Mutatós, vagy mulatós?

BMW 440i vs. Mercedes-Benz C 300 - prémium kabriók egymás ellen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kategóriatársak, mondhatjuk, hogy ellenfelek. Mindkettő német csúcstechnika, és pár másodperc alatt ledobják a tetőt. Nagyjából ennyi a közös bennük, meg persze, hogy polgárpukkasztásra tökéletesek.

Ezzel a két szépséggel most masszívan belekóstolhattam a kabriózásba, a BMW-ről itt, a C 300-ról pedig itt találják a tesztet, célszerű volt őket összehasonlítani, ha már kategóriatársak. Mindkettő benzines és turbós, a BMW-ben soros hathengeres, 3 literes dolgozik 326 lóerővel, a Mercedesben pedig egy kisebb, kétliteres, 245 lóval. A bajor ráadásul még összkerekes is, szóval menetteljesítményük között ég és föld a különbség. Legalábbis azt gondolnánk, hogy az a közel 80 lóerő többlet a BMW-nél hátbavágóan jobb menetdinamikát ad, de az a helyzet, hogy 160 kilóval nehezebb is, így csupán 1 másodpercet ver a C 300-ra százra gyorsulásnál.
Ennél azért lassabb a mozdulat élőben, csak a nyitás nagyjából 20 másodperc a BMW-nek, a Mercedes egyszerűbb és könnyebb szerkezete valamivel gyorsabb, de nem nagy a különbség Ennél azért lassabb a mozdulat élőben, csak a nyitás nagyjából 20 másodperc a BMW-nek, a Mercedes egyszerűbb és könnyebb szerkezete valamivel gyorsabb, de nem nagy a különbség
Nem egyszerű pártatlannak maradnom, mert a 440i-nek olyan hangja van, hogy még most is elolvadok tőle, már csak azért is azt venném, viszont most érdekesebb kabrió mivoltukban összehasonlítani őket. Míg a BMW keménytetős, a Merci ponyvát kapott, mindkettőnek számtalan előnye van, igazi kabrióélményt mégis a ponyvás megoldás ad. A keménytetőnek megvan az az előnye, hogy zárt állapotban teljes értékű kupéban érezhetjük magunkat. Alapesetben jobban szigetel a vászonnál, viszont esőben semmivel sem kevesebb a zaj odabent. Ugyanakkor lassabban is nyílik néhány másodperccel a Merci tetejénél és nagyobb helyet is foglal. Itt mondjuk van egy olyan furcsa helyzet, hogy a BMW csomagtere még így is nagyobb, alapesetben 480 literes és nyitott tetővel is 370 literes, míg a C-osztály zárt tetővel is csak 360 literes puttonyt kapott, és rettentő szűk a csomagtérnyílása is.
Méretek
BMW 4-es Cabrio Mercedes-Benz
C-Osztály Cabriolet
Hosszúság [mm] 4638 4686
Szélesség [mm] 1825 2016
Magasság [mm] 1404 1409
Tengelytáv [mm] 2810 2840


Hely szempontjából bent nagy különbség nincs, négy teljes értékű helyet adnak, persze hátul 180 centinél magasabbak inkább ne próbálkozzanak. Komfortban viszont a Mercedesé a pálya, az első ülések szellőztethetők, a BMW-nél ilyen nem elérhető, pedig nagyon jól jön, ugyanakkor előbbinél az ülés magától előrecsusszan, ha valaki hátra akar beszállni. Körkamerás parkolóasszisztenst is csak a Mercedes nyújt, ahogy légrugós felfüggesztést is. Ezzel mondjuk nem győzött meg, mert az elnyújtott egyenetlenségeket ugyan szépen mozogja ki, de minden egyes tenyérnyi hibán képes volt csattanó hangokat kiadni, míg a BMW sportosra hangolt futóműve épp csak a nagyobb hibáknál sírt fel, de abból se volt annyi, hogy egy kezemen ne tudnám megszámolni. Számomra a BMW sokkal komfortosabb volt, annak ellenére, hogy feszesebb hangolású.
Hirdetés

A Mercedes inkább high-tech, mint a BMW, ez mondjuk azért is lehet így, mert évek vannak a két konstrukció között, ez sajnos beülve is egyből megfogalmazódik. A BMW egyszerű műszeregysége között épp csak megbújik egy kis kijelző, amin adatokat váltogathatunk, míg a C-osztálynak okostelefon méretű monitora van a kormány mögött, ráadásul színes, és a grafikája is részletekbe menő. Belül is tökéletesen nyújtja azt, amit a külső sugall, minőségi anyagokból összeválogatott. Parádés formavilágú belterében mindig sztárnak érezhetjük magunkat, orrán a hatalmas csillaggal a virító maszk közepén. A BMW sokkal egyszerűbb formavilága kívül-belül épp csak nyújt valami kis izgalmat a szemnek. Egyszerű középkonzol, fönt egy ágaskodó kijelzővel, semmi olyan részlet, ami komolyabban elvonná a figyelmünket, de az egész tökéletes összhangot sugároz, és minden ott van, ahol lennie kell, vagy ahol épp keresnénk.
Belső méretek (mm)
BMW 4-es Cabrio Mercedes-Benz
C-osztály Cabriolet
Belső szélesség elöl 1410 1390
Belső szélesség hátul 1220 1200
Belmagasság elöl 880-960 900-990
Belmagasság hátul 930 900
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött 150 170
Ülőlap hossza elöl 520-570 520-570
Ülőlap hossza hátul 480 450
Csomagtér hossza [mm] 900 1100
Csomagtér szélessége [mm] 760-1400 950-1280
Csomagtér magassága [mm] 340-470 250-400
Csomagtér mérete [liter] 370-480 285-360


A két autó között leginkább olyan stílusbeli különbség fedezhető fel, ami alapján leginkább preferencia kérdése, hogy kinek melyik szimpatikusabb. A Mercedes kívül-belül lenyűgöz látványával. Míg benne igazából mindegy, milyen vezetni, csak az a lényeg, hogy minden szem ránk szegeződjön, addig a BMW a vezetési élményével küld padlóra. Hosszan időztem a Mercedesben, mire elindultam vele, mindent át kellett néznem, mert csodás. A BMW-t viszont alig vártam, hogy beindíthassam és végre úton legyek vele, komolyabban csak másnap reggel kezdtem vizsgálgatni a kocsit. Az biztos, hogy aki szeret vezetni, az az utóbbit választja. Az üléspozíció tökéletes, mélyen ülünk benne, egészen hátratolható az ülés, mert a kormányt is hosszan magunkra húzhatjuk. Minden pillanatban arról szól, hogy a sofőr jól érezze magát.
Műszaki adatok, árak
BMW 440i Cabrio xDrive Mercedes-Benz
C 300 Cabriolet
Hengerűrtartalom [cm3] 2998 1991
Hengerek/szelepek száma 6/24 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/8 automata/9
Teljesítmény [LE (1/min)] 326 (5500) 245 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 450 (1380-5000) 370 (1300-4000)
Gyorsulás 0-100 km/h 5,4 6,4
Végsebesség [km/h] 250 250
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 10,3/6,1/7,6 8,9/6,0/7,1
CO2-kibocsátás [g/km] 165 161
Menetkész tömeg [kg] 1850 1690
Menetzaj 50 km/h-nál [dB(A)] 56 60
Menetzaj 90 km/h-nál [dB(A)] 64 64
Menetzaj 130 km/h-nál [dB(A)] 70 69
Alapár (Ft) 18 443 600 15 662 910
Tesztautó ára (Ft) 24 531 300 23 986 490


Na tessék, csak elfogult lettem a végére. Van még pár ütőkártyája a BMW-nek, például hogy piszkosul masszív, minden kanyart tűpontosan vehetünk vele, és közben semmi nem vonja el a figyelmünket. A Mercedesről sajnos ez nem mondható el, valahonnan folyamatosan adott zajt, mindig épp ahonnan kedve volt, de a napellenzők és főleg a baloldali A-oszlop borítása állandóan társalogtak. Szörnyű dolog ezt hallani egy még szinte zsír új kocsiból, ami ráadásul a 24 millió forintot kergeti. Az is igaz, hogy frissebb konstrukció a BMW-nél, később biztos megoldják ezt a merevségi problémát, viszont a BMW szinte csúcsfelszereltségével sem volt sokkal drágább. Hasonló motorral meg végképp kevesebbért hazavihető, több élményt nyújt, minőségi anyagokból, egyszerűbb tálalásban. Mindkettő sokat mutat, de a Merci csillogása kilométerekről kiborítja az irigykedőket. Akinek ez kell, egyértelmű a döntés, aki mókát keres, az a BMW-hez menjen.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?