0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Majdnem meggyőző - Chevrolet Aveo dízel teszt

Chevrolet Aveo LT+ 1.3 D Eco teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szuperalacsony fogyasztást ígér a stop-startos, 95 lóerős dízelmotorral szerelt Chevrolet Aveo, hát megvizsgáltuk, betartja-e a szavát.

Teszt
Műszaki adatok

Több mint 4 méter hosszú, magas is, masszív megjelenésű az Aveo

Több mint 4 méter hosszú, magas is, masszív megjelenésű az Aveo

Háromajtós nincs belőle, hátsó kilincse "rejtett"

Háromajtós nincs belőle, hátsó kilincse "rejtett"

A néhai Kalosból lett Aveót, a Chevrolet időközben nagyra nőtt kisautóját anno kézi és automata váltóval, 1,4 és 1,6 literes benzinmotorral teszteltük. Jelen cikkünk apropóját az adja, hogy immár stop-start rendszeres, Fiat-féle dízelként is kapható a mifelénk simán családi modellként szolgáló, négy és ötajtós karosszériával elérhető Corsa-rokon – azt igyekeztünk kideríteni, valóban olyan takarékos és pénztárcabarát-e, mint amilyennek ígéri magát, s amilyennek a köztudat gondolja a csokornyakkendős márka termékeit.

Szúrós szemű, orrnehéz

Szúrós szemű, orrnehéz

A próbahét során amúgy meglepően sok elismerő tekintetet zsebelt be a fekete ötajtós, ezek szerint mélyre biggyesztett emblémától orrnehéz forma ide, Daewoo-múlt oda, a többségnek bejön a szigorú, komolykodó tekintet, illetve a bura nélküli, műanyag betétes lámpatestek és „rejtett” hátsó kilincs fémjelezte csomag. Vörösesbarna műszerfalát is elhűlve vizslatták (ki szimpatizálva vele, ki értetlenkedve), azt viszont nem látták, hogy az utastér hangulatát egyértelműen meghatározó színből az első ajtókra ugyan még jutott, azonban a hátsókra már nem. Más tészta, de pakolózseb sem. A vezetőülés háttámlájába is hiába gyömöszölnénk újságot, könyvet, térképet vagy csokipapírt – sebaj, két felnőttnek legalább hátul is tágas az Aveo, s a kétszintes-duplafedeles, defektjavítós, rögzítőfüles, könnyen pakolható és bővíthető csomagtartó is tisztességes méretű. Alaphelyzetben 290, üléshajtással, a támlák osztott döntését is lehetővé téve és majdnem sík padlóval 653 literes.

Jót tesz a szín a beltérnek, a dizájn modern, az anyagok közepesek, rakodóhelyből rengeteg van

Jót tesz a szín a beltérnek, a dizájn modern, az anyagok közepesek, rakodóhelyből rengeteg van

Elsőre fura ez a műszeregység, de a lényeg, hogy jól olvasható

Elsőre fura ez a műszeregység, de a lényeg, hogy jól olvasható

A beltér dizájnja divatos, a propelleres szélső szellőzők vagányak, a fura, motorkerékpáros műszeregység csak elsőre fura, a kormányoszlop négy irányban, az ülés magassága meg olyan tág határok közt állítható, hogy le a kalap érte. A modern autók zömének nem lehet elég mélyre engedni az ülését, bakon csücsül bennük az ember, az Aveóban bezzeg szabad a vásár – köszönjük. Köszönjük a megannyi rekeszt, mélyedést, fiókot, a másfél literes palackot is megtartó üreget, a médiacsatlakozókat is rejtő dupla kesztyűtartót – utóbbinál arra is figyeltek a tervezők, hogy legyen egy kis luk az esetleges vezetékeknek, remek. Na de arra akkor vajon miért nem gondoltak, hogy nem minden sofőrnek a mellkasából nő ki a jobb karja? Hanem ugye a vállából. És így nem bizonyul túl kényelmesnek a könyöklő.

Hátul is tágas az Aveo utastere, szín és ajtózseb viszont csak előre jutott Hátul is tágas az Aveo utastere, szín és ajtózseb viszont csak előre jutott

Hátul is tágas az Aveo utastere, szín és ajtózseb viszont csak előre jutott

Bosszantóan rossz helyre került a könyöklő

Bosszantóan rossz helyre került a könyöklő

Később, hosszabb távon sajnos az elsőre nagyon is komfortosnak tűnő üléssel is lehet bajunk – nekünk legalábbis volt, történetesen az, hogy nem szabályozható deréktámaszos, de az is, hogy izzasztó a huzata. Kritika még: jó, hogy ezen a felszereltségi szinten mindegyik ablakemelő elektromos, de, hogy egyik sem automata?! Olcsóságszagot árasztanak a kemény műanyagok is, az összeszerelés közepesnek tűnik. Sötétben keresgélni kell a megvilágítás nélküli gombokat, kapcsolókat…

Futáskultúrájával javít az Aveo: lehet tucatmegoldás az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű, de jónak mondható a hangolása. Kalososok feszesnek fogják tartani, mások tán puhának, /65-ös abroncsokkal szerelve mindenesetre megfelelő a rugózási komfortja, s az átlagosnál tempósabban vett kanyarban sem jut eszünkbe a néhány évvel ezelőtti Chevrolet-kór. Pontosabban eszünkbe jut, hogy nahát, milyen szuper, már futómű és (a dízelnél elektronikus szervo)kormány is van a Chevyk alatt… A váltó határozott, pontos, a váltási segéd a műszerfalon csak fölfelé noszogat, lefelé sunyul. Éles kontraszt még a hátsó dobfék kontra széria menetstabilizáló elektronika, s ha már felszereltség, egyebek mellett alap még az oldal- és függönylégzsák, a visszagurulás-gátló, a tempomat, az MP3-as hifi, (dízelnél) a stop-start is. A középső LT+ szint klímát, telefon-kihangosítót, könnyűfém kereket is ad.

Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó

Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó

Számos modellben szolgál ez a kis dízel, erős, viszonylag kulturált és takarékos

Számos modellben szolgál ez a kis dízel, erős, viszonylag kulturált és takarékos

A Fiat-eredetű, jó öreg 1,25 literes dízelmotor 75 vagy 95 lóerős lehet, nyomatéka egységesen 190 Nm – tesztautónk persze az erősebbik volt, becsületes gyorsulással, rugalmassággal és nem 5, hanem 6 fokozatú, Ecóként hosszú végáttételű váltóval. A stop-start rendszer megelégedésünkre tette a dolgát, a néha kistraktoros motor pedig holmi turbógödörből kikászálódva megdöbbentő, de még pörögni is szeret. Már ha valaki valamiért lelkesen tolja neki, s nem a fogyasztás alacsonyan tartásán fáradozik. A gyári mérés 3,6 literes átlagról mesél, mi meg arról számolhatunk be, hogy 600 km-re 30 liter gázolajat tankoltunk a tesztautóba, s ez akárhogy is csűrjük-csavarjuk, 5 literes étvágy. Nem szerénytelen, de nem is kiemelkedően szerény. Amúgy a tesztút egyik harmadát városban tudtuk le, a javát pedig országúton, nem sietve, miközben a fedélzeti 4,5 literes értékkel ámított… Autópályán csupán 1-2 km-t száguldottunk, hogy megtapasztaljuk, megmérjük és megjegyezzük: az Aveo úttartása és belterének zajszigetelése kisautós mércével jó.

Nem csak az emblémája, az egész orra mélyen van, parkolásnál érdemes rá odafigyelni

Nem csak az emblémája, az egész orra mélyen van, parkolásnál érdemes rá odafigyelni

Menetstabilizálós, stop-startos

Menetstabilizálós, stop-startos

A kiscsaládos autónak is beváló, a biztonságos vezetést és parkolást vaskos oszlopaival és alacsony orrával megnehezítő, tágas és felnőttes, ötajtósként 2,4 millió forintos, kedvező alapárú Chevrolet Aveo mire izmos és viszonylag takarékos dízel lesz 6 fokozatú váltóval és LT+ ellátmánnyal, kedvezményesen is közel 3,7 miliós drágasággá változik − felára tehát csak sok-sok utazással térülhet meg. Mentségére szóljon, hogy vetélytársai többségénél így is olcsóbb. Majdnem meggyőző.

Értékelés

Pozitív
Tágas utas- és csomagtér, jó menetkomfort, futómű, erős és viszonylag takarékos motor
Negatív
Mélyre húzott első kötény, ergonómiai bakik, helyenként olcsóságszag, versenyképes, de magas ár

Árak

Tesztmodell alapára 3 674 000 Ft (2012. augusztus 2.)
Tesztmodell ára 3 794 000 Ft (2012. augusztus 2.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4039 mm
Szélesség: 1735 mm
Magasság: 1517 mm
Saját tömeg: 1248 kg
Össztömeg: 1675 kg
Tengelytáv: 2525 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 290-653 liter
Belső szélesség elöl: 1380 mm
Belső szélesség hátul: 1360 mm
Belmagasság elöl: 930-1030 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 180 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1010 mm
Csomagtér magassága: 370-530 mm
Csomagtér hossza: 600 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1350 mm
Raktérnyílás szélessége: 910 mm
Raktérnyílás magassága: 750 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 1248 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 190 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény: 71 kW (97 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 174 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,7 s
CO2-kibocsátás: 95 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 3,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 69 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Ritkaság: Volvo 780 kupé, 1986-ból

Az idős művésznőnek sem rójuk fel, hogy jobban nézett ki régen, karrierje kitérőin sem illik...

185 ezer dollárért adták el Paul Walker legendás, filmszereplő Toyota Supráját

Paul Walker, azaz Brian O'Conner az eredeti Halálos iramban filmben szereplő autóját 185 ezer...

Ilyen volt a II. Concours d'Elegance autó szépségverseny Balatonfüreden

A Balatonfüred Concours d'Elegance kapcsán nem is a kiállított kocsik értéke, vagy ritkasága...

Piramisjáték, dominóelv - valami ilyesmi a common-rail dízelek meghibásodása

Motorhiba esetén nem csak a bajt, annak okozóját is meg kell találni, meg kell szüntetni.

A Skoda új egyterűje hétüléses is lehet, és kihozzák majd SEAT jelvénnyel is

Pörög a Nürburgring. A WTCC már levonult a pályáról, de a gyártók ezerrel tesztelnek a Nordschleifén...

Mazda CX-5 G-192 Revolution Top SD Automata teszt

Erősebbik benzinmotorjával, a lehető legjobb kivitelben, minden extrájával járt nálunk a frissített...

Youngtimer korú használt kupék 2,5 millió forintig

Sportos vagy elegáns, még a kockaforma vagy már a technósabb, a '90-es évekből. Nagyon sokféle...

Ezeket fontos szem előtt tartani, mielőtt új autót veszünk

Az elmúlt egy-két évtizedben jelentősen átalakult az autópiac. Lássuk, mire érdemes odafigyelni...

A fékpad hevedere is kettészakadt a Tesla erejétől

Újabb területen mutatta meg a Tesla, hogy az eddig megszokotthoz képest eltérő dolgokra képes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

szt írta: 2013 január 01., kedd 20:39:34

2 hete használjuk LTZ+ felszereltségben. Aki kellemesen vezethető, mozgékony, jól felszerelt kisautóra vágyik, próbálja ki. Vegyes használatban, de főleg városban, téli kerekkel 5.3 l-re adódtak az első fogyasztási adatok. A 2013-as modell MyLink rendszere, szép kijelőzővel szintén nagyon bejön és jól használható. S nem utolsó sorban, a külleme ennek jött be a legjobban a piacon levő kiautók között.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Friss tesztek

Mercedes Vito Tourer 119 BlueTEC teszt

Miénk itt a tér - Mercedes Vito Tourer

A Mercedes Vito ismét mércét állít a munkásbuszok és a nagycsaládos csapatszállítók között. Csak egyre vigyázzunk, hogy ne extrázzuk túl.


Mazda CX-5 G-192 Revolution Top SD Automata teszt

Ez sem eszi le a fejed! Teszten a csúcs Mazda CX-5

Erősebbik benzinmotorjával, a lehető legjobb kivitelben, minden extrájával járt nálunk a frissített Mazda CX-5. Így is józan választás.


SEAT Leon X-Perience 1.8 TFSI DSG 4Drive teszt

Sportos terepfutó - SEAT Leon X-Perience teszt

Idén érkezett a hazai piacra a SEAT Leon kombi változatának crossoveresített kivitele. A csúcs benzines, 1.8 TFSI motorral, összkerékhajtással és hétgangos DSG-vel tettük próbára.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Hirdetés

CHEVROLET tesztek

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt

Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt

Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.


Chevrolet Malibu 2.4 LTZ teszt

Cseregyerek Amerikából - Chevrolet Malibu teszt

A Malibu az a régi-új modell, amellyel a General Motors Koreában is véget vetett a Daewoo piaci jelenlétének, ráadásul igazi világautó, hiszen Amerikában, Ázsiában és Európában is egyazon formában kínálják.


Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 teszt

Le a gatyával! - Chevrolet Camaro teszt Videó

Akármilyen ínséges és egyben zöld időket is élünk, van az az autó, melyet vezetve perverz örömet okoz 100 km-enként 20 liter benzin elégetése.


Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt

Olcsó, de torkos expresszbusz - Chevy Orlando teszt Videó

Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.


Chevrolet Captiva 2.0 D Sport LT High teszt

Utolsó pillanatban teszteltük az elsőgenerációs Captivát

Hamarosan alaposan megújul, de még eredeti formájában is kipróbáltuk a koreai szabadidő-autót.


Még több CHEVROLET teszt

Címlapon


Friss cikkek

Dobogóra állhatott a magyar csapat a Rotterdami Shell ECO Marathon versenyen

Több száz kilométer is megtehető egyetlen liter benzinnel

22 órája – Sztori

A győri Széchenyi István Egyetem csapata az előkelő harmadik helyezést érte el múlt hétvégén a Rotterdamban megrendezett üzemanyag-hatékonysági versenyen.


A fékpad hevedere is kettészakadt a Tesla erejétől

A fékpad sem bírja a Tesla teljesítményét Videó

2 napja – Sztori

Újabb területen mutatta meg a Tesla, hogy az eddig megszokotthoz képest eltérő dolgokra képes. Most épp egy fékpadi mérésnél okozott nem kis meglepetést.


185 ezer dollárért adták el Paul Walker legendás, filmszereplő Toyota Supráját

50 millióért kelt el Paul Walker filmszereplő Toyota Suprája Videó

5 napja – Sztori

Paul Walker, azaz Brian O'Conner az eredeti Halálos iramban filmben szereplő autóját 185 ezer dollárért, azaz 50 millió forintért adták el.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CHEVROLET AVEO 1.2 8V Elite

CHEVROLET AVEO 1.2 8V...

Ár: 720.000 Ft

Évjárat: 2007 / 1

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET AVEO 1.2 i Base. MO-I. 1 tulaj

CHEVROLET AVEO 1.2 i B...

Ár: 999.999 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET AVEO 1.4 16V Platinum AKCIÓ 5%-TÓL ELVIHETŐ!

CHEVROLET AVEO 1.4 16V...

Ár: 1.198.999 Ft

Évjárat: 2008 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó