0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Citroën C1 1.0 Collection teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.

Teszt
Műszaki adatok

Városi rohangáláshoz egy-két személynek nem kell se több, se jobb, se erősebb, se dízel, se hibrid. Az elektromos C-Zero nyilván zöldebb, de egyelőre túl drága

Városi rohangáláshoz egy-két személynek nem kell se több, se jobb, se erősebb, se dízel, se hibrid. Az elektromos C-Zero nyilván zöldebb, de egyelőre túl drága

Ötödik ajtaja csak egy üveglap

Ötödik ajtaja csak egy üveglap

Nemrég szerény, modellváltás előtti kis frissítést kapott a 2005-ben bemutatott 107/Aygo/C1 törpetrió, s miután a Toyota-féle Spice girlt már teszteltük, ezúttal a Citroën szuperminijét próbáltuk ki ötajtósan és gazdagabbik, Collection felszereltségi szintjével. Leginkább „élőhelyén”, a nagyvárosi forgatagban kellett bizonyítania, de elvittük egy körre az agglomerációba, sőt autópályára is, hogy kiderítsük, az ilyen ínséges időkben akár első-egyetlen kocsiként is megállja-e a helyét. Röviden: meg. Hosszabban: meg, de legalább annyi érv szól ellene, mint mellette.

Jópofa kisautó, a trióból talán a C1-nek áll legjobban a Citroënnél függőleges LED-sor

Jópofa kisautó, a trióból talán a C1-nek áll legjobban a Citroënnél függőleges LED-sor

Hogy a C1 női autó volna? Teoretikus kérdésre teoretikus kérdés a válasz: miért, mi az, hogy női autó? Ha a például Budapesten nap mint nap tapasztaltakból indulunk ki, női autó voltaképp egy benga SUV. Annak pedig minimálméreteivel ez az autó nehezen nevezhető. A facelifttel ugye nem nőtt, csupán trendi LED-es menetfényt és némi további külső-belső fazonírozást kapott, hogy kellően vonzó lehessen azok számára, akik valamiért maximum 3,5 méterben gondolkodnak. Sebaj, formája, különösen frontrésze vidám, játékos, a kerekei meg annyira a kasztni „sarkaiban” figyelnek, hogy ettől viszonylag tágas az utastér.

Rövid távon két felnőttnek hátul is vállalható az utazás. Az elkényelmesedett sofőr állítható magasságú, szélesebb, deréktámaszos, karfás ülés után siránkozik. A karosszéria színével harmonizáló lemezek mellett az ülések színes betétjei is dobnak a hangulaton Rövid távon két felnőttnek hátul is vállalható az utazás. Az elkényelmesedett sofőr állítható magasságú, szélesebb, deréktámaszos, karfás ülés után siránkozik. A karosszéria színével harmonizáló lemezek mellett az ülések színes betétjei is dobnak a hangulaton

Rövid távon két felnőttnek hátul is vállalható az utazás. Az elkényelmesedett sofőr állítható magasságú, szélesebb, deréktámaszos, karfás ülés után siránkozik. A karosszéria színével harmonizáló lemezek mellett az ülések színes betétjei is dobnak a hangulaton

Az az utastér, amelyben tengelyirányban sajnos továbbra sem állítható a kormány, nem szintszabályzós az ülés, első ajtónként csak egy elektromos ablakemelő van, hátul meg lehúzni sem lehet, csak billenteni az ablakokat. Kapaszkodók nincsenek. Elektromos tükörállítást, deréktámaszt, könyöklőt, fedélzeti számítógépet sem ad a C1, ugyanakkor színes betéteivel jópofák a különben nem valami kényelmes, keskeny, oldaltartással sem vádolható, integrált fejtámlás székei, az ajtókon mindig remekül mutat a külső színnel harmonizáló lemez, s a külön életet élő fordulatszámmérőtől is mosolyra húzódik a száj.

Kemény, kopogós műanyagok, közepes minőségérzet, olcsóságszag. Ha olcsó lenne, nem is lenne vele baj

Kemény, kopogós műanyagok, közepes minőségérzet, olcsóságszag. Ha olcsó lenne, nem is lenne vele baj

A C1 emlékeztet, ha égve maradt a lámpa, figyelmeztet a be nem kötött biztonsági övre, de arra nem, hogy leállítás után vegyük ki a kulcsot, igaz, utóbbi csaknem olyan elvárás, hogy szóljon célba érkezéskor: ideje kiszállni az autóból. Mindkét napellenzőben van sminktükör, a megvilágítás felejtős. Collection szinten osztottan dönthető a kétszemélyes hátsó ülés támlája, síkpadlós, öblös csomagtartóról mondjuk botorság álmodozni egy ekkorka autó esetében. Fura, hogy a kalaptartót csak egyetlen pánt tartja, az ötödik ajtóként funkcionáló vékonyka füstüveg rejtekében amúgy 139, üléshajtással 712 liternyi a hely. Mentségére teljes értékű pótkerekestül.

Jelképes, alig 139 literes a csomagtartó. Üléshajtással sem lesz ideális kisáruszállító C1 Jelképes, alig 139 literes a csomagtartó. Üléshajtással sem lesz ideális kisáruszállító C1

Jelképes, alig 139 literes a csomagtartó. Üléshajtással sem lesz ideális kisáruszállító C1

Viszont átlagos termettel − rövid távon − elvan az ember hátul is. Na nem boldogan, inkább megértő türelemmel. Rövid az ülőlap, kábé mindent ki- és betakarnak az első ülések, az ajtózseb parány, pohártartó csak egy van a kézifék mögött. Elöl sem rózsás a rekeszhelyzet, de azért van hová elszórni a mindennapos használati tárgyakat meg a félliteres palackokat, és zárható kesztyűtartó nélkül is élet az élet. Villant a szembejövő, s nem traffit jelez, hanem vakító fényszóróra panaszkodik? Lenyúl, beállít. Holtteres a tükör? A szokásosnál is jobban figyel, fordul, néz. Egykaros az ablaktörlő, gyenge a világítás? Hahó, "olcsó" autóban ülünk!

Kerék a sarokban, 14 colos

Kerék a sarokban, 14 colos

A sajátos hangú háromhengeres motor 68 lóereje és 93 Nm-es nyomatéka viccen kívül egész jól mozgatja a tonna alatti tömegű törpét, a sebességérzet, s így az élményfaktor feltétlen nagyságrendekkel jobb, mint a tényleg modern, túlsúlyos bunkerekben. Tény, hogy muszáj pörgetni az egyliterest, nyomatékból nem történik semmi. A pontatlan váltó fokozatai ráadásul baromi hosszúak − így lehet, hogy 130-nál mindössze 3300-at mutat a fordulatszámmérő. És mindenféle egyéb trükk nélkül is alacsony a fogyasztás. A gyár szerint 4,3 literes átlag sem elképzelhetetlen, a mi teszteredményünk 4,9 lett, az sem rossz.

Milyen még a C1? Gyerekjáték vezetni, parkolni. Érthetően fordulékony, kormánya érthetően indirekt, futóműve érthetően mezei. Úthibákon pattogunk, tempós irányváltásnál dőlünk. Autópályán dobálja a szél, a motor- és futóműzaj jelentős. Ha lendületet veszítettünk, ötödikben vissza nem gyorsul (vagy csak kilométerek múltán), szinte kéri a negyedik, sőt a harmadik fokozat kapcsolását... Az apró betűket és számokat apró kijelzőn mutató hifi csak nagy jóindulattal titulálható átlagosnak, zavaró ma már a komfortindex, a zárak indulás utáni reteszelésének hiánya is.

Ha alapáráért klímával vagy épp Bluetooth-szal lenne kapható, megérné az árát

Ha alapáráért klímával vagy épp Bluetooth-szal lenne kapható, megérné az árát

Az egyliteres, háromhengeres, Toyota-féle benzinmotor nem véletlenül nyerte díjak sokaságát: kellően erős és keveset fogyaszt. Simán 5 liter alatt

Az egyliteres, háromhengeres, Toyota-féle benzinmotor nem véletlenül nyerte díjak sokaságát: kellően erős és keveset fogyaszt. Simán 5 liter alatt

Nem esett még szó arról, hogy a gyermeküléseket Isofix-csatlakozókon át rögzíthetjük, az utasoldali légzsák pedig kikapcsolható, ha a (nem biztos, hogy női) sofőr inkább maga mellett tudná a csemetét. Légzsákból egyébként alapáron kettő jár, 125 ezres felárért oldal- és függönylégzsák is kapható. Robotváltó nem, az a Toyota kiváltsága. ESP Collectionként 85, szegényebb Tendance-ként 185, klíma 200, Bluetooth-kinagosítós, USB-s hifi 140 ezer forintért van. A faceliftes Citroën C1 kedvezményes alapára 2,26 millió forint, ötajtósan, Collection ellátmánnyal és az említett tételekkel 2,86 milliónál vagyunk.

És ez az az árszint, amikor már a kedves vevő általában azt mondja, hogy kösz, nem (legyen az C1, Twingo, up! vagy a többi hasonló mini), ennyi pénzért nagyobb autót választ. Alig használtan, de akár újként is. És nem gondoljuk, hogy tévúton jár, bár hozzátesszük, egy mérettel feljebb már nem ilyen egyszerű az 5 liter alatti fogyasztás elérése vagy a legkisebb parkolóhelyek elfoglalása.

Méretek

Hosszúság: 3440 mm
Szélesség: 1630 mm
Magasság: 1465 mm
Saját tömeg: 800 kg
Össztömeg: 1170 kg
Tengelytáv: 2340 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 139-712 liter
Belső szélesség elöl: 1330 mm
Belső szélesség hátul: 1290 mm
Belmagasság elöl: 980 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 170 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Csomagtér maximális szélessége: 990 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 990 mm
Csomagtér magassága: 420 mm
Csomagtér hossza: 320 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1050 mm
Raktérnyílás szélessége: 1020 mm
Raktérnyílás magassága: 540 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 93 Nm 3600 1/min-nél
Teljesítmény: 50 kW (68 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 160 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 13,5 s
CO2-kibocsátás: 99 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 4,9 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 71 dB(A)

Értékelés

Pozitív
Gyerekjáték vezetni, könnyű vele parkolni, takarékos, kellően erős, ötajtósan viszonylag praktikus
Negatív
Nem olcsó, nem kényelmes, nem halk, nem tűnik túl strapabírónak

Árak

Tesztmodell alapára 2 480 000 Ft (2012. július 21.)
Tesztmodell ára 2 860 000 Ft (2012. július 21.)
Ez is érdekes lehet:
 

Egyértelműbbé válik a KRESZ a gyermekek védelme érdekében

Tilos a gyerekszállító buszok melletti elhaladás, józanodhat az iskolák előtti sebességlimit...

Citroën C4 e-THP 130 teszt

Milyen a Citroën C4 a PSA új csodamotorjával, az 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinessel?

Drágul a benzin és a gázolaj is

Nem sokáig tartott az üzemanyagok apasztott ára, a hétfői ármérséklést pénteken emelés követi.

Kínos kocc lett a Forma-1-es bemutató vége

Nem ez az első eset, hogy kudarcba fulladt egy F1-show, viszont a rotterdami blama pikantériáját...

Prémium minőségű, hétüléses sport-szabadidőautó: ennek mondják az új Volvo XC90-est

Hivatalosan is bemutatkozott a második generációs Volvo XC90, 1927 példányos First Edition bevezetési...

K.I.T.T. és a többiek – Top 10 kedvenc autós film

Igen, más méltán népszerű előadókkal itt volt David Hasselhoff, s ha már jött vele K.I.T.T. is...

Még mindig utópia az egyablakos autóhonosítás

Az autóvásárlás nekem mindig élményteli kaland, a honosítás viszont rémálmaimban se jöjjön elő...

Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst...

Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Der Milan írta: 2012 július 22., vasárnap 11:31:48

Van egy Picantonk, ami szintén 3,5 méter és annak le lehet hajtani az ülését síkba, betonkeverő+talicska kombó befért azt Obi-s bevásárlás után. Nem olyan teljesíthetetlen dolog ebben a kategóriában sem a síkpadló.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Citroën C4 e-THP 130 teszt

Öt alatt fogyaszt. Vagy nem? Citroën C4 e-THP 130 teszt Videó

Milyen a Citroën C4 a PSA új csodamotorjával, az 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinessel?


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW motoros családi egyterű - Toyota Verso 1.6 D-4D teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk, hogy milyen a bajor-japán házasság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Citroën C-Zero teszt

500 000 km-től megéri - teszten a Citroën C-Zero Videó

Vásárláskor drága, üzemeltetésben szinte ingyenes a teljesen elektromos Citroën C-Zero. Emissziómentes, kellően erős villanymotorjával szó szerint az autózás új dimenzióját képviseli.


Citroën DS3 1.6 THP Sport teszt

Ilyen egy igazán jó francia kisautó - Citroën DS3 teszt Videó

Trükközik a Citroën: a C3-alapú DS3 önálló néven, dögös külsővel, egyedi kisugárzással kelleti magát, remek vezethetőséggel, meglepően jó minőségben. Kezdhet félni a MINI?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Amerikában a fekvőrendőr is jobb, az ötpúposon a terepjárók is alig mennek át

A fekvő a jó rendőr? Ilyen a floridai gigapéldány Videó

26 perce – Sztori

Jó-e az a fekvőrendőr, amin egy terepjáró, vagy egy pickup is alig megy át? A super size hazájában megint kicsit túllőttek a célon.


Alapáron vászontetős, emelt futóműves, és magyar motorral is jön. Próbán az Opel Adam Rocks

Tökösebb lett! Csúcsmotorjával vallott az Opel Adam Rocks

4 órája – Újdonság

Két éve debütált az Opel Adam miniautó, most pedig crossover verzióval bővült az új motorokkal is kiegészített kínálat. Kipróbáltuk.


Kínos kocc lett a Forma-1-es bemutató vége

Beégett a 16 éves F1-pilóta Videó

Tegnap – Sztori

Nem ez az első eset, hogy kudarcba fulladt egy F1-show, viszont a rotterdami blama pikantériáját a sofőr zöld füle szolgáltatja.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN C1 1.0 X

CITROEN C1 1.0 X

Ár: 820.000 Ft

Évjárat: 2006 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C1 1.0 Comfort EURO5 12.300.km. Klíma

CITROEN C1 1.0 Comfort...

Ár: 1.690.000 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C1 1.0 Comfort /Magyarországi 15.100 KM!/

CITROEN C1 1.0 Comfort...

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2009 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó