egy alternativa kempelennek a 17 millio elleneben. Egy lehetöseg csak.
    De egyebkent….teljesen mindegy, hogy mennyit vitatkoztok, vagy vitatkozunk rajta, nem mi döntjük el, hogy mennyire lesz ez sikeres vagy sem, vagy mennyire jo ez a modell vagy sem, vagy mennyire ar-ertekaranyos. Eldönti a piac, a vasarloi kör. Akinek eddig is 20-30-40 millios autoi voltak a nemet triobol, annak ez egy kaka…mar bocsanat.
    Apamnak, akinek egy 15 eves F Astraja van, annak ez egy csoda lenne….maris mas szemszögböl tünik ez az auto a vilag közepenek….vagy eppen egy atlagautonak.
    Nem vezettem ezt a modellt, az elözö generaciosban ültem, es valo igaz, hogy nem voltam elajulva a belter minösegetöl, ettöl meg nem szidom, de jol összerakott auto benyomasat keltette.
    A dizelmotornak benn hangja alig volt, az automata kivaloan dolgozott.
    Nem vezettem az uj C Mercedest sem, de a kepek alapjan az minösegibb benyomast kelt. Ennyi, de mivel nem vezettem öket nem itelem meg, hogy egyik rosszabb vagy jobb, mint a masik, hagyatkozok a tesztek leirasaira.
    Valaki emlegette az ülesfütest vagy szellöztetest…talan Kaller. Azt gondolom, hogy igen, ki lehet emellni, hogy nem lehet bele rendelni, mert premium markarol beszelünk….egy Opelben meg van…de nem mindegy??? Ha nem akarunk ilyet venni, minek lovagolunk azon, hogy ez vagy az nincsen hozza? Ha igy is veszik a BMW modelljeit, lenyegtelen ez es kar rajta összekapnotok.
    Szemely szerint azt gondolom, hogyha valaki ilyet vesz legyen hozza szerencseje, es kivanok neki balesetmentes kilometerek sokasagat!! Remelem Csalfa neked is lesz egy ilyen, szerintem örülnel neki.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Kisgyerek, bár ez egy BMW-tesztnek indult, de ez már a te lélektani drámád. Meg az összes hasonszőrűé. Ma is megvoltál, most átadom a boxzsákot Rorenónak, püföljön téged ő is egy kicsit.

    Ne feledd, én figyelmeztettelek. Most lehet, hogy ez van:

    [url]https://www.google.hu/search?q=man+with+money&client=opera&hs=RmX&biw=1152&bih=767&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQ8d6freDJAhWDl3IKHQ8JD-sQ_AUIBigB[/url]

    De majd később lehet, hogy ez lesz:

    [url]https://www.google.hu/search?q=loneliness&biw=1152&bih=767&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiekLTQreDJAhWKpnIKHWeBB6kQ_AUIBigB[/url]

    Szevasz! Roreno, beindíthatod a cséphadarót:)

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Ne mondj neki ilyen kifejezéseket hogy ” akkor te elég mélyen állsz a Maslow piramisodon” , szegény pára úgy sem érti! Fogalmazz az egyszerű proli nyelvezettel, azt megérti! 😀

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    De ezek engem nem érdekelnek, úgyhogy nyugodtan kímélj meg a hülyeségeidtől. nem vagyok kíváncsi egyetlen betűdre sem, kár koptatnod a klaviatúrát. Rendben?
    Leszarom a jövőképedet, leszarom a képzelgéseidet és leszarlak téged is. Ennyi. Hát olyan nehéz ezt felfognod roreno?

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Én is keresem a sor6-osomat, de még nem találtunk egymásra.
    nem tudom milyen autód van, de a 46-osok ára még nem emelkedik és még csak nem is stagnál, én ilyeneket nézegetek. Tény, hogy pár éven belül elkezd majd emelkedni, de ne reménykedj, egy ilyenek az árát olyan sokára éri majd csak el, amire még neked sincs esélyed. 😀
    Hogyne érteném a lényeget. Én azért, ha megtehetném tudnék választani. És nekem akár 3 hengeressel is jó lenne 😀

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Így van, de elnézve a számokat azt is láthatjuk, hogy az én autóm napról napra növeli az értékét. Persze van ennek hátránya is, az én farpofáim közé nem durran be a 28 légzsák egyike, hogy ütközésnél még az aranyerem is védett legyen, amit egyébként a gyenge műbőr okozott az elkényelmesedett világunkban két olyan kínkeserves perc alatt amíg ébredezik az ülésfűtés. Talán nem ez volt a legszerencsésebb hasonlat modernkori autógyártásra a helyi ratyik miatt, de ugye érted a lényeget:D Elismerem van rá igény, a BMW eladásai szárnyalnak és pár dologban élen jár, de egy kezemen megtudom számolni hány új modellre böknék rá a rengetegből, már ha lenne annyi pénzem 🙂

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Szívből örülök, hogy minden egyes tulajdonságunk különbözik. Hálát adok érte a sorsnak:)

    Te viszont ne örülj annak, hogy milyen sanyarú öregkor vár majd rád. Mert sanyarú lesz, azt elhiheted. Akkor jól jönne majd egy társ, de majd nem lesz…Akkor mire mész majd az autókollekcióddal meg a “Money money money” c. nóta fújásával?:)

    Ha létezik egy nagyon szomorú jövőkép, akkor ez az. A magadfajtáknak ez lesz a sorsa. Akkor majd nem fogtok fennhangon “prolizni”:)

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Most tőlem szokatlan módon nagyon rövid leszek:

    Ez a bla-bla-blák bla-bla-blája, öreg. Olvasd ezt szépen vissza az utolsó betűig, és döntsd el, hogy ezzel inkább nekem vagy magadnak ártottál-e.:)

    Jó olvasást! Ez megint betalált…Istenem, erre mondják, hogy “könnyű célpont”:) Ma is istentelenül jól szórakozom:)))

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    [i]“Más a fizunk, az óránk és a csajunk is.”[/i]

    Így van, jól figyelj. És nagyon örülj annak, hogy így van. Miért? Elmesélem.

    Más a fizunk? Más. Te ugyanis rorenoval ellentétben nem én vagy. Nem keresheted azt, amit én, mert egyrészt fizetésed sincs még, másrészt pedig az az én fizetésem. Ez megvan ugye? Ha az én fizetésem lenne a tied, akkor tolvaj lennél és feljelentenélek azonnal.

    Más az óránk? Igen. Az enyém itt van a karomon és ha a tieden lenne, akkor aggódnod kellene, mert visszaeső tolvaj lennél. Ez hiányzik? Szeretnél bűnöző lenni? Gyönyörű jövőkép…

    Más a csajunk? Nagyon remélem, mert ha nem így van, akkor rád nagyon rossz sors vár, úgyhogy imádkozz, hogy a csajom legyen hűséges és ha mégis akarna valamit, akkor kerüld el a magad érdekében.

    Ezen kívül még az apád sem vagyok, mert ha az lennék öreg, akkor a taknyod folyna össze a véreddel, úgy vágnálak pofán egy-egy arrogáns hozzászólásod és lenti hazudozásod kapcsán. Nagy szerencse hát, hogy apád az apád és nem én. neki nem biztos, de neked mindenképpen.
    Nem vagyok továbbá a kezelőorvosod sem, aki az akut skizofréniádat és üldözési mániádat kezeli. Ha ugyanis az lennék, akkor te valamelyik zárt osztályon tolnád, nem otthon a melegben.

    Úgyhogy azt ajánlom, az idézett kijelentésemnek nagyon örülj, adj hálát az Istennek, hogy ez van és nem az ellenkezője.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Én leírtam hogy mi kerül 12-be a bajoroknál.

    De most egy kicsit fordítsuk meg a dolgot, Márkus László után szabadon:
    Mi kerül ezen az autón 17 millába? Az X drive és az aut általában pénzbe kerül, ez világos. De az alap bőrólés nem nagy szám, és azért már ne kelljen tapsoikolni hogy van benne egy 2 zónás klíma.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Ennek az aljassághoz semmi köze. Mindig így csapkodsz, mikor valamivel betalálok. Lám, most is:)

    “Más a fizunk, az óránk és a csajunk is.”

    Az a szerencséd, hogy hölgyek nem olvassák ezt az oldalt. Borzasztó nagy mázlid van, öreg.

    Folytasd a csapkodást, én mentem…adjad neki:)))

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Tényeket Zöld.
    Az, hogy te mit vennél, nem volt kérdés?

    Azt légy szíves megmutatni, hogy mit kell kapni 17 milláért? Hol van ez minden kétséget kizáróan, mértékként megfogalmazva?

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Nem tudom, én nem szoktam annyiért venni. Aki mondjuk annyiért vesz annak lehet hogy az a ciki hogy olcsón kellene vennie 🙂 De aki mondjuk nem él csengőfrászban az adóhatóság vagy a TEK miatt, az esetleg egy éven belül elgondolkodhat egy belépő 7esen korrekt alapfelszereltséggel. (Tudom most mind 25 felett vannak).

    De mondjuk én egy ilyen autót 12 milla körül vennék: [url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese[/url]

    Vagy ilyet 11 alatt: [url]http://autossagok.blog.hu/2015/01/07/bmw_x3_18d_teszt[/url]

    Aminek a 20d xdrive alapára is 12 alatt, nem hiszem hogy ez bármikor is kevés lenne tudásban, és 2-3 millából nagyon korrektül fel lehet szerelni.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Már csak pár napot kell aludni és jön a:

    [url]https://www.google.hu/search?q=holiday&biw=1152&bih=767&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjfnZGjluDJAhVn1XIKHVaiATgQ_AUIBigB[/url]

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    “Korrekt autó, nem lehet mibe belekötni, tökéletes! ” >>>> Nem lehet rendelni bele ülésszellőztetést egy magát prémiumként árazó márkánál a 21. században ” Opel Astrában van ” . Én bele tudok kötni és akkor még nem beszéltem az igénytelen alap ülésről a gagyi szövet kárpitokról minősíthetetlenül gáz “bőr” kárpit ami valójában műbőr a förtelmes műszerfalról … Teljesen nyilvánvaló hogy számodra mást jelent a tökéletes autó mint számomra 😀 némelyik embernek az is elég ha BMW jel van az elején és már tökéletes ….

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Ki állította ezt? Kezdesz beleborulni az agyadba.

    [i]“Akinek a Tag Heuer és a nő egy kutya, az idővel majd itt köt ki”[/i] ha így gondolod, akkor te elég mélyen állsz a Maslow piramisodon. Nem is akarok ilyen alakkal csevegni.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    😀
    Elnézve a számokat azt látom, hogy komoly kisebbségben vagy ezzel a véleményeddel.
    Régi szép idők bizony. Nagyfater is mindig ezt mondja, mert akkor még nem volt reumás.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Pénzt CSAK és KIZÁRÓLAG autóra lehet költeni. Még többet pedig hedonizmusra. Értem. Én majd boldogan halok meg, az biztos, te viszont magányosan:)

    Akinek a Tag Heuer és a nő egy kutya, az idővel majd itt köt ki…Nagyon nem irigyellek:(

    Hidd el, vacak érzés lesz majd. Most még vihogsz, de majd rá fogsz jönni.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Itt nem az a kérdés hogy kölyökkorában miben ült. Hanem hogy mit kap 17 milláért. Ha fele ennyiről van szó és értékarányos de igényes dízel kell, akkor persze mindenki 4 hengerest kínál (és most elmorzsolok egy könnycseppet a Volvo kivezetett D3/D4eseiért), na de könyörgöm, ez itt egy marha-drága nagy teljesítményű autó. Ne rajtunk spóroljon a gyártó…

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Látom, a vinyód nem tudja feldolgozni az állításomat, ezért újra leírom: bottal sem piszkálnám.

    Teccikérteni, Dagobert bácsi!?:))))

    Pénzt például szívesen költök családra, arra, ami neked soha nem lesz, mert még nővel sem volt dolgod:)))

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    óhh a BMWnél több évtizedes hagyománya van a mutatók hajkurászásának. Nem passzióból használnak Runflatet, hanem az a pár kiló a hivatalos önsúlyban és liter a csomagtartóban jól mutat. Papíron.

    Miután az NCAP átveszi, ők is beleteszik, és ennek nyomán az F30 is kapott pl gerincvédő háttámlát (ami a volvónál alapáras). Ha az NCAP pontot ad, majd érkeznek ebbe is sávasszisztensek és BLIS rendszerek. De a Volvo akkor is egy lépéssel lőttük jár, most épp olyan dolgokkal mint a cross traffic alert.

    Ódinál meg ott a 3zónás klíma és a hűthető ülés. Már az előzőhöz is volt. F30hoz még nincs. Az új A4hez meg ott a full LCD képernyől vagy az önparkoló funkció.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Egyre lejjebb… gyakorlatilag az xdrive-on kívül nincs egyetlen apró részlete sem az autónak ami érzelmi alapon a javára dönthetne bármelyik konkurenciával szemben. Anyagias oldalról megközelítve meg még ennyi sem. Régi szép idők… 🙂

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Nem értem ezt a 4 henger hisztit.
    -Van itt valaki, akit kölyök korában azért kegettek az asztal körül, mert neki 6-8-…hengeres autó kell majd?
    -Van itt valaki, aki ismer egyetlen utalást, iránymutatást arra, hogy ami jó középkategóriás autó, abban nem lehet 4 hengeres motor?
    -Van itt valaki, akinek van ilyen autója?

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    [i]“lehangoló belső”[/i]
    Erre milyen egzakt mérőszám/módszer van?

    Milyen kényelmi extra nem rendelhető hozzá, ami az A4-hez igen?
    Milyen biztonsági mutatói gyengébbek az S60-nál?

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Valóban nem sok logika van benne, de jelölések tekintetében a BMW sokszor nem volt konzekvens. Már 15 éve elkezdte ezt.

    [i]“…de tipikusan olyan amilyen aBMW tulajok többsége. Többet akar mutatni, mint amije van.” [/i]
    Ezt milyen egzakt kutatásra alapozod? A f.ság nem érdekel.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Nem értem a BMW jelölésének új filozófiáját.
    Ezt az autót nem szabadna 330i-nek nevezni.
    Annak komolyabb autónak kellene lennie utalva a 3 literes motorra.
    Ez sem rossz, de tipikusan olyan amilyen aBMW tulajok többsége. Többet akar mutatni, mint amije van.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    khm, Mercedeshez képest lehangoló belső, Audihoz képest elmaradt kényelmi extrák, Volvókhoz képest elmaradt biztonság, 4 hengeres motor.

    Meg természetesen egy sor remek dolog, a hagyományos BMW-s erények mentén.

  • 2017.10.28. at 09:58
    Permalink

    Hányok ezektől a kocsiktól, az Auditól is – már-már lehetetlenség megkülönböztetni az egyes modelleket, a belső tér évek óta jottányit sem változik. Bottal nem piszkálnám egyiket sem. “Rémálmaim” autói ezek.:)

    Remek példái a német “kreativitásnak”:)

Vélemény, hozzászólás?