0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Citroën C1 1.0 Collection teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.

Teszt
Műszaki adatok

Városi rohangáláshoz egy-két személynek nem kell se több, se jobb, se erősebb, se dízel, se hibrid. Az elektromos C-Zero nyilván zöldebb, de egyelőre túl drága

Városi rohangáláshoz egy-két személynek nem kell se több, se jobb, se erősebb, se dízel, se hibrid. Az elektromos C-Zero nyilván zöldebb, de egyelőre túl drága

Ötödik ajtaja csak egy üveglap

Ötödik ajtaja csak egy üveglap

Nemrég szerény, modellváltás előtti kis frissítést kapott a 2005-ben bemutatott 107/Aygo/C1 törpetrió, s miután a Toyota-féle Spice girlt már teszteltük, ezúttal a Citroën szuperminijét próbáltuk ki ötajtósan és gazdagabbik, Collection felszereltségi szintjével. Leginkább „élőhelyén”, a nagyvárosi forgatagban kellett bizonyítania, de elvittük egy körre az agglomerációba, sőt autópályára is, hogy kiderítsük, az ilyen ínséges időkben akár első-egyetlen kocsiként is megállja-e a helyét. Röviden: meg. Hosszabban: meg, de legalább annyi érv szól ellene, mint mellette.

Jópofa kisautó, a trióból talán a C1-nek áll legjobban a Citroënnél függőleges LED-sor

Jópofa kisautó, a trióból talán a C1-nek áll legjobban a Citroënnél függőleges LED-sor

Hogy a C1 női autó volna? Teoretikus kérdésre teoretikus kérdés a válasz: miért, mi az, hogy női autó? Ha a például Budapesten nap mint nap tapasztaltakból indulunk ki, női autó voltaképp egy benga SUV. Annak pedig minimálméreteivel ez az autó nehezen nevezhető. A facelifttel ugye nem nőtt, csupán trendi LED-es menetfényt és némi további külső-belső fazonírozást kapott, hogy kellően vonzó lehessen azok számára, akik valamiért maximum 3,5 méterben gondolkodnak. Sebaj, formája, különösen frontrésze vidám, játékos, a kerekei meg annyira a kasztni „sarkaiban” figyelnek, hogy ettől viszonylag tágas az utastér.

Rövid távon két felnőttnek hátul is vállalható az utazás. Az elkényelmesedett sofőr állítható magasságú, szélesebb, deréktámaszos, karfás ülés után siránkozik. A karosszéria színével harmonizáló lemezek mellett az ülések színes betétjei is dobnak a hangulaton Rövid távon két felnőttnek hátul is vállalható az utazás. Az elkényelmesedett sofőr állítható magasságú, szélesebb, deréktámaszos, karfás ülés után siránkozik. A karosszéria színével harmonizáló lemezek mellett az ülések színes betétjei is dobnak a hangulaton

Rövid távon két felnőttnek hátul is vállalható az utazás. Az elkényelmesedett sofőr állítható magasságú, szélesebb, deréktámaszos, karfás ülés után siránkozik. A karosszéria színével harmonizáló lemezek mellett az ülések színes betétjei is dobnak a hangulaton

Az az utastér, amelyben tengelyirányban sajnos továbbra sem állítható a kormány, nem szintszabályzós az ülés, első ajtónként csak egy elektromos ablakemelő van, hátul meg lehúzni sem lehet, csak billenteni az ablakokat. Kapaszkodók nincsenek. Elektromos tükörállítást, deréktámaszt, könyöklőt, fedélzeti számítógépet sem ad a C1, ugyanakkor színes betéteivel jópofák a különben nem valami kényelmes, keskeny, oldaltartással sem vádolható, integrált fejtámlás székei, az ajtókon mindig remekül mutat a külső színnel harmonizáló lemez, s a külön életet élő fordulatszámmérőtől is mosolyra húzódik a száj.

Kemény, kopogós műanyagok, közepes minőségérzet, olcsóságszag. Ha olcsó lenne, nem is lenne vele baj

Kemény, kopogós műanyagok, közepes minőségérzet, olcsóságszag. Ha olcsó lenne, nem is lenne vele baj

A C1 emlékeztet, ha égve maradt a lámpa, figyelmeztet a be nem kötött biztonsági övre, de arra nem, hogy leállítás után vegyük ki a kulcsot, igaz, utóbbi csaknem olyan elvárás, hogy szóljon célba érkezéskor: ideje kiszállni az autóból. Mindkét napellenzőben van sminktükör, a megvilágítás felejtős. Collection szinten osztottan dönthető a kétszemélyes hátsó ülés támlája, síkpadlós, öblös csomagtartóról mondjuk botorság álmodozni egy ekkorka autó esetében. Fura, hogy a kalaptartót csak egyetlen pánt tartja, az ötödik ajtóként funkcionáló vékonyka füstüveg rejtekében amúgy 139, üléshajtással 712 liternyi a hely. Mentségére teljes értékű pótkerekestül.

Jelképes, alig 139 literes a csomagtartó. Üléshajtással sem lesz ideális kisáruszállító C1 Jelképes, alig 139 literes a csomagtartó. Üléshajtással sem lesz ideális kisáruszállító C1

Jelképes, alig 139 literes a csomagtartó. Üléshajtással sem lesz ideális kisáruszállító C1

Viszont átlagos termettel − rövid távon − elvan az ember hátul is. Na nem boldogan, inkább megértő türelemmel. Rövid az ülőlap, kábé mindent ki- és betakarnak az első ülések, az ajtózseb parány, pohártartó csak egy van a kézifék mögött. Elöl sem rózsás a rekeszhelyzet, de azért van hová elszórni a mindennapos használati tárgyakat meg a félliteres palackokat, és zárható kesztyűtartó nélkül is élet az élet. Villant a szembejövő, s nem traffit jelez, hanem vakító fényszóróra panaszkodik? Lenyúl, beállít. Holtteres a tükör? A szokásosnál is jobban figyel, fordul, néz. Egykaros az ablaktörlő, gyenge a világítás? Hahó, "olcsó" autóban ülünk!

Kerék a sarokban, 14 colos

Kerék a sarokban, 14 colos

A sajátos hangú háromhengeres motor 68 lóereje és 93 Nm-es nyomatéka viccen kívül egész jól mozgatja a tonna alatti tömegű törpét, a sebességérzet, s így az élményfaktor feltétlen nagyságrendekkel jobb, mint a tényleg modern, túlsúlyos bunkerekben. Tény, hogy muszáj pörgetni az egyliterest, nyomatékból nem történik semmi. A pontatlan váltó fokozatai ráadásul baromi hosszúak − így lehet, hogy 130-nál mindössze 3300-at mutat a fordulatszámmérő. És mindenféle egyéb trükk nélkül is alacsony a fogyasztás. A gyár szerint 4,3 literes átlag sem elképzelhetetlen, a mi teszteredményünk 4,9 lett, az sem rossz.

Milyen még a C1? Gyerekjáték vezetni, parkolni. Érthetően fordulékony, kormánya érthetően indirekt, futóműve érthetően mezei. Úthibákon pattogunk, tempós irányváltásnál dőlünk. Autópályán dobálja a szél, a motor- és futóműzaj jelentős. Ha lendületet veszítettünk, ötödikben vissza nem gyorsul (vagy csak kilométerek múltán), szinte kéri a negyedik, sőt a harmadik fokozat kapcsolását... Az apró betűket és számokat apró kijelzőn mutató hifi csak nagy jóindulattal titulálható átlagosnak, zavaró ma már a komfortindex, a zárak indulás utáni reteszelésének hiánya is.

Ha alapáráért klímával vagy épp Bluetooth-szal lenne kapható, megérné az árát

Ha alapáráért klímával vagy épp Bluetooth-szal lenne kapható, megérné az árát

Az egyliteres, háromhengeres, Toyota-féle benzinmotor nem véletlenül nyerte díjak sokaságát: kellően erős és keveset fogyaszt. Simán 5 liter alatt

Az egyliteres, háromhengeres, Toyota-féle benzinmotor nem véletlenül nyerte díjak sokaságát: kellően erős és keveset fogyaszt. Simán 5 liter alatt

Nem esett még szó arról, hogy a gyermeküléseket Isofix-csatlakozókon át rögzíthetjük, az utasoldali légzsák pedig kikapcsolható, ha a (nem biztos, hogy női) sofőr inkább maga mellett tudná a csemetét. Légzsákból egyébként alapáron kettő jár, 125 ezres felárért oldal- és függönylégzsák is kapható. Robotváltó nem, az a Toyota kiváltsága. ESP Collectionként 85, szegényebb Tendance-ként 185, klíma 200, Bluetooth-kinagosítós, USB-s hifi 140 ezer forintért van. A faceliftes Citroën C1 kedvezményes alapára 2,26 millió forint, ötajtósan, Collection ellátmánnyal és az említett tételekkel 2,86 milliónál vagyunk.

És ez az az árszint, amikor már a kedves vevő általában azt mondja, hogy kösz, nem (legyen az C1, Twingo, up! vagy a többi hasonló mini), ennyi pénzért nagyobb autót választ. Alig használtan, de akár újként is. És nem gondoljuk, hogy tévúton jár, bár hozzátesszük, egy mérettel feljebb már nem ilyen egyszerű az 5 liter alatti fogyasztás elérése vagy a legkisebb parkolóhelyek elfoglalása.

Értékelés

Pozitív
Gyerekjáték vezetni, könnyű vele parkolni, takarékos, kellően erős, ötajtósan viszonylag praktikus
Negatív
Nem olcsó, nem kényelmes, nem halk, nem tűnik túl strapabírónak

Árak

Tesztmodell alapára 2 480 000 Ft (2012. július 21.)
Tesztmodell ára 2 860 000 Ft (2012. július 21.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3440 mm
Szélesség: 1630 mm
Magasság: 1465 mm
Saját tömeg: 800 kg
Össztömeg: 1170 kg
Tengelytáv: 2340 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 139-712 liter
Belső szélesség elöl: 1330 mm
Belső szélesség hátul: 1290 mm
Belmagasság elöl: 980 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 170 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Csomagtér maximális szélessége: 990 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 990 mm
Csomagtér magassága: 420 mm
Csomagtér hossza: 320 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1050 mm
Raktérnyílás szélessége: 1020 mm
Raktérnyílás magassága: 540 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 93 Nm 3600 1/min-nél
Teljesítmény: 50 kW (68 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 160 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 13,5 s
CO2-kibocsátás: 99 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 4,9 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 71 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Új szereplő a hazai villanyautó-piacon: megérkezett a Hyundai Ioniq

A villanyautók tegnap bejelentett ártámogatásával 8,5 millió forintba fog csak kerülni a vadonatúj...

Megnyílt a BMW Wallis Motor Pest új főhadiszállása

Hatalmas és nagyon energiatakarékos, illetve zöld energiát hasznosító kereskedést és központot...

SEAT Ateca hazai menetpróba

Megérkezett hazánkba a spanyolok első igazi SUV-ja, az Atecát a Balaton-felvidéken nyúztuk. Meggyőző...

Összehasonlító teszt: Hyundai Elantra 1.6 CRDi és Toyota Corolla 1.6 VVT-i automataváltóval

Egységesen a legmagasabb felszereltséggel és automataváltóval mérkőztettük az idén frissült Hyundai...

Ezután semmit sem lehet őszintén élvezni - BMW M2 teszt

Egy pillanatig sem fogtam vissza magam, míg nálam járt. Hogy miért? Minden vele töltött perc...

Nissan Note 1.5 dCi Acenta, 2014 – használtteszt

Még kétesztendős sincs, de már több mint 100 ezer kilométert futott a Használtautó Kft egyik...

Beleshetünk a győri Audi gyár szalagjaira, ahol az új TT RS készül

Van valami megmagyarázhatatlanul szép abban, ahogy egy új autó elkészül. Most az új Audi TT RS...

Nem minden villanyautóhoz jár a kormány ártámogatása, ezekhez igen

Végre egészen józan támogatási rendszert vezet be a villanyautók terjesztésére a kormány. A 15...

Így vezeti önmagát az új 5-ös BMW, már a kormányát is láthatjuk

Kicsit még messze az új 5-ös BMW bemutatása, de a gyártó már megkezdte az információk csepegtetését...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Der Milan írta: 2012 július 22., vasárnap 11:31:48

Van egy Picantonk, ami szintén 3,5 méter és annak le lehet hajtani az ülését síkba, betonkeverő+talicska kombó befért azt Obi-s bevásárlás után. Nem olyan teljesíthetetlen dolog ebben a kategóriában sem a síkpadló.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Fiat 500L Trekking 1.6 Mjet 16V teszt

Azonnal klasszikus? Fiat 500L Trekking teszt

Hiába nem újdonság, kevesek által ismert a Fiat 500L Trekking. Kicsit egyterű, kicsit SUV, kicsit 500-as is. Felénk mégis ritka, mint a fehér holló.


Összehasonlító teszt: Hyundai Elantra 1.6 CRDi és Toyota Corolla 1.6 VVT-i automataváltóval

Az ünnepelt és az ünnepelendő - egy újabb japán-koreai meccs

Egységesen a legmagasabb felszereltséggel és automataváltóval mérkőztettük az idén frissült Hyundai Elantrát és Toyota Corollát.


Ezután semmit sem lehet őszintén élvezni - BMW M2 teszt

Megőrjít! - BMW M2

Egy pillanatig sem fogtam vissza magam, míg nálam járt. Hogy miért? Minden vele töltött perc garantált őrület, főleg egy autómániás számára. Az öncélú benzinégetés legszebb formája.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Citroën C-Zero teszt

500 000 km-től megéri - teszten a Citroën C-Zero Videó

Vásárláskor drága, üzemeltetésben szinte ingyenes a teljesen elektromos Citroën C-Zero. Emissziómentes, kellően erős villanymotorjával szó szerint az autózás új dimenzióját képviseli.


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Szabadalmaztatta megoldását a Google

A mentő elől is lehúzódik a Google önvezető autója

8 órája – Sztori

Bővült a Google önvezető autójának használhatósága, így már akkor sem jön zavarba, ha megkülönböztető jelzést használó járművel találkozik.


30 év után hagyja abba a négyszeres világbajnok

Muller kiszáll a WTCC-ből

11 órája – Sztori

A Citroën kiszállásával újabb kiváló sportembert és karaktert veszít a WTCC világa. Yvan Muller 30 év után hagyja abba az autóversenyzést.


Az erzbergi látványbányában találhatók a világ legnagyobb taxijai

Dömperezni felnőttként is jó buli

20 órája – Sztori

Ültek valaha dömper platóján? Ha gyerekkorukban oda képzelték magukat, vagy esetleg volt akkora, amin valóban tudtak utazni, az erzbergi bánya túráját garantáltan imádni fogják.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN C1 1.0 ELITE SZERVO! KLÍMA! MAGYAR!

CITROEN C1 1.0 ELITE S...

Ár: 889.000 Ft

Évjárat: 2006 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C1 1.0 Profi 79e km

CITROEN C1 1.0 Profi 7...

Ár: 1.290.000 Ft

Évjárat: 2010 / 9

Kivitel: Egyéb

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C1 1.0 Comfort

CITROEN C1 1.0 Comfort

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2008 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!