0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Citroën C1 1.0 Collection teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.

Teszt
Műszaki adatok

Városi rohangáláshoz egy-két személynek nem kell se több, se jobb, se erősebb, se dízel, se hibrid. Az elektromos C-Zero nyilván zöldebb, de egyelőre túl drága

Városi rohangáláshoz egy-két személynek nem kell se több, se jobb, se erősebb, se dízel, se hibrid. Az elektromos C-Zero nyilván zöldebb, de egyelőre túl drága

Ötödik ajtaja csak egy üveglap

Ötödik ajtaja csak egy üveglap

Nemrég szerény, modellváltás előtti kis frissítést kapott a 2005-ben bemutatott 107/Aygo/C1 törpetrió, s miután a Toyota-féle Spice girlt már teszteltük, ezúttal a Citroën szuperminijét próbáltuk ki ötajtósan és gazdagabbik, Collection felszereltségi szintjével. Leginkább „élőhelyén”, a nagyvárosi forgatagban kellett bizonyítania, de elvittük egy körre az agglomerációba, sőt autópályára is, hogy kiderítsük, az ilyen ínséges időkben akár első-egyetlen kocsiként is megállja-e a helyét. Röviden: meg. Hosszabban: meg, de legalább annyi érv szól ellene, mint mellette.

Jópofa kisautó, a trióból talán a C1-nek áll legjobban a Citroënnél függőleges LED-sor

Jópofa kisautó, a trióból talán a C1-nek áll legjobban a Citroënnél függőleges LED-sor

Hogy a C1 női autó volna? Teoretikus kérdésre teoretikus kérdés a válasz: miért, mi az, hogy női autó? Ha a például Budapesten nap mint nap tapasztaltakból indulunk ki, női autó voltaképp egy benga SUV. Annak pedig minimálméreteivel ez az autó nehezen nevezhető. A facelifttel ugye nem nőtt, csupán trendi LED-es menetfényt és némi további külső-belső fazonírozást kapott, hogy kellően vonzó lehessen azok számára, akik valamiért maximum 3,5 méterben gondolkodnak. Sebaj, formája, különösen frontrésze vidám, játékos, a kerekei meg annyira a kasztni „sarkaiban” figyelnek, hogy ettől viszonylag tágas az utastér.

Rövid távon két felnőttnek hátul is vállalható az utazás. Az elkényelmesedett sofőr állítható magasságú, szélesebb, deréktámaszos, karfás ülés után siránkozik. A karosszéria színével harmonizáló lemezek mellett az ülések színes betétjei is dobnak a hangulaton Rövid távon két felnőttnek hátul is vállalható az utazás. Az elkényelmesedett sofőr állítható magasságú, szélesebb, deréktámaszos, karfás ülés után siránkozik. A karosszéria színével harmonizáló lemezek mellett az ülések színes betétjei is dobnak a hangulaton

Rövid távon két felnőttnek hátul is vállalható az utazás. Az elkényelmesedett sofőr állítható magasságú, szélesebb, deréktámaszos, karfás ülés után siránkozik. A karosszéria színével harmonizáló lemezek mellett az ülések színes betétjei is dobnak a hangulaton

Az az utastér, amelyben tengelyirányban sajnos továbbra sem állítható a kormány, nem szintszabályzós az ülés, első ajtónként csak egy elektromos ablakemelő van, hátul meg lehúzni sem lehet, csak billenteni az ablakokat. Kapaszkodók nincsenek. Elektromos tükörállítást, deréktámaszt, könyöklőt, fedélzeti számítógépet sem ad a C1, ugyanakkor színes betéteivel jópofák a különben nem valami kényelmes, keskeny, oldaltartással sem vádolható, integrált fejtámlás székei, az ajtókon mindig remekül mutat a külső színnel harmonizáló lemez, s a külön életet élő fordulatszámmérőtől is mosolyra húzódik a száj.

Kemény, kopogós műanyagok, közepes minőségérzet, olcsóságszag. Ha olcsó lenne, nem is lenne vele baj

Kemény, kopogós műanyagok, közepes minőségérzet, olcsóságszag. Ha olcsó lenne, nem is lenne vele baj

A C1 emlékeztet, ha égve maradt a lámpa, figyelmeztet a be nem kötött biztonsági övre, de arra nem, hogy leállítás után vegyük ki a kulcsot, igaz, utóbbi csaknem olyan elvárás, hogy szóljon célba érkezéskor: ideje kiszállni az autóból. Mindkét napellenzőben van sminktükör, a megvilágítás felejtős. Collection szinten osztottan dönthető a kétszemélyes hátsó ülés támlája, síkpadlós, öblös csomagtartóról mondjuk botorság álmodozni egy ekkorka autó esetében. Fura, hogy a kalaptartót csak egyetlen pánt tartja, az ötödik ajtóként funkcionáló vékonyka füstüveg rejtekében amúgy 139, üléshajtással 712 liternyi a hely. Mentségére teljes értékű pótkerekestül.

Jelképes, alig 139 literes a csomagtartó. Üléshajtással sem lesz ideális kisáruszállító C1 Jelképes, alig 139 literes a csomagtartó. Üléshajtással sem lesz ideális kisáruszállító C1

Jelképes, alig 139 literes a csomagtartó. Üléshajtással sem lesz ideális kisáruszállító C1

Viszont átlagos termettel − rövid távon − elvan az ember hátul is. Na nem boldogan, inkább megértő türelemmel. Rövid az ülőlap, kábé mindent ki- és betakarnak az első ülések, az ajtózseb parány, pohártartó csak egy van a kézifék mögött. Elöl sem rózsás a rekeszhelyzet, de azért van hová elszórni a mindennapos használati tárgyakat meg a félliteres palackokat, és zárható kesztyűtartó nélkül is élet az élet. Villant a szembejövő, s nem traffit jelez, hanem vakító fényszóróra panaszkodik? Lenyúl, beállít. Holtteres a tükör? A szokásosnál is jobban figyel, fordul, néz. Egykaros az ablaktörlő, gyenge a világítás? Hahó, "olcsó" autóban ülünk!

Kerék a sarokban, 14 colos

Kerék a sarokban, 14 colos

A sajátos hangú háromhengeres motor 68 lóereje és 93 Nm-es nyomatéka viccen kívül egész jól mozgatja a tonna alatti tömegű törpét, a sebességérzet, s így az élményfaktor feltétlen nagyságrendekkel jobb, mint a tényleg modern, túlsúlyos bunkerekben. Tény, hogy muszáj pörgetni az egyliterest, nyomatékból nem történik semmi. A pontatlan váltó fokozatai ráadásul baromi hosszúak − így lehet, hogy 130-nál mindössze 3300-at mutat a fordulatszámmérő. És mindenféle egyéb trükk nélkül is alacsony a fogyasztás. A gyár szerint 4,3 literes átlag sem elképzelhetetlen, a mi teszteredményünk 4,9 lett, az sem rossz.

Milyen még a C1? Gyerekjáték vezetni, parkolni. Érthetően fordulékony, kormánya érthetően indirekt, futóműve érthetően mezei. Úthibákon pattogunk, tempós irányváltásnál dőlünk. Autópályán dobálja a szél, a motor- és futóműzaj jelentős. Ha lendületet veszítettünk, ötödikben vissza nem gyorsul (vagy csak kilométerek múltán), szinte kéri a negyedik, sőt a harmadik fokozat kapcsolását... Az apró betűket és számokat apró kijelzőn mutató hifi csak nagy jóindulattal titulálható átlagosnak, zavaró ma már a komfortindex, a zárak indulás utáni reteszelésének hiánya is.

Ha alapáráért klímával vagy épp Bluetooth-szal lenne kapható, megérné az árát

Ha alapáráért klímával vagy épp Bluetooth-szal lenne kapható, megérné az árát

Az egyliteres, háromhengeres, Toyota-féle benzinmotor nem véletlenül nyerte díjak sokaságát: kellően erős és keveset fogyaszt. Simán 5 liter alatt

Az egyliteres, háromhengeres, Toyota-féle benzinmotor nem véletlenül nyerte díjak sokaságát: kellően erős és keveset fogyaszt. Simán 5 liter alatt

Nem esett még szó arról, hogy a gyermeküléseket Isofix-csatlakozókon át rögzíthetjük, az utasoldali légzsák pedig kikapcsolható, ha a (nem biztos, hogy női) sofőr inkább maga mellett tudná a csemetét. Légzsákból egyébként alapáron kettő jár, 125 ezres felárért oldal- és függönylégzsák is kapható. Robotváltó nem, az a Toyota kiváltsága. ESP Collectionként 85, szegényebb Tendance-ként 185, klíma 200, Bluetooth-kinagosítós, USB-s hifi 140 ezer forintért van. A faceliftes Citroën C1 kedvezményes alapára 2,26 millió forint, ötajtósan, Collection ellátmánnyal és az említett tételekkel 2,86 milliónál vagyunk.

És ez az az árszint, amikor már a kedves vevő általában azt mondja, hogy kösz, nem (legyen az C1, Twingo, up! vagy a többi hasonló mini), ennyi pénzért nagyobb autót választ. Alig használtan, de akár újként is. És nem gondoljuk, hogy tévúton jár, bár hozzátesszük, egy mérettel feljebb már nem ilyen egyszerű az 5 liter alatti fogyasztás elérése vagy a legkisebb parkolóhelyek elfoglalása.

Méretek

Hosszúság: 3440 mm
Szélesség: 1630 mm
Magasság: 1465 mm
Saját tömeg: 800 kg
Össztömeg: 1170 kg
Tengelytáv: 2340 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 139-712 liter
Belső szélesség elöl: 1330 mm
Belső szélesség hátul: 1290 mm
Belmagasság elöl: 980 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 170 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Csomagtér maximális szélessége: 990 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 990 mm
Csomagtér magassága: 420 mm
Csomagtér hossza: 320 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1050 mm
Raktérnyílás szélessége: 1020 mm
Raktérnyílás magassága: 540 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 93 Nm 3600 1/min-nél
Teljesítmény: 50 kW (68 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 160 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 13,5 s
CO2-kibocsátás: 99 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 4,9 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 71 dB(A)

Értékelés

Pozitív
Gyerekjáték vezetni, könnyű vele parkolni, takarékos, kellően erős, ötajtósan viszonylag praktikus
Negatív
Nem olcsó, nem kényelmes, nem halk, nem tűnik túl strapabírónak

Árak

Tesztmodell alapára 2 480 000 Ft (2012. július 21.)
Tesztmodell ára 2 860 000 Ft (2012. július 21.)
Ez is érdekes lehet:
 

Élelmes infografikán ábrázolta a Dodge Challenger árát a BBC

Amerikában alapvetően olcsóbbak az autók mint Európában, és ez igaz a piac legerősebb izomautójára...

Nyáron is veszélyes a nem megfelelő gumiabroncs, mégsem ad rá mindenki

Minden tizedik magyar autós nyáron is téli gumit használ, mert túl drágának tartja lecserélni...

SportVerda: BMW M550d, a bömbölő

A dízel takarékosabb, a benzines sportosabb. Lehet a kettő együtt is?

K.I.T.T. és a többiek – Top 10 autós sírva röhögés

Igen, más méltán népszerű előadók társaságában itt lesz David Hasselhoff, s ha már jön vele K.I.T.T...

Jövő év végén indulhat az állami járműtörténeti adatbázis

Hogy lehetne kisebb lutri a használtautó-vásárlás? Az Autós Nagykoalíció kilobbizta a komplex...

Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst...

Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk...

Amerikában a Volkswagen Passatot szólja le a Dodge Charger

Nem túl szép gesztus, de hatásos kampány. A friss, V8-as Charger hirdetésében a konszolidált...

Új Suzuki Vitara: januártól Magyarországon gyártják

Kiderült, hogy Vitara lesz a Suzuki legújabb modelljének a neve, premier októberben Párizsban...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Der Milan írta: 2012 július 22., vasárnap 11:31:48

Van egy Picantonk, ami szintén 3,5 méter és annak le lehet hajtani az ülését síkba, betonkeverő+talicska kombó befért azt Obi-s bevásárlás után. Nem olyan teljesíthetetlen dolog ebben a kategóriában sem a síkpadló.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW motoros családi egyterű - Toyota Verso 1.6 D-4D teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk, hogy milyen a bajor-japán házasság.


Opel Cascada 1.6 Turbo Ecotec (200 LE) Cosmo teszt

A mágnes benne van? Opel Cascada teszt

Jó 11 millió forintért versenyképes ajánlat a legerősebb Cascada. Kabriózás Opel-módra, de vajon az a mágnes benne van? Vagy csak az ólom.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Citroën C-Zero teszt

500 000 km-től megéri - teszten a Citroën C-Zero Videó

Vásárláskor drága, üzemeltetésben szinte ingyenes a teljesen elektromos Citroën C-Zero. Emissziómentes, kellően erős villanymotorjával szó szerint az autózás új dimenzióját képviseli.


Citroën DS3 1.6 THP Sport teszt

Ilyen egy igazán jó francia kisautó - Citroën DS3 teszt Videó

Trükközik a Citroën: a C3-alapú DS3 önálló néven, dögös külsővel, egyedi kisugárzással kelleti magát, remek vezethetőséggel, meglepően jó minőségben. Kezdhet félni a MINI?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Prémium minőségű, hétüléses sport-szabadidőautó: ennek mondják az új Volvo XC90-est

Bemutatkozott: az új Volvo XC90

21 órája – Újdonság

Hivatalosan is bemutatkozott a második generációs Volvo XC90, 1927 példányos First Edition bevezetési széria is készül belőle.


Még mindig utópia az egyablakos autóhonosítás

Pörög a használtautó-import, nem úgy a regisztráció

Tegnap – Sztori

Az autóvásárlás nekem mindig élményteli kaland, a honosítás viszont rémálmaimban se jöjjön elő! A rendszer tapasztalataim szerint rosszabb lett.


Amerikában a Volkswagen Passatot szólja le a Dodge Charger

A Volkswagen vérét szívja reklámjában a Dodge Videó

3 napja – Sztori

Nem túl szép gesztus, de hatásos kampány. A friss, V8-as Charger hirdetésében a konszolidált Passatot fikázzák.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN C1

CITROEN C1

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2008 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C1 1.0 SX Magyarországi-ABS

CITROEN C1 1.0 SX Magy...

Ár: 777.777 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C1 1.0 Comfort AUTOMATA. KLÍMA. SZERVO

CITROEN C1 1.0 Comfort...

Ár: 1.690.000 Ft

Évjárat: 2009 / 7

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó