Másfél éves sárga szörny – BMW M4 használtteszt

BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


Érdekes módon úgy tűnik, hogy az M-es BMW-k színe igazodik az időjáráshoz. Legalábbis mifelénk. A nyáron nálunk járt M3-as szürke színe bevonzotta a borongós, esős időt, ami miatt nem tudtunk egy jót autózni vele a drivingcampen. Ez a hét pedig vakítóan verőfényes időjárással telt, és sikerült egy vakítóan sárga, 1,5 éves M4 Coupét közelebbről is szemügyre vennünk. Különlegessége, hogy a mai szokással ellentétben nem importautóról van szó. Az első darabok között, tavaly júliusban érkezett az országba, azaz hazai márkakereskedésben vásárolt példányról van szó.
Hirdetés


A megbeszélt helyen várva a találkozót már messziről kiszúrtam az Austin sárga fényezést, szinte rikított a mai forgalomban lévő autók szürke skálájában. Nem csak a színe, hanem a négy kipufogón keresztül dübörgő sorhatos motorhang is megtörte az addig megszokott utca alapzaját. A M4 Coupé kintről nézve és hallva is nagy élményt nyújt, hát még odabent! Kinyitva az ajtót és elsőre rápillantva a belsőre, lényegében egy vadonatúj autónak tűnt. Sehol semmi használati nyom, az üléseken lévő M logón pedig még ott figyelt a gyári fólia. Amilyen ritka itthon a sárga M4 Coupé, olyan ritka a gazdája is. Valódi hímes tojásként bánik az autóval, érhető is, egy ilyen fenevad megérdemli, hogy foglalkozzanak vele és mindig rendben tartsák.

A BMW történetében ez az első M4 modell. A korábban M3 Coupé néven futó sorozat a közelmúltban kettévált, az M3-ból csak négyajtós kapható, a kupé változat pedig megkapta az M4 nevet. Erőforrás tekintetében szakított a hagyományokkal a BMW. A korábbi széria V8-as szívómotorját sorhatos duplaturbósra cserélte. A korábbi 420 lóerő csupán 11 lóerővel nőtt, a turbók viszont elsősorban nem is ennek, hanem a nyomatéknak tettek jót. A korábbi 400 Nm helyett ezúttal már 550-et tudunk kiaknázni, amely igen széles, 1850-5500 1/perc fordulatszámtartományban áll rendelkezésre. Az M3 tesztjében már leírtuk, hogy nagyon ésszel kell vele menni, a tulajdonos elmondása ismét ezt igazolja: volt már olyan, hogy szárazon negyedikben is elforgott a hátulja egy erősebb gyorsításnál.

Extrák szempontjából közel mindent megtalálni benne a vezetőt segítő rendszereken és a 2,5 milliós karbonfékeken kívül. Érdekesség, hogy a BMW az M-es modellekhez is megadja az 5 év vagy 100 ezer km-es Service Inclusive csomagot, azaz a kötelező szervizeknél a forgó-kopó alkatrészeken kívül nem kell fizetni semmit, még a munkadíjat sem. Új kora óta 5000 km-nél volt először szervizben, ahol olajat cseréltek és kiszedték azokat a korlátozásokat, ami után már bátran lehetett hajszolni, akár versenypályán is. Addig ugyanis a gyár némi korlátozást iktat be, hogy ne lehessen idő előtt széthajtani a sorhatost. A szervizperiódus 30 ezer kilométerenként van, ennek megfelelően az első ötezres szerviz után 30 ezernél járt ismét olajcserén.

Helykínálat szempontjából pozitív csalódást kellett megélnem. Oké, hogy a hátsó sorba bejutás nem egyszerű, viszont lábtér bőségesen van, a fejtér már némileg korlátozottabb. A csomagtér is meglepően méretesre sikerült, a 445 liter kerek 10 literrel nagyobb, mint egy E46-os limuzin csomagtere. Nem kell tehát lemondani a nagyobb utakról, nyaralásról sem, az M4 Coupé hű társunk lesz ebben is. Az igazán nagy élményt viszont akkor fogja megadni, amikor mindent átrakunk sport plus állásba, a menetstabilizálót pedig MDM, azaz a korlátozottan kikapcsolt állapotba. A váltót a legkeményebb állásba hangoljuk és irány a 100 km/h mindössze 4,1 másodperc alatt.

Az M4 versenypályán érzi magát igazán otthon, ott egy-egy kanyarból kifelé jövet akár keresztben is közlekedhetünk, az elektronikus sperr-difi ehhez teljes mértékben hozzásegít. A 60 literes tank ilyenkor extrém rövid idő alatt tud ürülni, de nem is ez a lényeg ilyenkor, hanem az, hogy mi örüljünk. Egy igazi élményautóval van dolgunk, ami a hétköznapi közlekedésben is jó szolgálatot teljesít. Városban 11-12 literes fogyasztással el lehet vele járni, ami ilyen teljesítményhez képest meggyőző érték.

A mai teszt szereplőjének újkori ára 28 millió forint körül mozgott, most pedig 22,99 millióért lehet ugyanezt az autót megtalálni a Használtautó.hu adatbázisában. Hogy eladó? 1,5 év után? Igen. Pont emiatt egy igen ritka lehetőséggel lehet most élni. Egy garanciával rendelkező, hazánkban elsőként forgalomba helyezett, első tulajos, rendszeresen szervizelt példánnyal van dolgunk, amire már 3,5 évig a szervizben sem igen kell költetni, itatni persze lehet. Ha lenne elfekvőben 22 elkölthető millióm, akkor nagy valószínűséggel lecsapnék rá, mert a korábban tesztelt M3 nagyon magával ragadott, ez pedig sokkal dögösebben néz ki.
Értékelés
Pozitív
Utcai verseny és élményautó, szín, formavilág
Negatív
Nem áll ilyen a garázsomban
Árak
Tesztmodell alapára
28 000 000 Ft (2015.10.30.)
Tesztautó ára
22 990 000 Ft (2015.10.30.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2979 cm3
Teljesítmény:
317 kW (431 LE) 5500-7300 1/min-nél
Nyomaték:
550 Nm 1850-5500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,1 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4671 mm
Szélesség:
1870 mm
Magasság:
1383 mm
Saját tömeg:
1497 kg
Össztömeg:
2040 kg
Terhelhetőség:
503 kg
Tengelytáv:
2812 mm
Karosszéria-kivitel:
coupé
Csomagtér:
445 l
Motor és váltó
Motor:
benzin üzemű
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
2979 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
hétfokozatú duplakuplungos
Nyomaték:
550 Nm 1850-5500 1/min-nél
Teljesítmény:
317 kW (431 LE) 5500-7300 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,1 s
CO2-kibocsátás:
194 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
12 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    A jobbat még mindig divat leszólni ?… 🙂
    Egyébként a cikk tényleg szűkszavú, de ez van. Arról pl írhattak volna többek közt, hogy vízhűtésű a töltőlevegő hűtője, ami nem kicsit macerás egy technika ! Vagy az egyéb műszaki nyalánkságok, amik nem feltétlenül szerepelnek a számszerűen felsorolható adattáblán.
    Egy korábbi kommentben linkelt 5xx lóerős E90 335i N54 motorja pedig pont nem egyezik ennek az M4 S55 kódjelű motorjával, a szűkszavú cikkben is leírták, hogy teljesen külön fejlesztés, hiába egyezik meg pl a furat-löket.
    A 30 ezres olajcserét én sem támogatom, a céges Audiban is 30-nál cseréltek olajat, meg is egyeztem, hogy nálam 30 ezernél már 3x lett volna olajcsere, de a negyedik is félúton lenne már… Hiába a longlife hiperszuper olaj, a koszt egy turbó sem szereti. A szintén céges 1.6 CR TDi Caddy is 30-nál kapott új olajat, annál pláne tök jó, hogy még a visszamaradt égéstermék is sűríti az olajat. Viccelődtünk is, hogy talán azért vannak egy hétig a szervizben az autók, mert ki kell várni mire kiesik az utolsó olajsár darabka is. Aztán ki tudja, még lehet nem is tévedtünk nagyot…

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Hatótáv 11km (műszerfal kép), kigurította a tulaj üres tankkal, hogy lefényképezhessék, mert, hogy menni nem mentek vele az a cikkből is lejön!

    Jah igen BMW 30e km olajcsere periódus: jó ez a maszlag amit megetetnek az emberekkel, Longlife olaj, meg a f@szom, nincs olyan motorolaj ami egy ilyen nagy teljesítményű autóban (de akár egy szériában is főleg ha disel) kibír 30e km-t úgy hogy megfelelő kenést biztosítson végig. Láttam már párszor 30e km után leengedett olajat, olyan mint a szurok!

    Kíváncsi volnék mit szólt volna egy BMW motormérnök, ha megmutattam volna neki a 130e km-t futott saját autónkba vásárolt motorunkat (520i 170le)! kb 1-1,5 mm vastag olajsarat vakartam le a hengerfej belsejéről, és a szelepdekni belsejéről! Szóval ennyit a 30e-res olajcseréről, szép lassan megölik vele a motort!

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Elég sok Pony szaladgál még az utakon, de ha tájékozott lennél, tudnád, hogy az nem 10 éves, meg 15, hanem leginkább 25. Ilyenkor már a rozsda pusztít. Nem csak a Ponykat, de a Renault-kat is:)

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Remek autó ez, a színén kívül aligha lehet belekötni, az meg valamiért tradicionális M3 szín,mert E46osból is volt pont ilyen. De hogy miért azén sem tudom felfogni.
    Nem mintha épp M4es vásárlásán törném a fejem, de azért nem is annyira ördögtől való az ilyen friss használt ajánlása (okés hívjuk “tesztnek”:) ). Speciel én sem bánnám ha ilyen frissen lezuhant értékű, de még újszerű autó gazdája lehetnék. Azonban a valóság mindig sokkal árnyaltabb.

    A bajoroktól újonnan is lehet arányos autót konfigurálni némi megalkuvással, ahol nem szaladnak meg (indokolatlanul) a milliók az árcédulán, és ilyenkor a használt bimmer árelőnye elméleti, és csak akkor jön ki ha valaki éppen ilyen autót akarna venni. Az meg már úgyis készíti a csekkönyvét 🙂

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Jaj barátom, úgy látom nálad nagyon mélyen betalált anno az a bizonyos rossz prolis megjegyzésem! 😀 Most mondjam azt hogy sajnálom, de akkor meg hazudnék, amit nem akarok! A 10-15 éves használt tesztet a normális autókkal (passat/megane/fiesta) ponotsan azért javasoltam, mivel az utakon nagyon sok ilyen korú autót látok. Ergo nyilván lenne igény ilyen tesztekre. Az általad oly nagyra tartott Hyundai pony-t viszont nagyítóval se nagyon látom… . No nem mintha hiányozna. Hogy nekem mi való, azon kár lovagolnod látatlanban. De megnyugtattak hogy nemrég vettünk a szívó 1.6 grand scenic mellé egy turbósat is 1,2 Tce. Tudod én márka-hű vagyok! 🙂 . Mellesleg ne félj csalfa a turbóstól se, ha olyan embertől veszel majd autót mint én -tudod aki hordja is rendszeresen márka szervizbe elírás előtt, takaríttatja és mosatja, stb… kvázi költ rá-. Nem reklámnak szánom, de tudod a legutóbbi eladott városi rohangálós autónkat ami egy clio volt, 3 nap alatt elvitték (addig volt fent a használtautón), pedig 9 éves volt (első gazdás) .
    A magamfajtától nyugodtan vehetsz majd turbósat is, nem kell félned! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    sajnálom csalfa 🙂 attól még ez az igazság, hiába próbálod kifigurázni. az nem jelenti azt, h mindegyik sz@r, de nálunk rosszul viselkedett és vizsgázott, ígyhát mennie kellett.
    ennek pedig olyan “márkalejáratási” értéke volt, a szemünkben, h egész egyszerűen többet az életben nem teszi be hunyadi a családba a lábát 🙂 most vannak fraciák, németek meg egy japán. de túlnyomórészt francia a park.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Neked már minden eszedbe jut, a szex meg az egész állatkert is lassan, komám…gondolom, majd elintézed a “csendet” azzal, hogy kidobatsz, ugye?:) Látom, nagy hatást gyakorol rád ez a propelleres izé…szex, macska, egér…what’s next?:)

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Kicsit dolgozz még rajta. A macska is az adrenalin által dúsított vért szereti.
    😀

    Szörnyű tévedéseket írsz, de szívesen olvasom. Az jut eszembe, amikor a macsek pofozza a fűben az egeret, az cincog, mint a fene, aztán reccs.

    És csend.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Akkor dobass ki innen:):):)

    “…ha van saját tapasztalatom és van kedvem ezt másokkal megosztani.”

    És ez mitől függ? Hogy Kempelen grófúr melyik lábával kelt fel aznap reggel a baldachinos ágyából?:)

    Ha nektek az “érdektelen” és a “szar” ugyanazt jelenti, akkor veletek van a baj. Rajtad kívül másnak is ment a címzés:) Az előbbit írtam, a másodikat nem.

    Téged meg nem az autó érdekel, ha a kommentek miatt jössz ide – ha a kocsi érdekelne, letojnád, miket írunk ide, a “műszaki adatok” résznél abbahagynád az olvasást és elégedetten nyaldosnád a szád szélét. De nem, még muszáj kempelenkedni egy sort:)

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Hogyne tudnék. Fikázás helyett pl. egy ilyen cikk alatt bármikor meg is teszem, ha van saját tapasztalatom és van kedvem ezt másokkal megosztani. Nekem tetszik ez az autó, az nem tetszik, amit te itt a cikk alatt művelsz.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Ezek szerint te sem tudsz a BMW-hez érdemben hozzászólni, téged is annyira felkavart, mint engem. De lényeg, hogy a szád továbbra is akkora, mint a bécsi kapu:)

    Bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű?:)

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Tessék, emberek, csak megjött az a Pony-használtteszt. Bár információértéke kb. annyi, mint a BMW-s cikknek, főleg ha a “nagyon nagyon régen” szókapcsolatot nézzük. Márkalejáratási értéke viszont 100%. De erre senki sem kíváncsi.

    Jól mutatja a BMW-s cikk csapnivaló mivoltát, hogy a jó öreg Ponyról már több szó esik. Bár szó ami szó, az legalább már nem érdektelen és közömbös:)

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Dugásból is van, aki váratlan meglepetésektől mentes langyos, unalmas verziót szereti, ami költséghatékonyan egy nylon otthonkával és egy pár garantáltan szakadt harisnyával abszolválható és van, aki a heves érzelmekkel megspékelt, extra virág és vacsora meghívásokkal és izzó ajkakkal tarkított izgalmasat.
    😀

    Jó otthonkázást, abszolút nem irigyli e tábortól senki azokat az élményeket.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    volt a családban pony is, nagyon nagyon régen, egy hulladék volt, azonnal meg is szabadultunk tőle. jól jellemzi az akkori hunyadi technikát, h még egy sima szívót sem tudtak megcsinálni redesen.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Mit is mondjak, “akad” néhány, nálad rosszabb anyagi helyzetben élő “proli”, akinek optimális választás egy Pony…mindegy, ne lovagoljunk ezen, neked a 10-15 éves turbós benzines való, annak összes anyagi vonzatával együtt, de vannak sokan, akik a váratlan kiadásoktól mentes, nyugodt autózást preferálják, ahol előre kalkulálhatók a költségek. Örülünk, hogy ismét felszólaltál, de most már leülhetsz:)

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Félre értettél, nem vágyom pony tesztre. Csak azt akartam mondani, hogy ha azt letudják ennyivel, akkor az számomra érthetőbb lenne, mint hogy ezt az M4est ennyiben hagyják.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    használtautó hírdetésünket látták 😀 azért a idétlen tulaj (mert épp ismerős, vagy mittomén) felteszi ide a navigátorra, legalább egy kört videóznának, meg hajtanák meg picit és legalább tényleg teszt szerűnek nézne ki a “cikk”, így pozitívabb lenne a hangulata is…..mert ezt ennyi erővel egy hahus linkkel is elintézhettétek volna, meg elkértétek volna a pénzt a “hírdetésért” azt cső.
    ha meg 30 ezer alatt nem volt még cserélve olaj…hát, nem ajánlanám senkinek.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Azért legyünk őszinték aki a hyundai pony használt tesztjére vágyik, az már perverz módon beteg! 🙂 Még ha egy használt 10-15 éves /passat/megane/fiesta/stb…. cikkre vágysz mondjuk benzines vonalon, akkor még egyet is tudnék veled érteni.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Legalább most már burkolni sem próbálták a “teszt” elején, hogy az autó eladó 🙂 . Én még mindig mosolygok ezeken a “cikkeken” és nem tudom elképzelni, hogy ebből akkora anyagi haszonra tesz szert a szerkesztőség, hogy a hitelességén esett csorbát ellensúlyozza! Más haszonszerzési forrás után kellene nézni mert ez elég tréfás copy/paste cikk egy amúgy valóban kuriózum autóról! Ha érdekli a szerkesztőséget privátba lenne néhány ötletem.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Éppen azért olvasnék róla szívesen többet, mert biztos, de inkább valószínű, hogy nem fogom egy M4es ülését koptatni a popómmal. Így jobban érdekel minden részlet ezekről a ritkább autókról, mint mondjuk egy olyanról amit azért más is nagyjából ki tud próbálni/birtokolni.
    Volt nem rég egy cikk szintén itt egy E39 Alpináról. Na azt még jobban összecsapták pedig nem tucat modell, pedig érdekel is lehetett volna, és azért az már nem egy eléretlen autó.
    De van abban valami amit írtál.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Én nem vezettem a világ összes gyártójának összes típusát, mint te. Be kell látnom, hogy a nyomodba se léphetek. Ezennel fogom a kardom, és beledőlök:)

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Nem kötöttem bele semmibe cimbora.
    Érdekelt volna a véleményed, ha már te belekötöttél a cikkbe. Gondoltam, akinek ekkora a hangja, annak csak van valami véleménye is az adott autóról. Netán tapasztalat, vagy ilyesmi. Örülök, hogy nem kellett csalódnom. 😀

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Érdekes, amit írsz…azért lehet, mert ilyen sportos, drága kocsi a legtöbbünknek csak álom(akire bármiféle hatással van, lelke rajta) – ezért a “használtteszt” is összecsapott, rövid, semmitmondó, mivel ilyet úgyse akar venni senki, csak hadd csorgassák a nyálukat. Viszont egy 150-200 ezres autó tesztje biztos, hogy lényegretörőbb lenne(akár egy Ponyé is), tartalmasabb, nagyobb információtartalommal, hibalistával – mert arra sokkal többen kíváncsiak, mert “csak arra fussa”:)
    Gyanítom, hogy ebben a pillanatban nem sokan jönnek az AN-ra, hogy “B*sszus, M4 használtteszt! Végre! Pont ilyet akarok!”:)
    Mindig a többség akaratát kell szem előtt tartani – ez a cikk csak egy ínyencség akart lenni a BMW-fanoknak “használtteszt” címszó alatt. Amúgy ha jót akarsz ilyen témakörben, a TC-t ajánlom, azok jók.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Ismét egy jó autó amiről néhány középiskolás, akik csak a neten láttak kocsit, írtak a garázsban egy remek cikket. Köszi srácok 🙁
    Ha egy 25éves rozsdás hyundai ponyt letudtok ennyivel, ám legyen…De ez??

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Felvilágosítalak: az “érdektelen” azt jelenti, hogy nem mozgat meg, nincs rám hatással, közömbös. Fikázni csak azt tudom, ami valamilyen szinten megérintett. Itt ezt nem tudom megtenni. Nem baj, Kopasz megoldotta: fikázott engem:)

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Nem bírja ki, ha véleménye sincs, egy fikázást akkor is be kell szúrni alá mert bajor téma. De most ez a cikk is annyira van mélyen, hogy egy szinten mozognak…

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Amit írtam, abszolút ide tartozik(a 1,5 éves használt autó tesztjéről). Olvasd vissza a kommenteket, van, aki osztja a véleményemet. Igen, szentségtörést követek el: a BMW-k érdektelenek(Z3, Z4, Z8 kivétel). Kövezz meg virtuálisan. Te biztos tudod, azt hogy kell:)

    A véleményem leírásával nem teszem tönkre a fórumot, ellenben a te trágárkodásod masszívan vágja haza az egészet, úgy, ahogy van:)

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Ember! Ez most komoly!? “autót nem látok, a BMW meg totál érdektelen.” ha tényleg így gondolod, akkor mond már meg nekem, hogy mi a f@aszért szólsz hozzá a cikkhez? Jobban tennéd, ha csak a Távol Keleti témakörbe írogatnál, s nem b@sznád szét a fórumot! Köszönöm.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    baszod mentetek is vele, vagy lőttetek 5 képet, átkopiztátok az M3 cikkéből az adatokat és kész… nálam a használt teszt amúgy azt jelentené, hogy gondos gazdi szeretné ha egy szép cikk születne a kocsijáról és odaadja egy nívós autósújságíró csapatnak, hogy hozza ki a legjobbat belőle… nálatok csak eladó autók vannak, amiket jó esetbe le se teszteltek… feltehetitek a cikket a legalja.hu-ra is 🙂 kb olyan színvonalon vagytok, mint a tulaj aki 25k-ként cserél olajat aztán persze el akarja adni… grt ügyesek vagytok, büszkék lehettek magatokra

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Gondolom a BMW arra gondol, hogy a 100.000-et kihúzza ilyen olajcsere periódussal, aztán onnantól csak nekik lesz jó kis bevétel a motor javítása.
    Ha hosszútávon gondolkodnék és ilyen autóm lenne, akkor sűrűbben cserélném benne az olajat.
    Egyébként nagyon klassz autó, de nem valószínű hogy ilyet vennék, ha lenne rá pénzem.

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Így fogyaszt el 8-10 éves korára egy kocsi 3-4 tulajdonost…ott pedig majd óhatatlanul befigyel az a beidegződés, hogy “biztos rövid idő után szabadulni akart tőle mindenki, akkora betegágy volt”…szép, új világ(sóhaj)…

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Ez a harmincezer még engem is meglepett. Régebbi M szériáknál -ráadásul szívó- 10k volt, de gondos gazdák 8-nál már cseréltek az amúgy igen drágán mért spéci TWS olajat. Nem is lehet kapni akárhol, szalonban meg 11500.- volt literje mikor legutóbb vettem. Szerencsére csak 1 kellett, hogy megnyugtassam magam és középszintről fullra töltsem mielőtt nekiállunk füstnapot tartani:D A BMW hivatalos állásfoglalása is az volt, hogy ha egy olajcsere kimarad, akkor következőnél újracsapágyazzák a motort kilométeróra állástól függetlenül, ami amúgy százezrenként lenne kötelező de általában csak az első ilyent kapja meg az autó. Hát ehhez képest a 30k… nem lennék tulaj pár év múlva:D

  • 2017.10.28. at 11:46
    Permalink

    Kérdésedre válaszolva: autót nem látok, a BMW meg totál érdektelen. Így az alul látható komment jutott eszembe hirtelen, amibe jó szokásodhoz híven belekötöttél. De ha ezzel újra és újra megvádollak(vagy más), akkor ne felejts ám el jól megsértődni:)

    Nincsenek mostanában óriási fájdalmaid? Mert az igazság nagyon tud fájni:)

Vélemény, hozzászólás?