0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ringatásból hibátlan - új Citroën C4 teszt

Citroën C4 1.6 VTi Collection teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Második generációjával messze nem olyan egyedi a C4, mint az első volt, ám így is érdekes, önálló egyéniség az alsó-középkategóriában. A friss sorozat alap feletti benzinesével és ellátmányával járt szerkesztőségünknél.

Teszt
Műszaki adatok

Alapesetben 15 colos kerekek járnak a C4-hez, a Collection már 16-osakat kap, az alufelni ebben a méretben 100, 17 colosként 150 ezer forintos extra. A halogén fényszórókat a Collection esetében felármentesen egészítik ki a kanyarodási fényként is szolgáló ködfényszórók

Alapesetben 15 colos kerekek járnak a C4-hez, a Collection már 16-osakat kap, az alufelni ebben a méretben 100, 17 colosként 150 ezer forintos extra. A halogén fényszórókat a Collection esetében felármentesen egészítik ki a kanyarodási fényként is szolgáló ködfényszórók

Vagány, kissé sportos a C4 fara, de ezzel messze nem olyan egyedi, mint az első széria

Vagány, kissé sportos a C4 fara, de ezzel messze nem olyan egyedi, mint az első széria

Egyszer egy neves fényképezőgép-márka fejlesztőivel beszélgetve balga módon feltettem a „Most épp milyen modellen dolgoztok?” kérdést. Csak nevettek, majd mosolyogva válaszolták, hogy manapság a típusaikat leginkább a marketingeseik határozzák meg az igazi fejlesztők által folyamatosan készített újdonságok összegyúrásával. Bizonyára így lehet a Citroënnél is, hiszen az új C4 valóban temérdek újdonságot hoz, miközben alapjai az első C4-ből valók – azaz vélhetően tényleg a marketingesek válogathatták össze, hogy milyen újdonságok legyenek benne, a műszaki alapokra pedig egyszerűen azt mondták, jó lesz a régi is. A C4 friss funkcióinak jelentős része olyan ráadásul, ami igazi péntek délutáni torzszüleménynek tűnik. Ilyen például a személyre szabható indexhang. Az egy érintésre hármat villanó irányjelző visszajelző hangja emiatt némi késéssel érkezik, eleinte mindig sasoltam, hogy sikerült-e kanyarodási szándékom jelzése, hiszen a késő hang arra utalt. Aztán elfogadtam, ennek a funkciónak ez az ára. Már a relé hangja is hangszóróból jön, aki pedig valami egyebet hallgatna, válogathat a menüben vagy várhatja modellfrissítést, talán addigra beprogramozzák a zeneszámok USB-ről tölthetőségét a visszajelzőkhöz is.

Zömében puha plasztikokból épül a beltér, az egyedi óracsoport sildjét szinte hajtogatni lehet. A sportosan vágott aljú kormánykerék fémes műanyagbetéteket is kapott, a középkonzolra szivargyújtó és külön 12 Voltos csatlakozó is került

Zömében puha plasztikokból épül a beltér, az egyedi óracsoport sildjét szinte hajtogatni lehet. A sportosan vágott aljú kormánykerék fémes műanyagbetéteket is kapott, a középkonzolra szivargyújtó és külön 12 Voltos csatlakozó is került

Alapvetően jól átlátható a középkonzol, de elhibázott, hogy a belső légkeringetés gombja nem a megszokott piktogramot alkalmazza

Alapvetően jól átlátható a középkonzol, de elhibázott, hogy a belső légkeringetés gombja nem a megszokott piktogramot alkalmazza

Nézzük azonban guruló játékszoba helyett autóként a C4-est. Ha a vadonatúj, kétségtelenül modern, gusztusos karosszéria alatti műszaki tartalmat kell elemezni, megállapítható, hogy megmaradt az előző C4 padlólemeze, elöl MacPherson, hátul ma már kissé maradinak számító, csatolt lengőkaros futóműve. Fölösleges lenne azonban azért kárhoztatni a franciákat, hogy a korábbi C4 padlólemezére, lényegi méretváltoztatás nélkül építették fel új alsó-középkategóriásukat, hiszen lényegében ugyanazt tették, mint a Volkswagen a Golffal vagy a Ford a Focussal. Sőt, ilyen merész arculatváltást alig követnek el gyártók, mint most a Citroën. Hiába önálló egyéniség ugyanis a második generációs C4, messze nem olyan eretnek, mint az első. A márka fanatikusainak mindez fájó lehet, hiszen például én is nagyon kedveltem az első C4 filigrán tetőoszlopait, áttetsző, középre tett műszerblokkját. Nem voltam különösebben oda a mozdulatlan közepű kormánykerékért, de gond nélkül elfogadtam a márka érvelését, azaz, hogy így biztonságosabban helyezhető el a légzsák.

Formásak, de nem kellő tartásúak az ülések. A helykínálat a hátsó középső helyét leszámítva jó. A lejtő tetőív ellenére is jó hátsó fejtér titka az alacsonyra épített második sori pad. Így sem a kilátás, sem a kiszállás nem túl jó onnan Formásak, de nem kellő tartásúak az ülések. A helykínálat a hátsó középső helyét leszámítva jó. A lejtő tetőív ellenére is jó hátsó fejtér titka az alacsonyra épített második sori pad. Így sem a kilátás, sem a kiszállás nem túl jó onnan

Formásak, de nem kellő tartásúak az ülések. A helykínálat a hátsó középső helyét leszámítva jó. A lejtő tetőív ellenére is jó hátsó fejtér titka az alacsonyra épített második sori pad. Így sem a kilátás, sem a kiszállás nem túl jó onnan

Sok a pakolóhely, az első könyöktámasz mély rekesze filces betéttel zörgésmentesített

Sok a pakolóhely, az első könyöktámasz mély rekesze filces betéttel zörgésmentesített

Most viszont új szelek fújnak, forog a kormány közepe is, állítólag ma már legalább olyan jól elhelyezhető a sofőr lufija forgó egységként, mint fixen beépítve, és a régi/friss megoldással 3,5 kilót spórolhattak is a fejlesztők. A volán egyébként ma sem sablon: gombokkal, forgó-kapcsolókkal telített, lehet barangolni a rádióadók között, a Bluetooth-szal kapcsolt telefon menüjében és persze innen kapcsolható a francia modellektől megszokott sebességszabályzó/korlátozó elektronika is. A tempomat által rögzített érték is jól látszik, a sebességszabályozó egyedi funkciója, hogy három fix sebességérték menüjébe programozható, így aztán semmi figyelmet sem igényel a városi 50, az országúti 90 és az autópályás 130 beállítása, és ha valaki épp más tempókat, például 55/100/140 beállítást szeretne, azt is könnyedén menteni tudja. Noha a műszerpult sem olyan különlegesség már, mint ez előző C4 áttetsző, jó időben a napsugarakkal átvilágított folyadékkristályos kijelzője, de azért messze nem is sablon. Átlagon felül átlátható, sebességmérőből például (az alapverzió kivételével) hagyományos mutatósat kombinál óriási számokat kijelző digitálissal. Hogy legyen benne még egy csavar a középső digitális kör-blokk körgyűrűjén láthatók a számok, melyekre külső mutató jelez.

Az alapáron járó ESP kikapcsolható, a tanksapka a mellette lévő gomb érintésére kipattintható. Noha a kormánykeréknek ma már közepe is forog, megmaradt rajta a temérdek funkciót ellátó gombsor. Praktikus, a kártyák, számlák, de zajcsillapító betétjével akár parkolási aprópénz tartására is használható rádió feletti rekesz Az alapáron járó ESP kikapcsolható, a tanksapka a mellette lévő gomb érintésére kipattintható. Noha a kormánykeréknek ma már közepe is forog, megmaradt rajta a temérdek funkciót ellátó gombsor. Praktikus, a kártyák, számlák, de zajcsillapító betétjével akár parkolási aprópénz tartására is használható rádió feletti rekesz Az alapáron járó ESP kikapcsolható, a tanksapka a mellette lévő gomb érintésére kipattintható. Noha a kormánykeréknek ma már közepe is forog, megmaradt rajta a temérdek funkciót ellátó gombsor. Praktikus, a kártyák, számlák, de zajcsillapító betétjével akár parkolási aprópénz tartására is használható rádió feletti rekesz

Az alapáron járó ESP kikapcsolható, a tanksapka a mellette lévő gomb érintésére kipattintható. Noha a kormánykeréknek ma már közepe is forog, megmaradt rajta a temérdek funkciót ellátó gombsor. Praktikus, a kártyák, számlák, de zajcsillapító betétjével akár parkolási aprópénz tartására is használható rádió feletti rekesz

Nem annyira egyedi, mint az előző C4-esé, de itt is informatív, sajátos megoldásokat bevető az óracsoport

Nem annyira egyedi, mint az előző C4-esé, de itt is informatív, sajátos megoldásokat bevető az óracsoport

Noha az extravagancia kissé hiányolható is a C4-ből, a korrekt összerakottság nem. Egyrészt minden beltéri anyag finom, minőségi másrészt rossz úton is abszolút zörgésmentes az utastér. Látványból, tapintási érzetből nagyon erős a C4, ám sajnos ülései is csak szemre jók. Formásak, de tartásuk hosszú távú utazások során kevés. Az ülőlapok hossza már 180 centis magassággal is picit rövid, városi távokon persze nincs gond az első székekkel és átlagos termettel a hátsó sorban a szélső helyek szintén jók, ám a középső ülőhely meglehetősen csenevész. A beltér helykínálata alapvetően elöl-hátul elegendő, felnőttek is jól elférnek egymás mögött, sem a fej, sem a lábtérre nem lehet panasz – leszámítva persze az ötödik utasét, ahol a hátranyúló kardánboksz és a padlómerevítő is csorbítja a lábteret. Szintén nem kicsi, 380 literes a csomagtér, ám küszöbe nagyon magas, tehát alaposan súlyzózni kell a csomagokkal beemelésükhöz. A poggyásztér bővíthetősége több sebből vérzik: egyrészt a hátsó ülésnek csakis a támlái dönthetők előre osztottan, így utóbbi jelentős lépcsőt jelent a bővített térben, másrészt a kalaptartó kiemelésekor, annak alját fogdosva apró műanyag szálkák mehetnek kezünkbe – ezt többször, többen is tapasztaltuk – óvatosan vagy kesztyűben kell tehát a C4 kalaptartóját pakolászni.

Lágyan ringat a C4, futóművének puhasága kissé eltúlzott, ám a sportos vezetést megvetőket ez aligha zavarhatja

Lágyan ringat a C4, futóművének puhasága kissé eltúlzott, ám a sportos vezetést megvetőket ez aligha zavarhatja

Alapjáraton némán és rezzenéstelenül jár, ötfokozatú váltója miatt azonban autópályán már sokat kénytelen forogjon az 1,6-os, változó szelepvezérlésű benzines, úgy pedig már zajos

Alapjáraton némán és rezzenéstelenül jár, ötfokozatú váltója miatt azonban autópályán már sokat kénytelen forogjon az 1,6-os, változó szelepvezérlésű benzines, úgy pedig már zajos

A C4 legerősebb benzinesével az 1,6 literes, 155 lóerős, turbós THP-val már a Citroënnél is jelen van a downsizing, azaz a motorokat érintő méretcsökkentés, a paletta középső benzinesének számító 1,6 literes, 120 lóerős viszont viszonylag klasszikusnak tekinthető, bár ez, a BMW-vel közösen fejlesztett, változó szelepvezérlésű gép is kellően modern. Teljesítmény-leadása csaknem egyenletes, nyugodtan terhelhető 1500/perc környékén is, 2000-től kicsit rákapcsol és még a 6000 1/perces csúcsteljesítményi fordulat felett is jól húz. Alapjárata teljesen néma és rezzenéstelen, sokszor azt hittem a lámpákhoz érve meg is áll, de nem, azt csak a tesztre később érkező, de a C4 bemutatóján nagyon is meggyőzőnek tűnt e-HDi teszi. Városban dinamikusan lehet autózni a C4-gyel, jól gyorsul, 100 km/órára 10,8 másodperc a szintideje, ami 193 km/órás végsebességéhez hasonlóan szép érték. Erőből autópályán sem szenved hiányt az 1,6 VTi, a 130 km/órás tempó nem kunszt és még onnan is jól húz, a 150-160 km/órás utazótempó is jól tartható, de ez a verzió mégsem autópályára való és ennek oka a váltó. Utóbbi ugyanis csak öt fokozatú, így 130 km/óránál már közel négyezret fordul percenként a főtengely. A motor ilyenkor ha nem is üvölt, érezhetően zajos és 8 liter/100 km körül kortyol. A tempót emelve sem tűnik rosszabbnak a motorhang, ugyanis a szél zaja csak 130 felett jelentkezik, és inkább csak tompítja a motorét. Összességében tehát elmondható, a zajszigetelés nem rossz, de egy hatfokozatú váltó az autópályás menetkomfortnak és a fogyasztásnak is jót tenne. Utóbbi egyébként városban sem nagyon vihető 8 l alá, nálunk egészen kíméletes vezetéssel is 7,9 l/100 km tesztátlag adódott, ez a hasonló teljesítményű konkurensekénél kevéssel magasabb érték. A városi fogyasztást egyébként a gyártó is magasnak, 8,8 l/100 km-nek ígéri, ami az országúti 4,7-hez, vagy a vegyes 6,2-es értékhez mérten is húzós.

Kívülről is bőven alkalmaz megnyerő részleteket a C4. Az oldalsó irányjelző mindenképp a tükör szárába kerül, de a 80 ezer forintért adott, tolatóradart, krómozott hátsó lökhárító betétet, csomagtéri 12 V-csatlakozót és kivehető, amúgy belső világításként szolgáló zseblámpát is adó City-csomaggal elektromosan behajló visszapillantó aljába hangulatfény is jut Kívülről is bőven alkalmaz megnyerő részleteket a C4. Az oldalsó irányjelző mindenképp a tükör szárába kerül, de a 80 ezer forintért adott, tolatóradart, krómozott hátsó lökhárító betétet, csomagtéri 12 V-csatlakozót és kivehető, amúgy belső világításként szolgáló zseblámpát is adó City-csomaggal elektromosan behajló visszapillantó aljába hangulatfény is jut Kívülről is bőven alkalmaz megnyerő részleteket a C4. Az oldalsó irányjelző mindenképp a tükör szárába kerül, de a 80 ezer forintért adott, tolatóradart, krómozott hátsó lökhárító betétet, csomagtéri 12 V-csatlakozót és kivehető, amúgy belső világításként szolgáló zseblámpát is adó City-csomaggal elektromosan behajló visszapillantó aljába hangulatfény is jut

Kívülről is bőven alkalmaz megnyerő részleteket a C4. Az oldalsó irányjelző mindenképp a tükör szárába kerül, de a 80 ezer forintért adott, tolatóradart, krómozott hátsó lökhárító betétet, csomagtéri 12 V-csatlakozót és kivehető, amúgy belső világításként szolgáló zseblámpát is adó City-csomaggal elektromosan behajló visszapillantó aljába hangulatfény is jut

Nem kicsi, alapesetben is 380 literes, 1183 literig bővíthető a csomagtér. Küszöbe magas és mivel hátsó ülésének csupán támlái dönthetők, bővített padlója erősen lépcsős

Nem kicsi, alapesetben is 380 literes, 1183 literig bővíthető a csomagtér. Küszöbe magas és mivel hátsó ülésének csupán támlái dönthetők, bővített padlója erősen lépcsős

Igazi Citroënként a C4 legfőbb ütőkártyája lehetne rugózási kényelme. Elsőre valóban kényelmesen ringatónak tűnik a sablonos futómű hangolása, ám a jól megszokott teszt-szakaszaimon, futómű-vallató macskaköves szakaszaimon többször végigfutva azt éreztem, a C4 csillapítása csak a mai, amúgy már valóban igen magas színvonalúnak számító átlag. Ugyanakkor a karosszéria kanyarodási oldaldőlése és főként elindulási, fékezési bólintása óriási és a hibák csillapítása közben is nagyokat hintázik a karosszéria. Ez picit fölösleges vakításnak tűnik, ugyanis hasonló úthiba elnyelést sokkal feszesebb útfogással is tudnak a konkurensek. A C4 futóműve tempós kanyarokban is elvérzik, a nagyot dőlő karosszéria könnyedén elemeli az ívbelső hátsó kerekét – menet közben ez sokszor alig érezhető, ám a tesztautó fotózása közben külön forszírozás nélkül is sikerült elkapnunk a mutatványt.

Gusztusosak, elöl-hátul zsebbel ellátottak az ajtókárpitok, mély és világított a kesztyűtartó, erősen hátranyújtózó, az ötödik utas ülőhelyét csorbító a kardánboksz Gusztusosak, elöl-hátul zsebbel ellátottak az ajtókárpitok, mély és világított a kesztyűtartó, erősen hátranyújtózó, az ötödik utas ülőhelyét csorbító a kardánboksz Gusztusosak, elöl-hátul zsebbel ellátottak az ajtókárpitok, mély és világított a kesztyűtartó, erősen hátranyújtózó, az ötödik utas ülőhelyét csorbító a kardánboksz

Gusztusosak, elöl-hátul zsebbel ellátottak az ajtókárpitok, mély és világított a kesztyűtartó, erősen hátranyújtózó, az ötödik utas ülőhelyét csorbító a kardánboksz

Kanyarban erősen dől a C4, nem kell extrém tempó ahhoz, hogy csatolt lengőkaros futóművével ívbelső hátsó kerekét elemelje

Kanyarban erősen dől a C4, nem kell extrém tempó ahhoz, hogy csatolt lengőkaros futóművével ívbelső hátsó kerekét elemelje

Aki sportos kompaktot keres, az vélhetően nem a C4-est fogja választani. Akinek viszont tetszik a francia modell karakteres megjelenésének és hangsúlyozott lágyságának ügyes ötvözete, annak ajánlható e típus. Hétköznapi, zömében városi használatra még az 1,6-os motor is megfelel, a sokat autópályázókat azonban az ehhez párosított, egyébként kapcsolhatóságával sem túl jó váltó miatt más verzió felé terelném. Az 1.6 VTi Collection gazdag ellátmányához (sok egyéb mellett 6 légzsák, ESP, 4 elektromos ablak, emelhető első ülések, légkondicionáló, tempomat, kanyarfényként is szolgáló ködfényszórók, bőrbe varrt multifunkciós, 4 irányban állítható kormánykerék, MP3-olvasós CD-rádió) mérten még az 5 069 000 forintos listaár sem rossz, de természetesen van akciós is: 4,2 millióért kifejezetten jutányos a C4. Ellátmánya sok tétellel, kedvező árú csomagokkal is bővíthető, a kétzónás légkondicionáló fényre sötétedő belső tükörrel, automata fényszóró- és ablaktörlő-kapcsolással, állítható, programozható visszajelző hangokkal és programozható tempomattal, sebességkorlátozóval, valamint két távirányítós kulccsal együtt például 125 ezer forint.

Méretek

Hosszúság: 4329 mm
Szélesség: 1789 mm
Magasság: 1498 mm
Saját tömeg: 1280 kg
Össztömeg: 1765 kg
Tengelytáv: 2608 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 380-1183 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték: 160 Nm 4250 1/min-nél
Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 193 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,8 s
CO2-kibocsátás: 143 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,2 l/100km
Ez is érdekes lehet:
 

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól...

Egy dögös 18 évest fog kisorsolni az Opel

Dizájnpályázatot hirdet az Opel. Megvalósítja a legtetszetősebb Corsa-dizájnt, és egy 18 éves...

Még mindig van az ex-rendőrautó Ford Focusokból, ismét mentünk velük néhány száz kilométert

Mi vihet rá valakit arra, hogy valahai rendőrautót vásároljon? Naná, hogy az ár! És a minőségtől...

Mercedes-Benz E 270 CDI Automata Avantgarde, 2004 - használtteszt

Ha a 10 éves E-osztályos Mercedesek között nézzük a próbált példányt, akkor drága. Jellemzőihez...

A benzin és a gázolaj is drágul pénteken

Az ünnepi hétvégét egységes üzemanyag-drágulás vezeti fel.

Jubilál a SEAT Ibiza

A Ronda utódjaként kereken 30 esztendeje érkezett a SEAT Ibiza, mely 15 éve a spanyolok kedvenc...

Már megint nő a benzin és a gázolaj ára, ezúttal csütörtökön

A hétfői ünnepnap miatt csak csütörtökön, ám ezen a héten is drágul a benzin és a gázolaj is.

Pimasz reklám a Jaguartól

Igaz még csak április van, de eddig talán ez az év legjobb autóreklámja. És egyben a legdurvább...

Mercedes-Benz E-osztály menetpróba kupéval, kabrióval, kombival és 9 fokozatú automata váltóval

A legjobbat, vagy semmit. Ezt üzeni a Mercedes-Benz, s hogy egyet tudjunk érteni, szinte végigpróbáltuk...
 

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (15 db)

Zoli12 írta: 2012 április 15., vasárnap 16:11:13

A német autók szerelmeseinek ajánlom az "Autó magazin" 100 ezer kilométeres tartós tesztjeit, pl. a legutolsót, VW Golf 1,4 TSI (2012. május), vagy egy korábbi Passat 2,0 TDI-t ("az egyik legmegbízhatatlanabb autó az elmúlt években"). Ezek eredményei nem tükrözik a hirdetett minőségi fölényt, sőt átlag alatti minőségre utalnak. Ugyanakkor a francia autók rendre jól szerepelnek ezeken, sőt azt sem elhanyagolható tény, hogy a német ADAC autóklub megbízhatósági listáján a Peugeot 308-as a második lett (ugyanabban a gyárban készül, ahol a Citroen C4), a VW Golfot jóval megelőzve. Nem mellékesen a Golf olyan öregasszonyos megjelenésű, amikor egy fekete Golfot látok kopaszra borotvált, kigyúrt fickóval röhöghetnékem támad.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 június 01., szerda 22:53:45
Zolika írta: 2 éve

Ki venne citroent?



Mondjuk, aki nem néz körül előtte a világhálón! :-)



Amint látjuk mindig van aki beszalad a csőbe! :-)


Előzmények megtekintése

selejt.hu ... olvastam már régebben. Az a Pali egy álmot kerget. Elcsodálkoztam rajta, hogy milyen kitartóan pisál széllel szemben. Tény hogy egy hulladék volt az a kocsi, de ha azt mondja, hogy ok, belenyúltam nagyon kérek egy másikat, számítsák be egy 1.8-asba amit előtte ki is próbál lehet hogy ma boldog ember és nem bukott volna a gépen 4-5 millát (nem tudom mennyibe került újonnan), úgy hogy rengeteget áll a kocsi szerelőnél, hanem 1-et és van egy jó, használható autója.

Elhangzott itt pro és kontra, Laguna V6-ot nézegettem anno és így felmerült egy C5 V6 is, végül nem mentem bele mert a C5 tulajok abból amiket írtak a kocsiról úgy láttam, hogy nekem egy ilyen hiper-szuper csúcs limuzin fenntartása túl drága lenne, szintezős futómű stb csomó dologra panaszkodtak. Az nagyon tetszett, hogy az egyik tulaj azt írta, hogy "ha nem világít a check lámpád (szerencsés ember)..." :)
Ellenben nagybácsimnak van egy Saxoja. Jó kis kocsi, nem bomba biztos de semmivel nem rosszabb mint egy pl VW Polo vagy Opel Corsa... mernék venni, Xsara-t szintén mernék venni. Az újabbakról nincs tapasztalatom de biztosan nem lehetnek nagyon rosszak, ha ilyen hydro-s futómű + elektronika dologgal nem bonyolítják agyon.

Az, hogy olvasott egy autóról a selejt.hu-n az arra elég, hogy egy adott típustól óvakodjon, nem biztos, hogy az egész márka selejtes, német presztízsmárkáktól is nagy pofont tud kapni az ember amikor megkapja a szervizszámlát. :) De akár említhetem a nagyon elismert Kia Ceedet is, beleszaladtak már azzal is pofonba pedig jó autó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zolika írta: 2011 május 06., péntek 09:58:33
DATAman írta: 2 éve

Ne vicceljetek már, ki vennek Citroent? MEG Pözsót?



Meg miaz hogy VTi? ez is 1.6 160 ló, vagy mi a bréért nevezték így ezt a motort?




Előzmények megtekintése

Ki venne citroent?

Mondjuk, aki nem néz körül előtte a világhálón! :-)

Amint látjuk mindig van aki beszalad a csőbe! :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
DATAman írta: 2011 május 06., péntek 09:44:16

Ne vicceljetek már, ki vennek Citroent? MEG Pözsót?

Meg miaz hogy VTi? ez is 1.6 160 ló, vagy mi a bréért nevezték így ezt a motort?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zolika írta: 2011 május 05., csütörtök 15:51:19
yamakwa írta: 2 éve

Kedves Zolika !



Gyakori tapasztalatom, hogy azok a leginkább gyűlölködők egy adott márkával kapcsolatban, akik még csak nem is ültek ilyen autóban. Másrészt valóban egyetlen rossz véleményt nem lehet általánosítani.Haverom -nálunk nagyra tartott - német járműve szinte állatorvosi lóként üzemel, a mechanikai eredetű problémáktól, elektronikai meghibásodásig minden volt másfél esztendő alatt. Konkrétumokat csak lustaságból, és rá való tekintettel nem írok le.



Másik : a Citroen lapít, hogy nem tesz semmit. Ha meg fellépne egy amúgy rosszindulatú, a hitelét jelentősen rontó zagyvaság ellen, akkor az lenne a baj. Mint a Hofi vicc : ha van rajta sapka az a baj, ha nincs akkor az.



Egyébként én igen is elfogult vagyok a márka iránt. Most egy C4 van, és remekül működik. Elötte Xsara és BX volt, probléma mentesen. Ha szarok lettek volna, nyilván nem lennék elfogult.



Egyébként egy olyan cégről beszélünk, aki kifejlesztett, vagy először használt olyan újításokat, mint a fronthajtás, az önhordó karosszéria, a hidropneumatikus rugózás stb. És 2000-ben amikor megszavaztatták, megnyerte az évszázad ipari fejlesztését a DS-sel . És ez nem kacsa.


Na még egy nekifutás! Hátha most!

Szóval nem vagyok sem szerkesztő, sem pedig citroen tulajdonos!

Ez így Ok? :-)

Gondolom véleményem azért lehet!? :-)

Mint már korábban is írtam az említett weboldalon, azért eléggé hitelesen, eredeti dokumentumokkal stb. van altámasztva, hogy milyen a citroen minősége és milyen az érintettek hozzáállása!

Na emiatt is tartom érdekesnek!
Amíg ma magyarországon a korrupció és bűnözés közepette, van aki nyalja a multi seggét (általában haszonszerszés végett), van aki fél és meghunyászkodik egy múlti előtt, addig egy megkárosított és átvert haznánk fia kimer állni az igazáért!

A lényeg ezen lenne!

Nem azon, hogy nekem tetszik, másnak meg nem a citroen, vagy jó autó rossz autó!

Tényleg érdemes elolvasni a történetet!

"Ha meg fellépne egy amúgy rosszindulatú, a hitelét jelentősen rontó zagyvaság ellen"

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem zagyvaság és nem is van ínyére a citroennek a "fellépés", ez önmagában is alátámaszhatja a tényeket!

Azt meg ismerjük el, hogy nem igazán érdekelne se engem, se téged, hogy egy multi cég nevéhez milyen fejlesztések fűződnek, ha éppen több milliós kárt okoztak azzal, hogy becsaptak!

Most meg itt van ez a "Gázrendszer garanciával a Citroënekhez" cikk már jozzá sem merek szólni, hogy mit is jelent a citroen garancia! :-)

Érdemes kipróbálni a google-val:
- citroen c5 garancia

vagy

- citroen garancia

vagy

garancia citroen

:-))))

A válaszoláshoz belépés szükséges
yamakwa írta: 2011 május 05., csütörtök 14:21:05

Kedves Zolika !

Gyakori tapasztalatom, hogy azok a leginkább gyűlölködők egy adott márkával kapcsolatban, akik még csak nem is ültek ilyen autóban. Másrészt valóban egyetlen rossz véleményt nem lehet általánosítani.Haverom -nálunk nagyra tartott - német járműve szinte állatorvosi lóként üzemel, a mechanikai eredetű problémáktól, elektronikai meghibásodásig minden volt másfél esztendő alatt. Konkrétumokat csak lustaságból, és rá való tekintettel nem írok le.

Másik : a Citroen lapít, hogy nem tesz semmit. Ha meg fellépne egy amúgy rosszindulatú, a hitelét jelentősen rontó zagyvaság ellen, akkor az lenne a baj. Mint a Hofi vicc : ha van rajta sapka az a baj, ha nincs akkor az.

Egyébként én igen is elfogult vagyok a márka iránt. Most egy C4 van, és remekül működik. Elötte Xsara és BX volt, probléma mentesen. Ha szarok lettek volna, nyilván nem lennék elfogult.

Egyébként egy olyan cégről beszélünk, aki kifejlesztett, vagy először használt olyan újításokat, mint a fronthajtás, az önhordó karosszéria, a hidropneumatikus rugózás stb. És 2000-ben amikor megszavaztatták, megnyerte az évszázad ipari fejlesztését a DS-sel . És ez nem kacsa.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zolika írta: 2011 május 03., kedd 21:08:31
CitroënFan írta: 2 éve

Maradjál csak zolika és fogd be a pofád mert beperel a citroen France!

Gyorsan vedd le azt a szaros weboldalt és tegyél ki olyan autokaz aik valoban selejtek (chrysler trabant daewoo chewrolet fiat lada wartburg kia hyundai mazda stb ) mer t a citroen az egy jó autó!!!!

Remélem világos voltam


Előzmények megtekintése

Fogd be a bofád????????

Agressziódat talén csak a tudatlanságod múlja felül! Ha nem értenéd, akkor mondom hogy BUTA vagy!

Mi közöm lenne nekem ahhoz a weboldalhoz! Hogyan kérhetsz tőlem ilyen butaságot, hogy én töröljek le egy weboldalt?

Citroen párizs sem perel be senkint, mint a www.selejt.hu weboldalon is olvashatod, lapítanak mint sz@r a gazban! .-)

Olvasd csak: http://selejt.hu/citroen_parizs.html

Nem feszegetik a témát! Félnek a sajtónyilvánosságtól!

És, hoyg boldogan zárjuk a témát a citroen az egy jó autó!
A citroen hungária és a citroen párizs pedig egy korrekt cég!


Olvashatod is: www.selejt.hu

Te meg citroen fan vagy! Áldjon meg az isten sok-sok citroennel!:-))






A válaszoláshoz belépés szükséges
CitroënFan írta: 2011 május 03., kedd 19:10:46
Zolika írta: 2 éve

Legendás citroen minőség és minőségpolitika:

[url=http://www.selejt.hu]


Előzmények megtekintése

Maradjál csak zolika és fogd be a pofád mert beperel a citroen France!
Gyorsan vedd le azt a szaros weboldalt és tegyél ki olyan autokaz aik valoban selejtek (chrysler trabant daewoo chewrolet fiat lada wartburg kia hyundai mazda stb ) mer t a citroen az egy jó autó!!!!
Remélem világos voltam

A válaszoláshoz belépés szükséges
CitroënFan írta: 2011 május 03., kedd 19:06:45
Zolika írta: 2 éve

Igen, ige értem és még valamit.



Pesze lehetne más oldalt is nyitni, akár a valós tényekkel, vagy akár a ferdített tényekkel. Csak, hogy ezen az oldalon eléggé világosan, egyértelműen és hitelesen okiratokkal alátámasztva és bizonyítva van tálalva az egész történet.



Ennál persze egysszerűbb lenne nyitni egy weboltalt, és ilyet nyitottak is többet, hogy jaj de szép és jaj de jó minden a citroen háza táján!



CSak gondolj bele, hogy ez a weboldal már 2006 óta!!!! kint van a világhálón, fórumokon, újságokban stb is hallhattál róla.



Szerintem elsőnek az jut eszébe mindenkinek, hogy miért nem tesz ellene a citroennél senki? Miért nem hallgattatják el az embert? Miért nem kártalanítják? Kérdések kavalkádja!



Mert nem tudják! Mert tényekre épít a tartalom! Minden hiteles és bizonyított!



Na most, ha én citroen vennék, nyilvánvalóan szétnéznék a neten, ahol tuti meglelem a www.selejt.hu oldalt, és ha figyelmesen és pártatlanul vagyok vevő a tartalomra, akkor még egy citroen szalon közelébe sem megyek.:-)))



Egyszóval az oldal tartalma alapján nekem az jön le, hogy többről van ott szó mint, hogy jó-e, rossz-e, kinek a pap, kinek a pap né stb.



Világosan megmutatja a vásárló kiszolgáltatott helyzetét, az országban uralkodó állapotokat, lásd bűnözés, korrupció és jogfosztottság!





Ée persze igazad van, ez nem csak a citroenre igaz, lehet peugeot, ford, vw, volvo bármi!



De őszintén és most gondoljuk végig, egy presztizs márka így volvo, mercedes, vw, audi hagyná ezt a weboldalt műköni?



NEM! Kártalanítana, tisztára mosna!



A citroen miért hagyja?



Szerintem ennél még nagyobb vaj is van a fülek mögött!



Kényes a téma,nem piszkálják, nem akarnak sajtónyilvánosságot stb.



Szerintem ez van!



Jaj de elkanyarodtunk a citroenektől!



Szerintem szép autók, bár soha nem vennék citroent, peugeotot, alfát, fiatot! .-))


Előzmények megtekintése

A citroen a legjobb!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zolika írta: 2011 május 03., kedd 12:53:53
Törölt felhasználó írta: 2 éve

Ezért kár volt neki ezt a weboldalt megnyitnia. Rengeteg más ember is szenvedett más ÚJ autóval évekig. Beszélhetnénk akár a suzuki-ban ütközéskor ki nem nyíló légzságtól kezdve a 4 éves kor előtti rozsdásodáson át, a WV Bora 160km/h-nál teljes számítógép leállásán keresztül egészen a legendás Mercedes vízforraló C osztályán keresztül bármiről. Az, hogy valaki vesz egy autót és azzal pont melléfogott, sajnos nem javít a vásárló közérzetén, ha annyit mondasz neki, hogy sajnos te pont melléfogtál. De persze attól még felesleges volt ezt az oldalt megnyitni, mert másik 100 oldalt lehetne nyitni más autómárkákkal kapcsolatban. Ha pedig ebből indulunk ki, akkor MINDEN (ismétlem: MINDEN) autó selejt.



Ne feledjük, hogy azt sem tudjuk mivel magyarázni, ha más meg több 100.000km-t taxizott el gondtalanul pl. egy Picassoban. De persze MINDEN (ismétlem: MINDEN) autónál van pro kontra. De pusztán pro vagy kontra-ból a teljes autógyártásra következtetést levonni egyrészt azért is felelőtlenség, mert akkor a legutolsó USA beli Toyota balhéból le lehetne vonni, hogy a Japán autó szar. Ami persze nem igaz, de minden autógyárnak vannak selejt termékei. Ez alól senki sem kivétel. Ha valaki mégis, akkor csak idők kérdése, hogy ott mikor ki hibázik.



Üdv.


Előzmények megtekintése

Igen, ige értem és még valamit.

Pesze lehetne más oldalt is nyitni, akár a valós tényekkel, vagy akár a ferdített tényekkel. Csak, hogy ezen az oldalon eléggé világosan, egyértelműen és hitelesen okiratokkal alátámasztva és bizonyítva van tálalva az egész történet.

Ennál persze egysszerűbb lenne nyitni egy weboltalt, és ilyet nyitottak is többet, hogy jaj de szép és jaj de jó minden a citroen háza táján!

CSak gondolj bele, hogy ez a weboldal már 2006 óta!!!! kint van a világhálón, fórumokon, újságokban stb is hallhattál róla.

Szerintem elsőnek az jut eszébe mindenkinek, hogy miért nem tesz ellene a citroennél senki? Miért nem hallgattatják el az embert? Miért nem kártalanítják? Kérdések kavalkádja!

Mert nem tudják! Mert tényekre épít a tartalom! Minden hiteles és bizonyított!

Na most, ha én citroen vennék, nyilvánvalóan szétnéznék a neten, ahol tuti meglelem a www.selejt.hu oldalt, és ha figyelmesen és pártatlanul vagyok vevő a tartalomra, akkor még egy citroen szalon közelébe sem megyek.:-)))

Egyszóval az oldal tartalma alapján nekem az jön le, hogy többről van ott szó mint, hogy jó-e, rossz-e, kinek a pap, kinek a pap né stb.

Világosan megmutatja a vásárló kiszolgáltatott helyzetét, az országban uralkodó állapotokat, lásd bűnözés, korrupció és jogfosztottság!


Ée persze igazad van, ez nem csak a citroenre igaz, lehet peugeot, ford, vw, volvo bármi!

De őszintén és most gondoljuk végig, egy presztizs márka így volvo, mercedes, vw, audi hagyná ezt a weboldalt műköni?

NEM! Kártalanítana, tisztára mosna!

A citroen miért hagyja?

Szerintem ennél még nagyobb vaj is van a fülek mögött!

Kényes a téma,nem piszkálják, nem akarnak sajtónyilvánosságot stb.

Szerintem ez van!

Jaj de elkanyarodtunk a citroenektől!

Szerintem szép autók, bár soha nem vennék citroent, peugeotot, alfát, fiatot! .-))

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Más ház, más szokás - Peugeot 308 teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól nem fogjuk elcsapni a gyomrunkat sem.


Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Citroën C-Zero teszt

500 000 km-től megéri - teszten a Citroën C-Zero Videó

Vásárláskor drága, üzemeltetésben szinte ingyenes a teljesen elektromos Citroën C-Zero. Emissziómentes, kellően erős villanymotorjával szó szerint az autózás új dimenzióját képviseli.


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Tankolási szokásaink: így hagyunk egy rakás pénzt a kutakon

Kit érdekel néhány forint?

22 órája – Sztori

Hetente többször is változhat az üzemanyagok ára, s ha nincs is csúcson, magas. Körbekérdeztünk, hogy ki, hol, mikor és mennyiért tankol.


A T2-es Transporter búcsúvideója

Megható videón az utolsó faros VW Videó

2 napja – Sztori

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett legendás kisbuszáról.


Videón a Ford F-150 nyúzópróbája

Sófürdő, rázópad és csapatás rossz úton Videó

2 napja – Sztori

Az F-150-est mutató videók Amerika legnépszerűbb pickupján túl azért is érdekesek, mert megnézhetjük, miként tesztelnek az autógyártók.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN C4 1.6 HDi Tendance TULAJDONOSTÓL LIMITÁLT SZÉRIA

CITROEN C4 1.6 HDi Ten...

Ár: 2.890.000 Ft

Évjárat: 2011 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

CITROEN C4 1.4 SX SÉRŰLÉSMENTES!M.o!83000km!

CITROEN C4 1.4 SX SÉRŰ...

Ár: 1.249.000 Ft

Évjárat: 2005 / 2

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C4 1.6 HDi Tendance DIGIT KLIMA.PDC.MULTIKORMÁNY

CITROEN C4 1.6 HDi Ten...

Ár: 2.690.000 Ft

Évjárat: 2011 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó