0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Majdnem meggyőző - Chevrolet Aveo dízel teszt

Chevrolet Aveo LT+ 1.3 D Eco teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szuperalacsony fogyasztást ígér a stop-startos, 95 lóerős dízelmotorral szerelt Chevrolet Aveo, hát megvizsgáltuk, betartja-e a szavát.

Teszt
Műszaki adatok

Több mint 4 méter hosszú, magas is, masszív megjelenésű az Aveo

Több mint 4 méter hosszú, magas is, masszív megjelenésű az Aveo

Háromajtós nincs belőle, hátsó kilincse \

Háromajtós nincs belőle, hátsó kilincse "rejtett"

A néhai Kalosból lett Aveót, a Chevrolet időközben nagyra nőtt kisautóját anno kézi és automata váltóval, 1,4 és 1,6 literes benzinmotorral teszteltük. Jelen cikkünk apropóját az adja, hogy immár stop-start rendszeres, Fiat-féle dízelként is kapható a mifelénk simán családi modellként szolgáló, négy és ötajtós karosszériával elérhető Corsa-rokon – azt igyekeztünk kideríteni, valóban olyan takarékos és pénztárcabarát-e, mint amilyennek ígéri magát, s amilyennek a köztudat gondolja a csokornyakkendős márka termékeit.

Szúrós szemű, orrnehéz

Szúrós szemű, orrnehéz

A próbahét során amúgy meglepően sok elismerő tekintetet zsebelt be a fekete ötajtós, ezek szerint mélyre biggyesztett emblémától orrnehéz forma ide, Daewoo-múlt oda, a többségnek bejön a szigorú, komolykodó tekintet, illetve a bura nélküli, műanyag betétes lámpatestek és „rejtett” hátsó kilincs fémjelezte csomag. Vörösesbarna műszerfalát is elhűlve vizslatták (ki szimpatizálva vele, ki értetlenkedve), azt viszont nem látták, hogy az utastér hangulatát egyértelműen meghatározó színből az első ajtókra ugyan még jutott, azonban a hátsókra már nem. Más tészta, de pakolózseb sem. A vezetőülés háttámlájába is hiába gyömöszölnénk újságot, könyvet, térképet vagy csokipapírt – sebaj, két felnőttnek legalább hátul is tágas az Aveo, s a kétszintes-duplafedeles, defektjavítós, rögzítőfüles, könnyen pakolható és bővíthető csomagtartó is tisztességes méretű. Alaphelyzetben 290, üléshajtással, a támlák osztott döntését is lehetővé téve és majdnem sík padlóval 653 literes.

Jót tesz a szín a beltérnek, a dizájn modern, az anyagok közepesek, rakodóhelyből rengeteg van

Jót tesz a szín a beltérnek, a dizájn modern, az anyagok közepesek, rakodóhelyből rengeteg van

Elsőre fura ez a műszeregység, de a lényeg, hogy jól olvasható

Elsőre fura ez a műszeregység, de a lényeg, hogy jól olvasható

A beltér dizájnja divatos, a propelleres szélső szellőzők vagányak, a fura, motorkerékpáros műszeregység csak elsőre fura, a kormányoszlop négy irányban, az ülés magassága meg olyan tág határok közt állítható, hogy le a kalap érte. A modern autók zömének nem lehet elég mélyre engedni az ülését, bakon csücsül bennük az ember, az Aveóban bezzeg szabad a vásár – köszönjük. Köszönjük a megannyi rekeszt, mélyedést, fiókot, a másfél literes palackot is megtartó üreget, a médiacsatlakozókat is rejtő dupla kesztyűtartót – utóbbinál arra is figyeltek a tervezők, hogy legyen egy kis luk az esetleges vezetékeknek, remek. Na de arra akkor vajon miért nem gondoltak, hogy nem minden sofőrnek a mellkasából nő ki a jobb karja? Hanem ugye a vállából. És így nem bizonyul túl kényelmesnek a könyöklő.

Hátul is tágas az Aveo utastere, szín és ajtózseb viszont csak előre jutott Hátul is tágas az Aveo utastere, szín és ajtózseb viszont csak előre jutott

Hátul is tágas az Aveo utastere, szín és ajtózseb viszont csak előre jutott

Bosszantóan rossz helyre került a könyöklő

Bosszantóan rossz helyre került a könyöklő

Később, hosszabb távon sajnos az elsőre nagyon is komfortosnak tűnő üléssel is lehet bajunk – nekünk legalábbis volt, történetesen az, hogy nem szabályozható deréktámaszos, de az is, hogy izzasztó a huzata. Kritika még: jó, hogy ezen a felszereltségi szinten mindegyik ablakemelő elektromos, de, hogy egyik sem automata?! Olcsóságszagot árasztanak a kemény műanyagok is, az összeszerelés közepesnek tűnik. Sötétben keresgélni kell a megvilágítás nélküli gombokat, kapcsolókat…

Futáskultúrájával javít az Aveo: lehet tucatmegoldás az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű, de jónak mondható a hangolása. Kalososok feszesnek fogják tartani, mások tán puhának, /65-ös abroncsokkal szerelve mindenesetre megfelelő a rugózási komfortja, s az átlagosnál tempósabban vett kanyarban sem jut eszünkbe a néhány évvel ezelőtti Chevrolet-kór. Pontosabban eszünkbe jut, hogy nahát, milyen szuper, már futómű és (a dízelnél elektronikus szervo)kormány is van a Chevyk alatt… A váltó határozott, pontos, a váltási segéd a műszerfalon csak fölfelé noszogat, lefelé sunyul. Éles kontraszt még a hátsó dobfék kontra széria menetstabilizáló elektronika, s ha már felszereltség, egyebek mellett alap még az oldal- és függönylégzsák, a visszagurulás-gátló, a tempomat, az MP3-as hifi, (dízelnél) a stop-start is. A középső LT+ szint klímát, telefon-kihangosítót, könnyűfém kereket is ad.

Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó

Alapból 290 literes, kétszintes, defektjavítós, osztott támlás üléshajtással könnyen bővíthető, nem teljesen síkpadlós a csomagtartó

Számos modellben szolgál ez a kis dízel, erős, viszonylag kulturált és takarékos

Számos modellben szolgál ez a kis dízel, erős, viszonylag kulturált és takarékos

A Fiat-eredetű, jó öreg 1,25 literes dízelmotor 75 vagy 95 lóerős lehet, nyomatéka egységesen 190 Nm – tesztautónk persze az erősebbik volt, becsületes gyorsulással, rugalmassággal és nem 5, hanem 6 fokozatú, Ecóként hosszú végáttételű váltóval. A stop-start rendszer megelégedésünkre tette a dolgát, a néha kistraktoros motor pedig holmi turbógödörből kikászálódva megdöbbentő, de még pörögni is szeret. Már ha valaki valamiért lelkesen tolja neki, s nem a fogyasztás alacsonyan tartásán fáradozik. A gyári mérés 3,6 literes átlagról mesél, mi meg arról számolhatunk be, hogy 600 km-re 30 liter gázolajat tankoltunk a tesztautóba, s ez akárhogy is csűrjük-csavarjuk, 5 literes étvágy. Nem szerénytelen, de nem is kiemelkedően szerény. Amúgy a tesztút egyik harmadát városban tudtuk le, a javát pedig országúton, nem sietve, miközben a fedélzeti 4,5 literes értékkel ámított… Autópályán csupán 1-2 km-t száguldottunk, hogy megtapasztaljuk, megmérjük és megjegyezzük: az Aveo úttartása és belterének zajszigetelése kisautós mércével jó.

Nem csak az emblémája, az egész orra mélyen van, parkolásnál érdemes rá odafigyelni

Nem csak az emblémája, az egész orra mélyen van, parkolásnál érdemes rá odafigyelni

Menetstabilizálós, stop-startos

Menetstabilizálós, stop-startos

A kiscsaládos autónak is beváló, a biztonságos vezetést és parkolást vaskos oszlopaival és alacsony orrával megnehezítő, tágas és felnőttes, ötajtósként 2,4 millió forintos, kedvező alapárú Chevrolet Aveo mire izmos és viszonylag takarékos dízel lesz 6 fokozatú váltóval és LT+ ellátmánnyal, kedvezményesen is közel 3,7 miliós drágasággá változik − felára tehát csak sok-sok utazással térülhet meg. Mentségére szóljon, hogy vetélytársai többségénél így is olcsóbb. Majdnem meggyőző.

Méretek

Hosszúság: 4039 mm
Szélesség: 1735 mm
Magasság: 1517 mm
Saját tömeg: 1248 kg
Össztömeg: 1675 kg
Tengelytáv: 2525 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 290-653 liter
Belső szélesség elöl: 1380 mm
Belső szélesség hátul: 1360 mm
Belmagasság elöl: 930-1030 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 180 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1010 mm
Csomagtér magassága: 370-530 mm
Csomagtér hossza: 600 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1350 mm
Raktérnyílás szélessége: 910 mm
Raktérnyílás magassága: 750 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 1248 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 190 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény: 71 kW (97 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 174 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,7 s
CO2-kibocsátás: 95 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 3,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 69 dB(A)

Értékelés

Pozitív
Tágas utas- és csomagtér, jó menetkomfort, futómű, erős és viszonylag takarékos motor
Negatív
Mélyre húzott első kötény, ergonómiai bakik, helyenként olcsóságszag, versenyképes, de magas ár

Árak

Tesztmodell alapára 3 674 000 Ft (2012. augusztus 2.)
Tesztmodell ára 3 794 000 Ft (2012. augusztus 2.)
Ez is érdekes lehet:
 

Videó: orosz repülőnapon Lamborghini Huracán gyorsul a Szu–27 vadászgép ellen

Nem egy hagyományos gyorsulás, de annál látványosabb. A Lambó állórajtból lenyomja a repülőt...

Új Suzuki Vitara: januártól Magyarországon gyártják

Kiderült, hogy Vitara lesz a Suzuki legújabb modelljének a neve, premier októberben Párizsban...

Bele szabad ugrani? Renault Mégane II (2002-2008)

A kategória legjobb biztonságán túl 12 évvel ezelőtt komoly extrákat is hozott a komfortos Renault...

K.I.T.T. és a többiek – Top 10 kedvenc autós film

Igen, más méltán népszerű előadókkal itt volt David Hasselhoff, s ha már jött vele K.I.T.T. is...

Már nem csak stúdióképen, fotón a harmadik generációs Skoda Fabia

A nyári szünetben átalakította gyárát a Skoda, 40 beszállító összehangolt munkájával elkészült...

Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az...

Saab 9-5 2.0 TTiD, 2011 - használtteszt

Hároméves, hatalmas, fekete, vajbőrös. Nem Audi, nem BMW, nem Mercedes, mégis, sőt, tán épp ezért...

Prémium minőségű, hétüléses sport-szabadidőautó: ennek mondják az új Volvo XC90-est

Hivatalosan is bemutatkozott a második generációs Volvo XC90, 1927 példányos First Edition bevezetési...

Egyértelműbbé válik a KRESZ a gyermekek védelme érdekében

Tilos a gyerekszállító buszok melletti elhaladás, józanodhat az iskolák előtti sebességlimit...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

szt írta: 2013 január 01., kedd 20:39:34

2 hete használjuk LTZ+ felszereltségben. Aki kellemesen vezethető, mozgékony, jól felszerelt kisautóra vágyik, próbálja ki. Vegyes használatban, de főleg városban, téli kerekkel 5.3 l-re adódtak az első fogyasztási adatok. A 2013-as modell MyLink rendszere, szép kijelőzővel szintén nagyon bejön és jól használható. S nem utolsó sorban, a külleme ennek jött be a legjobban a piacon levő kiautók között.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Friss tesztek

Citroën C4 e-THP 130 teszt

Öt alatt fogyaszt. Vagy nem? Citroën C4 e-THP 130 teszt Videó

Milyen a Citroën C4 a PSA új csodamotorjával, az 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinessel?


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW motoros családi egyterű - Toyota Verso 1.6 D-4D teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk, hogy milyen a bajor-japán házasság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Hirdetés

CHEVROLET tesztek

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt

Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt

Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.


Chevrolet Malibu 2.4 LTZ teszt

Cseregyerek Amerikából - Chevrolet Malibu teszt

A Malibu az a régi-új modell, amellyel a General Motors Koreában is véget vetett a Daewoo piaci jelenlétének, ráadásul igazi világautó, hiszen Amerikában, Ázsiában és Európában is egyazon formában kínálják.


Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 teszt

Le a gatyával! - Chevrolet Camaro teszt Videó

Akármilyen ínséges és egyben zöld időket is élünk, van az az autó, melyet vezetve perverz örömet okoz 100 km-enként 20 liter benzin elégetése.


Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt

Olcsó, de torkos expresszbusz - Chevy Orlando teszt Videó

Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.


Chevrolet Captiva 2.0 D Sport LT High teszt

Utolsó pillanatban teszteltük az elsőgenerációs Captivát

Hamarosan alaposan megújul, de még eredeti formájában is kipróbáltuk a koreai szabadidő-autót.


Még több CHEVROLET teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kínos kocc lett a Forma-1-es bemutató vége

Beégett a 16 éves F1-pilóta Videó

19 órája – Sztori

Nem ez az első eset, hogy kudarcba fulladt egy F1-show, viszont a rotterdami blama pikantériáját a sofőr zöld füle szolgáltatja.


Volvo PV444: 70 éves a svédek első modern autója

70 éves a Volvo Pobjedája, a PV444-es

Tegnap – Sztori

Mérföldkő a Volvónak: a PV444 volt az első önhordó karosszériás kocsijuk. A négyhengeres modell családi autóként és a raliban is bevált.


Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Farmotor, hátsókerékhajtás és öt ajtó, itt az új Renault Twingo

3 napja – Újdonság

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az új Renault Twingo.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CHEVROLET AVEO 1.2 8V Direct 46.000.Km

CHEVROLET AVEO 1.2 8V...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2006 / 9

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET AVEO 1.2 8V Direct

CHEVROLET AVEO 1.2 8V...

Ár: 849.000 Ft

Évjárat: 2007 / 2

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET AVEO 1.4 16V LS (Automata)

CHEVROLET AVEO 1.4 16V...

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó