0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Majdnem meggyőző - Chevrolet Aveo dízel teszt

Chevrolet Aveo LT+ 1.3 D Eco teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szuperalacsony fogyasztást ígér a stop-startos, 95 lóerős dízelmotorral szerelt Chevrolet Aveo, hát megvizsgáltuk, betartja-e a szavát.

Teszt
Műszaki adatok

Több mint 4 méter hosszú, magas is, masszív megjelenésű az Aveo

Több mint 4 méter hosszú, magas is, masszív megjelenésű az Aveo

Háromajtós nincs belőle, hátsó kilincse "rejtett"

Háromajtós nincs belőle, hátsó kilincse "rejtett"

A néhai Kalosból lett Aveót, a Chevrolet időközben nagyra nőtt kisautóját anno kézi és automata váltóval, 1,4 és 1,6 literes benzinmotorral teszteltük. Jelen cikkünk apropóját az adja, hogy immár stop-start rendszeres, Fiat-féle dízelként is kapható a mifelénk simán családi modellként szolgáló, négy és ötajtós karosszériával elérhető Corsa-rokon – azt igyekeztünk kideríteni, valóban olyan takarékos és pénztárcabarát-e, mint amilyennek ígéri magát, s amilyennek a köztudat gondolja a csokornyakkendős márka termékeit.

Szúrós szemű, orrnehéz

Szúrós szemű, orrnehéz

A próbahét során amúgy meglepően sok elismerő tekintetet zsebelt be a fekete ötajtós, ezek szerint mélyre biggyesztett emblémától orrnehéz forma ide, Daewoo-múlt oda, a többségnek bejön a szigorú, komolykodó tekintet, illetve a bura nélküli, műanyag betétes lámpatestek és „rejtett” hátsó kilincs fémjelezte csomag. Vörösesbarna műszerfalát is elhűlve vizslatták (ki szimpatizálva vele, ki értetlenkedve), azt viszont nem látták, hogy az utastér hangulatát egyértelműen meghatározó színből az első ajtókra ugyan még jutott, azonban a hátsókra már nem. Más tészta, de pakolózseb sem. A vezetőülés háttámlájába is hiába gyömöszölnénk újságot, könyvet, térképet vagy csokipapírt – sebaj, két felnőttnek legalább hátul is tágas az Aveo, s a kétszintes-duplafedeles, defektjavítós, rögzítőfüles, könnyen pakolható és bővíthető csomagtartó is tisztességes méretű. Alaphelyzetben 290, üléshajtással, a támlák osztott döntését is lehetővé téve és majdnem sík padlóval 653 literes.

Jót tesz a szín a beltérnek, a dizájn modern, az anyagok közepesek, rakodóhelyből rengeteg van

Jót tesz a szín a beltérnek, a dizájn modern, az anyagok közepesek, rakodóhelyből rengeteg van

Elsőre fura ez a műszeregység, de a lényeg, hogy jól olvasható

Elsőre fura ez a műszeregység, de a lényeg, hogy jól olvasható

A beltér dizájnja divatos, a propelleres szélső szellőzők vagányak, a fura, motorkerékpáros műszeregység csak elsőre fura, a kormányoszlop négy irányban, az ülés magassága meg olyan tág határok közt állítható, hogy le a kalap érte. A modern autók zömének nem lehet elég mélyre engedni az ülését, bakon csücsül bennük az ember, az Aveóban bezzeg szabad a vásár – köszönjük. Köszönjük a megannyi rekeszt, mélyedést, fiókot, a másfél literes palackot is megtartó üreget, a médiacsatlakozókat is rejtő dupla kesztyűtartót – utóbbinál arra is figyeltek a tervezők, hogy legyen egy kis luk az esetleges vezetékeknek, remek. Na de arra akkor vajon miért nem gondoltak, hogy nem minden sofőrnek a mellkasából nő ki a jobb karja? Hanem ugye a vállából. És így nem bizonyul túl kényelmesnek a könyöklő.

Hátul is tágas az Aveo utastere, szín és ajtózseb viszont csak előre jutott Hátul is tágas az Aveo utastere, szín és ajtózseb viszont csak előre jutott

Hátul is tágas az Aveo utastere, szín és ajtózseb viszont csak előre jutott

Bosszantóan rossz helyre került a könyöklő

Bosszantóan rossz helyre került a könyöklő

Később, hosszabb távon sajnos az elsőre nagyon is komfortosnak tűnő üléssel is lehet bajunk – nekünk legalábbis volt, történetesen az, hogy nem szabályozható deréktámaszos, de az is, hogy izzasztó a huzata. Kritika még: jó, hogy ezen a felszereltségi szinten mindegyik ablakemelő elektromos, de, hogy egyik sem automata?! Olcsóságszagot árasztanak a kemény műanyagok is, az összeszerelés közepesnek tűnik. Sötétben keresgélni kell a megvilágítás nélküli gombokat, kapcsolókat…

Futáskultúrájával javít az Aveo: lehet tucatmegoldás az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű, de jónak mondható a hangolása. Kalososok feszesnek fogják tartani, mások tán puhának, /65-ös abroncsokkal szerelve mindenesetre megfelelő a rugózási komfortja, s az átlagosnál tempósabban vett kanyarban sem jut eszünkbe a néhány évvel ezelőtti Chevrolet-kór. Pontosabban eszünkbe jut, hogy nahát, milyen szuper, már futómű és (a dízelnél elektronikus szervo)kormány is van a Chevyk alatt… A váltó határozott, pontos, a váltási segéd a műszerfalon csak fölfelé noszogat, lefelé sunyul. Éles kontraszt még a hátsó dobfék kontra széria menetstabilizáló elektronika, s ha már felszereltség, egyebek mellett alap még az oldal- és függönylégzsák, a visszagurulás-gátló, a tempomat, az MP3-as hifi, (dízelnél) a stop-start is. A középső LT+ szint klímát, telefon-kihangosítót, könnyűfém kereket is ad.

Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó

Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó

Számos modellben szolgál ez a kis dízel, erős, viszonylag kulturált és takarékos

Számos modellben szolgál ez a kis dízel, erős, viszonylag kulturált és takarékos

A Fiat-eredetű, jó öreg 1,25 literes dízelmotor 75 vagy 95 lóerős lehet, nyomatéka egységesen 190 Nm – tesztautónk persze az erősebbik volt, becsületes gyorsulással, rugalmassággal és nem 5, hanem 6 fokozatú, Ecóként hosszú végáttételű váltóval. A stop-start rendszer megelégedésünkre tette a dolgát, a néha kistraktoros motor pedig holmi turbógödörből kikászálódva megdöbbentő, de még pörögni is szeret. Már ha valaki valamiért lelkesen tolja neki, s nem a fogyasztás alacsonyan tartásán fáradozik. A gyári mérés 3,6 literes átlagról mesél, mi meg arról számolhatunk be, hogy 600 km-re 30 liter gázolajat tankoltunk a tesztautóba, s ez akárhogy is csűrjük-csavarjuk, 5 literes étvágy. Nem szerénytelen, de nem is kiemelkedően szerény. Amúgy a tesztút egyik harmadát városban tudtuk le, a javát pedig országúton, nem sietve, miközben a fedélzeti 4,5 literes értékkel ámított… Autópályán csupán 1-2 km-t száguldottunk, hogy megtapasztaljuk, megmérjük és megjegyezzük: az Aveo úttartása és belterének zajszigetelése kisautós mércével jó.

Nem csak az emblémája, az egész orra mélyen van, parkolásnál érdemes rá odafigyelni

Nem csak az emblémája, az egész orra mélyen van, parkolásnál érdemes rá odafigyelni

Menetstabilizálós, stop-startos

Menetstabilizálós, stop-startos

A kiscsaládos autónak is beváló, a biztonságos vezetést és parkolást vaskos oszlopaival és alacsony orrával megnehezítő, tágas és felnőttes, ötajtósként 2,4 millió forintos, kedvező alapárú Chevrolet Aveo mire izmos és viszonylag takarékos dízel lesz 6 fokozatú váltóval és LT+ ellátmánnyal, kedvezményesen is közel 3,7 miliós drágasággá változik − felára tehát csak sok-sok utazással térülhet meg. Mentségére szóljon, hogy vetélytársai többségénél így is olcsóbb. Majdnem meggyőző.

Értékelés

Pozitív
Tágas utas- és csomagtér, jó menetkomfort, futómű, erős és viszonylag takarékos motor
Negatív
Mélyre húzott első kötény, ergonómiai bakik, helyenként olcsóságszag, versenyképes, de magas ár

Árak

Tesztmodell alapára 3 674 000 Ft (2012. augusztus 2.)
Tesztmodell ára 3 794 000 Ft (2012. augusztus 2.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4039 mm
Szélesség: 1735 mm
Magasság: 1517 mm
Saját tömeg: 1248 kg
Össztömeg: 1675 kg
Tengelytáv: 2525 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 290-653 liter
Belső szélesség elöl: 1380 mm
Belső szélesség hátul: 1360 mm
Belmagasság elöl: 930-1030 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 180 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1010 mm
Csomagtér magassága: 370-530 mm
Csomagtér hossza: 600 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1350 mm
Raktérnyílás szélessége: 910 mm
Raktérnyílás magassága: 750 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 1248 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 190 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény: 71 kW (97 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 174 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,7 s
CO2-kibocsátás: 95 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 3,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 69 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Sportos R-Design csomagot kapott a Volvo S90 és V90

A Volvo sportos részlege elkészült az új S90/V90 modellekhez passzoló R-Design csomaggal. Ahogy...

Csökken a benzin és a gázolaj ára is

A hét közepén egységesen csökkennek az üzemanyagárak, szerdától a benzinért és a gázolajért is...

Szerdától drágább lesz a tankolás, amennyiben benzint töltünk

Az elmúlt másfél hétben azonos áron tankolhattunk benzint és a gázolajat is, ám ennek szerdától...

1,8 kilót nyom a LiquidPiston 3 lóerős bolygóműves motorja

Úgy tűnik, nem csak a japánok hisznek a bolygóműves motorokban: egy amerikai startup cég is fejleszt...

Lexus RX 450h Luxury teszt

Sosem volt rossz autó a Lexus RX, pláne nem a hibrid, de a legújabb kiadás már megjelenésével...

Eladó egy McLaren SLR Stirling Moss - közel 4 millió euróért

Ami most az AMG GT, az volt az SLR a kétezres évek elején: a Mercedes csúcsa. Ebben az időben...

15 éves az első Skoda Octavia RS

2001-ben legalább akkora meglepetést okozott a Škoda az Octavia RS változatának piacra dobásával...

Aukcióra bocsátják a dubaji rendőrök által lefoglalt autókat

A dubaji rendőrség a Facebookra posztolta ki, hogy 81 járművet kaptak el az utóbbi időben. A...

SEAT Ateca nemzetközi bemutató és menetpróba

A SEAT első igaz szabadidő-autója a kompakt méretű Ateca. Spanyol fejlesztés, spanyol modellnév...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

szt írta: 2013 január 01., kedd 20:39:34

2 hete használjuk LTZ+ felszereltségben. Aki kellemesen vezethető, mozgékony, jól felszerelt kisautóra vágyik, próbálja ki. Vegyes használatban, de főleg városban, téli kerekkel 5.3 l-re adódtak az első fogyasztási adatok. A 2013-as modell MyLink rendszere, szép kijelőzővel szintén nagyon bejön és jól használható. S nem utolsó sorban, a külleme ennek jött be a legjobban a piacon levő kiautók között.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Friss tesztek

Lexus RX 450h Luxury teszt

Nem csak jó, kellően divatos is – Lexus RX teszt Videó

Sosem volt rossz autó a Lexus RX, pláne nem a hibrid, de a legújabb kiadás már megjelenésével is letaglózó. Ez kell a népnek, nem csak a fejlett hajtáslánc.


Mazda MX-5 G-131 Revolution teszt

Az autó, ami az élményről szól: az alap MX-5 Videó

A Mazda bő negyed évszázada hódító roadstere a negyedik generációval kisebb, könnyebb és izmosabb elődjénél. Lehet, kérdés, hogy jobb?


Toyota Prius  1.8 Hybrid Executive teszt

A háromliteres autó? Toyota Prius IV teszt Videó

Felnitől függően 3-3,3 l/100 km fogyasztást ígér a Toyota Prius IV. Kipróbáltuk, tudja hozni, de talán nem is ez a legnagyobb erénye.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Hirdetés

CHEVROLET tesztek

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt

Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt

Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.


Chevrolet Malibu 2.4 LTZ teszt

Cseregyerek Amerikából - Chevrolet Malibu teszt

A Malibu az a régi-új modell, amellyel a General Motors Koreában is véget vetett a Daewoo piaci jelenlétének, ráadásul igazi világautó, hiszen Amerikában, Ázsiában és Európában is egyazon formában kínálják.


Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 teszt

Le a gatyával! - Chevrolet Camaro teszt Videó

Akármilyen ínséges és egyben zöld időket is élünk, van az az autó, melyet vezetve perverz örömet okoz 100 km-enként 20 liter benzin elégetése.


Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt

Olcsó, de torkos expresszbusz - Chevy Orlando teszt Videó

Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.


Chevrolet Captiva 2.0 D Sport LT High teszt

Utolsó pillanatban teszteltük az elsőgenerációs Captivát

Hamarosan alaposan megújul, de még eredeti formájában is kipróbáltuk a koreai szabadidő-autót.


Még több CHEVROLET teszt

Címlapon


Friss cikkek

Árharc: Mi más kapható a Mazda MX-5 áráért?

Olcsó új vászontetősök hétmillió forintig

21 órája – Sztori

Az új Mazda MX-5 iránti rajongásunkon felbuzdulva nem csupán a használt-kínálatot néztük meg, hanem azt is, hogy milyen más vászontetőst kaphatunk ennyiért újonnan.


Volvo S60 TC1 WTCC Art Car készült Goodwoodra

A svéd herceg készítette a Volvo Art Car dekort

2 napja – Sztori

A második WTCC Art Car is elkészült. A dekort a Polestar pilótája és a svéd trónörökös készítette a Goodwood Sebesség Fesztivál versenyére.


A zsír új Aventador mindkét oldalát lezúzta a kínai sofőr

Szemetest zúzott a Lambójával

3 napja – Sztori

Hiába a pénz, ha ész nem társul hozzá - mondhatnánk. És ebben az esetben ez tényleg találó: a kézi szemeteskocsi és a Nissan közé szorult Lambó tulaja rosszkor emberkedett.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CHEVROLET AVEO 1.2 8V Direct Első Tulaj garantált 74000Km!!

CHEVROLET AVEO 1.2 8V...

Ár: 799.000 Ft

Évjárat: 2006 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET AVEO 1.3 D LT Plus start/stop hölgytulaj tempomat

CHEVROLET AVEO 1.3 D L...

Ár: 2.190.000 Ft

Évjárat: 2013 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

CHEVROLET AVEO 1.2 8V Plus AC 54.000 kilométerrel !

CHEVROLET AVEO 1.2 8V...

Ár: 885.000 Ft

Évjárat: 2008 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!