Sportos télapóknak – BMW M6 Gran Coupé teszt

BMW M6 Gran Coupé teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elment a télapó úgy, hogy nem volt hó, ezért a rénszarvasos szánkó helyett BMW M6 lenne neki jó. A krampuszoknak is van hely benne bőven, hiszen plusz két ajtaja van a kupéhoz mérten.


Egy újabb M-es. Nem aprózza el a BMW és az M GmbH a sportos modelleket. Egyre bővül a kínálat, amely szerint van kereslet rájuk. Pedig az M nélküli csúcsmodellek sem gyengék, egyesek nagyon közel járnak az M-es kivitelekhez, a látvány, a hang és az élmény azonban minden pénzt megér a BMW-fanatikusaknak. Úgy voltam vele, hogy idén már ez lesz a negyedik M-es Bömös a szerkesztőségben, sok újdonságot nem fog tudni mutatni, még annak ellére sem, hogy árban ezt mindent vitt. Alapáron 40 milla, néhány plusz extrával felszerelve pedig az 50 milliót közelítette a tesztautó.
Hirdetés


Télapó itt van. Pirosas-narancsos matt fényezése és világos belseje abszolút illene a Mikulás ruhájához. A Shakir narancs metál szín egyébként kizárólag az M-es modellekhez érhető el. Már csak szín miatt is megéri a legerősebb 6-os Gran Coupét választani. Amíg a többi modellnél csak a fekete és a fehér színeket adják ingyen, az M6-nál ez a fényezés is 0 forint. Piros pont jár emiatt a BMW-nek, ugyanis ez a szokásos külsőhöz képest jóval exkluzívabb, már-már Individual kategóriába tartozó fényezés, ami alsó hangon is 790 ezer forint lenne. Régebben frozen, azaz fagyott néven illették ezeket a külsőket, most semmi ilyen megkülönböztetés, a valóságban viszont tényleg úgy néz ki, mintha egy hideg reggelen lerakódott volna rá a dér, vagy egy vékony fagyos réteg vonná be.

Tisztítsd, ha bírod! Ha a külső fényezés nem is, a belső kárpit már Individual, ami 2,2 millió plusz felárat jelent. Ennyi pénzért a fehér színével azt kapjuk, hogy nagyjából minden harmadik használat után sikálhatjuk, mert iszonyat könnyen átveszi a nadrágunk színét. Jól mutat, az tény, de ebben a színben nagyon kényes. Választhatjuk az Individual bőrözést, de lehetőleg valami sötétebb árnyalatban. Nem csak az ülések, a műszerfal és az ajtókárpitok is bőrbe burkolóznak, sőt még az ajtók belső fogantyúja is bőr bevonatot kapott.

Kettő az egyben. Egy M6-ról mindenki azt feltételezhetné, hogy a maga 560 lóerejével egy brutális vadállat, amivel nem lehet nyugodtan és lassan közlekedni. A nyár elején nálunk járt M3-as 431 lóerejéből kiindulva hasonlóan gondolkodtam én is, egészen addig, amíg kezem közé nem került. Alapesetben, amikor minden kapcsoló a leggyengébb állásban van, azaz a motor, a váltó, a kormány és a lengéscsillapító is a nyugodt, takarékos közlekedést segíti, könnyen azt hihetjük, hogy egy alap 640i-ben ülünk. Semmi ideges viselkedés, sőt, egy kövérebb gázadásra meglepően lomha reakciót és gyorsulást kapunk. Hol van ebben 560 lóerő? Az M gombok alatt!

Push the button! A kormányon korábban egy, manapság pedig már két M gomb, M1 és M2 kapott helyet. Az idősebb, sokat TV-ző korosztály azt gondolhatná, hogy a megfelelő adót tudja ezzel kapcsolni, de itt nem erről van szó. A két gombot az iDrive-on keresztül tudjuk programozni, ahol minden apróságot személyre szabhatunk. A motor karakterét, a kormányzás nehézségét, a futómű keménységét, a váltások gyorsaságát, a kipörgésgátló és a menetstabilizáló elektronika beavatkozását. Szabadon választva az egyikre a legkeményebb, Sport és Sport+ állásokat felvonultató beállításokat érdemes hangolni, ekkor egy gombnyomásra az addigi kiscicából egy vérengző oroszlánná változik alattunk az M6.

3-2-1, rajt! Régi szokás már a BMW-nél, hogy az M-es modellekbe rajtautomatikát is beépít, sőt, ma már egy erősebb dízelben is megtalálhatjuk ugyanezt. Az M6-ban azért mégis más a fíling. Egy hosszabb procedúrát végigfolytatva ott vagyunk, hogy egy mozdulatra katapultálna minket 4,2 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára. Ha lenne elég tapadás. Hiába a hátsókerékhajtás és a hátsó tengelyre való átterhelődés, a 10 fokos aszfalt nem volt elég ahhoz, hogy ezt az értéket elérjük. Helyette az első másodpercben csak elpattogó kerekek, rázkódó karosszéria és gumivisítás érződik és hallatszik. Jobb ilyenkor szimplán rajtprogram nélkül a gázra lépni. A 2-es fokozat kapcsolásakor enyhén megindul a feneke, a kormányhoz sem kell nyúlni ilyenkor, rövid idő alatt visszatér a tapadás és siet tovább a mutató. Zárt pályán próbálva a 200 km/órát is szempillantások alatt elértük. Ebben az állapotban már valóban elmebeteg erőt és dinamikát képvisel.

Kinek lesz ez jó? Mindenekelőtt annak, aki nem sajnál alsó hangon 40-45 milliót kiadni érte. Másrészről pedig fel tudja dolgozni, hogy 16-20, komolyabb élményautózás után 25 liter benzint is eléget az orrában lévő V8-as. A kupéformát és a praktikusságot szeretők szintén értékelni fogják a Gran Coupé kivitelt, hiszen a plusz két ajtónak köszönhetően egyszerű a ki- és beszállás, emellett pedig kellő helyet is ad a hátul utazóknak. Minden beállítást lebutítva egy teljesen nyugodt, hétköznapi autóként használható, gombnyomásra pedig akár a versenypályára is mehetünk vele.

Értékelés
Pozitív
Külső megjelenés, belső dizájn és anyagok, sokoldalúan finomhangolható, plusz két ajtó
Negatív
Gyorsan piszkolódó bőrkárpit, magas árképzés
Árak
Tesztmodell alapára
40 135 000 Ft (2015.12.09.)
Tesztautó ára
49 548 000 Ft (2015.12.09.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
4395 cm3
Teljesítmény:
412 kW (560 LE) 6000-7000 1/min-nél
Nyomaték:
680 Nm 1500-5750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4.2 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
9,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
5011 mm
Szélesség:
1899 mm
Magasság:
1395 mm
Saját tömeg:
1950 kg
Össztömeg:
2410 kg
Terhelhetőség:
535 kg
Tengelytáv:
2964 mm
Karosszéria-kivitel:
négyajtós kupé
Csomagtér:
460 l
Belső szélesség elöl:
1515 mm
Belső szélesség hátul:
1455 mm
Belmagasság elöl:
850-940 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
550 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
840 mm
Csomagtér magassága:
490 mm
Csomagtér hossza:
1110 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1870 mm
Raktérnyílás szélessége:
1140 mm
Raktérnyílás magassága:
410 mm
Motor és váltó
Motor:
benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
4395 cm3
Hengerek/szelepek száma:
8/32
Sebességváltó:
hétfokozatú duplakuplungos
Nyomaték:
680 Nm 1500-5750 1/min-nél
Teljesítmény:
412 kW (560 LE) 6000-7000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4.2 s
CO2-kibocsátás:
231 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
9,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
15,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?