0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Máshogy kéne - Citroën DS3 1.6 e-HDi teszt

Citroën DS3 1.6 e-HDi 110 Ultra Prestige teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Citroën prémiumos kisautóját igen-igen kedveljük, a PSA-féle 1,6 literes dízelmotort régóta tiszteljük, a modern mikrohibrid technológia finom, a DS3 1.6 e-HDi csomag viszont valahogy nem akaródzik összeállni.

Teszt
Műszaki adatok

Ultra Prestige kivitelben ilyen dögös a DS3. Nem feketében még vagányabb

Ultra Prestige kivitelben ilyen dögös a DS3. Nem feketében még vagányabb

Áldiffúzor, dupla kipufogó, tetőspoiler, 17 collos könnyűfém kerék − nagy a mód

Áldiffúzor, dupla kipufogó, tetőspoiler, 17 collos könnyűfém kerék − nagy a mód

Vezettük és kedveljük a Citroën prémiumos DS-sorozatának mindegyik tagját a (remek THP vagy a pazar Racing) DS3-tól a crossoveres DS4-en át az űrhajós DS5-ig, erre itt ez a dízel DS3 tesztautó, és vérző szívvel csóválom a fejem. Próbálom jobbról-balról, minden irányból magyarázni a bizonyítványát, igyekszem megválaszolni a kérdéseket, de mindre – nekem legalábbis − nincsen. Maradok hát a tényeknél és a tapasztalatok megosztásánál: 1,6 literes, 112 lóerős 1.6 HDi motorral, mikrohibridnek hívott technológiával és csúcsfelszereltséggel járt nálunk a Mini-konkurens, s ha valamiről meggyőzött, az az, hogy nem kéne. Illetve máshogy, benzinesként kéne.

Mivel jól ismerhetjük már a típust, hiszen rétegmodellhez képest viszonylag nálunk is sok szaladgál belőle, koncentráljunk az újdonság-részére. Azt persze azért állapítsuk meg, hogy aki nem feltétlen szeret kitűnni a tömegből, az jobb, ha letesz a látványos, függőleges LED-es menetfénnyel, 17 collos felnikkel, krómdíszítéssel, esetünkben épp fehér tükörrel és fehér, DS-logós tetővel tündöklő, Ultra Prestige kivitelű kis Citroën beszerzéséről. A fekete fény mondjuk nem a legszerencsésebb, ha a formai villantás az elsődleges, mert ebben a tónusban nem annyira jön ki a hátsó traktus egyedi kialakítása, illetve lemez/üveg aránya. Mi van még? Áldiffúzor és dupla kipufogóvég – az autóval kapcsolatos ékszerdoboz titulus közhelyes, de tán találó.

Vagány bőrkárpit, kellően formázott ülések elöl könyöklővel, fűthetőséggel és utasoldalon is állítható magassággal, hátul korlátozott helykínálat, klausztrofóbia-gyanú Vagány bőrkárpit, kellően formázott ülések elöl könyöklővel, fűthetőséggel és utasoldalon is állítható magassággal, hátul korlátozott helykínálat, klausztrofóbia-gyanú

Vagány bőrkárpit, kellően formázott ülések elöl könyöklővel, fűthetőséggel és utasoldalon is állítható magassággal, hátul korlátozott helykínálat, klausztrofóbia-gyanú

Kisautós mércével átlagos, 285 literes, könnyen bővíthető a csomagtartó

Kisautós mércével átlagos, 285 literes, könnyen bővíthető a csomagtartó

A hatalmas ajtókat feltárva is a trendi dizájnközpontúság uralkodik: ízlés kérdése, hogy tetszik-e vagy sem, mindenesetre igen szemcsapdás az elöl feketéből, vagy inkább szürkésből (tört)fehérbe átmenő, hátul már „csak” unicolor, dombornyomott bőrkárpit, miként a gipszes hatású műszerfali betét is a felsőbbrendűségről hivatott tudósítani. A minőségi összbenyomás a helyenként, lásd a kesztyűtartónál a kelleténél elnagyoltabb illesztési hézagokkal együtt is jó, ugyanakkor az motoszkál az ember fejében, hogy takarítani, tisztán, karc-, folt- és fáradásmentesen tartani egy ilyen enteriőrt sokkal komolyabb kihívás lehet az átlagos belterekhez viszonyítva.

A fémhatású műanyag nem tűnik túl strapabírónak

A fémhatású műanyag nem tűnik túl strapabírónak

Az alul lapított kormány ezüstös műanyagának nyiszogása csak erősíti a fejfájást, az alupedálokról pedig az juthat eszünkbe, jó-e az, ha ilyen lyuggatott fémet taposnak a tűsarkú cipellők. Vagy nem is női autó egy ilyen DS3? (Már ha egyáltalán van létjogosultsága a női autó fogalomnak…) Különben a színparádéból juthatott volna egy kicsi a parányi, italtartásra például mérsékelten alkalmas rekesztől a valósnál még nagyobbnak látszó ajtókra is – kárpótlásként a csinos, jól olvasható műszercsoport mellől Wunderbaum-távoltartó gyári patron szórja szerte és szana a virágillatot. Apropó, rafináltan árnyékolt számlapok: a sebességmutató és az alá biggyesztett vízhőfokmérő sajátos együttállása néha analóg órára emlékezteti a dizájnkavalkádtól bódult sofőrt.

Modern, prémiumos összkép ergonómiai bukfencekkel és nem kis illesztési hézagokkal. Mélyebbre engedhető vezetőülést és kényelmesebb pedálsort is kérnénk

Modern, prémiumos összkép ergonómiai bukfencekkel és nem kis illesztési hézagokkal. Mélyebbre engedhető vezetőülést és kényelmesebb pedálsort is kérnénk

Aki nem érti, miért nem engedheti mélyebbre az egyébiránt megfelelő oldaltartású székét. Jó-jó, ez a divat, meg így biztonságosabban rálátni a forgalomra, de akkor is: ha például egy nagyságrendekkel olcsóbb Chevrolet Aveo megadja a padlóközeli elhelyezkedés lehetőségét, egy kimondottan drága luxusminiben nem kéne, hogy a bak és a kocsis szavak toluljanak az agyba. A túl meredek szögű pedálsor sem ergonómiai bravúr. Bagatell ezek után, de csupán a vezetőoldali ablakemelő automata, a klíma egyzónás, USB-csatlakozó a tesztautóban nem volt, de a mostanság rendelt példányokban már lesz.

Külön-külön a dízelmotor, a stop-start rendszeres e-HDi technológia és a 6 fokozatú manuális váltó is egész jó, együtt, csomagban bezzeg nem adnak harmóniát. Vélhetően a takarékos üzemre hangolt túl hosszú áttételezés a ludas Külön-külön a dízelmotor, a stop-start rendszeres e-HDi technológia és a 6 fokozatú manuális váltó is egész jó, együtt, csomagban bezzeg nem adnak harmóniát. Vélhetően a takarékos üzemre hangolt túl hosszú áttételezés a ludas Külön-külön a dízelmotor, a stop-start rendszeres e-HDi technológia és a 6 fokozatú manuális váltó is egész jó, együtt, csomagban bezzeg nem adnak harmóniát. Vélhetően a takarékos üzemre hangolt túl hosszú áttételezés a ludas

Külön-külön a dízelmotor, a stop-start rendszeres e-HDi technológia és a 6 fokozatú manuális váltó is egész jó, együtt, csomagban bezzeg nem adnak harmóniát. Vélhetően a takarékos üzemre hangolt túl hosszú áttételezés a ludas

Mindent a szemnek

Mindent a szemnek

Hátra be- és onnan kimászni könnyebb az elképzeltnél, ott elférni közepes kényelemben két felnőttnek 170 centi körüli magassággal reális. Az első ülések visszatalálnak a helyükre, szuper. A magas peremű csomagtartó 285 literes, egyszerűen, nem síkpadlósan 980 literig bővíthető. Elég tágas gyerkőcöket hozni-vinni, elintézni a bevásárlást, van navigációs rendszer, príma hifi, telefonkihangosító, tempomat, menetstabilizáló elektronika, egy rakat légzsák, tolatóradar, fény- és esőszenzor, elektrokróm tükör, könyöklő, ülésfűtés – mi kéne még?

Nos, nem ártana egy harmonikus, könnyű, egyben örömteli vezethetőséget biztosító hajtáslánc, és ez az a versenyszám, amelyben az 1.6 e-HDi nem brillírozik. Adott egy izmos, 112 lóerős és 270 Nm nyomatékú dízelmotor (lehangoló turbólyukkal, nem vészesen kereplő hanggal és járással), egy, a PSA-múltból kiindulva elfogadható váltó (a tesztautóé mondjuk nem mindig kedvelte a hatból negyedik sebességet), csak hát túl hosszúak a fokozatok, és különösen a városi araszolás kínszenvedés a fulladáshatáron kuplungcsúsztatás és a levegőért kapkodás kétes dicsőségével. További tényezők, amelyek miatt – ez – a Citroën nem feminin autó: a kuplung kemény, a kormány sem az a túlszervózott fajta, férfiasan kell bánni a drágával, és akkor megcsillantja erényeit. Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, hétköznapi konstrukciójú felfüggesztés ide, papíron orrtolós dízelség oda, vidámakat lehet kocsizni a DS3-mal. Csak az a baj, hogy a kiiktatott ESP 50 km/h-s tempó felett visszakapcsol. No meg az is, hogy rossz úton túl feszes, rázós a futómű…

Vetélytársainál, például a Mininél vagy az A1-es Audinál akkor is olcsóbb a DS3, ha combos dízelként és csúcsfelszerelten már két normál kisautó is kijönne az árából. Jól is néz ki, szerintünk viszont benzinmotorral érdemes megvenni Vetélytársainál, például a Mininél vagy az A1-es Audinál akkor is olcsóbb a DS3, ha combos dízelként és csúcsfelszerelten már két normál kisautó is kijönne az árából. Jól is néz ki, szerintünk viszont benzinmotorral érdemes megvenni

Vetélytársainál, például a Mininél vagy az A1-es Audinál akkor is olcsóbb a DS3, ha combos dízelként és csúcsfelszerelten már két normál kisautó is kijönne az árából. Jól is néz ki, szerintünk viszont benzinmotorral érdemes megvenni

Hogy mikrohibridként Eco-módban akár 20-nál leállítja a motort a finom stop-start elektronika? Hogy nem csak ez, hanem váltási segéd is próbál takarékoskodni és környezetet védeni? Utóbbi sajnos javarészt csak fölfelé osztja az észt, 5,5 literes, persze így is baráti tesztfogyasztásunk meg köszönőviszonyban sincs az ígért 3,8-assal. És végül a konkurenciához képest azért (tört)fehérbe átmenő feketeleves: a prémiumérzetnek, a személyre szabhatóság kánaánjának és az imidzsnek a Citroënnél is ára van, a DS3 1.6 e-HDi Ultra Prestige majd’ 7,4 millió forintba fáj. A 155 lóerős, benzines THP változat 375 ezerrel olcsóbb. Nem kérdés, melyik a jobb. Sőt, pénz nem számít alapon akkor már csakis a Racing kéne, az van annyira hatásos, mint ahogy kinéz.

Értékelés

Pozitív
Jó úton kellően feszes a futómű, a kormányzás remek, a motor erős és takarékos, a stop-start finom, a felszereltség gazdag
Negatív
Rossz úton túl kemény a futómű, érthetetlen a váltóáttételezés, furán magas a vezetőülés, helyenként anyagminőségi problémákkal találkozni, drága

Árak

Tesztmodell alapára 7 369 000 Ft (2012. augusztus 15.)
Tesztmodell ára 7 469 000 Ft (2012. augusztus 15.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3948 mm
Szélesség: 1715 mm
Magasság: 1458 mm
Saját tömeg: 1090 kg
Össztömeg: 1612 kg
Tengelytáv: 2464 mm
Karosszéria-kivitel: háromajtós
Csomagtér: 285 liter
Belső szélesség elöl: 1420 mm
Belső szélesség hátul: 1380 mm
Belmagasság elöl: 920-985 mm
Belmagasság hátul: 880 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 160 mm
Ülőlap hossza elöl: 490 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 960 mm
Csomagtér magassága: 560 mm
Csomagtér hossza: 550 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1250 mm
Raktérnyílás szélessége: 890 mm
Raktérnyílás magassága: 660 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1560 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 270 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény: 82 kW (112 LE) 3600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,7 s
CO2-kibocsátás: 99 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 3,8 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,5 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Közel kétezer kilométeres hatótávot ígér a Nikola One

Ismét nagy lépést tett a Nikola, bemutatták a régóta várt és sokat ígérő One nyergesvontatót...

Piaci körkép: 10 év és 3,5 millió forint alatti nagyméretű, benzines egyterűk

Olyan paraméterekkel kerestünk használt autót, ami sok nagycsaládos számára teljesen életképes...

Középre húzták az eladó 911-es kormányát

Komoly átalakításon esett át ez a 911-es. Elsőre nem látszik, a furcsaságokat bent kell keresni...

Digital Light néven érkezik az új Mercedeseken deübtáló vetítős fényszóró

A Mercedes következő autóit már a Digital Light nevű, szimbólumokat is vetíteni képes fényszóróival...

Új, nagyobb dízelt kapott a Nissan X-Trail

Végre a kategóriához illő 2,0 literes, automataváltóval és összkerékhajtással is párosítható...

Skoda Kodiaq nemzetközi menetpróba

Mallorca szerpentinjein próbáltuk a csehek első 7 személyes SUV-ját. Dízel és benzines változatban...

Megvan a hét döntős autó, közülük kerül majd ki az Év Autója 2017

Hétre szűkült az Év Autója cím döntőseinek száma, hamarosan kiderül, melyik modell a nyertes...

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos...

Skoda Fabia 1.0 Clever teszt

Lassan nem is lehet hagyományos szívómotorhoz jutni némely márkánál. A Volkswagen-csoportnál...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

„Low cost” szupersportautó - Nissan GT-R teszt Videó

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos árral. Csak ne melegedne túl ilyen gyorsan.


Fiat Tipo 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

Röviden, meggyőző - Fiat Tipo

Szépen magára talált az utóbbi időben a Fiat. Kínálatuk erősen frissült, a Tipo ráadásul egyből három karosszériaváltozattal érkezett. A csapotthátú rengeteg előnyével pozitív csalódás.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Új, már turbós modellt kap a Ferrari Challenge

Bemutatkozott a Ferrari 488 Challenge

12 órája – Sztori

Versenyautó készült a Ferrari 488 GTB V8-ból. A Ferrari Challenge első turbós pályaautója lesz, ezzel történelmet ír a friss olasz.


800 Ferrari gyűlt össze Daytonában, köztük egy teljesen egyedi példány

Így próbálták megfőzni 800 Ferrari motorját Videó

2 napja – Sztori

Az éves Ferrari bulin, a Finali Mondialin gyűlt össze kicsit több mint 800 olasz sportkocsi rekorddöntés miatt, de elkelt az utolsó utáni LaFerrari is.


Több kedvezmény mellett a villanyautók is mentességet kaptak Esztergomban

Esztergomban is ingyen parkolnak a villanyautók

2 napja – Sztori

Olcsóbb parkolóbérlet, ingyenes szombati parkolás, szintén ingyenes parkolás az orvosoknak és a villanyautóknak - ezek várhatók Esztergomban.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN DS3 1.6 VTi DStyle Mo-i. 1 tulaj. szervizkönyves

CITROEN DS3 1.6 VTi DS...

Ár: 3.250.000 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN DS3 1.6 THP. Sport. 47980 km

CITROEN DS3 1.6 THP. S...

Ár: 3.100.000 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN DS3 1.6 THP DSport Tempomat. Bi-color. Sport

CITROEN DS3 1.6 THP DS...

Ár: 2.590.000 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!